Kilpailu: Voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Etusivu
Hyöty
Koeajot
Testit
Uutiset
Klassikot
Superautot
Kilpailut
Tilaa lehti
Tilaa lehti

BMW: Sähköautojen latauspalvelu avautuu Suomessa

Juhlavuoden kunniaksi Toyota Corolla sai virtaviivaisemman muotoilun, joka on varsin onnistunut.

Juhlavuoden kunniaksi Toyota Corolla sai virtaviivaisemman muotoilun, joka on varsin onnistunut.

Oskari Pentti

Koeajossa nuoren­nus­leik­kauksen saanut Toyota Corolla

Corollalla on takanaan 50-vuotinen taival. Uudistunut Corolla on entistä nuorekkaampi, eikä sitä näytä ikä painavan. 

Auto Bild.Koeajot
12.9.2018

Co­rol­lan tu­lee hel­pos­ti miel­tä­neek­si hie­man har­maak­si ”ta­vik­sek­si”, joka hoi­taa moit­teet­ta au­ton teh­tä­vät, mut­ta ei ero­tu sen kum­mem­min mas­sas­ta. Uu­dis­tu­nut To­yo­ta Co­rol­la on ai­em­paa vir­ta­vii­vai­sem­mak­si ja si­rom­mak­si muu­tut­tu­aan mur­ta­mas­sa tätä mie­li­ku­vaa.

Edes­tä uut­ta mal­lia tar­kas­tel­ta­es­sa kat­se ei kiin­ni­ty en­sim­mäi­sek­si va­loi­hin ja etu­mas­kiin, jot­ka oli­vat edel­lis­mal­lis­sa var­sin kor­ke­at. Nyky-Co­rol­las­sa kat­se löy­tää en­sin To­yo­ta-emb­lee­min – tai oi­ke­as­taan koko keu­lan si­rom­pi muo­toi­lu kiin­nit­tää huo­mi­on. Kat­seen on pak­ko an­taa va­el­taa ym­pä­riin­sä kuin et­sien kiin­ne­koh­taa, mi­hin voi­si tart­tua.

Co­rol­lan ko­rin muo­dot ei­vät ole var­si­nai­ses­ti muut­tu­neet, mut­ta va­lo­jen, mas­kin ja pus­ku­rin uu­del­leen­muo­toi­lu pi­ris­tää il­met­tä. Eri­to­ten pus­ku­rin ala­o­san uu­det muo­dot ke­ven­tä­vät il­met­tä. Täy­tyy myön­tää, et­tä uu­si To­yo­ta Co­rol­la he­rät­ti ko­ea­jon ai­ka­na kans­saa­u­toi­li­jois­sa kiin­nos­tus­ta sii­nä mää­rin, et­tä sitä tul­tiin mon­ta ker­taa tut­kai­le­maan kau­pan park­ki­pai­kal­la.

Myös ta­ka­na muu­tok­set koh­dis­tu­vat va­loi­hin, pus­ku­riin ja lis­toi­hin. Keu­lan ta­paan myös pe­rän il­me on ke­vy­em­pi ja ko­ko­nai­suus vir­ta­vii­vai­sem­man nä­köi­nen.

Vaikka korin pellit ovat kutakuinkin ennallaan, Corollan ulkonäköä on saatu kevennettyä puskurien ja takavalojen muotoilulla.

Vaikka korin pellit ovat kutakuinkin ennallaan, Corollan ulkonäköä on saatu kevennettyä puskurien ja takavalojen muotoilulla.

Oskari Pentti

Tyy­lik­kääm­pi myös si­säl­tä

Ul­koi­ses­ti ke­ven­ty­neen ja tyy­lik­kääm­mäk­si kuo­riu­tu­neen To­yo­ta Co­rol­lan si­sä­ti­lois­sa­kin muu­tok­set ovat on­nis­tu­nut­ta hie­no­sää­töä. Ma­te­ri­aa­li­va­lin­nat ovat on­nis­tu­neet, ja si­sä­ti­lo­jen ylei­sil­me on tyy­lik­kääm­pi kuin edel­lis­mal­lis­sa.

Kek­si­kon­so­lin näy­tön koko on kas­va­nut, ja se on muut­tu­nut kos­ke­tus­näy­tök­si. Ul­ko­a­su on tyy­lik­kääm­pi kuin edel­lis­mal­lis­sa, ei­kä käy­tet­tä­vyys­kään ole kär­si­nyt. Oi­ke­as­taan vain no­pea nap­pi­vir­tuo­o­si huo­maa, et­tä kos­ke­tus­näyt­tö ei re­a­goi ihan yh­tä no­pe­as­ti kuin pe­rin­tei­nen me­kaa­ni­nen käyt­tö­kyt­kin.

Läm­mi­tys­lait­teel­le on jä­tet­ty pe­rin­tei­sem­mät sor­mi­tun­tu­maan pe­rus­tu­vat kyt­ki­met. Hyvä niin, sil­lä nä­ke­mi­sen kan­nal­ta tär­keim­mät toi­min­not löy­ty­vät eril­li­sil­lä kyt­ki­mil­lä no­pe­am­min kuin sil­loin, kun nii­tä pi­tää et­siä mo­ni­o­ti­mi­näy­tön va­li­kois­ta. Ko­je­lau­dan ylei­sil­me on ny­kyi­sel­lään var­sin sa­man­lai­nen kuin To­yo­ta Au­ri­sis­sa.

Hal­lin­ta­lait­teet löy­ty­vät hel­pos­ti, ja ne on si­joi­tel­tu tu­tuil­le pai­koin. Vaik­ka muu­tok­set ei­vät var­si­nai­ses­ti ole suu­ria, ma­te­ri­aa­lit ja vä­rit ovat pa­rem­min so­pu­soin­nus­sa kes­ke­nään ja luo­vat si­ten har­mo­ni­sem­man ko­ko­nai­suu­den.

Toyota Corallan selkänojan kaltevuudensäätö on portaallinen, mutta heikkoa ristiseläntukea lukuun ottamatta etuistuimet antavat riittävän tuen.

Toyota Corallan selkänojan kaltevuudensäätö on portaallinen, mutta heikkoa ristiseläntukea lukuun ottamatta etuistuimet antavat riittävän tuen.

Oskari Pentti

Kul­jet­ta­jan pai­kal­ta ta­kais­tui­mel­le

Kul­jet­ta­jan pai­kal­le men­nes­sä huo­maa, et­tä muo­toi­lu on ai­em­paa ty­köis­tu­vam­pi. Kes­ki­kon­so­li on hie­man kor­ke­am­pi ja le­ve­äm­pi, ja kyy­när­no­ja on pa­rem­mas­sa koh­das­sa. Etuis­tui­mien muo­toi­lu on riit­tä­vä ja ajo­a­sen­non saa vai­vat­ta kel­vol­li­sek­si, vaik­ka etuis­tui­mes­sa ei ole por­taa­ton­ta sel­kä­no­jan sää­töä ei­kä is­tuin­tyy­nyn kal­te­vuus­sää­töä. Is­tui­met tar­jo­a­vat hy­vän tuen si­vu­suun­nas­sa, mut­ta huo­no­sel­käi­nen jää kai­paa­maan pa­rem­paa ris­ti­se­län­tu­kea.

Ta­kais­tuin on muo­toi­lut var­sin mie­dos­ti, mikä on oi­ke­as­taan hyvä, sil­lä näin kol­me­kin mat­kus­ta­jaa löy­tää koh­ta­lai­sen is­tu­ma-asen­non. Ta­ka­na on ti­laa kol­mel­le, jos­kin sitä on täys­kas­vui­sil­le ai­kui­sil­le si­vu­suun­nas­sa hie­man niu­kas­ti, ja myös pään­ti­la käy yli 180-sent­ti­sel­le niu­kak­si. Tämä on to­sin var­sin nor­maa­lia tä­män ko­ko­luo­kan se­da­neis­sa.

Mat­kus­ta­mos­sa on ku­ta­kuin­kin sa­man ver­ran ti­laa kuin edel­lis­mal­lis­sa. Jo edel­tä­jäs­sä ol­lut ma­ta­la kes­ki­tun­ne­li an­sait­see kii­tok­sen, sil­lä se ei juu­ri­kaan vai­ku­ta kes­ki­pai­kal­la is­tu­van jal­ko­jen asen­toon. Pe­rin­teis­tä por­ras­pe­rää ha­lu­a­val­le Co­rol­la on yk­si var­sin har­vois­ta vaih­to­eh­dois­ta.

Kuor­mau­sau­kon koko ra­joit­taa ai­na se­da­neis­sa ta­va­ra­ti­lan käyt­töä, mut­ta tämä va­lin­ta on teh­ty jo ko­ri­mal­lia va­lit­ta­es­sa. Pie­nen mii­nuk­sen To­yo­ta Co­rol­la saa ta­ka­luu­kun sa­ra­noin­nis­ta. Ta­ka­luuk­kua täy­teen sul­lot­ta­es­sa on huo­mi­oi­ta­va sa­ra­noi­den ta­va­ra­ti­lan puo­lel­la vaa­ti­ma lii­ke­ra­ta, jot­ta ver­mei­tä ei runt­taa lyt­tyyn.

Kojelaudan yleisilme on varsin samanlainen kuin Toyota Aurisissa. Materiaalit vaikuttavat aiempaa korkealaatuisemmilta.

Kojelaudan yleisilme on varsin samanlainen kuin Toyota Aurisissa. Materiaalit vaikuttavat aiempaa korkealaatuisemmilta.

Oskari Pentti

Yk­si ai­noa

Kie­lii­kö var­sin ra­jal­li­nen voi­man­läh­de­va­li­koi­ma To­yo­ta Co­rol­lan ”ta­val­li­suu­des­ta”, sil­lä Co­rol­lan moot­to­ri­va­li­koi­ma on vaa­ti­mat­to­mam­pi kuin esi­mer­kik­si Au­ri­sis­sa. Co­rol­laan on tar­jol­la vain yk­si moot­to­ri­vaih­to­eh­to, 1,6-lit­rai­nen Val­ve­ma­tic. Vaih­teis­to­ja on kak­si: ko­ea­jo­au­ton CVT-au­to­maa­tin vaih­to­eh­dok­si on tar­jol­la 6-por­tai­nen ma­nu­aa­li. Die­se­lin pe­rään hai­kai­le­vat voi­vat unoh­taa Co­rol­lan.

Sport­ti­sel­la ajo­ta­val­la moot­to­rin ja vaih­teis­ton yh­dis­tel­mä vaa­tii pien­tä en­na­koin­tia, sil­lä Co­rol­la ei ete­ne ko­vin rä­vä­käs­ti vään­nön voi­mal­la. Toi­sek­seen por­taat­to­man au­to­maa­tin omi­nai­suuk­siin ei edes kuu­lu vään­nöl­lä her­kut­te­lu, vaan moot­to­rin kier­rok­set ko­ho­a­vat rei­luis­sa kiih­dy­tyk­sis­sä ra­joit­ti­men tun­tu­maan, ja kiih­ty­vyys hoi­de­taan vä­li­tys­suh­det­ta muut­ta­mal­la.

Rau­hal­li­sem­mas­sa ajos­sa ko­ko­nai­suus toi­mii jo huo­mat­ta­vas­ti jou­he­vam­min, ei­kä CVT:lle omi­nai­nen moot­to­rin käyn­ti­no­peu­den ja ajo­no­peu­den vä­li­nen ”eri­pu­rai­suus” tun­nu enää niin häi­rit­se­väl­tä. Jos au­to­maa­til­la aja­mi­seen kyl­läs­tyy, vaih­teis­ta voi vaih­del­la esi­oh­jel­moi­tu­jen vä­li­tys­ten vä­lil­lä kä­sin. Tä­mä­kään mah­dol­li­suus ei tee To­yo­ta Co­rol­las­ta mi­tään ra­ta­kii­tu­ria, jo­ten help­pou­den ni­mis­sä au­to­ma­tiik­ka saa useim­mi­ten hoi­taa vä­li­tys­suh­teen va­lin­nan.

Mat­ka-ajos­sa tu­lee hie­man ris­ti­rii­tai­nen tun­nel­ma, sil­lä tyy­lik­kään nä­köi­sen ko­ko­nai­suu­den moot­to­ri ei tar­joi­le ihan sitä suo­ri­tus­ky­kyä, mitä jou­si­tuk­sen jä­mäk­kyys an­taa odot­taa. Jou­si­tus on ihan pin­ta­ko­van ra­ja­mail­la, ja pie­net tien epä­ta­sai­suu­det vä­lit­ty­vät ko­riin hie­man tur­han te­rä­väs­ti. Ai­na­kin it­se kai­pa­sin Co­rol­laan hie­man li­sää peh­meyt­tä pie­niin jous­to­liik­kei­siin. Toi­nen, mikä ajet­ta­vuu­des­sa jät­tää hie­man toi­vo­mi­sen va­raa, on oh­jaus­tun­to.

Voi­mak­kais­sa kiih­dy­tyk­sis­sä moot­to­rin ää­net kuu­lu­vat var­sin ko­vi­na oh­jaa­moon, kun kier­rok­set no­jaa­vat lä­hes pu­na­vii­van tun­tu­mas­sa. Toi­saal­ta rau­hal­li­sem­min kiih­dy­tet­tä­es­sä voi­man­läh­de ei pidä it­ses­tään suu­rem­paa me­te­liä. Ää­nie­ris­tys on muu­ten koh­ta­lai­sen

Sedaneille tyypilliseen tapaan kontin heikoin puoli on pienehkö lastausaukko. Nurin kipattujen takaselkänojien saumakohtaan jää porras.

Sedaneille tyypilliseen tapaan kontin heikoin puoli on pienehkö lastausaukko. Nurin kipattujen takaselkänojien saumakohtaan jää porras.

Oskari Pentti

Mikä miel­lyt­tää ja är­syt­tää?

Miel­lyt­tää: Muo­toi­lu. Ul­ko­nä­ön ja si­sä­ti­lo­jen muu­tok­set miel­lyt­tä­vät sil­mää ja nuo­ren­ta­vat To­yo­ta Co­rol­laa mer­kit­tä­väs­ti.

Är­syt­tää: Jou­si­tus. Pin­ta­ko­van ra­ja­mail­la ole­va jou­si­tus ei is­tu ihan sau­mat­to­mas­ti au­ton luon­tee­seen.

Yl­lät­tää: Mal­lis­to. Vain yk­si moot­to­ri­vaih­to­eh­to tun­tuu hie­man ou­dol­ta, mut­ta eh­kä­pä ben­sii­ni­moot­to­ri on ylei­sim­min Co­rol­laan ha­lut­tu voi­man­läh­de.

Yh­teen­ve­to: Kun­ni­ak­kaan 50 vuo­den iän saa­vut­ta­nut To­yo­ta Co­rol­la on muut­tu­nut huo­mat­ta­vas­ti nuo­rek­kaam­mak­si, ei­kä se ole enää har­maa pe­ru­sau­to. Co­rol­lan ul­ko­nä­kö he­rät­tää ny­ky­ään jo tun­tei­ta, myös si­sus­tan uu­dis­tus uu­si­ne ma­te­ri­aa­lei­neen on on­nis­tu­nut. Co­rol­la on vai­vat­to­mas­ti käy­tet­tä­vä pe­ru­sau­to se­da­nia ha­lu­a­val­le, ja par­haas­sa va­rus­te­ver­si­os­sa on mu­ka­vas­ti va­rus­tei­ta­kin.

Täh­det: 3,5

Toyota Corollan keulan ilme on edeltäjään verrattuna kevyempi ja nuorekkaampi.

Toyota Corollan keulan ilme on edeltäjään verrattuna kevyempi ja nuorekkaampi.

Oskari Pentti

To­yo­ta Co­rol­la 1,6 Val­ve­ma­tic Pre­mium Mul­tid­ri­ve S

Moot­to­ri: R4, 1598 cm3, 97 kW (132 hv)/6400 r/min, 160 Nm/4400 r/min

Suo­ri­tus­ky­ky 0−100 km/h: 11,1 s, huip­pu­no­peus 190 km/h

Ku­lu­tus: 5,6 l/100 km, ben­sii­ni 95

CO2-pääs­töt: 129 g/km

Voi­man­siir­to: CVT-au­to­maat­ti, etu­ve­to

Mi­tat: p. 4620, l. 1775, k. 1465 mm, ak­se­li­vä­li 2700 mm, oma­mas­sa 1280 kg, kan­ta­vuus 495 kg, ta­va­ra­ti­la 530 l, tank­ki 55 l

Hin­ta: 28 968 eu­roa

Os­ka­ri Pent­ti

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Kaksiovisen Coupén uusi sukupolvi on näyttävämpi, erottuvampi ja urheilullisempi kuin koskaan aiemmin. [BMW / Creative Commons]

Kaksiovisen Coupén uusi sukupolvi on näyttävämpi, erottuvampi ja urheilullisempi kuin koskaan aiemmin. [BMW / Creative Commons]

Fabian Kircbauer

BMW 4-sarjan Coupé: Uudistuu läpikotaisin

Auto Bild.Uutiset
3.6.2020
Kaksiovisen Coupén uusi sukupolvi on näyttävämpi, erottuvampi ja urheilullisempi kuin koskaan aiemmin. [BMW / Creative Commons]

Kaksiovisen Coupén uusi sukupolvi on näyttävämpi, erottuvampi ja urheilullisempi kuin koskaan aiemmin. [BMW / Creative Commons]

Fabian Kircbauer

BMW 4-sarjan Coupé: Uudistuu läpikotaisin

Auto Bild.Uutiset
3.6.2020
Suzuki Swace on itselataava hybridi, jossa 1,8-litraisen bensiinimoottorin ja kahden sähkömoottorin yhteistyö sujuu saumattomasti. Liikkeelle lähdetään äänettömästi sähköllä ja polttomoottori liittyy mukaan vauhdin kasvaessa tai kiihdytettäessä. Ajoakustolla pystyy ajamaan vähän väliä.

Suzuki Swace on itselataava hybridi, jossa 1,8-litraisen bensiinimoottorin ja kahden sähkömoottorin yhteistyö sujuu saumattomasti. Liikkeelle lähdetään äänettömästi sähköllä ja polttomoottori liittyy mukaan vauhdin kasvaessa tai kiihdytettäessä. Ajoakustolla pystyy ajamaan vähän väliä.

Juha Peltonen

Suzuki: Valikoima kasvaa ja koko mallisto siirtyy hybridiaikaan

Auto Bild.Uutiset
24.11.2020
Suzuki Swace on itselataava hybridi, jossa 1,8-litraisen bensiinimoottorin ja kahden sähkömoottorin yhteistyö sujuu saumattomasti. Liikkeelle lähdetään äänettömästi sähköllä ja polttomoottori liittyy mukaan vauhdin kasvaessa tai kiihdytettäessä. Ajoakustolla pystyy ajamaan vähän väliä.

Suzuki Swace on itselataava hybridi, jossa 1,8-litraisen bensiinimoottorin ja kahden sähkömoottorin yhteistyö sujuu saumattomasti. Liikkeelle lähdetään äänettömästi sähköllä ja polttomoottori liittyy mukaan vauhdin kasvaessa tai kiihdytettäessä. Ajoakustolla pystyy ajamaan vähän väliä.

Juha Peltonen

Suzuki: Valikoima kasvaa ja koko mallisto siirtyy hybridiaikaan

Auto Bild.Uutiset
24.11.2020

Nokian Hakkapeliitta 10: Alan moderneinta nastateknologiaa

Auto Bild.Uutiset
29.12.2020

Nokian Hakkapeliitta 10: Alan moderneinta nastateknologiaa

Auto Bild.Uutiset
29.12.2020

VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT

BMW: Sähköautojen latauspalvelu avautuu Suomessa

Pihavaja tarjoaa monipuolista säilytystilaa helposti

Täyssähköinen Volkswagen ID.3 -malliperhe laajenee: Uusia varustelu- ja tehoversioita saapui Suomeen

Voisi olla kova juttu? Käytetty Audi S8 4.2 quattro väijyy eBaylla – alkaen-hinta Saksassa alle 7000 euroa!

Miten olisi Tesla Model S Convertible? Italiassa sellaisia valmistetaan muunnostyönä!

Citroën C4 ja täyssähköinen ë-C4: Uuden sukupolven Hatchbackeja

Etrusco: Uusi matkai­lu­au­to­merkki saapui Suomeen

No nyt alkaa kuulostaa villiltä: Miltä kuulostaisi Corvetten keulalla toteutettu katumaasturi…?

Hyundai Bayon: Ensimmäiset teaser-kuvat julkaistiin

Audin täyssäh­kö­au­to­mal­listo laajenee: Audi Q4 e-tronin ja Audi e-tron GT:n ennakkovaraus alkoi Suomessa

HYÖTYJUTUT

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki

Mielenkiintoinen retroritari

Paaliin vai pajalle?

Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut

Näin kuormaat peräkärryn oikein

Näin sujuu koiran kuljetus autossa - täsmäohjeet

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Ford Focus Active 1.5 EcoBoost 182 hv A: Lisäarvoa perhekäyttöön

Koeajossa Škoda Karoq 2.0 TSI 4x4 Sportline DSG: GT-tason katumaasturi

Koeajossa Nissan Micra IG-T 100 S/S Xtronic N-Connecta A: Persoonallinen lähestymistapa

Koeajossa Hyundai i30 N Fastback Performance Pack: Menovedet silmissä

Koeajossa Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 177 hv 7DCT 4WD N Line: Urheilujuhlan tuntua

Koeajossa Kia Optima Sportswagon PHEV Business Luxury AW A/T: Töpselifarkku

Koeajossa BMW 320d xDrive Sedan Business M Sport: Kärppä iskee

Koeajossa Dacia Duster: Turbokoneen säveliä

Koeajossa Mercedes-Benz A-sarjan Sedan: Virtaviivainen A-sarjalainen

Koeajossa Fiat 500X: Perheautojen väriläiskä

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot

Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!

Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!

Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä

Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?

... Lisää

FOKUS MEDIA

Koti ja keittiö

Näin sisustat keltaisella

Koti ja keittiö

Toimiva koti vanhassa kerrostalossa

Hifimaailma

Kuulokevahvistin putkilla Serbiasta

Hifimaailma

Valmistettu Australiassa ranskalaisella aksentilla 

Hifimaailma

Integroitu levysoitin

Hifimaailma

Hegelin ensimmäinen levysoi­ti­ne­si­vah­vistin

Hifimaailma

Hybri­di­kuu­lo­ke­vah­vistin Sloveniasta

Hifimaailma

Psvane vai Linlai 

Hifimaailma

Tidalin Bugatti Royale 

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

Älä roiku takapuskurissa!

Heijastimeen sensorit ja ledit: Älyheijastin parantamaan jalankulkijan turvallisuutta

Ajonva­kau­tus­jär­jes­telmä: Löytyy melkein joka toisesta henkilöautosta

1957 Ferrari 335 S Spider Scaglietti: Onko tämä maailman kallein Ferrari?

Myös uusi auto ostetaan entistä useammin verkosta

Kaista-avustimien ja hätäjar­ru­tus­jär­jes­telmien käyttö kasvussa

Classic Motor Show Lahdessa: Suurten merkkien vuosijuhlia

Nainen yritti 1930-mallisella autolla maailman ympäri – ihosyöpä pakotti keskeyttämään

Lexus LC 500: Maailmanensi-ilta Detroitin autonäyttelyssä

Auto haudattiin maan alle piiloon neuvos­to­jou­koilta: Lähti käyntiin lähes 70 vuoden jälkeen!

UUTTA

BMW: Sähköautojen latauspalvelu avautuu Suomessa

Pihavaja tarjoaa monipuolista säilytystilaa helposti

Täyssähköinen Volkswagen ID.3 -malliperhe laajenee: Uusia varustelu- ja tehoversioita saapui Suomeen

Voisi olla kova juttu? Käytetty Audi S8 4.2 quattro väijyy eBaylla – alkaen-hinta Saksassa alle 7000 euroa!

Miten olisi Tesla Model S Convertible? Italiassa sellaisia valmistetaan muunnostyönä!

HYÖTYJUTUT

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Ford Focus Active 1.5 EcoBoost 182 hv A: Lisäarvoa perhekäyttöön

Koeajossa Škoda Karoq 2.0 TSI 4x4 Sportline DSG: GT-tason katumaasturi

Koeajossa Nissan Micra IG-T 100 S/S Xtronic N-Connecta A: Persoonallinen lähestymistapa

Koeajossa Hyundai i30 N Fastback Performance Pack: Menovedet silmissä

Koeajossa Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 177 hv 7DCT 4WD N Line: Urheilujuhlan tuntua

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

... Lisää

5 VUOTTA SITTEN...

Älä roiku takapuskurissa!

Heijastimeen sensorit ja ledit: Älyheijastin parantamaan jalankulkijan turvallisuutta

Ajonva­kau­tus­jär­jes­telmä: Löytyy melkein joka toisesta henkilöautosta

1957 Ferrari 335 S Spider Scaglietti: Onko tämä maailman kallein Ferrari?

Myös uusi auto ostetaan entistä useammin verkosta

FOKUS MEDIA

Koti ja keittiö

Näin sisustat keltaisella

Koti ja keittiö

Toimiva koti vanhassa kerrostalossa

Hifimaailma

Kuulokevahvistin putkilla Serbiasta

Hifimaailma

Valmistettu Australiassa ranskalaisella aksentilla 

Hifimaailma

Integroitu levysoitin

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

TILAA TÄSTÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

Täysin uuden Nissan Qashqain kuvat julkistetaan helmikuussa. Tässä vielä naamioituna.

Täysin uuden Nissan Qashqain kuvat julkistetaan helmikuussa. Tässä vielä naamioituna.

Nissan UK

Täysin uusi Nissan Qashqai: Tarjoaa sähköistetyt voimalinjat

Kaupallinen yhteistyö

Pihavaja tarjoaa monipuolista säilytystilaa helposti

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

BMW: Sähköautojen latauspalvelu avautuu Suomessa

Täyssähköinen Volkswagen ID.3 -malliperhe laajenee: Uusia varustelu- ja tehoversioita saapui Suomeen

Miten olisi Tesla Model S Convertible? Italiassa sellaisia valmistetaan muunnostyönä!

Citroën C4 ja täyssähköinen ë-C4: Uuden sukupolven Hatchbackeja

Etrusco: Uusi matkai­lu­au­to­merkki saapui Suomeen

No nyt alkaa kuulostaa villiltä: Miltä kuulostaisi Corvetten keulalla toteutettu katumaasturi…?

Hyundai Bayon: Ensimmäiset teaser-kuvat julkaistiin

Audin täyssäh­kö­au­to­mal­listo laajenee: Audi Q4 e-tronin ja Audi e-tron GT:n ennakkovaraus alkoi Suomessa

Groupe Renaultin viisi­vuo­tis­suun­ni­telma: Renaultin uusi aalto

Dacia Bigster Concept: Viisi­vuo­tis­suun­ni­tel­massa Dusteria isompi katumaasturi

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

Täysin uusi Nissan Qashqai: Tarjoaa sähköistetyt voimalinjat

Suomeen on luvattu jopa -30 asteen pakkasia: Tiedätkö, miten suojella autosi akkua?

Stellantis-fuusio: Tiedätkö, mitä se merkitsee konsernin yksittäisille merkeille?

Miltä kuulostaisi leveä korisarja Dacia Dusteriin? Saksassa on ainakin yksi tuning-firma, jolla on asiaan vastaus!

Nokian Hakkapeliitta 10: Alan moderneinta nastateknologiaa

Audin täyssäh­kö­au­to­mal­listo laajenee: Audi Q4 e-tronin ja Audi e-tron GT:n ennakkovaraus alkoi Suomessa

Ford Mustang Mach I: Suomen hinnat julkistettiin ja myynti käynnistyi

Koeajossa Škoda Karoq 2.0 TSI 4x4 Sportline DSG: GT-tason katumaasturi

Volvon jälleen­myy­jä­ver­kosto: Vahvistuu uudella toimijalla

Onko sähköautojen toimintamatkan riittämättömyys tulevaisuudessa vähenevä pelko – vai riippuuko toimintamatka sittenkin Suomessa ihan yksilö­koh­tai­sesta tarpeesta?

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

Välillä on väliä – ja nopeudella. Nyrkkisääntö on, että jarrutusmatka nelinkertaistuu kun nopeus kaksinkertaistuu. Vastaavasti nopeuden alentaminen neljänneksellä lyhentää jarrutusmatkan puoleen.

Välillä on väliä – ja nopeudella. Nyrkkisääntö on, että jarrutusmatka nelinkertaistuu kun nopeus kaksinkertaistuu. Vastaavasti nopeuden alentaminen neljänneksellä lyhentää jarrutusmatkan puoleen.

Älä roiku takapuskurissa!

Auto Bild.Uutiset
28.1.2016
Välillä on väliä – ja nopeudella. Nyrkkisääntö on, että jarrutusmatka nelinkertaistuu kun nopeus kaksinkertaistuu. Vastaavasti nopeuden alentaminen neljänneksellä lyhentää jarrutusmatkan puoleen.

Välillä on väliä – ja nopeudella. Nyrkkisääntö on, että jarrutusmatka nelinkertaistuu kun nopeus kaksinkertaistuu. Vastaavasti nopeuden alentaminen neljänneksellä lyhentää jarrutusmatkan puoleen.

Älä roiku takapuskurissa!

Auto Bild.Uutiset
28.1.2016

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

TILAA TÄSTÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

Täysin uuden Nissan Qashqain kuvat julkistetaan helmikuussa. Tässä vielä naamioituna.

Täysin uuden Nissan Qashqain kuvat julkistetaan helmikuussa. Tässä vielä naamioituna.

Nissan UK

Täysin uusi Nissan Qashqai: Tarjoaa sähköistetyt voimalinjat

Kaupallinen yhteistyö

Pihavaja tarjoaa monipuolista säilytystilaa helposti

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

BMW: Sähköautojen latauspalvelu avautuu Suomessa

Täyssähköinen Volkswagen ID.3 -malliperhe laajenee: Uusia varustelu- ja tehoversioita saapui Suomeen

Miten olisi Tesla Model S Convertible? Italiassa sellaisia valmistetaan muunnostyönä!

Citroën C4 ja täyssähköinen ë-C4: Uuden sukupolven Hatchbackeja

Etrusco: Uusi matkai­lu­au­to­merkki saapui Suomeen

No nyt alkaa kuulostaa villiltä: Miltä kuulostaisi Corvetten keulalla toteutettu katumaasturi…?

Hyundai Bayon: Ensimmäiset teaser-kuvat julkaistiin

Audin täyssäh­kö­au­to­mal­listo laajenee: Audi Q4 e-tronin ja Audi e-tron GT:n ennakkovaraus alkoi Suomessa

Groupe Renaultin viisi­vuo­tis­suun­ni­telma: Renaultin uusi aalto

Dacia Bigster Concept: Viisi­vuo­tis­suun­ni­tel­massa Dusteria isompi katumaasturi

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

Täysin uusi Nissan Qashqai: Tarjoaa sähköistetyt voimalinjat

Suomeen on luvattu jopa -30 asteen pakkasia: Tiedätkö, miten suojella autosi akkua?

Stellantis-fuusio: Tiedätkö, mitä se merkitsee konsernin yksittäisille merkeille?

Miltä kuulostaisi leveä korisarja Dacia Dusteriin? Saksassa on ainakin yksi tuning-firma, jolla on asiaan vastaus!

Nokian Hakkapeliitta 10: Alan moderneinta nastateknologiaa

Audin täyssäh­kö­au­to­mal­listo laajenee: Audi Q4 e-tronin ja Audi e-tron GT:n ennakkovaraus alkoi Suomessa

Ford Mustang Mach I: Suomen hinnat julkistettiin ja myynti käynnistyi

Koeajossa Škoda Karoq 2.0 TSI 4x4 Sportline DSG: GT-tason katumaasturi

Volvon jälleen­myy­jä­ver­kosto: Vahvistuu uudella toimijalla

Onko sähköautojen toimintamatkan riittämättömyys tulevaisuudessa vähenevä pelko – vai riippuuko toimintamatka sittenkin Suomessa ihan yksilö­koh­tai­sesta tarpeesta?

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

Välillä on väliä – ja nopeudella. Nyrkkisääntö on, että jarrutusmatka nelinkertaistuu kun nopeus kaksinkertaistuu. Vastaavasti nopeuden alentaminen neljänneksellä lyhentää jarrutusmatkan puoleen.

Välillä on väliä – ja nopeudella. Nyrkkisääntö on, että jarrutusmatka nelinkertaistuu kun nopeus kaksinkertaistuu. Vastaavasti nopeuden alentaminen neljänneksellä lyhentää jarrutusmatkan puoleen.

Älä roiku takapuskurissa!

Auto Bild.Uutiset
28.1.2016
Välillä on väliä – ja nopeudella. Nyrkkisääntö on, että jarrutusmatka nelinkertaistuu kun nopeus kaksinkertaistuu. Vastaavasti nopeuden alentaminen neljänneksellä lyhentää jarrutusmatkan puoleen.

Välillä on väliä – ja nopeudella. Nyrkkisääntö on, että jarrutusmatka nelinkertaistuu kun nopeus kaksinkertaistuu. Vastaavasti nopeuden alentaminen neljänneksellä lyhentää jarrutusmatkan puoleen.

Älä roiku takapuskurissa!

Auto Bild.Uutiset
28.1.2016
Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2

Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2

Tämä sivusto käyttää evästeitä käytettävyyden parantamiseksi. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt myös evästeiden käyttämisen.