Kilpailu: Voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Etusivu
Hyöty
Koeajot
Testit
Uutiset
Klassikot
Superautot
Kilpailut
Tilaa lehti
Tilaa lehti

Uusien autojen asiakaskoeajot: Tässä oudoimpia piirimyyjien kokemuksia Britanniasta!

Mazda RX-3 oli saatavana coupé-, sedan- ja farmarikorisena, ja niitä valmistettiin yli 286 775 kappaletta.

Mazda RX-3 oli saatavana coupé-, sedan- ja farmarikorisena, ja niitä valmistettiin yli 286 775 kappaletta.

Mazda

Wankel-moottorinen Mazda RX-3: Täyttää 50 vuotta!

Japanissa Mazda Savannaksi kutsuttu wankel­moot­to­rinen Mazda RX-3 lanseerattiin vuonna 1971.

Auto Bild.Klassikot
1.3.2021

Mal­lin män­tä­moot­to­ri­ver­si­oi­ta mark­ki­noi­tiin Suo­mes­sa ni­mel­lä Maz­da 818, ja eräil­lä mark­ki­na-alu­eil­la ni­mil­lä Maz­da 808 ja Maz­da Grand Fa­mi­lia.

Maz­da RX-3 oli saa­ta­va­na coupé-, se­dan- ja far­ma­ri­ko­ri­se­na, ja nii­tä val­mis­tet­tiin yli 286 775 kap­pa­let­ta.

Maz­da juh­lis­ti vii­me vuon­na sa­ta­vuo­tis­juh­laan­sa vuon­na 2020, ja tänä vuon­na on ku­lu­nut 50 vuot­ta sii­tä, kun lan­see­rat­tiin yk­si Maz­dan mie­len­kiin­toi­sim­mis­ta ja me­nes­ty­neim­mis­tä au­to­mal­leis­ta.

Maz­da RX-3 unoh­de­taan usein ver­rat­tu­na myö­hem­pään RX-7 Coupé­hen tai ai­kai­sem­paan, pal­jon har­vi­nai­sem­paan Maz­da Cos­mo Spor­tiin.

Maz­da RX-3 oli mer­kit­tä­vä au­to Maz­dan his­to­ri­as­sa – se oli mal­li, joka vah­vis­ti Maz­dan yh­teyt­tä wan­kel­moot­to­riin sekä Ja­pa­nis­sa et­tä ul­ko­mail­la, ja RX-3:n vien­nin on­nis­tu­mi­nen aut­toi Maz­daa kar­toit­ta­maan ase­mi­aan maa­il­man­laa­jui­se­na au­ton­val­mis­ta­ja­na.

Maz­dan en­sim­mäi­nen wan­kel-moot­to­ri­nen far­ma­ri

Kun RX-3:n tuo­tan­to päät­tyi vuon­na 1978, oli eri­lai­sia RX-3 -mal­le­ja val­mis­tet­tu kaik­ki­aan 286 757 kap­pa­let­ta – ky­sees­sä on myy­dyin Maz­dan wan­kel-mal­li RX-7:n ohel­la.

Vaik­ka RX-3:n kak­si­o­vi­nen cou­pe (hard­top) oli suo­si­tuin ja vaik­ka se muis­te­taan par­hai­ten, RX-3 oli saa­ta­va­na cou­pe-, se­dan- ja far­ma­ri­au­to­ko­ri­se­na - jo­ten RX-3 oli myös Maz­dan en­sim­mäi­nen wan­kel-far­ma­ri.

Maz­da lan­see­ra­si upe­an, wan­kel-moot­to­ri­sen Cos­mo Sport 110S -ur­hei­lu­au­ton vuon­na 1967. Sitä seu­ra­si­vat vuon­na 1968 pie­ni R100 Fa­mi­lia Cou­pe, sekä vuon­na 1969 tyy­li­käs, Ber­to­nen piir­tä­mä R130 Luce Cou­pe.

Sen jäl­keen Maz­da esit­te­li RX-2 Cou­pe vuon­na 1970. Uu­den vuo­si­kym­me­nen en­sim­mäi­se­nä vuon­na vie­tiin en­sim­mäi­set wan­kel-moot­to­ri­set au­tot Eu­roop­paan ja Yh­dys­val­toi­hin, min­kä an­si­os­ta wan­kel-moot­to­ris­ten cou­pei­den jouk­ko oli vuo­den 1970 lop­puun men­nes­sä saa­vut­ta­nut 100 000 yk­sik­köä.

