keula on pitkä, matkustamo ulottuu pitkälle taakse ja peräosa on lyhyehkö. Genesis huokuu myös jotain lexusmaista.

keula on pitkä, matkustamo ulottuu pitkälle taakse ja peräosa on lyhyehkö. Genesis huokuu myös jotain lexusmaista.

Valttina 5.0 V8: Tämä mielenkiintoinen sedan pyrkii lyömään kiilaa eurokil­pai­li­joilleen

Hyundain kahdek­san­sy­lin­te­risen Genesis -edustusmallin keulalla komeilee erilainen logo kuin merkin tavallisissa malleissa. Auto Bild teki pikaisen istumakokeen.

Auto Bild.Uutiset

Hy­un­dain H-kir­jain­ta ei lo­gos­sa esiin­ny, vaan ta­voit­tee­na on erot­tua ta­val­li­sem­mis­ta Hy­un­dai-mal­leis­ta ja mur­tau­tua eu­ro­mark­ki­noil­le tut­tu­ja ni­miä vas­taan.

Hy­un­dai Ge­ne­sis suun­na­taan Sak­sas­sa en­nen kaik­kea sel­lai­sia mal­le­ja, ku­ten BMW:n 5-sar­jaa, Au­di A6 -mal­lis­tia sekä Mer­ce­des-Ben­zin E-sar­jaa vas­taan.

Keu­la muis­tut­taa jos­sain mää­rin Mer­ce­des-Ben­ziä, joi­den­kin mie­les­tä myös Au­dia ja Peu­ge­o­tia. Ajo­va­lot ovat hie­man kuin Mer­ce­de­sin C-sar­jas­ta.

Ge­ne­si­sin si­vup­ro­fii­li näyt­tää omin­ta­kei­sel­ta – keu­la on pit­kä, mat­kus­ta­mo ulot­tuu pit­käl­le taak­se ja pe­rä­o­sa on ly­hy­eh­kö.

Is­tuin­ver­hoi­lu on vaa­le­aa, laa­duk­kaan ja mu­ka­van olois­ta nap­pa­nah­kaa.

Mu­ka­vaa se­kin,  et­tä kier­ros­lu­ku­näyt­tö ja no­peus­näyt­tö ovat ana­lo­gi­sia pyö­rei­tä näyt­tö­jä. Li­säin­for­maa­tio vä­li­te­tään di­gi­taa­li­ses­ti.

Kon­so­li­näyt­tö on 9,2-tuu­mai­nen, ja sen kaut­ta ope­roi­daan tie­to­viih­de­jär­jes­tel­mää, il­mas­toin­nin ase­tuk­sia ja au­ton ase­tuk­sia.

Ta­kais­tui­mel­la riit­tää run­saas­ti pää­ti­laa ei­kä jal­ka­ti­la lopu kes­ken.

Ta­ka­sel­kä­no­jiin liit­tyy myös lie­vä kal­lis­tus, jol­lais­ta saa eu­ro­kil­pai­li­jois­sa usein luok­kaa ylem­pä­nä.

Jos joh­ta­ja ha­lu­aa ot­taa ta­kais­tui­mel­la no­ko­set, voi las­kea alas säh­köi­set si­vuik­ku­noi­den ja ta­ka­la­sin rul­la­ver­hot.

Moot­to­ri on yk­si Ge­ne­sis-mal­lin kiin­nos­ta­vis­ta sei­kois­ta. Hy­un­dain oma Tau-sar­jan 5,0-lit­rai­nen V8 GDi ke­hit­tää 429 hv/6400 r/min ja tar­jo­aa mak­si­mi­vään­töä 510 Nm/5000 r/min.

Sil­lä pi­täi­si ol­la hy­vät läh­tö­koh­dat mi­tel­lä Eu­roo­pas­sa, sil­lä 4,6-lit­rai­nen V8-edel­tä­jä­ver­sio va­lit­tiin ame­rik­ka­lai­sen au­to­te­ol­l­li­suus­jär­jes­tö Ward'sin jo­ka­vuo­ti­ses­sa luo­ki­tuk­ses­sa vuo­si­na 2009 ja 2010 kym­me­nen par­haan moot­to­rin jouk­koon.

Pe­rus­tei­na oli­vat "sil­kin­peh­meä kiih­ty­vyys, riit­toi­sa suo­ri­tus­ky­ky ja kil­pai­lu­ky­kyi­nen hin­ta­ta­so".

Ny­kyi­nen 5.0 Tau V8 va­lit­tiin kym­me­nen kär­keen vuon­na 2011.

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Uusi arvio 80 000 ajoneuvon kesärenkaista: yksi seitsemästä ei täytä turval­li­suusk­ri­teerejä

Auto Bild.Uutiset

Uusi arvio 80 000 ajoneuvon kesärenkaista: yksi seitsemästä ei täytä turval­li­suusk­ri­teerejä

Auto Bild.Uutiset
Taycan Levin jääradalla

Taycan Levin jääradalla

Porsche

Porsche Taycanille GUINNESS WORLD RECORDS™ -titteli – yli 17 kilometriä yhtäjaksoista driftausta jääradalla

Auto Bild.Uutiset
Taycan Levin jääradalla

Taycan Levin jääradalla

Porsche

Porsche Taycanille GUINNESS WORLD RECORDS™ -titteli – yli 17 kilometriä yhtäjaksoista driftausta jääradalla

Auto Bild.Uutiset

Liikenneturva

Autoilijat ärsyyntyvät aura-autoille 

Auto Bild.Uutiset

Liikenneturva

Autoilijat ärsyyntyvät aura-autoille 

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN