Kilpurina toimii täysin uusiksi rakennettu 1956 Porsche 356A, johon on asennettu aurinkopaneelit ja jäärailotanko. Niiden avulla 356 pystyy etenemään Etelämantereen haastavassa maastossa sekä kestämään ankarat sääolosuhteet.
Valkyrie Racing
Valkyrie Racing Project 356 World Rally: Torjumassa osaltaan lapsikauppaa
Valkyrie Racing -kilpatallin tuleva Project 356 World Rally -jääkisahaaste Etelänavalla on täynnä äärimmäisyyksiä.
Naiskilpa-ajasta ja hyväntekijästä, Renee Brinkerhoffista osallistuu seitsemänteen Antarktiksen kestävyyskilpailuun – yhdistettynä humanitaariseen pyrkimykseen torjua lapsikauppaa.
Kartturina toimii kuuluisa napatutkimuksen maailmanennätyksen haltija Jason de Carteret, jolla on tilillään yli 50 tutkimusmatkaa.
Kilpurina toimii täysin uusiksi rakennettu 1956 Porsche 356A, johon on asennettu aurinkopaneelit ja jäärailotanko. Niiden avulla 356 pystyy etenemään Etelämantereen haastavassa maastossa sekä kestämään ankarat sääolosuhteet.
Tuleva Porsche 356:n ”jäävaellus” alkaa näillä näkymin 5. joulukuuta 2021.
Valkyrie Racing
Valkyrie Racing
Lapsikaupan torjunnassa
Se merkitsee lähes 36 000 kilometrin sitoumusta yhdeltä naiselta, yhdeltä autolta. Maailmanlaajuisen tehtävän perimmäisenä pyrkimyksenä on lopettaa lapsikauppa.
Melkein vuosikymmenessä Brinkerhoff on yltänyt palkintokorokkeelle ranakssa La Carrera Panamericanassa.
Samalla hän on perustanut menestyvän, voittoa tavoittelemattoman Valkyrie Gives -rahaston, tarjotakseen kipeästi tarvittavia varoja ennalta tarkastettujen turvakotien tukemiseen syrjäisillä alueilla, kuten Kiinassa. , Mongoliassa, Perussa, Intiassa sekä Keniassa.
Jokainen saatu lahjoitus menee suoraan lapsikaupasta selviytyneiden koulutukseen, pelastamiseen ja normaalielämään palauttamiseen, ja se edistää edelleen tietoisuutta, joka voi auttaa ratkaisemaan maailmanlaajuisen ongelman.
Brinkerhoffin mukaan ”Kilpailemalla 1956 Porschellamme äärimmäisissä rallissa, jossa tämän tyyppisiä ajoneuvoja ei ole koskaan nähty, olemme ainutlaatuinen poikkeama ja hyödynnämme kisaa lapsikaupan lopettamiseksi.
Erikoisvarustein
Yli 18 kuukautta kestäneen Porsche 356:n uudelleensuunnittelun jälkeen Valkyrie Racingin Iso-Britanniassa toimiva vanhempi alustasuunnitteluinsinööri Kieron Bradley onnistui luomaan ainutlaatuisen jääkilpurin.
Alustan vahvikkeet vaihtelevat esteettisyydestä turvallisuuteen ja ympäristönäkökohtiin, ja suksien, telojen sekä kaksipuoleisella aurinkopaneelilla varustetun jäärailotangon yhdistelmä antavat rohkean aggressiivisen ulkoasun.
Bradleyn mukaan "suksien ja telojen yhdistelmä lisää kelluntakykyä jopa 300 % verrattuna Antarktiksen 4x4-tukiajoneuvoihin varustettuna 42-tuumaisin renkain – ja näin 356 liukuu koko matkan ajan."
Valkyrie Racing
Merkittäviin jälkiasennuksiin sisältyvät esimerkiksi:
Jäärailotanko, joka tukee kaksipuolista aurinkopaneelia (heijastaa sekä aurinkoa että lunta)
Kaksois-aurinkopaneelit tuottavat vähintään 150 W tehotilassa
Turvakehikko TIG-hitsattua T45-vahvuista materiaalia
Takatelan jousitusrunko TIG-hitsattua T45-vahvuista materiaalia
Telalaakerijärjestelmässä käytetään matalalämpöistä Dupont Krytox -rasvaa
12V matalan lämpötilan kompressori
4 tonnin nosturi auton nostamiseen pehmeässä lumessa
Moottorin takarungon vinssauspiste
Lämpötilamittari vaihteiston ylikuumenemisen varhaiseen havaitsemiseen
Matkustajan mahdollisuus päästä ulos takaikkunan kautta
Pääsy selviytymispukuihin, juomavesivarastoon sekä viestintälaitteisiin
Teknisiä seikkoja:
Suunnittelussa on otettava huomioon ennalta hyväksyttyjen piikkijäärenkaiden asentaminen ilman pyörien suuntauksen muutoksia
Auton käyttölämpötila-alue -50°C- +55°C
Autossa on käytettävä alkuperäistä, rallia varten säädettyä jousitusta ja ohjausjärjestelmää, johon liittyy vain täydentävä jousitus urissa ohjaamiseen
Yksinkertaisten käsityökalujen käyttö on sallittua jäällä työkalujen painon rajoittamiseksi jäärailotankoa varten, jotta se ei heikennä kuljettajan näkökykyä. Kaikki rata- ja suksiasennus on yhden henkilön suoritettavissa
Komponenttien kestävyyden suositeltu maksiminopeus on 40 km/h
2 psi maksimirengaspaine 50 mm syvyisessä pehmeässä lumessa
Valkyrie Racing -lehdistötiedote / Juha Peltonen
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
BYD Sealin keula on muotoiltu ärhäkän teräväksi.
Toni Lindström
BYD Sealin keula on muotoiltu ärhäkän teräväksi.
Toni Lindström
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Tuore suomalaistutkimus autoilijoista: tämä kiristää eniten hermoja liikenteessä
Polttomoottorikielto kumoutuu, mutta EU-komissio esittää uutta himmeliä
Sähköautojen korjauskeskustelu kaipaa faktoja – turvallisuus etusijalle
Hyundai IONIQ 6 -mallisto kokee suuren uudistuksen
Tällainen on uudistunut Seat Arona
Autosi voi olla näkymätön talven pimeydessä, vaikka valot olisivat päällä - asiantuntija kertoo miksi
Tässä on vuoden kaunein auto Suomessa
EU perui suunnitelmansa – polttomoottoriautoja saa myydä myös vuoden 2035 jälkeen
Vuoden Auto Suomessa 2026 on Mercedes-Benz CLA
Audi Revolut F1 -tiimi paljastaa virallisen nimen ja Berliinissä tapahtuvan lanseerauksen päivämäärän
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
... Lisää
KOEAJOT
Koeajossa Nissan Juke DIG-T 143 4AMT N-Connecta: Täsmäpäivityksiä
Koeajossa Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid Powershift 155 hv ST-Line X: Suurilla näytöillä
Koeajossa BMW 520d A xDrive Touring MHEV: Talousjohtaja
Koeajossa Mazda MX-5 RF 2.0 (184) Skyactiv-G Homura MT: Peltikatollinen
Koeajossa Citroën Berlingo Van BlueHDi 130 XL EAT8: Tavarajuna
Koeajossa Volkswagen Passat Variant Elegance Business 1.5 eTSI 110 kW (150 hv) DSG: Vain farkkuna
Koeajossa BMW iX2 xDrive30: Kokoisekseen taloudellinen
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Plug-in Hybrid Premiere Edition: Kiitettävästi sähköllä
Koeajossa Alfa Romeo Stelvio 2.0 Q4 AT8 Tributo Italiano: Italialainen ylistys
... Lisää
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
... Lisää
FOKUS MEDIA
Ruokatoimittaja Suvi Rüsterin punaisessa tuvassa tuoksuu joulu
Ayonin uusi pääte KT150-tehotetrodeilla
Modernissa kodissa on ajatonta estetiikkaa ja paljon itse tehtyä
System Audion hopeanuolet
Wharfedale Diamond 12 -sarja uudistuu
Keraamikko Leena Kouhialle ja muusikko Tapani Rinteelle joulu on mielentila
Tyylikäs putkipäätevahvistin ilman päätemuuntajaa
Terveisiä Australiasta
TADin uusi lattiakaiutin
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
UUTTA
Tuore suomalaistutkimus autoilijoista: tämä kiristää eniten hermoja liikenteessä
Polttomoottorikielto kumoutuu, mutta EU-komissio esittää uutta himmeliä
Sähköautojen korjauskeskustelu kaipaa faktoja – turvallisuus etusijalle
Hyundai IONIQ 6 -mallisto kokee suuren uudistuksen
Tällainen on uudistunut Seat Arona
KOEAJOT
Koeajossa Nissan Juke DIG-T 143 4AMT N-Connecta: Täsmäpäivityksiä
Koeajossa Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid Powershift 155 hv ST-Line X: Suurilla näytöillä
Koeajossa BMW 520d A xDrive Touring MHEV: Talousjohtaja
Koeajossa Mazda MX-5 RF 2.0 (184) Skyactiv-G Homura MT: Peltikatollinen
Koeajossa Citroën Berlingo Van BlueHDi 130 XL EAT8: Tavarajuna
... Lisää
FOKUS MEDIA
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
LUETUINTA JUURI NYT
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Tuore suomalaistutkimus autoilijoista: tämä kiristää eniten hermoja liikenteessä
Polttomoottorikielto kumoutuu, mutta EU-komissio esittää uutta himmeliä
Sähköautojen korjauskeskustelu kaipaa faktoja – turvallisuus etusijalle
Hyundai IONIQ 6 -mallisto kokee suuren uudistuksen
Tällainen on uudistunut Seat Arona
Autosi voi olla näkymätön talven pimeydessä, vaikka valot olisivat päällä - asiantuntija kertoo miksi
Tässä on vuoden kaunein auto Suomessa
EU perui suunnitelmansa – polttomoottoriautoja saa myydä myös vuoden 2035 jälkeen
Vuoden Auto Suomessa 2026 on Mercedes-Benz CLA
Audi Revolut F1 -tiimi paljastaa virallisen nimen ja Berliinissä tapahtuvan lanseerauksen päivämäärän
... Lisää uutisia
LUETUIMMAT
Tässä on vuoden kaunein auto Suomessa
Tällainen on uudistunut Dacia Jogger
Suomen suurin vaihtoautoketju menee vastavirtaan ja kääntää selkänsä Black Fridaylle
Uudistunut smart rikkoo myyntiennätyksiä
Tällä rahalla saa Mitsubishi Eclipse Cross -täyssähköauton
Historiallista menestystä – Volkswagen on ensimmäinen valmistaja, joka sai Kultainen ohjauspyörä -palkinnon neljälle eri mallille
Opel jysäyttää uuden hintapommin – Fronteran yli 400 km WLTP-toimintamatkan sähköversio alle 30 000 euron
Opel Grandland on valmis suomalaisiin olosuhteisiin – uudet nelivedot
Mercedes-Benz EQS suoritti 1205 kilometrin ennätysmatkan solid-state-akulla
Ennätysajo: Sähköautolla 2 458 km vuorokaudessa Suomessa
YHTEISTYÖSSÄ
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: CARVERTICAL
carVertical-kokemuksia – mitä autojen historiaraporteista oikeasti ilmenee ja mitä käyttäjät kertovat niistä
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: LAKI LEHTONEN
Yrittääkö auton myyjä vetäytyä vastuusta? Tunne käytetyn auton takuun ja virhevastuun erot
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: YHDISTELYLAINA
Uusi vai käytetty auto? Yhdistelylaina voi ratkaista tilanteen
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: SILTARAHA.FI