Pitkäakselivälinen Volkswagen ID. Buzz GTX.
Volkswagen
Volkswagen ID. Buzz: Nyt saatavana myös 7-paikkaisena, pitkällä akselivälillä, pidemmällä toimintamatkalla, sekä nelivetoisena GTX-huippumallina
Kaikkien uusien Volkswagen ID. Buzz Pro -versioiden voimanlähteenä on uusi sähkömoottori, jonka teho on 210 kW (286 hv). Vastaavasti Volkswagen ID. Buzz GTX:n teho 250 kW (340 hv) tekee siitä kaikkien aikojen tehokkaimman sähköisen tila-auton, varustettuna nelivedolla, kahden kokoisella akustolla, sekä kahdella eri akselivälillä.
Volkswagen Hyötyautot laajentaa ja uudistaa nyt täyssähköisen Volkswagen ID. Buzzin mallistoa 7-paikkaisuudella, pitkällä akselivälillä, uudella 86 kW akulla ja uudella tehokkaalla voimalinjalla, joka tarjoaa tehoa 210 kW (286 hv).
Pitkällä akselivälillä varustettu Volkswagen ID. Buzz Pro tekee vaikutuksen taloudellisuudellaan ja valtavilla sisätiloilla – tilaa on jopa seitsemälle henkilölle, tai polkupyörille ja surffilaudoille.
VW ID. Buzz GTX on malliston lippulaivamalli, jossa on tehoa 250 kW (340 hv), enemmän kuin tila-autossa koskaan.
Volkswagen ID. Buzz Pro, sekä ID. Buzz GTX Long Wheelbase.
Volkswagen
Kaikissa Volkswagen ID. Buzz Pro -malleissa on muun muassa ilmalämpöpumppu, LED-ajovalot ja LED-takavalot, monitoimiohjauspyörä, kaistanvaihtoapu Side Assist, kaistanpitoavustin Lane Assist, Front Assist autonominen, Travel Assist parviälytoiminnolla, mukautuva vakionopeudensäädin ACC, dynaaminen liikennemerkkinäyttö, Park Assist Plus ja ympäristöntarkkailujärjestelmä Area View, navigointilaite, App-Connect (sis. App-Connect Wireless) Apple CarPlaylle ja Android Autolle, matkapuhelinliittymä, lämpöpumppu, automaattinen 2-alueilmastointi, lämmitettävä tuulilasi ja avaimeton lukitus ja käynnistys sekä 19” kevytmetallivanteet.
Volkswagen
Tässä mallissa on vertaansa vailla oleva suorituskyky, neliveto vakiona ja suuri vetokapasiteetti.
Volkswagen ID. Buzz GTX on saatavilla niin normaalilla kuin pitkälläkin akselivälillä. Normaalilla akselivälillä varustettu Volkswagen ID. Buzz (myös GTX) saa virtansa uudesta 79 kWh:n akusta; pitkällä akselivälillä varustetussa versiossa on aina suurempi 86 kWh akku.
Enemmän toimintamatkaa, lyhyemmät DC-pikalatausajat
Vakiovarusteisen 86 kWh:n akun ansiosta uuden pitkällä akselivälillä varustetun Volkswagen ID. Buzz Pron toimintamatka on noin 453-487 km, varusteista riippuen (WLTP).
Volkswagen ID. Buzz Pro normaalilla akselivälillä ja 79 kWh:n akulla toimintamatka on noin 423-461 km (WLTP).
Kaikki Volkswagen ID. Buzzin 79 kWh akulla varustetut versiot voi ladata DC-pikalatausasemilla jopa 185 kW teholla (aiemmin 170 kW); 86 kWh versioissa jopa 200 kW:n lataus on mahdollista.
Volkswagen ID. Buzz:in 79 kWh:n akku latautuu 10-80 % alle 30 minuutissa maksimilatauskapasiteetilla; 86 kW akkujen vastaava arvo on myös alle 30 minuuttia sen suuremman latauskapasiteetin vuoksi.
Sähköiset tilaihmeet
Volkswagen ID. Buzzin pitkällä akselivälillä (LWB: 3 239 mm) varustetut versiot ovat kokonaispituudeltaan 4 962 mm, mikä on 250 mm enemmän verrattuna normaaliin akseliväliin (NWB: 2 989 mm).
Lisäpituus luo tilaa jopa seitsemälle istuimelle (kaksi edessä, kolme 2. istuinrivillä, kaksi 3. istuinrivillä).
Kun kyydissä on viisi henkilöä, tavaratilan enimmäistilavuus on 1 340 litraa (kuormattu takaistuinten selkänojan yläreunaan); seitsemän henkilön ollessa kyydissä tavaratilan tilavuus on edelleen 306 litraa.
Jos toisen ja kolmannen rivin kaikkien viiden istuimen selkänojat käännetään alas, tavaratilan tilavuus kasvaa vaikuttavaan 2 469 litraan.
Volkswagen ID. Buzzin pitkällä akselivälillä (LWB: 3 239 mm) varustetut versiot ovat kokonaispituudeltaan 4 962 mm, mikä on 250 mm enemmän verrattuna normaaliin akseliväliin (NWB: 2 989 mm). Lisäpituus luo tilaa jopa seitsemälle istuimelle (kaksi edessä, kolme 2. istuinrivillä, kaksi 3. istuinrivillä). Kun kyydissä on viisi henkilöä, tavaratilan enimmäistilavuus on 1 340 litraa (kuormattu takaistuinten selkänojan yläreunaan); seitsemän henkilön ollessa kyydissä tavaratilan tilavuus on edelleen 306 litraa. Jos toisen ja kolmannen rivin kaikkien viiden istuimen selkänojat käännetään alas, tavaratilan tilavuus kasvaa vaikuttavaan 2 469 litraan. Normaalilla akselivälillä varustettu Volkswagen ID. Buzz voidaan nyt konfiguroida myös 6-paikkaiseksi (2/2/2); tähän asti se on ollut saatavilla vain viisipaikkaisena (2/3).
Volkswagen
Normaalilla akselivälillä varustettu Volkswagen ID. Buzz voidaan nyt konfiguroida myös 6-paikkaiseksi (2/2/2); tähän asti se on ollut saatavilla vain viisipaikkaisena (2/3).
Optimoitu ohjelmisto ja laitteisto
Kaikki uudet Volkswagen ID. Buzz -malliversiot ovat saaneet kattavan laitteisto- ja ohjelmistopäivityksen.
Uutuutena on vakiovarusteinen täysin uuden sukupolven multimediajärjestelmä, jossa on intuitiivinen valikkojen navigointi, sekä erittäin nopea toimintateho.
Järjestelmän kosketusnäyttö on nyt kooltaan 12,9 tuumaa (aiemmin 12,0”).
Uutta on myös valaistu kosketuspalkki lämpötilan ja äänenvoimakkuuden säätöön.
Uutta IDA-ääniavustajaa käytetään luonnollisilla äänikomennoilla. Se ei ainoastaan salli lukuisten toimintojen hallintaa, vaan tarjoaa myös vastauksia yleistietokysymyksiin käyttämällä online-yhteyttä tietokantoihin, kuten Wikipediaan.
Innovatiivinen IDA-ääniavustaja sisältää lisäksi ChatGPT-integroinnin (AI/tekoäly). Eräs uusi ominaisuus on Wellness-sovellus, joka käyttää esikonfiguroituja ohjelmia säätämään erilaisia auton toimintoja tavoitteenaan parantaa hyvinvointia ajon tai latauksen aikana.
Lisäksi Volkswagen ID. Buzz voidaan nyt tilata head-up-tuulilasinäytöllä. Mukana on myös uusia kuljettajaa avustavia järjestelmiä, mukaan lukien Park Assist Pro, jossa on älypuhelimen kautta tapahtuva etäpysäköintitoiminto.
Poistumisvaroitusjärjestelmä on uusi lisäys, joka varoittaa moottoriajoneuvoista ja polkupyöristä, jotka lähestyvät takaa ovea avattaessa.
Vaikuttava vakiovarustelu
Kaikissa Volkswagen ID. Buzz Pro -malleissa on muun muassa ilmalämpöpumppu, LED-ajovalot ja LED-takavalot, monitoimiohjauspyörä, kaistanvaihtoapu Side Assist, kaistanpitoavustin Lane Assist, Front Assist autonominen, Travel Assist parviälytoiminnolla, mukautuva vakionopeudensäädin ACC, dynaaminen liikennemerkkinäyttö, Park Assist Plus ja ympäristöntarkkailujärjestelmä Area View, navigointilaite, App-Connect (sis. App-Connect Wireless) Apple CarPlaylle ja Android Autolle, matkapuhelinliittymä, lämpöpumppu, automaattinen 2-alueilmastointi, lämmitettävä tuulilasi ja avaimeton lukitus ja käynnistys sekä 19” kevytmetallivanteet.
Yksilölliset GTX-varusteet
Volkswagen ID. Buzz GTX eroaa Volkswagen ID. Buzz Pro -malleista sekä visuaalisesti että varusteiltaan.
VW ID. Buzzin kattoikkuna.
Volkswagen
Ainutlaatuinen GTX-etuosan muotoilu on erityisen huomiota herättävä. Kaikki auton tummat rungon osat on viimeistelty korkeakiiltoisella mustalla värillä.
Vakiovarusteina ID. Buzz GTX -malleissa on PRO-mallin varusteiden lisäksi 20 tuuman kevytmetallivanteet.
Vakiona ovat myös IQ.LIGHT-led-matriisiajovalot, sekä urheilullinen sisusta: musta sisäkaton verhous, GTX-spesifiset punaiset tikkaukset istuimissa, ja GTX-logolla somistettu monitoimiohjauspyörä.
Uusi, kirsikanpunainen ulkoväri on tarjolla vain GTX-malleihin
Volkswagen ID. Buzz Pro ja GTX -malliversiot ovat saapuneet Suomeen.
Normaaliakselivälisen ID. Buzz Pro:n alkaen-hinta on 61 990 euroa, ja vastaavan GTX-malliversion 74 190 euroa.
Pitkäakselivälisen auton vastaavat alkaen hinnat ovat 65 990 euroa ja 77 490 euroa. Autojen tuotanto, varustettuna uudella ilmalämpöpumpulla, alkaa loppuvuodesta 2024.
Ensimmäiset uudet Volkswagen ID. Buzz Pro ja GTX -mallit saapuvat Suomen Volkswagen-jälleenmyyjille heti alkuvuodesta 2025.
VW-lehdistötiedote /Juha Peltonen
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
Pyry Lautamäki on intohimoinen autokauppias.
Rinta-Joupin Autoliike
Pyry Lautamäki on intohimoinen autokauppias.
Rinta-Joupin Autoliike
Etusäleikössä on Toyota-logon sijaan Toyota-teksti. Ledikaukovalo antaa todella tehokkaasti valoa.
Juha Peltonen
Etusäleikössä on Toyota-logon sijaan Toyota-teksti. Ledikaukovalo antaa todella tehokkaasti valoa.
Juha Peltonen
Väylä
Väylä
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Toyota Kenshiki Forum: Uutuuksia pukkaa
Koeajossa BMW i5 M60 xDrive Sedan: Edustavaan ajoon
Sata vuotta Autotuojat ja -teollisuus ry:n ja koko autoalan historiaa yksissä kansissa
Routavauriokausi on täällä: Estä rengasvaurio asiantuntijan vinkeillä
Porsche Macan voitti talviautotestin
Auto Bild 4/2025 on kaupoissa
Uusi DS N°8 tarjoaa jopa 750 km sähköisen toimintamatkan
Renault 5 Turbo 3E – maailman ensimmäinen minisuperurheiluauto
Kialle neljä arvostettua iF Design Award -palkintoa
Autoala uskoo kasvuun – toimia tarvitaan Suomessa ja EU:ssa
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
KOEAJOT
Koeajossa BMW i5 M60 xDrive Sedan: Edustavaan ajoon
Koeajossa Honda ZR-V Hybrid Advance: Nuorekas täydennys
Koeajossa BMW iX1 xDrive30 Charged Plus: Pettämättömällä tyylillä
Koeajossa Polestar 2 BST edition 230: Sähköpirulainen
Koeajossa Honda e:NY1 Advance: Periaatteessa loistava
Koeajossa Porsche Cayenne E-Hybrid Coupé: Ajoon hiottu
Koeajossa Renault Clio E-Tech Hybrid 145 techno: Talous edellä
Koeajossa Mazda MX-5 2.0 (184) Skyactiv-G Homura MT: Kirkkain tähti viidestä
Koeajossa Peugeot 508 SW PSE Hybrid4 360 EAT8: Uudella ilmeellä
Koeajossa BYD Tang Black Edition: Tasokasta tilaa
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
FOKUS MEDIA
McIntoshilta striimeri-dac
Piilotettu digitaalinen totuus
Valaise hifiäänesi
Elementit järjestykseen
Wharfedale Aston
Laajakaistainen tasoelementti
Spendorin A-sarja uudistuu
Oikea kääntöpöytä
Esoteerinen striimeri
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
Kaupallinen yhteistyö
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Toyota Kenshiki Forum: Uutuuksia pukkaa
Porsche Macan voitti talviautotestin
Uusi DS N°8 tarjoaa jopa 750 km sähköisen toimintamatkan
Renault 5 Turbo 3E – maailman ensimmäinen minisuperurheiluauto
Kialle neljä arvostettua iF Design Award -palkintoa
Autoala uskoo kasvuun – toimia tarvitaan Suomessa ja EU:ssa
Uuden Hyundai IONIQ 9:n myynti alkaa
Alpine A110 ensi kertaa myynnissä Suomessa
Kia EV4 esittelyssä AUTO 25 & Mobility -tapahtumassa Helsingissä
Mitsubishi Outlander PHEV esittelyssä ja koeajettavissa AUTO 25 & Mobility -tapahtumassa
LUETUIMMAT
Yleinen hybridiautoilla ajavien virhe voi aiheuttaa käynnistysongelmia talvipakkasilla
Sähköautolla ja polttomoottoriautolla 1 000 km Lappiin – Volkswagen vertaili ajoaikaa ja kustannuksia
Tällaisia autoja yli 65-vuotiaat ostavat
Uusi suomalainen innovaatio ravistelee vaihtoautojen kauppaa
Hyundai IONIQ 5 uudistuu ‒ myös hinnaltaan
Koeajossa Polestar 2 BST edition 230: Sähköpirulainen
Mitsubishin uusi tulokas suosikkiluokkaan on Grandis
Peugeot vyöryttää sähköautoja maailmalle
Nopeammin ja pidemmälle kuin yhdelläkään Volvolla aikaisemmin: uusi ES90 lisää toimintamatkaa ja latausnopeutta
XPENG avasi myymälän Helsinkiin - uuden sähköautomerkin premium-autolla 52 minuutin latauksella Helsingistä Lappiin
YHTEISTYÖSSÄ
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: RAHALAITOS.FI
Autolainan merkitys taloudellisessa päätöksenteossa
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: PUHELINLIITTYMÄ.COM
Kilpailuta puhelinliittymäsi ja tankkaa auto säästöillä
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: Rengastukkurit.fi
Kevään Tulo – Valmista Autosi Kesäkauteen
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: Nopealaina.fi
Säästä rahaa ja aikaa: Parhaat autolainat 2024 vertailussa
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: Rahalaitos.fi