Honda e tulee myyntiin kahtena vaihtoehtona, joiden monipuolista ja kattava ja monipuolinen varustelu on tullut esiin jo edellä. Honda e Comfort maksaa 35 624 euroa ja siinä on siis koko kojelaudan kattavat näytöt, älyavain, lasi-panoraamakatto, tummennetut takalasit, erittäin monipuolinen Honda Sensing (liikennemerkkitunnistus, mukautuva vakionopeudensäädin, kaukovaloautomatiikka jne.), varashälytysjärjestelmä, peruutuskamera, pysäköintitutkat edessä ja takana ja paljon muuta.

Honda e tulee myyntiin kahtena vaihtoehtona, joiden monipuolista ja kattava ja monipuolinen varustelu on tullut esiin jo edellä. Honda e Comfort maksaa 35 624 euroa ja siinä on siis koko kojelaudan kattavat näytöt, älyavain, lasi-panoraamakatto, tummennetut takalasit, erittäin monipuolinen Honda Sensing (liikennemerkkitunnistus, mukautuva vakionopeudensäädin, kaukovaloautomatiikka jne.), varashälytysjärjestelmä, peruutuskamera, pysäköintitutkat edessä ja takana ja paljon muuta.

Sähköauto Honda e: Visio tulevaisuudesta jo tänään

Honda e on suunniteltu taajama-ajokiksi, jolla voi lyhyen latausajan ja mainion ajettavuuden ansiosta lähteä pidemmällekin. Kuljettajan apuna olevat järjestelmät ja liitettävyys ovat aivan omalla tasollaan.

Auto Bild.Uutiset

Au­to­te­ol­li­suus ja au­tot muut­tu­vat no­pe­am­min kuin eh­kä kos­kaan nii­den yli sa­dan vuo­den mit­tai­sen his­to­ri­an ai­ka­na. Hon­da en­nus­taa, et­tä vuo­teen 2030 men­nes­sä au­to­jen ke­hi­tys kes­kit­tyy säh­köis­ty­mi­seen, au­to­ma­ti­oon ja pal­ve­lui­hin. Ym­pä­ris­tö­a­si­at, ku­ten il­mas­ton läm­pe­ne­mi­nen aja­vat koh­ti vä­hä­pääs­töi­sem­pää au­toi­lua no­peut­ta­en siir­ty­mis­tä säh­kön käyt­töön.

No­pe­as­sa ke­hi­tyk­ses­sä etu­lin­jas­sa ovat au­to­no­mi­nen au­toi­lu ja kei­no­ä­lyn mu­ka­naan tuo­ma tek­no­lo­gia. Nii­den avul­la asi­ak­kai­den suh­de au­toi­hin­sa ke­hit­tyy. Ih­mi­set ko­ke­vat au­tot osa­na päi­vit­täin käy­tet­tä­viä äly­vä­li­nei­tä, joi­den avul­la ol­laan jat­ku­vas­ti yh­tey­des­sä ul­ko­puo­li­seen maa­il­maan. Ih­mis­kes­kei­ses­sä lä­hes­ty­mi­ses­sä au­to­a­la nä­kee asi­ak­kai­den suh­tau­tu­van liik­ku­vuu­teen enem­män pal­ve­lu­na kuin tuot­tee­na, jon­ka he omis­ta­vat.

Hon­da e on syn­ty­nyt Hon­dan vuo­den 2030 en­nus­teen in­noit­ta­ma­na. Uu­del­la säh­kö­au­tol­la pa­ran­ne­taan ym­pä­ris­tön ti­laa eten­kin taa­ja­mis­sa. Uu­tuus on suun­ni­tel­tu alus­ta al­ka­en täy­del­li­sek­si pa­ke­tik­si kau­pun­geis­sa ja taa­ja­mis­sa liik­ku­mi­seen. Hon­da e to­teut­taa myös yh­ti­ön fi­lo­so­fi­aa ih­mis­kes­kei­ses­tä lä­hes­ty­mi­ses­tä, mis­sä lii­tet­tä­vyys ja eri­lai­set jat­ku­vas­ti päi­vit­ty­vät so­vel­luk­set ovat olen­nai­ses­sa roo­lis­sa.

Pel­kis­te­tyt lin­jat

Hon­da e näh­tiin en­sim­mäi­sen ker­ran Ur­ban EV -ni­mi­se­nä ko­e­mal­li­na vuon­na 2017 ja maa­lis­kuus­sa 2019 Ge­ne­ven au­to­näyt­te­lys­sä esi­tel­tiin lä­hes lo­pul­li­nen Hon­da e Pro­to­ty­pe. Syk­syl­lä 2019 Frank­fur­tin au­to­näyt­te­lys­sä oli tuo­tan­to­mal­lin vuo­ro, joka on roh­ke­an pel­kis­tet­ty­nä edel­leen lin­joil­taan kuin tut­kiel­ma tai ko­e­mal­li.

Hon­da e:n mit­ta­suh­teis­sa ja pe­rus­muo­dos­sa on pal­jon sa­maa kuin yh­ti­ön var­si­nai­sen hen­ki­lö­au­to­tuo­tan­non vä­hän yli puo­li vuo­si­sa­taa sit­ten aloit­ta­neis­sa N360/N600-mal­leis­sa. Pe­ru­sa­ja­tus ei ole muut­tu­nut mik­si­kään. Au­tos­sa on mah­dol­li­sim­man pit­kä ak­se­li­vä­li (2,53 met­riä) ja ko­ris­sa ly­hy­et yli­tyk­set. Niin­pä 3,9 met­rin mit­tai­seen 1,75 met­riä le­ve­ään ko­riin on saa­tu mai­ni­ot ti­lat nel­jäl­le. Si­sä­ti­lat ovat­kin yh­tä suu­ret kuin ul­ko­mi­toil­taan luok­kaa suu­rem­mis­sa au­tois­sa.

Pel­kis­te­tyt lin­jat ovat hal­lit­se­vi­na Hon­da e:n muo­toi­lus­sa. Sekä edes­sä et­tä ta­ka­na on pyö­re­ät, au­tol­le ys­tä­väl­li­sen il­meen an­ta­vat va­lot, joi­hin on koot­tu kaik­ki toi­min­not. Kyl­ki on lä­hes täy­sin ta­sai­nen, sil­lä niin edes­sä kuin ta­ka­na ovien kah­vat on upo­tet­tu ja pe­rin­teis­ten ul­ko­pei­lien ti­lal­la Hon­da e:ssä on ai­no­a­na luo­kas­saan pie­net ka­me­rat. Nii­den an­si­os­ta etu­pi­la­rei­hin ei ole tar­vin­nut muo­toil­la tuu­len oh­jaus­ta ja kori on sekä ae­ro­dy­naa­mi­nen et­tä hil­jai­nen.

Hon­dan suun­nit­te­lun mo­ni­puo­li­suus ko­ros­tuu ko­ne­pel­tiin si­joi­te­tus­sa la­taus­pis­tok­kees­sa. Erit­täin kes­tä­väs­tä la­sis­ta teh­ty la­taus­pis­tok­keen kan­si on kes­kel­lä, jo­ten sitä on help­po käyt­tää, on la­tu­ri sit­ten au­ton oi­ke­al­la tai va­sem­mal­la puo­lel­la. Kan­si avau­tuu joko avai­men pai­nik­kees­ta tai äly­pu­he­li­men My Hon­da+ -so­vel­luk­sel­la. Kan­nen läpi nä­ky­vät le­di­va­lot ker­to­vat la­tauk­sen ti­lan.

Olo­huo­ne­mai­nen mat­kus­ta­mo

Pel­kis­tet­ty lin­ja jat­kuu Hon­da e:n si­säl­lä, sil­lä oh­jaa­mos­ta on teh­ty ren­tout­ta­va ja ny­ky­ai­kai­nen tila, jos­sa on help­po viih­tyä. Pit­kä ak­se­li­vä­li tuo ti­laa ja va­ki­o­na ole­va lasi-pa­no­raa­ma­kat­to va­loi­suut­ta. Ma­te­ri­aa­lien va­lin­nal­la on py­rit­ty luo­maan miel­lyt­tä­vä tun­nel­ma. Is­tuin­ver­hoi­lu­na on tyy­li­käs tweed, min­kä ohel­la ko­ris­tee­na run­saas­ti käy­tet­ty syn­teet­ti­nen puu luo läm­pöä ja ko­toi­suut­ta oh­jaa­moon.

Kul­jet­ta­jan edes­sä on täy­del­tä le­vey­del­tä LCD-näyt­tö­jä, joi­den avul­la ko­je­lau­ta on pi­det­ty ma­ta­la­na. Sil­lä ja nä­kö­ken­tän ul­ko­puo­lel­le jää­vien tuu­li­la­sin­pyyh­ki­jöi­den ja ul­ko­pei­lien ka­me­roil­la kor­vaa­mi­sen kans­sa pa­ran­ne­taan nä­ky­vyyt­tä. Ko­je­lau­dan päis­sä on ka­me­ran avul­la ta­ka­nä­ky­mät esit­tä­vät 6-tuu­mai­set näy­töt. Aja­jan edes­sä on 8,8-tuu­mai­nen di­gi­taa­li­nen mit­ta­ris­to, jon­ka si­säl­lön voi sää­tää mie­len­sä mu­kai­sek­si.

Ko­ko­nai­suu­den täy­den­tä­vät kak­si 12,3-tuu­mais­ta kos­ke­tus­näyt­töä, jot­ka ovat pää­a­si­as­sa tie­to-viih­de­jär­jes­tel­mää var­ten. Edis­tyk­sel­li­nen ko­ko­nai­suus on in­tui­tii­vi­nen ja mo­ni­puo­li­ses­ti rää­tä­löi­tä­vis­sä käyt­tä­jien toi­vei­ta vas­taa­vak­si. Aja­ja ja edes­sä mat­kus­ta­va voi­vat si­joit­taa näyt­töi­hin kuu­si mie­lei­sin­tä so­vel­lus­taan. Au­ton ol­les­sa pai­kal­laan, ku­ten is­tä la­da­tes­sa, oh­jaa­mon voi muut­taa vaik­ka elo­ku­va­te­at­te­rik­si.

Vi­su­aa­li­seen nau­tin­toon kuu­luu myös ää­nen­tois­to, min­kä ta­kia Hon­da e:ssä on va­ki­o­na kuu­si kau­tin­ta ja 180 wa­tin te­hoi­nen jär­jes­tel­mä. Pa­rem­min va­rus­te­tus­sa Ad­van­ces­sa on vie­lä 75 wa­tin te­hoi­nen sub­woo­fer ta­ka­pen­kin al­la ja 45 wa­tin kes­ki­kai­u­tin täy­den­tä­mäs­sä 376 wa­tin te­hois­ta ää­nen­tois­toa.

Hon­da on kuun­nel­lut käyt­tä­jiä, min­kä ta­kia ylei­sim­min tar­vit­ta­via kat­kai­si­mia ei ole pii­lo­tet­tu tie­to-viih­de­jär­jes­tel­män kät­köi­hin. Muun mu­as­sa il­mas­toin­tia käy­te­tään pe­rin­tei­sin nap­pu­loin, min­kä li­säk­si kes­ki­kon­so­lis­sa on yk­si­pol­jin-ajon sekä ajo­ti­lan va­lit­si­met, joi­den vie­res­sä on säh­köi­sen kä­si­jar­run kat­kai­sin. Myös ää­nen­tois­ton pääl­le ja pois kyt­ken­tä sekä ää­nen­voi­mak­kuu­den sää­tö hoi­tuu kä­te­väs­ti kes­ki­kon­so­lis­ta.

Hon­dan en­sim­mäi­nen säh­kö­au­to

Hon­da tun­nus­te­li säh­kö­au­to­mark­ki­noi­ta 2010-lu­vun al­ku­puo­lel­la Jaz­zis­ta (Ja­pa­nis­sa ja Poh­jois-Ame­ri­kas­sa Fit) teh­dyl­lä säh­kö­moot­to­ri­sel­la ver­si­ol­la, jota val­mis­tet­tiin vä­hän yli tu­han­nen kap­pa­leen ra­joi­tet­tu erä. Hon­da Fit EV oli myyn­nis­sä ai­no­as­taan Ja­pa­nis­sa ja Yh­dys­val­lois­sa, ja sen suu­rin on­gel­ma oli ly­hyt vain vä­hän yli sa­dan ki­lo­met­rin toi­min­ta­mat­ka.

Hon­da e on yh­ti­ön en­sim­mäi­nen säh­kö­au­to, joka on ke­hi­tet­ty alus­ta al­ka­en säh­köl­lä toi­mi­vak­si. Au­tos­sa on täy­sin uu­si pe­rus­ra­ken­ne, jos­sa moot­to­ri on ta­ka­na ja pai­no ja­kau­tuu ta­san ak­se­lien kes­ken. Lat­ti­an al­le asen­ne­tun ajo­a­kun an­si­os­ta pai­no­pis­te on hy­vin ma­ta­lal­la, mikä pa­ran­taa ajo-omi­nai­suuk­sia ja vä­hen­tää kal­lis­te­lua.

Haus­ka ajaa kaik­ki­al­la

Hon­dan ta­paan myös e-mal­lis­sa on an­nos ur­hei­lul­li­suut­ta. Sekä edes­sä et­tä ta­ka­na on jous­tin­tu­et ja oh­jauk­ses­sa on muun­tu­va vä­li­tys. Sen an­si­os­ta Hon­da e on suu­rem­mil­la no­peuk­sil­la hy­vin va­kaa ja taa­ja­mis­sa lii­kut­ta­es­sa erit­täin näp­pä­rä. Kään­tö­sä­de on ai­no­as­taan al­le yh­dek­sän met­riä, mikä hel­pot­taa puik­ke­leh­ti­mis­ta ah­tais­sa pai­kois­sa.

Aja­mis­ta hel­pot­taa omal­ta osal­taan mah­dol­li­suus ajaa yh­del­lä pol­ki­mel­la (Sing­le Pe­dal Cont­rol Sys­tem), joka on erit­täin kä­te­vä eten­kin hi­taas­sa kau­pun­ki­a­jos­sa. Aja­ja voi pai­naa ener­gi­a­pol­jin­ta kiih­dyt­tä­es­sään ja kun hän nos­taa jal­kaa pol­ki­mel­la, vauh­ti vä­he­nee te­hok­kaas­ti py­säh­dyk­siin saak­ka. Oh­jaus­pyö­räs­tä voi sää­tää jar­ru­tuk­sen te­hok­kuut­ta.

Ajo­ti­lak­si on kak­si vaih­to­eh­toa. Nor­mal Mode -ti­las­sa kiih­dy­tyk­set ovat miel­lyt­tä­viä ja ajo pai­not­tuu ren­toon ete­ne­mi­seen. Sport Mode -ti­las­sa au­to vas­taa her­kem­min ener­gi­a­pol­ki­men pai­nal­luk­seen ja kiih­ty­vyys on ri­pe­äm­pää. Ajo­ti­lat an­ta­vat kul­jet­ta­jal­le mah­dol­li­suu­den sää­tää au­toa omaan ajo­tyy­liin so­pi­vak­si.

Hon­dan säh­kö­moot­to­ri ke­hit­tää pe­rus­mal­lis­sa 100 ki­lo­wat­tia (136 hv) ja Ad­van­ce-mal­lis­sa 113 ki­lo­wat­tia (154 hv). Mo­lem­mis­sa moot­to­rin suu­rin vään­tö­mo­ment­ti on 315 Nm, mikä vas­taa polt­to­moot­to­reis­sa kak­si­lit­rais­ta tur­boa tai kol­me­lit­rais­ta va­paas­ti hen­git­tä­vää voi­man­läh­det­tä.

Voi­maa on mu­ka­vas­ti, sil­lä Hon­da e kiih­tyy nol­las­ta sa­taan ta­san yh­dek­säs­sä se­kun­nis­sa. Hon­da e Ad­van­cel­la kiih­dy­tys on­nis­tuu vie­lä pal­jon no­pe­am­min 8,3 se­kun­nis­sa. Huip­pu­no­peus on mo­lem­mil­la ra­joi­tet­tu 145 km/h.

Hon­da on va­lin­nut säh­kö­au­toon­sa fi­lo­so­fi­an, jos­sa mu­ka­na ei kul­je­te­ta suur­ta, pai­na­vaa ajo­ak­kua. Suu­rin osa hen­ki­lö­au­toil­la ajet­ta­vis­ta mat­kois­ta on ly­hyi­tä ja la­taus­mah­dol­li­suu­det li­sään­ty­vät no­pe­aan tah­tiin. Niin­pä Hon­da e:ssä ajo­a­kun ener­gi­a­si­säl­tö on 35,5 kWh, jol­la toi­min­ta­mat­ka on 16-tuu­mai­sil­la pyö­ril­lä 222 ki­lo­met­riä ja 17-tuu­mai­sil­la pyö­ril­lä 211 ki­lo­met­riä.

Pi­ka­la­tauk­sel­la pit­käl­le

Pit­ki­ä­kään mat­ko­ja ei tar­vit­se pe­lä­tä, sil­lä käyt­tä­mäl­lä 50 kW:n te­hois­ta pi­ka­la­tu­ria (CCS2 DC) ajo­ak­kuun saa 80 pro­sen­tin la­tauk­sen 31 mi­nuu­tis­sa eli vä­hän rei­lum­man kah­vi­tau­on ai­ka­na. Maan­tiel­lä liik­ku­mis­ta edis­tä­vät li­säk­si Hon­da e:n al­hai­nen pai­no­pis­te, op­ti­maa­li­nen pai­non­ja­kau­ma ja oma­mas­san mu­ka­naan tuo­ma va­kaus. Hon­da e pai­naa va­rus­te­ta­son mu­kaan hi­ve­nen yli 1 500 ki­loa, mikä on pik­ku­au­tok­si pal­jon, mut­ta säh­kö­au­tok­si vä­hän.

La­taus Type 2 AC -liit­ti­mel­lä täyt­tää ajo­a­kun 7,4 kW te­hol­la vä­hän yli nel­jäs­sä tun­nis­sa. Mi­kä­li käy­te­tään ko­to­na ta­val­lis­ta verk­ko­vir­taa 2,3 kW:n te­hol­la, la­tauk­seen ku­luu 18,8 tun­tia.

Hon­da e hel­pot­taa elä­mää

Suu­ret kos­ke­tus­näy­töt tuo­vat au­toon val­ta­vas­ti tie­toa ja nii­tä voi vaik­ka vaih­taa kes­ke­nään. Mat­kus­ta­ja voi ra­ken­taa reit­ti­suun­ni­tel­man ja siir­tää näy­tön sen jäl­keen aja­jan puo­lel­le. Hel­poin­ta on kui­ten­kin pyy­tää apua kei­no­ä­lyl­lä toi­mi­val­ta hen­ki­lö­koh­tai­sel­ta avus­ta­jal­ta, Hon­da Per­so­nal As­sis­ten­til­ta.

Aloit­ta­mal­la OK Hon­da, voi sen jäl­keen liit­tää ky­sy­myk­sen tai oh­jei­den pyyn­nön. Näyt­töön tu­le­vat abst­rak­tit kas­vot, toi­vee­seen vas­ta­taan, min­kä li­säk­si tu­le­vat vie­lä konk­reet­ti­set oh­jeet. Kei­no­ä­ly op­pii tun­te­maan käyt­tä­jän ää­nen, mikä aut­taa ajan mit­taan en­tis­tä täs­mäl­li­sem­piin vas­tauk­siin. Kos­ka jär­jes­tel­mä on ajan ta­sal­la, se ot­taa huo­mi­oon vaik­ka­pa ra­vin­to­loi­den au­ki­o­lo­a­jat.

My Hon­da+ -so­vel­lus an­taa mah­dol­li­suu­den käyt­tää Hon­da e:n toi­min­to­ja etä­nä. Sen avul­la voi hal­li­ta au­ton la­taus­ta ja lu­ki­tus­ta, läm­mit­tää tai jääh­dyt­tää mat­kus­ta­mon tai ihan vain yk­sin­ker­tai­ses­ti et­siä au­ton. So­vel­luk­sel­la voi äly­pu­he­lin­ta käyt­tää myös au­ton avai­me­na ja täl­lä ta­voin au­ton voi an­taa vaik­ka ka­ve­rin käyt­töön il­man han­ka­laa avai­men toi­mit­ta­mis­ta.

Hon­da SEN­SING on yk­si mark­ki­noi­den mo­ni­puo­li­sim­mis­ta kul­jet­ta­jaa avus­ta­vien jär­jes­tel­mien pa­ke­teis­ta ja Hon­da e:ssä sii­hen on lii­tet­ty en­nen nä­ke­mät­tö­miä omi­nai­suuk­sia. Uu­te­na jär­jes­tel­mä­nä on edel­lä aja­van au­ton liik­keel­le läh­te­mi­ses­tä il­moit­ta­vat Lead Car De­par­tu­re No­ti­fi­ca­ti­on Sys­tem. Li­säk­si Hon­da e es­tää kiih­dyt­tä­mäs­tä liik­keel­le eteen- tai taak­se­päin, mi­kä­li jär­jes­tel­mä ha­vait­see es­teen au­ton edes­sä tai ta­ka­na, min­kä li­säk­si hä­tä­jar­ru­tus­toi­min­to on pääl­lä myös hy­vin al­hai­sis­sa no­peuk­sis­sa.

Kak­si hy­vin va­rus­tet­tua vaih­to­eh­toa

Hon­da e tu­lee myyn­tiin kah­te­na vaih­to­eh­to­na, joi­den mo­ni­puo­lis­ta ja kat­ta­va ja mo­ni­puo­li­nen va­rus­te­lu on tul­lut esiin jo edel­lä. Hon­da e Com­fort mak­saa 35 624 eu­roa ja sii­nä on siis koko ko­je­lau­dan kat­ta­vat näy­töt, äly­a­vain, lasi-pa­no­raa­ma­kat­to, tum­men­ne­tut ta­ka­la­sit, erit­täin mo­ni­puo­li­nen Hon­da Sen­sing (lii­ken­ne­merk­ki­tun­nis­tus, mu­kau­tu­va va­ki­o­no­peu­den­sää­din, kau­ko­va­lo­au­to­ma­tiik­ka jne.), va­ras­hä­ly­tys­jär­jes­tel­mä, pe­ruu­tus­ka­me­ra, py­sä­köin­ti­tut­kat edes­sä ja ta­ka­na ja pal­jon muu­ta.

Vaih­to­eh­to­na on 41 986 eu­ron hin­tai­nen Hon­da e Ad­van­ce, jos­sa on te­hok­kaam­man säh­kö­moot­to­rin li­säk­si vie­lä täy­del­li­sem­pi va­rus­te­lu. Suu­rin ul­koi­nen ero ovat 17-tuu­mai­sik­si kas­va­vat pyö­rät, min­kä li­säk­si edel­lä mai­nit­tiin pa­rem­pi ää­nen­tois­to. Kul­jet­ta­jan apu­na on py­sä­köin­ti­a­vus­tin, joka et­sii py­sä­köin­ti­pai­kan ja si­joit­taa au­ton it­se­näi­ses­ti sii­hen (Hon­da Par­king Pi­lot).

Si­sä­taus­ta­pei­lin ta­val­li­sen näy­tön ti­lal­le voi vaih­taa ha­lu­tes­saan ka­me­ran an­ta­man ku­van. Tur­va­va­rus­te­pa­ket­tiin tu­le­vat vie­lä kuol­leen kul­man avus­tin ja poi­kit­tais­lii­ken­ne­hä­ly­tin. Suo­men tal­veen so­pi­via va­rus­tei­ta ovat läm­mi­tet­tä­vä oh­jaus­pyö­rä ja tuu­li­la­si.

Hon­da e:n toi­mi­tuk­set asi­ak­kail­le al­ka­vat syys­kuus­sa.

Hon­da-leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen Kuva: Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Viisi vinkkiä, joiden avulla renkaiden ostaminen verkosta on helppoa

Auto Bild.Uutiset

Viisi vinkkiä, joiden avulla renkaiden ostaminen verkosta on helppoa

Auto Bild.Uutiset

Autoala uskoo kasvuun – toimia tarvitaan Suomessa ja EU:ssa

Auto Bild.Uutiset

Autoala uskoo kasvuun – toimia tarvitaan Suomessa ja EU:ssa

Auto Bild.Uutiset
Summit-varustelussa on lediajovalot projektiotekniikalla ja kääntymisvaloin toteutetut ledisumuvalot.

Summit-varustelussa on lediajovalot projektiotekniikalla ja kääntymisvaloin toteutetut ledisumuvalot.

Juha Peltonen

Koeajossa Jeep Avenger Summit 54 kWh 156 hv: Ensimmäinen täyssähköinen Jeep

Auto Bild.Koeajot
Summit-varustelussa on lediajovalot projektiotekniikalla ja kääntymisvaloin toteutetut ledisumuvalot.

Summit-varustelussa on lediajovalot projektiotekniikalla ja kääntymisvaloin toteutetut ledisumuvalot.

Juha Peltonen

Koeajossa Jeep Avenger Summit 54 kWh 156 hv: Ensimmäinen täyssähköinen Jeep

Auto Bild.Koeajot

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN