Volkswagen juhlii sähköisellä juhlamallistolla uusin hinnoin

Volkswagenin tarina Suomessakin alkoi ikonisesta, nykypäivänä jokaisen autoilijan tuntemasta Kuplasta. Elettiin kesäkuuta vuonna 1950, kun ensimmäiset Volkswagen Kuplat luovutettiin juhlallisesti ensimmäisille omistajilleen Helsingin Senaatintorilla.

Auto Bild.Uutiset

Kup­lan vi­ral­li­nen hin­ta Suo­mes­sa tuol­loin oli 335 000 mark­kaa läm­mi­tys­lait­teen kans­sa. En­sim­mäi­set Kup­lat oli va­rus­tet­tu 4-sy­lin­te­ri­sel­lä 25 hv:n te­hoi­sel­la moot­to­ril­la. Kup­lan huip­pu­no­peus oli 100 ki­lo­met­riä tun­nis­sa ja polt­to­ai­neen ku­lu­tus 7,5 l/100 km. Toi­min­ta­mat­kaa tuli yh­del­lä tan­kil­li­sel­la noin 500 ki­lo­met­riä. 

Nyt, 75 vuot­ta myö­hem­min Suo­men teil­lä liik­kuu lä­hes 400 000 Volks­wa­ge­nia. 

"Vaik­ka Kup­lia oli näh­ty Suo­men teil­lä jo 1940-lu­vul­la, al­koi nii­den vi­ral­li­nen maa­han­tuon­ti vas­ta vuon­na 1950. Pit­kä mat­ka on tul­tu tä­hän pis­tee­seen. Eläm­me upe­aa ja tär­ke­ää juh­la­vuot­ta Volks­wa­ge­nin tai­pa­leel­la Suo­mes­sa", iloit­see K-Au­tol­la Volks­wa­gen-hen­ki­lö­au­tois­ta vas­taa­va lii­ke­toi­min­ta­joh­ta­ja Tom­mi Iis­kon­mä­ki. 

Pit­kän Suo­mi-tai­pa­leen ai­ka­na Volks­wa­gen on esi­tel­lyt uu­sia mal­le­ja au­to­kan­sal­le lä­hes vuo­sit­tain. Au­to­maa­il­man iko­nit ovat seu­ran­neet toi­si­aan: Volks­wa­gen Kup­lan jäl­keen saa­tiin mark­ki­noil­le au­to­kan­san iki­suo­sik­ki Golf. Säh­kö­au­toi­lun uu­teen ai­ka­kau­teen taas siir­ryt­tiin Volks­wa­gen ID.3:n myö­tä.  

"Vuon­na 2024 mark­ki­noil­le tuo­tiin jäl­leen uut­ta tek­no­lo­gi­aa si­säl­tä­vä säh­kö­au­to Volks­wa­gen ID.7 myös far­ma­ri­mal­li­na, jon­ka mu­ka­na esi­tel­ty mo­ni­puo­li­nen akun esi­läm­mi­tys­toi­min­to on saa­nut laa­jas­ti kii­tos­ta tal­vi­ses­sa Suo­mes­sa. Volks­wa­gen on alus­ta al­ka­en ol­lut yk­si Suo­men suo­si­tuim­mis­ta au­to­mer­keis­tä, ja suo­sio jat­kuu yhä. Volks­wa­gen on tänä päi­vä­nä säh­köi­sen liik­ku­mi­sen edel­lä­kä­vi­jä hy­vin laa­jan ID. -mal­lis­ton sekä pit­kän toi­min­ta­mat­kan la­dat­ta­vien hyb­ri­dien myö­tä", Iis­kon­mä­ki jat­kaa. 

Juh­la­mal­lis­tos­sa va­ki­o­va­rus­tee­na suo­ma­lais­ten kes­to­suo­sik­ki 

Juh­la­vuo­den kun­ni­ak­si Suo­men maa­han­tuo­ja K-Au­to val­mis­te­li yh­des­sä Volks­wa­ge­nin kans­sa juu­ri suo­ma­lai­sil­le va­rus­tel­lun ja Suo­meen eri­kois­hin­noi­tel­lun mal­lis­ton. Kaik­kien juh­la­mal­lien, pait­si Gol­fin, kat­ta­vaan va­ki­o­va­rus­tuk­seen on si­säl­ly­tet­ty jopa mök­ki­kan­san suo­sik­ki­va­rus­te ve­to­kouk­ku.  

”Tämä on ta­kuul­la toi­vot­tu va­rus­te. Lu­vut pu­hu­vat puo­les­taan, sil­lä vuon­na 2024 yli 75 pro­sent­tia Volks­wa­gen ID.4 -mal­leis­ta ti­lat­tiin ve­to­kou­kul­la”, Iis­kon­mä­ki pal­jas­taa. 

Juh­la­mal­leik­si on va­lit­tu juu­ri uu­dis­tu­nees­ta Volks­wa­gen-mal­lis­tos­ta kaik­ki suo­ma­lai­sil­le tär­keim­mät säh­kö­au­tot ja la­dat­ta­vat hyb­ri­dit.

Pa­ran­tu­nut va­ki­o­va­rus­te­lu huo­mi­oi­den juh­la­mal­lien hin­nat si­säl­tä­vät 75-vuo­ti­se­ri­kois­hin­noit­te­lun myö­tä tu­han­sien eu­ro­jen hin­ta­e­dun ai­em­piin hin­toi­hin ver­rat­tu­na. Etu vaih­te­lee mal­lis­ta riip­pu­en Gol­fin 1 550 eu­ros­ta ai­na Pas­sa­tin 5 500 eu­roon. 

Juh­la­mal­lis­to on tar­jol­la myös suo­si­o­taan kas­vat­ta­neel­la yk­si­tyis­le­a­sin­gil­lä. Esi­mer­kik­si Volks­wa­gen ID.4 Pro 4MO­TI­ON yk­si­tyis­le­a­sin­gin hin­ta on nyt 629 eu­roa / kk ja Volks­wa­gen ID.7 GTX Tou­rer on 799 eu­roa / kk. 

Suu­rin­ta myyn­ti­me­nes­tys­tä juh­la­mal­lis­tos­sa odo­te­taan ID.4 Pro 4MO­TI­ON Ele­gan­ce 75-v juh­la­mal­lis­ta – ID.4 oli vuon­na 2024 Volks­wa­ge­nin myy­dyin mal­li (1422 kpl). Vuon­na 2024 yli 85 pro­sent­tia ti­la­tuis­ta Volks­wa­gen ID.4 -mal­leis­ta oli 4MO­TI­ON-ne­li­ve­to­ja. Ta­ka­ve­toi­nen ID.4 Pro Ele­gan­ce va­lit­tiin Tek­nii­kan Maa­il­man laa­jas­sa ver­tai­lus­sa (TM 21/2024) par­haak­si säh­köi­sek­si per­he­au­tok­si.

Juh­la­mal­lis­sa ne­li­ve­don sekä ve­to­kou­kun saa vain 1410 € li­sä­hin­nal­la. 

Au­to­Bild / K-Au­to

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Ensihavainto kiinnittyy testiyksilössä makean näköiseen, lisävarusteiseen mattaan maalipintaan, joka vaatii kuitenkin tarkkaa huolenpitoa, eikä sitä saa pestä koneellisesti vahaohjelmalla.

Ensihavainto kiinnittyy testiyksilössä makean näköiseen, lisävarusteiseen mattaan maalipintaan, joka vaatii kuitenkin tarkkaa huolenpitoa, eikä sitä saa pestä koneellisesti vahaohjelmalla.

Juha Peltonen

Koeajossa Renault Espace E-Tech full hybrid 200 techno esprit Alpine 4Control: Uuteen kategoriaan

Auto Bild.Koeajot
Ensihavainto kiinnittyy testiyksilössä makean näköiseen, lisävarusteiseen mattaan maalipintaan, joka vaatii kuitenkin tarkkaa huolenpitoa, eikä sitä saa pestä koneellisesti vahaohjelmalla.

Ensihavainto kiinnittyy testiyksilössä makean näköiseen, lisävarusteiseen mattaan maalipintaan, joka vaatii kuitenkin tarkkaa huolenpitoa, eikä sitä saa pestä koneellisesti vahaohjelmalla.

Juha Peltonen

Koeajossa Renault Espace E-Tech full hybrid 200 techno esprit Alpine 4Control: Uuteen kategoriaan

Auto Bild.Koeajot
Vetokoukku on ollut hitti Volkswagenin mallistossa.

Vetokoukku on ollut hitti Volkswagenin mallistossa.

K-Auto

Volkswagen juhlii sähköisellä juhlamallistolla uusin hinnoin

Auto Bild.Uutiset
Vetokoukku on ollut hitti Volkswagenin mallistossa.

Vetokoukku on ollut hitti Volkswagenin mallistossa.

K-Auto

Volkswagen juhlii sähköisellä juhlamallistolla uusin hinnoin

Auto Bild.Uutiset
Sympaattinen keulailme pyöreine lediajovaloineen tuo jotenkin mieleen Masi-sarjakuvan kersantti Ärjylän Otto-koiran.

Sympaattinen keulailme pyöreine lediajovaloineen tuo jotenkin mieleen Masi-sarjakuvan kersantti Ärjylän Otto-koiran.

Juha Peltonen

Koeajossa Jeep Wrangler Sahara Power Soft Top 2.0 PHEV AT8: Aito asia

Auto Bild.Koeajot
Sympaattinen keulailme pyöreine lediajovaloineen tuo jotenkin mieleen Masi-sarjakuvan kersantti Ärjylän Otto-koiran.

Sympaattinen keulailme pyöreine lediajovaloineen tuo jotenkin mieleen Masi-sarjakuvan kersantti Ärjylän Otto-koiran.

Juha Peltonen

Koeajossa Jeep Wrangler Sahara Power Soft Top 2.0 PHEV AT8: Aito asia

Auto Bild.Koeajot

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN