RML:n lyhytakselivälisen urheiluauton moottorina toimii Ferrarin 485-hevosvoimainen V12 linkitettynä 6-portaiseen manuaalivaihteistoon.
MATTHEW HOWELL
Perinteitä ja nykyaikaa: Lyhytakselivälisessä RML-urheiluautossa on hiilikuitua pelissä
Ensimmäinen brittiläinen RML-brändin lyhytakselivälinen coupé on viimeistelyvaiheen loppusuoralla, ja auto saadaan tuotantovalmiiksi vielä ennen kuluvan vuoden loppua.
RML:n lyhytakselivälisen coupén esikuvana on Ferrarin lyhytakselivälinen 250 SWB. RML:n korit ja kynnykset asennettiin äskettäin ensimmäistä kertaa auton modifioituun alustaan.
RML:n lyhytakselivälisen urheiluauton moottorina toimii Ferrarin 485-hevosvoimainen V12 linkitettynä 6-portaiseen manuaalivaihteistoon.
Hiilikuitukomposiittiosat skannattiin ja mitattiin niiden kuivasovituksen jälkeen, mikä paljasti, että 99 prosenttia rakenteesta oli 2,5 mm toleranssin sisällä ja että hämmästyttävät 60 prosenttia olivat 1 mm toleranssin sisällä.
"Olemme erittäin tyytyväisiä tulokseen", luonnehti Ben Amos, RML:n lyhyen akselivälin urheiluauton valmistuksen pääinsinööri.
RML
"Ensimmäisen tuotantoauton korirakenteen näkeminen näin täydellisessä kunnossa, runkoon kiinnitettynä, äänenvaimennus- ja lämmöneristys paikallaan, on varsin erikoista. Meillä on jopa oventiivisteet asennettuina ja valmiina liimaukseen."
Ennakoiva suunnittelu, jossa käytetään CAD-suunnittelua (tietokoneavusteista suunnittelua) ja CFD:tä (laskentavirtausdynamiikkaa), ovat juuri sellaisia alueita, joissa RML:llä on laajaa kokemusta, sillä sille on aiemmin uskottu useita monimutkaisia, koko auton käsittäviä ohjelmia alkuperäisosien valmistajien taholta.
Prosessi nopeuttaa kehitysaikoja, mutta takaa myös paljon vaativamman ja laadukkaamman lopputuloksen, kun komponentit on valmistettu ja valmiita lopulliseen kokoonpanoon.
Erittäin jäykkä korirakenne
RML:n lyhytakselivälisen korin kokonaisrakenne on äärettömän jäykkä, mikä parantaa sekä turvallisuutta että ajodynamiikkaa. Se on myös kevyt.
Vaikka hieno hiilikuitu-komposiittikori maalataan marraskuussa, autossa on edelleen kohtia, joissa hiilikuitukudos on tarkoituksella näkyvillä, kuten oven sisäosat sekä jäähdytysnesteen paisuntasäiliö sekä ilmansuodatinkotelo moottoritilassa.
RML
MATTHEW HOWELL
"Haluamme muistuttaa RML:n omistajia korkealaatuisista materiaaleista, joita tähän autoon käytetään", Amos sanoi.
Ensimmäisen yksilön ("Car Zero") viimeiset rakennusvaiheet käsittävät voimansiirron, ulkopinnat, johtosarjat sekä jarruletkut.
”Tuotantoauto täyttää poikkeuksellisen korkeat vaatimukset", sanoi RML:n toimitusjohtaja Michael Mallock.
”Valmis laatu ei eroa siitä, mitä alkuperäisosia tilaavat asiakkaamme odottavat; toisin sanoen olemme siinä suhteessa alan parhaiden joukossa.”
RML-lehdistötiedote / Juha Peltonen
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Porschelta uudet Taycan ja Cayenne Black Edition -mallit
Polestareja rekisteröitiin vuoden toisella neljänneksellä 38 % enemmän kuin vuosi sitten
Uusi Mazda CX-5 Suomeen vuodenvaihteessa
Tutkimus: Täyssähköisen Mercedec-Benz CLA:n hiilijalanjälki 40 prosenttia pienempi kuin edeltävässä mallissa
Veho aloittaa BYD-henkilöautojen myynnin ja huollon Suomessa
Suomen edullisin auto on Euroopan ostetuin
Teiden huonosta kunnosta johtuvat vaaratilanteet kasvussa - samaan aikaan autoilijat säästävät renkaista
Katso listaus - Top 10 suosituinta työsuhdeautoa Ayvensiltä
Uusi täyssähköinen Porsche Cayenne kovassa testissä
Koeajossa Mazda 3 2.0 M Hybrid e-Skyactiv X Nagisa MT: Erikoista tekniikkaa
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
... Lisää
KOEAJOT
Koeajossa Mazda 3 2.0 M Hybrid e-Skyactiv X Nagisa MT: Erikoista tekniikkaa
Koeajossa Mercedes-AMG 53 4Matic EQE SUV: Tehot kaakossa
Koeajossa Opel Astra Electric GS 54 kWh 156 A: Ranskalaiset sukujuuret
Koeajossa Peugeot E-308 SW Allure 54 kWh 156 A: Businesshenkinen
Koeajossa Volvo EX30 Twin Motor Performance Ultra: Pieneksi zoomattu
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Hybrid AWD-i GR Sport Premiere Edition: Onnistunut kokonaisuus
Koeajossa Mitsubishi Colt 1.6 HEV Instyle AT: Ajotalous edellä
Koeajossa Mercedes-Benz E-sarja 300 e T A: Moneen lähtöön
Koeajossa Opel Astra Sports Tourer GS 180 PHEV: Vihdoinkin!
Koeajossa Jeep Wrangler Sahara Power Soft Top 2.0 PHEV AT8: Aito asia
... Lisää
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
... Lisää
FOKUS MEDIA
D-luokan tehovahvistimia Luxemburgista
Cambridge Audio Evo 150 uudistuu
Ryijytaiteilija Melissa Sammalvaara: ”Saan metsästä inspiraation teoksiini”
Cyruksen kompakti riaa-aste
Dalilta uusi subbari vaativille basson ystäville
Cambridge Audiolta uusi päätevahvistin
Pro-Jectin uusi striimerivahvistin
Pilvin pimein
70-luvun tunnelmaa
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
UUTTA
Porschelta uudet Taycan ja Cayenne Black Edition -mallit
Polestareja rekisteröitiin vuoden toisella neljänneksellä 38 % enemmän kuin vuosi sitten
Uusi Mazda CX-5 Suomeen vuodenvaihteessa
Tutkimus: Täyssähköisen Mercedec-Benz CLA:n hiilijalanjälki 40 prosenttia pienempi kuin edeltävässä mallissa
Veho aloittaa BYD-henkilöautojen myynnin ja huollon Suomessa
KOEAJOT
Koeajossa Mazda 3 2.0 M Hybrid e-Skyactiv X Nagisa MT: Erikoista tekniikkaa
Koeajossa Mercedes-AMG 53 4Matic EQE SUV: Tehot kaakossa
Koeajossa Opel Astra Electric GS 54 kWh 156 A: Ranskalaiset sukujuuret
Koeajossa Peugeot E-308 SW Allure 54 kWh 156 A: Businesshenkinen
Koeajossa Volvo EX30 Twin Motor Performance Ultra: Pieneksi zoomattu
... Lisää
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
LUETUINTA JUURI NYT
Kaupallinen yhteistyö
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Porschelta uudet Taycan ja Cayenne Black Edition -mallit
Polestareja rekisteröitiin vuoden toisella neljänneksellä 38 % enemmän kuin vuosi sitten
Uusi Mazda CX-5 Suomeen vuodenvaihteessa
Tutkimus: Täyssähköisen Mercedec-Benz CLA:n hiilijalanjälki 40 prosenttia pienempi kuin edeltävässä mallissa
Veho aloittaa BYD-henkilöautojen myynnin ja huollon Suomessa
Suomen edullisin auto on Euroopan ostetuin
Teiden huonosta kunnosta johtuvat vaaratilanteet kasvussa - samaan aikaan autoilijat säästävät renkaista
Katso listaus - Top 10 suosituinta työsuhdeautoa Ayvensiltä
Uusi täyssähköinen Porsche Cayenne kovassa testissä
Käytettyjä autoja myytiin alkuvuonna selkeästi enemmän kuin viime vuonna
... Lisää uutisia
LUETUIMMAT
Polestar 7 tulossa – yhteistyössä Volvon kanssa
Mercedes-Benz 450 SEL 6.9 - Oman aikansa ”paras auto” täyttää 50 vuotta
Hyundai lanseeraa oman sähköauton hankintatuen
Uudistunut Toyotan täyssähköinen bZ4X -mallisto laajenee uudella, edullisella malliversiolla
Suomen edullisin auto on Euroopan ostetuin
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Hybrid AWD-i GR Sport Premiere Edition: Onnistunut kokonaisuus
Koeajossa Mercedes-AMG 53 4Matic EQE SUV: Tehot kaakossa
Tutkimus: Täyssähköisen Mercedec-Benz CLA:n hiilijalanjälki 40 prosenttia pienempi kuin edeltävässä mallissa
Peugeotin mallisto täydentyy täyssähköisillä 325-hevosvoimaisilla nelivetoversioilla
Uusi 5-paikkainen sähköavolava-auto tulee Suomeen
YHTEISTYÖSSÄ
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: YHDISTELYLAINA
Uusi vai käytetty auto? Yhdistelylaina voi ratkaista tilanteen
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: SILTARAHA.FI
Pidä yrityksesi liikkeessä – joustava autorahoitus auttaa
Kilpailuta autolaina – voit löytää sopivan koron lainallesi
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ
Väärät varaosat voivat tulla kalliiksi – miksi sopivuus on tärkeää?
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: CARVERTICAL