Kilpailu: Voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Etusivu
Hyöty
Koeajot
Testit
Uutiset
Klassikot
Superautot
Kilpailut
Tilaa lehti
Tilaa lehti

Land Rover Defender: Legenda täytti 75 vuotta!

Hoffman X-8 siirtyi nykyiselle omistajalleen 2010-luvun alussa. Tämä on tutkinut auton perusteellisesti, kaivanut esiin runsaasti uutta tietoa sekä esitellyt autoa suurelle yleisölle.

Hoffman X-8 siirtyi nykyiselle omistajalleen 2010-luvun alussa. Tämä on tutkinut auton perusteellisesti, kaivanut esiin runsaasti uutta tietoa sekä esitellyt autoa suurelle yleisölle.

Concours of Elegance

Oho! Tällaista prototyyppiä tuskin olet koskaan nähnyt: Suunnittelija vei useimmat tiedot mukanaan hautaan!

Ison-Britannian Hampton Courtin Concours of Elegance -tapahtumassa vierailevilla on mahdollisuus kuluvana vuonna nähdä todella ainutlaatuinen auto, joka on ollut vuosikymmeniä mysteeripuheiden velloma sekä julkisuudessa piilossa.

Auto Bild.Klassikot
18.5.2023

Hät­käh­dyt­tä­vä 1935-mal­li­nen Hof­f­man X-8 -pro­to­tyyp­pi on en­sim­mäi­sen ker­ran esil­lä täl­lä puo­lel­la At­lant­tia, sil­lä yk­si­lö on saa­nut kun­ni­a­no­soi­tuk­sia joh­ta­vis­sa con­cours-ta­pah­tu­mis­sa ym­pä­ri Poh­jois-Ame­rik­kaa.

Tä­män vuo­den ta­pah­tu­ma jär­jes­te­tään Isos­sa-Bri­tan­ni­as­sa, Hamp­ton Court Pa­la­cen alu­eel­la 1.–3. syys­kuu­ta.

Sil­loin pää­see tu­tus­tu­maan ku­vis­sa ko­mei­le­vaan vir­ta­vii­vai­seen, ja hät­käh­dyt­tä­vän in­no­va­tii­vi­seen 1930-lu­vun eri­koi­syk­si­löön. Ky­sees­sä on kieh­to­va pala au­to­te­ol­li­suu­den his­to­ri­aa, jol­la on yh­tä kieh­to­va taus­ta­ta­ri­nan­sa.

Hof­f­ma­nin taus­ta­ta­ri­na

Hof­f­man X-8 suun­ni­tel­tiin 1930-lu­vun alus­sa, kun jouk­ko ame­rik­ka­lai­sia Fis­he­rin vel­jek­siä päät­ti kes­kus­tel­la asi­as­ta kuu­lui­san Hud­son Mo­tor Com­pa­nyn kans­sa.

To­dis­taak­seen pä­te­vyy­ten­sä vel­jet päät­ti­vät, et­tä he tar­vit­si­vat huip­pu­luo­kan au­ton, jot­ta he oli­si­vat au­to­te­ol­li­suu­den kär­jes­sä ja et­tä he voi­si­vat osoit­taa tar­koit­ta­van­sa kaup­paa os­to­tar­jouk­sel­la.

Takavetoisen Hoffmanin epätavallinen takamoottori linkittyi 3-vaihteiseen manuaalivaihteistoon, joka sijaitsi takaistuimen ja taka-akselin välissä.

Takavetoisen Hoffmanin epätavallinen takamoottori linkittyi 3-vaihteiseen manuaalivaihteistoon, joka sijaitsi takaistuimen ja taka-akselin välissä.

Concours of Elegance

Innovatiivinen Hoffman X-8 valmistettiin myös hämmästyttävän korkeatasoisesti niin sisä- kuin ulkopuolelta.

Innovatiivinen Hoffman X-8 valmistettiin myös hämmästyttävän korkeatasoisesti niin sisä- kuin ulkopuolelta.

Concours of Elegance

Et­sies­sään uraa­uur­ta­vaa kon­sep­tia, Fis­he­rin vel­jek­set kään­tyi­vät ek­sent­ri­sen, mut­ta in­no­va­tii­vi­sen suun­nit­te­li­jan, in­si­nöö­rin ja au­ton­ra­ken­ta­jan, Ros­coe C. “Rod” Hof­f­ma­nin puo­leen.

Hof­f­man oli kieh­to­va hah­mo ja to­del­li­nen au­to­te­ol­li­suu­den vi­si­o­nää­ri, joka työs­ken­te­li eri val­mis­ta­jil­le lu­kui­sis­sa huip­pu­luo­kan pro­jek­teis­sa – mu­kaan lu­kien 1930-lu­vun etu­ve­toi­nen Pac­kard – mut­ta teki il­mei­ses­tyi töi­tä myös GM:lle sekä Stu­de­ba­ke­ril­le. Hof­f­man pa­ten­toi sa­mal­la epä­ta­val­li­sia voi­man­siir­to­rat­kai­su­ja jo vuo­sia en­nen kuin val­ta­vir­ran au­to­val­mis­ta­jat har­kit­si­vat nii­tä.

Fis­he­rin vel­jek­set pyy­si­vät Hof­f­ma­nia ke­hit­tä­mään jo­tain täy­sin uut­ta, ja hank­keel­le van­no­tet­tiin täy­del­li­nen sa­las­sa­pi­to.

Lop­pu­tu­lok­se­na ole­va au­to, joka näh­dään syys­kuus­sa Hamp­ton Court Pa­la­cen vi­he­ri­öil­lä, on var­sin näyt­tä­vä, ae­ro­dy­naa­mi­nen, te­räs­ko­ri­nen se­dan, jos­sa on ka­pe­ne­va, pi­sa­ra­mai­nen ko­ri­muo­to pi­sa­ra­mai­set ajo­va­lot. Au­to on häm­mäs­tyt­tä­vän fu­tu­ris­ti­nen 1930-lu­vun luo­muk­sek­si.

Noin 1400-ki­loi­ses­sa pro­to­tyy­pis­sä on 115 tuu­man ak­se­li­vä­li.

Ar­voi­tuk­sel­li­nen ke­hi­tys

Au­ton ra­ken­ta­mi­ses­ta tie­de­tään va­li­tet­ta­vas­ti vä­hän, sil­lä Hof­f­man piti sa­nan­sa ja vei mo­net au­ton sa­lai­suuk­sis­ta, mu­kaan lu­kien ta­ka­moot­to­ria ja sen ra­ken­ta­ja­yh­ti­ö­tä kos­ke­vat tie­dot mu­ka­naan hau­taan.

Ko­rin us­ko­taan ole­van Hof­f­ma­nin it­sen­sä suun­nit­te­le­ma, sa­moin kuin au­ton 60-as­tei­nen ve­si­jääh­dyt­tei­nen kan­si­vent­tii­li-"X-8" -täh­ti­moot­to­ri (ei siis V8). Moot­to­rin loh­ko lie­nee Hof­f­ma­nin ide­oi­ma.

Ky­sees­sä oli en­sim­mäi­nen ja ai­noa täl­lai­nen moot­to­ri la­jis­saan; mel­koi­nen in­si­nöö­ri­tai­don­näy­te ai­nut­kap­pa­leek­si, pu­hu­mat­ta­kaan yli 80 vuo­den ta­kai­ses­ta pro­jek­tis­ta.

Korin uskotaan olevan Hoffmanin itsensä suunnittelema, samoin kuin auton 60-asteinen vesijäähdytteinen kansiventtiili-"X-8" -tähtimoottori (ei siis V8). Moottorin lohko lienee Hoffmanin ideoima.

Korin uskotaan olevan Hoffmanin itsensä suunnittelema, samoin kuin auton 60-asteinen vesijäähdytteinen kansiventtiili-"X-8" -tähtimoottori (ei siis V8). Moottorin lohko lienee Hoffmanin ideoima.

Concours of Elegance

Noin 1400-kiloisessa prototyypissä on 115 tuuman akseliväli.

Noin 1400-kiloisessa prototyypissä on 115 tuuman akseliväli.

Concours of Elegance

Ta­ka­ve­toi­sen Hof­f­ma­nin epä­ta­val­li­nen moot­to­ri lin­kit­tyi 3-vaih­tei­seen ma­nu­aa­li­vaih­teis­toon, joka si­jait­si ta­kais­tui­men ja taka-ak­se­lin vä­lis­sä.

Vaik­ka Hof­f­man X-8 oli epäi­le­mät­tä in­no­va­tii­vi­nen, se val­mis­tet­tiin myös häm­mäs­tyt­tä­vän kor­ke­a­ta­soi­ses­ti niin sisä- kuin ul­ko­puo­lel­ta.

Voi siis to­del­la­kin an­taa it­sel­leen an­teek­si, mi­kä­li luu­lee sitä sar­ja­tuo­tan­to­yk­si­lök­si sa­lai­sen, ker­ta­luon­tei­sen pro­to­tyy­pin si­jaan.

Hof­f­man X-8 on edel­leen eri­no­mai­ses­sa, kieh­to­van al­ku­pe­räi­ses­sä kun­nos­sa.

Vuo­sia pii­los­sa

Fis­her-vel­jes­ten ”val­taus” Hud­so­nis­ta ei kos­kaan to­teu­tu­nut, ja hei­dän au­ton­sa py­syi Hof­f­ma­nin hoi­dos­sa täy­sin pii­los­sa, kun­nes se lah­joi­tet­tiin 1960-lu­vul­la suun­nit­te­li­ja Ste­ven­sil­le.

Sii­tä läh­tien X-8 ma­jai­li Ste­ven­sin per­heen ko­ko­el­mas­sa vuo­si­kym­me­nien ajan, ja sitä ar­vos­tet­tiin, sil­lä mo­nia mui­ta sen ym­pä­ril­lä ol­lei­ta au­to­ja myy­tiin eteen­päin.

Hoffman X-8 -prototyyppi on edelleen erinomaisessa, kiehtovan alkuperäisessä kunnossa.

Hoffman X-8 -prototyyppi on edelleen erinomaisessa, kiehtovan alkuperäisessä kunnossa.

Concours of Elegance

Hof­f­man X-8 siir­tyi ny­kyi­sel­le omis­ta­jal­leen 2010-lu­vun alus­sa. Tämä on tut­ki­nut au­ton pe­rus­teel­li­ses­ti, kai­va­nut esiin run­saas­ti uut­ta tie­toa sekä esi­tel­lyt au­toa suu­rel­le ylei­söl­le.

Tämä kieh­to­va ou­to­lin­tu on sit­tem­min ke­rän­nyt suur­ta huo­mi­o­ta lu­kui­sis­sa kor­ke­an ta­son con­cours-ta­pah­tu­mis­sa ym­pä­ri Yh­dys­val­to­ja, mu­kaan lu­kien Peb­b­le Be­ach ja Con­cours d'Ele­gan­ce of Ame­ri­ca.

Hof­f­ma­nin luo­mus on myös saa­nut His­to­ric Ve­hic­le As­so­ci­a­ti­o­nin ar­vos­te­tun Na­ti­o­nal Au­to­mo­ti­ve He­ri­ta­ge Award -pal­kin­non - kun­ni­a­no­soi­tuk­sen, joka myön­ne­tään vain va­li­tuil­le au­toil­le, joi­den kat­so­taan ole­van eri­tyi­sen tär­kei­tä Yh­dys­val­tain au­to­te­ol­li­suu­den his­to­ri­an kan­nal­ta.

Hof­f­man liit­tyy 70 har­vi­nai­sen ja näyt­tä­vän Con­cours-au­ton esit­te­lyyn syys­kuun ta­pah­tu­mas­sa. Pää­näy­tök­sen ul­ko­puo­lel­la Con­cours of Ele­gan­ce ko­ko­aa noin 1 000 muu­ta au­toa.

Con­cours if Ele­gan­ce -leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Snow Spacen rakentamiseen on käytetty noin 3 000 m3 lunta. Lumi on lainattu viereisestä Ounasvaaran hiihtokeskuksesta, jonne se palautetaan Snow Spacen sulkiessa ovensa helmikuun lopulla.

Snow Spacen rakentamiseen on käytetty noin 3 000 m3 lunta. Lumi on lainattu viereisestä Ounasvaaran hiihtokeskuksesta, jonne se palautetaan Snow Spacen sulkiessa ovensa helmikuun lopulla.

Polestar

Polestar: Avasi Rovaniemelle maailman ensimmäisen lumesta rakennetun autopaviljongin - sisällä on Polestar 2 ja jäästä veistettyjä varaosia

Auto Bild.Uutiset
12.1.2023
Snow Spacen rakentamiseen on käytetty noin 3 000 m3 lunta. Lumi on lainattu viereisestä Ounasvaaran hiihtokeskuksesta, jonne se palautetaan Snow Spacen sulkiessa ovensa helmikuun lopulla.

Snow Spacen rakentamiseen on käytetty noin 3 000 m3 lunta. Lumi on lainattu viereisestä Ounasvaaran hiihtokeskuksesta, jonne se palautetaan Snow Spacen sulkiessa ovensa helmikuun lopulla.

Polestar

Polestar: Avasi Rovaniemelle maailman ensimmäisen lumesta rakennetun autopaviljongin - sisällä on Polestar 2 ja jäästä veistettyjä varaosia

Auto Bild.Uutiset
12.1.2023
VBOX-tietojärjestelmien varmistaessa Battistan uskomattoman suorituskyvyn, varttimailin kiihdytysaika 8,55 sekuntia ja ½ mailin tulos 13,38 sekuntia olivat kohokohtia Automobili Pininfarinan ensimmäisen luksussähköauton tuloksissa.

VBOX-tietojärjestelmien varmistaessa Battistan uskomattoman suorituskyvyn, varttimailin kiihdytysaika 8,55 sekuntia ja ½ mailin tulos 13,38 sekuntia olivat kohokohtia Automobili Pininfarinan ensimmäisen luksussähköauton tuloksissa.

Automobili Pininfarina

Automobili Pininfarinan Battista-superauto: Rikkoi sarjan nopeusennätyksiä – mutta myös maailman nopeimmin pysähtyvä täyssähköauto!

Auto Bild.Superautot
23.2.2023
VBOX-tietojärjestelmien varmistaessa Battistan uskomattoman suorituskyvyn, varttimailin kiihdytysaika 8,55 sekuntia ja ½ mailin tulos 13,38 sekuntia olivat kohokohtia Automobili Pininfarinan ensimmäisen luksussähköauton tuloksissa.

VBOX-tietojärjestelmien varmistaessa Battistan uskomattoman suorituskyvyn, varttimailin kiihdytysaika 8,55 sekuntia ja ½ mailin tulos 13,38 sekuntia olivat kohokohtia Automobili Pininfarinan ensimmäisen luksussähköauton tuloksissa.

Automobili Pininfarina

Automobili Pininfarinan Battista-superauto: Rikkoi sarjan nopeusennätyksiä – mutta myös maailman nopeimmin pysähtyvä täyssähköauto!

Auto Bild.Superautot
23.2.2023
Rolls-Royce Black Badge Wraith Black Arrow’n designkonsepti lainattiin 1930-luvun hurjasta Thunderbolt-maanopeusennätysautosta.

Rolls-Royce Black Badge Wraith Black Arrow’n designkonsepti lainattiin 1930-luvun hurjasta Thunderbolt-maanopeusennätysautosta.

Rolls-Royce Motor Cars

Rolls-Royce Black Badge Wraith Black Arrow: Brändin viimeinen V12 Coupe

Auto Bild.Uutiset
3.4.2023
Rolls-Royce Black Badge Wraith Black Arrow’n designkonsepti lainattiin 1930-luvun hurjasta Thunderbolt-maanopeusennätysautosta.

Rolls-Royce Black Badge Wraith Black Arrow’n designkonsepti lainattiin 1930-luvun hurjasta Thunderbolt-maanopeusennätysautosta.

Rolls-Royce Motor Cars

Rolls-Royce Black Badge Wraith Black Arrow: Brändin viimeinen V12 Coupe

Auto Bild.Uutiset
3.4.2023

VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT

Land Rover Defender: Legenda täytti 75 vuotta!

Koeajossa Renault Clio TCe 90 X-Tronic A Intens: Pikkuylellisesti variaattorilla

Volkswagenin Dresdenin tehtaan 150 000. valmistunut auto: Luovutettiin Tampereella!

Astara Auto Finland: Lahjoitti kuusi Kia-autoa koulutuskäyttöön Suomessa

Toyota Yaris: Huipulle uusi 130 hv hybri­di­voi­ma­linja vuosimalliin 2024

Auto-Bon Oy: Vahvistaa Citroënin, Opelin ja Peugeotin jakelua vahvojen yhteis­työ­kump­pa­nei­densa kanssa

Škoda Enyaq Laurin & Klement: Lisää toimintamatkaa ja päivitetty tekniikka

Auto Bild 7/2023 on kaupoissa

1974 Hyundai Pony Concept: Huikean nykyaikaisen näköinen konsep­tiur­hei­luauto entisöitiin

Skotlannin nelivetonyrkki iskee: Munro Mk.1 Pick-Up on kovaa luokkaa

HYÖTYJUTUT

Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki

Mielenkiintoinen retroritari

Paaliin vai pajalle?

Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut

Näin kuormaat peräkärryn oikein

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Renault Clio TCe 90 X-Tronic A Intens: Pikkuylellisesti variaattorilla

Koeajossa BMW iX3 Charged Plus: Sähköinen välimalli

Koeajossa Mercedes-Benz C 200 4Matic A Business AMG: Moderni mittapuu

Koeajossa Dacia Sandero TCe 90 A Comfort: Pirteä perusauto

Koeajossa Fiat 500 La Prima HB 118 hv 42 kWh: Ilman käyntimurinaa

Koeajossa Hyundai Santa Fe Plug-In 1.6 T-GDI 265 hv 4WD 6AT Premium: Amerikan malliin

Ensikoeajossa Renault Arkana E-Tech 145 Hybrid Intens: Kahdenlainen näkemys

Koeajossa Mercedes-Benz Sprinter: Suuri ja mahtava

Koeajossa Mazda MX-5 2.0 (184) Skyactiv-G 100th Anniversary MT: Juhlapainos

Koeajossa Kia Stinger 3,3 T-GDI AWD GT 5D AT: Vanhaa koulukuntaa

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot

Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!

Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!

Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä

Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?

... Lisää

FOKUS MEDIA

Hifimaailma

Provokaattori

Hifimaailma

Tyrannosaurus REX 

Hifimaailma

Musical Fidelityn vuoro 

Hifimaailma

Yamahalta kaksi uutta verkko­vas­taa­no­tinta

Hifimaailma

iFi:ltä uusi referenssitason kuulokevahvistin 

Hifimaailma

Toisen sukupolven Stradivari 

Hifimaailma

B&W Aston Martinin viralliseksi kumppaniksi  

Hifimaailma

Digitaalinen taskusoitin alta tonnin 

Hifimaailma

PMC:lle kilpailija omasta maasta

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUTTA

Land Rover Defender: Legenda täytti 75 vuotta!

Koeajossa Renault Clio TCe 90 X-Tronic A Intens: Pikkuylellisesti variaattorilla

Volkswagenin Dresdenin tehtaan 150 000. valmistunut auto: Luovutettiin Tampereella!

Astara Auto Finland: Lahjoitti kuusi Kia-autoa koulutuskäyttöön Suomessa

Toyota Yaris: Huipulle uusi 130 hv hybri­di­voi­ma­linja vuosimalliin 2024

HYÖTYJUTUT

Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Renault Clio TCe 90 X-Tronic A Intens: Pikkuylellisesti variaattorilla

Koeajossa BMW iX3 Charged Plus: Sähköinen välimalli

Koeajossa Mercedes-Benz C 200 4Matic A Business AMG: Moderni mittapuu

Koeajossa Dacia Sandero TCe 90 A Comfort: Pirteä perusauto

Koeajossa Fiat 500 La Prima HB 118 hv 42 kWh: Ilman käyntimurinaa

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

... Lisää

5 VUOTTA SITTEN...

FOKUS MEDIA

Hifimaailma

Provokaattori

Hifimaailma

Tyrannosaurus REX 

Hifimaailma

Musical Fidelityn vuoro 

Hifimaailma

Yamahalta kaksi uutta verkko­vas­taa­no­tinta

Hifimaailma

iFi:ltä uusi referenssitason kuulokevahvistin 

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

Toyota Yarisin uusi voimalinja tehokkaamman sähkömoottorin ja tehonhallintayksikön (PCU) kanssa nostavat järjestelmän kokonaistehoa 12 % ja vääntöä 30 % verrattuna edelleen rinnalla jatkavaan versioon nähden. Uudet lukemat kirjataan nyt muotoon 130 hv (97 kW) sekä 185 Nm.

Toyota Yarisin uusi voimalinja tehokkaamman sähkömoottorin ja tehonhallintayksikön (PCU) kanssa nostavat järjestelmän kokonaistehoa 12 % ja vääntöä 30 % verrattuna edelleen rinnalla jatkavaan versioon nähden. Uudet lukemat kirjataan nyt muotoon 130 hv (97 kW) sekä 185 Nm.

Toyota

Toyota Yaris: Huipulle uusi 130 hv hybri­di­voi­ma­linja vuosimalliin 2024

Kaupallinen yhteistyö

Auton hankinta – Lainalla vai säästöillä?

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

Land Rover Defender: Legenda täytti 75 vuotta!

Volkswagenin Dresdenin tehtaan 150 000. valmistunut auto: Luovutettiin Tampereella!

Astara Auto Finland: Lahjoitti kuusi Kia-autoa koulutuskäyttöön Suomessa

Toyota Yaris: Huipulle uusi 130 hv hybri­di­voi­ma­linja vuosimalliin 2024

Auto-Bon Oy: Vahvistaa Citroënin, Opelin ja Peugeotin jakelua vahvojen yhteis­työ­kump­pa­nei­densa kanssa

Škoda Enyaq Laurin & Klement: Lisää toimintamatkaa ja päivitetty tekniikka

Skotlannin nelivetonyrkki iskee: Munro Mk.1 Pick-Up on kovaa luokkaa

Mitsubishin suomalainen työntekijä valittiin uskomattomaan Dakar-seikkailuun!

Renault: Ensiesittelee tulevan Coupe-SUV -luokan lippulaivansa Pariisin ilmai­lu­näy­tök­sessä kesäkuussa

Uuden sukupolven Škoda Kodiaq ja Škoda Superb: Napapiirillä äärikylmien olosuhteiden testeissä

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

Toyota Yaris: Huipulle uusi 130 hv hybri­di­voi­ma­linja vuosimalliin 2024

Škoda: Julkaisi ensimmäiset kuvat uusista Superb Liftback- ja Combi-malleista, sekä uudesta Kodiaqista

Volvo XC60 Black Edition: Erikoisversio saapui

Mercedes-Benz E-sarja: Pisto­ke­la­dat­ta­villa hybrideillä jopa 115 kilometriä sähköllä

Täyssähköinen Cupra Tavascan: Takavetoisena ja nelivetoisena yli 500 km toimintamatka – näyttävä tuotantomalli tulossa myyntiin Suomessa 2024

Opel Grandland GSe 300 PHEV AWD A8: Urheilullinen nelivetoinen katumaasturi myynnissä yhtenä varustetasona

Renault Austral: Kadjarin ja Koleosin seuraaja

Koeajossa Mercedes-Benz C 200 4Matic A Business AMG: Moderni mittapuu

Škoda Enyaq Laurin & Klement: Lisää toimintamatkaa ja päivitetty tekniikka

Koeajossa BMW iX3 Charged Plus: Sähköinen välimalli

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

Toyota Yarisin uusi voimalinja tehokkaamman sähkömoottorin ja tehonhallintayksikön (PCU) kanssa nostavat järjestelmän kokonaistehoa 12 % ja vääntöä 30 % verrattuna edelleen rinnalla jatkavaan versioon nähden. Uudet lukemat kirjataan nyt muotoon 130 hv (97 kW) sekä 185 Nm.

Toyota Yarisin uusi voimalinja tehokkaamman sähkömoottorin ja tehonhallintayksikön (PCU) kanssa nostavat järjestelmän kokonaistehoa 12 % ja vääntöä 30 % verrattuna edelleen rinnalla jatkavaan versioon nähden. Uudet lukemat kirjataan nyt muotoon 130 hv (97 kW) sekä 185 Nm.

Toyota

Toyota Yaris: Huipulle uusi 130 hv hybri­di­voi­ma­linja vuosimalliin 2024

Kaupallinen yhteistyö

Auton hankinta – Lainalla vai säästöillä?

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

Land Rover Defender: Legenda täytti 75 vuotta!

Volkswagenin Dresdenin tehtaan 150 000. valmistunut auto: Luovutettiin Tampereella!

Astara Auto Finland: Lahjoitti kuusi Kia-autoa koulutuskäyttöön Suomessa

Toyota Yaris: Huipulle uusi 130 hv hybri­di­voi­ma­linja vuosimalliin 2024

Auto-Bon Oy: Vahvistaa Citroënin, Opelin ja Peugeotin jakelua vahvojen yhteis­työ­kump­pa­nei­densa kanssa

Škoda Enyaq Laurin & Klement: Lisää toimintamatkaa ja päivitetty tekniikka

Skotlannin nelivetonyrkki iskee: Munro Mk.1 Pick-Up on kovaa luokkaa

Mitsubishin suomalainen työntekijä valittiin uskomattomaan Dakar-seikkailuun!

Renault: Ensiesittelee tulevan Coupe-SUV -luokan lippulaivansa Pariisin ilmai­lu­näy­tök­sessä kesäkuussa

Uuden sukupolven Škoda Kodiaq ja Škoda Superb: Napapiirillä äärikylmien olosuhteiden testeissä

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

Toyota Yaris: Huipulle uusi 130 hv hybri­di­voi­ma­linja vuosimalliin 2024

Škoda: Julkaisi ensimmäiset kuvat uusista Superb Liftback- ja Combi-malleista, sekä uudesta Kodiaqista

Volvo XC60 Black Edition: Erikoisversio saapui

Mercedes-Benz E-sarja: Pisto­ke­la­dat­ta­villa hybrideillä jopa 115 kilometriä sähköllä

Täyssähköinen Cupra Tavascan: Takavetoisena ja nelivetoisena yli 500 km toimintamatka – näyttävä tuotantomalli tulossa myyntiin Suomessa 2024

Opel Grandland GSe 300 PHEV AWD A8: Urheilullinen nelivetoinen katumaasturi myynnissä yhtenä varustetasona

Renault Austral: Kadjarin ja Koleosin seuraaja

Koeajossa Mercedes-Benz C 200 4Matic A Business AMG: Moderni mittapuu

Škoda Enyaq Laurin & Klement: Lisää toimintamatkaa ja päivitetty tekniikka

Koeajossa BMW iX3 Charged Plus: Sähköinen välimalli

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2

Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2