Uudessa Peugeot e-Expertissä säilyy mallin polttomoottoriversioista tuttu ulkoasu, täysin polttomoottoriversiota vastaava tilavuus, ja siihen on lisätty muutamia hienovaraisia tunnisteita paljastamaan täyssähköisen käyttövoiman.

Uudessa Peugeot e-Expertissä säilyy mallin polttomoottoriversioista tuttu ulkoasu, täysin polttomoottoriversiota vastaava tilavuus, ja siihen on lisätty muutamia hienovaraisia tunnisteita paljastamaan täyssähköisen käyttövoiman.

Peugeot e-Expert -pakettiauto: Täyssähköisenä versiona

Sitten vuoden 2016 markkinoille tulonsa Peugeot Expert on jo ylittänyt 195 000 kappaleen tuotantomäärän. Nyt malli tulee tarjolle kompaktien pakettiautojen segmenttiin myös 100 % sähköisenä versiona.

Auto Bild.Uutiset

Uu­si, täys­säh­köi­nen Peu­ge­ot e-Ex­pert on säi­lyt­tä­nyt kaik­ki Peu­ge­ot Ex­per­tin tar­jo­a­mat hyö­dyt, mu­kaan lu­kien seg­men­tis­sä ai­nut­laa­tui­sen XS-ver­si­on, joka on eri­tyi­sen so­pi­va kau­pun­kien kes­kus­ta-ajoon.

Peu­ge­ot e-Ex­pert ky­ke­nee vas­taa­maan kaik­kiin am­mat­ti­käyt­tä­jien tar­pei­siin ja eri­tyis­tar­pei­siin se mah­dol­lis­taa mo­nen­lai­set va­rus­te­li­joi­den kans­sa yh­teis­työs­sä to­teu­te­tut muun­nel­mat, ku­ten kyl­mä­kul­je­tus- tai huol­to­au­to.

Uu­des­sa Peu­ge­ot e-Ex­per­tis­sä säi­lyy mal­lin polt­to­moot­to­ri­ver­si­ois­ta tut­tu ul­ko­a­su, täy­sin polt­to­moot­to­ri­ver­si­o­ta vas­taa­va ti­la­vuus, ja sii­hen on li­sät­ty muu­ta­mia hie­no­va­rai­sia tun­nis­tei­ta pal­jas­ta­maan täys­säh­köi­sen käyt­tö­voi­man.

Mittaristo päivitettiin jakamaan sähköautolla ajoon liittyvää olennaista käyttöinformaatiota.

Mittaristo päivitettiin jakamaan sähköautolla ajoon liittyvää olennaista käyttöinformaatiota.

Ul­ko­puo­lel­ta säh­kö­mal­lin erot­taa päi­vit­ty­nyt lei­jo­na­lo­go, va­sem­man etu­sii­ven la­taus­luuk­ku, pie­net muu­tok­set mas­kin kes­ki­o­sas­sa sekä ta­ka­o­sas­ta löy­ty­vä e-Ex­pert -mo­nog­ram­mi.

Oh­jaa­moon säh­köis­ty­mi­nen on tuo­nut muu­ta­mia li­sä­e­le­ment­te­jä, ku­ten ana­lo­gi­sen mit­ta­ris­ton vä­ri­tyk­sen, päi­vit­ty­neet toi­min­not kos­ke­tus­näy­töl­lä, uu­den "e-Tog­g­le" au­to­maat­ti­sen vaih­teen­va­lit­si­men sekä uu­tuu­te­na Peu­ge­ot Ex­per­tis­sä näh­tä­vän säh­köi­sen kä­si­jar­run.

Mit­ta­ris­to päi­vi­tet­tiin ja­ka­maan säh­kö­au­tol­la ajoon liit­ty­vää käyt­töin­for­maa­ti­o­ta.

Kak­si ak­ku­ver­si­o­ta

Täy­sin uu­si Peu­ge­ot e-Ex­pert tu­lee myyn­tiin kah­te­na eri ak­ku­ver­si­o­na. 50 kWh ak­ku on saa­ta­va­na XS-, M -ja XL–ko­ri­pi­tuuk­siin, ja tämä esi­mer­kik­si kau­pun­ki­a­joi­hin eri­no­mai­ses­ti so­vel­tu­va ver­sio tar­jo­aa jopa 230 km (WLTP) toi­min­ta­mat­kan.

M- ja XL-ko­ri­pi­tuu­det ovat saa­ta­va­na myös 75 kWh akul­la, jon­ka toi­min­ta­mat­ka mah­dol­lis­taa jopa 330 km (WLTP) ajon.

Peu­ge­ot e-Ex­pert on va­rus­tet­tu 11 kW:n kol­mi­vai­hei­sel­la au­to­la­tu­ril­la. Akun läm­mön­ta­saus on yh­dis­tet­ty mat­kus­ta­mon eril­li­seen läm­mi­tys­jär­jes­tel­mään ja mah­dol­lis­taa pi­ka­la­tauk­sen, akun esi­läm­mi­tyk­sen an­si­os­ta op­ti­moi­dun toi­min­ta­mat­kan sekä pi­dem­män akun elin­kaa­ren.

La­taa­mi­nen on­nis­tuu jous­ta­vas­ti ar­jen eri rat­kai­suil­la. Pi­ka­la­taus­pis­tees­tä 80 % la­tau­sas­te saa­vu­te­taan joko jo 30 mi­nuu­tis­sa (50 kWh ak­ku) tai 45 mi­nuu­tis­sa (75 kWh ak­ku).

Uu­si Peu­ge­ot e-Ex­pert tar­jo­aa mah­dol­li­suu­den oh­jel­moi­da akun la­taus käyn­nis­ty­mään toi­vot­tu­na ajan­koh­ta­na joko Peu­ge­ot e-Ex­per­tin kos­ke­tus­näy­töl­tä tai omas­ta mat­ka­pu­he­li­mes­ta etä­oh­jauk­sen avul­la. Sa­man etä­oh­jauk­sen avul­la on mah­dol­lis­ta mil­loin ta­han­sa käyn­nis­tää tai py­säyt­tää la­taus, sa­moin kuin tar­kis­taa akun la­tauk­sen taso.

Mat­kus­ta­jil­le Peu­ge­ot e-Ex­pert tar­jo­aa mu­ka­van oh­jaa­mo­ti­lan, jon­ka läm­pö­mu­ka­vuu­des­ta huo­leh­ti­vat kor­ke­a­jän­ni­te läm­mi­tys­vas­tus (5 kW) sekä oh­jel­moi­ta­va esi­läm­mi­tys.

Täysin uusi Peugeot e-Expert tulee myyntiin kahtena eri akkuversiona.

Täysin uusi Peugeot e-Expert tulee myyntiin kahtena eri akkuversiona.

Peu­ge­ot e-Ex­per­tin muun­nel­ta­vuus on seg­men­tis­sä huip­pu­luok­kaa kol­men hen­gen Mo­du­work-is­tuin­ri­vin an­si­os­ta: lai­tim­mai­sen mat­kus­ta­jan is­tui­men al­ta saa­daan käyt­töön 1,16 m pit­kä li­sä­las­taus­ti­la tai kes­kim­mäi­sen is­tui­men kään­ty­vän kä­si­no­jan koh­dal­ta saa­daan käyt­töön työ­pöy­tä.

Ve­to­ky­ky Peu­ge­ot e-Ex­per­tis­sä on jopa 1000 kg ja kan­ta­vuus on täys­säh­kö­ver­si­os­sa sama kuin mal­lin polt­to­moot­to­ri­ver­si­ois­sa: jopa 1275 kg.

Li­säk­si sa­moin ku­ten Peu­ge­ot Ex­per­tin polt­to­moot­to­ri­ver­si­os­sa, täys­säh­köi­nen Peu­ge­ot e-Ex­pert pi­tää si­säl­lään run­saan mää­rän eri tur­val­li­suut­ta ja aja­mi­sen help­pout­ta tuo­via ajo­a­vus­ti­mia. Äly­pu­he­li­men in­for­maa­tio on käy­tet­tä­vis­sä au­ton kos­ke­tus­näy­töl­tä, kii­tos Ap­p­le CarP­lay™ :n ja And­roid Au­to™ :n kans­sa yh­teen­so­pi­van Mir­rorSc­reen –toi­min­non.

Al­le 30 km/h ajos­sa sekä pe­ruu­tet­ta­es­sa ja­lan­kul­ki­joi­den tur­vak­si hil­jai­ses­ti ete­ne­vä au­to pi­tää miel­lyt­tä­vää va­roi­tus­sään­tä.

Suo­meen lop­pu­vuo­des­ta

Uu­si Peu­ge­ot e-Ex­pert saa­puu Suo­meen vuo­den 2020 lo­pul­la. Mal­lin en­nak­ko­myyn­ti on al­ka­nut ja en­nak­ko­ti­laa­jan au­to­ve­rol­li­set hin­nat al­ka­vat 47 979,24 € (Peu­ge­ot e-Ex­pert M 75 kWh ) / 49 374,90 € (Peu­ge­ot e-Ex­pert XL 75 kWh).

Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Audi on uudistanut omaa hybriditeknologiaansa

Audi on uudistanut omaa hybriditeknologiaansa

Audi

Audin MHEV Plus -teknologia: uuden sukupolven hybridi

Auto Bild.Uutiset
Audi on uudistanut omaa hybriditeknologiaansa

Audi on uudistanut omaa hybriditeknologiaansa

Audi

Audin MHEV Plus -teknologia: uuden sukupolven hybridi

Auto Bild.Uutiset
Erityisen hienon näköinen khaki-koriväri sekä koriin tyylikkäästi sulautuvat linjat herättävät huomiota urheilullisuudellaan.

Erityisen hienon näköinen khaki-koriväri sekä koriin tyylikkäästi sulautuvat linjat herättävät huomiota urheilullisuudellaan.

Juha Peltonen

Koeajossa Mazda 3 2.0 M Hybrid e-Skyactiv X Nagisa MT: Erikoista tekniikkaa

Auto Bild.Koeajot
Erityisen hienon näköinen khaki-koriväri sekä koriin tyylikkäästi sulautuvat linjat herättävät huomiota urheilullisuudellaan.

Erityisen hienon näköinen khaki-koriväri sekä koriin tyylikkäästi sulautuvat linjat herättävät huomiota urheilullisuudellaan.

Juha Peltonen

Koeajossa Mazda 3 2.0 M Hybrid e-Skyactiv X Nagisa MT: Erikoista tekniikkaa

Auto Bild.Koeajot

Lähes puolet suomalaisista huolissaan kotiseutunsa liikenteestä

Auto Bild.Uutiset

Lähes puolet suomalaisista huolissaan kotiseutunsa liikenteestä

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU