Kilpailu: Voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Etusivu
Hyöty
Koeajot
Testit
Uutiset
Klassikot
Superautot
Kilpailut
Tilaa lehti
Tilaa lehti

BMW: Sähköautojen latauspalvelu avautuu Suomessa

Opel Zafira tarjoilee entiseen tapaan istumapaikat seitsemälle.

Opel Zafira tarjoilee entiseen tapaan istumapaikat seitsemälle.

Oskari Pentti

Hyvin muunneltava tila-auto - koeajossa Opel Zafira

Uudistuneen Zafiran kojelautanäkymä on tasapainoisempi kuin edellismallissa. Istumapaikkoja on edelleen seitsemän,  ja tilojen muunneltavuus on hyvä. 

Auto Bild.Koeajot
12.9.2018

Ope­lin tila-au­to pa­la­si mal­li­ni­mes­sä juu­ril­leen, sil­lä Za­fi­ran pe­räs­sä ei ole enää edel­lis­su­ku­pol­ves­sa käy­tet­tyä Tou­rer-mer­kin­tää. Hyvä niin, sil­lä Tou­rer viit­taa mo­nel­la muul­la mer­kil­lä – ja myös Ope­lil­la – far­ma­ri­mal­liin. Za­fi­ra on kui­ten­kin pe­rin­tei­nen tila-au­to.

Opel Za­fi­ran ul­ko­muo­to ei muut­tu­nut uu­dis­tuk­ses­sa sa­not­ta­vas­ti. Suu­rin muu­tos on keu­lan il­mees­sä, sil­lä etu­va­lot on muo­toil­tu hil­li­tym­min. Um­pi­ot ovat pie­nen­ty­neet huo­mat­ta­vas­ti, ja niis­sä on nyt su­ku­nä­köä Ast­ran kans­sa. Mas­ki on le­ve­äm­pi, mikä ke­ven­tää il­met­tä huo­mat­ta­vas­ti.

Kol­mes­sa ri­vis­sä

Vaik­ka pe­rus­kon­sep­ti on­kin en­nal­laan ja Za­fi­ra tar­joi­lee en­ti­seen ta­paan is­tu­ma­pai­kat seit­se­mäl­le, on tila-au­to uu­dis­tu­nut si­sä­puo­lel­ta huo­mat­ta­vas­ti. Tut­tua on, et­tä kol­man­nen ri­vin is­tui­met voi­daan tait­taa lat­ti­a­ta­sok­si sil­loin, kun niil­le ei ole käyt­töä.

Ta­kim­mai­sel­le is­tuin­ri­vil­le pää­se­mi­nen vaa­tii ku­mar­te­lua ja jal­ko­jen so­vit­te­lua. Ai­kui­nen is­tuu ta­ka­na pol­vet mel­ko kou­kus­sa, jo­ten asen­to ei ole luon­te­van ren­to ja puu­dut­taa pit­kil­lä mat­koil­la. Ti­laa on kui­ten­kin sekä kor­keus- et­tä si­vut­tais­suun­nas­sa riit­tä­väs­ti jopa ai­kui­sel­le, ja vain pol­vi­ti­la jät­tää pie­niä toi­vei­ta.

Opel Zafiran etuistuimella saattaa tuntea itsensä pieneksi, jos istuimen painaa ala-asentoon. Ajoasento on sekoitus matalamman auton ja tila-autolle tyypillistä pystympää asentoa.

Opel Zafiran etuistuimella saattaa tuntea itsensä pieneksi, jos istuimen painaa ala-asentoon. Ajoasento on sekoitus matalamman auton ja tila-autolle tyypillistä pystympää asentoa.

Oskari Pentti

Takimmaiset paikat soveltuvat pääasiassa lapsille. Istuintyyny on varsin lähellä lattiaa, ja aikuisella polvet jäävät melko koukkuun.

Takimmaiset paikat soveltuvat pääasiassa lapsille. Istuintyyny on varsin lähellä lattiaa, ja aikuisella polvet jäävät melko koukkuun.

Oskari Pentti

Kes­ki­pen­keil­lä on hy­vin ti­laa, vaik­ka edes­sä oli­si pi­dem­pi­ä­kin is­tu­jia. Kes­kim­mäi­sen ri­vin is­tui­mis­sa on pit­kit­täis­sää­tö, jo­ten ta­kim­mai­sel­le is­tui­mel­le saa­daan tar­vit­ta­es­sa li­sää pol­vi­ti­laa. Reu­nim­mai­set is­tui­met liik­ku­vat eteen­päin siir­ret­tä­es­sä aa­vis­tuk­sen ul­ko­lai­toi­hin päin. Lii­ke on pie­ni, mut­ta se tuo juu­ri so­pi­vas­ti li­sää ti­laa is­tui­mien vä­liin. Kes­ki­pai­koil­la is­tu­taan tila-au­tol­le tyy­pil­li­seen ta­paan pys­tyh­kön ryh­dik­kääs­ti, mut­ta asen­to on sil­ti luon­te­va.

Jos tar­vet­ta on vain kah­del­le kes­ki­ri­vin pai­kal­le, kes­kim­mäi­sen is­tui­men sel­kä­no­jan saa ki­pat­tua nu­rin ja sel­kä­no­jan reu­nois­ta saa kään­net­tyä kä­si­no­jat. Opel Za­fi­ras­sa on to­sin sen ver­ran le­veyt­tä, et­tä kyy­när­no­ja jää hie­man etääl­le.

Sää­det­tä­vä kat­to

Edes­sä asen­non saa hel­pos­ti so­pi­vak­si, ja etu­pen­keil­le pää­see hel­pos­ti. Hal­lin­ta­lait­tei­den si­joit­te­lus­sa ei ole moit­ti­mis­ta, kaik­ki on koh­dil­laan. Kul­jet­ta­jan pai­kal­la tun­tee it­sen­sä kui­ten­kin jo­ten­kin pie­nek­si, sil­lä asen­non saa var­sin sa­man­lai­sek­si, kuin mitä se on ma­ta­lam­mis­sa far­ma­reis­sa tai muis­sa ko­ri­mal­leis­sa. Pään ylä­puo­lel­la on sil­loin rei­lus­ti ti­laa, ja myös si­vut­tais­suun­nas­sa ti­laa on rut­kas­ti. Kun is­tuin on ylä­a­sen­nos­sa, au­to ei tun­nu enää yh­tä le­ve­äl­tä, vaik­ka kor­keut­ta on yhä edel­leen riit­tä­väs­ti.

Pit­käl­le eteen jat­ku­va ko­je­lau­ta li­sää tun­net­ta suu­res­ta koos­ta. Pit­kän ko­je­lau­dan var­jo­puo­le­na on se, et­tä keu­lan kul­ku­lin­jan tark­ka ar­vi­oi­mi­nen on han­ka­laa. Ava­ruu­den tun­tua voi ko­ros­taa etu­reu­nas­ta lii­ku­tel­ta­val­la kat­to­ver­hoi­lul­la, joka on sa­man­kal­tai­nen kuin DS4:ssä. Eli si­sä­ka­ton etu­reu­naa au­rin­ko­lip­poi­neen voi lii­kut­taa taak­se­päin, jot­ta tuu­li­la­si nä­kyy ko­ko­naan, tai sit­ten ky­sei­sen pa­nee­lin voi työn­tää eteen­päin ”pie­nen­tääk­seen” tuu­li­la­sia.

Kaik­ki pai­kat ovat har­voin jat­ku­vas­ti käy­tös­sä, mut­ta ta­kim­mai­set pai­kat ovat mu­ka­va lisä. Vii­den mat­kaa­jan käy­tös­sä ta­va­ra­ti­laa on rei­lus­ti, vaik­ka se 7-paik­kai­se­na saat­taa tun­tua pie­nel­tä. Jos vain etuis­tui­met ovat käy­tös­sä, Opel Za­fi­ran ta­va­ran­kul­je­tus­ka­pa­si­teet­ti on pik­ku­pa­ku­jen luok­kaa. Ti­lo­jen muun­nel­ta­vuus on hyvä ja lop­pu­tu­los mai­nio. Ta­kim­mai­set is­tui­mien tait­te­lu on­nis­tuu vai­vat­ta, vaik­ka kes­kim­mäi­sen is­tuin­ri­vis­tön ni­put­ta­mi­nen vaa­tii hie­man rei­lum­min voi­maa.

Kak­si va­rus­te­ta­soa

Za­fi­ran va­rus­te­ta­sot ovat En­joy ja In­no­va­ti­on, jois­ta ko­ea­jo­au­to oli pa­rem­min va­rus­tel­tu In­no­va­ti­on. Suu­ren koon ta­kia muu­ta­ma va­rus­te tun­tuu lä­hes pa­kol­li­sel­ta. Py­sä­köin­ti­tut­kat eteen ja taak­se ovat näil­lä mi­toil­la hyö­dyl­li­set: ne kuu­lu­vat In­no­va­ti­on-va­rus­tuk­seen, mut­ta En­jo­y­hin ne on han­kit­ta­va va­rus­te­pa­ke­tis­sa.

Polt­to­ai­ne­käyt­töi­nen li­sä­läm­mi­tin on oi­va lisä läm­mit­tä­mi­seen – jo kym­me­nes­sä pak­ka­sas­tees­sa suu­ri mat­kus­ta­mo läm­pe­nee var­sin verk­kai­ses­ti, vaik­ka läm­pöä riit­tää­kin sen jäl­keen, kun moot­to­ri on läm­men­nyt. Mu­ka­vuut­ta li­sää­vä läm­mi­tin on li­sä­va­rus­te, joka mak­saa ko­ea­jo­au­toon 1 065 eu­roa. Läm­mi­tin käyn­nis­te­tään kau­ko-oh­jai­mel­la tai ajas­tin­kel­lol­la. Läm­mi­tet­tä­vän oh­jaus­pyö­rän an­si­os­ta ajet­ta­es­sa ei tar­vit­se käyt­tää kä­si­nei­tä.

Alemmas asennettu keskikonsolin näyttö ei peitä enää näkyvyyttä, niin kuin se teki edellismallissa. Lämmityslaitteen säätimet ovat selkeät ja helppokäyttöiset.

Alemmas asennettu keskikonsolin näyttö ei peitä enää näkyvyyttä, niin kuin se teki edellismallissa. Lämmityslaitteen säätimet ovat selkeät ja helppokäyttöiset.

Oskari Pentti

In­no­va­ti­on-va­rus­tuk­seen kuu­luu myös Opel Eye -ka­me­ra­pa­ket­ti, joka tun­nis­taa lii­ken­ne­mer­kit, va­roit­taa kais­tal­la pois­tu­mi­ses­ta, il­mai­see tur­va­vä­lin ja va­roit­taa tör­mäyk­ses­tä. Pa­ket­tiin kuu­lu­va pe­ruu­tus­ka­me­ra mah­dol­lis­taa tar­kan pe­ruut­te­lun ah­tais­sa­kin ti­lois­sa – mut­ta ku­ten yleen­sä, ka­me­ran lins­si on herk­kä li­kaan­tu­maan ku­ra­ke­leil­lä ja ajet­ta­es­sa lu­mi­pö­pe­rös­sä.

Hel­pon let­keä

6-por­tai­nen au­to­maat­ti yh­dis­tet­ty­nä 170-he­vos­voi­mai­seen die­se­liin on Opel Za­fi­ran kal­tai­seen ajo­pe­liin so­pi­va ko­ko­nai­suus. Ei Za­fi­ras­ta vie­lä noil­la te­hoil­la kuo­riu­du kiih­dy­ty­sau­toa, mut­ta kul­ku­puo­li on per­he­au­tol­le riit­tä­vä rei­lum­mal­la­kin kuor­mal­la. Au­to­maat­ti­vaih­teis­to ta­kaa aja­mi­sen help­pou­den, jota op­pii no­pe­as­ti ar­vos­ta­maan. No­pe­as­ti edes­ta­kai­sin sa­ha­tes­sa vaih­tei­den kyt­key­ty­mi­siä jou­tuu toi­si­naan hie­man odot­te­le­maan, mut­ta rau­hal­li­sem­mis­sa suun­nan­vaih­dok­sis­sa py­kä­lät löy­ty­vät moit­teet­ta.

Ko­ea­jo­au­tos­sa oli Flex­Ri­de-alus­ta, joka on täs­sä mal­lis­sa 1 0131 eu­ron hin­tai­nen li­sä­va­rus­te. Kul­jet­ta­jal­la on siis va­lit­ta­vis­sa kol­me ajo­a­se­tus­ta: nor­maa­li, tou­ring ja sport. Spor­til­la is­ku­vai­men­nus on jäy­kem­pi, vaih­teet vaih­tu­vat no­pe­am­min, ja oh­jauk­ses­sa on suu­rem­pi vas­tus. Tou­ring-ase­tuk­sel­la oh­jaus on ke­veim­mil­lään, is­kun­vai­men­nus peh­meim­mil­lään ja vaih­teet vaih­tu­vat verk­kai­sim­min. Nor­maa­li­a­se­tus on sit­ten näi­den kah­den vä­lil­lä.

Ko­kei­lu­jen jäl­keen pää­dyn käyt­tä­mään nor­maa­lia, sil­lä kor­ke­am­mil­la kier­rok­sil­la kie­ku­va moot­to­ri tai na­pa­kam­min vaih­ta­va vaih­teis­to ei tuo au­ton luon­ne huo­mi­oi­den suu­rem­min li­sä­ar­voa. Nor­maa­li­a­sen­nol­la vaih­teis­to vaih­te­lee peh­me­än jou­he­as­ti ei­kä py­käl­lä kiih­dy­tyk­sis­sä yh­tä her­käs­ti pie­nem­mäl­le. Tä­mä­kin riit­tää, sil­lä 2-lit­rai­nen moot­to­ri tar­joi­lee vään­tö­mo­ment­tia mu­ka­vas­ti: täy­det 400 new­ton­met­riä on tar­jol­la jo käyn­ti­no­peu­des­ta 1 750 r/min läh­tien.

Tun­tu­vim­mil­laan eri ase­tus­ten vä­li­nen ero on mut­kai­sil­la teil­lä. Jä­mä­käm­pi is­kun­vai­men­nus vä­hen­tää ko­rin kal­lis­te­lua kaar­teis­sa. Vaik­ka kori ei lii­ko­ja kal­lis­te­le, mat­kus­tus­mu­ka­vuus ei ai­na­kaan pa­ra­ne, jos kyy­ti­läi­set jou­tu­vat mut­kis­sa roik­ku­maan tur­va­vöis­sä.

Suurin muutos on ulkoisesti Opel Zafiran keulan ilmeessä, sillä etuvalot on muotoiltu hillitymmin.

Suurin muutos on ulkoisesti Opel Zafiran keulan ilmeessä, sillä etuvalot on muotoiltu hillitymmin.

Oskari Pentti

OnS­tar-pal­ve­lu

Ope­lin OnS­tar-pal­ve­lu hel­pot­taa käyt­töä ja an­taa kul­jet­ta­jal­le au­tos­ta in­for­maa­ti­o­ta, vaik­ka hän ei oli­si­kaan au­tos­sa. Se, et­tä jär­jes­tel­mäs­sä on hä­tä­pu­he­lu­toi­min­to, ei ole var­si­nai­nen uu­tuus, se­hän on ny­ky­ään mo­nes­sa au­tos­sa va­ki­o­va­rus­te. Mikä sit­ten te­kee Ope­lin OnS­tar-pal­ve­lus­ta eri­lai­sen?

Sii­nä on myös au­to­maat­ti­nen hä­tä­pu­he­lu, joka ak­ti­voi­tuu heti, jos tur­va­tyy­ny on lau­en­nut. Pu­he­lu ei mene suo­raan hä­tä­kes­kuk­seen vaan Ope­lin OnS­tar-kes­kuk­seen. Siel­tä tie­dus­tel­laan ti­lan­net­ta au­tos­ta ja mah­dol­lis­ta avun­tar­vet­ta. Jos li­sä­a­pu on tar­peen, OnS­tar-kes­kus vä­lit­tää tie­don eteen­päin au­ton paik­ka­tie­toa myö­ten.

Jär­jes­tel­mäs­sä on myös pai­ni­ke, jol­la voi soit­taa OnS­tar-asi­a­kas­pal­ve­luun. Pu­he­luun vas­ta­taan kaik­ki­na vuo­ro­kau­de­nai­koi­na, ja ai­na­kin päi­vä­sai­kaan pal­ve­lua saa suo­mek­si. Esi­mer­kik­si lä­hin­tä huol­to­a­se­maa tie­dus­tel­ta­es­sa pai­kan ajo-oh­jeet siir­ty­vät myös na­vi­gaat­to­riin. Pal­ve­lus­ta voi ky­sel­lä myös tek­ni­siä neu­vo­ja, jos nii­tä tien pääl­lä tar­vit­see.

Opel Zafiran laajennettu tavaratila on kookas, eikä sen koossa ole valittamista, vaikka matkaajia olisi yhteensä viisi.

Opel Zafiran laajennettu tavaratila on kookas, eikä sen koossa ole valittamista, vaikka matkaajia olisi yhteensä viisi.

Oskari Pentti

OnS­ta­rin voi la­da­ta myös äly­pu­he­lin­so­vel­luk­se­na, jol­loin esi­mer­kik­si ovet voi lu­ki­ta tai ava­ta pu­he­li­mel­la etä­nä – sil­loin ei tar­vit­se miet­tiä, tu­li­ko ovet lu­kit­tua, sil­lä ne voi lu­ki­ta pu­he­li­mel­la. So­vel­luk­sel­la voi myös tar­kas­taa esi­mer­kik­si ren­gas­pai­neet ja polt­to­ai­ne­mää­rän tai pai­kan­taa au­ton, mi­kä­li on sat­tu­nut unoh­ta­maan, mi­hin se tuli py­sä­köi­tyä. Ai­na­kaan vie­lä au­toa tai polt­to­ai­ne­käyt­töis­tä li­sä­läm­mi­tin­tä ei pys­ty käyn­nis­tä­mään tai sam­mut­ta­maan so­vel­luk­sel­la. Pu­he­li­noh­jaus on sa­la­sa­na­suo­jat­tu, jo­ten pu­he­lin­ta hi­pe­löi­des­sään toi­min­to­ja ei voi teh­dä va­hin­gos­sa.

Jär­jes­tel­män kol­mas pai­ni­ke on ole­mas­sa yk­si­tyi­syy­den suo­jaa­mi­sek­si, eli sitä pai­na­mal­la gps ei lä­he­tä au­ton paik­ka­tie­toa. Mah­dol­li­sen on­net­to­muu­den ja sos-pu­he­lun ak­ti­voi­tu­mi­sen yh­tey­des­sä paik­ka­tie­to vä­li­te­tään au­to­maat­ti­ses­ti. OnS­tar-pal­ve­lu on en­sim­mäi­sen vuo­den mak­su­ton – sen jäl­keen se mak­saa 9,90 eu­roa kuu­kau­des­sa tai 99 eu­roa vuo­des­sa.

Mikä miel­lyt­tää ja är­syt­tää?

Miel­lyt­tää: Ava­ruus. Opel Za­fi­ra on pe­rin­tei­nen tila-au­to, ja sii­nä on hy­vin ti­lan­tun­tua – ja ka­ton etu­reu­nan siir­ret­tä­väl­lä ver­hoi­lul­la avoi­muu­den tun­tua saa vie­lä li­sää.

Är­syt­tää: Li­sä­läm­mi­tin. Kook­kaas­sa au­tos­sa polt­to­ai­ne­käyt­töi­sen li­sä­läm­mit­ti­men soi­si ole­van mat­kus­tus­mu­ka­vuu­den ta­kaa­mi­sek­si va­ki­o­na.

Yl­lät­tää: Muun­nel­ta­vuus. Kaik­ki is­tui­met ovat eril­li­sis­tui­mia, mikä ta­kaa hy­vän muun­nel­ta­vuu­den.

Yh­teen­ve­to: Opel Za­fi­ra on pe­rin­tei­nen tila-au­to, jon­ka ra­tin ta­ka­na tun­tee it­sen­sä hie­man pie­nek­si. Sen li­säk­si, et­tä Za­fi­ra tun­tuu ti­la­val­ta, se myös on sitä. Kah­del­la mat­kus­ta­jal­la mie­hi­tet­ty­nä ta­va­ra­ti­lan koko laa­je­nee mie­hek­kää­seen 1,8 kuu­ti­o­met­riin.

Täh­det: 3,5

Opel Za­fi­ra In­no­va­ti­on

Moot­to­ri: R4, tur­bo, 1598 cm3, 125 kW (170 hv)/3750 r/min, 400 Nm/1750−2500 r/min

Suo­ri­tus­ky­ky 0−100 km/h: 9,9 s, huip­pu­no­peus 205 km/h

Ku­lu­tus: 5,8 l/100 km, die­sel

CO2-pääs­töt: 153 g/km Voi­man­siir­to A6, etu­ve­to

Mi­tat: p. 4666 mm, l. 1884 mm, k. 1660 mm, ak­se­li­vä­li 2760 mm, oma­mas­sa 1733 kg, kan­ta­vuus 692 kg, ta­va­ra­ti­la 152−1792 l, tank­ki 58 l

Hin­ta: 38 986 eu­roa

Os­ka­ri Pent­ti

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Kaksiovisen Coupén uusi sukupolvi on näyttävämpi, erottuvampi ja urheilullisempi kuin koskaan aiemmin. [BMW / Creative Commons]

Kaksiovisen Coupén uusi sukupolvi on näyttävämpi, erottuvampi ja urheilullisempi kuin koskaan aiemmin. [BMW / Creative Commons]

Fabian Kircbauer

BMW 4-sarjan Coupé: Uudistuu läpikotaisin

Auto Bild.Uutiset
3.6.2020
Kaksiovisen Coupén uusi sukupolvi on näyttävämpi, erottuvampi ja urheilullisempi kuin koskaan aiemmin. [BMW / Creative Commons]

Kaksiovisen Coupén uusi sukupolvi on näyttävämpi, erottuvampi ja urheilullisempi kuin koskaan aiemmin. [BMW / Creative Commons]

Fabian Kircbauer

BMW 4-sarjan Coupé: Uudistuu läpikotaisin

Auto Bild.Uutiset
3.6.2020
Suzuki Swace on itselataava hybridi, jossa 1,8-litraisen bensiinimoottorin ja kahden sähkömoottorin yhteistyö sujuu saumattomasti. Liikkeelle lähdetään äänettömästi sähköllä ja polttomoottori liittyy mukaan vauhdin kasvaessa tai kiihdytettäessä. Ajoakustolla pystyy ajamaan vähän väliä.

Suzuki Swace on itselataava hybridi, jossa 1,8-litraisen bensiinimoottorin ja kahden sähkömoottorin yhteistyö sujuu saumattomasti. Liikkeelle lähdetään äänettömästi sähköllä ja polttomoottori liittyy mukaan vauhdin kasvaessa tai kiihdytettäessä. Ajoakustolla pystyy ajamaan vähän väliä.

Juha Peltonen

Suzuki: Valikoima kasvaa ja koko mallisto siirtyy hybridiaikaan

Auto Bild.Uutiset
24.11.2020
Suzuki Swace on itselataava hybridi, jossa 1,8-litraisen bensiinimoottorin ja kahden sähkömoottorin yhteistyö sujuu saumattomasti. Liikkeelle lähdetään äänettömästi sähköllä ja polttomoottori liittyy mukaan vauhdin kasvaessa tai kiihdytettäessä. Ajoakustolla pystyy ajamaan vähän väliä.

Suzuki Swace on itselataava hybridi, jossa 1,8-litraisen bensiinimoottorin ja kahden sähkömoottorin yhteistyö sujuu saumattomasti. Liikkeelle lähdetään äänettömästi sähköllä ja polttomoottori liittyy mukaan vauhdin kasvaessa tai kiihdytettäessä. Ajoakustolla pystyy ajamaan vähän väliä.

Juha Peltonen

Suzuki: Valikoima kasvaa ja koko mallisto siirtyy hybridiaikaan

Auto Bild.Uutiset
24.11.2020

Nokian Hakkapeliitta 10: Alan moderneinta nastateknologiaa

Auto Bild.Uutiset
29.12.2020

Nokian Hakkapeliitta 10: Alan moderneinta nastateknologiaa

Auto Bild.Uutiset
29.12.2020

VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT

BMW: Sähköautojen latauspalvelu avautuu Suomessa

Pihavaja tarjoaa monipuolista säilytystilaa helposti

Täyssähköinen Volkswagen ID.3 -malliperhe laajenee: Uusia varustelu- ja tehoversioita saapui Suomeen

Voisi olla kova juttu? Käytetty Audi S8 4.2 quattro väijyy eBaylla – alkaen-hinta Saksassa alle 7000 euroa!

Miten olisi Tesla Model S Convertible? Italiassa sellaisia valmistetaan muunnostyönä!

Citroën C4 ja täyssähköinen ë-C4: Uuden sukupolven Hatchbackeja

Etrusco: Uusi matkai­lu­au­to­merkki saapui Suomeen

No nyt alkaa kuulostaa villiltä: Miltä kuulostaisi Corvetten keulalla toteutettu katumaasturi…?

Hyundai Bayon: Ensimmäiset teaser-kuvat julkaistiin

Audin täyssäh­kö­au­to­mal­listo laajenee: Audi Q4 e-tronin ja Audi e-tron GT:n ennakkovaraus alkoi Suomessa

HYÖTYJUTUT

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki

Mielenkiintoinen retroritari

Paaliin vai pajalle?

Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut

Näin kuormaat peräkärryn oikein

Näin sujuu koiran kuljetus autossa - täsmäohjeet

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Ford Focus Active 1.5 EcoBoost 182 hv A: Lisäarvoa perhekäyttöön

Koeajossa Škoda Karoq 2.0 TSI 4x4 Sportline DSG: GT-tason katumaasturi

Koeajossa Nissan Micra IG-T 100 S/S Xtronic N-Connecta A: Persoonallinen lähestymistapa

Koeajossa Hyundai i30 N Fastback Performance Pack: Menovedet silmissä

Koeajossa Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 177 hv 7DCT 4WD N Line: Urheilujuhlan tuntua

Koeajossa Kia Optima Sportswagon PHEV Business Luxury AW A/T: Töpselifarkku

Koeajossa BMW 320d xDrive Sedan Business M Sport: Kärppä iskee

Koeajossa Dacia Duster: Turbokoneen säveliä

Koeajossa Mercedes-Benz A-sarjan Sedan: Virtaviivainen A-sarjalainen

Koeajossa Fiat 500X: Perheautojen väriläiskä

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot

Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!

Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!

Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä

Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?

... Lisää

FOKUS MEDIA

Hifimaailma

Ylellistä ja tarkkaa

Hifimaailma

JBL SA750 integroitu vahvistin 

Koti ja keittiö

Joulun upeat kukkijat: näin joulukukat kestävät pitkään

Hifimaailma

RIAA kuudessa osassa

Hifimaailma

CD on paras

Hifimaailma

Torvella tyylikkäästi

Hifimaailma

Focalilta uusia huippukaiuttimia seiniin ja kattoon

Hifimaailma

Sujuva toistoa kompaktissa muodossa

Hifimaailma

Nuoruus ja menneisyys kohtaavat

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

Älä roiku takapuskurissa!

Heijastimeen sensorit ja ledit: Älyheijastin parantamaan jalankulkijan turvallisuutta

Ajonva­kau­tus­jär­jes­telmä: Löytyy melkein joka toisesta henkilöautosta

1957 Ferrari 335 S Spider Scaglietti: Onko tämä maailman kallein Ferrari?

Myös uusi auto ostetaan entistä useammin verkosta

Kaista-avustimien ja hätäjar­ru­tus­jär­jes­telmien käyttö kasvussa

Classic Motor Show Lahdessa: Suurten merkkien vuosijuhlia

Nainen yritti 1930-mallisella autolla maailman ympäri – ihosyöpä pakotti keskeyttämään

Lexus LC 500: Maailmanensi-ilta Detroitin autonäyttelyssä

Auto haudattiin maan alle piiloon neuvos­to­jou­koilta: Lähti käyntiin lähes 70 vuoden jälkeen!

UUTTA

BMW: Sähköautojen latauspalvelu avautuu Suomessa

Pihavaja tarjoaa monipuolista säilytystilaa helposti

Täyssähköinen Volkswagen ID.3 -malliperhe laajenee: Uusia varustelu- ja tehoversioita saapui Suomeen

Voisi olla kova juttu? Käytetty Audi S8 4.2 quattro väijyy eBaylla – alkaen-hinta Saksassa alle 7000 euroa!

Miten olisi Tesla Model S Convertible? Italiassa sellaisia valmistetaan muunnostyönä!

HYÖTYJUTUT

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Ford Focus Active 1.5 EcoBoost 182 hv A: Lisäarvoa perhekäyttöön

Koeajossa Škoda Karoq 2.0 TSI 4x4 Sportline DSG: GT-tason katumaasturi

Koeajossa Nissan Micra IG-T 100 S/S Xtronic N-Connecta A: Persoonallinen lähestymistapa

Koeajossa Hyundai i30 N Fastback Performance Pack: Menovedet silmissä

Koeajossa Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 177 hv 7DCT 4WD N Line: Urheilujuhlan tuntua

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

... Lisää

5 VUOTTA SITTEN...

Älä roiku takapuskurissa!

Heijastimeen sensorit ja ledit: Älyheijastin parantamaan jalankulkijan turvallisuutta

Ajonva­kau­tus­jär­jes­telmä: Löytyy melkein joka toisesta henkilöautosta

1957 Ferrari 335 S Spider Scaglietti: Onko tämä maailman kallein Ferrari?

Myös uusi auto ostetaan entistä useammin verkosta

FOKUS MEDIA

Hifimaailma

Ylellistä ja tarkkaa

Hifimaailma

JBL SA750 integroitu vahvistin 

Koti ja keittiö

Joulun upeat kukkijat: näin joulukukat kestävät pitkään

Hifimaailma

RIAA kuudessa osassa

Hifimaailma

CD on paras

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

TILAA TÄSTÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

Täysin uuden Nissan Qashqain kuvat julkistetaan helmikuussa. Tässä vielä naamioituna.

Täysin uuden Nissan Qashqain kuvat julkistetaan helmikuussa. Tässä vielä naamioituna.

Nissan UK

Täysin uusi Nissan Qashqai: Tarjoaa sähköistetyt voimalinjat

Kaupallinen yhteistyö

Pihavaja tarjoaa monipuolista säilytystilaa helposti

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

BMW: Sähköautojen latauspalvelu avautuu Suomessa

Täyssähköinen Volkswagen ID.3 -malliperhe laajenee: Uusia varustelu- ja tehoversioita saapui Suomeen

Miten olisi Tesla Model S Convertible? Italiassa sellaisia valmistetaan muunnostyönä!

Citroën C4 ja täyssähköinen ë-C4: Uuden sukupolven Hatchbackeja

Etrusco: Uusi matkai­lu­au­to­merkki saapui Suomeen

No nyt alkaa kuulostaa villiltä: Miltä kuulostaisi Corvetten keulalla toteutettu katumaasturi…?

Hyundai Bayon: Ensimmäiset teaser-kuvat julkaistiin

Audin täyssäh­kö­au­to­mal­listo laajenee: Audi Q4 e-tronin ja Audi e-tron GT:n ennakkovaraus alkoi Suomessa

Groupe Renaultin viisi­vuo­tis­suun­ni­telma: Renaultin uusi aalto

Dacia Bigster Concept: Viisi­vuo­tis­suun­ni­tel­massa Dusteria isompi katumaasturi

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

Täysin uusi Nissan Qashqai: Tarjoaa sähköistetyt voimalinjat

Suomeen on luvattu jopa -30 asteen pakkasia: Tiedätkö, miten suojella autosi akkua?

Stellantis-fuusio: Tiedätkö, mitä se merkitsee konsernin yksittäisille merkeille?

Miltä kuulostaisi leveä korisarja Dacia Dusteriin? Saksassa on ainakin yksi tuning-firma, jolla on asiaan vastaus!

Nokian Hakkapeliitta 10: Alan moderneinta nastateknologiaa

Audin täyssäh­kö­au­to­mal­listo laajenee: Audi Q4 e-tronin ja Audi e-tron GT:n ennakkovaraus alkoi Suomessa

Ford Mustang Mach I: Suomen hinnat julkistettiin ja myynti käynnistyi

Koeajossa Škoda Karoq 2.0 TSI 4x4 Sportline DSG: GT-tason katumaasturi

Volvon jälleen­myy­jä­ver­kosto: Vahvistuu uudella toimijalla

Onko sähköautojen toimintamatkan riittämättömyys tulevaisuudessa vähenevä pelko – vai riippuuko toimintamatka sittenkin Suomessa ihan yksilö­koh­tai­sesta tarpeesta?

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

Välillä on väliä – ja nopeudella. Nyrkkisääntö on, että jarrutusmatka nelinkertaistuu kun nopeus kaksinkertaistuu. Vastaavasti nopeuden alentaminen neljänneksellä lyhentää jarrutusmatkan puoleen.

Välillä on väliä – ja nopeudella. Nyrkkisääntö on, että jarrutusmatka nelinkertaistuu kun nopeus kaksinkertaistuu. Vastaavasti nopeuden alentaminen neljänneksellä lyhentää jarrutusmatkan puoleen.

Älä roiku takapuskurissa!

Auto Bild.Uutiset
28.1.2016
Välillä on väliä – ja nopeudella. Nyrkkisääntö on, että jarrutusmatka nelinkertaistuu kun nopeus kaksinkertaistuu. Vastaavasti nopeuden alentaminen neljänneksellä lyhentää jarrutusmatkan puoleen.

Välillä on väliä – ja nopeudella. Nyrkkisääntö on, että jarrutusmatka nelinkertaistuu kun nopeus kaksinkertaistuu. Vastaavasti nopeuden alentaminen neljänneksellä lyhentää jarrutusmatkan puoleen.

Älä roiku takapuskurissa!

Auto Bild.Uutiset
28.1.2016

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

TILAA TÄSTÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

Täysin uuden Nissan Qashqain kuvat julkistetaan helmikuussa. Tässä vielä naamioituna.

Täysin uuden Nissan Qashqain kuvat julkistetaan helmikuussa. Tässä vielä naamioituna.

Nissan UK

Täysin uusi Nissan Qashqai: Tarjoaa sähköistetyt voimalinjat

Kaupallinen yhteistyö

Pihavaja tarjoaa monipuolista säilytystilaa helposti

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

BMW: Sähköautojen latauspalvelu avautuu Suomessa

Täyssähköinen Volkswagen ID.3 -malliperhe laajenee: Uusia varustelu- ja tehoversioita saapui Suomeen

Miten olisi Tesla Model S Convertible? Italiassa sellaisia valmistetaan muunnostyönä!

Citroën C4 ja täyssähköinen ë-C4: Uuden sukupolven Hatchbackeja

Etrusco: Uusi matkai­lu­au­to­merkki saapui Suomeen

No nyt alkaa kuulostaa villiltä: Miltä kuulostaisi Corvetten keulalla toteutettu katumaasturi…?

Hyundai Bayon: Ensimmäiset teaser-kuvat julkaistiin

Audin täyssäh­kö­au­to­mal­listo laajenee: Audi Q4 e-tronin ja Audi e-tron GT:n ennakkovaraus alkoi Suomessa

Groupe Renaultin viisi­vuo­tis­suun­ni­telma: Renaultin uusi aalto

Dacia Bigster Concept: Viisi­vuo­tis­suun­ni­tel­massa Dusteria isompi katumaasturi

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

Täysin uusi Nissan Qashqai: Tarjoaa sähköistetyt voimalinjat

Suomeen on luvattu jopa -30 asteen pakkasia: Tiedätkö, miten suojella autosi akkua?

Stellantis-fuusio: Tiedätkö, mitä se merkitsee konsernin yksittäisille merkeille?

Miltä kuulostaisi leveä korisarja Dacia Dusteriin? Saksassa on ainakin yksi tuning-firma, jolla on asiaan vastaus!

Nokian Hakkapeliitta 10: Alan moderneinta nastateknologiaa

Audin täyssäh­kö­au­to­mal­listo laajenee: Audi Q4 e-tronin ja Audi e-tron GT:n ennakkovaraus alkoi Suomessa

Ford Mustang Mach I: Suomen hinnat julkistettiin ja myynti käynnistyi

Koeajossa Škoda Karoq 2.0 TSI 4x4 Sportline DSG: GT-tason katumaasturi

Volvon jälleen­myy­jä­ver­kosto: Vahvistuu uudella toimijalla

Onko sähköautojen toimintamatkan riittämättömyys tulevaisuudessa vähenevä pelko – vai riippuuko toimintamatka sittenkin Suomessa ihan yksilö­koh­tai­sesta tarpeesta?

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

Välillä on väliä – ja nopeudella. Nyrkkisääntö on, että jarrutusmatka nelinkertaistuu kun nopeus kaksinkertaistuu. Vastaavasti nopeuden alentaminen neljänneksellä lyhentää jarrutusmatkan puoleen.

Välillä on väliä – ja nopeudella. Nyrkkisääntö on, että jarrutusmatka nelinkertaistuu kun nopeus kaksinkertaistuu. Vastaavasti nopeuden alentaminen neljänneksellä lyhentää jarrutusmatkan puoleen.

Älä roiku takapuskurissa!

Auto Bild.Uutiset
28.1.2016
Välillä on väliä – ja nopeudella. Nyrkkisääntö on, että jarrutusmatka nelinkertaistuu kun nopeus kaksinkertaistuu. Vastaavasti nopeuden alentaminen neljänneksellä lyhentää jarrutusmatkan puoleen.

Välillä on väliä – ja nopeudella. Nyrkkisääntö on, että jarrutusmatka nelinkertaistuu kun nopeus kaksinkertaistuu. Vastaavasti nopeuden alentaminen neljänneksellä lyhentää jarrutusmatkan puoleen.

Älä roiku takapuskurissa!

Auto Bild.Uutiset
28.1.2016
Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2

Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2

Tämä sivusto käyttää evästeitä käytettävyyden parantamiseksi. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt myös evästeiden käyttämisen.