Täyssähköisen crossoverin, Skoda Enyaq iV:n hinta starttaa Suomessa hieman alle 50 000 eurosta. Lue ensikoeajo seuraavasta Auto Bildin paperilehdestä!

Täyssähköisen crossoverin, Skoda Enyaq iV:n hinta starttaa Suomessa hieman alle 50 000 eurosta. Lue ensikoeajo seuraavasta Auto Bildin paperilehdestä!

Juha Peltonen

Škoda Enyaq iV: Varusteltu crossover VW ID.4:n konser­ni­kil­pail­jaksi

Täyssähköinen Enyaq SUV edustaa Škoda-brändille uutta aluevaltausta.

Auto Bild.Uutiset

Ta­ka­ve­toi­sen, 204-he­vos­voi­mai­sen tes­tiyk­si­lön, Škoda Eny­aq 80 iV:n va­rus­te­lu ero­aa jos­sain mää­rin tu­le­vis­ta Suo­men mal­leis­ta muun mu­as­sa la­si­ka­ton ja van­tei­den osal­ta.

Teh­taan au­tot oli­vat ly­hy­el­lä de­mo­vie­rai­lul­la Suo­mes­sa. Ško­dan voi­daan Eny­aq iV:n myö­tä sa­noa hyp­pää­vän uu­den­lai­seen toi­min­ta­ym­pä­ris­töön.

Ta­ka­ve­toi­ses­sa Launch Edi­ti­o­nis­sa säh­kö­moot­to­ri si­jait­see taka-ak­se­lil­la. Tu­le­vis­sa ne­li­ve­toi­sis­sa on li­säk­si toi­nen säh­kö­moot­to­ri etu­ak­se­lis­ton yh­tey­des­sä sekä li­säk­si edes­sä oma 1-vä­li­tyk­si­nen vaih­teis­to.

Toi­min­ta­mat­ka jopa yli 500 ki­lo­met­riä

Akus­tok­si voi­daan va­li­ta joko 82 kWh tai 62 kWh te­hoi­nen. La­tau­sa­jat ovat AC-la­tauk­sel­la 6 h 15 min–7 h 30 min ja DC-pi­ka­la­tauk­sel­la 35–38 min. Tar­jol­la on myös kak­si ko­ti­la­taus­lai­tet­ta, jois­ta yleis­la­taus­lai­te toi­mi­te­taan Eny­a­qin mu­ka­na. Myös ke­hit­ty­neem­pi äly­la­tu­ri on saa­ta­vil­la.

En­si­ko­ea­je­tul­la Škoda Eny­aq 80 iV:llä pys­tyy aja­maan jopa 520 km. Säh­kö­moot­to­rin 310 Nm vään­tö­mo­ment­ti var­mis­taa hy­vän voi­man tun­nun.

Mat­kus­ta­mon kor­ke­a­luok­kai­nen vii­meis­te­ly ja laa­duk­kaat pin­ta­ma­te­ri­aa­lit miel­lyt­tä­vät. Eri si­sus­tus­tyyp­pei­hin lu­keu­tuu esi­mer­kik­si Eco Sui­te. Erit­täin ava­ris­ta si­sä­ti­lois­ta ja run­sais­ta säi­ly­tys­lo­ke­rois­ta on iloa.

Škoda Eny­aq 80 iV kiih­tyy nol­las­ta sa­taan 8,6 se­kun­nis­sa ja sil­le lu­va­taan säh­köis­tä toi­min­ta­mat­kaa par­haim­mil­laan yli 500 ki­lo­met­riä. Hin­nak­si il­moi­te­taan al­ka­en 49 318 eu­roa.

Au­to Bil­din pa­pe­ri­leh­des­tä 7/2021 kan­nat­taa lu­kea 204-he­vos­voi­mai­sel­la säh­kö­moot­to­ril­la to­teu­te­tun ta­ka­ve­toi­sen ko­ti­maan en­si­ko­ea­jo!

Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Tietyömaiden nopeus­ra­joi­tukset ja niiden merkinnät on saatettava kuntoon

Auto Bild.Artikkelit

Tietyömaiden nopeus­ra­joi­tukset ja niiden merkinnät on saatettava kuntoon

Auto Bild.Artikkelit
Vilahdus edullisesta Volkswagenin sähköautosta.

Vilahdus edullisesta Volkswagenin sähköautosta.

Volkswagen

Volkswagen näytti ensimmäisen vilauksen 20 000 euron hintaisesta täyssähköautosta 

Auto Bild.Uutiset
Vilahdus edullisesta Volkswagenin sähköautosta.

Vilahdus edullisesta Volkswagenin sähköautosta.

Volkswagen

Volkswagen näytti ensimmäisen vilauksen 20 000 euron hintaisesta täyssähköautosta 

Auto Bild.Uutiset
Vanhan AC Acen ystäville AC Ace Bristol Classic’issa on erottuva "hymyilevä etusäleikkö". Toinen, AC Ace Classic, pohjautuu alkuperäisen Acen viimeiseen muunnelmaan, jollaisena mallia valmistettiin vuonna 1963. Kyseinen, virtaviivaisempi keula siirtyi AC Cobran ensimmäiseen sukupolveen.

Vanhan AC Acen ystäville AC Ace Bristol Classic’issa on erottuva "hymyilevä etusäleikkö". Toinen, AC Ace Classic, pohjautuu alkuperäisen Acen viimeiseen muunnelmaan, jollaisena mallia valmistettiin vuonna 1963. Kyseinen, virtaviivaisempi keula siirtyi AC Cobran ensimmäiseen sukupolveen.

Ian Skelton

AC Ace: Sähäkkää brittisporttia päivitetään hienolla tavalla, perinteistä luopumatta

Auto Bild.Klassikot
Vanhan AC Acen ystäville AC Ace Bristol Classic’issa on erottuva "hymyilevä etusäleikkö". Toinen, AC Ace Classic, pohjautuu alkuperäisen Acen viimeiseen muunnelmaan, jollaisena mallia valmistettiin vuonna 1963. Kyseinen, virtaviivaisempi keula siirtyi AC Cobran ensimmäiseen sukupolveen.

Vanhan AC Acen ystäville AC Ace Bristol Classic’issa on erottuva "hymyilevä etusäleikkö". Toinen, AC Ace Classic, pohjautuu alkuperäisen Acen viimeiseen muunnelmaan, jollaisena mallia valmistettiin vuonna 1963. Kyseinen, virtaviivaisempi keula siirtyi AC Cobran ensimmäiseen sukupolveen.

Ian Skelton

AC Ace: Sähäkkää brittisporttia päivitetään hienolla tavalla, perinteistä luopumatta

Auto Bild.Klassikot

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU