Toyota C-HR GR Sport saapuu Suomeen alkuvuodesta 2021.

Toyota C-HR GR Sport saapuu Suomeen alkuvuodesta 2021.

Toyota C-HR GR Sport: Suomeen alkuvuodesta 2021

Toyota C-HR -malliston uusin lisä vie koko malliston komealla tavalla vuoteen 2021.

Auto Bild.Uutiset

Vuon­na 2016 en­sie­si­tel­ty mal­li sai lois­ta­van vas­taa­no­ton myy­den yli 120 000 yk­si­löä Eu­roo­pas­sa saa­vut­ta­en 10 % mark­ki­na­o­suu­den seg­men­tis­sään.

Vii­me vuon­na ta­pah­tu­nut uu­dis­tu­mi­nen on pi­tä­nyt mal­lin hy­väs­sä vi­rees­sä, ja 1.8- tai 2.0-lit­rai­seen polt­to­moot­to­riin pe­rus­tu­vat hyb­ri­di­voi­ma­lin­jat tar­jo­a­vat edel­leen seg­men­tin alim­mat pääs­tö­ta­sot.

Tä­hän men­nes­sä C-HR on löy­tä­nyt ko­tin­sa yli 400 000 eu­roop­pa­lai­sen asi­ak­kaan luo­ta.

To­yo­tan erit­täin suo­ri­tus­ky­kyis­ten GR-mal­lien ja To­yó­ta Ga­zoo Ra­cin­gin elä­väi­sen vä­ri­maa­il­man in­noit­ta­ma GR Sport -va­rus­te­ta­so tuo te­rä­vyyt­tä niin ul­ko- kuin si­sä­de­sig­niin mal­liin, jon­ka ul­ko­nä­kö ei muu­ten­kaan jätä ke­tään kyl­mäk­si.

Ul­ko­de­sign

To­yo­ta C-HR GR Sport -mal­lin eri­tyi­sen tun­nis­tet­ta­va keu­lan il­me muo­dos­tuu mer­kin lo­gon ja ajo­va­loum­pi­oi­den mus­tas­ta taus­tas­ta, pus­ku­rin kes­ki­o­san sekä su­mu­va­lo­jen ke­hys­ten kiil­to­mus­tas­ta ko­ris­te­lus­ta, tum­man sä­vyi­ses­tä kro­mi­vär­jä­tys­tä etu­sä­lei­kös­tä sekä ag­g­res­sii­vi­ses­ti muo­toil­lus­ta etuil­ma­noh­jai­mes­ta.

Si­vu­suun­nas­ta GR Sport -mal­lin tun­nis­taa eri­tyi­ses­ti tätä mal­lia suun­ni­tel­luis­ta 19” ke­vyt­me­tal­li­van­teis­ta ja kiil­to­mus­tis­ta ko­ris­te­o­sis­ta.

Ta­kaa näh­dään myös mus­ta lo­gon taus­ta, kiil­to­mus­tia yk­si­tyis­koh­tia, GR Sport -ta­ka­pus­ku­rin ko­ris­te sekä GR Sport -mal­li­mer­kin­tä.

GR Sport-mal­li on saa­ta­vil­la yh­dek­säl­lä eri­tyi­sel­lä kak­si­sä­vy­kom­bi­naa­ti­ol­la, mu­kaan lu­kien uu­si Dy­na­mic Grey -ul­ko­vä­ri va­rus­tet­tu­na mus­tal­la ka­tol­la.

Si­sä­de­sign

Si­sä­ti­lois­sa GR Sport -mal­li hem­mot­te­lee sil­miä uu­del­la Cool Sil­ver -vä­ri­maa­il­mal­la ja va­lin­nai­sil­la is­tuin­ver­hoi­luil­la, jois­sa ver­hoi­lun tyy­pis­tä riip­pu­mat­ta on GR-hen­ki­nen pu­na­har­maa tik­kaus.

Mui­ta mal­lil­le omi­nai­sia ele­ment­te­jä ovat per­fo­roi­dul­la na­hal­la pääl­lys­tet­ty oh­jaus­pyö­tä, sekä oh­jaus­pyö­räs­sä et­tä vaih­teen­va­lit­si­mes­sa nä­ky­vä pu­nai­nen tik­kaus, mal­li­koh­tai­set kyn­nys­lis­tat sekä GR Sport -lo­gon nä­ky­mi­nen niin ir­ral­laan kuin osa­na esim. käyn­nis­tys­pai­nik­keen ja mit­ta­ris­ton aloi­tu­sa­ni­maa­ti­on de­sig­nia.

Ajet­ta­vuus

Eri­tyi­ses­ti tätä mal­lia var­ten suun­ni­tel­lut van­teet ja tätä mal­lia var­ten hie­no­sää­det­ty jou­is­tus­jär­jes­tel­mä täh­tää­vät C-HR -mal­lin muu­ten­kin mauk­kaan ajet­ta­vuu­den vie­mi­seen vie­lä kor­ke­am­mal­le ta­sol­le mat­kus­tus­mu­ka­vuu­des­ta kui­ten­kaan tin­ki­mät­tä.

Eri­no­mai­nen ren­gas, Con­ti­nen­tal Pre­mium Con­tact 6 (225/45 R 19) li­sää etu­pään pi­toa ja ajo­va­kaut­ta eri­tyi­ses­ti mut­kiin ajet­ta­es­sa.

Uu­si ren­gas on C-HR -mal­lis­ton 18” -ver­si­oi­ta ke­vy­em­pi, ja tar­jo­aa sil­ti yh­tä ma­ta­lan vie­rin­tä­vas­tuk­sen ja si­ten mal­til­li­set CO2 -pääs­töt.

To­yo­ta Sa­fe­ty Sen­se -va­rus­teet

Mal­li­vuo­den 2021 C-HR -mal­lis­to on va­rus­tet­tu To­yo­ta Sa­fe­ty Sen­se -jär­jes­tel­män uu­sim­mal­la ver­si­ol­la. Tämä ak­tii­vis­ten tur­va­va­rus­tei­den pa­ket­ti ko­ko­aa yh­teen usei­ta tur­val­li­suus­tek­no­lo­gi­oi­ta, jot­ka pyr­ki­vät joko es­tä­mään on­net­to­muuk­sien syn­tyä tai ak­tii­vi­ses­ti pie­nen­tä­mään mah­dol­li­sen on­net­to­muu­den seu­rauk­sia.

PCS-hä­tä­jar­ru­tus­jär­jes­tel­mään on teh­ty usei­ta li­säyk­siä ja päi­vi­tyk­siä. Tär­keim­mät uu­det toi­min­not ovat ESA-jär­jes­tel­mä (Emer­gen­cy Stee­ring As­sist), min­kä teh­tä­vä­nä on aut­taa väis­tö­liik­keen te­ke­mi­ses­sä.

Tä­män li­säk­si TSS-jär­jes­tel­mään kuu­luu toi­min­to, joka va­roit­taa kul­jet­ta­jaa tai te­kee tar­vit­ta­es­sa au­to­maat­ti­sen hä­tä­jar­ru­tuk­sen mi­kä­li ris­teyk­ses­tä kään­nyt­tä­es­sä on ris­ki­nä joko tör­mä­tä vas­taan­tu­le­vaan au­toon tai vas­tak­kai­ses­ta suun­nas­ta kään­nök­sen ai­ka­na tie­tä ylit­tä­vään ja­lan­kul­ki­jaan.

Li­säk­si mal­li­vuo­den 2021 To­yo­ta C-HR:n TSS-va­rus­te­luun kuu­lu­va LTA-kais­ta-avus­tin aut­taa kul­jet­ta­jaa py­sy­mään kais­ta­mer­kin­tö­jen vä­lis­sä.

Uu­si To­yo­ta C-HR GR Sport saa­puu Suo­meen al­ku­vuo­des­ta 2021.

To­yo­ta-leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Polestarilta akkujen kuntotodistukset käytettyihin malleihin

Auto Bild.Uutiset

Polestarilta akkujen kuntotodistukset käytettyihin malleihin

Auto Bild.Uutiset

Huoli rahasta jarruttaa suomalaisia autokaupoilla

Auto Bild.Uutiset

Huoli rahasta jarruttaa suomalaisia autokaupoilla

Auto Bild.Uutiset

Sähköautolla maailman ympäri: ennätysmatka Volkswagen ID. Buzzilla kattaa yli 75 maata

Auto Bild.Uutiset

Sähköautolla maailman ympäri: ennätysmatka Volkswagen ID. Buzzilla kattaa yli 75 maata

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN