Lisää sähköä automarkkinoille: Volkswagen Passat GTE ja Passat Variant GTE

Volkswagen Passat GTE on ensimmäinen ladattava hybridi isojen perheautojen kokoluokassa. GTE on saatavilla sekä Sedan että Variant -malleihin.

Auto Bild.Uutiset

Pas­sat GTE:n ul­koi­nen ole­mus ja si­sus­tus nou­dat­ta­vat Volks­wa­ge­nin säh­kö­au­to­jen tun­nus­merk­ke­jä. Si­ni­nen väri on GTE:n ko­ros­tus­merk­ki­nä. Jääh­dyt­ti­men sä­leik­köä ko­ris­ta­va ke­hys, is­tui­mien, ko­ris­te­lis­to­jen ja oh­jaus­pyö­rän vä­ri­tyk­ses­sä on si­nis­tä.

Pas­sat GTE:ssä on 6,5 tuu­man kos­ke­tus­näyt­tö, jos­ta nä­kee mm. säh­köl­lä kul­jet­ta­van toi­min­ta­mat­kan pi­tuu­den, ener­gi­a­vir­ran, la­tau­sa­jat sekä läm­mi­tys- ja il­mas­toin­ti­lait­teen ajas­tuk­sen käy­tön ak­ti­voin­nin. Pas­sat GTE:n va­ki­o­va­rus­tei­siin kuu­lu­vat led-ajo­va­lot, sa­de­tun­nis­tin, py­sä­köin­ti­tut­kat edes­sä ja ta­ka­na, Com­fort-etuis­tui­met, ym­pä­ris­tön­tark­kai­lu­jär­jes­tel­mä Front As­sist hä­tä­jar­ru­tus­toi­min­nol­la, mo­ni­tör­mäys­jar­ru­tus­toi­min­to, ti­la­päis­la­taus­lai­te ja la­taus­kaa­pe­li.

​

Suo­men kie­li on va­lit­ta­vis­sa mo­ni­toi­mi­näy­tön, mit­ta­ris­ton, ra­di­on ja na­vi­gaat­to­rin käyt­tö­kie­lek­si.
 

Pas­sat GTE:ssä on kak­si moot­to­ria. 1,4-lit­rai­sen ben­sii­ni­moot­to­rin teho on 115 kW (156 hv) ja säh­kö­moot­to­rin teho 85 kW (115 hv). Moot­to­rien suu­rin yh­teis­te­ho on 160 kW (218 hv). Li­tiu­mi­o­ni­a­kus­ton mas­sa on 125 ki­log­ram­maa ja nii­den 9,9 ki­lo­wat­ti­tun­nin ener­gi­a­si­säl­lön sa­no­taan riit­tä­vän säh­kö­voi­mal­la ajoon 50 ki­lo­met­rin mat­kaan. Kun tä­hän li­sä­tään be­sii­ni­käyt­tö, pääs­tään yh­del­lä "tank­kauk­sel­la" 1 100 ki­lo­met­riä.

Vaih­teis­to­na Pas­sat GTE:ssä on 6-vaih­tei­nen DSG-au­to­maat­ti, joka on suun­ni­tel­tu hyb­ri­di­käyt­töön. Säh­kö­käy­töl­lä Pas­sat GTE saa­vut­taa 130 km/h huip­pu­no­peu­den ja hyb­ri­di­a­se­tuk­sel­la 225 km/h.

Kiih­ty­vyys 0–100 km/h on se­dan GTE:llä 7,4 se­kun­tia ja Va­ri­ant GTE:llä 7,6 se­kun­tia. Au­ton ko­ko­nais­mas­sa on 1 722 ki­log­ram­maa, Va­ri­ant on 13 ki­log­ram­maa pai­na­vam­pi.

Yh­dis­tet­ty ku­lu­tus on 1,6-1,7 l/ 100 km ja CO2-pääs­töt 37-39 g/km. Pas­sat GTE:n ener­gi­an­ku­lu­tus on 12,2-12,4 kWh/100 km.

Akus­ton la­tau­sai­ka on 10 A/2,3 kW te­hol­la 4 tun­tia 15 mi­nuut­tia ja 16 A/3,6 kW la­taa­mi­nen kes­tää 2 tun­tia 30 mi­nuut­tia.

Pas­sat GTE ja Pas­sat Va­ri­ant GTE saa­pu­vat Suo­meen al­ku­vuo­des­ta 2016. Hin­to­ja ei ole vie­lä vah­vis­tet­tu.

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Kaksi uutta voimalinjaa Renault Symbioz -malliin: enemmän tehoa, vähemmän kulutusta

Auto Bild.Uutiset

Kaksi uutta voimalinjaa Renault Symbioz -malliin: enemmän tehoa, vähemmän kulutusta

Auto Bild.Uutiset

Yhdeksällä paikkakunnalla ilmaisia tuuli­la­si­tar­kas­tuksia

Auto Bild.Uutiset

Yhdeksällä paikkakunnalla ilmaisia tuuli­la­si­tar­kas­tuksia

Auto Bild.Uutiset
Ledipikseliajovalot ovat varsin tehokkaat. Vizor-maski edustaa Opelin nykyilmettä.

Ledipikseliajovalot ovat varsin tehokkaat. Vizor-maski edustaa Opelin nykyilmettä.

Juha Peltonen

Koeajossa Opel Astra Electric GS 54 kWh 156 A: Ranskalaiset sukujuuret

Auto Bild.Koeajot
Ledipikseliajovalot ovat varsin tehokkaat. Vizor-maski edustaa Opelin nykyilmettä.

Ledipikseliajovalot ovat varsin tehokkaat. Vizor-maski edustaa Opelin nykyilmettä.

Juha Peltonen

Koeajossa Opel Astra Electric GS 54 kWh 156 A: Ranskalaiset sukujuuret

Auto Bild.Koeajot

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU