Kilpailu: Voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Etusivu
Hyöty
Koeajot
Testit
Uutiset
Klassikot
Superautot
Kilpailut
Tilaa lehti
Tilaa lehti

Koeajossa Ford Kuga: Pienellä lisäakulla

Koeajossa: Hyundai Tucson 1.6 6MT ISG Comfort

Arizonalaisen kaupungin mukaan nimetty Tucson on edennyt kolmanteen sukupolveensa. Samalla se tuo mallinimen takaisin myös Eurooppaan, sillä edellisen sukupolven Tucson tunnettiin maail­man­kol­kas­samme nimellä ix35.

Auto Bild.Uutiset
11.2.2016
Ohjauspyörän nappi- ja kytkinarmeija saattaa tuntua liioitellulta.

Ohjauspyörän nappi- ja kytkinarmeija saattaa tuntua liioitellulta.

Moottorina on 132-hevosvoimainen 1,6-litrainen bensiininelikko, joka vääntää 161 Nm/4850 r/min.

Moottorina on 132-hevosvoimainen 1,6-litrainen bensiininelikko, joka vääntää 161 Nm/4850 r/min.

Tucsonin alusta on hyvällä mallilla. Liioiteltu jäykkyys loistaa lähes täysin poissaolollaan, jousituksen ottaessa epätasaisuudet vastaan mallikkaasti.

Tucsonin alusta on hyvällä mallilla. Liioiteltu jäykkyys loistaa lähes täysin poissaolollaan, jousituksen ottaessa epätasaisuudet vastaan mallikkaasti.

Navigation Packin myötä tuleva kahdeksan tuuman näyttö on kosketusherkkä ja käyttöliittymältään tuttu sisarmerkin valikoimasta, reagoiden ripeästi painalluksiin.

Navigation Packin myötä tuleva kahdeksan tuuman näyttö on kosketusherkkä ja käyttöliittymältään tuttu sisarmerkin valikoimasta, reagoiden ripeästi painalluksiin.

Erittäin käyttökelpoinen takaistuin kaatuu tarvittaessa 60/40-suhteessa, laajentaen hyvänkokoista tavaratilaa entisestään. Comfort-varustetasosta alkaen takapenkin reunoilla on myös istuinlämmitys.

Erittäin käyttökelpoinen takaistuin kaatuu tarvittaessa 60/40-suhteessa, laajentaen hyvänkokoista tavaratilaa entisestään. Comfort-varustetasosta alkaen takapenkin reunoilla on myös istuinlämmitys.

Hy­un­dain mal­lis­tos­sa Tuc­son aset­tuu San­ta Fen ala­puo­lel­le pie­nem­pä­nä ka­tu­maas­tu­ri­na, kil­pail­len näin ol­len suo­si­tus­sa mark­ki­na­seg­men­tis­sä muun mu­as­sa Nis­san Qash­qain ja Hon­da CR-V:n kans­sa.

Vä­lit­tö­mim­min Tuc­so­nis­sa is­kee sen uu­dis­tu­nut muo­toi­lu. Hy­un­dai on uu­den muo­toi­lu­lin­jan myö­tä lä­hem­pä­nä si­sar­merk­ki Kian is­ke­vyyt­tä. Tuc­so­nin kyl­ki­lin­jois­sa nä­kyy­kin ix35:ssä al­ka­nut lin­jak­kuus, mut­ta muo­to­kie­li on roh­ke­am­paa. Sa­mal­la keu­lail­mees­tä on tul­lut lä­hes röyh­ke­än mas­sii­vi­nen.

Keu­la­mas­ki ko­ros­tuu vie­lä en­ti­ses­tään au­tois­sa, jois­sa on kro­min­vä­ri­nen keu­la­mas­ki. Lop­pu­tu­lok­se­na Tuc­son on pro­jek­to­ri­va­loi­neen raf­laa­van nä­köi­nen ka­tu­maas­tu­ri, joka näyt­täy­tyy het­kit­täin jopa ko­kois­taan suu­rem­pa­na.

