Uskomaton yli 30 000 kilometrin matka vei Explorerin kuuteen maanosaan ja 27 maahan. Koko matka suoritettiin pelkästään sähköllä. Matkan varrella kohdattiin monenlaisia haasteita; sähkökatkoja Afrikassa, latausinfrastruktuurin puute Atacaman autiomaassa Chilessä, rakentamattomia teitä, vuoristosolia ja pakkasia. Saavutus on todistus siitä, mihin sähköauto todella kykenee.

Uskomaton yli 30 000 kilometrin matka vei Explorerin kuuteen maanosaan ja 27 maahan. Koko matka suoritettiin pelkästään sähköllä. Matkan varrella kohdattiin monenlaisia haasteita; sähkökatkoja Afrikassa, latausinfrastruktuurin puute Atacaman autiomaassa Chilessä, rakentamattomia teitä, vuoristosolia ja pakkasia. Saavutus on todistus siitä, mihin sähköauto todella kykenee.

Ford

Maailmanennätys! Täyssähköinen Ford Explorer kiersi Lexie Alfordin johdolla ympäri maailman - mallin myynti alkoi

Lexie Alford ja uusi täyssähköinen Ford Explorer johtivat ennen­nä­ke­mät­tömän autosaattueen ennätyksellisen 30 000 kilometrin matkansa maaliviivan yli. Tästä alkaa Fordin uusi aikakausi Euroopassa.

Auto Bild.Uutiset

Seik­kai­li­ja Le­xie Al­ford (@Le­xie­Li­mit­less) teki tä­nään vi­ral­li­sen en­nä­tyk­sen ol­len en­sim­mäi­nen hen­ki­lö, joka on kier­tä­nyt maa­pal­lon säh­kö­au­tol­la - 1 täys­säh­köi­sel­lä Ford Exp­lo­re­ril­la.

Char­ge Around The Globe -mat­kan kun­ni­ak­si Ford on vah­vis­ta­nut uu­den Ford Exp­lo­rer -mal­lis­ton hin­nat ja tek­ni­set tie­dot. Nyt asi­ak­kaat voi­vat al­kaa suun­ni­tel­la omia seik­kai­lui­taan ja ti­la­ta it­sel­leen säh­kö­au­ton, jol­lai­sel­la on kier­ret­ty maa­il­man ym­pä­ri.

Le­xie ja uu­si Ford Exp­lo­rer joh­ti­vat Niz­zas­sa maa­li­vii­van yli saat­tu­een, jo­hon kuu­lui iko­ni­sia Ford-ajo­neu­vo­ja vuo­si­kym­men­ten ajal­ta. Li­säk­si saat­tu­ees­sa oli mu­ka­na ny­kyi­siä mal­le­ja, jot­ka ku­vas­ta­vat yh­ti­ön tu­le­vai­suu­den vi­si­o­ta.

“Ford ei val­mis­ta tyl­siä au­to­ja. Uu­si Exp­lo­rer il­men­tää For­dil­le ai­nut­laa­tuis­ta ole­mus­ta, joka on lei­mal­lis­ta myös jo­kai­sel­le au­tol­le täs­sä fan­tas­ti­ses­sa saat­tu­ees­sa,” to­te­aa juh­lal­li­suuk­siin osal­lis­tu­nut Ford Mo­tor Com­pa­nyn toi­mi­tus­joh­ta­ja Jim Far­ley. “Olem­me yl­pei­tä voi­des­sam­me li­sä­tä toi­sen täys­säh­köi­sen hen­ki­lö­au­ton Eu­roo­pan mal­lis­toon.”

27 val­ti­on alu­eel­la

Us­ko­ma­ton yli 30 000 ki­lo­met­rin mat­ka vei Exp­lo­re­rin kuu­teen maa­no­saan ja 27 maa­han. Koko mat­ka suo­ri­tet­tiin pel­käs­tään säh­köl­lä.

Mat­kan var­rel­la koh­dat­tiin mo­nen­lai­sia haas­tei­ta; säh­kö­kat­ko­ja Af­ri­kas­sa, la­tau­sinf­rast­ruk­tuu­rin puu­te Ata­ca­man au­ti­o­maas­sa Chi­les­sä, ra­ken­ta­mat­to­mia tei­tä, vuo­ris­to­so­lia ja pak­ka­sia. Saa­vu­tus on to­dis­tus sii­tä, mi­hin säh­kö­au­to to­del­la ky­ke­nee.

“Le­xien mat­ka on ol­lut ää­rim­mäi­nen ko­ea­jo uu­del­la Ford Exp­lo­re­ril­la. Sen ai­ka­na on ko­et­tu kai­ken­lai­sia sää- ja tie­o­lo­suh­tei­ta, ja sel­vit­ty lä­hes jo­kai­ses­ta eri la­taus­ta­vas­ta,” sa­noo Mar­tin San­der, Ge­ne­ral Ma­na­ger Ford Mo­del e Eu­ro­pe.

“Mat­ka il­men­tää yh­ti­öm­me to­del­lis­ta "can do" -hen­keä tart­tu­es­sam­me tä­hän ti­lai­suu­teen tes­ta­ta sekä it­se­äm­me et­tä sa­mal­la maa­il­man la­tau­sinf­rast­ruk­tuu­ria.Maa­li­vii­van ylit­tä­mi­nen tä­nään to­dis­taa, mitä on mah­dol­lis­ta teh­dä uu­del­la täys­säh­köi­sel­lä Ford Exp­lo­re­ril­la. Ja olem­me iloi­sia, et­tä asi­ak­kaat voi­vat pian sel­vit­tää tä­män myös it­se.”

Le­xiel­lä oli käy­tös­sään Ford Exp­lo­re­rin esi­tuo­tan­to­au­to. Mat­kan ai­ka­na käy­tet­tä­vis­sä oli eri­lai­sia la­taus­rat­kai­su­ja 2,2 kW la­tauk­ses­ta DC-pi­ka­la­taus­lait­tei­siin.

Vä­lil­lä tar­peen oli myös käyt­tää apu­na kan­net­ta­vaa akus­toa.

Le­xien mat­kaa hel­pot­ti­vat suu­ri Me­ga­Con­so­le-säi­ly­tys­ti­la, jo­hon mah­tuu kol­me 1,5 lit­ran juo­ma­pul­loa, läm­mi­tet­ty ja hie­ro­va kul­jet­ta­jan is­tuin sekä pu­he­oh­jauk­sel­la toi­mi­va SYNC Move -mul­ti­me­di­a­jär­jes­tel­mä, 2 jos­sa on mu­kau­tet­ta­va kos­ke­tus­näyt­tö.

Kaik­ki nämä omi­nai­suu­det ovat va­ki­o­na sekä Ford Exp­lo­rer et­tä Ford Exp­lo­rer Pre­mium -mal­leis­sa.

“Ta­pa­sin täl­lä mat­kal­la us­ko­mat­to­mia ih­mi­siä eri puo­lel­la maa­il­maa, ja sain ko­kea ra­tin ta­ka­na 27 kau­nis­ta maa­ta. Mut­ta mat­kaan mah­tui myös ai­nut­laa­tui­sia haas­tei­ta,” sa­noo Le­xie, jol­la on jo en­tuu­des­taan en­nä­tys nuo­rim­pa­na jo­kai­ses­sa maa­il­man maas­sa vie­rail­lee­na hen­ki­lö­nä.

“Mi­nul­le oli suu­ri kun­nia, et­tä Ford luot­ti mi­nun kier­tä­vän maa­pal­lon täys­säh­köi­sel­lä Exp­lo­re­ril­la, joka on ol­lut mi­nul­le kuin koti vii­mei­set kuu­si kuu­kaut­ta. Ta­voit­tee­na­ni oli ylit­tää säh­kö­au­ton ra­jo­ja, ja voin yl­pe­ä­nä sa­noa, et­tä tein sen!"

Suun­ni­tel­tu ja val­mis­tet­tu Eu­roo­pas­sa

“Tapasin tällä matkalla uskomattomia ihmisiä eri puolella maailmaa, ja sain kokea ratin takana 27 kaunista maata. Mutta matkaan mahtui myös ainutlaatuisia haasteita,” sanoo Lexie, jolla on jo entuudestaan ennätys nuorimpana jokaisessa maailman maassa vierailleena henkilönä.

“Tapasin tällä matkalla uskomattomia ihmisiä eri puolella maailmaa, ja sain kokea ratin takana 27 kaunista maata. Mutta matkaan mahtui myös ainutlaatuisia haasteita,” sanoo Lexie, jolla on jo entuudestaan ennätys nuorimpana jokaisessa maailman maassa vierailleena henkilönä.

Ford

Uu­si täys­säh­köi­nen Exp­lo­rer on For­din en­sim­mäi­nen täys­säh­köi­nen hen­ki­lö­au­to, joka on suun­ni­tel­tu ja val­mis­tet­tu Eu­roo­pas­sa. Sii­nä yh­dis­tyy sak­sa­lai­nen in­si­nöö­ri­tai­to ame­rik­ka­lai­seen tyy­liin ja yli­voi­mai­seen va­ki­o­va­rus­te­luun.

Mal­lin toi­min­ta­mat­ka on jopa 602 ki­lo­met­riä yh­del­lä la­tauk­sel­la. 3

Ford Exp­lo­rer on saa­ta­va­na ta­ka­ve­toi­se­na (RWD) ja ne­li­ve­toi­se­na (AWD). Ta­ka­ve­toi­sis­sa mal­leis­sa on yk­si moot­to­ri, ne­li­ve­to­mal­leis­sa moot­to­rei­ta on kak­si.

Kum­mas­sa­kin mal­lis­sa on pi­dem­män toi­min­ta­mat­kan tar­jo­a­va Ex­ten­ded Ran­ge nik­ke­li-man­gaa­ni-ko­bolt­ti (NMC) -li­tiu­mi­o­ni­ak­ku. Ak­ku on va­lit­tu mal­liin sen ener­gi­a­ti­hey­den, te­hon ja suo­ri­tus­ky­vyn pe­rus­teel­la Eu­roo­pan vaih­te­le­vas­sa il­mas­tos­sa.

Myö­hem­min syk­syl­lä myyn­tiin tu­lee myös yk­si­moot­to­ri­nen ta­ka­ve­to­mal­li, 4 jos­sa on Stan­dard Ran­ge -NMC-ak­ku.

Ne­li­ve­toi­sen AWD-mal­lin akun la­taa­mi­nen 10 pro­sen­tin la­taus­ta­sos­ta 80 pro­sent­tiin kes­tää noin 26 mi­nuut­tia 5 185 kW DC-pi­ka­la­tauk­sel­la. Exp­lo­re­rin la­taus ja la­tauk­sen mak­su on­nis­tuu hel­pos­ti käyt­tä­mäl­lä Ford­Pass-so­vel­lus­ta 7tai in­no­va­tii­vis­ta Plug & Char­ge -tek­no­lo­gi­aa Blu­eO­val Char­ge Net­work -la­taus­ver­kos­ton la­taus­pis­teis­sä, 6 joi­ta on Eu­roo­pas­sa yli 600 000 kap­pa­let­ta.

La­taus­ver­kos­toon kuu­lu­vat myös IO­NI­TYn suur­te­ho­la­tu­rit. Ford on yk­si IO­NI­TYn pe­rus­ta­ja­jä­se­nis­tä.

No­peus ja help­pous ei ra­joi­tu pel­käs­tään la­tauk­seen. Exp­lo­rer kiih­tyy no­pe­am­min kuin Ford Fo­cus ST.

AWD-mal­lin 340 he­vos­voi­man te­hol­la 100 km/h no­peus saa­vu­te­taan 5,3 se­kun­nis­sa. Exp­lo­rer AWD -mal­lil­la voi myös ve­tää jopa 1200 kg kuor­maa. 8

Exp­lo­re­ris­sa on yh­teen­sä noin 470 lit­raa säi­ly­tys- ja ta­va­ra­ti­laa. 9 Ta­va­ra­ti­la on jopa 450 lit­raa, min­kä li­säk­si mat­kus­ta­mos­sa ole­vat 17 lit­ran Me­ga­Con­so­le ja tur­val­li­nen luk­kiu­tu­va My Pri­va­te Loc­ker -säi­ly­tys­ti­la tar­jo­a­vat kä­te­vää ja in­no­va­tii­vis­ta säi­ly­tys­ti­laa.

Kai­kis­sa Exp­lo­rer-mal­leis­sa on SYNC Move 2 -tie­to­viih­de­jär­jes­tel­mä, jos­sa on mu­kau­tet­ta­va 14,6 tuu­man kes­ki­kos­ke­tus­näyt­tö, jota voi nos­taa ja las­kea yli 30 as­teen kul­mas­sa.

Va­ki­o­va­rus­tei­siin kuu­lu­vat myös läm­mi­tet­tä­vät oh­jaus­pyö­rä ja etuis­tui­met, hie­ro­va kul­jet­ta­jan is­tuin ja pu­he­li­men lan­ga­ton la­taus. 10

Si­sä­ti­lo­jen ny­ky­ai­kais­ta muo­toi­lua ko­ros­ta­vat ur­hei­luis­tui­met in­teg­roi­duil­la nis­ka­tuil­la ja tyy­li­käs sound­bar, jon­ka kaut­ta voi naut­tia laa­duk­kaas­ta ää­nen­tois­tos­ta. And­roid Au­to- ja Ap­p­le CarP­lay -so­vel­lus­ten yh­dis­tä­mi­nen on­nis­tuu lan­gat­to­mas­ti. 11

Exp­lo­rer Pre­mium -mal­leis­sa on va­ki­o­na kym­me­nen kai­u­tin­ta si­säl­tä­vä B&O-ää­ni­jär­jes­tel­mä ja tun­nel­ma­va­lais­tus, jot­ka pi­tä­vät mie­len vir­ke­ä­nä pit­kil­lä­kin mat­koil­la.

Pre­mium-mal­lien va­ki­o­va­rus­tuk­seen kuu­lu­vat myös häi­käi­se­mät­tö­mät Dy­na­mic Mat­rix LED -ajo­va­lot.

Mal­lin va­ki­o­va­rus­tus on to­del­la kat­ta­va, min­kä an­si­os­ta au­ton os­top­ro­ses­si on yk­sin­ker­tai­nen ja jo­kai­nen Exp­lo­rer-asi­a­kas voi naut­tia ylel­li­ses­tä va­rus­te­lus­ta.

Nelivetoisen AWD-mallin akun lataaminen 10 prosentin lataustasosta 80 prosenttiin kestää noin 26 minuuttia 5 185 kW DC-pikalatauksella. Explorerin lataus ja latauksen maksu onnistuu helposti käyttämällä FordPass-sovellusta 7tai innovatiivista Plug & Charge -teknologiaa BlueOval Charge Network -latausverkoston latauspisteissä, 6 joita on Euroopassa yli 600 000 kappaletta. Latausverkostoon kuuluvat myös IONITYn suurteholaturit. Ford on yksi IONITYn perustajajäsenistä.

Nelivetoisen AWD-mallin akun lataaminen 10 prosentin lataustasosta 80 prosenttiin kestää noin 26 minuuttia 5 185 kW DC-pikalatauksella. Explorerin lataus ja latauksen maksu onnistuu helposti käyttämällä FordPass-sovellusta 7tai innovatiivista Plug & Charge -teknologiaa BlueOval Charge Network -latausverkoston latauspisteissä, 6 joita on Euroopassa yli 600 000 kappaletta. Latausverkostoon kuuluvat myös IONITYn suurteholaturit. Ford on yksi IONITYn perustajajäsenistä.

Ford

Va­lin­nais­va­rus­tei­ta on vain muu­ta­ma, muun mu­as­sa pin­ta-alal­taan yli ne­li­ö­met­rin ko­koi­nen pa­no­raa­ma­la­si­kat­to 12 ja Dri­ver As­sist Pack -va­rus­te­pa­ket­ti 13 joka si­säl­tää handsf­ree-ta­ka­luu­kun, 9 head-up-näy­tön, 360 as­teen ka­me­ran 13ja uu­den As­sis­ted Lane Chan­ge -jär­jes­tel­män. 13

Exp­lo­re­ris­sa on va­ki­o­na yli 15 kul­jet­ta­jaa avus­ta­vaa jär­jes­tel­mää, ku­ten ak­tii­vi­nen va­ki­o­no­peu­den­sää­din Stop and Go -toi­min­nol­la 13,14 ja Clear Exit War­ning -va­roi­tus, 13 joka on suun­ni­tel­tu es­tä­mään oven avaa­mi­ses­ta ai­heu­tu­via tör­mäy­son­net­to­muuk­sia pyö­räi­li­jöi­den kans­sa.

Uu­si täys­säh­köi­nen Exp­lo­rer on en­sim­mäi­nen ajo­neu­vo, joka val­mis­te­taan For­din Köl­nin EV Cen­ter -säh­kö­au­to­teh­taal­la teh­taa­seen teh­dyn kah­den mil­jar­din dol­la­rin in­ves­toin­nin jäl­keen.

En­sim­mäi­se­nä myyn­tiin Ex­ten­ded Ran­ge -mal­lit

Ford Exp­lo­re­rin myyn­ti on nyt al­ka­nut, ja en­sim­mäi­se­nä ti­lat­ta­vis­sa ovat Ex­ten­ded Ran­ge -mal­lit, joi­den hin­nat al­ka­vat 47 590 eu­ros­ta.

Myö­hem­min tä­män vuo­den ai­ka­na käyn­nis­tyy myös Stan­dard Ran­ge -mal­lien myyn­ti, ja nii­den ar­vi­oi­tu hin­ta on al­ka­en 42 390 eu­roa.15 Hin­ta vah­vis­te­taan lä­hem­pä­nä myyn­nin aloi­tus­ta.

Ford-leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

1 Maa­il­ma­nen­nä­tyk­sen vah­vis­taa Re­cord­Set­ter, joka seu­ra­si yri­tys­tä eri pai­kois­sa ym­pä­ri maa­il­maa. Maa­il­ma­nym­pä­ri­mat­kan en­nä­tyk­sen saa­vut­ta­mi­sek­si Le­xien ja Exp­lo­re­rin vä­him­mäis­vaa­ti­mus oli ajaa 28 968 km, kul­kea kah­den an­ti­po­di­pis­teen kaut­ta ja mat­kus­taa vä­hin­tään vii­del­lä man­te­reel­la. Mat­kan piti myös al­kaa ja päät­tyä sa­maan paik­kaan.

2 Kes­ki­ty ai­na aja­mi­seen. Älä käy­tä äly­lait­tei­ta kä­des­sä­si ajon ai­ka­na. Käy­tä ää­ni­oh­jat­tu­ja jär­jes­tel­miä, jos mah­dol­lis­ta. Jot­kin omi­nai­suu­det voi­vat ol­la lu­kit­tui­na ajo­neu­von vaih­teen ol­les­sa pääl­lä. Kaik­ki omi­nai­suu­det ei­vät ole yh­teen­so­pi­via kaik­kien pu­he­li­mien kans­sa.

3 Pe­rus­tuu ta­ka­ve­toi­sen Exp­lo­rer Ex­ten­ded Ran­ge -mal­lin toi­min­ta­mat­kaan täy­teen la­da­tul­la akul­la. Ar­vi­oi­tu WLTP -mit­taus­ta­van (World­wi­de Har­mo­ni­zed Light Ve­hic­le Test Pro­ce­du­re) mu­kai­nen toi­min­ta­mat­ka. Esi­te­tyt lu­vut ovat ver­tai­lu­kel­poi­sia, ja nii­tä tu­lee ver­ra­ta vain mui­hin sa­moil­la tek­ni­sil­lä me­ne­tel­mil­lä tes­tat­tui­hin ajo­neu­voi­hin. To­del­li­seen toi­min­ta­mat­kaan vai­kut­ta­vat muun mu­as­sa läm­pö­ti­la, ajo­ta­pa, reit­tip­ro­fii­li, ajo­neu­von kun­to sekä li­tiu­mi­o­ni­a­kun ikä ja kun­to.

4 Vi­ral­li­ses­ti mi­tat­tu toi­min­ta­mat­ka jul­kais­taan lä­hem­pä­nä myyn­nin aloi­tus­ta.

5 La­tau­sai­ka pe­rus­tuu val­mis­ta­jan tie­to­ko­ne­si­mu­laa­ti­oi­hin. La­tau­sas­te las­kee akun saa­vut­ta­es­sa täy­den ka­pa­si­tee­tin. Ai­ka voi vaih­del­la kii­rei­si­nä la­tau­sai­koi­na ja akun va­raus­ta­son mu­kaan.

6 La­taus­pis­tei­den mää­rä 36 Eu­roo­pan maas­sa.

7 Tie­tyis­sä äly­pu­he­li­mis­sa toi­mi­va Ford­Pass-so­vel­lus on la­dat­ta­vis­sa so­vel­lus­kau­pois­ta. Käy­tös­tä voi ai­heu­tua vies­ti- ja da­ta­mak­su­ja. Etä­o­mi­nai­suuk­sia var­ten tar­vi­taan Ford­Pass Con­nect -mo­dee­mi, Ford­Pass-so­vel­lus ja il­mai­nen Con­nec­ted Ser­vi­ce (kat­so li­sä­tie­to­ja Ford­Pas­sin eh­dois­ta). Yh­dis­tet­ty pal­ve­lu ja omi­nai­suu­det riip­pu­vat Vo­da­fo­nen tai Vo­da­fo­ne-kump­pa­nin mat­ka­pu­he­lin­ver­kon saa­ta­vuu­des­ta. Ke­hit­ty­vät tek­nii­kat/mo­bii­li­ver­kot/ajo­neu­von omi­nai­suu­det voi­vat ra­joit­taa toi­min­to­ja ja es­tää yh­dis­tet­ty­jen omi­nai­suuk­sien toi­min­nan. Yh­dis­tet­ty pal­ve­lu ei si­säl­lä Wi-Fi-hots­po­tia.

8 Mak­si­mi­ve­to­ky­ky vaih­te­lee kuor­man, au­ton mal­lin, va­rus­tei­den ja mat­kus­ta­ja­mää­rän mu­kaan.

9 Vii­si­paik­kai­nen mal­li las­tat­tu­na ta­kais­tuin­ten taus­taan as­ti. Kuor­ma- ja las­taus­ka­pa­si­teet­ti on ra­joi­tet­tu pai­non ja pai­non­ja­kau­man mu­kaan.

10 Saa­ta­vil­la ole­vaa lan­ga­ton Qi-la­taus ei vält­tä­mät­tä toi­mi kai­kis­sa pu­he­li­mis­sa.

11 Vaa­tii pu­he­li­men, jos­sa on ak­tii­vi­nen da­ta­pal­ve­lu ja yh­teen­so­pi­va oh­jel­mis­to. SYNC 4 ei oh­jaa kol­man­nen osa­puo­len tuot­tei­ta käy­tön ai­ka­na. Kol­man­net osa­puo­let ovat yk­sin vas­tuus­sa vas­taa­vis­ta toi­min­nois­taan.

12 Pa­no­raa­ma­la­si­kat­to on va­ki­o­va­rus­te ta­ka­ve­toi­sis­sa Exp­lo­rer Pre­mium RHD -mal­leis­sa.

13 Kul­jet­ta­jaa avus­ta­vat tek­no­lo­gi­at ovat li­sä­o­mi­nai­suuk­sia. Kul­jet­ta­jal­la on vas­tuu lii­ken­teen huo­mi­oi­mi­ses­ta, ti­lan­ne­ar­vi­oin­nis­ta ja ajo­neu­von hal­lin­nas­ta.

14 Mi­kä­li py­säh­dys kes­tää yli kol­me se­kun­tia, kul­jet­ta­jan on pai­net­ta­va “RES”-nap­pia tai kaa­su­pol­jin­ta jär­jes­tel­män ak­ti­voi­mi­sek­si uu­des­taan.

15 Stan­dard Ran­ge -akul­la va­rus­te­tun mal­lin suun­taa an­ta­va hin­noit­te­lu. Ti­lat­ta­vis­sa vuo­den vii­mei­sen nel­jän­nek­sen ai­ka­na. Lo­pul­li­set hin­nat jul­kais­taan, kun mal­lin ti­lauk­set käyn­nis­ty­vät.

16 Teho ja vään­tö ovat eril­li­siä ar­vo­ja, ei­kä nii­tä vält­tä­mät­tä saa­vu­te­ta sa­ma­nai­kai­ses­ti.

17 Pe­rus­tuu Exp­lo­rer AWD Ex­ten­ded Ran­ge -mal­liin, joka on täy­teen la­dat­tu. Ar­vi­oi­tu toi­min­ta­mat­ka WLTP-mit­taus­ta­val­la (World­wi­de Har­mo­ni­zed Light Ve­hic­le Test Pro­ce­du­re) Esi­te­tyt lu­vut ovat ver­tai­lu­kel­poi­sia, ja nii­tä tu­lee ver­ra­ta vain mui­hin sa­moil­la tek­ni­sil­lä me­ne­tel­mil­lä tes­tat­tui­hin ajo­neu­voi­hin. To­del­li­nen toi­min­ta­mat­ka vaih­te­lee esi­mer­kik­si läm­pö­ti­lan, ajo­ta­van, reit­tip­ro­fii­lin, ajo­neu­von kun­non sekä li­tiu­mi­o­ni­a­kun iän ja kun­non mu­kaan.

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Kaksi uutta voimalinjaa Renault Symbioz -malliin: enemmän tehoa, vähemmän kulutusta

Auto Bild.Uutiset

Kaksi uutta voimalinjaa Renault Symbioz -malliin: enemmän tehoa, vähemmän kulutusta

Auto Bild.Uutiset

Yhdeksällä paikkakunnalla ilmaisia tuuli­la­si­tar­kas­tuksia

Auto Bild.Uutiset

Yhdeksällä paikkakunnalla ilmaisia tuuli­la­si­tar­kas­tuksia

Auto Bild.Uutiset
Ledipikseliajovalot ovat varsin tehokkaat. Vizor-maski edustaa Opelin nykyilmettä.

Ledipikseliajovalot ovat varsin tehokkaat. Vizor-maski edustaa Opelin nykyilmettä.

Juha Peltonen

Koeajossa Opel Astra Electric GS 54 kWh 156 A: Ranskalaiset sukujuuret

Auto Bild.Koeajot
Ledipikseliajovalot ovat varsin tehokkaat. Vizor-maski edustaa Opelin nykyilmettä.

Ledipikseliajovalot ovat varsin tehokkaat. Vizor-maski edustaa Opelin nykyilmettä.

Juha Peltonen

Koeajossa Opel Astra Electric GS 54 kWh 156 A: Ranskalaiset sukujuuret

Auto Bild.Koeajot

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU