Yhtiö ilmoitti, että Lucid Airin täysin sähköisen uuden sedan-mallin toimintasäteeksi on saatu puolueettomassa arvioinnissa 532 mailia eli noin 832 kilometriä yhdellä latauksella.
Lucid Air: Asettaa uudet standardit sähköautoille 832 kilometrin toimintasäteellään yhdellä latauksella!
Puolueeton arviointi vahvisti uuden sähköauton Lucid Airin arvioiduksi toimintasäteeksi (EPA) 832 kilometriä yhdellä latauksella.
Tulos on osoitus Lucid Motorsin talon oman insinöörikunnan vahvasta tietotaidosta, joka pohjautuu tiimin kokemukseen muun muassa sähköautojen voimansiirrosta ja akuista.
Lucid Motors aikoo asettaa uudet standardit kestävälle liikkumiselle kehittämillään edistyksellisillä ja ylellisillä sähköautoilla.
Yhtiö ilmoitti, että Lucid Airin täysin sähköisen uuden sedan-mallin toimintasäteeksi on saatu puolueettomassa arvioinnissa 532 mailia eli noin 832 kilometriä yhdellä latauksella.
Ennätyksellisen tuloksen vahvisti yhdysvaltalainen tekninen tutkimuslaitos FEV North America, Inc., joka hyödynsi testissä yhdysvaltalaista EPA-standardia (SAE J1634 Oct 2012 Standard). Testi vahvisti, että Lucid Airilla on tähän mennessä markkinoiden pisin toimintasäde.
“Olen erittäin mielissäni siitä, että Lucid Air on saavuttanut FEVin puolueettomassa arvioinnissa 832 kilometrin toimintasäteen, ja tämä merkittävä saavutus sähköautojen kehityksen historiassa on saatu aikaan täysin Lucidin talon sisällä kehittämällä teknologialla” toimitusjohtaja ja teknologiajohtaja Peter Rawlinson Lucid Motorsilta sanoo.
“Uskon, että 900 voltin arkkitehtuuri, autokisoissakin testatut akkumme, pienikokoiset moottorit ja tehoelektroniikka, integroidut auton vaihdejärjestelmät, aerodynamiikka, auton alusta ja lämpöjärjestelmä, ohjelmisto ja ylipäätään järjestelmämme tehokkuus ovat nyt saavuttaneen sen tason, joka määrittelee standardit uudelleen ja tarjoaa joukon asioita, jotka ovat maailman ensimmäisiä.”
Puolueeton vahvistus uudelle toimintasäde-ennätykselle
FEV on johtava yksityinen, kansainvälinen asiantuntijayritys, joka on erikoistunut ajoneuvoihin ja voimansiirtoon. Se arvioi niin laitteistoja kuin ohjelmistojakin ja sen palveluihin kuuluvat myös erilaiset sertifioinnit.
Lucid toteutti tuhansien kilometrien edestä testejä kentällä ja FEV:n saamat tulokset vahvistavat nämä pyrkimykset. FEV on johtava, yksityuinen asiantuntijayritys.
FEV:n perusteellinen arviointiprosessi seuraa tiiviisti EPA:n virallista testausmenettelyä, ja yhtiö on toteuttanut vastaavia testejä useille johtaville ajoneuvojen valmistajille.
Lucid toteutti tuhansien kilometrien edestä testejä kentällä ja FEV:n saamat tulokset vahvistavat nämä pyrkimykset.
”FEV on testannut monia ajoneuvoja niin kuluttaja- kuin teollisuustarkoituksissakin, ja sähköautojen kehitys sekä testaus onkin yksi pääosaamisalueistamme”, FEV Pohjois-Amerikan teknologiajohtaja Dean Tomazic sanoo.
“Olemme vaikuttuneita kehityksestä sähköautojen saralla, mistä yksi osoitus on Lucid Airin testaaminen. Olemme ylpeitä siitä, että meillä on merkittävä rooli sähköisen liikenteen kehittämisessä.”
Talon sisällä kehitetty teknologia optimoi jokaisen osa-alueen
FEV:n saavuttama toimintasäde vastaa hyvin pitkälti Lucidin tietokonemallinnettua arviota.
Lucid sai aikaan tuloksen patentoidulla teknologiallaan ja huolellisella insinöörityöllä, joka huomioi jokaisen yksityiskohdan Airin suorituskyvystä ja tehokkuudesta.
Työ alkoi talon sisällä kehitetystä, alan johtavasta voimansiirrosta, jonka jälkeen Lucid jatkoi Airin moottorien, vaihteiston sekä muuntimen pienentämisellä ja integroinnilla. Kaikki tämä yhdistetään yli 900 voltin arkkitehtuuriin, jotta saavutetaan vertaansa vailla oleva kompaktius ja teho.
Lucid hyödynsi Airin akkuja suunnitellessaan 10 vuoden kokemusta ja yli 32 miljoonan kilometrin tosielämän testaustuloksia. Lisäksi Lucidin teknologiadivisioona Atievalla oli tärkeä asema suunnittelussa, sillä se on toimittanut vuodesta 2018 asti akut Formula E -kilpailusarjaan ja jatkaa vuoteen 2022 asti.
Tuloksena Lucid Air on saanut akkujärjestelmän, joka tarjoaa vertaansa vailla olevaa turvallisuutta, suorituskykyä ja energiatiheyttä matkustamon ympärille muotoiltuna kokonaisuutena.
“Toimintasädettä ja tehoa pidetään yleisesti tärkeämpinä mittareina, kun mitataan sähköautojen teknistä kykyä. Muutama vuosi sitten paljastimme alphaprototyypit Lucid Airista ja lupasimme tuolloin 643 kilometrin toimintasäteen, joka perustui arviona sen aikaiseen teknologiaan.”
Lucid hyödynsi Airin akkuja suunnitellessaan 10 vuoden kokemusta ja yli 32 miljoonan kilometrin tosielämän testaustuloksia. Lisäksi Lucidin teknologiadivisioona Atievalla oli tärkeä asema suunnittelussa, sillä se on toimittanut vuodesta 2018 asti akut Formula E -kilpailusarjaan ja jatkaa vuoteen 2022 asti.
”Olemme saavuttaneet monia teknologisia läpimurtoja sen jälkeen, ja ne kaikki kulminoituvat nyt ylittämättömään energiatehokkuusasteeseen. Olenkin todella tyytyväinen, kun olemme toistuvasti saavuttaneet arvioidun 832 kilometrin EPAn samalla kun olemme voineet merkittävästi vähentää akkujemme kapasiteettia ja siten myös ajoneuvon painoa ja kustannuksia. Tämä merkitsee myös parannettuja sisätiloja. Poikkeuksellinen tehokkuus talon sisällä kehitetyllä teknologialla toimii mittarina todelliselle sähköautoilun teknologiayritykselle”, Rawlinson sanoo.
Tuotantoversio Lucid Airista paljastetaan 9. syyskuuta 2020, jolloin kerrotaan auton lopullisesta sisä- ja ulkokuoren muotoilusta sekä annetaan uutta tietoa tuotannosta, saatavilla olevista konfiguraatioista ja hinnoittelusta.
Lucid Motors
Lucidin missiona on edistää kestävää liikennettä luomalla kiehtovimmat sähköajoneuvot, joiden keskipisteessä on ihmiskokemus.
Yrityksen ensimmäinen auto, Lucid Air, on omaa luokkaansa oleva luksussedan, jonka Kalifornian inspiroima muotoilu perustuu autokisoissa todistettuun tekniikkaan. Air-mallissa on ylelliset sisätilat yhdistettynä keskikokoiseen ulkokuoreen.
Lucid Air tuotetaan Lucidin uudessa tehtaassa Casa Grandessa, Arizonassa, ja sen asiakastoimitukset alkavat vuoden 2021 alkupuolella.
Lucid Air -lehdistötiedote / Juha Peltonen
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
K-Lataus laajenee vauhdilla.
K-Auto
K-Lataus laajenee vauhdilla.
K-Auto
Kuplavolkkari 75 vuoden takaa
K-Auto
Kuplavolkkari 75 vuoden takaa
K-Auto
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Moottori testasi: Miten käytetty talvirengas pärjää uutta vastaan?
Renkaiden kuluminen ei katso kalenteria – tarkista, että renkaasi ovat valmiina syksyyn
Volvo Cars käynnistää uuden täyssähköisen Volvo ES90 -mallin tuotannon
Uudet voimalinjat Dacia Dusterille
Uuden GTI-aikakauden alku: Volkswagen esittelee sähköisen ID. Polo GTI:n
Volkswagen esittelee ID. CROSS -konseptiauton, uusi sähköautomalli pienempään kokoluokkaan
Mielenrauhaa autokauppaan – 14 päivän palautusoikeus kaikkiin käytettyjen ajoneuvojen kauppoihin
Hyundai esittelee Concept THREE-sähköautokonseptin IAA Mobility 2025 -messuilla
Opel Astra Sports Tourer Hybrid: Energiatehokas bensiiniauto temmeltää dieseleiden kentällä - jopa 1 200 km tankillisella
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
... Lisää
KOEAJOT
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Plug-in Hybrid Premiere Edition: Kiitettävästi sähköllä
Koeajossa Alfa Romeo Stelvio 2.0 Q4 AT8 Tributo Italiano: Italialainen ylistys
Koeajossa BYD Seal Excellence AWD: Urheilullista tyyliä Kiinasta
Koeajossa Mercedes-Benz CLE 300 4Matic A: Aito klassinen coupé
Koeajossa Mazda MX-30 R-EV Edition R: Männät kiertävät, sähkö liikuttaa
Koeajossa Fiat 600e 54 kWh La Prima Edizione: Hintavaa hauskuutta
Koeajossa Volkswagen T-Cross R-Line Business 1.5 TSI 150 hv DSG: Perinteet velvoittavat
Koeajossa Mazda 3 2.0 M Hybrid e-Skyactiv X Nagisa MT: Erikoista tekniikkaa
Koeajossa Mercedes-AMG 53 4Matic EQE SUV: Tehot kaakossa
... Lisää
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
... Lisää
FOKUS MEDIA
Clearaudiolta edullinen mm-äänirasia
Kirjaimellisesti orgaanista ääntä
Hyper-edullinen levysoitinesivahvistin
Uusi hybridivahvistin BonaWattilta
Torvikaiuttimia Japanista
Monitor Audio päivitetty Bronze-kaiutinsarja
Full Metal Jacket
Dali Kupid
Cabassen pallokaiutin kehittyy
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
UUTTA
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Moottori testasi: Miten käytetty talvirengas pärjää uutta vastaan?
Renkaiden kuluminen ei katso kalenteria – tarkista, että renkaasi ovat valmiina syksyyn
Volvo Cars käynnistää uuden täyssähköisen Volvo ES90 -mallin tuotannon
Uudet voimalinjat Dacia Dusterille
KOEAJOT
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Plug-in Hybrid Premiere Edition: Kiitettävästi sähköllä
Koeajossa Alfa Romeo Stelvio 2.0 Q4 AT8 Tributo Italiano: Italialainen ylistys
Koeajossa BYD Seal Excellence AWD: Urheilullista tyyliä Kiinasta
Koeajossa Mercedes-Benz CLE 300 4Matic A: Aito klassinen coupé
... Lisää
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
LUETUINTA JUURI NYT
Kaupallinen yhteistyö
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Moottori testasi: Miten käytetty talvirengas pärjää uutta vastaan?
Renkaiden kuluminen ei katso kalenteria – tarkista, että renkaasi ovat valmiina syksyyn
Volvo Cars käynnistää uuden täyssähköisen Volvo ES90 -mallin tuotannon
Uudet voimalinjat Dacia Dusterille
Uuden GTI-aikakauden alku: Volkswagen esittelee sähköisen ID. Polo GTI:n
Volkswagen esittelee ID. CROSS -konseptiauton, uusi sähköautomalli pienempään kokoluokkaan
Mielenrauhaa autokauppaan – 14 päivän palautusoikeus kaikkiin käytettyjen ajoneuvojen kauppoihin
Hyundai esittelee Concept THREE-sähköautokonseptin IAA Mobility 2025 -messuilla
Opel Astra Sports Tourer Hybrid: Energiatehokas bensiiniauto temmeltää dieseleiden kentällä - jopa 1 200 km tankillisella
Tällainen on CUPRA Tindaya -konseptiauto
... Lisää uutisia
LUETUIMMAT
Volkswagen ongelmissa - joukkokanne odottaa?
Näitä autoja nuoret ostavat
Jaguarilta radikaali päätös
Täysin uusi sähköinen GLC ensi-illassa Münchenissa: Uusi aikakausi Mercedes-Benzille
Liikenneympyrässä ei edelleenkään osata ajaa oikein - tässä syy
Uudet voimalinjat Dacia Dusterille
Polestar 3 teki uuden Guinnessin maailmanennätyksen: pisin sähköisen SUV-mallin yhdellä latauksella kulkema matka
Moottorin parivertailussa vanha Toyota Prius ja uusi Toyota Corolla – kuinka paljon hybriditekniikka on kehittynyt?
Koeajossa Mazda MX-30 R-EV Edition R: Männät kiertävät, sähkö liikuttaa
Opel Corsa GSE Vision Gran Turismo – täyssähköinen tehopakkaus
YHTEISTYÖSSÄ
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: YHDISTELYLAINA
Uusi vai käytetty auto? Yhdistelylaina voi ratkaista tilanteen
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: SILTARAHA.FI
Pidä yrityksesi liikkeessä – joustava autorahoitus auttaa
Kilpailuta autolaina – voit löytää sopivan koron lainallesi
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ
Väärät varaosat voivat tulla kalliiksi – miksi sopivuus on tärkeää?
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: CARVERTICAL