 

Etu­ve­to vai au­to­maat­ti

 

Tuc­son on saa­ta­vis­sa etu­ve­to­na tai ne­li­ve­to­na, moot­to­ri­va­li­koi­man riip­pu­en ve­tä­vien pyö­rien mää­räs­tä. Ne­li­ve­don koh­dal­la tar­jol­la ovat 1,6-lit­rai­nen T-GDI ben­sii­ni­tur­bo sekä 2,0-lit­rai­nen CRDi-die­sel­moot­to­ri kah­te­na te­ho­ver­si­o­na. Näi­den moot­to­rien yh­tey­des­sä voi myös luo­pua vaih­tei­den vaih­ta­mi­ses­ta.

Die­se­lin jat­kok­si on tar­jol­la kuu­si­vaih­tei­nen pe­rin­tei­nen au­to­maat­ti­vaih­teis­to, ben­sa­tur­bon saa­des­sa pa­rik­seen seit­se­män­vaih­tei­sen DCT-kak­si­kyt­kin­vaih­teis­ton.

Etu­ve­don yh­tey­des­sä tar­jol­la ovat puo­les­taan 1,6-lit­rai­nen va­paas­ti hen­git­tä­vä GDI-ben­sii­ni­ko­ne sekä pie­nem­pi 1,7-lit­rai­nen CRDi-die­sel­moot­to­ri. Mo­lem­mat moot­to­rit ovat ai­na kuu­si­vaih­tei­sen ma­nu­aa­li­vaih­teis­ton ka­ve­ri­na. Näis­tä vaih­to­eh­dois­ta ko­ea­jos­sa on va­paas­ti hen­git­tä­vä ben­sii­ni­moot­to­ri.

132-he­vos­voi­mai­nen GDI-moot­to­ri käy yl­lät­tä­vän nöy­räs­ti jo heti tyh­jä­käyn­nin tun­tu­mas­ta. Vään­nön puut­tees­ta ker­too var­si­nai­sen voi­man puu­te ma­ta­lil­la kier­rok­sil­la, mut­ta moot­to­rin käyn­ti ei mis­sään vai­hees­sa pro­tes­toi lii­al­lis­ta­kaan työ­kuor­maa.

Tur­bo­hen­ki­sen ala­kier­ros­luon­teen vas­ta­pai­no­na va­paas­ti hen­git­tä­vä moot­to­ri ei tun­nu saa­van mer­kit­tä­väs­ti li­sää puh­tia kier­ro­sa­lu­een puo­li­vä­lin jäl­keen, vaik­ka huip­pu­te­hot tu­le­vat­kin vas­ta 6300 kier­rok­sen koh­dal­la.

 

Yl­lä­tyk­se­tön ajet­ta­va

 

Ku­lu­tus­lu­ke­mat py­sy­vät vaih­te­le­vaa ajoa si­säl­tä­neen ko­ea­jon pe­rus­teel­la lä­hel­lä koh­tuul­lis­ta seit­se­män lit­ran ku­lu­tus­ta sa­dal­la ki­lo­met­ril­lä. Ajo­tie­to­ko­neen vaih­to-opas­tin on oh­jel­moi­tu mel­ko ag­g­res­sii­vi­sek­si mak­si­maa­li­sen ta­lou­del­li­suu­den saa­vut­ta­mi­sek­si, jo­ten kaik­ki kuu­si vaih­det­ta nä­ke­vät käyt­töä jo taa­ja­ma­no­peuk­sis­sa.

Tä­hän vai­kut­ta­vat osal­taan vaih­tei­den ver­rat­tain ti­he­ät vä­li­tyk­set. Vas­ta­pai­no­na moot­to­rin luon­ne edel­lyt­tää usein pie­nem­mäl­le py­kä­läl­le vaih­ta­mis­ta kiih­dy­tyk­sen tai ylä­mä­en koh­dal­la.

On­nek­si vaih­de­ke­pin tun­tu­ma on hyvä, vaih­tei­den erot­tu­es­sa mon­de­o­mai­sen sel­ke­äs­ti. Myös kyt­kin sel­vi­ää moit­teit­ta, jos­kin aa­vis­tuk­sen epä­mää­räi­nen tar­tun­ta­koh­ta saat­taa vaa­tia aluk­si tark­kuut­ta liik­keel­le­läh­döis­sä. Ky­sees­sä on piir­re, jo­hon tot­tuu on­nek­si no­pe­as­ti. Jar­ruis­ta ei ole huo­mau­tet­ta­vaa, sil­lä ne toi­mi­vat ai­na­kin ar­ki­a­jos­sa kuin aja­tus.

Oh­jaus on säh­köi­sen te­hos­tuk­sen pe­rus­ta­paan tun­no­ton, mut­ta pai­no­tet­tu kii­tet­tä­väs­ti. Ha­lu­tes­saan li­sää jä­mäk­kyyt­tä saa oh­jauk­sen sport­ti­ti­lal­la, joka sa­mal­la rau­hoit­taa oh­jaus­ta. Täy­sin il­man tie­toa tien­pin­nas­ta Tuc­so­nis­sa ei kui­ten­kaan ol­la, sil­lä ai­na­kin ke­sä­ren­kail­la jou­si­tus vä­lit­tää na­pa­kas­ti pin­nan­muo­to­ja ko­rin kaut­ta.

Muu­ten Tuc­so­nin alus­ta on hy­väl­lä mal­lil­la. Lii­oi­tel­tu jäyk­kyys lois­taa lä­hes täy­sin pois­sa­o­lol­laan, jou­si­tuk­sen ot­ta­es­sa epä­ta­sai­suu­det vas­taan mal­lik­kaas­ti. Poik­keuk­se­na ovat si­vut­tai­set hei­tot, jois­sa au­to jää jos­kus kei­nah­ta­maan yli­mää­räis­tä. Muu­toin kor­ke­an au­ton pai­no­pis­te ja mas­sa ovat hy­vin hal­lin­nas­sa.

Ihail­ta­vas­ti sama käy­tös jat­kuu myös so­ra­tiel­lä, ei­kä pääl­lys­teen lop­pu­mi­nen tar­koi­ta mer­kit­tä­vää muu­tos­ta mat­kus­tus­mu­ka­vuu­des­sa. Me­lu­ta­so vaih­te­lee as­val­tin kar­keu­des­ta riip­pu­en kes­ki­ta­sos­ta hil­jai­seen, ää­nen tul­les­sa lä­hes yk­si­no­maan tie­jy­ri­näs­tä.

 

Ti­laa ja te­ke­mis­tä

 

Si­säl­lä riit­tää ti­laa. Erit­täin käyt­tö­kel­poi­nen ta­kais­tuin kaa­tuu tar­vit­ta­es­sa 60/40-suh­tees­sa, laa­jen­ta­en hy­vän­ko­kois­ta ta­va­ra­ti­laa en­ti­ses­tään. Com­fort-va­rus­te­ta­sos­ta al­ka­en ta­ka­pen­kin reu­noil­la on myös is­tuin­läm­mi­tys.

Edes­sä asi­at ovat niin ikään mai­ni­os­ti, sil­lä ti­laa ja nä­ky­vyyt­tä riit­tää. Myös is­tui­met ovat miel­lyt­tä­vät pi­dem­mäl­lä­kin mat­kal­la, ja sää­tö­va­raa löy­tyy hy­vin ai­na ris­ti­se­län­tu­es­ta al­ka­en. Säi­ly­tys­lo­ke­roi­ta löy­tyy tar­peek­si niin pu­he­li­men kuin au­rin­ko­la­sien huk­kaa­mi­seen.

Useim­pien ny­ky­au­to­jen ta­paan kul­jet­ta­jal­la on edes­sään mel­koi­nen nap­pi­va­li­koi­ma. Ra­tis­ta löy­tyy kah­dek­san na­pin li­säk­si nel­jä kei­nu­vi­pua, joil­la kai­kil­la hal­lin­noi­daan lä­hin­nä mit­ta­ris­ton pik­ku­näy­töl­lä ta­pah­tu­via asi­oi­ta. Oh­jaus­pyl­vään va­sem­mal­ta puo­len löy­tyy vie­lä muu­ta­ma nap­pi eri­lais­ten tur­va­lait­tei­den hal­lin­taan.

Kes­ki­kon­so­liin on ka­sat­tu mo­ni­toi­mi­näy­tön ja il­mas­toin­nin li­säk­si ylei­sim­min tar­vit­ta­vat kyt­ki­met, mai­ni­os­ta ra­tin­läm­mit­ti­mes­tä al­ka­en.

Oh­jaa­mon hal­van­si­ni­nen taus­ta­va­lais­tus hie­man häi­rit­see, mut­ta on­nek­si mit­ta­ris­to on sääs­ty­nyt sil­tä val­koi­sen va­lon tur­vin. Na­vi­ga­ti­on Pac­kin myö­tä tu­le­va kah­dek­san tuu­man näyt­tö on kos­ke­tus­herk­kä ja käyt­tö­liit­ty­mäl­tään tut­tu si­sar­mer­kin va­li­koi­mas­ta, re­a­goi­den ri­pe­äs­ti pai­nal­luk­siin.

Jopa koor­di­naat­tien pe­rus­teel­la suun­nis­ta­mi­nen su­juu na­vi­gaat­to­ril­ta hy­vin. Ikä­vin­tä au­ton käyt­tä­mi­ses­sä on ajo­tie­to­ko­neen ra­joit­tu­nut kie­li­va­li­koi­ma, sil­lä va­li­tet­ta­vas­ti lu­kui­sis­ta kie­li­vaih­to­eh­dois­ta ei löy­dy suo­mea.

 

Mie­len­rau­haa tur­va­va­rus­teil­la

 

Tuc­so­nin mie­len­kiin­toi­sin­ta an­tia ovat sen Com­fort Sa­fe­ty Pac­kin yh­tey­des­sä tu­le­vat lu­kui­sat tur­va­va­rus­teet. Va­rus­teet an­ta­vat mie­len­rau­haa aja­mi­seen, kun­han on val­mis elä­mään piip­paus­kon­ser­ton kes­kel­lä. Muun mu­as­sa kuol­leen­kul­man- ja ris­te­ä­vän lii­ken­teen va­roi­tus­ten sekä au­to­maat­ti­sen hä­tä­jar­ru­tu­sa­vus­ti­men li­säk­si pa­ket­tiin si­säl­tyy tar­vit­ta­es­sa ak­tii­vi­nen kais­ta­vah­ti (LKAS).

60 km/h no­peu­des­sa ak­ti­voi­tu­va kais­ta­vah­ti voi ha­lut­ta­es­sa osal­lis­tua au­ton tiel­lä pi­tä­mi­seen oh­jaa­mal­la ly­hyi­tä ai­ko­ja it­se. Jär­jes­tel­mä ker­too on­nek­si sel­ke­äs­ti mil­loin tie on sel­lai­nen, et­tä kais­ta­vah­ti erot­taa kais­to­jen ku­lun. Mi­kä­li ra­tis­ta pääs­tää kui­ten­kin ir­ti use­am­mak­si se­kun­nik­si, piip­paa au­to när­käs­ty­nee­nä.

Va­li­tet­ta­vas­ti kais­ta­vah­ti joh­taa vä­lil­lä myös val­ta­kamp­pai­luun, sil­lä sen kä­si­tys au­ton si­jain­nis­ta kais­tal­la saat­taa poi­ke­ta kul­jet­ta­jan toi­veis­ta. Ti­lan­ne ei ole va­ka­va, mut­ta voi ai­heut­taa är­syt­tä­vää sa­haa­mis­ta ra­tin liik­keis­sä, kul­jet­ta­jan ja au­ton kor­ja­tes­sa tois­ten­sa oh­jaus­liik­kei­tä.

Mal­lis­ton hin­nat al­ka­vat koh­tuul­li­ses­ta 26 990 eu­ros­ta, mut­ta ne­li­ve­to ja au­to­maat­ti­vaih­teis­to nos­ta­vat hin­ta­la­pun jo hel­pos­ti 50 000 eu­ron tie­tä­mil­le. Vas­ti­neek­si tar­jo­taan muun ohel­la pit­kää vii­den vuo­den ta­kuu­ta. Ky­sees­sä on sil­ti kova raha ka­tu­maas­tu­ris­ta, joka te­kee asi­at pe­rus­hy­vin, mut­tei kui­ten­kaan var­si­nai­ses­ti sä­väy­tä.

Jos jak­saa vaih­taa it­se vaih­teen­sa ja muo­toi­lu miel­lyt­tää sil­mää, on Hy­un­dai Tuc­son var­tee­no­tet­ta­va vaih­to­eh­to kil­pail­tuun seg­ment­tiin.

Aa­ke Kin­nu­nen

 

Hy­un­dai Tuc­son 1.6 6MT ISG Com­fort

Moot­to­ri R4, 1591 cm³, 97 kW (132 hv)/6300 r/min, 161 Nm/4850 r/min

Suo­ri­tus­ky­ky 0–100 km/h 11,5 s, huip­pu­no­peus 182 km/h

Ku­lu­tus 6,3 l/100km 95E

CO₂-pääs­töt 147 g/km

Voi­man­siir­to M6, etu­ve­to

Mi­tat p 4475, l 1850, k 1650 mm, ak­se­li­vä­li 2570 mm, oma­mas­sa 1454 kg, ta­va­ra­ti­la 513–1503 l, tank­ki 62 l

Hin­ta 33 873 eu­roa

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Audi

Audi: Manua­a­li­vaih­teiset autot jäävät historiaan Suomen Audin maahan­tuon­ti­oh­jel­massa

Auto Bild.Uutiset
13.1.2022

Audi

Audi: Manua­a­li­vaih­teiset autot jäävät historiaan Suomen Audin maahan­tuon­ti­oh­jel­massa

Auto Bild.Uutiset
13.1.2022
Lahden Classic Motorshow tarjoaa jälleen yli 400 ajoneuvon kirjon!

Lahden Classic Motorshow tarjoaa jälleen yli 400 ajoneuvon kirjon!

Classic Motorshow

Classic Motorshow, Lahti 30.4.–1.5. 2022: Yli 400 ajoneuvoa!

Auto Bild.Klassikot
28.4.2022
Lahden Classic Motorshow tarjoaa jälleen yli 400 ajoneuvon kirjon!

Lahden Classic Motorshow tarjoaa jälleen yli 400 ajoneuvon kirjon!

Classic Motorshow

Classic Motorshow, Lahti 30.4.–1.5. 2022: Yli 400 ajoneuvoa!

Auto Bild.Klassikot
28.4.2022
Jeep Wrangler 4xe.

Jeep Wrangler 4xe.

Astara

Alfa Romeo Tonale: Aloittaa Astaran Suomessa edustamien Stellantis-brändien uutuusvuoden

Auto Bild.Uutiset
9.2.2022
Jeep Wrangler 4xe.

Jeep Wrangler 4xe.

Astara

Alfa Romeo Tonale: Aloittaa Astaran Suomessa edustamien Stellantis-brändien uutuusvuoden

Auto Bild.Uutiset
9.2.2022

VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT

Koeajossa Ford Kuga: Pienellä lisäakulla

Ensimmäistä kertaa BMW M3 Touring: urheilullinen ohjaamo ja arkeen mukautuva tavaratila

Fiat 500 -mallille Italiaan oma kahvila: Legendaariselle Lingotton testiradalle Torinossa

Hyundai Ioniq 6 -täyssähköauto: Luonnoskuvat julkistettiin

Autolaina kannattaa kilpailuttaa

Volkswagen Golf R 20 Years: Kaikkien aikojen ruudikkain Golf-versio kehittää 333 hevosvoimaa

Autoverkkokauppa.fi kehittää toimintojaan kiihtyvällä tahdilla; Laajentaa Hämeenlinnaan ja ryhtyy liisaamaan vaihtoautoja

Auto Bild 8/2022 kaupoissa

Goodyear: Suunnitteli mullistavan ilmattoman renkaan

Uuden sukupolven Mitsubishi ASX: Myyntiin viidellä eri voimalinjalla

HYÖTYJUTUT

Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki

Mielenkiintoinen retroritari

Paaliin vai pajalle?

Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut

Näin kuormaat peräkärryn oikein

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Ford Kuga: Pienellä lisäakulla

Koeajossa Isuzu D-Max: Kahlaajien sukua

Koeajossa Ford Mustang Mach-E: Sähköponi nelistää

Koeajossa Škoda Octavia Combi 1.4 TSI PHEV Style iV DSG: Vuoden Auto Suomessa 2021

Ensikoeajossa Toyota Hilux Double Cab 4WD 2.8D Invincible A: Terästetty metsävelho

Koeajossa Ford Explorer 3.0 V6 Ecoboost 457 hv PHEV AWD ST-Line: Näyttävä mahtijenkki

Koeajossa Mazda MX-30: Niukasti virtaa

Koeajossa Toyota Yaris 1.5 Hybrid Style: Taidolla uudistettu

Koeajossa Mercedes-Benz GLA 200d A Business: Aidon katumaasturin mitoissa

Koeajossa Peugeot 508 GT Hybrid 225 EAT8 PHEV: Lupauksen lunastus?

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot

Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!

Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!

Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä

Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?

... Lisää

FOKUS MEDIA

Koti ja keittiö

Keramiik­ka­tai­teilija Laura Itkosen lempiesineet ovat lapsuudenkodista perittyjä

Koti ja keittiö

Kesän klassisin kuosi on reipas raita

Hifimaailma

Dirac Live -sertifioitu kaiutin  

Hifimaailma

Hegelin uusi esi- & pääte­vah­vis­tin­kombo 

Hifimaailma

Goldmundin massakaiutin  

Hifimaailma

Voimakkaita tunteita ja puhdasta intohimoa 

Hifimaailma

Marantz CD 60 

Hifimaailma

Ayre Acoustics CX-8 

Hifimaailma

Kultasormuksen uusi Eroica 

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUTTA

Koeajossa Ford Kuga: Pienellä lisäakulla

Ensimmäistä kertaa BMW M3 Touring: urheilullinen ohjaamo ja arkeen mukautuva tavaratila

Fiat 500 -mallille Italiaan oma kahvila: Legendaariselle Lingotton testiradalle Torinossa

Hyundai Ioniq 6 -täyssähköauto: Luonnoskuvat julkistettiin

Autolaina kannattaa kilpailuttaa

HYÖTYJUTUT

Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Ford Kuga: Pienellä lisäakulla

Koeajossa Isuzu D-Max: Kahlaajien sukua

Koeajossa Ford Mustang Mach-E: Sähköponi nelistää

Koeajossa Škoda Octavia Combi 1.4 TSI PHEV Style iV DSG: Vuoden Auto Suomessa 2021

Ensikoeajossa Toyota Hilux Double Cab 4WD 2.8D Invincible A: Terästetty metsävelho

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

... Lisää

5 VUOTTA SITTEN...

FOKUS MEDIA

Koti ja keittiö

Keramiik­ka­tai­teilija Laura Itkosen lempiesineet ovat lapsuudenkodista perittyjä

Koti ja keittiö

Kesän klassisin kuosi on reipas raita

Hifimaailma

Dirac Live -sertifioitu kaiutin  

Hifimaailma

Hegelin uusi esi- & pääte­vah­vis­tin­kombo 

Hifimaailma

Goldmundin massakaiutin  

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

Suomessa ensimmäiset sarjatuotetut autot ovat jo matkalla Pohjoismaihin ja saapunevat perille elokuun aikana.

Suomessa ensimmäiset sarjatuotetut autot ovat jo matkalla Pohjoismaihin ja saapunevat perille elokuun aikana.

Subaru / Creative Commons

Täyssähköinen Subaru Solterra: Suomeen elokuussa

Kaupallinen yhteistyö

Autolaina kannattaa kilpailuttaa

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

Ensimmäistä kertaa BMW M3 Touring: urheilullinen ohjaamo ja arkeen mukautuva tavaratila

Fiat 500 -mallille Italiaan oma kahvila: Legendaariselle Lingotton testiradalle Torinossa

Hyundai Ioniq 6 -täyssähköauto: Luonnoskuvat julkistettiin

Volkswagen Golf R 20 Years: Kaikkien aikojen ruudikkain Golf-versio kehittää 333 hevosvoimaa

Autoverkkokauppa.fi kehittää toimintojaan kiihtyvällä tahdilla; Laajentaa Hämeenlinnaan ja ryhtyy liisaamaan vaihtoautoja

Goodyear: Suunnitteli mullistavan ilmattoman renkaan

Uuden sukupolven Mitsubishi ASX: Myyntiin viidellä eri voimalinjalla

Polestar: Aloittaa 65 000 sähköauton toimitukset Hertzille

Subaru Outback: Turvallisin auto myös Japanissa

Lexus RX: Kolme sähköistä voimalinjaa

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

Täyssähköinen Subaru Solterra: Suomeen elokuussa

Volkswagen ID.5: Lanseeraus Suomessa kesäkuussa – mukana nopeammin saatava FastLane-mallisto

Uudistuva Toyota Corolla: Viidennen sukupolven hybri­di­tek­no­logiaa – Suomeen alkuvuodesta 2023

Goodyear: Suunnitteli mullistavan ilmattoman renkaan

Premium-SUV Alfa Romeo Tonale: Jo yli 4000 ennakkovarausta ja 1000 tilausta Euroopassa

Lexus UX: Uudistuneet autot Suomessa lokakuussa

SsangYong Torres: Tulevan katumaasturin ensimmäiset teaser-kuvat julkistettiin

Subaru Outback: Turvallisin auto myös Japanissa

Uuden sukupolven Mitsubishi ASX: Myyntiin viidellä eri voimalinjalla

Abarth 695 Tributo 131 Rally: Kunniapainos

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

Suomessa ensimmäiset sarjatuotetut autot ovat jo matkalla Pohjoismaihin ja saapunevat perille elokuun aikana.

Suomessa ensimmäiset sarjatuotetut autot ovat jo matkalla Pohjoismaihin ja saapunevat perille elokuun aikana.

Subaru / Creative Commons

Täyssähköinen Subaru Solterra: Suomeen elokuussa

Kaupallinen yhteistyö

Autolaina kannattaa kilpailuttaa

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

Ensimmäistä kertaa BMW M3 Touring: urheilullinen ohjaamo ja arkeen mukautuva tavaratila

Fiat 500 -mallille Italiaan oma kahvila: Legendaariselle Lingotton testiradalle Torinossa

Hyundai Ioniq 6 -täyssähköauto: Luonnoskuvat julkistettiin

Volkswagen Golf R 20 Years: Kaikkien aikojen ruudikkain Golf-versio kehittää 333 hevosvoimaa

Autoverkkokauppa.fi kehittää toimintojaan kiihtyvällä tahdilla; Laajentaa Hämeenlinnaan ja ryhtyy liisaamaan vaihtoautoja

Goodyear: Suunnitteli mullistavan ilmattoman renkaan

Uuden sukupolven Mitsubishi ASX: Myyntiin viidellä eri voimalinjalla

Polestar: Aloittaa 65 000 sähköauton toimitukset Hertzille

Subaru Outback: Turvallisin auto myös Japanissa

Lexus RX: Kolme sähköistä voimalinjaa

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

Täyssähköinen Subaru Solterra: Suomeen elokuussa

Volkswagen ID.5: Lanseeraus Suomessa kesäkuussa – mukana nopeammin saatava FastLane-mallisto

Uudistuva Toyota Corolla: Viidennen sukupolven hybri­di­tek­no­logiaa – Suomeen alkuvuodesta 2023

Goodyear: Suunnitteli mullistavan ilmattoman renkaan

Premium-SUV Alfa Romeo Tonale: Jo yli 4000 ennakkovarausta ja 1000 tilausta Euroopassa

Lexus UX: Uudistuneet autot Suomessa lokakuussa

SsangYong Torres: Tulevan katumaasturin ensimmäiset teaser-kuvat julkistettiin

Subaru Outback: Turvallisin auto myös Japanissa

Uuden sukupolven Mitsubishi ASX: Myyntiin viidellä eri voimalinjalla

Abarth 695 Tributo 131 Rally: Kunniapainos

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2

Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2

Tämä sivusto käyttää evästeitä käytettävyyden parantamiseksi. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt myös evästeiden käyttämisen.