Lisää sähköä automarkkinoille: Volkswagen Passat GTE ja Passat Variant GTE

Volkswagen Passat GTE on ensimmäinen ladattava hybridi isojen perheautojen kokoluokassa. GTE on saatavilla sekä Sedan että Variant -malleihin.

Auto Bild.Uutiset

Pas­sat GTE:n ul­koi­nen ole­mus ja si­sus­tus nou­dat­ta­vat Volks­wa­ge­nin säh­kö­au­to­jen tun­nus­merk­ke­jä. Si­ni­nen väri on GTE:n ko­ros­tus­merk­ki­nä. Jääh­dyt­ti­men sä­leik­köä ko­ris­ta­va ke­hys, is­tui­mien, ko­ris­te­lis­to­jen ja oh­jaus­pyö­rän vä­ri­tyk­ses­sä on si­nis­tä.

Pas­sat GTE:ssä on 6,5 tuu­man kos­ke­tus­näyt­tö, jos­ta nä­kee mm. säh­köl­lä kul­jet­ta­van toi­min­ta­mat­kan pi­tuu­den, ener­gi­a­vir­ran, la­tau­sa­jat sekä läm­mi­tys- ja il­mas­toin­ti­lait­teen ajas­tuk­sen käy­tön ak­ti­voin­nin. Pas­sat GTE:n va­ki­o­va­rus­tei­siin kuu­lu­vat led-ajo­va­lot, sa­de­tun­nis­tin, py­sä­köin­ti­tut­kat edes­sä ja ta­ka­na, Com­fort-etuis­tui­met, ym­pä­ris­tön­tark­kai­lu­jär­jes­tel­mä Front As­sist hä­tä­jar­ru­tus­toi­min­nol­la, mo­ni­tör­mäys­jar­ru­tus­toi­min­to, ti­la­päis­la­taus­lai­te ja la­taus­kaa­pe­li.

​

Suo­men kie­li on va­lit­ta­vis­sa mo­ni­toi­mi­näy­tön, mit­ta­ris­ton, ra­di­on ja na­vi­gaat­to­rin käyt­tö­kie­lek­si.
 

Pas­sat GTE:ssä on kak­si moot­to­ria. 1,4-lit­rai­sen ben­sii­ni­moot­to­rin teho on 115 kW (156 hv) ja säh­kö­moot­to­rin teho 85 kW (115 hv). Moot­to­rien suu­rin yh­teis­te­ho on 160 kW (218 hv). Li­tiu­mi­o­ni­a­kus­ton mas­sa on 125 ki­log­ram­maa ja nii­den 9,9 ki­lo­wat­ti­tun­nin ener­gi­a­si­säl­lön sa­no­taan riit­tä­vän säh­kö­voi­mal­la ajoon 50 ki­lo­met­rin mat­kaan. Kun tä­hän li­sä­tään be­sii­ni­käyt­tö, pääs­tään yh­del­lä "tank­kauk­sel­la" 1 100 ki­lo­met­riä.

Vaih­teis­to­na Pas­sat GTE:ssä on 6-vaih­tei­nen DSG-au­to­maat­ti, joka on suun­ni­tel­tu hyb­ri­di­käyt­töön. Säh­kö­käy­töl­lä Pas­sat GTE saa­vut­taa 130 km/h huip­pu­no­peu­den ja hyb­ri­di­a­se­tuk­sel­la 225 km/h.

Kiih­ty­vyys 0–100 km/h on se­dan GTE:llä 7,4 se­kun­tia ja Va­ri­ant GTE:llä 7,6 se­kun­tia. Au­ton ko­ko­nais­mas­sa on 1 722 ki­log­ram­maa, Va­ri­ant on 13 ki­log­ram­maa pai­na­vam­pi.

Yh­dis­tet­ty ku­lu­tus on 1,6-1,7 l/ 100 km ja CO2-pääs­töt 37-39 g/km. Pas­sat GTE:n ener­gi­an­ku­lu­tus on 12,2-12,4 kWh/100 km.

Akus­ton la­tau­sai­ka on 10 A/2,3 kW te­hol­la 4 tun­tia 15 mi­nuut­tia ja 16 A/3,6 kW la­taa­mi­nen kes­tää 2 tun­tia 30 mi­nuut­tia.

Pas­sat GTE ja Pas­sat Va­ri­ant GTE saa­pu­vat Suo­meen al­ku­vuo­des­ta 2016. Hin­to­ja ei ole vie­lä vah­vis­tet­tu.

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Malliuudistukset tehtiin maltilla, ja auton tunnistaa helposti Passatiksi.

Malliuudistukset tehtiin maltilla, ja auton tunnistaa helposti Passatiksi.

Toni Lindström

Koeajossa Volkswagen Passat Variant Elegance Business 1.5 eTSI 110 kW (150 hv) DSG: Vain farkkuna

Auto Bild.Koeajot
Malliuudistukset tehtiin maltilla, ja auton tunnistaa helposti Passatiksi.

Malliuudistukset tehtiin maltilla, ja auton tunnistaa helposti Passatiksi.

Toni Lindström

Koeajossa Volkswagen Passat Variant Elegance Business 1.5 eTSI 110 kW (150 hv) DSG: Vain farkkuna

Auto Bild.Koeajot

Suomeenkin tullut uusi kiinalaisbrändi XPENG vannoo tekoälyn nimeen

Auto Bild.Uutiset

Suomeenkin tullut uusi kiinalaisbrändi XPENG vannoo tekoälyn nimeen

Auto Bild.Uutiset

Volkswagen sähköautojen markkinajohtaja – ID.4 Suomen suosituin nelivetoinen sähköauto

Auto Bild.Uutiset

Volkswagen sähköautojen markkinajohtaja – ID.4 Suomen suosituin nelivetoinen sähköauto

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN