Ulkoiset muutokset antavat myös erinomaisen mahdollisuuden uudistaa Citroën C4- ja Citroën C4 X -mallien voimalinjoja uudella kevythybridivoimalinjalla: Hybrid 100 ja Hybrid 136. Ne tarjoavat helposti lähestyttävän, yksinkertaisen ja monipuolisen ratkaisun asiakkaille. Käyttövoimavalikoimaa täydennetään 115 kW ja 100 kW tuottavin täyssähkömallein, jotka tarjoavat 415 km ja 355 km WLTP-toimintamatkaa Citroën C4 -mallissa, ja vastaavasti 425 km ja 360 km Citroën C4 X -mallissa.
Citroën
Uudet Citroën C4 ja Citroën C4 X: Erityistä mukavuutta
Citroën on uudistamassa kokonaan c-segmentin mallistonsa C4- ja C4 X -mallien myötä, joiden ensiesittely tapahtuu Pariisin autonäyttelyssä 2024. Uudesta C4:sta tulee kaikista tyylikkäin ja rauhallisin C4 ikinä, kun taas uusi C4 X tuo mukanaan tilavaa lounge-tunnelmaa linjakkaissa fastback-kuorissa.
Molemmissa malleissa hyödynnetään jo tutuksi tulleita, erottuvia siluetteja. Kuitenkin uusien Citroën C4:n ja Citroën C4 X:n keulaa ja takaosaa työstämällä, Citroënin muotoilijoiden tavoite oli ohjata muotokieli aiempaa selkeämmäksi, voimakkaammaksi ja rakenteellisemmaksi, jotta mallisto näyttää yhdenmukaisemmalta, ja jotta tavoitetaan paremmin luokan asiakkaiden odotukset.
Uusi keulailme on suurelta osin saanut inspiraationsa vuoden 2022 Citroën Oli -konseptiautosta, ja pitää sisällään merkin uuden logon, joka sijaitsee keskellä auton maskia.
Linjakkaissa ja eleganteissa, LED-tyyppisissä ajovaloissa on merkille tyypillinen uusi valotunnus, joka on jaoteltu kolmeen erottuvaan vaakasuuntaiseen segmenttiin; näin malli voidaan tunnistaa välittömästi jo kauempaa.
Päiväajovalojen muodot ovat tarkat, ja LED-tyyppiset suuntavalot ovat integroitu suoraan valotunnuksen alaosaan.
Uusi keulailme on suurelta osin saanut inspiraationsa vuoden 2022 Citroën Oli -konseptiautosta, ja pitää sisällään merkin uuden logon, joka sijaitsee keskellä auton maskia. Linjakkaissa ja eleganteissa, LED-tyyppisissä ajovaloissa on merkille tyypillinen uusi valotunnus, joka on jaoteltu kolmeen erottuvaan vaakasuuntaiseen segmenttiin; näin malli voidaan tunnistaa välittömästi jo kauempaa. Päiväajovalojen muodot ovat tarkat, ja LED-tyyppiset suuntavalot ovat integroitu suoraan valotunnuksen alaosaan. Keulan jokainen osa on työstetty yhdessä aerodynamiikka-asiantuntijoiden kanssa, jotta energiatehokkuus voidaan maksimoida. Etupuskurissa on moderni maskiosa SUV-tyylisen pohjapanssarin yllä. Keula on voimakkaasti strukturoitu, siinä on voimakkaan luonteikas ilme, paljon pystyjä linjoja, sekä uusi sijainti logolle.
Citroën
Keulan jokainen osa on työstetty yhdessä aerodynamiikka-asiantuntijoiden kanssa, jotta energiatehokkuus voidaan maksimoida.
Etupuskurissa on moderni maskiosa SUV-tyylisen pohjapanssarin yllä. Keula on voimakkaasti strukturoitu, siinä on voimakkaan luonteikas ilme, paljon pystyjä linjoja, sekä uusi sijainti logolle.
Tuoreesta Citroën C3 -mallista tutut Color Clips -koristelistat ovat saatavilla joko mustina tai satiinikultaisina ja ovat sijoitettu pystysuuntaisesti puskuriin alleviivaten keulan rakennetta ja itsevarmuutta.
Aiempaa sulavampi takaosa
Uuden Citroën C4:n perässä tunnussanat ovat selkeys ja yksinkertaisuus. Kaikki ylimääräinen monimutkaisuus on poistettu, ja jäljelle on jätetty vain olennainen.
Yhteys c-pilarin alaosan ja takavalojen välillä on tehty linjakkaammaksi ja tiiviimmäksi kuin aiemmin – tämä avittaa myös auton aerodynamiikkaa.
Kojelautaa on myös uudistettu mallipäivityksen yhteydessä: Citroën C4 ja Citroën C4 X saavat uuden 7-tuumaisen digitaalimittariston, joka sijaitsee ohjauspyörän takana. Näytön tiedot ovat yhdistetty 3D-navigointiin. Uusi näyttö lisää laadun tuntua auton sisällä, ja näytössä on moderni graafinen ilme, joka tukee paremmin 10-tuumaisen kosketusnäytön visuaalista ilmettä. Digimittaristo on suunniteltu selkeäksi ja tarjoamaan tietoa intuitiivisesti. Digimittariston yläpuolella sijaitseva HUD-näyttö vähentää silmiin kohdistuvaa rasitusta, ja lisää turvallisuutta. Ohjauspyörässä sijaitsee merkin uusi logo.
Citroën
Citroënin muotoilijoiden tavoite oli ohjata muotokieli aiempaa selkeämmäksi, voimakkaammaksi ja rakenteellisemmaksi, jotta mallisto näyttää yhdenmukaisemmalta, ja jotta tavoitetaan paremmin luokan asiakkaiden odotukset.
Citroën
Takavalot vastaavat visuaaliselta ilmeeltään keulaa, ja niiden on tarkoitus leventää auton takaosaa, sekä vahvistaa takaosan ilmettä liikenteessä.
Musta poikittaislista yhdistää takavalot. Se toimii taustana erillisin kirjaimin kirjoitetulle Citroën-tekstille.
Uuteen Citroën C4 X:ään ei tarvittu voimakkaita muutoksia takaosaan. LED-takavalot ovat tasapainossa etuvalojen kanssa, ja uuden Citroën-logon käyttäminen vain korostaa yleisilmettä.
Kaksi uutta ulkoväriä
Citroën C4:n ja Citroën C4 X:n luonteenmuutoksen myötä tarjolle tulee myös uusia ulkovärejä. Malliin on saatavilla kaksi uutta väriä: Manhattan Green ja Mercury Grey.
Tämän lisäksi tarjolla on neljä tutumpaa väriä. Katto on edelleen mahdollista värjätä mustaksi, jolloin autosta tulee kaksivärinen.
“Uudet Citroën C4- ja C4 X -mallit korostavat selkeää kehitystä muotokielessämme. Ne eivät osoita vain hiottua eleganssia, vaan myös aiempaa jykevämpää luonnetta, jonka avulla autot voivat erottua paremmin ympäristöstään. Terävän ilmeen omaavat etuvalot eivät takaa vain hyvää näkyvyyttä, mutta osoittavat laadukkuutta. Auton takaosassa yksinkertaisuuteen vastataan visuaalisella tukevuudella, jossa jokainen muotoiluelementti lisää jykevyyden tunnetta. Strukturoidut takavalot eivät ole vain koristeita, vaan ne kuvastavat uuden C4-mallin vahvuuksia.”
- Pierre Leclercq, Citroënin muotoilujohtaja.
Keskittymistä matkustajien hyvinvointiin
Uudet Citroën C4 ja C4 X tarjoavat ajokokemuksen, jollaista ei muualta löydy: keskittyminen matkustajien hyvinvointiin.
CItroënin kuuluisat Advanced Comfort -istuimet on suunniteltu lisäämään mukavuutta ajon aikana. Istuimet näyttävät mukavilta, ja ne houkuttelevat istuutumaan.
Istuinmukavuutta on parannettu 15 mm aiempaa paksummalla pehmusteella, joka tarjoaa mukavuutta heti alusta alkaen.
IIstuimen ytimessä on tukevaa pehmustetta, jonka turvin kuljettajan tai matkustajan ryhti pysyy tukevana pitkilläkin matkoilla. Ristiseläntukea on myös parannettu aiemmasta.
Kun mukavuusistuimet yhdistetään Advanced Comfort -jousitukseen, jokaisesta matkasta tulee lempeä ja rauhoittava kokemus.
Advanced Comfort -jousituksessa käytetään progressiivisia hydraulityynyjä, jotka nielevät tien epätasaisuudet tarjoten taikamattoefektin.
Kyseessä on iso ero perinteisiin iskunvaimentimiin, sillä kyyti on poikkeuksellisen rauhallista.
Uusimman sukupolven multimediajärjestelmä ja uusi 7-tuumainen digitaalimittaristo
Kojelautaa on myös uudistettu mallipäivityksen yhteydessä: Citroën C4 ja Citroën C4 X saavat uuden 7-tuumaisen digitaalimittariston, joka sijaitsee ohjauspyörän takana.
Näytön tiedot ovat yhdistetty 3D-navigointiin. Uusi näyttö lisää laadun tuntua auton sisällä, ja näytössä on moderni graafinen ilme, joka tukee paremmin 10-tuumaisen kosketusnäytön visuaalista ilmettä.
Digimittaristo on suunniteltu selkeäksi ja tarjoamaan tietoa intuitiivisesti.
Digimittariston yläpuolella sijaitseva HUD-näyttö vähentää silmiin kohdistuvaa rasitusta, ja lisää turvallisuutta. Ohjauspyörässä sijaitsee merkin uusi logo.
Euroopassa tarjolla on selkeät ja kohtuuhintaiset sähköistetyt voimalinjat
Uudet Citroën C4 ja Citroën C4 X ovat esimerkki Citroënin reagoinnista energiamuutoksen haasteisiin.
Tarjolla on energiatehokkaita sähköistettyjä voimalinjoja, jotka auttavat asiakkaita siirtymään sähköiseen tulevaisuuteen omien tarpeittensa kautta.
• Ulkoiset muutokset antavat myös erinomaisen mahdollisuuden uudistaa Citroën C4- ja Citroën C4 X -mallien voimalinjoja uudella hybridivoimalinjalla: Hybrid 100 ja Hybrid 136. Nämä tarjoavat helposti lähestyttävän, yksinkertaisen ja monipuolisen ratkaisun asiakkaille.
• Käyttövoimavalikoimaa täydennetään 115 kW ja 100 kW tuottavilla täyssähkömalleilla, jotka tarjoavat 415 km ja 355 km WLTP-toimintamatkaa Citroën C4 -mallissa, ja vastaavasti 425 km ja 360 km Citroën C4 X -mallissa.
Hybrid 48 V -kevythybriditekniikka: yksinkertaisuutta, monipuolisuutta ja alhaista kulutusta
Citroën tuo kaksi eri tehoversiota uudesta kevythybridivoimalinjastaan uusiin Citroën C4- ja Citroën C4 X -malleihin: Hybrid 136 ja Hybrid 100.
Uusi tekniikka mahdollistaa kohtuuhinnalla jopa 20 % polttoaineen ja CO2-päästöjen vähennyksen verrattuna vanhaan bensiinivoimalinjaan.
Hyödyt ovat erittäin konkreettisia kaupunkialueella ajaville, jolloin jopa 50 % ajasta voidaan ajaa sähköajotilassa – tämä vähentää hiilijalanjälkeä ja tuo säästöä polttoainekuluissa.
Citroën-lehdistotiedote / Juha Peltonen
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
Vilahdus edullisesta Volkswagenin sähköautosta.
Volkswagen
Vilahdus edullisesta Volkswagenin sähköautosta.
Volkswagen
Dodge Challenger Black Ghost on villeimpien huhujen mukaan tulossa Suomen markkinoille V8-moottorisena, 2026-mallisena rajatun valmistusmäärän suomenkielisenä Musta Aave -erikoispainoksena. (Kuvituskuva, Stellantis)
Stellantis
Dodge Challenger Black Ghost on villeimpien huhujen mukaan tulossa Suomen markkinoille V8-moottorisena, 2026-mallisena rajatun valmistusmäärän suomenkielisenä Musta Aave -erikoispainoksena. (Kuvituskuva, Stellantis)
Stellantis
Autokaupan odotetaan piristyvän
Saka
Autokaupan odotetaan piristyvän
Saka
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Volkswagen ID.4 on Suomen suosituin sähköauto
Autoliitto testasi, miten uppoavasta autosta voi pelastautua – turvaikkunat muodostavat yllättävän vaaran
Hyundai lanseeraa oman sähköauton hankintatuen
Auto Bild 9/2025 on kaupoissa
Koeajossa Mercedes-AMG 53 4Matic EQE SUV: Tehot kaakossa
Kolme tärkeintä syytä huollattaa autosi ilmastointi säännöllisesti
Uusi 5-paikkainen sähköavolava-auto tulee Suomeen
Uudistunut e-POWER-teknologia Nissan Qashqaihin
Hallitukselta esitys romutuspalkkiosta – kaivattu piristys autokaupalle
Kia EV3 valittu Vuoden Autoksi Autotrader Awards 2025 -gaalassa
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
... Lisää
KOEAJOT
Koeajossa Mercedes-AMG 53 4Matic EQE SUV: Tehot kaakossa
Koeajossa Opel Astra Electric GS 54 kWh 156 A: Ranskalaiset sukujuuret
Koeajossa Peugeot E-308 SW Allure 54 kWh 156 A: Businesshenkinen
Koeajossa Volvo EX30 Twin Motor Performance Ultra: Pieneksi zoomattu
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Hybrid AWD-i GR Sport Premiere Edition: Onnistunut kokonaisuus
Koeajossa Mitsubishi Colt 1.6 HEV Instyle AT: Ajotalous edellä
Koeajossa Mercedes-Benz E-sarja 300 e T A: Moneen lähtöön
Koeajossa Opel Astra Sports Tourer GS 180 PHEV: Vihdoinkin!
Koeajossa Jeep Wrangler Sahara Power Soft Top 2.0 PHEV AT8: Aito asia
Koeajossa BMW i7 xDrive60: Uuden aallon huipulla
... Lisää
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
... Lisää
FOKUS MEDIA
Uusi optinen äänirasia
Lintukoto löytyi läheltä Helsingin keskustaa
Uusi fyysinen digilevy
AKM ja Dirac yhteistyöhön
Eversolon uusi Play
Cd-soitin putkipäätteellä
Bluetooth-kaiutin kiinalaisittain
Kun usb ei enää kelpaa
Dipolikaiutin Kreikasta
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
KOEAJOT
Koeajossa Mercedes-AMG 53 4Matic EQE SUV: Tehot kaakossa
Koeajossa Opel Astra Electric GS 54 kWh 156 A: Ranskalaiset sukujuuret
Koeajossa Peugeot E-308 SW Allure 54 kWh 156 A: Businesshenkinen
Koeajossa Volvo EX30 Twin Motor Performance Ultra: Pieneksi zoomattu
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Hybrid AWD-i GR Sport Premiere Edition: Onnistunut kokonaisuus
... Lisää
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
LUETUINTA JUURI NYT
Kaupallinen yhteistyö
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Volkswagen ID.4 on Suomen suosituin sähköauto
Autoliitto testasi, miten uppoavasta autosta voi pelastautua – turvaikkunat muodostavat yllättävän vaaran
Hyundai lanseeraa oman sähköauton hankintatuen
Kolme tärkeintä syytä huollattaa autosi ilmastointi säännöllisesti
Uusi 5-paikkainen sähköavolava-auto tulee Suomeen
Uudistunut e-POWER-teknologia Nissan Qashqaihin
Hallitukselta esitys romutuspalkkiosta – kaivattu piristys autokaupalle
Kia EV3 valittu Vuoden Autoksi Autotrader Awards 2025 -gaalassa
XC60 on nyt kaikkien aikojen myydyin Volvo
Polestar 4 voitti vuoden 2025 Mille Miglia Green -kilpailun
... Lisää uutisia
LUETUIMMAT
Mercedes-Benz 450 SEL 6.9 - Oman aikansa ”paras auto” täyttää 50 vuotta
Uudistunut Toyotan täyssähköinen bZ4X -mallisto laajenee uudella, edullisella malliversiolla
Toyota Mirai -polttokennoauton myynti alkaa Suomessa
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Hybrid AWD-i GR Sport Premiere Edition: Onnistunut kokonaisuus
Hyundai lanseeraa oman sähköauton hankintatuen
Tällainen on kuudennen sukupolven Toyota RAV4 - Suomeen ensi vuonna
Peugeotin mallisto täydentyy täyssähköisillä 325-hevosvoimaisilla nelivetoversioilla
Uusi 5-paikkainen sähköavolava-auto tulee Suomeen
Uuden Mercedes-Benz CLA:n toimintamatka liki 800 kilometriä
Kian historian tehokkaimman mallin hinnat ovat nyt julki
YHTEISTYÖSSÄ
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: YHDISTELYLAINA
Uusi vai käytetty auto? Yhdistelylaina voi ratkaista tilanteen
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: SILTARAHA.FI
Pidä yrityksesi liikkeessä – joustava autorahoitus auttaa
Kilpailuta autolaina – voit löytää sopivan koron lainallesi
Väärät varaosat voivat tulla kalliiksi – miksi sopivuus on tärkeää?
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: CARVERTICAL