Kilpailu: Voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Etusivu
Hyöty
Koeajot
Testit
Uutiset
Klassikot
Superautot
Kilpailut
Tilaa lehti
Tilaa lehti

BMW: Sähköautojen latauspalvelu avautuu Suomessa

Leveä keulailme tekee X3:sta itseään isomman oloisen. Ulkonäkö on varsin samankaltainen kuin toisen sukupolven mallissa, mutta todellisuudessa valoumpiot ja sumuvalot ovat aivan erinäköiset.

Leveä keulailme tekee X3:sta itseään isomman oloisen. Ulkonäkö on varsin samankaltainen kuin toisen sukupolven mallissa, mutta todellisuudessa valoumpiot ja sumuvalot ovat aivan erinäköiset.

Koeajossa BMW X3 xDrive 20d A: Korkealuokkainen haastaja

Uusin X3 saattaa näyttää edeltäjältään, mutta tarkemmin katsoessa huomaa erehtyneensä. X3 asettuu esimerkiksi Audi Q5:n, Mercedes-Benz GLC:n ja Volvo XC60:n kilpailijaksi, joten se on kovassa seurassa.

Auto Bild.Koeajot
8.1.2019

Vuo­si­mal­lin 2018 BMW X3 tun­teen koo­di­ni­men G01, kun sen edel­tä­jän tun­nus oli F25. Äk­ki­sel­tään nii­den kes­ken ei näyt­täi­si esiin­ty­vän juu­ri­kaan ero­ja, mut­ta to­del­li­suu­des­sa asia ei ole näin.

Vaik­ka van­han ja uu­den mal­lit mit­ta­suh­teet vai­kut­ta­vat säi­ly­neen en­nal­laan, kori pi­den­tyi seit­se­män sent­tiä (nyt 4 716 mm). Uu­tuus on myös 1,5 sent­tiä ai­em­paa le­ve­äm­pi (1 897 mm) ja aa­vis­tuk­sen kor­ke­am­pi (1 676 mm). Olen­nais­ta on myös vii­ti­sen sent­tiä ai­em­paa pi­dem­pi ak­se­li­vä­li (2 864 mm).

Tästäkään vinkkelistä uusinta koria ei välttämättä erota 2017-mallista muusta kuin hiekkapellistä ja pakoputkista. Kolmannen polven X3:ssa on edeltävää mallia pidempi akseliväli.

Tästäkään vinkkelistä uusinta koria ei välttämättä erota 2017-mallista muusta kuin hiekkapellistä ja pakoputkista. Kolmannen polven X3:ssa on edeltävää mallia pidempi akseliväli.

Keu­lan il­ma­not­to­auk­ko­jen suun­nit­te­lun avul­la il­man­vas­tus­ker­roi­nar­vo saa­tiin 0,29:ään. Li­säk­si en­ti­sen pie­nim­män 17 tuu­man van­ne­koon ti­lal­le tuli vä­him­mäis­kook­si 18 tuu­maa. Pa­ko­put­kis­ton ulos­tu­lot näyt­tä­vät sa­man­lai­sil­ta riip­pu­mat­ta sii­tä, mikä mal­li­ver­sio on ky­sees­sä.

Ajet­ta­vuus mal­lis­saan

Ko­ea­jo­au­ton 2-lit­rai­nen tur­bo­die­sel so­vel­tuu ka­tu­maas­tu­rin ko­riin. Teh­taan mu­kaan sen 190 he­vos­voi­maa riit­tä­vät kiih­dyt­tä­mään 1,8-ton­ni­sen X3:n sa­ta­sen no­peu­teen kah­dek­sas­sa se­kun­nis­sa.

Hallintalaitteita on helppo käyttää. Mittariston olomuoto muuttuu ajotilan mukana. Näytön koko on 10,25 tuumaa. Ohjauspyörä ja pienet mittarit ovat erilaiset kuin vanhassa mallissa.

Hallintalaitteita on helppo käyttää. Mittariston olomuoto muuttuu ajotilan mukana. Näytön koko on 10,25 tuumaa. Ohjauspyörä ja pienet mittarit ovat erilaiset kuin vanhassa mallissa.

Kes­ki­ku­lu­tus oli au­ton ajo­tie­to­ko­neen mu­kaan kau­pun­ki­a­jos­sa hie­man yli seit­se­män lit­raa ja se­ka­lai­ses­sa ajos­sa 5,8 l/100 km. Ne­li­ve­toi­sen au­to­maat­ti­vaih­tei­sen ka­tu­maas­tu­rin koh­dal­la saa­vu­te­tut ku­lu­tus­lu­ke­mat ei­vät kuu­los­ta kor­keil­ta, ja ne ovat hy­väs­sä lin­jas­sa au­ton suo­ri­tus­ky­vyn kans­sa.

BMW:n 2-litrainen turbodiesel on osuva valinta, sillä moottorin vääntöhuippu on 400 newtonmetriä.

BMW:n 2-litrainen turbodiesel on osuva valinta, sillä moottorin vääntöhuippu on 400 newtonmetriä.

Eten­kin ka­ra­vaa­na­rei­ta kiin­nos­ta­va yk­si­tyis­koh­ta on 400 Nm:n mak­si­mi­vään­tö­mo­ment­ti, joka on käy­tös­sä kes­kei­sel­lä käyn­ti­no­peu­sa­lu­eel­la 1 750–2 500 r/min. Uu­des­sa X3:ssa käy­te­tään hy­väk­si ha­vait­tua 8-no­peuk­sis­ta Stept­ro­nic-mo­men­tin­muun­ni­nau­to­maat­ti­vaih­teis­toa, joka on op­pi­vaa sort­tia.

Rau­hal­li­ses­ti ede­tes­sä vaih­dot ta­pah­tu­vat peh­me­äs­ti, mut­ta voi­mak­kaas­ti kiih­dy­tel­tä­es­sä laa­tik­ko op­pii vaih­ta­maan ri­pe­äs­ti. Myös ma­nu­aa­li­ses­ti pys­tyy vaih­ta­maan. X3:n ajo­ti­lan­va­lin­nat ovat Spor­tin ohel­la Com­fort, ta­lou­del­li­sin Eco Pro ja omia va­lin­to­ja pai­not­ta­va Adap­ti­ve.

Noin 26 senttiä leveää näyttöä käytetään keskikonsolin säätöpyörästä. Näytön värimaailma lukeutuu tämän hetken parhaisiin.

Noin 26 senttiä leveää näyttöä käytetään keskikonsolin säätöpyörästä. Näytön värimaailma lukeutuu tämän hetken parhaisiin.

Jat­ku­va­toi­mi­ses­sa xDrive-ne­li­ve­to­jär­jes­tel­mäs­sä etu- ja ta­ka­pyö­rien vä­li­nen ve­to­suh­de on nor­maa­lis­ti ta­ka­pai­not­tei­nen 40:60. Tes­ti­nai­kai­set lu­mi­py­ryt suo­si­vat ne­li­ve­toa, ja ke­hit­ty­nyt jär­jes­tel­mä toi­mi esi­mer­kik­si pak­sus­sa au­raa­mat­to­mas­sa lu­mi­soh­jos­sa te­hok­kaas­ti.

Kit­ka­ren­kaal­li­sel­le X3:lle ei tuot­ta­nut on­gel­mia nous­ta jyrk­kää, epä­ta­sais­ta ja au­raa­ma­ton­ta tie­tä. Maa­va­raa on koh­tuul­li­set 20 cm, ja jos ha­lu­aa käy­dä kah­laa­mas­sa, niin kah­luu­sy­vyys on mu­ka­vat 50 cm.

X3:n ajet­ta­vuus on maan­tie­a­jos­sa en­si­luok­kai­sel­la ta­sol­la, ja jou­si­tus toi­mi esi­mer­kil­li­ses­ti myös epä­ta­sai­sel­la pin­nal­la. Vaik­ka uu­sin X3 on ka­tu­maas­tu­ri, sen ajet­ta­vuus on pai­no­pis­teen si­jain­nin an­si­os­ta lä­hem­pä­nä hen­ki­lö­au­toa. Led-tyyp­pi­set mu­kau­tu­vat lähi- ja kau­ko­va­lot vai­kut­ta­vat te­hok­kail­ta.

Mai­ni­ot etuis­tui­met

Rei­lun ko­koi­sis­ta ovis­ta on help­po kul­kea. Vaa­lea nah­ka­ver­hoi­lu näyt­tää tyy­lik­kääl­tä, mut­ta vie­lä tär­ke­äm­pää on se, et­tä ajo­a­sen­non sää­tää hel­pos­ti so­pi­vak­si. Läm­mi­tet­tä­vä oh­jaus­pyö­rä ja is­tuin­läm­mit­ti­met jät­ti­vät it­ses­tään te­hok­kaan ku­van. Akus­tis­ten la­sien an­si­os­ta mat­kus­ta­mon me­lu­ta­so on miel­lyt­tä­vän al­hai­nen.

Etuistuimissa on erittäin hyvä sähkösäätöinen sivuttaistuki ja mekaaninen reisityynyn säätö.

Etuistuimissa on erittäin hyvä sähkösäätöinen sivuttaistuki ja mekaaninen reisityynyn säätö.

Pitkätkin matkustajat mahtuvat taakse, sillä sähkötoimisesta lasikattoluukusta huolimatta polvi- ja pääntila riittävät.

Pitkätkin matkustajat mahtuvat taakse, sillä sähkötoimisesta lasikattoluukusta huolimatta polvi- ja pääntila riittävät.

Kul­jet­ta­jan is­tuin on muo­toil­tu erit­täin on­nis­tu­nees­ti, sil­lä säh­köi­ses­ti sää­det­tä­vä si­vut­tais­tu­ki on moit­tee­ton, ja rei­si­tyy­nyä pys­tyy sää­tä­mään me­kaa­ni­ses­ti. Ko­ea­jo­au­ton kaik­ki muut etuis­tui­mien sää­döt toi­mi­vat me­kaa­ni­ses­ti.

Ta­ka­na on hy­vin pol­vi­ti­laa, sil­lä ak­se­li­vä­li kas­voi edel­tä­jään näh­den 51 mil­li­met­riä. Ta­ka­na on hy­vin myös pään­ti­laa, vaik­ka ko­ea­jo­au­tos­sa oli säh­kö­toi­mi­nen la­si­kat­to­luuk­ku.

Hyvä vii­meis­te­ly

Uu­des­sa BMW X3:ssa on yk­si tä­män het­ken sel­keim­mis­tä di­gi­taa­li­sis­ta mit­ta­ris­tois­ta. Sen luon­ne ja vä­ri­maa­il­ma muut­tu­vat ajo­ti­lan­va­lin­nan mu­kai­ses­ti. Mit­ta­rien ylei­sil­me on nyt sa­man­tyy­li­nen kuin 5- ja 7-sar­jois­sa.

Le­veä 10,25 tuu­man näyt­tö­ruu­tu on vä­ri­maa­il­mal­taan mo­ni­puo­li­nen, ja näy­töl­le saa sa­ma­nai­kai­ses­ti esiin kol­me nä­ky­mää – esi­mer­kik­si pai­kal­li­sen sää­ti­lan, na­vi­goin­ti­lait­teen tie­dot ja ra­di­o­ka­na­van. Yleis­vai­ku­tel­ma on laa­duk­kaan vii­meis­tel­ty.

Säi­ly­tys­ti­laa on mu­ka­vas­ti, mut­ta au­tos­sa on kui­ten­kin yk­si yk­si­tyis­koh­ta, joka ei ole tyy­pil­li­nen BMW:lle: kon­so­li­lo­ke­ron kan­si ei va­li­tet­ta­vas­ti avau­du pe­rin­tei­seen BMW-ta­paan si­vuil­ta sa­ra­noi­tu­na kak­si­o­sai­ses­ti, vaan yk­si­o­sai­se­na taak­se­päin, jol­loin pit­kän kan­nen avaa­mi­nen ei luon­nis­tu hel­pos­ti ajon ai­ka­na.

Mer­kil­lis­tä on myös se, et­tä edes­sä is­tu­vien si­sä­va­lot ei­vät ole led-tyyp­pi­set – pe­rin­tei­set va­lot häi­käi­se­vät kir­kas­lins­sien­sä vuok­si jon­kin ver­ran.

Tasapohjaista tavaratilaa saadaan enimmillään 1 600 litraa, kun lähtötilanne on 550 litraa.

Tasapohjaista tavaratilaa saadaan enimmillään 1 600 litraa, kun lähtötilanne on 550 litraa.

Uu­den BMW X3:n kul­je­tus­ka­pa­si­teet­ti ja ta­va­ra­ti­lan muun­nel­ta­vuus on mie­tit­ty lop­puun as­ti. Säh­kö­toi­mi­sen ta­ka­luu­kun ta­kaa pal­jas­tuu käy­tän­nöl­li­nen 550 lit­ran ta­va­ra­ti­la, joka kas­vaa ta­ka­sel­kä­no­jien kaa­dol­la ta­sa­lat­ti­ai­sek­si 1 600 lit­ran ti­lak­si. Ta­va­ra­ti­lan suo­ja­peit­teen saa pii­loon poh­ja­le­vyn al­le.

BMW X3 xDrive 20d A

Moot­to­ri R4, tur­bo, 1995 cm³,

140 kW (190 hv)/4000 r/min,

400 Nm/1750–2500 r/min

Suo­ri­tus­ky­ky 0–100 km/h 8,0 s,

huip­pu­no­peus 213 km/h

Ku­lu­tus 5,4–5,0, l/100 km, die­sel

CO2-pääs­töt 142–132 g/km

Voi­man­siir­to A8, ne­li­ve­to

Mi­tat p. 4716, l. 1897, k. 1676 mm, ak­se­li­vä­li 2864 mm, maa­va­ra 204 mm, oma­mas­sa 1825 kg, ve­to­mas­sa 2000/750 kg, ta­va­ra­ti­la 550–1600 l, tank­ki n. 60 l

Hin­ta 59 297 eu­roa

Miel­lyt­tää

Ajet­ta­vuus

Ke­hit­ty­nyt ne­li­ve­to ei jätä pu­laan, ja alus­ta­tun­tu­ma on hen­ki­lö­au­to­mai­nen.

Är­syt­tää

Kon­so­li­lo­ke­ro

Kan­nen ”pi­täi­si” avau­tua kak­si­o­sai­ses­ti si­vuil­le.

Yl­lät­tää

Me­lut­to­muus

Akus­tis­ten la­sien an­si­os­ta si­sä­me­lu­ta­so on ko­ros­te­tun al­hai­nen.

Yh­teen­ve­to

Ti­loil­taan ja muun­nel­ta­vuu­del­taan ta­sok­kaan X3:n ajet­ta­vuus on ke­hit­ty­neen ne­li­ve­don ja ta­sok­kaan alus­tan an­si­os­ta to­del­la kor­ke­a­luok­kais­ta. 2-lit­rai­nen tur­bo­die­sel on käy­tän­nöl­li­nen rat­kai­su et­sit­tä­es­sä suo­ri­tus­ky­vyn ja ajo­ta­lou­den yh­dis­tel­mää. 10,25 tuu­maa le­veä näyt­tö­ruu­tu on eri­tyi­sen on­nis­tu­nut to­teu­tus.

(4,5 täh­teä)

Teks­ti Juha Pel­to­nen Ku­vat Os­ka­ri Pent­ti

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Kaksiovisen Coupén uusi sukupolvi on näyttävämpi, erottuvampi ja urheilullisempi kuin koskaan aiemmin. [BMW / Creative Commons]

Kaksiovisen Coupén uusi sukupolvi on näyttävämpi, erottuvampi ja urheilullisempi kuin koskaan aiemmin. [BMW / Creative Commons]

Fabian Kircbauer

BMW 4-sarjan Coupé: Uudistuu läpikotaisin

Auto Bild.Uutiset
3.6.2020
Kaksiovisen Coupén uusi sukupolvi on näyttävämpi, erottuvampi ja urheilullisempi kuin koskaan aiemmin. [BMW / Creative Commons]

Kaksiovisen Coupén uusi sukupolvi on näyttävämpi, erottuvampi ja urheilullisempi kuin koskaan aiemmin. [BMW / Creative Commons]

Fabian Kircbauer

BMW 4-sarjan Coupé: Uudistuu läpikotaisin

Auto Bild.Uutiset
3.6.2020
Suzuki Swace on itselataava hybridi, jossa 1,8-litraisen bensiinimoottorin ja kahden sähkömoottorin yhteistyö sujuu saumattomasti. Liikkeelle lähdetään äänettömästi sähköllä ja polttomoottori liittyy mukaan vauhdin kasvaessa tai kiihdytettäessä. Ajoakustolla pystyy ajamaan vähän väliä.

Suzuki Swace on itselataava hybridi, jossa 1,8-litraisen bensiinimoottorin ja kahden sähkömoottorin yhteistyö sujuu saumattomasti. Liikkeelle lähdetään äänettömästi sähköllä ja polttomoottori liittyy mukaan vauhdin kasvaessa tai kiihdytettäessä. Ajoakustolla pystyy ajamaan vähän väliä.

Juha Peltonen

Suzuki: Valikoima kasvaa ja koko mallisto siirtyy hybridiaikaan

Auto Bild.Uutiset
24.11.2020
Suzuki Swace on itselataava hybridi, jossa 1,8-litraisen bensiinimoottorin ja kahden sähkömoottorin yhteistyö sujuu saumattomasti. Liikkeelle lähdetään äänettömästi sähköllä ja polttomoottori liittyy mukaan vauhdin kasvaessa tai kiihdytettäessä. Ajoakustolla pystyy ajamaan vähän väliä.

Suzuki Swace on itselataava hybridi, jossa 1,8-litraisen bensiinimoottorin ja kahden sähkömoottorin yhteistyö sujuu saumattomasti. Liikkeelle lähdetään äänettömästi sähköllä ja polttomoottori liittyy mukaan vauhdin kasvaessa tai kiihdytettäessä. Ajoakustolla pystyy ajamaan vähän väliä.

Juha Peltonen

Suzuki: Valikoima kasvaa ja koko mallisto siirtyy hybridiaikaan

Auto Bild.Uutiset
24.11.2020

Nokian Hakkapeliitta 10: Alan moderneinta nastateknologiaa

Auto Bild.Uutiset
29.12.2020

Nokian Hakkapeliitta 10: Alan moderneinta nastateknologiaa

Auto Bild.Uutiset
29.12.2020

VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT

BMW: Sähköautojen latauspalvelu avautuu Suomessa

Pihavaja tarjoaa monipuolista säilytystilaa helposti

Täyssähköinen Volkswagen ID.3 -malliperhe laajenee: Uusia varustelu- ja tehoversioita saapui Suomeen

Voisi olla kova juttu? Käytetty Audi S8 4.2 quattro väijyy eBaylla – alkaen-hinta Saksassa alle 7000 euroa!

Miten olisi Tesla Model S Convertible? Italiassa sellaisia valmistetaan muunnostyönä!

Citroën C4 ja täyssähköinen ë-C4: Uuden sukupolven Hatchbackeja

Etrusco: Uusi matkai­lu­au­to­merkki saapui Suomeen

No nyt alkaa kuulostaa villiltä: Miltä kuulostaisi Corvetten keulalla toteutettu katumaasturi…?

Hyundai Bayon: Ensimmäiset teaser-kuvat julkaistiin

Audin täyssäh­kö­au­to­mal­listo laajenee: Audi Q4 e-tronin ja Audi e-tron GT:n ennakkovaraus alkoi Suomessa

HYÖTYJUTUT

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki

Mielenkiintoinen retroritari

Paaliin vai pajalle?

Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut

Näin kuormaat peräkärryn oikein

Näin sujuu koiran kuljetus autossa - täsmäohjeet

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Ford Focus Active 1.5 EcoBoost 182 hv A: Lisäarvoa perhekäyttöön

Koeajossa Škoda Karoq 2.0 TSI 4x4 Sportline DSG: GT-tason katumaasturi

Koeajossa Nissan Micra IG-T 100 S/S Xtronic N-Connecta A: Persoonallinen lähestymistapa

Koeajossa Hyundai i30 N Fastback Performance Pack: Menovedet silmissä

Koeajossa Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 177 hv 7DCT 4WD N Line: Urheilujuhlan tuntua

Koeajossa Kia Optima Sportswagon PHEV Business Luxury AW A/T: Töpselifarkku

Koeajossa BMW 320d xDrive Sedan Business M Sport: Kärppä iskee

Koeajossa Dacia Duster: Turbokoneen säveliä

Koeajossa Mercedes-Benz A-sarjan Sedan: Virtaviivainen A-sarjalainen

Koeajossa Fiat 500X: Perheautojen väriläiskä

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot

Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!

Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!

Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä

Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?

... Lisää

FOKUS MEDIA

Hifimaailma

Revelin uudet beryllium-kaiuttimet

Hifimaailma

Wharfedalen uusi Diamond 12 -sarja 

Hifimaailma

KEFin uusi Uni-Core-subbari

Hifimaailma

Cambridge Audion Melomania-nappikset päivittyvät

Koti ja keittiö

Kaisa Kuokka: ”Joulu on loma pimeyden keskellä”

Hifimaailma

Mytekin versio THX-kuulo­ke­vah­vis­ti­mesta 

Koti ja keittiö

Kurkista persoonallisiin joulukoteihin

Hifimaailma

Borresenin uudet Z-sarjan kaiuttimet Suomessa

Hifimaailma

Focalilta uusia huippukaiuttimia seiniin ja kattoon

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

Älä roiku takapuskurissa!

Heijastimeen sensorit ja ledit: Älyheijastin parantamaan jalankulkijan turvallisuutta

Ajonva­kau­tus­jär­jes­telmä: Löytyy melkein joka toisesta henkilöautosta

1957 Ferrari 335 S Spider Scaglietti: Onko tämä maailman kallein Ferrari?

Myös uusi auto ostetaan entistä useammin verkosta

Kaista-avustimien ja hätäjar­ru­tus­jär­jes­telmien käyttö kasvussa

Classic Motor Show Lahdessa: Suurten merkkien vuosijuhlia

Nainen yritti 1930-mallisella autolla maailman ympäri – ihosyöpä pakotti keskeyttämään

Lexus LC 500: Maailmanensi-ilta Detroitin autonäyttelyssä

Auto haudattiin maan alle piiloon neuvos­to­jou­koilta: Lähti käyntiin lähes 70 vuoden jälkeen!

UUTTA

BMW: Sähköautojen latauspalvelu avautuu Suomessa

Pihavaja tarjoaa monipuolista säilytystilaa helposti

Täyssähköinen Volkswagen ID.3 -malliperhe laajenee: Uusia varustelu- ja tehoversioita saapui Suomeen

Voisi olla kova juttu? Käytetty Audi S8 4.2 quattro väijyy eBaylla – alkaen-hinta Saksassa alle 7000 euroa!

Miten olisi Tesla Model S Convertible? Italiassa sellaisia valmistetaan muunnostyönä!

HYÖTYJUTUT

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Ford Focus Active 1.5 EcoBoost 182 hv A: Lisäarvoa perhekäyttöön

Koeajossa Škoda Karoq 2.0 TSI 4x4 Sportline DSG: GT-tason katumaasturi

Koeajossa Nissan Micra IG-T 100 S/S Xtronic N-Connecta A: Persoonallinen lähestymistapa

Koeajossa Hyundai i30 N Fastback Performance Pack: Menovedet silmissä

Koeajossa Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 177 hv 7DCT 4WD N Line: Urheilujuhlan tuntua

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

... Lisää

5 VUOTTA SITTEN...

Älä roiku takapuskurissa!

Heijastimeen sensorit ja ledit: Älyheijastin parantamaan jalankulkijan turvallisuutta

Ajonva­kau­tus­jär­jes­telmä: Löytyy melkein joka toisesta henkilöautosta

1957 Ferrari 335 S Spider Scaglietti: Onko tämä maailman kallein Ferrari?

Myös uusi auto ostetaan entistä useammin verkosta

FOKUS MEDIA

Hifimaailma

Revelin uudet beryllium-kaiuttimet

Hifimaailma

Wharfedalen uusi Diamond 12 -sarja 

Hifimaailma

KEFin uusi Uni-Core-subbari

Hifimaailma

Cambridge Audion Melomania-nappikset päivittyvät

Koti ja keittiö

Kaisa Kuokka: ”Joulu on loma pimeyden keskellä”

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

TILAA TÄSTÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

Täysin uuden Nissan Qashqain kuvat julkistetaan helmikuussa. Tässä vielä naamioituna.

Täysin uuden Nissan Qashqain kuvat julkistetaan helmikuussa. Tässä vielä naamioituna.

Nissan UK

Täysin uusi Nissan Qashqai: Tarjoaa sähköistetyt voimalinjat

Kaupallinen yhteistyö

Pihavaja tarjoaa monipuolista säilytystilaa helposti

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

BMW: Sähköautojen latauspalvelu avautuu Suomessa

Täyssähköinen Volkswagen ID.3 -malliperhe laajenee: Uusia varustelu- ja tehoversioita saapui Suomeen

Miten olisi Tesla Model S Convertible? Italiassa sellaisia valmistetaan muunnostyönä!

Citroën C4 ja täyssähköinen ë-C4: Uuden sukupolven Hatchbackeja

Etrusco: Uusi matkai­lu­au­to­merkki saapui Suomeen

No nyt alkaa kuulostaa villiltä: Miltä kuulostaisi Corvetten keulalla toteutettu katumaasturi…?

Hyundai Bayon: Ensimmäiset teaser-kuvat julkaistiin

Audin täyssäh­kö­au­to­mal­listo laajenee: Audi Q4 e-tronin ja Audi e-tron GT:n ennakkovaraus alkoi Suomessa

Groupe Renaultin viisi­vuo­tis­suun­ni­telma: Renaultin uusi aalto

Dacia Bigster Concept: Viisi­vuo­tis­suun­ni­tel­massa Dusteria isompi katumaasturi

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

Täysin uusi Nissan Qashqai: Tarjoaa sähköistetyt voimalinjat

Suomeen on luvattu jopa -30 asteen pakkasia: Tiedätkö, miten suojella autosi akkua?

Stellantis-fuusio: Tiedätkö, mitä se merkitsee konsernin yksittäisille merkeille?

Miltä kuulostaisi leveä korisarja Dacia Dusteriin? Saksassa on ainakin yksi tuning-firma, jolla on asiaan vastaus!

Nokian Hakkapeliitta 10: Alan moderneinta nastateknologiaa

Audin täyssäh­kö­au­to­mal­listo laajenee: Audi Q4 e-tronin ja Audi e-tron GT:n ennakkovaraus alkoi Suomessa

Ford Mustang Mach I: Suomen hinnat julkistettiin ja myynti käynnistyi

Koeajossa Škoda Karoq 2.0 TSI 4x4 Sportline DSG: GT-tason katumaasturi

Volvon jälleen­myy­jä­ver­kosto: Vahvistuu uudella toimijalla

Onko sähköautojen toimintamatkan riittämättömyys tulevaisuudessa vähenevä pelko – vai riippuuko toimintamatka sittenkin Suomessa ihan yksilö­koh­tai­sesta tarpeesta?

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

Välillä on väliä – ja nopeudella. Nyrkkisääntö on, että jarrutusmatka nelinkertaistuu kun nopeus kaksinkertaistuu. Vastaavasti nopeuden alentaminen neljänneksellä lyhentää jarrutusmatkan puoleen.

Välillä on väliä – ja nopeudella. Nyrkkisääntö on, että jarrutusmatka nelinkertaistuu kun nopeus kaksinkertaistuu. Vastaavasti nopeuden alentaminen neljänneksellä lyhentää jarrutusmatkan puoleen.

Älä roiku takapuskurissa!

Auto Bild.Uutiset
28.1.2016
Välillä on väliä – ja nopeudella. Nyrkkisääntö on, että jarrutusmatka nelinkertaistuu kun nopeus kaksinkertaistuu. Vastaavasti nopeuden alentaminen neljänneksellä lyhentää jarrutusmatkan puoleen.

Välillä on väliä – ja nopeudella. Nyrkkisääntö on, että jarrutusmatka nelinkertaistuu kun nopeus kaksinkertaistuu. Vastaavasti nopeuden alentaminen neljänneksellä lyhentää jarrutusmatkan puoleen.

Älä roiku takapuskurissa!

Auto Bild.Uutiset
28.1.2016

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

TILAA TÄSTÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

Täysin uuden Nissan Qashqain kuvat julkistetaan helmikuussa. Tässä vielä naamioituna.

Täysin uuden Nissan Qashqain kuvat julkistetaan helmikuussa. Tässä vielä naamioituna.

Nissan UK

Täysin uusi Nissan Qashqai: Tarjoaa sähköistetyt voimalinjat

Kaupallinen yhteistyö

Pihavaja tarjoaa monipuolista säilytystilaa helposti

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

BMW: Sähköautojen latauspalvelu avautuu Suomessa

Täyssähköinen Volkswagen ID.3 -malliperhe laajenee: Uusia varustelu- ja tehoversioita saapui Suomeen

Miten olisi Tesla Model S Convertible? Italiassa sellaisia valmistetaan muunnostyönä!

Citroën C4 ja täyssähköinen ë-C4: Uuden sukupolven Hatchbackeja

Etrusco: Uusi matkai­lu­au­to­merkki saapui Suomeen

No nyt alkaa kuulostaa villiltä: Miltä kuulostaisi Corvetten keulalla toteutettu katumaasturi…?

Hyundai Bayon: Ensimmäiset teaser-kuvat julkaistiin

Audin täyssäh­kö­au­to­mal­listo laajenee: Audi Q4 e-tronin ja Audi e-tron GT:n ennakkovaraus alkoi Suomessa

Groupe Renaultin viisi­vuo­tis­suun­ni­telma: Renaultin uusi aalto

Dacia Bigster Concept: Viisi­vuo­tis­suun­ni­tel­massa Dusteria isompi katumaasturi

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

Täysin uusi Nissan Qashqai: Tarjoaa sähköistetyt voimalinjat

Suomeen on luvattu jopa -30 asteen pakkasia: Tiedätkö, miten suojella autosi akkua?

Stellantis-fuusio: Tiedätkö, mitä se merkitsee konsernin yksittäisille merkeille?

Miltä kuulostaisi leveä korisarja Dacia Dusteriin? Saksassa on ainakin yksi tuning-firma, jolla on asiaan vastaus!

Nokian Hakkapeliitta 10: Alan moderneinta nastateknologiaa

Audin täyssäh­kö­au­to­mal­listo laajenee: Audi Q4 e-tronin ja Audi e-tron GT:n ennakkovaraus alkoi Suomessa

Ford Mustang Mach I: Suomen hinnat julkistettiin ja myynti käynnistyi

Koeajossa Škoda Karoq 2.0 TSI 4x4 Sportline DSG: GT-tason katumaasturi

Volvon jälleen­myy­jä­ver­kosto: Vahvistuu uudella toimijalla

Onko sähköautojen toimintamatkan riittämättömyys tulevaisuudessa vähenevä pelko – vai riippuuko toimintamatka sittenkin Suomessa ihan yksilö­koh­tai­sesta tarpeesta?

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

Välillä on väliä – ja nopeudella. Nyrkkisääntö on, että jarrutusmatka nelinkertaistuu kun nopeus kaksinkertaistuu. Vastaavasti nopeuden alentaminen neljänneksellä lyhentää jarrutusmatkan puoleen.

Välillä on väliä – ja nopeudella. Nyrkkisääntö on, että jarrutusmatka nelinkertaistuu kun nopeus kaksinkertaistuu. Vastaavasti nopeuden alentaminen neljänneksellä lyhentää jarrutusmatkan puoleen.

Älä roiku takapuskurissa!

Auto Bild.Uutiset
28.1.2016
Välillä on väliä – ja nopeudella. Nyrkkisääntö on, että jarrutusmatka nelinkertaistuu kun nopeus kaksinkertaistuu. Vastaavasti nopeuden alentaminen neljänneksellä lyhentää jarrutusmatkan puoleen.

Välillä on väliä – ja nopeudella. Nyrkkisääntö on, että jarrutusmatka nelinkertaistuu kun nopeus kaksinkertaistuu. Vastaavasti nopeuden alentaminen neljänneksellä lyhentää jarrutusmatkan puoleen.

Älä roiku takapuskurissa!

Auto Bild.Uutiset
28.1.2016
Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2

Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2

Tämä sivusto käyttää evästeitä käytettävyyden parantamiseksi. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt myös evästeiden käyttämisen.