Uudessa Peugeot e-Expertissä säilyy mallin polttomoottoriversioista tuttu ulkoasu, täysin polttomoottoriversiota vastaava tilavuus, ja siihen on lisätty muutamia hienovaraisia tunnisteita paljastamaan täyssähköisen käyttövoiman.
Peugeot e-Expert -pakettiauto: Täyssähköisenä versiona
Sitten vuoden 2016 markkinoille tulonsa Peugeot Expert on jo ylittänyt 195 000 kappaleen tuotantomäärän. Nyt malli tulee tarjolle kompaktien pakettiautojen segmenttiin myös 100 % sähköisenä versiona.
Uusi, täyssähköinen Peugeot e-Expert on säilyttänyt kaikki Peugeot Expertin tarjoamat hyödyt, mukaan lukien segmentissä ainutlaatuisen XS-version, joka on erityisen sopiva kaupunkien keskusta-ajoon.
Peugeot e-Expert kykenee vastaamaan kaikkiin ammattikäyttäjien tarpeisiin ja erityistarpeisiin se mahdollistaa monenlaiset varustelijoiden kanssa yhteistyössä toteutetut muunnelmat, kuten kylmäkuljetus- tai huoltoauto.
Uudessa Peugeot e-Expertissä säilyy mallin polttomoottoriversioista tuttu ulkoasu, täysin polttomoottoriversiota vastaava tilavuus, ja siihen on lisätty muutamia hienovaraisia tunnisteita paljastamaan täyssähköisen käyttövoiman.
Mittaristo päivitettiin jakamaan sähköautolla ajoon liittyvää olennaista käyttöinformaatiota.
Ulkopuolelta sähkömallin erottaa päivittynyt leijonalogo, vasemman etusiiven latausluukku, pienet muutokset maskin keskiosassa sekä takaosasta löytyvä e-Expert -monogrammi.
Ohjaamoon sähköistyminen on tuonut muutamia lisäelementtejä, kuten analogisen mittariston värityksen, päivittyneet toiminnot kosketusnäytöllä, uuden "e-Toggle" automaattisen vaihteenvalitsimen sekä uutuutena Peugeot Expertissä nähtävän sähköisen käsijarrun.
Mittaristo päivitettiin jakamaan sähköautolla ajoon liittyvää käyttöinformaatiota.
Kaksi akkuversiota
Täysin uusi Peugeot e-Expert tulee myyntiin kahtena eri akkuversiona. 50 kWh akku on saatavana XS-, M -ja XL–koripituuksiin, ja tämä esimerkiksi kaupunkiajoihin erinomaisesti soveltuva versio tarjoaa jopa 230 km (WLTP) toimintamatkan.
M- ja XL-koripituudet ovat saatavana myös 75 kWh akulla, jonka toimintamatka mahdollistaa jopa 330 km (WLTP) ajon.
Peugeot e-Expert on varustettu 11 kW:n kolmivaiheisella autolaturilla. Akun lämmöntasaus on yhdistetty matkustamon erilliseen lämmitysjärjestelmään ja mahdollistaa pikalatauksen, akun esilämmityksen ansiosta optimoidun toimintamatkan sekä pidemmän akun elinkaaren.
Lataaminen onnistuu joustavasti arjen eri ratkaisuilla. Pikalatauspisteestä 80 % latausaste saavutetaan joko jo 30 minuutissa (50 kWh akku) tai 45 minuutissa (75 kWh akku).
Uusi Peugeot e-Expert tarjoaa mahdollisuuden ohjelmoida akun lataus käynnistymään toivottuna ajankohtana joko Peugeot e-Expertin kosketusnäytöltä tai omasta matkapuhelimesta etäohjauksen avulla. Saman etäohjauksen avulla on mahdollista milloin tahansa käynnistää tai pysäyttää lataus, samoin kuin tarkistaa akun latauksen taso.
Matkustajille Peugeot e-Expert tarjoaa mukavan ohjaamotilan, jonka lämpömukavuudesta huolehtivat korkeajännite lämmitysvastus (5 kW) sekä ohjelmoitava esilämmitys.
Täysin uusi Peugeot e-Expert tulee myyntiin kahtena eri akkuversiona.
Peugeot e-Expertin muunneltavuus on segmentissä huippuluokkaa kolmen hengen Moduwork-istuinrivin ansiosta: laitimmaisen matkustajan istuimen alta saadaan käyttöön 1,16 m pitkä lisälastaustila tai keskimmäisen istuimen kääntyvän käsinojan kohdalta saadaan käyttöön työpöytä.
Vetokyky Peugeot e-Expertissä on jopa 1000 kg ja kantavuus on täyssähköversiossa sama kuin mallin polttomoottoriversioissa: jopa 1275 kg.
Lisäksi samoin kuten Peugeot Expertin polttomoottoriversiossa, täyssähköinen Peugeot e-Expert pitää sisällään runsaan määrän eri turvallisuutta ja ajamisen helppoutta tuovia ajoavustimia. Älypuhelimen informaatio on käytettävissä auton kosketusnäytöltä, kiitos Apple CarPlay™ :n ja Android Auto™ :n kanssa yhteensopivan MirrorScreen –toiminnon.
Alle 30 km/h ajossa sekä peruutettaessa jalankulkijoiden turvaksi hiljaisesti etenevä auto pitää miellyttävää varoitussääntä.
Suomeen loppuvuodesta
Uusi Peugeot e-Expert saapuu Suomeen vuoden 2020 lopulla. Mallin ennakkomyynti on alkanut ja ennakkotilaajan autoverolliset hinnat alkavat 47 979,24 € (Peugeot e-Expert M 75 kWh ) / 49 374,90 € (Peugeot e-Expert XL 75 kWh).
Juha Peltonen
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
Audi on uudistanut omaa hybriditeknologiaansa
Audi
Audi on uudistanut omaa hybriditeknologiaansa
Audi
Erityisen hienon näköinen khaki-koriväri sekä koriin tyylikkäästi sulautuvat linjat herättävät huomiota urheilullisuudellaan.
Juha Peltonen
Erityisen hienon näköinen khaki-koriväri sekä koriin tyylikkäästi sulautuvat linjat herättävät huomiota urheilullisuudellaan.
Juha Peltonen
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Auto Bild 12/2025 on kaupoissa
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Moottori testasi: Miten käytetty talvirengas pärjää uutta vastaan?
Renkaiden kuluminen ei katso kalenteria – tarkista, että renkaasi ovat valmiina syksyyn
Volvo Cars käynnistää uuden täyssähköisen Volvo ES90 -mallin tuotannon
Uudet voimalinjat Dacia Dusterille
Uuden GTI-aikakauden alku: Volkswagen esittelee sähköisen ID. Polo GTI:n
Volkswagen esittelee ID. CROSS -konseptiauton, uusi sähköautomalli pienempään kokoluokkaan
Mielenrauhaa autokauppaan – 14 päivän palautusoikeus kaikkiin käytettyjen ajoneuvojen kauppoihin
Hyundai esittelee Concept THREE-sähköautokonseptin IAA Mobility 2025 -messuilla
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
... Lisää
KOEAJOT
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Plug-in Hybrid Premiere Edition: Kiitettävästi sähköllä
Koeajossa Alfa Romeo Stelvio 2.0 Q4 AT8 Tributo Italiano: Italialainen ylistys
Koeajossa BYD Seal Excellence AWD: Urheilullista tyyliä Kiinasta
Koeajossa Mercedes-Benz CLE 300 4Matic A: Aito klassinen coupé
Koeajossa Mazda MX-30 R-EV Edition R: Männät kiertävät, sähkö liikuttaa
Koeajossa Fiat 600e 54 kWh La Prima Edizione: Hintavaa hauskuutta
Koeajossa Volkswagen T-Cross R-Line Business 1.5 TSI 150 hv DSG: Perinteet velvoittavat
Koeajossa Mazda 3 2.0 M Hybrid e-Skyactiv X Nagisa MT: Erikoista tekniikkaa
Koeajossa Mercedes-AMG 53 4Matic EQE SUV: Tehot kaakossa
... Lisää
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
... Lisää
FOKUS MEDIA
Ripolisubbari laajakaistaelementille
Unitran ensimmäinen dac
139 desibeliä 20 hertsillä
Monitor Audio päivitetty Bronze-kaiutinsarja
Cabassen kotiteatterihelmet
Full Metal Jacket
Cabassen pallokaiutin kehittyy
Putkivahvistimia kilpailukykyiseen hintaan
Uusi phono-moduuli Ranskasta
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
UUTTA
Auto Bild 12/2025 on kaupoissa
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Moottori testasi: Miten käytetty talvirengas pärjää uutta vastaan?
Renkaiden kuluminen ei katso kalenteria – tarkista, että renkaasi ovat valmiina syksyyn
Volvo Cars käynnistää uuden täyssähköisen Volvo ES90 -mallin tuotannon
KOEAJOT
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Plug-in Hybrid Premiere Edition: Kiitettävästi sähköllä
Koeajossa Alfa Romeo Stelvio 2.0 Q4 AT8 Tributo Italiano: Italialainen ylistys
Koeajossa BYD Seal Excellence AWD: Urheilullista tyyliä Kiinasta
Koeajossa Mercedes-Benz CLE 300 4Matic A: Aito klassinen coupé
... Lisää
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
LUETUINTA JUURI NYT
Kaupallinen yhteistyö
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Moottori testasi: Miten käytetty talvirengas pärjää uutta vastaan?
Renkaiden kuluminen ei katso kalenteria – tarkista, että renkaasi ovat valmiina syksyyn
Volvo Cars käynnistää uuden täyssähköisen Volvo ES90 -mallin tuotannon
Uudet voimalinjat Dacia Dusterille
Uuden GTI-aikakauden alku: Volkswagen esittelee sähköisen ID. Polo GTI:n
Volkswagen esittelee ID. CROSS -konseptiauton, uusi sähköautomalli pienempään kokoluokkaan
Mielenrauhaa autokauppaan – 14 päivän palautusoikeus kaikkiin käytettyjen ajoneuvojen kauppoihin
Hyundai esittelee Concept THREE-sähköautokonseptin IAA Mobility 2025 -messuilla
Opel Astra Sports Tourer Hybrid: Energiatehokas bensiiniauto temmeltää dieseleiden kentällä - jopa 1 200 km tankillisella
Tällainen on CUPRA Tindaya -konseptiauto
... Lisää uutisia
LUETUIMMAT
Volkswagen ongelmissa - joukkokanne odottaa?
Näitä autoja nuoret ostavat
Jaguarilta radikaali päätös
Täysin uusi sähköinen GLC ensi-illassa Münchenissa: Uusi aikakausi Mercedes-Benzille
Liikenneympyrässä ei edelleenkään osata ajaa oikein - tässä syy
Uudet voimalinjat Dacia Dusterille
Polestar 3 teki uuden Guinnessin maailmanennätyksen: pisin sähköisen SUV-mallin yhdellä latauksella kulkema matka
Moottorin parivertailussa vanha Toyota Prius ja uusi Toyota Corolla – kuinka paljon hybriditekniikka on kehittynyt?
Koeajossa Mazda MX-30 R-EV Edition R: Männät kiertävät, sähkö liikuttaa
Opel Corsa GSE Vision Gran Turismo – täyssähköinen tehopakkaus
YHTEISTYÖSSÄ
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: YHDISTELYLAINA
Uusi vai käytetty auto? Yhdistelylaina voi ratkaista tilanteen
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: SILTARAHA.FI
Pidä yrityksesi liikkeessä – joustava autorahoitus auttaa
Kilpailuta autolaina – voit löytää sopivan koron lainallesi
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ
Väärät varaosat voivat tulla kalliiksi – miksi sopivuus on tärkeää?
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: CARVERTICAL