Mercedes-Maybach S-mallin kaksivärimaalaus tehdään käsityönä. Useiden maali- ja lakkakerrosten huippulaatuinen viimeistely voi viedä yhden auton osalta viikon.
Mercedes-Maybach S-sarja: Jatkaa kohta satavuotista perinnettä
Mercedes-Maybach täyttää autonvalmistajana sata vuotta vuonna 2021, ja juhlavuoden alkupuolella ensimmäiset asiakkaat saavat vastaanottaa uuden sukupolven Mercedes-Maybach S-sarjan autot.
Uuden Mercedes-Maybach S-sarjan myynti alkaa päämarkkina-alueilla Euroopan ulkopuolella tämän vuoden lopulla ja Saksassa sekä muissa Euroopan maissa keväällä 2021.
Vaativimman edustusluokan tulokas on erityispitkä, ylellinen ja haluttaessa kaksivärimaalattu sedan.
Näyttävä etusäleikkö, Maybach-tunnus keulassa ja C-pilareissa, normaalia leveämmät takaovet ja kiinteät takakulmaikkunat erottavat Maybach-tason ulkonäöltään Mercedes-Benz S-sarjan autoista.
Ensimmäinen Maybach-nimeä kantanut henkilöauto oli vuonna 1921 Berliinin autonäyttelyssä esitelty Maybach Model W3, jonka koritöistä vastasi Cannstattissa toiminut Auerin koritehdas.
Mercedes-Maybach S on iso auto. Kokonaispituus on lähes 5,5 metriä ja akseliväli 3,4 metriä.
1930-luvulla Maybach vastasi kahdesta klassikoksi nousseesta ”Grosses Mercedes” -sarjasta.
Jälkimmäinen, vuonna 1938 ensiesitelty Mercedes-Benz 770 (W 150), muistetaan Suomessakin marsalkka C.G.E. Mannerheimin ja Japanissa keisari Hirohiton edustusautona.
Maybach palautettiin autonvalmistuksen huipulle uudelleen vuonna 2002 esitellyllä 240-sarjan mallilla.
Uusinta, vuonna 2014 esiteltyä Mercedes-Maybach S-sarjan sedania on myyty yli 60 000 kappaletta – erityisesti Kiinaan, jossa kuukausitoimitukset ovat vaihdelleet 600¬–700 auton välillä.
Mercedes-Maybach S on elegantilla tavalla kaunis auto.
Muut tärkeimmät markkina-alueet ovat Venäjä, Etelä-Korea, Yhdysvallat ja Saksa. Vuonna 2019 Mercedes-Maybach S-sarjan autoja myyntiin maailman laajuisesti enemmän kuin koskaan aikaisemmin.
”Kuten Maybachin asiakkailla aikaisemminkin, myös nykyisillä auton ostajilla on kovat odotukset eksklusiivisesta ja yksilöllisestä autosta, joka on muotoiltu elegantisti, viimeistelty ensiluokkaisesti ja varustettu moderneimmalla teknologialla. Uuden Mercedes-Maybach S-sarjan vahvuudet tässä erityisen voimakkaasti kilpaillussa segmentissä löytyvät matkustusmukavuudesta, äänettömyydestä, turvallisuudesta ja muotoilusta”, Mercedes-Maybachin tuotantojohtaja Dirk Fetzer luonnehtii.
Ruhtinaallisesti tilaa ja matkustusmukavuutta takaistuimilla
Mercedes-Maybach S-sarjan akseliväli on 180 milliä pidempi kuin uusimmassa pitkäakselivälisessä Mercedes-Benz S-sarjan mallissa, peräti 3396 milliä. Muut mitat ovat (pituus/leveys/korkeus): 5469/1921/1510 mm.
Pidempi akseliväli on käytetty kokonaan takaistuimilla matkustavien hyödyksi. Vakiovarustukseen kuuluu kaksi Executive-tasoista erillisistuinta sekä Chauffeur-varustepaketti.
Istuinten istuinosaa ja selkänojaa voi säätää haluttuun asentoon toisistaan riippumatta. Nilkka- ja reisitukea hyödyntämällä istuimet voi säätää rentouttavaan lepo- ja nukkuma-asentoon. Reisituki on noin 50 milliä aikaisempaa pidempi.
Mercedes-Benz S-sarja on erittäin hiljainen auto. Maybach S on vielä hiljaisempi, Se sulkee ulkomaailman kokonaan pois matkustajaa häiritsemästä.
Seating Comfort -varustepakettiin kuuluu pohjetuen integroitu hieromatoiminto. Toinen uusi mukavuusominaisuus on kaula-hartiaseudun lämmitys. Takaistuimet on varustettu automaattisilla turvavyön ojentajilla, jotka on integroitu Executive-istuinten säädettäviin selkänojiin.
Mercedes-Maybach S-sarjan sisätilat pohjautuvat S-sarjan täysin uudistuneeseen sisätilasuunnitteluun. Kuljettajan työtä helpottaa vakiovarusteisiin kuuluva 12,8-tuumainen teräväpiirtoinen OLED-keskinäyttö.
Kaikkiaan saatavana on viisi erilaista kuvaruutua ja -näyttöä, muun muassa 12,3-tuumainen kuljettajanäyttö 3D-syvyysvaikutelmalla. Mercedes-Maybach S-sarjassa mittaristossa on ruusukultasävyiset kehykset.
Lisäväriä tuo 253 LED-valolla toteutettu aktiivinen tunnelmavalaistus, jossa on kaksi uutta värisävyä: ruusukulta ja ametistinhehku.
Takana matkustavia tervehtii erityinen Tervetuloa autoon -valotoiminto, ja takamatkustamossa hyödynnetään ensimmäistä kertaa myös adaptiivista takavalaistusta, jonka kirkkautta sekä kohdevalojen määrää ja suuntausta voi säätää omiin tarpeisiin sopiviksi.
Loungemaista ylellisen rentoa tunnelmaa luovat korkealuokkaiset puusomisteet. Mercedes-Maybach S-sarja voidaan varustaa sähkötoimisilla takaovilla, joita voi käyttää myös kuljettajan istuimelta.
MBUX-toiminnot saatavana myös taakse, vastamelutoiminto parantaa akustiikkaa
Toisen sukupolven MBUX-käyttöjärjestelmä (Mercedes-Benz User Experience) ensiesiteltiin uudessa S-sarjassa, ja Mercedes-Maybach S-sarjan myötä sen käyttömahdollisuudet laajenevat entisestään.
Lisävarusteena MBUX:n sisätila-avustimen saa myös takaistuimen matkustajien käyttöön. Avustin tunnistaa esimerkiksi käyttäjän katseen suunnan, käsieleitä sekä kehonkieltä. Takaistuimelta tapahtuva järjestelmän käyttö perustuu kattolinjaan asennettuihin 3D-laserkameroihin.
Jos sisätila-avustin esimerkiksi toteaa takamatkustajan liikuttavan kättään tavoitellakseen turvavyötä, turvavyö ojentuu eteenpäin kohti matkustajaa helpottamaan vyön kiinnittämistä.
Maybach täyttää ensi vuonna automerkkinä 100 vuotta.
Mercedes-Maybach S-sarjan äänieristystä on parannettu vieläkin entisestään muun muassa lisäämällä eristysmateriaalia takapyöräkaarien alueelle. Autossa hyödynnetään ensimmäistä kertaa aktiivista tieäänien kompensointia eli kuulokkeista tuttua vastamelutoimintoa.
Järjestelmä vähentää ei-toivottua matalataajuista melua vastamelua hyödyntäen. Äänen tuottamiseen käytetään Burmester 4D surround -äänentoistojärjestelmän bassokaiuttimia.
Takaturvatyynyt ja taka-akseliohjaus lisäävät mukavuutta ja -turvallisuutta
Mercedes-Maybach S-sarjan vakiovarusteisiin kuuluvat takamatkustajan etuturvatyynyt. Ne vähentävät takamatkustajien pään ja niskan alueisiin kohdistuvaa kuormitusta ja törmäysvoimia mahdollisessa kolaritilanteessa.
Takaistuimen etuturvatyyny laukeaa normaalia pehmeämmin uuden putkimaisen rakenteensa ansiosta.
Ajamisen iloa ja ketteryyttä sekä turvallisuutta lisää uusi E-Active Body Control -alusta, joka on yhdistetty vakiovarusteiseen Airmatic-ilmajousitukseen.
Kolaritilanteessa alusta nostaa koria ylöspäin vain muutamassa kymmenesosasekunnissa. Tämä vähentää matkustajiin kohdistuvaa kuormitusta, kun törmäys suuntautuu korin erityisen vankkoihin pohjarakenteisiin.
Lisävarusteena on saatavana taka-akseliohjaus, joka pienentää auton kääntöympyrää jopa kaksi metriä ja helpottaa auton käsittelyä kaupunkiolosuhteissa.
Vaihtoehtoja on kaksi: 4,5 asteen tai 10 asteen taka-akseliohjaus. Normaalin 13,4 metrin sijaan auto kääntyy tällöin joko 12,4:n tai 11,4 metrin ympyrässä.
Uusi ja toistaiseksi vain Saksassa sallittu turva- ja mukavuusominaisuus on Digital Light -valojärjestelmä. Lisävarusteena saatava vallankumouksellinen ajovaloteknologia mahdollistaa kokonaan uusia valotoimintoja kuten suunta- tai varoitusmerkkien heijastamisen tien pintaan.
Kuljettajan nautintoa lisää tyylikäs 3D-mittaristo.
Digital Light -valojen molemmissa yksiköissä on valomoduuli, joka sisältää kolme äärimmäisen tehokasta LED-valoa. Näiden valo taitetaan ja kohdennetaan uudelleen 1,3 miljoonan mikropeilin avulla. Auton ajovalojen tarkkuus on näin yli 2,6 miljoonaa pikseliä.
Arviolta vuoden 2021 toiselta puoliskolta lähtien Mercedes-Maybach S-sarjan lisävarusteeksi on tulossa Drive Pilot -järjestelmä, jonka avulla autolla voidaan ajaa (Saksassa) lähes automaattisesti moottoritieosuuksilla, kun nopeus on alle 60 km/h ja teillä on runsaasti liikennettä ja ruuhkaa.
Mercedes-Benz -lehdistötiedote / Juha Peltonen
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
Tucson etenee normaalisti etuvedolla, mutta tilanteen niin vaatiessa takapyörille suunnataan vedosta enintään 50 prosenttia. Tasauspyörästön lukitus toimii alle 40 km/h:n nopeuksilla.
Tucson etenee normaalisti etuvedolla, mutta tilanteen niin vaatiessa takapyörille suunnataan vedosta enintään 50 prosenttia. Tasauspyörästön lukitus toimii alle 40 km/h:n nopeuksilla.
Ford Mustang Mach I saapuu Suomeen keväällä 2021.
Ford
Ford Mustang Mach I saapuu Suomeen keväällä 2021.
Ford
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Mercedes-AMG GT 73 e: Markkinoille näillä näkymin vielä tänä vuonna!
Porsche Taycan Cross Turismo: Sähköisten urheiluautojen moniottelija
Bentley Bacalar: Ensimmäinen W12-moottori valmistui testipenkistä
Hyundai Bayon: Crossover saapuu Suomeen näillä näkymin alkukesästä 2021
Volvo Cars: Täysin sähköiseksi vuoteen 2030 mennessä
Toyota Yaris: Vuoden Auto 2021
Wankel-moottorinen Mazda RX-3: Täyttää 50 vuotta!
Koeajossa Kia e-Soul: Sähköistä ajoa
Škoda Enyaq Sportline iV: Urheilullinen täyssähköinen SUV
Koeajossa Renault Clio TCe 100 Intens: Ajettavasti tilava
HYÖTYJUTUT
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
Näin sujuu koiran kuljetus autossa - täsmäohjeet
KOEAJOT
Koeajossa Kia e-Soul: Sähköistä ajoa
Koeajossa Renault Clio TCe 100 Intens: Ajettavasti tilava
Koeajossa SsangYong Korando D1.6 4WD 6AT Quartz: Särmikkään mukava
Koeajossa BMW 118i Business M Sport: Isoihin päin
Koeajossa Ford Ranger Double Cab 2.0 TDCi 213 hv A10 4x4 Wildtrak: Hyvin vääntää!
Koeajossa Škoda Scala 1.0 TSI Style DSG: Litrainen täydennys
Koeajossa Ford Focus Active 1.5 EcoBoost 182 hv A: Lisäarvoa perhekäyttöön
Koeajossa Škoda Karoq 2.0 TSI 4x4 Sportline DSG: GT-tason katumaasturi
Koeajossa Nissan Micra IG-T 100 S/S Xtronic N-Connecta A: Persoonallinen lähestymistapa
Koeajossa Hyundai i30 N Fastback Performance Pack: Menovedet silmissä
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
FOKUS MEDIA
10 valintaa tyylitietoisille kissoille ja koirille
Falcon Acousticsin kaiutinrakennussarja
Älä haaskaa ruokaa: 8 toimivaa keinoa vähentää ruokahävikkiä
B.AUDIO B.DAC EX
Näin teet kylpyhuoneesta toimivan: parhaat säilytysratkaisut
Mystinen mestariteos
Komea levysoitin Puolasta
Devialet Phantom I
Bang & Olufsenilta litteä kannettava kaiutin
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
Maksimivääntö 1600 Nm: Tiesitkö, että Kroatiassakin valmistetaan superautoja!
DDR:n valvottu liikenne sai tuomariston innostumaan
Maailmanluokan arktinen älyliikenteen ekosysteemi Tunturi-Lappiin
Mitsubishi esittelee uudistuneen ASX-mallin Geneven autonäyttelyssä
Autoharrastajien verkkosivusto overdrive.fi uudistui!
Koituvatko poikkeukselliset sääolot auton kuolemaksi?
Sveitsissä nähdään VW up! -facelift sekä BUDD-e -konseptiauto
Nopean italialaismerkin odotettu katumaasturi lanseerataan Genèvessä
Volvo lanseeraa auton jossa ei ole avainta
Pilkington upottaa näytön suoraan ajoneuvon lasiin – taustalla suomalainen kehitystyö
UUTTA
Mercedes-AMG GT 73 e: Markkinoille näillä näkymin vielä tänä vuonna!
Porsche Taycan Cross Turismo: Sähköisten urheiluautojen moniottelija
Bentley Bacalar: Ensimmäinen W12-moottori valmistui testipenkistä
Hyundai Bayon: Crossover saapuu Suomeen näillä näkymin alkukesästä 2021
Volvo Cars: Täysin sähköiseksi vuoteen 2030 mennessä
HYÖTYJUTUT
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
5 VUOTTA SITTEN...
Maksimivääntö 1600 Nm: Tiesitkö, että Kroatiassakin valmistetaan superautoja!
DDR:n valvottu liikenne sai tuomariston innostumaan
Maailmanluokan arktinen älyliikenteen ekosysteemi Tunturi-Lappiin
Mitsubishi esittelee uudistuneen ASX-mallin Geneven autonäyttelyssä
Autoharrastajien verkkosivusto overdrive.fi uudistui!
FOKUS MEDIA
10 valintaa tyylitietoisille kissoille ja koirille
Falcon Acousticsin kaiutinrakennussarja
Älä haaskaa ruokaa: 8 toimivaa keinoa vähentää ruokahävikkiä
B.AUDIO B.DAC EX
Näin teet kylpyhuoneesta toimivan: parhaat säilytysratkaisut
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
Kaupallinen yhteistyö
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Bentley Bacalar: Ensimmäinen W12-moottori valmistui testipenkistä
Hyundai Bayon: Crossover saapuu Suomeen näillä näkymin alkukesästä 2021
Volvo Cars: Täysin sähköiseksi vuoteen 2030 mennessä
Toyota Yaris: Vuoden Auto 2021
Škoda Enyaq Sportline iV: Urheilullinen täyssähköinen SUV
Sähköautot osana energiamurrosta: Audi tutkii kaksisuuntaista latausteknologiaa
Peugeot: 210-vuotias brändi julkisti uuden logon
Suzuki Vitara – aina hybridi ja aiempaa edullisempi
Mercedes-Benzin C-sarja: Uudistuu S-sarjan esimerkin mukaisesti
Toyota Mirai: Milloin niitä saadaan Suomeen? Auto Bild ensikoeajoi jo!
LUETUIMMAT
Škoda Enyaq Sportline iV: Urheilullinen täyssähköinen SUV
Jimny? Niva? Vai G-sarjan Mercedes-Benz? Mikä tämä oikein on? Ja hinta uutena naurettavat 11 000 euroa!
Dacia Sandero ja Sandero Stepway: Suomen edullisin automalli mukana
Etrusco: Uusi matkailuautomerkki saapui Suomeen
Suzuki Vitara – aina hybridi ja aiempaa edullisempi
Uusi Nissan Qashqai julkistettiin: Tulossa e-Power -järjestelmä
Hyundai Bayon: Crossover saapuu Suomeen näillä näkymin alkukesästä 2021
Koeajossa SsangYong Korando D1.6 4WD 6AT Quartz: Särmikkään mukava
Koeajossa Škoda Scala 1.0 TSI Style DSG: Litrainen täydennys
Volkswagen ID.4: 52 kW akkuversioiden myynti alkoi
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN