Kevyet, taotut 19-tuumaiset vanteet on suunniteltu yksinomaan Midsummer-mallia varten. Vanne painaa ainoastaan 10 kiloa – toisin sanoen yli kolme kiloa vähemmän kuin vastaava 19-tuumainen Plus Six -vanne.
Morgan Motor Company
Miten niin Hauskaa juhannusta? Tällaisesta urheiluautosta ei ole kuultukaan!
Midsummer juhlistaa kahden maailman vanhimman korivalmistajan yhteistä korinrakennuskokemusta – puhumme siis Morgan Motor Companysta ja Pininfarina S.p.A;sta.
Morganin valmistaman Midsummerin barchetta-kori juhlistaa legendaarista eurooppalaista korityyliä. Samalla se osoittaa, miten hyvin ajaton nelipyöräisen Morganin siluetti sopii joustavasti eri tilanteisiin.
Tämä erityinen vain 50 kappaleeseen rajattu malli luotiin tunnustuksena eurooppalaisten barchetta-mallien kukoistamisesta.
Morgan-erikoisprojekti, Midsummer, osoittaa Morganin suunnittelun joustavuutta samalla, kun se esittelee harvinaista käsityötaitoa.
Midsummer perustuu Morganin uusimpaan CX-Generation Bonded Aluminium -alumiinipohjalevyyn, ja siinä on 6-sylinterinen turboahdettu moottori sekä 8-nopeuksinen automaattivaihteisto.
Projekti lähti käyntiin Morganin ja Pininfarinan kollegoiden sattumanvaraisen keskustelun jälkeen. Heti ensitapaamisella oli selvää, että molemmilla yrityksillä oli halu luoda ainutlaatuisia urheiluautoja.
Päätettiin luoda Midsummer-erikoismalli
Kevyet 19-tuumaiset takovanteet suunniteltiin yksinomaan Midsummer-mallia varten.
Keulassa havaitsee Morganin uudet ajovalot – viimeisteltynä hopeanvärisin osin – reunustavat hevosenkengän muotoista säleikköä, jossa lisäksi oleva puolikuun muoto auttaa ohjaamaan ilmavirtaa säleikköön.
Morgan Motor Company
Midsummer perustuu Morganin uusimpaan CX-Generation Bonded Aluminium -pohjalevyyn, ja siinä on 6-sylinterinen turboahdettu moottori sekä 8-nopeuksinen automaattivaihteisto.
Morgan Motor Company
Ohjauspyörä muotoiltiin uudelleen ja lisäksi Midsummerissa nautitaan parannetusta Sennheiser-äänentoistojärjestelmästä.
Morgan Motor Company
Uudet analogiset mittarit suunniteltiin yksinomaan Midsummeria varten. Isossa-Britanniassa käsintehdyt mittarit viimeisteltiin luonnonvalkoisin värein.
Morgan Motor Company
Ohjauspyörä muotoiltiin uudelleen ja lisäksi Midsummerissa nautitaan parannetusta Sennheiser-äänentoistojärjestelmästä.
Vanne painaa ainoastaan 10 kiloa – toisin sanoen yli kolme kiloa vähemmän kuin vastaava 19-tuumainen Plus Six -vanne.
Alhainen paino saavutetaan laajan elementtianalyysin sekä vanteen taonnan ansiosta. Keveydestä huolimatta vanne huokuu vankkuutta.
Uudet Michelin Pilot Sport 5 -renkaat tarjoavat paremman profiilin. Ne valittiin Midsummeriin dynaamisen johdonmukaisuuden ja ohjauspalautteen vuoksi.
Käsin muotoillut, ruostumattomasta teräksestä valmistetut alahelmat saivat inspiraationsa Pininfarinan varhaisista malleista.
Keulassa havaitsee Morganin uudet ajovalot – viimeisteltynä hopeanvärisin osin – reunustavat hevosenkengän muotoista säleikköä, jossa lisäksi oleva puolikuun muoto auttaa ohjaamaan ilmavirtaa säleiköstä.
Brittiläis-italialaista yhteistyötä.
Morgan Motor Company
Pidempi peräosa suunniteltiin korostamaan auton eleganssia. Se muistuttaa Pininfarina-malleja, jotka tuovat mieleen 1930-luvun lopun ja 1940-luvun alun muotoilun.
Uudet takavalot sijaitsevat puoliviistottujen valokoteloiden sisällä.
Näkymä Morganin ohjaamosta on ainutlaatuinen. Pitkä konepelti johtaa katseen lokasuojien yläosaan, mikä antaa selkeän kuvan siitä, missä etupyörät sijaitsevat – se on Morganin keskeisiä tunnusmerkkejä.
Midsummerissa tuota ominaisuutta jatketaan, kuitenkin pienin eroin. Pininfarinalla näet tulkittiin uudelleen Morganin perinteisiä konepellin louvereita.
Uusi brittimittaristo
Uudet analogiset mittarit suunniteltiin yksinomaan Midsummeria varten. Isossa-Britanniassa käsintehdyt mittarit viimeisteltiin luonnonvalkoisin värein.
Ohjauspyörä muotoiltiin uudelleen ja lisäksi Midsummerissa nautitaan parannetusta Sennheiser-äänentoistojärjestelmästä.
Midsummerin omamassa on vain 1 000 kiloa. Säädettävät Nitron-iskunvaimentimet on valmistettu ja säädetty erityisesti Midsummeria varten, ja ne parantavat mallin dynaamisia ominaisuuksia.
Morgan-lehdistötiedote / Juha Peltonen
*Midsummer osoittaa Morgan-korin siluetin joustavuuden. Malli on silmiinpistävä, mutta silti erehtymättömästi aito Morgan, ja se pyrkii luomaan perustan tuleville Morgan-malleille.
Jonathan Wells, suunnittelujohtaja, Morgan Motor Company
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Uusien henkilöautojen kauppa vuoden ensimmäisellä puoliskolla edelleen hidasta
Mitsubishi laajentaa mallistoaan Euroopassa uudella Grandisilla
Volkswagen ID.4 on Suomen suosituin sähköauto
Autoliitto testasi, miten uppoavasta autosta voi pelastautua – turvaikkunat muodostavat yllättävän vaaran
Hyundai lanseeraa oman sähköauton hankintatuen
Auto Bild 9/2025 on kaupoissa
Koeajossa Mercedes-AMG 53 4Matic EQE SUV: Tehot kaakossa
Kolme tärkeintä syytä huollattaa autosi ilmastointi säännöllisesti
Uusi 5-paikkainen sähköavolava-auto tulee Suomeen
Uudistunut e-POWER-teknologia Nissan Qashqaihin
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
... Lisää
KOEAJOT
Koeajossa Mercedes-AMG 53 4Matic EQE SUV: Tehot kaakossa
Koeajossa Opel Astra Electric GS 54 kWh 156 A: Ranskalaiset sukujuuret
Koeajossa Peugeot E-308 SW Allure 54 kWh 156 A: Businesshenkinen
Koeajossa Volvo EX30 Twin Motor Performance Ultra: Pieneksi zoomattu
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Hybrid AWD-i GR Sport Premiere Edition: Onnistunut kokonaisuus
Koeajossa Mitsubishi Colt 1.6 HEV Instyle AT: Ajotalous edellä
Koeajossa Mercedes-Benz E-sarja 300 e T A: Moneen lähtöön
Koeajossa Opel Astra Sports Tourer GS 180 PHEV: Vihdoinkin!
Koeajossa Jeep Wrangler Sahara Power Soft Top 2.0 PHEV AT8: Aito asia
Koeajossa BMW i7 xDrive60: Uuden aallon huipulla
... Lisää
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
... Lisää
FOKUS MEDIA
Seitsemäs kierros
Omakotitalo Helsingin kantakaupungissa on ihme: ”Ymmärsimme, että tämän mahdollisuuden kanssa ei kannata viivytellä”
Takumi-levysoitin
Bluetooth-kaiutin kiinalaisittain
Uutta Yorkshiresta
Kun usb ei enää kelpaa
Dipolikaiutin Kreikasta
ELACin uusi aktiivikaiutin
Uusi optinen äänirasia
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
UUTTA
Uusien henkilöautojen kauppa vuoden ensimmäisellä puoliskolla edelleen hidasta
Mitsubishi laajentaa mallistoaan Euroopassa uudella Grandisilla
Volkswagen ID.4 on Suomen suosituin sähköauto
Autoliitto testasi, miten uppoavasta autosta voi pelastautua – turvaikkunat muodostavat yllättävän vaaran
Hyundai lanseeraa oman sähköauton hankintatuen
KOEAJOT
Koeajossa Mercedes-AMG 53 4Matic EQE SUV: Tehot kaakossa
Koeajossa Opel Astra Electric GS 54 kWh 156 A: Ranskalaiset sukujuuret
Koeajossa Peugeot E-308 SW Allure 54 kWh 156 A: Businesshenkinen
Koeajossa Volvo EX30 Twin Motor Performance Ultra: Pieneksi zoomattu
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Hybrid AWD-i GR Sport Premiere Edition: Onnistunut kokonaisuus
... Lisää
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
LUETUINTA JUURI NYT
Kaupallinen yhteistyö
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Uusien henkilöautojen kauppa vuoden ensimmäisellä puoliskolla edelleen hidasta
Mitsubishi laajentaa mallistoaan Euroopassa uudella Grandisilla
Volkswagen ID.4 on Suomen suosituin sähköauto
Autoliitto testasi, miten uppoavasta autosta voi pelastautua – turvaikkunat muodostavat yllättävän vaaran
Hyundai lanseeraa oman sähköauton hankintatuen
Kolme tärkeintä syytä huollattaa autosi ilmastointi säännöllisesti
Uusi 5-paikkainen sähköavolava-auto tulee Suomeen
Uudistunut e-POWER-teknologia Nissan Qashqaihin
Hallitukselta esitys romutuspalkkiosta – kaivattu piristys autokaupalle
Kia EV3 valittu Vuoden Autoksi Autotrader Awards 2025 -gaalassa
... Lisää uutisia
LUETUIMMAT
Mercedes-Benz 450 SEL 6.9 - Oman aikansa ”paras auto” täyttää 50 vuotta
Uudistunut Toyotan täyssähköinen bZ4X -mallisto laajenee uudella, edullisella malliversiolla
Hyundai lanseeraa oman sähköauton hankintatuen
Toyota Mirai -polttokennoauton myynti alkaa Suomessa
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Hybrid AWD-i GR Sport Premiere Edition: Onnistunut kokonaisuus
Tällainen on kuudennen sukupolven Toyota RAV4 - Suomeen ensi vuonna
Peugeotin mallisto täydentyy täyssähköisillä 325-hevosvoimaisilla nelivetoversioilla
Uusi 5-paikkainen sähköavolava-auto tulee Suomeen
Uuden Mercedes-Benz CLA:n toimintamatka liki 800 kilometriä
Kian historian tehokkaimman mallin hinnat ovat nyt julki
YHTEISTYÖSSÄ
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: YHDISTELYLAINA
Uusi vai käytetty auto? Yhdistelylaina voi ratkaista tilanteen
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: SILTARAHA.FI
Pidä yrityksesi liikkeessä – joustava autorahoitus auttaa
Kilpailuta autolaina – voit löytää sopivan koron lainallesi
Väärät varaosat voivat tulla kalliiksi – miksi sopivuus on tärkeää?
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: CARVERTICAL