Škoda Octavia -malliston monikäyttöversioiden hinnat alkavat monikäyttöversion 26 621 eurosta. Farmarimallisen Octavian hinta starttaa 27 624 eurosta. Uutuus on myynnissä heti ja ensimmäiset autot saapuvat Škoda-jälleenmyyjille heinäkuussa. Ennakkomyynti on jo alkanut.

Škoda Octavia -malliston monikäyttöversioiden hinnat alkavat monikäyttöversion 26 621 eurosta. Farmarimallisen Octavian hinta starttaa 27 624 eurosta. Uutuus on myynnissä heti ja ensimmäiset autot saapuvat Škoda-jälleenmyyjille heinäkuussa. Ennakkomyynti on jo alkanut.

SKODA Auto

Uuden Škoda Octavian hinnat julkaistiin – jälleenmyyjille heinäkuussa

Škodan myydyimmän mallin, Octavian uusi sukupolvi on edeltäjäänsä tilavampi, turvallisempi ja liitet­tä­vyys­mah­dol­li­suuk­siltaan runsaampi.

Auto Bild.Uutiset

Tar­jol­la on kak­si kat­ta­vaa va­rus­te­ta­soa: Am­bi­ti­on Launch Edi­ti­on ja Style Launch Edi­ti­on. Uu­sis­sa si­sä­ti­lois­sa eri­no­mai­nen väl­jyys ja toi­mi­vuus, kor­ke­a­laa­tui­set pin­ta­ma­te­ri­aa­lit sekä in­no­va­tii­vi­set lii­tet­tä­vyys­mah­dol­li­suu­det ja uu­det avus­tin­jär­jes­tel­mät vie­vät Škoda Oc­ta­vi­an mu­ka­vuu­den ja tur­val­li­suu­den uu­del­le ta­sol­le.

Syk­syl­lä 2020 mal­lis­to täy­den­tyy en­ti­ses­tään: Sil­loin en­si ker­taa Škoda Oc­ta­vi­an saa la­taus­hyb­ri­di­nä ja ke­vyt­hyb­ri­di­nä. Vaih­to­eh­toi­na ovat myös ta­lou­del­li­set ben­sii­ni- ja die­sel­moot­to­rit sekä eri­tyi­sen ym­pä­ris­tö­vas­tuul­li­nen bio-/maa­kaa­su­ver­sio.

Tuo­tan­non al­ku­vai­hees­sa on tar­jol­la kol­me moot­to­ri­vaih­to­eh­toa: 1.5 TSI -ben­sii­ni­moot­to­ri (115 kW/ 150 hv) ja kak­si tur­bo­die­se­liä 2.0 TDI 115 (85 kW / 116 hv) sekä 2.0 TDI 150 (110 kW / 150 hv).

Jo Am­bi­ti­on Launch Edi­ti­on -va­rus­te­ta­so pi­tää si­säl­lään mm. LED-ajo­va­lot, jois­sa In­tel­li­gent Light As­sis­tant – kau­ko­va­lo­a­vus­tin, avai­met­to­man kes­kus­lu­ki­tuk­sen ja käyn­nis­tyk­sen (KES­SY), jos­sa kes­kus­lu­ki­tuk­sen käyt­tö on mah­dol­lis­ta kai­kis­ta ovis­ta, di­gi­taa­li­sen Vir­tu­al Cock­pit -mit­ta­ris­ton, Swing-au­di­o­jär­jes­tel­män 8,25” kos­ke­tus­näy­töl­lä, Phone Box -mat­ka­pu­he­lin­lo­ke­ron sig­naa­lin vah­vis­ti­mel­la ja lan­gat­to­mal­la la­tauk­sel­la sekä Smart­Link+, joka mah­dol­lis­taa lan­gat­to­man tie­don­siir­ron Ap­p­le-lait­teil­le.

Va­rus­te­lu­ta­so pi­tää myös si­säl­lään Suo­men olo­suh­tei­siin miel­lyt­tä­viä va­rus­tei­ta, ku­ten polt­to­ai­ne­toi­mi­sen li­sä­läm­mit­ti­men kau­ko-oh­jai­mel­la, läm­mi­tet­tä­vän tuu­li­la­sin, nah­kai­sen läm­mi­tet­tä­vän mo­ni­toi­mi­oh­jaus­pyö­rän sekä kak­si­a­lu­ei­sen Cli­mat­ro­nic- au­to­maat­ti-il­mas­toin­nin.

Va­ki­o­na Am­bi­ti­on Launch Edi­ti­on -va­rus­te­ta­sos­sa on li­säk­si mm. kos­ke­tuk­se­ton ta­ka­luu­kun avaus ja sul­ke­mi­nen (Vir­tu­al Pe­dal), säh­kö­me­kaa­ni­nen sei­son­ta­jar­ru sekä 16-tuu­mai­set Twis­ter Ae­ro -ke­vyt­me­tal­li­van­teet.

Style Launch Edi­ti­on -va­rus­te­ta­so li­sää Mat­rix LED -ajo­va­lot, Co­lum­bus-na­vi­goin­ti­jär­jes­tel­män 10-tuu­mai­sel­la kos­ke­tus­näy­töl­lä, tuu­li­la­sin hei­jas­tus­näy­tön (HUD), pe­ruu­tus­ka­me­ran pe­si­men sekä mu­kau­tu­van va­ki­o­no­peu­den­sää­ti­men.

Näi­den li­säk­si va­rus­te­lu si­säl­tää vie­lä usei­ta avus­tin­jär­jes­tel­miä, ku­ten kais­tan­vaih­to­va­roit­ti­men (Side As­sist), oven avaus­va­roit­ti­men (Exit War­ning), pe­ruu­tus­va­roit­ti­men (Rear Traf­fic Alert), ruuh­ka-avus­ti­men (Traf­fic Jam As­sis­tant) sekä lii­ken­ne­merk­kien tun­nis­tus­jär­jes­tel­män (Traf­fic Sign Re­cog­ni­ti­on). Ul­ko­nä­köä tuo­vat 17-tuu­mai­set Ro­ta­re Ae­ro -ke­vyt­me­tal­li­van­teet.

Uu­sim­mas­sa Škoda Oc­ta­vi­as­sa te­hoa jopa 204 hv

Nel­jän­nen su­ku­pol­ven Škoda Oc­ta­vi­an myö­tä voi­man­läh­de­vaih­to­eh­dot täy­den­ty­vät vie­lä mo­ni­puo­li­sem­mak­si kuin mil­loin­kaan ai­em­min Škoda Oc­ta­via -mal­lin 60-vuo­ti­ses­sa his­to­ri­as­sa.

Moot­to­rei­den te­hot ovat kaik­ki­aan vä­lil­lä 81 kW (110 hv) ja 150 kW (204 hv). Oras­ta­vas­sa säh­köl­lä liik­ku­mi­sen ajas­sa Škoda Oc­ta­via iV - la­taus­hyb­ri­di on Ško­dal­le tär­keä.

Li­säk­si uu­den mal­li­su­ku­pol­ven myö­tä Škoda tuo tar­jol­le myös ke­vyt­hyb­ri­di­tek­nii­kan, jol­la uu­den Škoda Oc­ta­vi­an ben­sii­ni­moot­to­ri­mal­lien polt­to­ai­ne­ta­lou­del­li­suus pa­ra­nee en­ti­ses­tään.

Uu­sim­man su­ku­pol­ven EVO-die­sel­moot­to­rei­den ty­pen ok­si­dien pääs­töt ovat jopa 80 pro­sent­tia ai­em­paa pie­nem­mät. Sen mah­dol­lis­taa AdB­lue®-li­sä­ai­neen uu­si kak­sois­suih­ku­tus kah­den pe­räk­käin asen­ne­tun SCR-ka­ta­ly­saat­to­rin etu­puo­lel­le.

Ym­pä­ris­tö­vas­tuul­li­nen bio-/maa­kaa­su­käyt­töi­nen Škoda Oc­ta­via G-TEC -mal­li yl­tää kaa­su­säi­li­öi­den yh­teis­kaa­su­mää­räl­lä 17,7 kg jopa 500 ki­lo­met­rin toi­min­ta­mat­kaan.

Huip­pu­luo­kan lii­tet­tä­vyys

Uu­teen Škoda Oc­ta­vi­aan on saa­ta­vis­sa kol­me eri­lais­ta uu­sim­man mo­du­laa­ri­sen su­ku­pol­ven tie­to­viih­de­jär­jes­tel­mää. Niil­lä ja au­ton omal­la eSIM-da­ta­liit­ty­mäl­lä Škoda Oc­ta­vi­as­sa to­teu­tu­vat eri­no­mai­set lii­tet­tä­vyys­mah­dol­li­suu­det.

Mul­ti­me­di­a­jär­jes­tel­mien kos­ke­tus­näyt­tö­jen koot ovat vä­lil­lä 8,25 ja 10 tuu­maa. Tiet­ty­jä mul­ti­me­di­a­jär­jes­tel­män toi­min­to­ja voi­daan käyt­tää ele­oh­jauk­sel­la tai di­gi­taa­li­sel­la Lau­ra-pu­he­käyt­tö­a­vus­ta­jal­la.

Huip­pu­ta­son Co­lum­bus-tie­to­viih­de­jär­jes­tel­män yh­tey­des­sä na­vi­goin­nin kart­ta voi­daan näyt­tää tie­to­viih­de­näy­tös­sä eri mit­ta­kaa­vas­sa kuin va­ki­o­va­rus­tei­sen Vir­tu­al Cock­pit -mit­ta­ris­ton 10,25-tuu­mai­ses­sa näy­tös­sä.

Au­ton oma eSIM-da­ta­liit­ty­mä toi­mii 4G-/LTE-no­peu­del­la. Sen kaut­ta voi­daan käyt­tää uu­sim­pia Škoda Con­nect Mo­bi­le On­li­ne -pal­ve­lu­ja, ku­ten eCall-hä­tä­pu­he­lu­toi­min­to (pa­kol­li­nen EU-mais­sa), on­li­ne-poh­jai­sia tie­to­viih­de­so­vel­luk­sia ja mo­nia au­ton etä­käyt­tö­toi­min­to­ja.

Va­ki­o­na on myös äly­pu­he­li­men lan­gat­to­man in­duk­ti­o­la­tauk­sen si­säl­tä­vä Phone Box - mat­ka­pu­he­lin­lo­ke­ro ja pe­rä­ti vii­si USB-C-lii­tän­tää, jois­ta yk­si si­jait­see kat­to­kon­so­lis­sa taus­ta­pei­lin ty­ves­sä.

Skoda-leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

XPENG julkaisi ensimmäiset kuvat seuraavan sukupolven P7-sedanista

Auto Bild.Uutiset

XPENG julkaisi ensimmäiset kuvat seuraavan sukupolven P7-sedanista

Auto Bild.Uutiset

Sähköautoihin vaihteistoja – lisää rangea

Auto Bild.Uutiset

Sähköautoihin vaihteistoja – lisää rangea

Auto Bild.Uutiset

Porsche parantaa digitaalista järjestelmäänsä

Auto Bild.Uutiset

Porsche parantaa digitaalista järjestelmäänsä

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU