Tosi on: 2000-hevosvoimainen Lamborghini Gallardó lyö tulta!

Texasilainen virityspaja Dallas Performance keskittyy pääasiassa hieman tavallista raskaamman sarjan tuotoksiin. Tällä kertaa cowboyt ottivat käsittelyynsä Lamborghini Gallardón, josta he loihtivat kahden turboahtimen avulla hurjat 2 000 hevosvoimaa.

Auto Bild.Uutiset

On­han kah­del­la tur­bol­la va­rus­tet­tu­ja Lam­borg­hi­ne­ja toki näh­ty ta­ka­vuo­si­na maa­il­mal­la usei­ta­kin. Ai­heen pii­ris­sä ovat kun­nos­tau­tu­neet en­nen kaik­kea ame­rik­ka­lai­set vi­ri­tys­pa­jat Hef­f­ner Per­for­man­ce sekä Un­derg­round Ra­cing.

Tä­hän as­ti on ol­lut laa­joil­le pii­reil­le var­sin tun­te­ma­ton Ta­y­lor Sim­sin pe­rus­ta­ma yh­tiö ni­mel­tä Dal­las Per­for­man­ce, joka toi­mii Te­xa­sis­sa.

He ot­ti­vat teh­tä­väk­seen nos­taa Lam­borg­hi­ni Gal­lardón V10-moot­to­rin te­ho­ja 2 000 he­vos­voi­maan.

Asi­ak­kail­le, joil­la pari tu­hat­ta he­vos­voi­maa al­kai­si kier­tää vat­sas­sa, on tar­jol­la rau­han­piip­pu­mai­sem­pia pa­ket­te­ja te­ho­a­lu­eel­la 750–1 250 he­vos­voi­maa.

Nii­den ylä­puo­lel­le ja kak­si­ton­ni­sen vä­liin aset­tu­va RS-ver­sio tuot­taa 1 600 he­vos­voi­maa. Jos kui­ten­kin ha­lu­aa lo­put­kin 400 li­sä­he­vos­voi­maa, jou­tuu mak­sa­maan pit­käl­ti yli 100 000 dol­la­ria.

Dal­las Per­for­man­cen pomo Ta­y­lor Sims lait­taa te­a­mei­neen al­ku­pe­räi­sen 560-he­vos­voi­mai­sen sar­ja­tuo­tan­to-V10:n täy­sin uu­sik­si.

Moot­to­riin asen­ne­taan uu­si kam­pi­ak­se­li, uu­det ta­ko­män­nät ja kier­to­kan­get, vah­vis­te­tut run­ko­laa­ke­ri­pu­kit ja pa­rem­min vir­taa­vat vent­tii­lit.

Dallas Performancen pomo Taylor Sims laittaa teameineen alkuperäisen 560-hevosvoimaisen sarjatuotanto-V10:n täysin uusiksi.​

Dallas Performancen pomo Taylor Sims laittaa teameineen alkuperäisen 560-hevosvoimaisen sarjatuotanto-V10:n täysin uusiksi.​

V10-moottoriin asennetaan kahden turboahtimen ohella esimerkiksi uusi kampiakseli, uudet takomännät ja kiertokanget, vahvistetut runkolaakeripukit ja paremmin virtaavat venttiilit.​

V10-moottoriin asennetaan kahden turboahtimen ohella esimerkiksi uusi kampiakseli, uudet takomännät ja kiertokanget, vahvistetut runkolaakeripukit ja paremmin virtaavat venttiilit.​

Myös te­ho­vir­taa­va pa­ko­put­kis­to ja kak­si säh­köis­tä isoa ben­sii­ni­pump­pua ovat pa­kol­li­sia, kun ku­vaan as­tu­vat kak­si tur­bo­ah­din­ta. Sa­mal­la moot­to­ri­noh­jaus­jär­jes­tel­mää sää­det­tiin täy­sin uu­sik­si.

Vi­ri­tet­ty ne­li­ve­toi­nen Gal­lardó tuot­taa ta­val­li­sel­la pump­pu­ben­sii­nil­lä hie­man yli 1 000 he­vos­voi­maa, ja 2 000 he­vos­voi­maa jär­jes­tyy, kun­han polt­to­ai­ne­säi­li­öön kaa­de­taan 117-ok­taa­nis­ta C16 Race Fuel -ki­sa­ben­sii­niä.

Kah­del­la tu­han­nel­la he­vos­voi­mal­la teh­das-Lam­borg­hi­ni kiih­tyy nol­las­ta sa­taan 3,7 se­kun­nis­sa, kun taas Te­xa­sis­sa vi­ri­tet­ty ver­sio suo­riu­tuu sa­mas­ta al­le kol­mes­sa se­kun­nis­sa.

Sii­nä, mis­sä ta­val­li­nen Gal­lardó kul­kee huip­pu­no­peut­ta 325 km/h, ei Dal­las Per­for­man­cen ver­si­os­ta hiis­ku­ta sa­naa­kaan. Se jää siis vil­lin ar­vai­lun va­raan!

Täl­lai­sin te­hoin tus­kin oli­si ai­na­kaan ko­vin hel­pos­ti asi­aa ka­dul­le Eu­roo­pas­sa, mut­ta Te­xa­sis­sa au­to on ka­tu­lail­li­nen.

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Audin A5-sarjaan kaksi uutta lataushybridiä

Auto Bild.Uutiset

Audin A5-sarjaan kaksi uutta lataushybridiä

Auto Bild.Uutiset
Kia EV4 -tiiseri

Kia EV4 -tiiseri

Kia

Kia esittelee uusimmat sähköautot ja tulevaisuuden suunnitelmat

Auto Bild.Uutiset
Kia EV4 -tiiseri

Kia EV4 -tiiseri

Kia

Kia esittelee uusimmat sähköautot ja tulevaisuuden suunnitelmat

Auto Bild.Uutiset

Mitsubishi

Mitsubishi Outlander PHEV esittelyssä ja koeajettavissa AUTO 25 & Mobility -tapahtumassa

Auto Bild.Uutiset

Mitsubishi

Mitsubishi Outlander PHEV esittelyssä ja koeajettavissa AUTO 25 & Mobility -tapahtumassa

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU