RML:n lyhytakselivälisen urheiluauton moottorina toimii Ferrarin 485-hevosvoimainen V12 linkitettynä 6-portaiseen manuaalivaihteistoon.
MATTHEW HOWELL
Perinteitä ja nykyaikaa: Lyhytakselivälisessä RML-urheiluautossa on hiilikuitua pelissä
Ensimmäinen brittiläinen RML-brändin lyhytakselivälinen coupé on viimeistelyvaiheen loppusuoralla, ja auto saadaan tuotantovalmiiksi vielä ennen kuluvan vuoden loppua.
RML:n lyhytakselivälisen coupén esikuvana on Ferrarin lyhytakselivälinen 250 SWB. RML:n korit ja kynnykset asennettiin äskettäin ensimmäistä kertaa auton modifioituun alustaan.
RML:n lyhytakselivälisen urheiluauton moottorina toimii Ferrarin 485-hevosvoimainen V12 linkitettynä 6-portaiseen manuaalivaihteistoon.
Hiilikuitukomposiittiosat skannattiin ja mitattiin niiden kuivasovituksen jälkeen, mikä paljasti, että 99 prosenttia rakenteesta oli 2,5 mm toleranssin sisällä ja että hämmästyttävät 60 prosenttia olivat 1 mm toleranssin sisällä.
"Olemme erittäin tyytyväisiä tulokseen", luonnehti Ben Amos, RML:n lyhyen akselivälin urheiluauton valmistuksen pääinsinööri.
RML
"Ensimmäisen tuotantoauton korirakenteen näkeminen näin täydellisessä kunnossa, runkoon kiinnitettynä, äänenvaimennus- ja lämmöneristys paikallaan, on varsin erikoista. Meillä on jopa oventiivisteet asennettuina ja valmiina liimaukseen."
Ennakoiva suunnittelu, jossa käytetään CAD-suunnittelua (tietokoneavusteista suunnittelua) ja CFD:tä (laskentavirtausdynamiikkaa), ovat juuri sellaisia alueita, joissa RML:llä on laajaa kokemusta, sillä sille on aiemmin uskottu useita monimutkaisia, koko auton käsittäviä ohjelmia alkuperäisosien valmistajien taholta.
Prosessi nopeuttaa kehitysaikoja, mutta takaa myös paljon vaativamman ja laadukkaamman lopputuloksen, kun komponentit on valmistettu ja valmiita lopulliseen kokoonpanoon.
Erittäin jäykkä korirakenne
RML:n lyhytakselivälisen korin kokonaisrakenne on äärettömän jäykkä, mikä parantaa sekä turvallisuutta että ajodynamiikkaa. Se on myös kevyt.
Vaikka hieno hiilikuitu-komposiittikori maalataan marraskuussa, autossa on edelleen kohtia, joissa hiilikuitukudos on tarkoituksella näkyvillä, kuten oven sisäosat sekä jäähdytysnesteen paisuntasäiliö sekä ilmansuodatinkotelo moottoritilassa.
RML
MATTHEW HOWELL
"Haluamme muistuttaa RML:n omistajia korkealaatuisista materiaaleista, joita tähän autoon käytetään", Amos sanoi.
Ensimmäisen yksilön ("Car Zero") viimeiset rakennusvaiheet käsittävät voimansiirron, ulkopinnat, johtosarjat sekä jarruletkut.
”Tuotantoauto täyttää poikkeuksellisen korkeat vaatimukset", sanoi RML:n toimitusjohtaja Michael Mallock.
”Valmis laatu ei eroa siitä, mitä alkuperäisosia tilaavat asiakkaamme odottavat; toisin sanoen olemme siinä suhteessa alan parhaiden joukossa.”
RML-lehdistötiedote / Juha Peltonen
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
Audi on uudistanut omaa hybriditeknologiaansa
Audi
Audi on uudistanut omaa hybriditeknologiaansa
Audi
Erityisen hienon näköinen khaki-koriväri sekä koriin tyylikkäästi sulautuvat linjat herättävät huomiota urheilullisuudellaan.
Juha Peltonen
Erityisen hienon näköinen khaki-koriväri sekä koriin tyylikkäästi sulautuvat linjat herättävät huomiota urheilullisuudellaan.
Juha Peltonen
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Veho kärkituloksiin Auto Bildin tutkimuksessa
Täyssähköinen Porsche Cayenne äärimmäisissä olosuhteissa
Neljä rengasta ja kolme raitaa: adidaksesta tulee tulevan Audi Formula 1 -tiimin virallinen kumppani
Auto Bild 12/2025 on kaupoissa
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Moottori testasi: Miten käytetty talvirengas pärjää uutta vastaan?
Renkaiden kuluminen ei katso kalenteria – tarkista, että renkaasi ovat valmiina syksyyn
Volvo Cars käynnistää uuden täyssähköisen Volvo ES90 -mallin tuotannon
Uudet voimalinjat Dacia Dusterille
Uuden GTI-aikakauden alku: Volkswagen esittelee sähköisen ID. Polo GTI:n
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
... Lisää
KOEAJOT
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Plug-in Hybrid Premiere Edition: Kiitettävästi sähköllä
Koeajossa Alfa Romeo Stelvio 2.0 Q4 AT8 Tributo Italiano: Italialainen ylistys
Koeajossa BYD Seal Excellence AWD: Urheilullista tyyliä Kiinasta
Koeajossa Mercedes-Benz CLE 300 4Matic A: Aito klassinen coupé
Koeajossa Mazda MX-30 R-EV Edition R: Männät kiertävät, sähkö liikuttaa
Koeajossa Fiat 600e 54 kWh La Prima Edizione: Hintavaa hauskuutta
Koeajossa Volkswagen T-Cross R-Line Business 1.5 TSI 150 hv DSG: Perinteet velvoittavat
Koeajossa Mazda 3 2.0 M Hybrid e-Skyactiv X Nagisa MT: Erikoista tekniikkaa
Koeajossa Mercedes-AMG 53 4Matic EQE SUV: Tehot kaakossa
... Lisää
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
... Lisää
FOKUS MEDIA
Cabassen pallokaiutin kehittyy
MSB:n uusi, ekstreemi da-muunnin
Haussa oli "pieni autiotupa", mutta löytyikin yli 400-neliöinen vanha talo
TADilta ensimmäisen integroitu vahvistin
Hyper-edullinen levysoitinesivahvistin
Dali Kupid
Uusi hybridivahvistin BonaWattilta
Cd-unelma
Ripolisubbari laajakaistaelementille
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
UUTTA
KOEAJOT
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Plug-in Hybrid Premiere Edition: Kiitettävästi sähköllä
Koeajossa Alfa Romeo Stelvio 2.0 Q4 AT8 Tributo Italiano: Italialainen ylistys
Koeajossa BYD Seal Excellence AWD: Urheilullista tyyliä Kiinasta
Koeajossa Mercedes-Benz CLE 300 4Matic A: Aito klassinen coupé
... Lisää
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
LUETUINTA JUURI NYT
Kaupallinen yhteistyö
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Veho kärkituloksiin Auto Bildin tutkimuksessa
Täyssähköinen Porsche Cayenne äärimmäisissä olosuhteissa
Neljä rengasta ja kolme raitaa: adidaksesta tulee tulevan Audi Formula 1 -tiimin virallinen kumppani
Moottori testasi: Miten käytetty talvirengas pärjää uutta vastaan?
Renkaiden kuluminen ei katso kalenteria – tarkista, että renkaasi ovat valmiina syksyyn
Volvo Cars käynnistää uuden täyssähköisen Volvo ES90 -mallin tuotannon
Uudet voimalinjat Dacia Dusterille
Uuden GTI-aikakauden alku: Volkswagen esittelee sähköisen ID. Polo GTI:n
Volkswagen esittelee ID. CROSS -konseptiauton, uusi sähköautomalli pienempään kokoluokkaan
Mielenrauhaa autokauppaan – 14 päivän palautusoikeus kaikkiin käytettyjen ajoneuvojen kauppoihin
... Lisää uutisia
LUETUIMMAT
Volkswagen ongelmissa - joukkokanne odottaa?
Näitä autoja nuoret ostavat
Jaguarilta radikaali päätös
Täysin uusi sähköinen GLC ensi-illassa Münchenissa: Uusi aikakausi Mercedes-Benzille
Liikenneympyrässä ei edelleenkään osata ajaa oikein - tässä syy
Uudet voimalinjat Dacia Dusterille
Polestar 3 teki uuden Guinnessin maailmanennätyksen: pisin sähköisen SUV-mallin yhdellä latauksella kulkema matka
Moottorin parivertailussa vanha Toyota Prius ja uusi Toyota Corolla – kuinka paljon hybriditekniikka on kehittynyt?
Koeajossa Mazda MX-30 R-EV Edition R: Männät kiertävät, sähkö liikuttaa
Opel Corsa GSE Vision Gran Turismo – täyssähköinen tehopakkaus
YHTEISTYÖSSÄ
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: YHDISTELYLAINA
Uusi vai käytetty auto? Yhdistelylaina voi ratkaista tilanteen
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: SILTARAHA.FI
Pidä yrityksesi liikkeessä – joustava autorahoitus auttaa
Kilpailuta autolaina – voit löytää sopivan koron lainallesi
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ
Väärät varaosat voivat tulla kalliiksi – miksi sopivuus on tärkeää?
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: CARVERTICAL