Kilpailu: Voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Etusivu
Hyöty
Koeajot
Testit
Uutiset
Klassikot
Superautot
Kilpailut
Tilaa lehti
Tilaa lehti

BMW: Sähköautojen latauspalvelu avautuu Suomessa

Koeajossa: Hyundai Tucson 1.6 6MT ISG Comfort

Arizonalaisen kaupungin mukaan nimetty Tucson on edennyt kolmanteen sukupolveensa. Samalla se tuo mallinimen takaisin myös Eurooppaan, sillä edellisen sukupolven Tucson tunnettiin maail­man­kol­kas­samme nimellä ix35.

Auto Bild.Uutiset
11.2.2016
Ohjauspyörän nappi- ja kytkinarmeija saattaa tuntua liioitellulta.

Ohjauspyörän nappi- ja kytkinarmeija saattaa tuntua liioitellulta.

Moottorina on 132-hevosvoimainen 1,6-litrainen bensiininelikko, joka vääntää 161 Nm/4850 r/min.

Moottorina on 132-hevosvoimainen 1,6-litrainen bensiininelikko, joka vääntää 161 Nm/4850 r/min.

Tucsonin alusta on hyvällä mallilla. Liioiteltu jäykkyys loistaa lähes täysin poissaolollaan, jousituksen ottaessa epätasaisuudet vastaan mallikkaasti.

Tucsonin alusta on hyvällä mallilla. Liioiteltu jäykkyys loistaa lähes täysin poissaolollaan, jousituksen ottaessa epätasaisuudet vastaan mallikkaasti.

Navigation Packin myötä tuleva kahdeksan tuuman näyttö on kosketusherkkä ja käyttöliittymältään tuttu sisarmerkin valikoimasta, reagoiden ripeästi painalluksiin.

Navigation Packin myötä tuleva kahdeksan tuuman näyttö on kosketusherkkä ja käyttöliittymältään tuttu sisarmerkin valikoimasta, reagoiden ripeästi painalluksiin.

Erittäin käyttökelpoinen takaistuin kaatuu tarvittaessa 60/40-suhteessa, laajentaen hyvänkokoista tavaratilaa entisestään. Comfort-varustetasosta alkaen takapenkin reunoilla on myös istuinlämmitys.

Erittäin käyttökelpoinen takaistuin kaatuu tarvittaessa 60/40-suhteessa, laajentaen hyvänkokoista tavaratilaa entisestään. Comfort-varustetasosta alkaen takapenkin reunoilla on myös istuinlämmitys.

Hy­un­dain mal­lis­tos­sa Tuc­son aset­tuu San­ta Fen ala­puo­lel­le pie­nem­pä­nä ka­tu­maas­tu­ri­na, kil­pail­len näin ol­len suo­si­tus­sa mark­ki­na­seg­men­tis­sä muun mu­as­sa Nis­san Qash­qain ja Hon­da CR-V:n kans­sa.

Vä­lit­tö­mim­min Tuc­so­nis­sa is­kee sen uu­dis­tu­nut muo­toi­lu. Hy­un­dai on uu­den muo­toi­lu­lin­jan myö­tä lä­hem­pä­nä si­sar­merk­ki Kian is­ke­vyyt­tä. Tuc­so­nin kyl­ki­lin­jois­sa nä­kyy­kin ix35:ssä al­ka­nut lin­jak­kuus, mut­ta muo­to­kie­li on roh­ke­am­paa. Sa­mal­la keu­lail­mees­tä on tul­lut lä­hes röyh­ke­än mas­sii­vi­nen.

Keu­la­mas­ki ko­ros­tuu vie­lä en­ti­ses­tään au­tois­sa, jois­sa on kro­min­vä­ri­nen keu­la­mas­ki. Lop­pu­tu­lok­se­na Tuc­son on pro­jek­to­ri­va­loi­neen raf­laa­van nä­köi­nen ka­tu­maas­tu­ri, joka näyt­täy­tyy het­kit­täin jopa ko­kois­taan suu­rem­pa­na.

 

Etu­ve­to vai au­to­maat­ti

 

Tuc­son on saa­ta­vis­sa etu­ve­to­na tai ne­li­ve­to­na, moot­to­ri­va­li­koi­man riip­pu­en ve­tä­vien pyö­rien mää­räs­tä. Ne­li­ve­don koh­dal­la tar­jol­la ovat 1,6-lit­rai­nen T-GDI ben­sii­ni­tur­bo sekä 2,0-lit­rai­nen CRDi-die­sel­moot­to­ri kah­te­na te­ho­ver­si­o­na. Näi­den moot­to­rien yh­tey­des­sä voi myös luo­pua vaih­tei­den vaih­ta­mi­ses­ta.

Die­se­lin jat­kok­si on tar­jol­la kuu­si­vaih­tei­nen pe­rin­tei­nen au­to­maat­ti­vaih­teis­to, ben­sa­tur­bon saa­des­sa pa­rik­seen seit­se­män­vaih­tei­sen DCT-kak­si­kyt­kin­vaih­teis­ton.

Etu­ve­don yh­tey­des­sä tar­jol­la ovat puo­les­taan 1,6-lit­rai­nen va­paas­ti hen­git­tä­vä GDI-ben­sii­ni­ko­ne sekä pie­nem­pi 1,7-lit­rai­nen CRDi-die­sel­moot­to­ri. Mo­lem­mat moot­to­rit ovat ai­na kuu­si­vaih­tei­sen ma­nu­aa­li­vaih­teis­ton ka­ve­ri­na. Näis­tä vaih­to­eh­dois­ta ko­ea­jos­sa on va­paas­ti hen­git­tä­vä ben­sii­ni­moot­to­ri.

132-he­vos­voi­mai­nen GDI-moot­to­ri käy yl­lät­tä­vän nöy­räs­ti jo heti tyh­jä­käyn­nin tun­tu­mas­ta. Vään­nön puut­tees­ta ker­too var­si­nai­sen voi­man puu­te ma­ta­lil­la kier­rok­sil­la, mut­ta moot­to­rin käyn­ti ei mis­sään vai­hees­sa pro­tes­toi lii­al­lis­ta­kaan työ­kuor­maa.

Tur­bo­hen­ki­sen ala­kier­ros­luon­teen vas­ta­pai­no­na va­paas­ti hen­git­tä­vä moot­to­ri ei tun­nu saa­van mer­kit­tä­väs­ti li­sää puh­tia kier­ro­sa­lu­een puo­li­vä­lin jäl­keen, vaik­ka huip­pu­te­hot tu­le­vat­kin vas­ta 6300 kier­rok­sen koh­dal­la.

 

Yl­lä­tyk­se­tön ajet­ta­va

 

Ku­lu­tus­lu­ke­mat py­sy­vät vaih­te­le­vaa ajoa si­säl­tä­neen ko­ea­jon pe­rus­teel­la lä­hel­lä koh­tuul­lis­ta seit­se­män lit­ran ku­lu­tus­ta sa­dal­la ki­lo­met­ril­lä. Ajo­tie­to­ko­neen vaih­to-opas­tin on oh­jel­moi­tu mel­ko ag­g­res­sii­vi­sek­si mak­si­maa­li­sen ta­lou­del­li­suu­den saa­vut­ta­mi­sek­si, jo­ten kaik­ki kuu­si vaih­det­ta nä­ke­vät käyt­töä jo taa­ja­ma­no­peuk­sis­sa.

Tä­hän vai­kut­ta­vat osal­taan vaih­tei­den ver­rat­tain ti­he­ät vä­li­tyk­set. Vas­ta­pai­no­na moot­to­rin luon­ne edel­lyt­tää usein pie­nem­mäl­le py­kä­läl­le vaih­ta­mis­ta kiih­dy­tyk­sen tai ylä­mä­en koh­dal­la.

On­nek­si vaih­de­ke­pin tun­tu­ma on hyvä, vaih­tei­den erot­tu­es­sa mon­de­o­mai­sen sel­ke­äs­ti. Myös kyt­kin sel­vi­ää moit­teit­ta, jos­kin aa­vis­tuk­sen epä­mää­räi­nen tar­tun­ta­koh­ta saat­taa vaa­tia aluk­si tark­kuut­ta liik­keel­le­läh­döis­sä. Ky­sees­sä on piir­re, jo­hon tot­tuu on­nek­si no­pe­as­ti. Jar­ruis­ta ei ole huo­mau­tet­ta­vaa, sil­lä ne toi­mi­vat ai­na­kin ar­ki­a­jos­sa kuin aja­tus.

Oh­jaus on säh­köi­sen te­hos­tuk­sen pe­rus­ta­paan tun­no­ton, mut­ta pai­no­tet­tu kii­tet­tä­väs­ti. Ha­lu­tes­saan li­sää jä­mäk­kyyt­tä saa oh­jauk­sen sport­ti­ti­lal­la, joka sa­mal­la rau­hoit­taa oh­jaus­ta. Täy­sin il­man tie­toa tien­pin­nas­ta Tuc­so­nis­sa ei kui­ten­kaan ol­la, sil­lä ai­na­kin ke­sä­ren­kail­la jou­si­tus vä­lit­tää na­pa­kas­ti pin­nan­muo­to­ja ko­rin kaut­ta.

Muu­ten Tuc­so­nin alus­ta on hy­väl­lä mal­lil­la. Lii­oi­tel­tu jäyk­kyys lois­taa lä­hes täy­sin pois­sa­o­lol­laan, jou­si­tuk­sen ot­ta­es­sa epä­ta­sai­suu­det vas­taan mal­lik­kaas­ti. Poik­keuk­se­na ovat si­vut­tai­set hei­tot, jois­sa au­to jää jos­kus kei­nah­ta­maan yli­mää­räis­tä. Muu­toin kor­ke­an au­ton pai­no­pis­te ja mas­sa ovat hy­vin hal­lin­nas­sa.

Ihail­ta­vas­ti sama käy­tös jat­kuu myös so­ra­tiel­lä, ei­kä pääl­lys­teen lop­pu­mi­nen tar­koi­ta mer­kit­tä­vää muu­tos­ta mat­kus­tus­mu­ka­vuu­des­sa. Me­lu­ta­so vaih­te­lee as­val­tin kar­keu­des­ta riip­pu­en kes­ki­ta­sos­ta hil­jai­seen, ää­nen tul­les­sa lä­hes yk­si­no­maan tie­jy­ri­näs­tä.

 

Ti­laa ja te­ke­mis­tä

 

Si­säl­lä riit­tää ti­laa. Erit­täin käyt­tö­kel­poi­nen ta­kais­tuin kaa­tuu tar­vit­ta­es­sa 60/40-suh­tees­sa, laa­jen­ta­en hy­vän­ko­kois­ta ta­va­ra­ti­laa en­ti­ses­tään. Com­fort-va­rus­te­ta­sos­ta al­ka­en ta­ka­pen­kin reu­noil­la on myös is­tuin­läm­mi­tys.

Edes­sä asi­at ovat niin ikään mai­ni­os­ti, sil­lä ti­laa ja nä­ky­vyyt­tä riit­tää. Myös is­tui­met ovat miel­lyt­tä­vät pi­dem­mäl­lä­kin mat­kal­la, ja sää­tö­va­raa löy­tyy hy­vin ai­na ris­ti­se­län­tu­es­ta al­ka­en. Säi­ly­tys­lo­ke­roi­ta löy­tyy tar­peek­si niin pu­he­li­men kuin au­rin­ko­la­sien huk­kaa­mi­seen.

Useim­pien ny­ky­au­to­jen ta­paan kul­jet­ta­jal­la on edes­sään mel­koi­nen nap­pi­va­li­koi­ma. Ra­tis­ta löy­tyy kah­dek­san na­pin li­säk­si nel­jä kei­nu­vi­pua, joil­la kai­kil­la hal­lin­noi­daan lä­hin­nä mit­ta­ris­ton pik­ku­näy­töl­lä ta­pah­tu­via asi­oi­ta. Oh­jaus­pyl­vään va­sem­mal­ta puo­len löy­tyy vie­lä muu­ta­ma nap­pi eri­lais­ten tur­va­lait­tei­den hal­lin­taan.

Kes­ki­kon­so­liin on ka­sat­tu mo­ni­toi­mi­näy­tön ja il­mas­toin­nin li­säk­si ylei­sim­min tar­vit­ta­vat kyt­ki­met, mai­ni­os­ta ra­tin­läm­mit­ti­mes­tä al­ka­en.

Oh­jaa­mon hal­van­si­ni­nen taus­ta­va­lais­tus hie­man häi­rit­see, mut­ta on­nek­si mit­ta­ris­to on sääs­ty­nyt sil­tä val­koi­sen va­lon tur­vin. Na­vi­ga­ti­on Pac­kin myö­tä tu­le­va kah­dek­san tuu­man näyt­tö on kos­ke­tus­herk­kä ja käyt­tö­liit­ty­mäl­tään tut­tu si­sar­mer­kin va­li­koi­mas­ta, re­a­goi­den ri­pe­äs­ti pai­nal­luk­siin.

Jopa koor­di­naat­tien pe­rus­teel­la suun­nis­ta­mi­nen su­juu na­vi­gaat­to­ril­ta hy­vin. Ikä­vin­tä au­ton käyt­tä­mi­ses­sä on ajo­tie­to­ko­neen ra­joit­tu­nut kie­li­va­li­koi­ma, sil­lä va­li­tet­ta­vas­ti lu­kui­sis­ta kie­li­vaih­to­eh­dois­ta ei löy­dy suo­mea.

 

Mie­len­rau­haa tur­va­va­rus­teil­la

 

Tuc­so­nin mie­len­kiin­toi­sin­ta an­tia ovat sen Com­fort Sa­fe­ty Pac­kin yh­tey­des­sä tu­le­vat lu­kui­sat tur­va­va­rus­teet. Va­rus­teet an­ta­vat mie­len­rau­haa aja­mi­seen, kun­han on val­mis elä­mään piip­paus­kon­ser­ton kes­kel­lä. Muun mu­as­sa kuol­leen­kul­man- ja ris­te­ä­vän lii­ken­teen va­roi­tus­ten sekä au­to­maat­ti­sen hä­tä­jar­ru­tu­sa­vus­ti­men li­säk­si pa­ket­tiin si­säl­tyy tar­vit­ta­es­sa ak­tii­vi­nen kais­ta­vah­ti (LKAS).

60 km/h no­peu­des­sa ak­ti­voi­tu­va kais­ta­vah­ti voi ha­lut­ta­es­sa osal­lis­tua au­ton tiel­lä pi­tä­mi­seen oh­jaa­mal­la ly­hyi­tä ai­ko­ja it­se. Jär­jes­tel­mä ker­too on­nek­si sel­ke­äs­ti mil­loin tie on sel­lai­nen, et­tä kais­ta­vah­ti erot­taa kais­to­jen ku­lun. Mi­kä­li ra­tis­ta pääs­tää kui­ten­kin ir­ti use­am­mak­si se­kun­nik­si, piip­paa au­to när­käs­ty­nee­nä.

Va­li­tet­ta­vas­ti kais­ta­vah­ti joh­taa vä­lil­lä myös val­ta­kamp­pai­luun, sil­lä sen kä­si­tys au­ton si­jain­nis­ta kais­tal­la saat­taa poi­ke­ta kul­jet­ta­jan toi­veis­ta. Ti­lan­ne ei ole va­ka­va, mut­ta voi ai­heut­taa är­syt­tä­vää sa­haa­mis­ta ra­tin liik­keis­sä, kul­jet­ta­jan ja au­ton kor­ja­tes­sa tois­ten­sa oh­jaus­liik­kei­tä.

Mal­lis­ton hin­nat al­ka­vat koh­tuul­li­ses­ta 26 990 eu­ros­ta, mut­ta ne­li­ve­to ja au­to­maat­ti­vaih­teis­to nos­ta­vat hin­ta­la­pun jo hel­pos­ti 50 000 eu­ron tie­tä­mil­le. Vas­ti­neek­si tar­jo­taan muun ohel­la pit­kää vii­den vuo­den ta­kuu­ta. Ky­sees­sä on sil­ti kova raha ka­tu­maas­tu­ris­ta, joka te­kee asi­at pe­rus­hy­vin, mut­tei kui­ten­kaan var­si­nai­ses­ti sä­väy­tä.

Jos jak­saa vaih­taa it­se vaih­teen­sa ja muo­toi­lu miel­lyt­tää sil­mää, on Hy­un­dai Tuc­son var­tee­no­tet­ta­va vaih­to­eh­to kil­pail­tuun seg­ment­tiin.

Aa­ke Kin­nu­nen

 

Hy­un­dai Tuc­son 1.6 6MT ISG Com­fort

Moot­to­ri R4, 1591 cm³, 97 kW (132 hv)/6300 r/min, 161 Nm/4850 r/min

Suo­ri­tus­ky­ky 0–100 km/h 11,5 s, huip­pu­no­peus 182 km/h

Ku­lu­tus 6,3 l/100km 95E

CO₂-pääs­töt 147 g/km

Voi­man­siir­to M6, etu­ve­to

Mi­tat p 4475, l 1850, k 1650 mm, ak­se­li­vä­li 2570 mm, oma­mas­sa 1454 kg, ta­va­ra­ti­la 513–1503 l, tank­ki 62 l

Hin­ta 33 873 eu­roa

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Kaksiovisen Coupén uusi sukupolvi on näyttävämpi, erottuvampi ja urheilullisempi kuin koskaan aiemmin. [BMW / Creative Commons]

Kaksiovisen Coupén uusi sukupolvi on näyttävämpi, erottuvampi ja urheilullisempi kuin koskaan aiemmin. [BMW / Creative Commons]

Fabian Kircbauer

BMW 4-sarjan Coupé: Uudistuu läpikotaisin

Auto Bild.Uutiset
3.6.2020
Kaksiovisen Coupén uusi sukupolvi on näyttävämpi, erottuvampi ja urheilullisempi kuin koskaan aiemmin. [BMW / Creative Commons]

Kaksiovisen Coupén uusi sukupolvi on näyttävämpi, erottuvampi ja urheilullisempi kuin koskaan aiemmin. [BMW / Creative Commons]

Fabian Kircbauer

BMW 4-sarjan Coupé: Uudistuu läpikotaisin

Auto Bild.Uutiset
3.6.2020
Suzuki Swace on itselataava hybridi, jossa 1,8-litraisen bensiinimoottorin ja kahden sähkömoottorin yhteistyö sujuu saumattomasti. Liikkeelle lähdetään äänettömästi sähköllä ja polttomoottori liittyy mukaan vauhdin kasvaessa tai kiihdytettäessä. Ajoakustolla pystyy ajamaan vähän väliä.

Suzuki Swace on itselataava hybridi, jossa 1,8-litraisen bensiinimoottorin ja kahden sähkömoottorin yhteistyö sujuu saumattomasti. Liikkeelle lähdetään äänettömästi sähköllä ja polttomoottori liittyy mukaan vauhdin kasvaessa tai kiihdytettäessä. Ajoakustolla pystyy ajamaan vähän väliä.

Juha Peltonen

Suzuki: Valikoima kasvaa ja koko mallisto siirtyy hybridiaikaan

Auto Bild.Uutiset
24.11.2020
Suzuki Swace on itselataava hybridi, jossa 1,8-litraisen bensiinimoottorin ja kahden sähkömoottorin yhteistyö sujuu saumattomasti. Liikkeelle lähdetään äänettömästi sähköllä ja polttomoottori liittyy mukaan vauhdin kasvaessa tai kiihdytettäessä. Ajoakustolla pystyy ajamaan vähän väliä.

Suzuki Swace on itselataava hybridi, jossa 1,8-litraisen bensiinimoottorin ja kahden sähkömoottorin yhteistyö sujuu saumattomasti. Liikkeelle lähdetään äänettömästi sähköllä ja polttomoottori liittyy mukaan vauhdin kasvaessa tai kiihdytettäessä. Ajoakustolla pystyy ajamaan vähän väliä.

Juha Peltonen

Suzuki: Valikoima kasvaa ja koko mallisto siirtyy hybridiaikaan

Auto Bild.Uutiset
24.11.2020

Nokian Hakkapeliitta 10: Alan moderneinta nastateknologiaa

Auto Bild.Uutiset
29.12.2020

Nokian Hakkapeliitta 10: Alan moderneinta nastateknologiaa

Auto Bild.Uutiset
29.12.2020

VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT

BMW: Sähköautojen latauspalvelu avautuu Suomessa

Pihavaja tarjoaa monipuolista säilytystilaa helposti

Täyssähköinen Volkswagen ID.3 -malliperhe laajenee: Uusia varustelu- ja tehoversioita saapui Suomeen

Voisi olla kova juttu? Käytetty Audi S8 4.2 quattro väijyy eBaylla – alkaen-hinta Saksassa alle 7000 euroa!

Miten olisi Tesla Model S Convertible? Italiassa sellaisia valmistetaan muunnostyönä!

Citroën C4 ja täyssähköinen ë-C4: Uuden sukupolven Hatchbackeja

Etrusco: Uusi matkai­lu­au­to­merkki saapui Suomeen

No nyt alkaa kuulostaa villiltä: Miltä kuulostaisi Corvetten keulalla toteutettu katumaasturi…?

Hyundai Bayon: Ensimmäiset teaser-kuvat julkaistiin

Audin täyssäh­kö­au­to­mal­listo laajenee: Audi Q4 e-tronin ja Audi e-tron GT:n ennakkovaraus alkoi Suomessa

HYÖTYJUTUT

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki

Mielenkiintoinen retroritari

Paaliin vai pajalle?

Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut

Näin kuormaat peräkärryn oikein

Näin sujuu koiran kuljetus autossa - täsmäohjeet

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Ford Focus Active 1.5 EcoBoost 182 hv A: Lisäarvoa perhekäyttöön

Koeajossa Škoda Karoq 2.0 TSI 4x4 Sportline DSG: GT-tason katumaasturi

Koeajossa Nissan Micra IG-T 100 S/S Xtronic N-Connecta A: Persoonallinen lähestymistapa

Koeajossa Hyundai i30 N Fastback Performance Pack: Menovedet silmissä

Koeajossa Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 177 hv 7DCT 4WD N Line: Urheilujuhlan tuntua

Koeajossa Kia Optima Sportswagon PHEV Business Luxury AW A/T: Töpselifarkku

Koeajossa BMW 320d xDrive Sedan Business M Sport: Kärppä iskee

Koeajossa Dacia Duster: Turbokoneen säveliä

Koeajossa Mercedes-Benz A-sarjan Sedan: Virtaviivainen A-sarjalainen

Koeajossa Fiat 500X: Perheautojen väriläiskä

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot

Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!

Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!

Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä

Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?

... Lisää

FOKUS MEDIA

Hifimaailma

Hybri­di­kuu­lo­ke­vah­vistin Sloveniasta

Hifimaailma

Psvane vai Linlai 

Hifimaailma

Tidalin Bugatti Royale 

Hifimaailma

NuPrimelta uusi d-luokkainen

Hifimaailma

Läpikuultavaa

Koti ja keittiö

Hyvä hankinta: Kaunis kaadin

Hifimaailma

USAn herkkuja

Hifimaailma

JBL-klassikko juhlii 

Hifimaailma

Torvella tyylikkäästi

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

Älä roiku takapuskurissa!

Heijastimeen sensorit ja ledit: Älyheijastin parantamaan jalankulkijan turvallisuutta

Ajonva­kau­tus­jär­jes­telmä: Löytyy melkein joka toisesta henkilöautosta

1957 Ferrari 335 S Spider Scaglietti: Onko tämä maailman kallein Ferrari?

Myös uusi auto ostetaan entistä useammin verkosta

Kaista-avustimien ja hätäjar­ru­tus­jär­jes­telmien käyttö kasvussa

Classic Motor Show Lahdessa: Suurten merkkien vuosijuhlia

Nainen yritti 1930-mallisella autolla maailman ympäri – ihosyöpä pakotti keskeyttämään

Lexus LC 500: Maailmanensi-ilta Detroitin autonäyttelyssä

Auto haudattiin maan alle piiloon neuvos­to­jou­koilta: Lähti käyntiin lähes 70 vuoden jälkeen!

UUTTA

BMW: Sähköautojen latauspalvelu avautuu Suomessa

Pihavaja tarjoaa monipuolista säilytystilaa helposti

Täyssähköinen Volkswagen ID.3 -malliperhe laajenee: Uusia varustelu- ja tehoversioita saapui Suomeen

Voisi olla kova juttu? Käytetty Audi S8 4.2 quattro väijyy eBaylla – alkaen-hinta Saksassa alle 7000 euroa!

Miten olisi Tesla Model S Convertible? Italiassa sellaisia valmistetaan muunnostyönä!

HYÖTYJUTUT

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Ford Focus Active 1.5 EcoBoost 182 hv A: Lisäarvoa perhekäyttöön

Koeajossa Škoda Karoq 2.0 TSI 4x4 Sportline DSG: GT-tason katumaasturi

Koeajossa Nissan Micra IG-T 100 S/S Xtronic N-Connecta A: Persoonallinen lähestymistapa

Koeajossa Hyundai i30 N Fastback Performance Pack: Menovedet silmissä

Koeajossa Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 177 hv 7DCT 4WD N Line: Urheilujuhlan tuntua

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

... Lisää

5 VUOTTA SITTEN...

Älä roiku takapuskurissa!

Heijastimeen sensorit ja ledit: Älyheijastin parantamaan jalankulkijan turvallisuutta

Ajonva­kau­tus­jär­jes­telmä: Löytyy melkein joka toisesta henkilöautosta

1957 Ferrari 335 S Spider Scaglietti: Onko tämä maailman kallein Ferrari?

Myös uusi auto ostetaan entistä useammin verkosta

FOKUS MEDIA

Hifimaailma

Hybri­di­kuu­lo­ke­vah­vistin Sloveniasta

Hifimaailma

Psvane vai Linlai 

Hifimaailma

Tidalin Bugatti Royale 

Hifimaailma

NuPrimelta uusi d-luokkainen

Hifimaailma

Läpikuultavaa

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

TILAA TÄSTÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

Täysin uuden Nissan Qashqain kuvat julkistetaan helmikuussa. Tässä vielä naamioituna.

Täysin uuden Nissan Qashqain kuvat julkistetaan helmikuussa. Tässä vielä naamioituna.

Nissan UK

Täysin uusi Nissan Qashqai: Tarjoaa sähköistetyt voimalinjat

Kaupallinen yhteistyö

Pihavaja tarjoaa monipuolista säilytystilaa helposti

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

BMW: Sähköautojen latauspalvelu avautuu Suomessa

Täyssähköinen Volkswagen ID.3 -malliperhe laajenee: Uusia varustelu- ja tehoversioita saapui Suomeen

Miten olisi Tesla Model S Convertible? Italiassa sellaisia valmistetaan muunnostyönä!

Citroën C4 ja täyssähköinen ë-C4: Uuden sukupolven Hatchbackeja

Etrusco: Uusi matkai­lu­au­to­merkki saapui Suomeen

No nyt alkaa kuulostaa villiltä: Miltä kuulostaisi Corvetten keulalla toteutettu katumaasturi…?

Hyundai Bayon: Ensimmäiset teaser-kuvat julkaistiin

Audin täyssäh­kö­au­to­mal­listo laajenee: Audi Q4 e-tronin ja Audi e-tron GT:n ennakkovaraus alkoi Suomessa

Groupe Renaultin viisi­vuo­tis­suun­ni­telma: Renaultin uusi aalto

Dacia Bigster Concept: Viisi­vuo­tis­suun­ni­tel­massa Dusteria isompi katumaasturi

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

Täysin uusi Nissan Qashqai: Tarjoaa sähköistetyt voimalinjat

Suomeen on luvattu jopa -30 asteen pakkasia: Tiedätkö, miten suojella autosi akkua?

Stellantis-fuusio: Tiedätkö, mitä se merkitsee konsernin yksittäisille merkeille?

Miltä kuulostaisi leveä korisarja Dacia Dusteriin? Saksassa on ainakin yksi tuning-firma, jolla on asiaan vastaus!

Nokian Hakkapeliitta 10: Alan moderneinta nastateknologiaa

Audin täyssäh­kö­au­to­mal­listo laajenee: Audi Q4 e-tronin ja Audi e-tron GT:n ennakkovaraus alkoi Suomessa

Ford Mustang Mach I: Suomen hinnat julkistettiin ja myynti käynnistyi

Koeajossa Škoda Karoq 2.0 TSI 4x4 Sportline DSG: GT-tason katumaasturi

Volvon jälleen­myy­jä­ver­kosto: Vahvistuu uudella toimijalla

Onko sähköautojen toimintamatkan riittämättömyys tulevaisuudessa vähenevä pelko – vai riippuuko toimintamatka sittenkin Suomessa ihan yksilö­koh­tai­sesta tarpeesta?

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

Välillä on väliä – ja nopeudella. Nyrkkisääntö on, että jarrutusmatka nelinkertaistuu kun nopeus kaksinkertaistuu. Vastaavasti nopeuden alentaminen neljänneksellä lyhentää jarrutusmatkan puoleen.

Välillä on väliä – ja nopeudella. Nyrkkisääntö on, että jarrutusmatka nelinkertaistuu kun nopeus kaksinkertaistuu. Vastaavasti nopeuden alentaminen neljänneksellä lyhentää jarrutusmatkan puoleen.

Älä roiku takapuskurissa!

Auto Bild.Uutiset
28.1.2016
Välillä on väliä – ja nopeudella. Nyrkkisääntö on, että jarrutusmatka nelinkertaistuu kun nopeus kaksinkertaistuu. Vastaavasti nopeuden alentaminen neljänneksellä lyhentää jarrutusmatkan puoleen.

Välillä on väliä – ja nopeudella. Nyrkkisääntö on, että jarrutusmatka nelinkertaistuu kun nopeus kaksinkertaistuu. Vastaavasti nopeuden alentaminen neljänneksellä lyhentää jarrutusmatkan puoleen.

Älä roiku takapuskurissa!

Auto Bild.Uutiset
28.1.2016

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

TILAA TÄSTÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

Täysin uuden Nissan Qashqain kuvat julkistetaan helmikuussa. Tässä vielä naamioituna.

Täysin uuden Nissan Qashqain kuvat julkistetaan helmikuussa. Tässä vielä naamioituna.

Nissan UK

Täysin uusi Nissan Qashqai: Tarjoaa sähköistetyt voimalinjat

Kaupallinen yhteistyö

Pihavaja tarjoaa monipuolista säilytystilaa helposti

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

BMW: Sähköautojen latauspalvelu avautuu Suomessa

Täyssähköinen Volkswagen ID.3 -malliperhe laajenee: Uusia varustelu- ja tehoversioita saapui Suomeen

Miten olisi Tesla Model S Convertible? Italiassa sellaisia valmistetaan muunnostyönä!

Citroën C4 ja täyssähköinen ë-C4: Uuden sukupolven Hatchbackeja

Etrusco: Uusi matkai­lu­au­to­merkki saapui Suomeen

No nyt alkaa kuulostaa villiltä: Miltä kuulostaisi Corvetten keulalla toteutettu katumaasturi…?

Hyundai Bayon: Ensimmäiset teaser-kuvat julkaistiin

Audin täyssäh­kö­au­to­mal­listo laajenee: Audi Q4 e-tronin ja Audi e-tron GT:n ennakkovaraus alkoi Suomessa

Groupe Renaultin viisi­vuo­tis­suun­ni­telma: Renaultin uusi aalto

Dacia Bigster Concept: Viisi­vuo­tis­suun­ni­tel­massa Dusteria isompi katumaasturi

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

Täysin uusi Nissan Qashqai: Tarjoaa sähköistetyt voimalinjat

Suomeen on luvattu jopa -30 asteen pakkasia: Tiedätkö, miten suojella autosi akkua?

Stellantis-fuusio: Tiedätkö, mitä se merkitsee konsernin yksittäisille merkeille?

Miltä kuulostaisi leveä korisarja Dacia Dusteriin? Saksassa on ainakin yksi tuning-firma, jolla on asiaan vastaus!

Nokian Hakkapeliitta 10: Alan moderneinta nastateknologiaa

Audin täyssäh­kö­au­to­mal­listo laajenee: Audi Q4 e-tronin ja Audi e-tron GT:n ennakkovaraus alkoi Suomessa

Ford Mustang Mach I: Suomen hinnat julkistettiin ja myynti käynnistyi

Koeajossa Škoda Karoq 2.0 TSI 4x4 Sportline DSG: GT-tason katumaasturi

Volvon jälleen­myy­jä­ver­kosto: Vahvistuu uudella toimijalla

Onko sähköautojen toimintamatkan riittämättömyys tulevaisuudessa vähenevä pelko – vai riippuuko toimintamatka sittenkin Suomessa ihan yksilö­koh­tai­sesta tarpeesta?

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

Välillä on väliä – ja nopeudella. Nyrkkisääntö on, että jarrutusmatka nelinkertaistuu kun nopeus kaksinkertaistuu. Vastaavasti nopeuden alentaminen neljänneksellä lyhentää jarrutusmatkan puoleen.

Välillä on väliä – ja nopeudella. Nyrkkisääntö on, että jarrutusmatka nelinkertaistuu kun nopeus kaksinkertaistuu. Vastaavasti nopeuden alentaminen neljänneksellä lyhentää jarrutusmatkan puoleen.

Älä roiku takapuskurissa!

Auto Bild.Uutiset
28.1.2016
Välillä on väliä – ja nopeudella. Nyrkkisääntö on, että jarrutusmatka nelinkertaistuu kun nopeus kaksinkertaistuu. Vastaavasti nopeuden alentaminen neljänneksellä lyhentää jarrutusmatkan puoleen.

Välillä on väliä – ja nopeudella. Nyrkkisääntö on, että jarrutusmatka nelinkertaistuu kun nopeus kaksinkertaistuu. Vastaavasti nopeuden alentaminen neljänneksellä lyhentää jarrutusmatkan puoleen.

Älä roiku takapuskurissa!

Auto Bild.Uutiset
28.1.2016
Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2

Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2

Tämä sivusto käyttää evästeitä käytettävyyden parantamiseksi. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt myös evästeiden käyttämisen.