Škoda Octavia -malliston monikäyttöversioiden hinnat alkavat monikäyttöversion 26 621 eurosta. Farmarimallisen Octavian hinta starttaa 27 624 eurosta. Uutuus on myynnissä heti ja ensimmäiset autot saapuvat Škoda-jälleenmyyjille heinäkuussa. Ennakkomyynti on jo alkanut.

Škoda Octavia -malliston monikäyttöversioiden hinnat alkavat monikäyttöversion 26 621 eurosta. Farmarimallisen Octavian hinta starttaa 27 624 eurosta. Uutuus on myynnissä heti ja ensimmäiset autot saapuvat Škoda-jälleenmyyjille heinäkuussa. Ennakkomyynti on jo alkanut.

SKODA Auto

Uuden Škoda Octavian hinnat julkaistiin – jälleenmyyjille heinäkuussa

Škodan myydyimmän mallin, Octavian uusi sukupolvi on edeltäjäänsä tilavampi, turvallisempi ja liitet­tä­vyys­mah­dol­li­suuk­siltaan runsaampi.

Auto Bild.Uutiset

Tar­jol­la on kak­si kat­ta­vaa va­rus­te­ta­soa: Am­bi­ti­on Launch Edi­ti­on ja Style Launch Edi­ti­on. Uu­sis­sa si­sä­ti­lois­sa eri­no­mai­nen väl­jyys ja toi­mi­vuus, kor­ke­a­laa­tui­set pin­ta­ma­te­ri­aa­lit sekä in­no­va­tii­vi­set lii­tet­tä­vyys­mah­dol­li­suu­det ja uu­det avus­tin­jär­jes­tel­mät vie­vät Škoda Oc­ta­vi­an mu­ka­vuu­den ja tur­val­li­suu­den uu­del­le ta­sol­le.

Syk­syl­lä 2020 mal­lis­to täy­den­tyy en­ti­ses­tään: Sil­loin en­si ker­taa Škoda Oc­ta­vi­an saa la­taus­hyb­ri­di­nä ja ke­vyt­hyb­ri­di­nä. Vaih­to­eh­toi­na ovat myös ta­lou­del­li­set ben­sii­ni- ja die­sel­moot­to­rit sekä eri­tyi­sen ym­pä­ris­tö­vas­tuul­li­nen bio-/maa­kaa­su­ver­sio.

Tuo­tan­non al­ku­vai­hees­sa on tar­jol­la kol­me moot­to­ri­vaih­to­eh­toa: 1.5 TSI -ben­sii­ni­moot­to­ri (115 kW/ 150 hv) ja kak­si tur­bo­die­se­liä 2.0 TDI 115 (85 kW / 116 hv) sekä 2.0 TDI 150 (110 kW / 150 hv).

Jo Am­bi­ti­on Launch Edi­ti­on -va­rus­te­ta­so pi­tää si­säl­lään mm. LED-ajo­va­lot, jois­sa In­tel­li­gent Light As­sis­tant – kau­ko­va­lo­a­vus­tin, avai­met­to­man kes­kus­lu­ki­tuk­sen ja käyn­nis­tyk­sen (KES­SY), jos­sa kes­kus­lu­ki­tuk­sen käyt­tö on mah­dol­lis­ta kai­kis­ta ovis­ta, di­gi­taa­li­sen Vir­tu­al Cock­pit -mit­ta­ris­ton, Swing-au­di­o­jär­jes­tel­män 8,25” kos­ke­tus­näy­töl­lä, Phone Box -mat­ka­pu­he­lin­lo­ke­ron sig­naa­lin vah­vis­ti­mel­la ja lan­gat­to­mal­la la­tauk­sel­la sekä Smart­Link+, joka mah­dol­lis­taa lan­gat­to­man tie­don­siir­ron Ap­p­le-lait­teil­le.

Va­rus­te­lu­ta­so pi­tää myös si­säl­lään Suo­men olo­suh­tei­siin miel­lyt­tä­viä va­rus­tei­ta, ku­ten polt­to­ai­ne­toi­mi­sen li­sä­läm­mit­ti­men kau­ko-oh­jai­mel­la, läm­mi­tet­tä­vän tuu­li­la­sin, nah­kai­sen läm­mi­tet­tä­vän mo­ni­toi­mi­oh­jaus­pyö­rän sekä kak­si­a­lu­ei­sen Cli­mat­ro­nic- au­to­maat­ti-il­mas­toin­nin.

Va­ki­o­na Am­bi­ti­on Launch Edi­ti­on -va­rus­te­ta­sos­sa on li­säk­si mm. kos­ke­tuk­se­ton ta­ka­luu­kun avaus ja sul­ke­mi­nen (Vir­tu­al Pe­dal), säh­kö­me­kaa­ni­nen sei­son­ta­jar­ru sekä 16-tuu­mai­set Twis­ter Ae­ro -ke­vyt­me­tal­li­van­teet.

Style Launch Edi­ti­on -va­rus­te­ta­so li­sää Mat­rix LED -ajo­va­lot, Co­lum­bus-na­vi­goin­ti­jär­jes­tel­män 10-tuu­mai­sel­la kos­ke­tus­näy­töl­lä, tuu­li­la­sin hei­jas­tus­näy­tön (HUD), pe­ruu­tus­ka­me­ran pe­si­men sekä mu­kau­tu­van va­ki­o­no­peu­den­sää­ti­men.

Näi­den li­säk­si va­rus­te­lu si­säl­tää vie­lä usei­ta avus­tin­jär­jes­tel­miä, ku­ten kais­tan­vaih­to­va­roit­ti­men (Side As­sist), oven avaus­va­roit­ti­men (Exit War­ning), pe­ruu­tus­va­roit­ti­men (Rear Traf­fic Alert), ruuh­ka-avus­ti­men (Traf­fic Jam As­sis­tant) sekä lii­ken­ne­merk­kien tun­nis­tus­jär­jes­tel­män (Traf­fic Sign Re­cog­ni­ti­on). Ul­ko­nä­köä tuo­vat 17-tuu­mai­set Ro­ta­re Ae­ro -ke­vyt­me­tal­li­van­teet.

Uu­sim­mas­sa Škoda Oc­ta­vi­as­sa te­hoa jopa 204 hv

Nel­jän­nen su­ku­pol­ven Škoda Oc­ta­vi­an myö­tä voi­man­läh­de­vaih­to­eh­dot täy­den­ty­vät vie­lä mo­ni­puo­li­sem­mak­si kuin mil­loin­kaan ai­em­min Škoda Oc­ta­via -mal­lin 60-vuo­ti­ses­sa his­to­ri­as­sa.

Moot­to­rei­den te­hot ovat kaik­ki­aan vä­lil­lä 81 kW (110 hv) ja 150 kW (204 hv). Oras­ta­vas­sa säh­köl­lä liik­ku­mi­sen ajas­sa Škoda Oc­ta­via iV - la­taus­hyb­ri­di on Ško­dal­le tär­keä.

Li­säk­si uu­den mal­li­su­ku­pol­ven myö­tä Škoda tuo tar­jol­le myös ke­vyt­hyb­ri­di­tek­nii­kan, jol­la uu­den Škoda Oc­ta­vi­an ben­sii­ni­moot­to­ri­mal­lien polt­to­ai­ne­ta­lou­del­li­suus pa­ra­nee en­ti­ses­tään.

Uu­sim­man su­ku­pol­ven EVO-die­sel­moot­to­rei­den ty­pen ok­si­dien pääs­töt ovat jopa 80 pro­sent­tia ai­em­paa pie­nem­mät. Sen mah­dol­lis­taa AdB­lue®-li­sä­ai­neen uu­si kak­sois­suih­ku­tus kah­den pe­räk­käin asen­ne­tun SCR-ka­ta­ly­saat­to­rin etu­puo­lel­le.

Ym­pä­ris­tö­vas­tuul­li­nen bio-/maa­kaa­su­käyt­töi­nen Škoda Oc­ta­via G-TEC -mal­li yl­tää kaa­su­säi­li­öi­den yh­teis­kaa­su­mää­räl­lä 17,7 kg jopa 500 ki­lo­met­rin toi­min­ta­mat­kaan.

Huip­pu­luo­kan lii­tet­tä­vyys

Uu­teen Škoda Oc­ta­vi­aan on saa­ta­vis­sa kol­me eri­lais­ta uu­sim­man mo­du­laa­ri­sen su­ku­pol­ven tie­to­viih­de­jär­jes­tel­mää. Niil­lä ja au­ton omal­la eSIM-da­ta­liit­ty­mäl­lä Škoda Oc­ta­vi­as­sa to­teu­tu­vat eri­no­mai­set lii­tet­tä­vyys­mah­dol­li­suu­det.

Mul­ti­me­di­a­jär­jes­tel­mien kos­ke­tus­näyt­tö­jen koot ovat vä­lil­lä 8,25 ja 10 tuu­maa. Tiet­ty­jä mul­ti­me­di­a­jär­jes­tel­män toi­min­to­ja voi­daan käyt­tää ele­oh­jauk­sel­la tai di­gi­taa­li­sel­la Lau­ra-pu­he­käyt­tö­a­vus­ta­jal­la.

Huip­pu­ta­son Co­lum­bus-tie­to­viih­de­jär­jes­tel­män yh­tey­des­sä na­vi­goin­nin kart­ta voi­daan näyt­tää tie­to­viih­de­näy­tös­sä eri mit­ta­kaa­vas­sa kuin va­ki­o­va­rus­tei­sen Vir­tu­al Cock­pit -mit­ta­ris­ton 10,25-tuu­mai­ses­sa näy­tös­sä.

Au­ton oma eSIM-da­ta­liit­ty­mä toi­mii 4G-/LTE-no­peu­del­la. Sen kaut­ta voi­daan käyt­tää uu­sim­pia Škoda Con­nect Mo­bi­le On­li­ne -pal­ve­lu­ja, ku­ten eCall-hä­tä­pu­he­lu­toi­min­to (pa­kol­li­nen EU-mais­sa), on­li­ne-poh­jai­sia tie­to­viih­de­so­vel­luk­sia ja mo­nia au­ton etä­käyt­tö­toi­min­to­ja.

Va­ki­o­na on myös äly­pu­he­li­men lan­gat­to­man in­duk­ti­o­la­tauk­sen si­säl­tä­vä Phone Box - mat­ka­pu­he­lin­lo­ke­ro ja pe­rä­ti vii­si USB-C-lii­tän­tää, jois­ta yk­si si­jait­see kat­to­kon­so­lis­sa taus­ta­pei­lin ty­ves­sä.

Skoda-leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Tuore suoma­lais­tut­kimus sähkö­au­toi­li­joista: lähes 90 prosenttia aikoo hankkia täyssähköauton myös seuraavaksi autoksi

Auto Bild.Uutiset

Tuore suoma­lais­tut­kimus sähkö­au­toi­li­joista: lähes 90 prosenttia aikoo hankkia täyssähköauton myös seuraavaksi autoksi

Auto Bild.Uutiset
Naistoimittajat arvostivat KIA EV3:a

Naistoimittajat arvostivat KIA EV3:a

Kia

Tässä on naistoimittajien valitsema Vuoden kompakti SUV

Auto Bild.Uutiset
Naistoimittajat arvostivat KIA EV3:a

Naistoimittajat arvostivat KIA EV3:a

Kia

Tässä on naistoimittajien valitsema Vuoden kompakti SUV

Auto Bild.Uutiset

Lemmikki autossa helteellä? Useimmat ohikulkijat etsivät tietoa ilmastoinnista, joka kymmenes soittaa poliisille

Auto Bild.Uutiset

Lemmikki autossa helteellä? Useimmat ohikulkijat etsivät tietoa ilmastoinnista, joka kymmenes soittaa poliisille

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU