Toyota C-HR GR Sport saapuu Suomeen alkuvuodesta 2021.

Toyota C-HR GR Sport saapuu Suomeen alkuvuodesta 2021.

Toyota C-HR GR Sport: Suomeen alkuvuodesta 2021

Toyota C-HR -malliston uusin lisä vie koko malliston komealla tavalla vuoteen 2021.

Auto Bild.Uutiset

Vuon­na 2016 en­sie­si­tel­ty mal­li sai lois­ta­van vas­taa­no­ton myy­den yli 120 000 yk­si­löä Eu­roo­pas­sa saa­vut­ta­en 10 % mark­ki­na­o­suu­den seg­men­tis­sään.

Vii­me vuon­na ta­pah­tu­nut uu­dis­tu­mi­nen on pi­tä­nyt mal­lin hy­väs­sä vi­rees­sä, ja 1.8- tai 2.0-lit­rai­seen polt­to­moot­to­riin pe­rus­tu­vat hyb­ri­di­voi­ma­lin­jat tar­jo­a­vat edel­leen seg­men­tin alim­mat pääs­tö­ta­sot.

Tä­hän men­nes­sä C-HR on löy­tä­nyt ko­tin­sa yli 400 000 eu­roop­pa­lai­sen asi­ak­kaan luo­ta.

To­yo­tan erit­täin suo­ri­tus­ky­kyis­ten GR-mal­lien ja To­yó­ta Ga­zoo Ra­cin­gin elä­väi­sen vä­ri­maa­il­man in­noit­ta­ma GR Sport -va­rus­te­ta­so tuo te­rä­vyyt­tä niin ul­ko- kuin si­sä­de­sig­niin mal­liin, jon­ka ul­ko­nä­kö ei muu­ten­kaan jätä ke­tään kyl­mäk­si.

Ul­ko­de­sign

To­yo­ta C-HR GR Sport -mal­lin eri­tyi­sen tun­nis­tet­ta­va keu­lan il­me muo­dos­tuu mer­kin lo­gon ja ajo­va­loum­pi­oi­den mus­tas­ta taus­tas­ta, pus­ku­rin kes­ki­o­san sekä su­mu­va­lo­jen ke­hys­ten kiil­to­mus­tas­ta ko­ris­te­lus­ta, tum­man sä­vyi­ses­tä kro­mi­vär­jä­tys­tä etu­sä­lei­kös­tä sekä ag­g­res­sii­vi­ses­ti muo­toil­lus­ta etuil­ma­noh­jai­mes­ta.

Si­vu­suun­nas­ta GR Sport -mal­lin tun­nis­taa eri­tyi­ses­ti tätä mal­lia suun­ni­tel­luis­ta 19” ke­vyt­me­tal­li­van­teis­ta ja kiil­to­mus­tis­ta ko­ris­te­o­sis­ta.

Ta­kaa näh­dään myös mus­ta lo­gon taus­ta, kiil­to­mus­tia yk­si­tyis­koh­tia, GR Sport -ta­ka­pus­ku­rin ko­ris­te sekä GR Sport -mal­li­mer­kin­tä.

GR Sport-mal­li on saa­ta­vil­la yh­dek­säl­lä eri­tyi­sel­lä kak­si­sä­vy­kom­bi­naa­ti­ol­la, mu­kaan lu­kien uu­si Dy­na­mic Grey -ul­ko­vä­ri va­rus­tet­tu­na mus­tal­la ka­tol­la.

Si­sä­de­sign

Si­sä­ti­lois­sa GR Sport -mal­li hem­mot­te­lee sil­miä uu­del­la Cool Sil­ver -vä­ri­maa­il­mal­la ja va­lin­nai­sil­la is­tuin­ver­hoi­luil­la, jois­sa ver­hoi­lun tyy­pis­tä riip­pu­mat­ta on GR-hen­ki­nen pu­na­har­maa tik­kaus.

Mui­ta mal­lil­le omi­nai­sia ele­ment­te­jä ovat per­fo­roi­dul­la na­hal­la pääl­lys­tet­ty oh­jaus­pyö­tä, sekä oh­jaus­pyö­räs­sä et­tä vaih­teen­va­lit­si­mes­sa nä­ky­vä pu­nai­nen tik­kaus, mal­li­koh­tai­set kyn­nys­lis­tat sekä GR Sport -lo­gon nä­ky­mi­nen niin ir­ral­laan kuin osa­na esim. käyn­nis­tys­pai­nik­keen ja mit­ta­ris­ton aloi­tu­sa­ni­maa­ti­on de­sig­nia.

Ajet­ta­vuus

Eri­tyi­ses­ti tätä mal­lia var­ten suun­ni­tel­lut van­teet ja tätä mal­lia var­ten hie­no­sää­det­ty jou­is­tus­jär­jes­tel­mä täh­tää­vät C-HR -mal­lin muu­ten­kin mauk­kaan ajet­ta­vuu­den vie­mi­seen vie­lä kor­ke­am­mal­le ta­sol­le mat­kus­tus­mu­ka­vuu­des­ta kui­ten­kaan tin­ki­mät­tä.

Eri­no­mai­nen ren­gas, Con­ti­nen­tal Pre­mium Con­tact 6 (225/45 R 19) li­sää etu­pään pi­toa ja ajo­va­kaut­ta eri­tyi­ses­ti mut­kiin ajet­ta­es­sa.

Uu­si ren­gas on C-HR -mal­lis­ton 18” -ver­si­oi­ta ke­vy­em­pi, ja tar­jo­aa sil­ti yh­tä ma­ta­lan vie­rin­tä­vas­tuk­sen ja si­ten mal­til­li­set CO2 -pääs­töt.

To­yo­ta Sa­fe­ty Sen­se -va­rus­teet

Mal­li­vuo­den 2021 C-HR -mal­lis­to on va­rus­tet­tu To­yo­ta Sa­fe­ty Sen­se -jär­jes­tel­män uu­sim­mal­la ver­si­ol­la. Tämä ak­tii­vis­ten tur­va­va­rus­tei­den pa­ket­ti ko­ko­aa yh­teen usei­ta tur­val­li­suus­tek­no­lo­gi­oi­ta, jot­ka pyr­ki­vät joko es­tä­mään on­net­to­muuk­sien syn­tyä tai ak­tii­vi­ses­ti pie­nen­tä­mään mah­dol­li­sen on­net­to­muu­den seu­rauk­sia.

PCS-hä­tä­jar­ru­tus­jär­jes­tel­mään on teh­ty usei­ta li­säyk­siä ja päi­vi­tyk­siä. Tär­keim­mät uu­det toi­min­not ovat ESA-jär­jes­tel­mä (Emer­gen­cy Stee­ring As­sist), min­kä teh­tä­vä­nä on aut­taa väis­tö­liik­keen te­ke­mi­ses­sä.

Tä­män li­säk­si TSS-jär­jes­tel­mään kuu­luu toi­min­to, joka va­roit­taa kul­jet­ta­jaa tai te­kee tar­vit­ta­es­sa au­to­maat­ti­sen hä­tä­jar­ru­tuk­sen mi­kä­li ris­teyk­ses­tä kään­nyt­tä­es­sä on ris­ki­nä joko tör­mä­tä vas­taan­tu­le­vaan au­toon tai vas­tak­kai­ses­ta suun­nas­ta kään­nök­sen ai­ka­na tie­tä ylit­tä­vään ja­lan­kul­ki­jaan.

Li­säk­si mal­li­vuo­den 2021 To­yo­ta C-HR:n TSS-va­rus­te­luun kuu­lu­va LTA-kais­ta-avus­tin aut­taa kul­jet­ta­jaa py­sy­mään kais­ta­mer­kin­tö­jen vä­lis­sä.

Uu­si To­yo­ta C-HR GR Sport saa­puu Suo­meen al­ku­vuo­des­ta 2021.

To­yo­ta-leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Kaksi uutta voimalinjaa Renault Symbioz -malliin: enemmän tehoa, vähemmän kulutusta

Auto Bild.Uutiset

Kaksi uutta voimalinjaa Renault Symbioz -malliin: enemmän tehoa, vähemmän kulutusta

Auto Bild.Uutiset

Yhdeksällä paikkakunnalla ilmaisia tuuli­la­si­tar­kas­tuksia

Auto Bild.Uutiset

Yhdeksällä paikkakunnalla ilmaisia tuuli­la­si­tar­kas­tuksia

Auto Bild.Uutiset
Ledipikseliajovalot ovat varsin tehokkaat. Vizor-maski edustaa Opelin nykyilmettä.

Ledipikseliajovalot ovat varsin tehokkaat. Vizor-maski edustaa Opelin nykyilmettä.

Juha Peltonen

Koeajossa Opel Astra Electric GS 54 kWh 156 A: Ranskalaiset sukujuuret

Auto Bild.Koeajot
Ledipikseliajovalot ovat varsin tehokkaat. Vizor-maski edustaa Opelin nykyilmettä.

Ledipikseliajovalot ovat varsin tehokkaat. Vizor-maski edustaa Opelin nykyilmettä.

Juha Peltonen

Koeajossa Opel Astra Electric GS 54 kWh 156 A: Ranskalaiset sukujuuret

Auto Bild.Koeajot

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU