Kia

Vuonna 2025: Joka kolmas Kian myymä auto Euroopassa sähköauto

Kia aloitti vuoden 2021 näyttävästi julkaisemalla uuden logon ja brändisloganin ”Movement that inspires”. Kian julkaiseman uuden strategian mukaan Kia luo auton­val­mis­tuksen lisäksi kestäviä liikku­mis­rat­kaisuja asiakkaille.

Auto Bild.Uutiset

Kian uu­si yri­tys­ni­mi Kia Cor­po­ra­ti­on osoit­taa si­tou­tu­mis­ta yh­ti­ön pit­kän ai­ka­vä­lin ”Plan S” -lii­ke­toi­min­tast­ra­te­gi­aan. Vuon­na 2020 lan­see­ra­tun Plan S:n ta­voit­tee­na on luo­da Ki­al­le joh­ta­va ase­ma tu­le­vai­suu­den liik­ku­mi­sa­lal­la laa­jen­ta­mal­la lii­ke­toi­min­taa säh­kö­au­toil­la sekä tar­jo­a­mal­la uu­sia liik­ku­mis­pal­ve­lui­ta ja -rat­kai­su­ja.

”Kia on mo­niin val­mis­ta­jiin ver­rat­tu­na jo pit­käl­lä säh­kö­au­to­jen val­mis­ta­mi­ses­sa ja liik­ku­mis­pal­ve­lui­den ke­hit­tä­mi­ses­sä. Kian stra­te­gi­a­na on saa­vut­taa joh­ta­va ase­ma maa­il­man säh­kö­au­to­mark­ki­noil­la. Kia on me­nos­sa ko­vaa vauh­tia koh­ti ta­voi­tet­taan. Ar­vi­ol­ta 30 pro­sent­tia Kian Eu­roo­pan au­to­myyn­nis­tä on täys­säh­kö­au­to­ja jo vuon­na 2025”, sa­noo Kia Brand Di­rec­tor Rami Kit­ti­lä.

Kia tu­lee vah­vis­ta­maan glo­baa­lia säh­kö­au­to­jen va­li­koi­maan­sa seit­se­mäl­lä täy­sin uu­del­la täys­säh­kö­au­tol­la vuo­teen 2027 men­nes­sä. En­sim­mäi­sen Kian seu­raa­van su­ku­pol­ven säh­kö­au­ton en­nak­ko­myyn­ti al­kaa Suo­mes­sa jo tä­män vuo­den huh­ti­kuus­sa.

Ky­sees­sä on cros­so­ver-mal­li ”CV”, jon­ka toi­min­ta­mat­ka säh­köl­lä on yli 500 ki­lo­met­riä. Tämä on myös Kian en­sim­mäi­nen glo­baa­li au­to­mal­li brän­din uu­del­la lo­gol­la. Sa­mal­la se on en­sim­mäi­nen Kia, joka tu­lee tuo­tan­toon vain täys­säh­kö­au­to­na.

”Kian ta­voit­tee­na on saa­vut­taa vuo­si­kym­me­nen puo­li­vä­liin men­nes­sä 6,6 pro­sen­tin mark­ki­na­o­suus maa­il­man­laa­jui­sis­ta säh­kö­au­to­mark­ki­nois­ta. Kia ta­voit­te­lee 500 000 kap­pa­leen glo­baa­lia säh­kö­au­to­myyn­tiä vuo­teen 2026 men­nes­sä. Eu­roo­pan mark­ki­noil­la tu­lee ole­maan erit­täin iso mer­ki­tys Kian säh­köis­ty­mis­st­ra­te­gi­as­sa. Kia myy ar­vi­ol­ta noin 200 000 täys­säh­kö­au­toa Eu­roo­pas­sa jo tä­män vuo­si­kym­me­nen puo­li­vä­lis­sä”, Kit­ti­lä ker­too.

Uu­sia Kia-au­to­ja myy­tiin vii­me vuon­na Eu­roo­pas­sa yh­teen­sä 416 715 kap­pa­let­ta. Mer­kin Eu­roo­pan mark­ki­na­o­suus nou­si en­nä­tyk­sel­li­seen 3,5 pro­sent­tiin. Myös Suo­mes­sa Kia saa­vut­ti kaik­kien ai­ko­jen en­nä­tyk­sen 7,3 pro­sen­tin mark­ki­na­o­suu­del­laan nous­ten sa­mal­la maam­me vii­den­nek­si re­kis­te­röi­dyim­mäk­si au­to­mer­kik­si.

”Kia on merk­ki, joka on sys­te­maat­ti­ses­ti pys­ty­nyt kas­vat­ta­maan mark­ki­na­o­suut­taan Eu­roo­pas­sa. Se on osoi­tus stra­te­gi­am­me toi­mi­vuu­des­ta. Kia on uu­dis­ta­mas­sa säh­köis­ten au­to­jen suun­nit­te­lua, ke­hi­tys­tä ja tuo­tan­toa si­ten, et­tä se pys­tyy vas­taa­maan asi­ak­kai­den tar­pei­siin jo suun­nit­te­lu­vai­hees­sa. Li­säk­si mu­kaut­ta­mal­la Kian uut­ta E-GMP-säh­kö­au­to­a­lus­taa, jo­hon täy­sin uu­si CV pe­rus­tuu, merk­ki pys­tyy tar­jo­a­maan si­sä­ti­loil­taan luok­kan­sa par­hai­ta au­to­ja”, Kit­ti­lä sa­noo.

KIa-leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Uusi Nissan Interstar – diesel tai täyssähkö: Myynti Suomessa alkaa

Auto Bild.Uutiset

Uusi Nissan Interstar – diesel tai täyssähkö: Myynti Suomessa alkaa

Auto Bild.Uutiset

Yrittääkö auton myyjä vetäytyä vastuusta? Tunne käytetyn auton takuun ja virhevastuun erot

Auto Bild.Kaupallinen yhteistyö

Yrittääkö auton myyjä vetäytyä vastuusta? Tunne käytetyn auton takuun ja virhevastuun erot

Auto Bild.Kaupallinen yhteistyö

Polestar 5 julkaistaan Gran Turismo 7 -pelissä

Auto Bild.Uutiset

Polestar 5 julkaistaan Gran Turismo 7 -pelissä

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN