Kevyet, taotut 19-tuumaiset vanteet on suunniteltu yksinomaan Midsummer-mallia varten. Vanne painaa ainoastaan 10 kiloa – toisin sanoen yli kolme kiloa vähemmän kuin vastaava 19-tuumainen Plus Six -vanne.
Morgan Motor Company
Miten niin Hauskaa juhannusta? Tällaisesta urheiluautosta ei ole kuultukaan!
Midsummer juhlistaa kahden maailman vanhimman korivalmistajan yhteistä korinrakennuskokemusta – puhumme siis Morgan Motor Companysta ja Pininfarina S.p.A;sta.
Morganin valmistaman Midsummerin barchetta-kori juhlistaa legendaarista eurooppalaista korityyliä. Samalla se osoittaa, miten hyvin ajaton nelipyöräisen Morganin siluetti sopii joustavasti eri tilanteisiin.
Tämä erityinen vain 50 kappaleeseen rajattu malli luotiin tunnustuksena eurooppalaisten barchetta-mallien kukoistamisesta.
Morgan-erikoisprojekti, Midsummer, osoittaa Morganin suunnittelun joustavuutta samalla, kun se esittelee harvinaista käsityötaitoa.
Midsummer perustuu Morganin uusimpaan CX-Generation Bonded Aluminium -alumiinipohjalevyyn, ja siinä on 6-sylinterinen turboahdettu moottori sekä 8-nopeuksinen automaattivaihteisto.
Projekti lähti käyntiin Morganin ja Pininfarinan kollegoiden sattumanvaraisen keskustelun jälkeen. Heti ensitapaamisella oli selvää, että molemmilla yrityksillä oli halu luoda ainutlaatuisia urheiluautoja.
Päätettiin luoda Midsummer-erikoismalli
Kevyet 19-tuumaiset takovanteet suunniteltiin yksinomaan Midsummer-mallia varten.
Keulassa havaitsee Morganin uudet ajovalot – viimeisteltynä hopeanvärisin osin – reunustavat hevosenkengän muotoista säleikköä, jossa lisäksi oleva puolikuun muoto auttaa ohjaamaan ilmavirtaa säleikköön.
Morgan Motor Company
Midsummer perustuu Morganin uusimpaan CX-Generation Bonded Aluminium -pohjalevyyn, ja siinä on 6-sylinterinen turboahdettu moottori sekä 8-nopeuksinen automaattivaihteisto.
Morgan Motor Company
Ohjauspyörä muotoiltiin uudelleen ja lisäksi Midsummerissa nautitaan parannetusta Sennheiser-äänentoistojärjestelmästä.
Morgan Motor Company
Uudet analogiset mittarit suunniteltiin yksinomaan Midsummeria varten. Isossa-Britanniassa käsintehdyt mittarit viimeisteltiin luonnonvalkoisin värein.
Morgan Motor Company
Ohjauspyörä muotoiltiin uudelleen ja lisäksi Midsummerissa nautitaan parannetusta Sennheiser-äänentoistojärjestelmästä.
Vanne painaa ainoastaan 10 kiloa – toisin sanoen yli kolme kiloa vähemmän kuin vastaava 19-tuumainen Plus Six -vanne.
Alhainen paino saavutetaan laajan elementtianalyysin sekä vanteen taonnan ansiosta. Keveydestä huolimatta vanne huokuu vankkuutta.
Uudet Michelin Pilot Sport 5 -renkaat tarjoavat paremman profiilin. Ne valittiin Midsummeriin dynaamisen johdonmukaisuuden ja ohjauspalautteen vuoksi.
Käsin muotoillut, ruostumattomasta teräksestä valmistetut alahelmat saivat inspiraationsa Pininfarinan varhaisista malleista.
Keulassa havaitsee Morganin uudet ajovalot – viimeisteltynä hopeanvärisin osin – reunustavat hevosenkengän muotoista säleikköä, jossa lisäksi oleva puolikuun muoto auttaa ohjaamaan ilmavirtaa säleiköstä.
Brittiläis-italialaista yhteistyötä.
Morgan Motor Company
Pidempi peräosa suunniteltiin korostamaan auton eleganssia. Se muistuttaa Pininfarina-malleja, jotka tuovat mieleen 1930-luvun lopun ja 1940-luvun alun muotoilun.
Uudet takavalot sijaitsevat puoliviistottujen valokoteloiden sisällä.
Näkymä Morganin ohjaamosta on ainutlaatuinen. Pitkä konepelti johtaa katseen lokasuojien yläosaan, mikä antaa selkeän kuvan siitä, missä etupyörät sijaitsevat – se on Morganin keskeisiä tunnusmerkkejä.
Midsummerissa tuota ominaisuutta jatketaan, kuitenkin pienin eroin. Pininfarinalla näet tulkittiin uudelleen Morganin perinteisiä konepellin louvereita.
Uusi brittimittaristo
Uudet analogiset mittarit suunniteltiin yksinomaan Midsummeria varten. Isossa-Britanniassa käsintehdyt mittarit viimeisteltiin luonnonvalkoisin värein.
Ohjauspyörä muotoiltiin uudelleen ja lisäksi Midsummerissa nautitaan parannetusta Sennheiser-äänentoistojärjestelmästä.
Midsummerin omamassa on vain 1 000 kiloa. Säädettävät Nitron-iskunvaimentimet on valmistettu ja säädetty erityisesti Midsummeria varten, ja ne parantavat mallin dynaamisia ominaisuuksia.
Morgan-lehdistötiedote / Juha Peltonen
*Midsummer osoittaa Morgan-korin siluetin joustavuuden. Malli on silmiinpistävä, mutta silti erehtymättömästi aito Morgan, ja se pyrkii luomaan perustan tuleville Morgan-malleille.
Jonathan Wells, suunnittelujohtaja, Morgan Motor Company
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
K-Lataus laajenee vauhdilla.
K-Auto
K-Lataus laajenee vauhdilla.
K-Auto
Kuplavolkkari 75 vuoden takaa
K-Auto
Kuplavolkkari 75 vuoden takaa
K-Auto
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Moottori testasi: Miten käytetty talvirengas pärjää uutta vastaan?
Renkaiden kuluminen ei katso kalenteria – tarkista, että renkaasi ovat valmiina syksyyn
Volvo Cars käynnistää uuden täyssähköisen Volvo ES90 -mallin tuotannon
Uudet voimalinjat Dacia Dusterille
Uuden GTI-aikakauden alku: Volkswagen esittelee sähköisen ID. Polo GTI:n
Volkswagen esittelee ID. CROSS -konseptiauton, uusi sähköautomalli pienempään kokoluokkaan
Mielenrauhaa autokauppaan – 14 päivän palautusoikeus kaikkiin käytettyjen ajoneuvojen kauppoihin
Hyundai esittelee Concept THREE-sähköautokonseptin IAA Mobility 2025 -messuilla
Opel Astra Sports Tourer Hybrid: Energiatehokas bensiiniauto temmeltää dieseleiden kentällä - jopa 1 200 km tankillisella
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
... Lisää
KOEAJOT
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Plug-in Hybrid Premiere Edition: Kiitettävästi sähköllä
Koeajossa Alfa Romeo Stelvio 2.0 Q4 AT8 Tributo Italiano: Italialainen ylistys
Koeajossa BYD Seal Excellence AWD: Urheilullista tyyliä Kiinasta
Koeajossa Mercedes-Benz CLE 300 4Matic A: Aito klassinen coupé
Koeajossa Mazda MX-30 R-EV Edition R: Männät kiertävät, sähkö liikuttaa
Koeajossa Fiat 600e 54 kWh La Prima Edizione: Hintavaa hauskuutta
Koeajossa Volkswagen T-Cross R-Line Business 1.5 TSI 150 hv DSG: Perinteet velvoittavat
Koeajossa Mazda 3 2.0 M Hybrid e-Skyactiv X Nagisa MT: Erikoista tekniikkaa
Koeajossa Mercedes-AMG 53 4Matic EQE SUV: Tehot kaakossa
... Lisää
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
... Lisää
FOKUS MEDIA
Huvilakadulta löytyi kolmihenkiselle perheelle unelmien koti
Fezz Audion uusi putkikuulokevahvistin
AVIDin EVO-kaiutinsarja täydentyy
Hyper-edullinen levysoitinesivahvistin
Uusi hybridivahvistin BonaWattilta
Monitor Audio päivitetty Bronze-kaiutinsarja
Technicsiltä lähtötason levysoitin
Keltaisen huvilan lumo kantaa Hangossa
Galvaanisesti eristetty usb-kohinasuodin
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
UUTTA
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Moottori testasi: Miten käytetty talvirengas pärjää uutta vastaan?
Renkaiden kuluminen ei katso kalenteria – tarkista, että renkaasi ovat valmiina syksyyn
Volvo Cars käynnistää uuden täyssähköisen Volvo ES90 -mallin tuotannon
Uudet voimalinjat Dacia Dusterille
KOEAJOT
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Plug-in Hybrid Premiere Edition: Kiitettävästi sähköllä
Koeajossa Alfa Romeo Stelvio 2.0 Q4 AT8 Tributo Italiano: Italialainen ylistys
Koeajossa BYD Seal Excellence AWD: Urheilullista tyyliä Kiinasta
Koeajossa Mercedes-Benz CLE 300 4Matic A: Aito klassinen coupé
... Lisää
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
LUETUINTA JUURI NYT
Kaupallinen yhteistyö
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Moottori testasi: Miten käytetty talvirengas pärjää uutta vastaan?
Renkaiden kuluminen ei katso kalenteria – tarkista, että renkaasi ovat valmiina syksyyn
Volvo Cars käynnistää uuden täyssähköisen Volvo ES90 -mallin tuotannon
Uudet voimalinjat Dacia Dusterille
Uuden GTI-aikakauden alku: Volkswagen esittelee sähköisen ID. Polo GTI:n
Volkswagen esittelee ID. CROSS -konseptiauton, uusi sähköautomalli pienempään kokoluokkaan
Mielenrauhaa autokauppaan – 14 päivän palautusoikeus kaikkiin käytettyjen ajoneuvojen kauppoihin
Hyundai esittelee Concept THREE-sähköautokonseptin IAA Mobility 2025 -messuilla
Opel Astra Sports Tourer Hybrid: Energiatehokas bensiiniauto temmeltää dieseleiden kentällä - jopa 1 200 km tankillisella
Tällainen on CUPRA Tindaya -konseptiauto
... Lisää uutisia
LUETUIMMAT
Volkswagen ongelmissa - joukkokanne odottaa?
Näitä autoja nuoret ostavat
Jaguarilta radikaali päätös
Täysin uusi sähköinen GLC ensi-illassa Münchenissa: Uusi aikakausi Mercedes-Benzille
Liikenneympyrässä ei edelleenkään osata ajaa oikein - tässä syy
Uudet voimalinjat Dacia Dusterille
Polestar 3 teki uuden Guinnessin maailmanennätyksen: pisin sähköisen SUV-mallin yhdellä latauksella kulkema matka
Moottorin parivertailussa vanha Toyota Prius ja uusi Toyota Corolla – kuinka paljon hybriditekniikka on kehittynyt?
Koeajossa Mazda MX-30 R-EV Edition R: Männät kiertävät, sähkö liikuttaa
Opel Corsa GSE Vision Gran Turismo – täyssähköinen tehopakkaus
YHTEISTYÖSSÄ
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: YHDISTELYLAINA
Uusi vai käytetty auto? Yhdistelylaina voi ratkaista tilanteen
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: SILTARAHA.FI
Pidä yrityksesi liikkeessä – joustava autorahoitus auttaa
Kilpailuta autolaina – voit löytää sopivan koron lainallesi
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ
Väärät varaosat voivat tulla kalliiksi – miksi sopivuus on tärkeää?
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: CARVERTICAL