Uudessa Peugeot e-Expertissä säilyy mallin polttomoottoriversioista tuttu ulkoasu, täysin polttomoottoriversiota vastaava tilavuus, ja siihen on lisätty muutamia hienovaraisia tunnisteita paljastamaan täyssähköisen käyttövoiman.
Peugeot e-Expert -pakettiauto: Täyssähköisenä versiona
Sitten vuoden 2016 markkinoille tulonsa Peugeot Expert on jo ylittänyt 195 000 kappaleen tuotantomäärän. Nyt malli tulee tarjolle kompaktien pakettiautojen segmenttiin myös 100 % sähköisenä versiona.
Uusi, täyssähköinen Peugeot e-Expert on säilyttänyt kaikki Peugeot Expertin tarjoamat hyödyt, mukaan lukien segmentissä ainutlaatuisen XS-version, joka on erityisen sopiva kaupunkien keskusta-ajoon.
Peugeot e-Expert kykenee vastaamaan kaikkiin ammattikäyttäjien tarpeisiin ja erityistarpeisiin se mahdollistaa monenlaiset varustelijoiden kanssa yhteistyössä toteutetut muunnelmat, kuten kylmäkuljetus- tai huoltoauto.
Uudessa Peugeot e-Expertissä säilyy mallin polttomoottoriversioista tuttu ulkoasu, täysin polttomoottoriversiota vastaava tilavuus, ja siihen on lisätty muutamia hienovaraisia tunnisteita paljastamaan täyssähköisen käyttövoiman.
Mittaristo päivitettiin jakamaan sähköautolla ajoon liittyvää olennaista käyttöinformaatiota.
Ulkopuolelta sähkömallin erottaa päivittynyt leijonalogo, vasemman etusiiven latausluukku, pienet muutokset maskin keskiosassa sekä takaosasta löytyvä e-Expert -monogrammi.
Ohjaamoon sähköistyminen on tuonut muutamia lisäelementtejä, kuten analogisen mittariston värityksen, päivittyneet toiminnot kosketusnäytöllä, uuden "e-Toggle" automaattisen vaihteenvalitsimen sekä uutuutena Peugeot Expertissä nähtävän sähköisen käsijarrun.
Mittaristo päivitettiin jakamaan sähköautolla ajoon liittyvää käyttöinformaatiota.
Kaksi akkuversiota
Täysin uusi Peugeot e-Expert tulee myyntiin kahtena eri akkuversiona. 50 kWh akku on saatavana XS-, M -ja XL–koripituuksiin, ja tämä esimerkiksi kaupunkiajoihin erinomaisesti soveltuva versio tarjoaa jopa 230 km (WLTP) toimintamatkan.
M- ja XL-koripituudet ovat saatavana myös 75 kWh akulla, jonka toimintamatka mahdollistaa jopa 330 km (WLTP) ajon.
Peugeot e-Expert on varustettu 11 kW:n kolmivaiheisella autolaturilla. Akun lämmöntasaus on yhdistetty matkustamon erilliseen lämmitysjärjestelmään ja mahdollistaa pikalatauksen, akun esilämmityksen ansiosta optimoidun toimintamatkan sekä pidemmän akun elinkaaren.
Lataaminen onnistuu joustavasti arjen eri ratkaisuilla. Pikalatauspisteestä 80 % latausaste saavutetaan joko jo 30 minuutissa (50 kWh akku) tai 45 minuutissa (75 kWh akku).
Uusi Peugeot e-Expert tarjoaa mahdollisuuden ohjelmoida akun lataus käynnistymään toivottuna ajankohtana joko Peugeot e-Expertin kosketusnäytöltä tai omasta matkapuhelimesta etäohjauksen avulla. Saman etäohjauksen avulla on mahdollista milloin tahansa käynnistää tai pysäyttää lataus, samoin kuin tarkistaa akun latauksen taso.
Matkustajille Peugeot e-Expert tarjoaa mukavan ohjaamotilan, jonka lämpömukavuudesta huolehtivat korkeajännite lämmitysvastus (5 kW) sekä ohjelmoitava esilämmitys.
Täysin uusi Peugeot e-Expert tulee myyntiin kahtena eri akkuversiona.
Peugeot e-Expertin muunneltavuus on segmentissä huippuluokkaa kolmen hengen Moduwork-istuinrivin ansiosta: laitimmaisen matkustajan istuimen alta saadaan käyttöön 1,16 m pitkä lisälastaustila tai keskimmäisen istuimen kääntyvän käsinojan kohdalta saadaan käyttöön työpöytä.
Vetokyky Peugeot e-Expertissä on jopa 1000 kg ja kantavuus on täyssähköversiossa sama kuin mallin polttomoottoriversioissa: jopa 1275 kg.
Lisäksi samoin kuten Peugeot Expertin polttomoottoriversiossa, täyssähköinen Peugeot e-Expert pitää sisällään runsaan määrän eri turvallisuutta ja ajamisen helppoutta tuovia ajoavustimia. Älypuhelimen informaatio on käytettävissä auton kosketusnäytöltä, kiitos Apple CarPlay™ :n ja Android Auto™ :n kanssa yhteensopivan MirrorScreen –toiminnon.
Alle 30 km/h ajossa sekä peruutettaessa jalankulkijoiden turvaksi hiljaisesti etenevä auto pitää miellyttävää varoitussääntä.
Suomeen loppuvuodesta
Uusi Peugeot e-Expert saapuu Suomeen vuoden 2020 lopulla. Mallin ennakkomyynti on alkanut ja ennakkotilaajan autoverolliset hinnat alkavat 47 979,24 € (Peugeot e-Expert M 75 kWh ) / 49 374,90 € (Peugeot e-Expert XL 75 kWh).
Juha Peltonen
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
Vilahdus edullisesta Volkswagenin sähköautosta.
Volkswagen
Vilahdus edullisesta Volkswagenin sähköautosta.
Volkswagen
Dodge Challenger Black Ghost on villeimpien huhujen mukaan tulossa Suomen markkinoille V8-moottorisena, 2026-mallisena rajatun valmistusmäärän suomenkielisenä Musta Aave -erikoispainoksena. (Kuvituskuva, Stellantis)
Stellantis
Dodge Challenger Black Ghost on villeimpien huhujen mukaan tulossa Suomen markkinoille V8-moottorisena, 2026-mallisena rajatun valmistusmäärän suomenkielisenä Musta Aave -erikoispainoksena. (Kuvituskuva, Stellantis)
Stellantis
Autokaupan odotetaan piristyvän
Saka
Autokaupan odotetaan piristyvän
Saka
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Volkswagen ID.4 on Suomen suosituin sähköauto
Autoliitto testasi, miten uppoavasta autosta voi pelastautua – turvaikkunat muodostavat yllättävän vaaran
Hyundai lanseeraa oman sähköauton hankintatuen
Auto Bild 9/2025 on kaupoissa
Koeajossa Mercedes-AMG 53 4Matic EQE SUV: Tehot kaakossa
Kolme tärkeintä syytä huollattaa autosi ilmastointi säännöllisesti
Uusi 5-paikkainen sähköavolava-auto tulee Suomeen
Uudistunut e-POWER-teknologia Nissan Qashqaihin
Hallitukselta esitys romutuspalkkiosta – kaivattu piristys autokaupalle
Kia EV3 valittu Vuoden Autoksi Autotrader Awards 2025 -gaalassa
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
... Lisää
KOEAJOT
Koeajossa Mercedes-AMG 53 4Matic EQE SUV: Tehot kaakossa
Koeajossa Opel Astra Electric GS 54 kWh 156 A: Ranskalaiset sukujuuret
Koeajossa Peugeot E-308 SW Allure 54 kWh 156 A: Businesshenkinen
Koeajossa Volvo EX30 Twin Motor Performance Ultra: Pieneksi zoomattu
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Hybrid AWD-i GR Sport Premiere Edition: Onnistunut kokonaisuus
Koeajossa Mitsubishi Colt 1.6 HEV Instyle AT: Ajotalous edellä
Koeajossa Mercedes-Benz E-sarja 300 e T A: Moneen lähtöön
Koeajossa Opel Astra Sports Tourer GS 180 PHEV: Vihdoinkin!
Koeajossa Jeep Wrangler Sahara Power Soft Top 2.0 PHEV AT8: Aito asia
Koeajossa BMW i7 xDrive60: Uuden aallon huipulla
... Lisää
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
... Lisää
FOKUS MEDIA
Seitsemäs kierros
Omakotitalo Helsingin kantakaupungissa on ihme: ”Ymmärsimme, että tämän mahdollisuuden kanssa ei kannata viivytellä”
Takumi-levysoitin
Dalilta uusi subbari vaativille basson ystäville
Pilvin pimein
Isot kemut lykkääntyvät
Volumion tarkkuus-dac
Mark Levinsonin uusi ilme
Tehokas erotusmuuntaja Virosta
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
KOEAJOT
Koeajossa Mercedes-AMG 53 4Matic EQE SUV: Tehot kaakossa
Koeajossa Opel Astra Electric GS 54 kWh 156 A: Ranskalaiset sukujuuret
Koeajossa Peugeot E-308 SW Allure 54 kWh 156 A: Businesshenkinen
Koeajossa Volvo EX30 Twin Motor Performance Ultra: Pieneksi zoomattu
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Hybrid AWD-i GR Sport Premiere Edition: Onnistunut kokonaisuus
... Lisää
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
LUETUINTA JUURI NYT
Kaupallinen yhteistyö
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Volkswagen ID.4 on Suomen suosituin sähköauto
Autoliitto testasi, miten uppoavasta autosta voi pelastautua – turvaikkunat muodostavat yllättävän vaaran
Hyundai lanseeraa oman sähköauton hankintatuen
Kolme tärkeintä syytä huollattaa autosi ilmastointi säännöllisesti
Uusi 5-paikkainen sähköavolava-auto tulee Suomeen
Uudistunut e-POWER-teknologia Nissan Qashqaihin
Hallitukselta esitys romutuspalkkiosta – kaivattu piristys autokaupalle
Kia EV3 valittu Vuoden Autoksi Autotrader Awards 2025 -gaalassa
XC60 on nyt kaikkien aikojen myydyin Volvo
Polestar 4 voitti vuoden 2025 Mille Miglia Green -kilpailun
... Lisää uutisia
LUETUIMMAT
Mercedes-Benz 450 SEL 6.9 - Oman aikansa ”paras auto” täyttää 50 vuotta
Uudistunut Toyotan täyssähköinen bZ4X -mallisto laajenee uudella, edullisella malliversiolla
Toyota Mirai -polttokennoauton myynti alkaa Suomessa
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Hybrid AWD-i GR Sport Premiere Edition: Onnistunut kokonaisuus
Hyundai lanseeraa oman sähköauton hankintatuen
Tällainen on kuudennen sukupolven Toyota RAV4 - Suomeen ensi vuonna
Peugeotin mallisto täydentyy täyssähköisillä 325-hevosvoimaisilla nelivetoversioilla
Uusi 5-paikkainen sähköavolava-auto tulee Suomeen
Uuden Mercedes-Benz CLA:n toimintamatka liki 800 kilometriä
Kian historian tehokkaimman mallin hinnat ovat nyt julki
YHTEISTYÖSSÄ
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: YHDISTELYLAINA
Uusi vai käytetty auto? Yhdistelylaina voi ratkaista tilanteen
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: SILTARAHA.FI
Pidä yrityksesi liikkeessä – joustava autorahoitus auttaa
Kilpailuta autolaina – voit löytää sopivan koron lainallesi
Väärät varaosat voivat tulla kalliiksi – miksi sopivuus on tärkeää?
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: CARVERTICAL