Volkswagen
Volkswagen Golf R Variant: R-muotoilua ja 4,9 sekuntia nollasta sataan
Suorituskykyinen farmarimalli kehittää tehoa 235 kW (320 hv) ja 420 Nm maksimiväännön.
Uusi Volkswagen Golf R Variant on 235 kW:n (320 hv) tehollaan Volkswagenin suorituskykyisin, tehokkain ja dynaamisin farmarimalli kautta aikain.
Enemmän tehoa ja ajodynamiikkaa, useita innovaatioita, enemmän tilaa ja suuria tunteita: se tekee uudesta Golf R Variantista paremman kuin koskaan aikaisemmin.
Vakiovarusteinen 4MOTION-neliveto yhdistettynä R Performance Torque Vectoring -järjestelmään ja 2,0 TSI-bensiinimoottoriin tarjoaa vääntöä maksimissaan 420 Nm.
Voima välitetään R-malleihin mukautetun 7-vaihteisen kaksoiskytkinvaihteiston kautta.
Golf R Variant kiihtyy 0–100 km/h vain 4,9 sekunnissa
Huippunopeus on rajoitettu sähköisesti 250 km/h mutta 270 km/h huippunopeus on saatavilla erityisen R Performance -paketin kautta. Paketti sisältää myös erityiset 19” Estoril-kevytmetallivanteet ja kaksi uutta ajoprofiilia Special (Nürburgring-moodi) ja Drift.
Uusimman sukupolven kuljettajaa avustavat järjestelmät ja infotainment-järjestelmä lisäävät entisestään turvallisuutta, mukavuutta ja viihtyisyyttä.
Volkswagen Golf R Variant on erityisen urheilullinen mutta samalla se on säilyttänyt kaikki farmarimallin tavalliset piirteet: se on monikäyttöinen, mukava, tilava ja sopii täydellisesti perheautoksi tilanteeseen kuin tilanteeseen.
Sen monikäyttöisyyttä ei vaaranna edes R-mukautettu urheilullinen alusta (20 mm normaalia matalampi) eikä se, että se on suunniteltu rata-ajo-ominaisuudet mielessä. Uusi Golf R Variant on täydellinen yhdistelmä kompaktia Golf R:ää ja farmarimallia.
Urheilullisuus, suorituskyky ja tunteet kohtaavat tilavuuden, monikäyttöisyyden ja innovaation.
Volkswagen
Golf R Variantin sisätilat hyötyvät täysin 66 mm pidemmästä akselivälistä verrattuna normaaliin Golf R -malliin. Erityisesti takana matkustajat hyötyvät runsaammista mittasuhteista: maksimaalinen jalkatila kasvaa 903 mm:stä 941 mm:iin.
Volkswagen Golf R Variantin tavaratila on 611 litraa, joka kasvaa aina 1 642 litraan, kun takaistuimet on taitettu alas. Ensimmäistä kertaa Golf R Variantiin on saatavilla vetokoukku (lisävaruste), joka tarjoaa 1 700 kg vetomassan (jarrullinen).
Urheilullisin Golf Variant kautta aikain
Volkswagen Golf R Variant on varustettu tyypillisin, R-malleille mukautetuin yksityiskohdin: R-muotoiltu etupuskuri, ilmaottoaukot ja etusäleikkö ovat tunnusmerkkinä auton etuosassa. Sivuprofiilissa huomio kiinnittyy auton helmalevikkeisiin, jotka on samanväriset auton korin kanssa.
Täysin uutta on R-muotoiltu takapuskuri yhdistettynä mustan sävyiseen diffuusoriin sekä urheilullinen pakoputkisto, joka on saman tyyppinen kuin muissakin Volkswagen R -malleissa ja jossa on kaksi kromattua kaksois-pakoputkea.
Valittavissa on kolme ulkoväriä: Lapiz Blue -metalliväri, Deep Black -helmiäisväri sekä Pure White -normaaliväri.
Volkswagen
Kuten Volkswagen Golf R myös Golf R Variant on varustettu uudella 4MOTION-nelivedolla, johon on yhdistetty R Performance Torque Vectoring -järjestelmä. Tässä uudelleen kehitetyssä nelivetojärjestelmässä on selektiivinen väännönohjaus taka-akselilla.
Voimaa jaetaan nyt sekä etu- ja taka-akseleiden lisäksi myös molempien takarenkaiden välillä. Järjestelmä auttaa uutta Golf R Variantia kääntymään kaarteeseen entistä dynaamisemmin ilman aliohjaus-ilmiötä.
Ensimmäistä kertaa Golf R Variantin nelivetojärjestelmä on yhdistetty myös Vehicle Dynamics Manager (VDM) -järjestelmään sekä mukautuvaan alustansäätöön (DCC) ja elektroniseen tasauspyörästön lukkoon XDS).
Progressiivinen ohjaus on myös vakiovaruste. Järjestelmien integrointi tarjoaa täysin uudenlaista ajodynamiikkaa ja auton käsiteltävyyttä – lyhyesti sanottuna maksimaalista ajomukavuutta. Uusi Golf R Variant sai loppusilauksen legendaarisella Nürburgringin Nordschleifella.
Kaksi uutta ajoprofiilia
Mikäli autossa on lisävarusteinen R Performance -paketti, Golf R Variant saa kaksi uutta ajoprofiilia. Special-ajoprofiilissa kaikki auton pääjärjestelmien parametrit on konfiguroitu Nordschleife-radalle sopiviksi.
R Performance -paketin toinen uusi ajoprofiili Drift, on suunniteltu nimenomaan suljetuille teille tehden ajamisesta entistä hauskempaa.
Neljä muuta ajoprofiilia Comfort, Sport, Race ja Individual ovat vakiovarusteita. Kuljettaja voi vaihtaa ESC-asetuksia nappia painamalla.
Ajonhallinta voidaan myös kytkeä kokonaan pois päältä mutta automaattinen hätäjarrutus ja väistötoiminto aktivoivat ESC:n uudelleen päälle hätätilanteessa.
Volkswagen
Volkswagenin 1984 cm3 nelisylinterinen turboahdettu EA888-moottori tuottaa tehoa 235 kW (320 hv), eli 14 kW (20 hv) enemmän kuin edeltäjämallissa.
Maksimivääntö on lisääntynyt 400 Nm:stä 420 Nm:iin. Maksimivääntö on käytettävissä myös alhaisilla ajonopeuksilla ja pysyy tasaisena aina suurempiin nopeuksiin – kierrosvälillä 2 100–5 350 1/min.
Volkswagenin 2.0 TSI -bensiinimoottori täyttää EU6 AP –päästöstandardit. Uutta on myös etuakselin 18” jarrujärjestelmä sinisillä jarrusatuloilla (aikaisemmin 17”).
Uusi Golf R Variant on aito R myös sisäpuolelta
Uudessa Golf R Variantissa on vakiovarusteena lämmitettävä nahkaverhoiltu monitoimiohjauspyörä. R-monitoimiohjauspyörässä on uusi R-painike ja isommat vaihteenvalitsimet. R-painiketta voimakkaasti painamalla on mahdollista siirtyä suoraan Race-ajomoodiin.
Kiinteällä pääntuella varustetut urheiluistuimet R-logolla ovat myös vakiovaruste. Istuinten keskiosat ovat Sardegna-kangasta ja reunat ArtVelours-microfleeceä. Istuimiin on saatavissa lisävarusteena myös nahkaverhoilu Nappa tuuletetuilla etuistuimilla.
Sisäpuolella Volkswagen on digitalisoinut ohjaamon. Vakiovarusteena ovat uusimman sukupolven MIB3-infotainment-järjestelmä ja R-malleja varten mukautettu Discover Cockpit Pro -mittaristo.
Uudessa Golf R Variantissa on myös uusi R-näkymä, joka tarjoaa täysin uudenlaisen 3D-ulkoasun. Mittaristosta löytyy myös erityinen kierrosaikanäyttö.
Ensimmäiset uudet Volkswagen Golf R Variantit saapuvat Suomen Volkswagen-jälleenmyyjille loppuvuodesta 2021.
Volkswagen Golf R Variantin hinta alkaa 57 093 eurosta (2.0 TSI 235 kW 4MOTION DSG)
Volkswagen-lehdistötiedote / Juha Peltonen
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
Joulukuusi sai elämänsä kyydin!
DREW PHILLIPS
Joulukuusi sai elämänsä kyydin!
DREW PHILLIPS
Tavoitteena on nostaa Intia Škoda Auton viiden suurimman markkinan joukkoon
Skoda Auto
Tavoitteena on nostaa Intia Škoda Auton viiden suurimman markkinan joukkoon
Skoda Auto
Squalon voimanlähteenä on täysin uusi 4,0-litrainen neljällä yläpuolisella nokka-akselilla varustettu V12-moottori, joka suunnitellaan, kehitetään sekä valmistetaan talon sisällä, ja jonka paino on kunnianhimoisesti vain alle 165 kg (!!)Squalon voimanlähteenä on täysin uusi 4,0-litrainen neljällä yläpuolisella nokka-akselilla varustettu V12-moottori, joka suunnitellaan, kehitetään sekä valmistetaan talon sisällä, ja jonka paino on kunnianhimoisesti vain alle 165 kg (!!)
GTO Engineering
Squalon voimanlähteenä on täysin uusi 4,0-litrainen neljällä yläpuolisella nokka-akselilla varustettu V12-moottori, joka suunnitellaan, kehitetään sekä valmistetaan talon sisällä, ja jonka paino on kunnianhimoisesti vain alle 165 kg (!!)Squalon voimanlähteenä on täysin uusi 4,0-litrainen neljällä yläpuolisella nokka-akselilla varustettu V12-moottori, joka suunnitellaan, kehitetään sekä valmistetaan talon sisällä, ja jonka paino on kunnianhimoisesti vain alle 165 kg (!!)
GTO Engineering
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Auto Bild 10/2022 on kaupoissa
Erittäin nopeat Tesla Model S Plaid ja Model X Plaid: Tulossa Suomeen!
Range Rover Sport: Kolmannen sukupolven mallisto on tähän astisista dynaamisesti kykenevin
Kia EV6 GT: Tällainen on tähän astisista tehokkain ja nopein Kia
Alpine A110 E-ternité: Täyssähköinen urheiluauto-prototyyppi
Mini Concept Aceman: Mini-perheen ensimmäinen täyssähköinen crossover – silta Mini Cooperin ja Mini Countrymanin väliin
Valmet Automotive: Sopimukseen Mercedes-AMG GT Coupé -mallin valmistuksesta
Suzuki S-Cross: Automaattivaihteisissa siirrytään kevythybridistä itselataavaan hybridiin
Uudistunut Kia XCeed: Valikoimaa täydentää uusi GT-Line-varustelu
Ford Mustang Mach-E: Vahvistettu kattopaino nyt jopa 75 kg
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
KOEAJOT
Koeajossa Ford Kuga: Pienellä lisäakulla
Koeajossa Isuzu D-Max: Kahlaajien sukua
Koeajossa Ford Mustang Mach-E: Sähköponi nelistää
Koeajossa Škoda Octavia Combi 1.4 TSI PHEV Style iV DSG: Vuoden Auto Suomessa 2021
Ensikoeajossa Toyota Hilux Double Cab 4WD 2.8D Invincible A: Terästetty metsävelho
Koeajossa Ford Explorer 3.0 V6 Ecoboost 457 hv PHEV AWD ST-Line: Näyttävä mahtijenkki
Koeajossa Mazda MX-30: Niukasti virtaa
Koeajossa Toyota Yaris 1.5 Hybrid Style: Taidolla uudistettu
Koeajossa Mercedes-Benz GLA 200d A Business: Aidon katumaasturin mitoissa
Koeajossa Peugeot 508 GT Hybrid 225 EAT8 PHEV: Lupauksen lunastus?
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
FOKUS MEDIA
Ihastu herkkään ja eleganttiin raitalasiin
PSB:n vuoro
Hifi-hylly Bauer Audiolta
Jälleen uusi liiketakaisinkytketty kaiutin
Nuprimen uusi etuvahvistin
Hyvän tuulen levysoitin
Aktiivikaiutin levysoitinliitännällä
Bang & Olufsen muotinäytöksessä
Tehoa bassoihin
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
UUTTA
Auto Bild 10/2022 on kaupoissa
Erittäin nopeat Tesla Model S Plaid ja Model X Plaid: Tulossa Suomeen!
Range Rover Sport: Kolmannen sukupolven mallisto on tähän astisista dynaamisesti kykenevin
Kia EV6 GT: Tällainen on tähän astisista tehokkain ja nopein Kia
Alpine A110 E-ternité: Täyssähköinen urheiluauto-prototyyppi
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
Kaupallinen yhteistyö
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Range Rover Sport: Kolmannen sukupolven mallisto on tähän astisista dynaamisesti kykenevin
Kia EV6 GT: Tällainen on tähän astisista tehokkain ja nopein Kia
Alpine A110 E-ternité: Täyssähköinen urheiluauto-prototyyppi
Mini Concept Aceman: Mini-perheen ensimmäinen täyssähköinen crossover – silta Mini Cooperin ja Mini Countrymanin väliin
Valmet Automotive: Sopimukseen Mercedes-AMG GT Coupé -mallin valmistuksesta
Suzuki S-Cross: Automaattivaihteisissa siirrytään kevythybridistä itselataavaan hybridiin
Uudistunut Kia XCeed: Valikoimaa täydentää uusi GT-Line-varustelu
Ford Mustang Mach-E: Vahvistettu kattopaino nyt jopa 75 kg
Ford: Testaa liikuntarajoitteisten kuljettajien avuksi suunniteltua robottilatausasemaa
Bentley Continental GT S ja GTC S: Tuliterässä S-versiossa on 22-tuumaiset vanteet
LUETUIMMAT
Täysin uusi Toyota Corolla Cross: Nyt julkistettiin Suomen-hinnat
Hyundai Ioniq 5 kokee faceliftin: WLTP-toimintamatka kaupungissa jopa 710 km
Kia EV6 GT: Tällainen on tähän astisista tehokkain ja nopein Kia
Suzuki S-Cross: Automaattivaihteisissa siirrytään kevythybridistä itselataavaan hybridiin
Volkswagenin ID.-mallisto: FastLane-malliversioita saatavilla hyvin –täyssähköautotehtaiden tuotanto rullaa täydellä teholla
Alpine A110 E-ternité: Täyssähköinen urheiluauto-prototyyppi
Range Rover Sport: Kolmannen sukupolven mallisto on tähän astisista dynaamisesti kykenevin
Uusi ohjelmistopäivitys Volvoihin – mukana Apple CarPlay -tuki
Uudistunut Kia XCeed: Valikoimaa täydentää uusi GT-Line-varustelu
Valmet Automotive: Sopimukseen Mercedes-AMG GT Coupé -mallin valmistuksesta
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN