Kilpailu: Voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Etusivu
Hyöty
Koeajot
Testit
Uutiset
Klassikot
Superautot
Kilpailut
Tilaa lehti
Tilaa lehti

Peugeot: Julkisti viisi uutta sähköautoa ja uuden E-Lion-projektin

Bentleyn Mulliner-räätälöintipajan valmistama Batur on kaksipaikkainen coupé, jota valmistetaan vain 18 kappaleen erä.

Bentleyn Mulliner-räätälöintipajan valmistama Batur on kaksipaikkainen coupé, jota valmistetaan vain 18 kappaleen erä.

Bentley

Bentley Batur: Kaikkien aikojen tehokkaimman Bentleyn testit alkamassa

Ensimmäinen Bentley Batur coupén tuote­ke­hi­tys­malli aloittaa testiajojen sarjan Euroopassa. Laaja koeajo-ohjelma koostuu 58 viikon aikana tehtävästä 120 yksittäisten testin sarjasta.

Auto Bild.Uutiset
25.12.2022

Uu­den Bent­ley Ba­tu­rin tes­tit eri puo­lil­la Eu­roop­paa ovat al­ka­neet. Uu­tuus­mal­li näh­tiin en­sim­mäis­tä ker­taa elo­kuus­sa Mon­te­reyn Car Week -ta­pah­tu­mas­sa, jon­ka jäl­keen au­toa on esi­tel­ty lu­kuis­ten asi­a­kas­ta­pah­tu­mien li­säk­si myös me­di­al­le ja suu­rel­le ylei­söl­le.

Nyt kak­si tuo­te­ke­hi­tys­mal­lia aloit­taa tiu­kan tes­ti­oh­jel­man, jon­ka ai­ka­na ajo­neu­vo­jen suo­ri­tus­ky­ky ja laa­tus­tan­dar­dien mu­kai­suus var­mis­te­taan.

Bent­leyn Mul­li­ner-rää­tä­löin­ti­pa­jan val­mis­ta­ma Ba­tur on kak­si­paik­kai­nen coupé, jota val­mis­te­taan vain 18 kap­pa­leen erä. Uu­dis­te­tul­la W12-moot­to­ril­la va­rus­te­tus­ta au­tos­ta tu­lee kaik­kien ai­ko­jen te­hok­kain Bent­ley: moot­to­rin teho on vä­hin­tään 740 he­vos­voi­maa.

Au­to­jen toi­mi­tuk­set al­ka­vat vuo­den 2023 puo­li­vä­lis­sä, kun laa­ja tuo­te­ke­hi­tysp­ro­jek­ti on saa­tu pää­tök­seen.

Tes­ti­oh­jel­man ku­lu­es­sa va­li­doi­daan sekä moot­to­rin et­tä koko au­ton kes­tä­vyys, va­kaus suu­ris­sa no­peuk­sis­sa, ae­ro­dy­na­miik­ka, melu ja vä­räh­te­lyt sekä ajo­dy­na­miik­ka. Yk­sit­täi­siä tes­te­jä teh­dään kaik­ki­aan yli 120. Ne kat­ta­vat eri­lai­set yk­si­tyis­koh­dat il­man­vaih­don kul­tais­ten sää­tö­nup­pien vii­meis­te­lys­tä uu­den W12-moot­to­ri­ver­si­on me­ka­niik­kaan ja oh­jel­mis­toon.

Kah­den esi­tuo­tan­to­sar­jan au­ton tes­tit on ai­ka­tau­lu­tet­tu 58 vii­kon ajal­le ja niil­lä täy­den­ne­tään yli 100 viik­koa kes­tä­nyt­tä ke­hi­tys­työ­tä, jon­ka ku­lu­es­sa on va­li­doi­tu mm. kas­va­nut moot­to­ri­te­ho.

Yk­si tuo­te­ke­hi­tyk­sen Ba­tu­reis­ta – Car #0 – läh­tee to­del­lis­ten olo­suh­tei­den si­mu­loi­mi­sek­si 2 500 ki­lo­met­rin mat­kal­le Sak­sas­ta Rans­kan läpi Es­pan­jaan, min­kä jäl­keen teh­dään sar­ja no­pe­an vauh­din tes­te­jä.

Kahden esituotantosarjan auton testit on aikataulutettu 58 viikon ajalle ja niillä täydennetään yli 100 viikkoa kestänyttä kehitystyötä, jonka kuluessa on validoitu mm. kasvanut moottoriteho. Kahden esituotantosarjan auton testit on aikataulutettu 58 viikon ajalle ja niillä täydennetään yli 100 viikkoa kestänyttä kehitystyötä, jonka kuluessa on validoitu mm. kasvanut moottoriteho.

Kahden esituotantosarjan auton testit on aikataulutettu 58 viikon ajalle ja niillä täydennetään yli 100 viikkoa kestänyttä kehitystyötä, jonka kuluessa on validoitu mm. kasvanut moottoriteho. Kahden esituotantosarjan auton testit on aikataulutettu 58 viikon ajalle ja niillä täydennetään yli 100 viikkoa kestänyttä kehitystyötä, jonka kuluessa on validoitu mm. kasvanut moottoriteho.

Bentley

”Pro­jek­tin al­ka­es­sa oli ta­voit­tee­na ää­rim­mäi­nen GT, jo­ten au­ton jo­kai­nen ele­ment­ti ul­ko­a­sus­ta moot­to­riin ja kä­sin val­mis­tet­tuun si­sus­tuk­seen on luo­tu il­man komp­ro­mis­se­ja. Au­ton ai­nut­laa­tui­set omi­nai­suu­det toi­vat uu­sia haas­tei­ta. Esi­mer­kik­si keu­lan ajo­va­lot on val­mis­tet­tu muo­toi­lu­tii­min hy­vin vaa­ti­vien mää­ri­tys­ten mu­kaan, mut­ta erit­täin kom­pak­tien led-va­lo­jen val­mis­ta­mi­nen on mo­ni­mut­kais­ta. Työs­ken­te­lem­me myös W12-moot­to­rin 20-vuo­ti­sen his­to­ri­an te­hok­kaim­man ke­hi­tys­ver­si­on pa­ris­sa, mikä on joh­ta­nut val­ta­van laa­jaan va­li­doin­tip­ro­jek­tiin”, Mul­li­ne­rin tek­ni­nen joh­ta­ja Paul Wil­li­ams ker­too.

”Olem­me huo­mi­oi­neet pie­nim­mät­kin yk­si­tyis­koh­dat, ku­ten etu­sä­lei­kön vi­no­ne­li­ön kul­ma, joka on täs­mäl­leen sama kuin W12-moot­to­rin sy­lin­te­rien vä­li­nen kul­ma. Ja vaik­ka Ba­tu­rei­ta val­mis­te­taan vain 18, laa­tu­ta­son on ol­ta­va sama kuin jo­kai­ses­sa Bent­leyn vuo­sit­tain val­mis­ta­mas­sa 15 000 au­tos­sa”, Wil­li­ams jat­kaa.

Ko­ea­jo­a­lu­eel­la al­kaa Ba­tur Car #0:n seit­se­män vii­kon kes­tä­vyys­tes­ti. Au­tol­la aje­taan eri­lai­sil­la tes­ti­ra­doil­la, mo­nen­lai­sis­sa tie­o­lo­suh­teis­sa, hy­vin suu­ril­la no­peuk­sil­la ja keh­noil­la tien­pin­noil­la. Tes­tien ai­ka­na ke­rä­tään tie­to­ja ja pa­lau­tet­ta sen var­mis­ta­mi­sek­si, et­tä tek­ni­set ta­voit­teet saa­vu­te­taan.

Kun urak­ka ko­ea­jo­a­lu­eel­la on val­mis, aje­taan vie­lä 7 500 ki­lo­met­riä oi­ke­as­sa tie­lii­ken­tees­sä en­nen kuin ym­pä­ris­tö­tes­tauk­set al­ka­vat. Al­le nel­jäs­sä vii­kos­sa au­to al­tis­te­taan 600 tun­nin va­lo­kuor­mi­tuk­sel­le, joka vas­taa viit­tä vuot­ta Ari­zo­nan au­ti­o­maas­sa. Eri­tyi­sen tär­ke­ää on tes­ta­ta ul­koi­sis­sa kom­po­nen­teis­sa käy­tet­tä­viä uu­sia, ym­pä­ris­töä sääs­tä­viä ja hii­li­kui­dun kor­vaa­via ma­te­ri­aa­le­ja.

Kun en­sim­mäi­set asi­a­kas­toi­mi­tuk­set al­ka­vat, ai­nut­laa­tui­sen rää­tä­löi­dyn grand tou­re­rin yli 810 uniik­kia osaa on käy­nyt läpi kaik­ki­aan 160 viik­koa kes­tä­neen tuo­te­ke­hi­tys- ja tes­taus­jak­son.

Kaik­kien ai­ko­jen te­hok­kain Bent­ley

Ba­tur on myös kaik­kien ai­ko­jen te­hok­kain Bent­ley. Sen moot­to­ri on uu­si yli 740-he­vos­voi­mai­nen ver­sio iko­ni­ses­ta, kä­sin ko­koon­pan­nus­ta kak­sois­tur­boil­la ah­de­tus­ta W12-moot­to­ris­ta, joka on edis­tä­nyt Bent­leyn me­nes­tys­tä sekä sym­bo­li­ses­ti et­tä käy­tän­nös­sä jo kah­den vuo­si­kym­me­nen ajan.

Koeajoalueella alkaa Batur Car #0:n seitsemän viikon kestävyystesti. Autolla ajetaan erilaisilla testiradoilla, monenlaisissa tieolosuhteissa, hyvin suurilla nopeuksilla ja kehnoilla tienpinnoilla. Testien aikana kerätään tietoja ja palautetta sen varmistamiseksi, että tekniset tavoitteet saavutetaan. Kun urakka koeajoalueella on valmis, ajetaan vielä 7 500 kilometriä oikeassa tieliikenteessä ennen kuin ympäristötestaukset alkavat. Alle neljässä viikossa auto altistetaan 600 tunnin valokuormitukselle, joka vastaa viittä vuotta Arizonan autiomaassa. Erityisen tärkeää on testata ulkoisissa komponenteissa käytettäviä uusia, ympäristöä säästäviä ja hiilikuidun korvaavia materiaaleja.

Koeajoalueella alkaa Batur Car #0:n seitsemän viikon kestävyystesti. Autolla ajetaan erilaisilla testiradoilla, monenlaisissa tieolosuhteissa, hyvin suurilla nopeuksilla ja kehnoilla tienpinnoilla. Testien aikana kerätään tietoja ja palautetta sen varmistamiseksi, että tekniset tavoitteet saavutetaan. Kun urakka koeajoalueella on valmis, ajetaan vielä 7 500 kilometriä oikeassa tieliikenteessä ennen kuin ympäristötestaukset alkavat. Alle neljässä viikossa auto altistetaan 600 tunnin valokuormitukselle, joka vastaa viittä vuotta Arizonan autiomaassa. Erityisen tärkeää on testata ulkoisissa komponenteissa käytettäviä uusia, ympäristöä säästäviä ja hiilikuidun korvaavia materiaaleja.

Bentley

Voi­ma­lin­jan ke­hi­tys­työ­tä teh­tiin yli 100 viik­koa. Työn tu­lok­se­na huip­pu­luo­kan W12 sai uu­den il­ma­not­to­jär­jes­tel­män, tur­bo­ah­din ja vä­li­jääh­dyt­ti­met uu­dis­tet­tiin ja sekä vaih­de­laa­tik­ko et­tä elekt­ro­ni­nen ajo­va­kau­den­hal­lin­ta ka­lib­roi­tiin uu­del­leen.

Tu­le­vi­na vuo­si­na moot­to­ri tu­lee siir­ty­mään his­to­ri­aan Bent­ley-mal­lis­ton säh­köis­ty­es­sä ko­ko­naan, mut­ta Ba­tu­ris­sa saa­daan vie­lä naut­tia W12:n poik­keuk­sel­li­ses­ta hie­nos­tu­nei­suu­des­ta, te­hos­ta ja vään­tö­mo­men­tis­ta.

Moot­to­rin suo­ri­tus­ky­ky so­vi­te­taan kaik­kien ai­ko­jen edis­tyk­sel­li­sim­pään Bent­ley-alus­taan, jon­ka va­rus­tei­siin kuu­lu­vat no­peu­den mu­kaan sää­ty­vä il­ma­jou­si­tus, säh­köi­nen ak­tii­vi­nen kal­lis­tuk­sen­vai­men­nus, elekt­ro­ni­ses­ti oh­jat­tu eLSD-ta­saus­pyö­räs­tö, ne­li­pyö­rä­oh­jaus ja Tor­que Vec­to­ring -voi­man­ja­ko.

Ba­tur Car #0

Kaik­ki val­mis­tet­ta­vat 18 Bent­ley Ba­tu­ria on jo va­rat­tu. Jo­kai­nen on suun­ni­tel­tu yh­des­sä asi­ak­kaan kans­sa Mul­li­ne­rin si­säi­sen suun­nit­te­lu­tii­min oh­jauk­ses­sa.

Asi­ak­kaat voi­vat va­li­ta käy­tän­nöl­li­ses­ti kaik­kien Ba­tu­rin pin­to­jen vä­rin ja vii­meis­te­lyn, jot­ta jo­kai­ses­ta au­tos­ta tu­lee yh­tä yk­si­löl­li­nen kuin au­ton käyt­tä­jä­kin on. Asi­a­kas mää­rit­te­lee pie­nim­mät­kin yk­si­tyis­koh­dat ul­ko­puo­len pää­vä­ris­tä ai­na tuu­le­tus­vent­tii­lei­den pin­ta­kä­sit­te­lyyn – ja kir­jai­mel­li­ses­ti kai­ken sil­tä vä­lil­tä.

Ba­tur Car #0 -ke­hi­tys­mal­lis­sa yk­si­tyis­koh­tiin on kiin­ni­tet­ty yh­tä pal­jon huo­mi­o­ta kuin tu­le­vis­sa asi­ak­kai­den au­tois­sa. Ul­ko­vä­rik­si on va­lit­tu mit­ta­ti­lauk­se­na teh­ty Purp­le Sec­tor, joka tuo kaa­re­vil­le pin­noil­le sy­vän eloi­san sä­vyn.

Ko­rin muo­to­ja ko­ros­te­taan keu­lan split­te­rei­den, si­vu­hel­mo­jen ja ta­ka­o­san dif­fuu­so­rin kor­ke­a­kiil­toi­sil­la luon­non­kui­tu­pin­noil­la.

Keu­lan sä­leik­kö on poik­keuk­sel­li­nen tai­don­näy­te. Suu­ren jääh­dyt­ti­men sä­lei­kön väri on Gloss Dark Ti­ta­nium, jota ko­ros­taa vaa­ka­suo­ra ombré-liu­ku­vä­ri. Se al­kaa kes­kel­tä Purp­le Sec­tor -purp­pu­ra­na ja muut­tuu si­vuil­le vä­hi­tel­len Black Crys­ta­lik­si.

Sekä ko­ne­pel­ti et­tä 22" van­teet on vii­meis­tel­ty Sa­tin Ti­ta­nium -vä­ril­lä, Gloss ja Sa­tin Black Crys­tal -vä­rit yh­dis­tä­vät van­tei­den puo­lat keu­lan sä­lei­kön tyy­liin.

Ba­tur Car #0:ssa on muu­an yk­si­tyis­koh­ta, jota asi­ak­kai­den au­tois­sa ei tule nä­ky­mään: ko­ri­pa­nee­lien reu­no­jen pien­ten val­kois­ten nuol­ten avul­la saa­daan tie­toa pa­nee­lei­den liik­kees­tä ja tai­pu­mas­ta tes­tien ai­ka­na.

Kat­se ko­ri­rää­tä­löin­nin tu­le­vai­suu­teen

Vii­me vuo­sien en­sim­mäi­nen ko­ri­rää­tä­löin­tip­ro­jek­ti oli Mul­li­ner Ba­ca­lar, joka pa­ran­si mer­kit­tä­väs­ti ku­vaa Bent­leyn asi­ak­kais­ta ja asi­ak­kai­den va­lin­nois­ta.

Bent­ley Ba­tu­ria var­ten on ke­hi­tet­ty en­tis­tä suu­rem­pi va­li­koi­ma vaih­to­eh­to­ja – vä­rien, ma­te­ri­aa­lien ja vii­meis­te­ly­jen li­säk­si myös uut­ta Bent­ley-tek­no­lo­gi­aa, ku­ten Mul­li­ner by Naim Au­dio -ää­nen­tois­to­jär­jes­tel­mä.

Sen läh­tö­koh­ta­na on Con­ti­nen­tal GT:n Naim Au­dio -jär­jes­tel­mä, jota on täy­den­net­ty 20:lla rans­ka­lai­sen hi­fi­val­mis­ta­ja Fo­ca­lin yk­si­no­maan Ba­tu­ril­le rää­tä­löi­dyl­lä kai­ut­ti­mel­la.

Tu­lok­se­na on ai­to, im­mer­sii­vi­nen au­di­o­jär­jes­tel­mä, joka tar­jo­aa luok­kan­sa joh­ta­van ää­nie­lä­myk­sen.

Suun­nit­te­lu­tii­mi on an­ta­nut Ba­tu­ril­le ai­nut­laa­tui­sen luon­teen yh­dis­te­le­mäl­lä huip­pu­luo­kan ma­te­ri­aa­le­ja ja vii­meis­te­ly­jä. Suun­nit­te­lus­sa ja tuo­tan­nos­sa on otet­tu mer­kit­tä­viä as­ke­lia koh­ti kes­tä­viä ma­te­ri­aa­le­ja ja val­mis­tus­me­ne­tel­miä ma­te­ri­aa­lia li­sää­väs­tä val­mis­tuk­ses­ta ai­na kes­tä­väs­ti tuo­tet­tui­hin ver­hoi­lu­ma­te­ri­aa­lei­hin.

Ke­hit­ty­nei­den val­mis­tus­tek­nii­koi­den avul­la voi mi­ni­moi­da työ­ka­luin­ves­toin­nit, mikä vä­hen­tää ma­te­ri­aa­lin ja ener­gi­an tar­vet­ta val­mis­tusp­ro­ses­seis­sa.

Mul­li­ner ai­koo myös käyt­tää jois­sa­kin au­ton osis­sa luon­non­kui­tu­ja vaih­to­eh­to­na hii­li­kui­dul­le. Tämä vä­hen­tää mer­kit­tä­väs­ti näi­den kom­po­nent­tien tuot­ta­mi­ses­sa tar­vit­ta­van hii­len mää­rää.

Kes­tä­vä ke­hi­tys on avai­na­se­mas­sa Ba­tu­ris­sa. Se aut­taa ke­hit­tä­mään ym­pä­ris­töä sääs­tä­viä omi­nai­suuk­sia tu­le­via rää­tä­löi­ty­jä Bent­ley-su­ku­pol­via var­ten.

Mul­li­ne­rin ko­ri­rää­tä­löin­ti­o­saa­mi­nen pal­ve­lee Bent­leyn kes­tä­vän ke­hi­tyk­sen ta­voit­tei­den in­no­vaa­ti­oa­lus­ta­na.

Bent­ley-leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Toyota Corolla Touring. Uudistuvan Toyota Corollan ennakkomyynti alkaa alkusyksyn 2022 aikana. Ensimmäiset autot saapuvat Suomeen alkuvuodesta 2023.

Toyota Corolla Touring. Uudistuvan Toyota Corollan ennakkomyynti alkaa alkusyksyn 2022 aikana. Ensimmäiset autot saapuvat Suomeen alkuvuodesta 2023.

Toyota

Uudistuva Toyota Corolla: Viidennen sukupolven hybri­di­tek­no­logiaa – Suomeen alkuvuodesta 2023

Auto Bild.Uutiset
4.6.2022
Toyota Corolla Touring. Uudistuvan Toyota Corollan ennakkomyynti alkaa alkusyksyn 2022 aikana. Ensimmäiset autot saapuvat Suomeen alkuvuodesta 2023.

Toyota Corolla Touring. Uudistuvan Toyota Corollan ennakkomyynti alkaa alkusyksyn 2022 aikana. Ensimmäiset autot saapuvat Suomeen alkuvuodesta 2023.

Toyota

Uudistuva Toyota Corolla: Viidennen sukupolven hybri­di­tek­no­logiaa – Suomeen alkuvuodesta 2023

Auto Bild.Uutiset
4.6.2022

Toyota ja Volkswagen kärjessä – suomalaiset suosivat autoissa käytän­nöl­li­syyttä myös vuonna 2022

Auto Bild.Kaupallinen yhteistyö
5.7.2022

Toyota ja Volkswagen kärjessä – suomalaiset suosivat autoissa käytän­nöl­li­syyttä myös vuonna 2022

Auto Bild.Kaupallinen yhteistyö
5.7.2022
Suomessa ensimmäiset sarjatuotetut autot ovat jo matkalla Pohjoismaihin ja saapunevat perille elokuun aikana.

Suomessa ensimmäiset sarjatuotetut autot ovat jo matkalla Pohjoismaihin ja saapunevat perille elokuun aikana.

Subaru / Creative Commons

Täyssähköinen Subaru Solterra: Suomeen elokuussa

Auto Bild.Uutiset
5.6.2022
Suomessa ensimmäiset sarjatuotetut autot ovat jo matkalla Pohjoismaihin ja saapunevat perille elokuun aikana.

Suomessa ensimmäiset sarjatuotetut autot ovat jo matkalla Pohjoismaihin ja saapunevat perille elokuun aikana.

Subaru / Creative Commons

Täyssähköinen Subaru Solterra: Suomeen elokuussa

Auto Bild.Uutiset
5.6.2022

VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT

Peugeot: Julkisti viisi uutta sähköautoa ja uuden E-Lion-projektin

Hennessey Supercharged H650 Escalade: Isojen poikien möreä puheenvuoro

Lightyear 0 -malli: Valmistus Uudes­sa­kau­pun­gissa on lopetettu

Seres: Uusi kiinalainen automerkki rantautumassa Suomeen maaliskuussa!

Renault Espace: Täysin uudet 5- ja 7-paikkaiset mallit esitellään keväällä

Koeajossa Kia Stinger 3,3 T-GDI AWD GT 5D AT: Vanhaa koulukuntaa

Nelivetoinen, keskimoottorinen Corvette E-Ray: 0-100 km/h vain 2,5 sekunnissa!

Dacia Jogger Hybrid: Markkinoiden edullisin 7-paikkainen hybridi

Koeajossa Peugeot 3008 GT HYbrid4 4x4 e-EAT8 300 PHEV: Järeää vääntöä

Koeajossa Citroën ë-Jumpy Crew Cab: Sähköinen sekajuna

HYÖTYJUTUT

Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki

Mielenkiintoinen retroritari

Paaliin vai pajalle?

Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut

Näin kuormaat peräkärryn oikein

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Kia Stinger 3,3 T-GDI AWD GT 5D AT: Vanhaa koulukuntaa

Koeajossa Peugeot 3008 GT HYbrid4 4x4 e-EAT8 300 PHEV: Järeää vääntöä

Koeajossa Citroën ë-Jumpy Crew Cab: Sähköinen sekajuna

Koeajossa Subaru Outback 2.5i Lineartronic Field: Retkikelpoinen

Koeajossa Jaguar F-Pace P400 S Hybrid Sport: Sähkö­virs­tan­pylväs

Koeajossa Alfa Romeo Stelvio 2.0 280 HP AT8 AWD Veloce Launch Plus: Italialainen herkkupala

Koeajossa Volkswagen ID.3 Pro Performance 150 kW (akku 58 kWh) Family: Maail­man­val­loittaja

Koeajossa Audi Q8 Electrified Edition 60 TFSI e quattro Tiptronic: Jättiläiseksi kasvatettu

Koeajossa Seat Tarraco 1.4 PHEV 245 e-Hybrid FR Launch Edition DSG: Kulkeva pistokemalli

Koeajossa Hyundai i20 N: Pieni paukkurauta

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot

Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!

Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!

Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä

Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?

... Lisää

FOKUS MEDIA

Koti ja keittiö

10 vinkkiä: Näin onnistut bonsain kasvattamisessa

Hifimaailma

Klipschin Ysit ja Seiskat

Koti ja keittiö

Kurkista persoonallisiin joulukoteihin!

Hifimaailma

Aunen putki-Bluetooth 

Koti ja keittiö

Teppo Honkala: ”Käsityöläisen verstaalla ollaan ihmisyyden ytimessä”

Koti ja keittiö

Unelmien puutalossa on jotain perinteistä, jotain modernia

Koti ja keittiö

Remonttinälkä kasvoi tehdessä - 1950-luvun koti inspiroi lautta­saa­re­lais­per­hettä

Hifimaailma

Muskelia monikanavaan

Hifimaailma

Uudet myyttiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUTTA

Peugeot: Julkisti viisi uutta sähköautoa ja uuden E-Lion-projektin

Hennessey Supercharged H650 Escalade: Isojen poikien möreä puheenvuoro

Lightyear 0 -malli: Valmistus Uudes­sa­kau­pun­gissa on lopetettu

Seres: Uusi kiinalainen automerkki rantautumassa Suomeen maaliskuussa!

Renault Espace: Täysin uudet 5- ja 7-paikkaiset mallit esitellään keväällä

HYÖTYJUTUT

Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Kia Stinger 3,3 T-GDI AWD GT 5D AT: Vanhaa koulukuntaa

Koeajossa Peugeot 3008 GT HYbrid4 4x4 e-EAT8 300 PHEV: Järeää vääntöä

Koeajossa Citroën ë-Jumpy Crew Cab: Sähköinen sekajuna

Koeajossa Subaru Outback 2.5i Lineartronic Field: Retkikelpoinen

Koeajossa Jaguar F-Pace P400 S Hybrid Sport: Sähkö­virs­tan­pylväs

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

... Lisää

5 VUOTTA SITTEN...

FOKUS MEDIA

Koti ja keittiö

10 vinkkiä: Näin onnistut bonsain kasvattamisessa

Hifimaailma

Klipschin Ysit ja Seiskat

Koti ja keittiö

Kurkista persoonallisiin joulukoteihin!

Hifimaailma

Aunen putki-Bluetooth 

Koti ja keittiö

Teppo Honkala: ”Käsityöläisen verstaalla ollaan ihmisyyden ytimessä”

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

AEHRA:n akseliväli on peräti 3 metriä.

AEHRA:n akseliväli on peräti 3 metriä.

AEHRA

No nyt on todella erikoista... tästä katumaasturista tuskin olet kuullut…!

Kaupallinen yhteistyö

Auton hankinta – Lainalla vai säästöillä?

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

Peugeot: Julkisti viisi uutta sähköautoa ja uuden E-Lion-projektin

Lightyear 0 -malli: Valmistus Uudes­sa­kau­pun­gissa on lopetettu

Seres: Uusi kiinalainen automerkki rantautumassa Suomeen maaliskuussa!

Renault Espace: Täysin uudet 5- ja 7-paikkaiset mallit esitellään keväällä

Dacia Jogger Hybrid: Markkinoiden edullisin 7-paikkainen hybridi

Polestar: Avasi Rovaniemelle maailman ensimmäisen lumesta rakennetun autopaviljongin - sisällä on Polestar 2 ja jäästä veistettyjä varaosia

Sähköinen Peugeot Inception -konseptiauto: 800 km toimintamatkaa

Polestarin autoihin uusinta Googlen teknologiaa

No nyt on todella erikoista... tästä katumaasturista tuskin olet kuullut…!

Uudistunut Renault Arkana: Keskittyy Suomessa täyshybridiin

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

No nyt on todella erikoista... tästä katumaasturista tuskin olet kuullut…!

Uusi Opel Astra Electric: Ensi kertaa myös täyssähköisenä

Uusi Mitsubishi ASX: Kehitetty Euroopan markkinoille

Uusi Volkswagen Amarok: Nyt myynnissä – toimitukset Suomeen alkavat kesällä 2023

Uusi Hyundai Kona: Paljastetaan lähikuukausina

Seres: Uusi kiinalainen automerkki rantautumassa Suomeen maaliskuussa!

Koeajossa Subaru Outback 2.5i Lineartronic Field: Retkikelpoinen

Koeajossa Volkswagen ID.3 Pro Performance 150 kW (akku 58 kWh) Family: Maail­man­val­loittaja

Vuoden Auto Suomessa 2023 on Kia Niro

Dacia Jogger Hybrid: Markkinoiden edullisin 7-paikkainen hybridi

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

AEHRA:n akseliväli on peräti 3 metriä.

AEHRA:n akseliväli on peräti 3 metriä.

AEHRA

No nyt on todella erikoista... tästä katumaasturista tuskin olet kuullut…!

Kaupallinen yhteistyö

Auton hankinta – Lainalla vai säästöillä?

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

Peugeot: Julkisti viisi uutta sähköautoa ja uuden E-Lion-projektin

Lightyear 0 -malli: Valmistus Uudes­sa­kau­pun­gissa on lopetettu

Seres: Uusi kiinalainen automerkki rantautumassa Suomeen maaliskuussa!

Renault Espace: Täysin uudet 5- ja 7-paikkaiset mallit esitellään keväällä

Dacia Jogger Hybrid: Markkinoiden edullisin 7-paikkainen hybridi

Polestar: Avasi Rovaniemelle maailman ensimmäisen lumesta rakennetun autopaviljongin - sisällä on Polestar 2 ja jäästä veistettyjä varaosia

Sähköinen Peugeot Inception -konseptiauto: 800 km toimintamatkaa

Polestarin autoihin uusinta Googlen teknologiaa

No nyt on todella erikoista... tästä katumaasturista tuskin olet kuullut…!

Uudistunut Renault Arkana: Keskittyy Suomessa täyshybridiin

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

No nyt on todella erikoista... tästä katumaasturista tuskin olet kuullut…!

Uusi Opel Astra Electric: Ensi kertaa myös täyssähköisenä

Uusi Mitsubishi ASX: Kehitetty Euroopan markkinoille

Uusi Volkswagen Amarok: Nyt myynnissä – toimitukset Suomeen alkavat kesällä 2023

Uusi Hyundai Kona: Paljastetaan lähikuukausina

Seres: Uusi kiinalainen automerkki rantautumassa Suomeen maaliskuussa!

Koeajossa Subaru Outback 2.5i Lineartronic Field: Retkikelpoinen

Koeajossa Volkswagen ID.3 Pro Performance 150 kW (akku 58 kWh) Family: Maail­man­val­loittaja

Vuoden Auto Suomessa 2023 on Kia Niro

Dacia Jogger Hybrid: Markkinoiden edullisin 7-paikkainen hybridi

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2

Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2

Tämä sivusto käyttää evästeitä käytettävyyden parantamiseksi. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt myös evästeiden käyttämisen.