Mazda lanseerasi upean, wankel-moottorisen Cosmo Sport 110S -urheiluauton vuonna 1967.

Mazda lanseerasi upean, wankel-moottorisen Cosmo Sport 110S -urheiluauton vuonna 1967.

Mazda

Vuo­den 1970 To­ki­on au­to­näyt­te­lys­sä Maz­da esit­te­li myös ra­di­kaa­lin Maz­da RX-500 -kon­sep­ti­au­ton, jos­sa oli puh­da­sop­pi­sen fu­tu­ris­ti­nen muo­toi­lu, wan­kel-moot­to­ri sekä tur­val­li­suus­tek­niik­kaa.

Kii­lan muo­toi­nen, kes­ki­moot­to­ri­nen ja ta­ka­ve­toi­nen ur­hei­lu­au­to eteen­päin ylös avau­tu­vi­ne ovi­neen ja mo­ni­vä­ri­si­ne ta­ka­o­san nau­ha­mai­si­ne va­loi­neen osoit­ti, jar­rut­ti­ko au­to, li­pui­ko se vai kiih­dyt­ti­kö se – sen näki vä­rin vaih­tu­mi­ses­ta. Mal­lis­sa oli 10A-tyy­pin wan­kel­moot­to­ri.

RX-3:lla osallistuttiin menestyksekkäästi useisiin ratakisoihin eri mantereilla.

RX-3:lla osallistuttiin menestyksekkäästi useisiin ratakisoihin eri mantereilla.

Mazda

Juu­ri tä­hän wan­kel-moot­to­ri­jak­soon Maz­da lan­see­ra­si uu­den Maz­da RX-3:n syys­kuus­sa 1971. Mal­li oli kom­pak­tim­pi ja ur­hei­lul­li­sem­pi kuin Maz­da RX-2.

Wan­kel-moot­to­ris­ta RX-3 -mal­lia Ja­pa­nis­sa Maz­da Sa­van­nak­si Ja­pa­nis­sa, mut­ta se oli suu­rel­ta osin ident­ti­nen sa­ma­nai­kai­ses­ti lan­see­ra­tun ne­li­sy­lin­te­ri­sen Maz­da Grand Fa­mi­li­an kans­sa.

Ku­ten Maz­da oli teh­nyt ai­kai­sem­pien mal­lien kans­sa, män­tä- ja wan­kel-ver­si­ot kas­vat­ti­vat va­li­koi­maa ja asi­ak­kai­den va­lin­nan­va­raa huo­mat­ta­vas­ti.

Kiis­ta­ti­lan­tei­ta

Jot­ta ym­mär­täi­si ko­ko­nais­ku­van täy­si­mit­tai­ses­ti, on en­sin pääs­tä­vä mal­lin ni­me­ä­mis­st­ra­te­gi­aan. Ja­pa­nis­sa wan­kel-ver­sio sai ni­men Sa­van­na, kun taas vien­ti­ver­si­ois­sa käy­tet­tiin RX-3 -tun­nus­ta.

Ja­pa­ni­lai­sis­sa män­tä­moot­to­ril­la va­rus­te­tuis­sa au­tois­sa oli Grand Fa­mi­lia -merk­ki, kun taas vien­ti­mal­lien ni­mek­si tuli Maz­da 808. Vie­lä häm­men­tä­väm­pää on kui­ten­kin se, et­tä Maz­da 808 jou­dut­tiin muut­ta­maan Peu­ge­ot'n omis­ta­man ”kes­ki­nol­lal­la” va­rus­te­tun mal­li­nu­me­ron vuok­si Eu­roo­pas­sa muo­toon Maz­da 818.

Vas­taa­vas­ti Porsc­he 901 jou­dut­tiin vuon­na 1964 muut­ta­maan muo­toon Porsc­he 911.

Kui­ten­kin Aust­ra­li­aan ja Yh­dys­val­toi­hin vie­dyt au­tot säi­lyt­ti­vät 808-mal­li­ni­men, vaik­ka myö­hem­min Poh­jois-Ame­ri­kas­sa 1,3-lit­rai­sia ver­si­oi­ta kut­sut­tiin­kin vuo­des­ta 1976 Maz­da Mi­ze­rik­si.

Maz­da 808 oli jopa li­sen­soi­tu Ki­al­le män­tä­moot­to­ri­se­na Kia Brisa K303 -mal­li­na.

Ul­koi­ses­ti RX-3 Wan­kel ja män­tä­moot­to­ri­nen Maz­da 818 erot­tui­vat toi­sis­taan eri­lai­sin jääh­dy­tin­sä­lei­köin ja ajo­va­loin. RX-3:ssa oli kak­si pyö­re­ää ajo­va­loa, kun taas 818/Grand Fa­mi­li­as­sa oli kul­mik­kaat tai pyö­re­ät yk­sit­täi­set ajo­va­lot.

Li­säk­si RX-3:n ai­nut­laa­tui­set root­to­rin muo­toi­set mer­kit ei­vät jät­tä­neet epäi­lyk­siä ko­ne­pel­lin al­la ole­van moot­to­rin tyy­pis­tä.

Syys­kuus­sa 1971 lan­see­ra­tuis­sa RX-3 Cou­pes­sa, se­da­nis­sa ja far­ma­ris­sa oli kai­kis­sa 982-kuu­ti­oi­nen 10A-moot­to­ri, kun taas Yh­dys­val­tain ver­si­ois­sa oli te­hok­kaam­pi 1146-kuu­ti­oi­nen 12A -moot­to­ri.

Vuo­des­ta 1972 Maz­da Sa­van­na GT -mal­lia myy­tiin Ja­pa­nis­sa suu­rem­mal­la 12A-moot­to­ril­la, joka tuo­tiin myös muil­le mark­ki­noil­le 10A-ver­si­oi­den rin­nal­la, kun­nes 10A:n val­mis­tus lo­pe­tet­tiin vuon­na 1974.

Vuo­teen 1976 men­nes­sä vien­ti Aust­ra­li­aan ja Uu­teen-See­lan­tiin oli päät­ty­nyt, mut­ta RX-3 py­syi myyn­nis­sä Ja­pa­nis­sa ja Yh­dys­val­lois­sa tuo­tan­non lop­puun saak­ka, vuo­teen 1978.

Pie­net vi­su­aa­lis­ten yk­si­tyis­koh­tien muu­tok­set erot­ta­vat yk­kös­su­ku­pol­ven 1971-1973 mal­lit myö­hem­mis­tä kak­kos- ja kol­mos­su­ku­pol­ven (1973-1978) ver­si­ois­ta.

Mo­tor Ma­ga­zi­ne tes­ta­si vuon­na 1973 RX-3 Coupén va­rus­tet­tu­na 982-kuu­ti­oi­sel­la 110-he­vos­voi­mai­sel­la 10A-moot­to­ril­la. RX-3 Coupén kiih­ty­vyys 0-100 km/h oli noin 10,5 se­kun­tia. Au­tos­sa oli juo­hea vaih­teen­siir­to, vank­ka ra­ken­ne ja mu­ka­vat hal­lin­ta­lait­teet.

Sama avii­si tes­ta­si 1272 cm3 4-sy­lin­te­ri­sel­lä va­rus­te­tun 81-he­vos­voi­mai­sen Maz­da 818 Se­da­nin he tal­len­si­vat hi­taam­man noin 15,5 se­kun­nin kiih­ty­vyy­den nol­las­ta sa­taan. Sitä vas­toin män­tä­moot­to­ri­nen oli ta­lou­del­li­sem­pi.

RX-3 nou­si mer­kit­tä­väk­si har­ras­te­au­tok­si

Vaik­ka 818 oli edul­li­sem­pi, Bri­tan­ni­as­sa myy­tiin vuon­na 1973 kol­me ker­taa enem­män RX-kol­mo­sia kuin Maz­da 818 -mal­lia.

To­det­ta­koon lo­puk­si ly­hy­es­ti, et­tä RX-3 näyt­te­li mer­kit­tä­vää osaa Maz­dal­le myös ra­ta­ki­sois­sa. Maz­da ajat­ti Cos­mo- ja R100 Cou­pe -mal­le­ja Eu­roo­pas­sa esi­mer­kik­si kuu­lui­sis­sa Ma­rat­hon de la Rou­te sekä Span 24 tun­nin ajois­sa, mut­ta sen jäl­keen Maz­da kes­kit­tyi ra­ta­ki­soi­hin ko­ti­ken­täl­lä Ja­pa­nis­sa, jos­sa mit­te­li voi­mi­aan Nis­san Sky­li­nea vas­taan.

Aust­ra­li­as­sa Maz­dan mal­le­ja näh­tiin Bat­hurst 1000 -ra­ta­ki­sas­sa (R 100 Coupé, RX-2 ja RX-3) ja Yh­dys­val­lois­sa muun mu­as­sa Da­y­to­nan 24 tun­nin ajois­sa (RX-3).

Maz­da RX-3:lla on edel­leen kult­ti­a­se­ma wan­kel-har­ras­ta­jien jou­kos­sa, ja mal­lia vi­ri­te­tään edel­leen ym­pä­ri maa­il­maa.

Hy­vää syn­ty­mä­päi­vää, RX-3!

Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Uudistunut Peugeot 5008 SUV nähdään Suomessa ensimmäisen kerran vuoden 2020 lopulla.

Uudistunut Peugeot 5008 SUV nähdään Suomessa ensimmäisen kerran vuoden 2020 lopulla.

Peugeot 5008 SUV facelift: Nyt vakiona 7-paikkainen

Auto Bild.Uutiset
6.9.2020
Uudistunut Peugeot 5008 SUV nähdään Suomessa ensimmäisen kerran vuoden 2020 lopulla.

Uudistunut Peugeot 5008 SUV nähdään Suomessa ensimmäisen kerran vuoden 2020 lopulla.

Peugeot 5008 SUV facelift: Nyt vakiona 7-paikkainen

Auto Bild.Uutiset
6.9.2020

Kia

Vuonna 2025: Joka kolmas Kian myymä auto Euroopassa sähköauto

Auto Bild.Uutiset
3.2.2021

Kia

Vuonna 2025: Joka kolmas Kian myymä auto Euroopassa sähköauto

Auto Bild.Uutiset
3.2.2021
Nico Rosberg on yksi vain 150:stä ihmisestä maailmanlaajuisesti, joka omistaa Rimac C_Two:n.

Nico Rosberg on yksi vain 150:stä ihmisestä maailmanlaajuisesti, joka omistaa Rimac C_Two:n.

Rimac-superauto: F1-mestari Nico Rosberg ryhtyy testaamaan edistyksellistä prototyyppiä!

Auto Bild.Superautot
28.8.2020
Nico Rosberg on yksi vain 150:stä ihmisestä maailmanlaajuisesti, joka omistaa Rimac C_Two:n.

Nico Rosberg on yksi vain 150:stä ihmisestä maailmanlaajuisesti, joka omistaa Rimac C_Two:n.

Rimac-superauto: F1-mestari Nico Rosberg ryhtyy testaamaan edistyksellistä prototyyppiä!

Auto Bild.Superautot
28.8.2020

VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT

Uusien autojen asiakaskoeajot: Tässä oudoimpia piirimyyjien kokemuksia Britanniasta!

Näitä nähdään vain Nipponin saarella: Bentley Continental GT V8 Equinox Editionia tehdään käsityönä vain 10 kpl

Uusi Renault Express Van: Sai ennak­ko­myyn­ti­hinnat

Mercedes-Benz EQS: Edustusluokan sähköautolla jopa 770 km latauksella

Volvo: Sähköisen myyntikanavan toiminta käynnistyi

Jaguar F-Type R-Dynamic Black: Vielä ylellisempiä muunnoksia

Citroën C5 X: Lippulaiva syksyllä Suomeen

Koeajossa Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi 4WD 8AT Premium 7P: Viisaasti ladattu

Uusi Toyota Yaris Cross: Nyt ennakkomyynnissä – myös nelivetoisena

Uusi Subaru Outback: Suomeen toukokuussa

HYÖTYJUTUT

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki

Mielenkiintoinen retroritari

Paaliin vai pajalle?

Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut

Näin kuormaat peräkärryn oikein

Näin sujuu koiran kuljetus autossa - täsmäohjeet

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi 4WD 8AT Premium 7P: Viisaasti ladattu

Koeajossa Toyota RAV4 2.5 Hybrid AWD-i Premium: Entistä särmikkäämpi

Koeajo Audi A4 Avant Business Advanced 40 TDI quattro S tronic: Muikeamman oloinen

Koeajossa Subaru Outback 2.5i Summit: Ison bokserin murinaa

Koeajossa Volkswagen Passat Variant GTE: Virran viemää

Koeajossa Kia e-Soul: Sähköistä ajoa

Koeajossa Renault Clio TCe 100 Intens: Ajettavasti tilava

Koeajossa SsangYong Korando D1.6 4WD 6AT Quartz: Särmikkään mukava

Koeajossa BMW 118i Business M Sport: Isoihin päin

Koeajossa Ford Ranger Double Cab 2.0 TDCi 213 hv A10 4x4 Wildtrak: Hyvin vääntää!

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot

Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!

Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!

Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä

Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?

... Lisää

FOKUS MEDIA

Koti ja keittiö

Pääsiäisen kivat koristeet

Hifimaailma

Universaalia kanavasäätöä striimaajille 

Hifimaailma

Melody PRO88 MKII

Hifimaailma

Trianglelta kaksi 40th Anniversary -kaiutinta 

Hifimaailma

Advancen uusi esivahvistin 

Koti ja keittiö

Sami Sykkö: ”Taiteilen sisustajana hyvän maun ja mauttomuuden rajapinnassa”

Hifimaailma

Kuulokkeet vaeltavalle audiofiilille 

Koti ja keittiö

Paluu juurille ja opettajan uranvaihto: Keltainen puutalo on nyt koti ja työpaikka

Hifimaailma

Luxmanin vuoro juhlia

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

Kun pitkä limousine ei riitä: Tässä saksalainen lääke ongelmaan

Nyt on kiire, jos haluaa super­mie­len­kiin­toisia autolöytöjä: 1973 Range Rover V8 uskomattoman edullisesti?

Mercedes-Benz S Cabriolet: Myös erityisnopeana AMG-painoksena

Etkö osaa pysäköidä ilman kolhuja? Ei hätää, tässä eräs ratkaisumalli!

Tutkimuksen mukaan: Tietyömailla ajetaan reipasta ylinopeutta

Audi esittelee quattro ultra -nelive­to­jär­jes­telmän

Volvo Cars: Suunnittelee käynnistävänsä autonomisen ajamisen kokeen Kiinassa

Seat Ateca -katumaasturi: Suomeen syksyllä 2016

Ohoh: Nyt löytyi sympaattinen super­har­vi­naisuus – näitä autoja ei muuten ihan heti tule vastaan!

Suomi-elokuvan myyttinen avoau­to­har­vi­naisuus: Katosi jäljettömiin 1939 – muurattiin mystiseen salakäytävään?

UUTTA

Uusien autojen asiakaskoeajot: Tässä oudoimpia piirimyyjien kokemuksia Britanniasta!

Näitä nähdään vain Nipponin saarella: Bentley Continental GT V8 Equinox Editionia tehdään käsityönä vain 10 kpl

Uusi Renault Express Van: Sai ennak­ko­myyn­ti­hinnat

Mercedes-Benz EQS: Edustusluokan sähköautolla jopa 770 km latauksella

Volvo: Sähköisen myyntikanavan toiminta käynnistyi

HYÖTYJUTUT

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi 4WD 8AT Premium 7P: Viisaasti ladattu

Koeajossa Toyota RAV4 2.5 Hybrid AWD-i Premium: Entistä särmikkäämpi

Koeajo Audi A4 Avant Business Advanced 40 TDI quattro S tronic: Muikeamman oloinen

Koeajossa Subaru Outback 2.5i Summit: Ison bokserin murinaa

Koeajossa Volkswagen Passat Variant GTE: Virran viemää

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

... Lisää

5 VUOTTA SITTEN...

Kun pitkä limousine ei riitä: Tässä saksalainen lääke ongelmaan

Nyt on kiire, jos haluaa super­mie­len­kiin­toisia autolöytöjä: 1973 Range Rover V8 uskomattoman edullisesti?

Mercedes-Benz S Cabriolet: Myös erityisnopeana AMG-painoksena

Etkö osaa pysäköidä ilman kolhuja? Ei hätää, tässä eräs ratkaisumalli!

Tutkimuksen mukaan: Tietyömailla ajetaan reipasta ylinopeutta

FOKUS MEDIA

Koti ja keittiö

Pääsiäisen kivat koristeet

Hifimaailma

Universaalia kanavasäätöä striimaajille 

Hifimaailma

Melody PRO88 MKII

Hifimaailma

Trianglelta kaksi 40th Anniversary -kaiutinta 

Hifimaailma

Advancen uusi esivahvistin 

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

TILAA TÄSTÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

Outback näyttää kompaktimmalta,  kuin mitä se todellisuudessa on  – sisätilat ovat nimittäin valtavat.  Hyvin toimiva kaukovaloautomatiikka  lukeutuu Summitin hyveisiin.

Outback näyttää kompaktimmalta, kuin mitä se todellisuudessa on – sisätilat ovat nimittäin valtavat. Hyvin toimiva kaukovaloautomatiikka lukeutuu Summitin hyveisiin.

Koeajossa Subaru Outback 2.5i Summit: Ison bokserin murinaa

Kaupallinen yhteistyö

Pihavaja tarjoaa monipuolista säilytystilaa helposti

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

Uusien autojen asiakaskoeajot: Tässä oudoimpia piirimyyjien kokemuksia Britanniasta!

Uusi Renault Express Van: Sai ennak­ko­myyn­ti­hinnat

Mercedes-Benz EQS: Edustusluokan sähköautolla jopa 770 km latauksella

Volvo: Sähköisen myyntikanavan toiminta käynnistyi

Citroën C5 X: Lippulaiva syksyllä Suomeen

Uusi Toyota Yaris Cross: Nyt ennakkomyynnissä – myös nelivetoisena

Uusi Subaru Outback: Suomeen toukokuussa

Toyota GR 86: Uusi vastaisku esiteltiin Japanissa

Polestar 2 esiteltiin Suomessa: Auto Bild Suomi ajamassa

Ensisilmäys: Tällainen on uusi Volkswagen Multivan

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

Koeajossa Subaru Outback 2.5i Summit: Ison bokserin murinaa

BMW i4: Esimakua vuosi sitten julkaistusta BMW i4 -konseptiautosta

Koeajossa Volkswagen Passat Variant GTE: Virran viemää

Uusi Toyota Yaris Cross: Nyt ennakkomyynnissä – myös nelivetoisena

Mercedes-Benz EQS: Edustusluokan sähköautolla jopa 770 km latauksella

Koeajossa Toyota RAV4 2.5 Hybrid AWD-i Premium: Entistä särmikkäämpi

Ensisilmäys: Tällainen on uusi Volkswagen Multivan

Polestar 2 esiteltiin Suomessa: Auto Bild Suomi ajamassa

Kia EV6 -täyssähköauto: Jopa 510 km toimintamatka – 0-100 km/h 3,5 sekuntia

Goodyear: Lanseeraa uuden nastarenkaan, jonka jarru­tus­suo­ri­tuskyky jäällä ja lumella sekä käsittely lumella on ylivertainen

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

Asiakkaiden toivomuksesta luotu malli on kuusipaikkainen ja sen omamassaksi ilmoitetaan 2 400 kiloa. Kuusiovisen kehitystyö vaati Audin mukaan noin vuoden.

Asiakkaiden toivomuksesta luotu malli on kuusipaikkainen ja sen omamassaksi ilmoitetaan 2 400 kiloa. Kuusiovisen kehitystyö vaati Audin mukaan noin vuoden.

Kun pitkä limousine ei riitä: Tässä saksalainen lääke ongelmaan

Auto Bild.Uutiset
15.4.2016
Asiakkaiden toivomuksesta luotu malli on kuusipaikkainen ja sen omamassaksi ilmoitetaan 2 400 kiloa. Kuusiovisen kehitystyö vaati Audin mukaan noin vuoden.

Asiakkaiden toivomuksesta luotu malli on kuusipaikkainen ja sen omamassaksi ilmoitetaan 2 400 kiloa. Kuusiovisen kehitystyö vaati Audin mukaan noin vuoden.

Kun pitkä limousine ei riitä: Tässä saksalainen lääke ongelmaan

Auto Bild.Uutiset
15.4.2016

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

TILAA TÄSTÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

Outback näyttää kompaktimmalta,  kuin mitä se todellisuudessa on  – sisätilat ovat nimittäin valtavat.  Hyvin toimiva kaukovaloautomatiikka  lukeutuu Summitin hyveisiin.

Outback näyttää kompaktimmalta, kuin mitä se todellisuudessa on – sisätilat ovat nimittäin valtavat. Hyvin toimiva kaukovaloautomatiikka lukeutuu Summitin hyveisiin.

Koeajossa Subaru Outback 2.5i Summit: Ison bokserin murinaa

Kaupallinen yhteistyö

Pihavaja tarjoaa monipuolista säilytystilaa helposti

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

Uusien autojen asiakaskoeajot: Tässä oudoimpia piirimyyjien kokemuksia Britanniasta!

Uusi Renault Express Van: Sai ennak­ko­myyn­ti­hinnat

Mercedes-Benz EQS: Edustusluokan sähköautolla jopa 770 km latauksella

Volvo: Sähköisen myyntikanavan toiminta käynnistyi

Citroën C5 X: Lippulaiva syksyllä Suomeen

Uusi Toyota Yaris Cross: Nyt ennakkomyynnissä – myös nelivetoisena

Uusi Subaru Outback: Suomeen toukokuussa

Toyota GR 86: Uusi vastaisku esiteltiin Japanissa

Polestar 2 esiteltiin Suomessa: Auto Bild Suomi ajamassa

Ensisilmäys: Tällainen on uusi Volkswagen Multivan

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

Koeajossa Subaru Outback 2.5i Summit: Ison bokserin murinaa

BMW i4: Esimakua vuosi sitten julkaistusta BMW i4 -konseptiautosta

Koeajossa Volkswagen Passat Variant GTE: Virran viemää

Uusi Toyota Yaris Cross: Nyt ennakkomyynnissä – myös nelivetoisena

Mercedes-Benz EQS: Edustusluokan sähköautolla jopa 770 km latauksella

Koeajossa Toyota RAV4 2.5 Hybrid AWD-i Premium: Entistä särmikkäämpi

Ensisilmäys: Tällainen on uusi Volkswagen Multivan

Polestar 2 esiteltiin Suomessa: Auto Bild Suomi ajamassa

Kia EV6 -täyssähköauto: Jopa 510 km toimintamatka – 0-100 km/h 3,5 sekuntia

Goodyear: Lanseeraa uuden nastarenkaan, jonka jarru­tus­suo­ri­tuskyky jäällä ja lumella sekä käsittely lumella on ylivertainen

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

Asiakkaiden toivomuksesta luotu malli on kuusipaikkainen ja sen omamassaksi ilmoitetaan 2 400 kiloa. Kuusiovisen kehitystyö vaati Audin mukaan noin vuoden.

Asiakkaiden toivomuksesta luotu malli on kuusipaikkainen ja sen omamassaksi ilmoitetaan 2 400 kiloa. Kuusiovisen kehitystyö vaati Audin mukaan noin vuoden.

Kun pitkä limousine ei riitä: Tässä saksalainen lääke ongelmaan

Auto Bild.Uutiset
15.4.2016
Asiakkaiden toivomuksesta luotu malli on kuusipaikkainen ja sen omamassaksi ilmoitetaan 2 400 kiloa. Kuusiovisen kehitystyö vaati Audin mukaan noin vuoden.

Asiakkaiden toivomuksesta luotu malli on kuusipaikkainen ja sen omamassaksi ilmoitetaan 2 400 kiloa. Kuusiovisen kehitystyö vaati Audin mukaan noin vuoden.

Kun pitkä limousine ei riitä: Tässä saksalainen lääke ongelmaan

Auto Bild.Uutiset
15.4.2016
Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2

Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2

Tämä sivusto käyttää evästeitä käytettävyyden parantamiseksi. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt myös evästeiden käyttämisen.