Toyota GR Supra on 3,0-litraisena saatavilla Keski-Euroopassa myös käsivaihteisena.

Toyota GR Supra on 3,0-litraisena saatavilla Keski-Euroopassa myös käsivaihteisena.

Juha Peltonen

Toyota GR Supra 3.0 eFuel: Muunnelma käy synteettisellä bensiinillä – ja on varustettu uskomattoman hienolla 6-portaisella manua­a­li­vaih­teis­tolla!

Tiesitkö, että 3,0-litrainen Toyota GR Supra on maailmalla tarjolla myös manua­a­li­vaih­teisena?

Auto Bild.Koeajot

Seu­raa­vas­sa Au­to Bil­din pa­pe­ri­leh­des­sä [12/2024] jul­kais­taan ko­ea­jo au­to­maat­ti­vaih­tei­ses­ta 3.0-lit­rai­ses­ta To­yo­ta GR Sup­ras­ta.

Tuon ko­ea­jon ai­koi­hin mi­nul­la oli ti­lai­suus ajaa pi­kai­ses­ti pari ra­ta­kier­ros­ta Rans­kas­sa tes­ti­ra­dal­la vas­taa­van­lai­sel­la au­tol­la – pait­si, et­tä tuos­sa au­to­yk­si­lös­sä oli Suo­men tes­tiyk­si­löön näh­den kak­si ai­van oleel­lis­ta eroa.

Ero­a­vuuk­sis­ta en­sim­mäi­nen il­me­ni tar­kas­tel­les­sa au­to­yk­si­lön ta­ka­pa­nee­lia: eFu­el-tun­nus viit­taa sii­hen, et­tä tur­bo­ah­det­tu 3,0-lit­rai­nen GR Sup­ra toi­mii syn­teet­ti­sel­lä ben­sii­nil­lä.

Toyota GR Supran 3,0-litraisessa variaatiossa varaudutaan jo synteettistä e-Fuel -bensiiniä silmällä pitäen.

Toyota GR Supran 3,0-litraisessa variaatiossa varaudutaan jo synteettistä e-Fuel -bensiiniä silmällä pitäen.

Juha Peltonen

Manuaalivaihteista GR Supraa ei erota ulkoisesti vastaavasta automaattivaihteisesta.

Manuaalivaihteista GR Supraa ei erota ulkoisesti vastaavasta automaattivaihteisesta.

Juha Peltonen

Manuaalivaihteisen GR Supran mallikas konttori eroaa Suomen-versiosta ennen kaikkea vaihdevalitsimen, sekä itse vaihdelaatikon osalta.

Manuaalivaihteisen GR Supran mallikas konttori eroaa Suomen-versiosta ennen kaikkea vaihdevalitsimen, sekä itse vaihdelaatikon osalta.

Juha Peltonen

Istuimet välittävät asiallisen sivuttaistuen.

Istuimet välittävät asiallisen sivuttaistuen.

Juha Peltonen

Ai­na­kaan ly­hy­en ra­ta­tu­tus­tu­mi­sen pe­rus­teel­la syn­teet­ti­sen polt­to­ai­neen eroa ta­val­li­seen ben­sii­niin ei pys­ty­nyt ha­vait­se­maan ai­na­kaan kaa­su­vas­tees­sa, joka on joka ta­pauk­ses­sa to­del­la rä­väk­kää.

Bil­jar­di­pal­lo – ja kep­pi

Käy­tän­nös­sä suu­rim­man eron koin is­tuu­dut­tu­a­ni kul­jet­ta­jan pai­kal­le. Rans­kan-tes­tiyk­si­lö oli näet va­rus­tet­tu 6-por­tai­sel­la ma­nu­aa­li­vaih­teis­tol­la, joka ei lu­keu­du (ai­na­kaan tois­tai­sek­si) Suo­men tuon­ti­oh­jel­maan.

Ma­nu­aa­li­vaih­teis­ton GR Sup­ran vaih­to­tun­tu­ma on erit­täin na­pak­ka ja ur­hei­lul­li­nen. Py­kä­lät sol­ju­vat pääl­le ker­ta kaik­ki­aan lois­ta­van täs­mäl­li­ses­ti ja tar­kas­ti.

Tässä se on: manuaalivaihteisto! Saisipa 3,0-litraisen GR Supran Suomeen tilattavaksi myös varustettuna kuvassa esiintyvällä, loistavasti toimivalla 6-portaisella manuaalilla!

Tässä se on: manuaalivaihteisto! Saisipa 3,0-litraisen GR Supran Suomeen tilattavaksi myös varustettuna kuvassa esiintyvällä, loistavasti toimivalla 6-portaisella manuaalilla!

Juha Peltonen

Sa­ma­nai­kai­ses­ti kyt­ki­men lii­ke­ra­ta on so­pi­van ly­hyt.

Voin vain toi­voa, et­tä su­per­ta­soi­nen ma­nu­aa­li­vaih­teis­to saa­tai­siin rin­nak­kai­sek­si vaih­to­eh­dok­si myös Suo­men tuon­ti­oh­jel­maan, sil­lä tä­män laa­ti­kon kans­sa oli­sin ker­naas­ti aja­nut use­am­pia ra­ta­kier­rok­sia.

Myös To­yo­ta GR Sup­ran 8-no­peuk­si­nen au­to­maat­ti­laa­tik­ko, joka siis on tu­le­van Au­to Bil­din pa­pe­ri­leh­den ko­ea­jos­sa, on toi­min­nal­taan us­ko­mat­to­man hie­nos­tu­nut, mut­ta kä­si­va­lin­tai­nen on rin­nak­kai­se­na to­teu­tuk­se­na vain – niin huip­pua.

Juha Pel­to­nen

To­yo­ta GR Sup­ra 3.0 Twin-Scroll Tur­bo

Moot­to­ri

R6, tur­bo, suo­ra­suih­ku­tus, 2998 cm3, 250 kW (382 hv)/5800 r/min, 500 Nm/1800–4500 r/min

Suo­ri­tus­ky­ky

0–100 km/h 4,3 s, huip­pu­no­peus 250 km/h

Ku­lu­tus

8,1 l/100 km, ben­sii­ni

CO2-pääs­töt

185 g/km

Voi­man­siir­to

M6, ta­ka­ve­to

Ma­nu­aa­li­vaih­teis­ton vä­li­tyk­set:

1. 4,11:1

2. 2,31:1

3. 1,54:1

4. 1,18:1

5. 1,00:1

6. 0,85:1

Mi­tat

p. 4379, l. 1854, k. 1294 mm, ak­se­li­vä­li 2470 mm, maa­va­ra 115 mm, oma­mas­sa 1537 kg, kan­ta­vuus ei ilm., ve­to­mas­sa 0/0 kg, ta­va­ra­ti­la 290 l, tank­ki 52 l

Hin­ta

Ma­nu­aa­li­ver­sio ei Suo­men tuon­ti­oh­jel­mas­sa

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Uuden Eurooppaan tulevan Mitsubishi Outlander PHEV:n tuotanto alkaa valmistajan Okazakin tehtaalla Japanissa vuoden 2024 lopussa. Suomen hinnat julkaistaan syksyn aikana.

Uuden Eurooppaan tulevan Mitsubishi Outlander PHEV:n tuotanto alkaa valmistajan Okazakin tehtaalla Japanissa vuoden 2024 lopussa. Suomen hinnat julkaistaan syksyn aikana.

Mitsubishi

Mitsubishi Outlander -katumaasturi: Täysin uuden mallin Suomen-hinnat julkistetaan vielä syksyn aikana

Auto Bild.Uutiset
Uuden Eurooppaan tulevan Mitsubishi Outlander PHEV:n tuotanto alkaa valmistajan Okazakin tehtaalla Japanissa vuoden 2024 lopussa. Suomen hinnat julkaistaan syksyn aikana.

Uuden Eurooppaan tulevan Mitsubishi Outlander PHEV:n tuotanto alkaa valmistajan Okazakin tehtaalla Japanissa vuoden 2024 lopussa. Suomen hinnat julkaistaan syksyn aikana.

Mitsubishi

Mitsubishi Outlander -katumaasturi: Täysin uuden mallin Suomen-hinnat julkistetaan vielä syksyn aikana

Auto Bild.Uutiset
Volvolla oli hyvä vuosi 2024

Volvolla oli hyvä vuosi 2024

Volvo

Volvo tyytyväinen myyntilukuihinsa

Auto Bild.Artikkelit
Volvolla oli hyvä vuosi 2024

Volvolla oli hyvä vuosi 2024

Volvo

Volvo tyytyväinen myyntilukuihinsa

Auto Bild.Artikkelit

Smart #5: Merkin ensimmäisen suuri SUV-malli Euroopan markkinoille

Auto Bild.Uutiset

Smart #5: Merkin ensimmäisen suuri SUV-malli Euroopan markkinoille

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU