Kilpailu: Voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Etusivu
Hyöty
Koeajot
Testit
Uutiset
Klassikot
Superautot
Kilpailut
Tilaa lehti
Tilaa lehti

Mercedes-AMG GT 73 e: Markkinoille näillä näkymin vielä tänä vuonna!

Richard Parsons

Nissan Qashqai: Täysin uusi mallisto julkistetaan pian

Kompaktien crossover/SUV -mallien kolmannen sukupolven Nissan Qashqai on nyt viimeis­te­ly­vai­heessa, ja se tulee myyntiin vuonna 2021.

Auto Bild.Uutiset
13.11.2020

Nis­san Qash­qai on ol­lut seg­ment­tin­sä edel­lä­kä­vi­jä, jol­la on ol­lut mo­nia jäl­jit­te­li­jöi­tä jo vuo­des­ta 2007 al­ka­en. Sii­tä läh­tien mal­li on saa­vut­ta­nut val­ta­van suo­si­on ja sitä on myy­ty yli kol­me mil­joo­naa kap­pa­let­ta. Pel­käs­tään tä­män­het­kis­tä mal­lia, joka tuli myyn­tiin Eu­roo­pas­sa vuon­na 2014, on myy­ty yli mil­joo­na kap­pa­let­ta.

Nyt ky­sees­sä on täy­sin uu­si au­to, jos­sa on uu­si Al­li­an­ce CMF-C -poh­ja­le­vy. Uu­si mal­li on hie­man ai­kai­sem­paa suu­rem­pi, ke­hit­ty­neem­pi, ajo-omi­nai­suuk­sil­taan pa­rem­pi, tur­val­li­sem­pi ja run­saam­min va­rus­tel­tu.

Näis­sä uu­den su­ku­pol­ven au­tois­sa on nou­da­tet­tu edel­tä­vien mal­lien pää­pe­ri­aat­tei­ta, eli voi­ma­kas­ta muo­toi­lua, te­ho­kas­ta voi­man­siir­toa ja ti­lan­käyt­töä sekä ylem­mäs­tä seg­men­tis­tä tut­tua laa­duk­kuut­ta ja ajet­ta­vuut­ta. Uu­si Qash­qai nos­taa ri­man cros­so­ver-seg­men­tis­sä ai­van uu­del­le ta­sol­le.

Ku­ten edel­tä­jän­sä­kin, uu­si Qash­qai on lon­too­lai­sen Nis­san De­sign Eu­ro­pe -tii­min suun­nit­te­le­ma ja sen tek­ni­ses­tä ke­hi­tys­työs­tä vas­taa Nis­san Tech­ni­cal Cent­re Eu­ro­pe Bed­fords­hi­ren Cran­fiel­dis­sä.

CMF-C-poh­ja­le­vy

Uu­si CMF-C -poh­ja­le­vy edus­taa huip­pu­mo­der­nia ra­ken­net­ta ja tek­no­lo­gi­aa. In­si­nöö­rit ovat pyr­ki­neet säi­lyt­tä­mään Qash­qain tu­tut mit­ta­suh­teet, vaik­ka uu­si mal­li on­kin ti­la­vam­pi.

Uu­den Qash­qai-mal­lin ra­ken­teis­sa on käy­tet­ty 50 % enem­män ult­ra­lu­juus­te­räs­tä. Näin ko­ris­ta on saa­tu täl­lä het­kel­lä mark­ki­noil­la ole­vaa mal­lia ke­vy­em­pi, mut­ta 40 % jäy­kem­pi.

Tämä te­kee aja­mi­ses­ta en­tis­tä mu­ka­vam­paa ja ajo­tun­tu­mas­ta her­kem­män. Au­ton pai­noa on py­rit­ty ke­ven­tä­mään kai­kis­ta mah­dol­li­sis­ta pai­kois­ta. Jopa ta­ka­luu­kun ovi on nyt teh­ty kom­po­siit­ti­ma­te­ri­aa­lis­ta, joka vä­hen­tää pai­noa 2,6 kg.

Etu- ja ta­ka­o­vet, etu­pyö­rä­ko­te­lot ja ko­ne­pel­ti on nyt val­mis­tet­tu alu­mii­nis­ta. Tämä vä­hen­tää pai­noa yh­teen­sä 21 kg. Tämä uu­dis­tus vai­kut­taa myös tur­val­li­suu­teen. Uu­si ra­ken­ne ni­mit­täin si­too ener­gi­aa on­net­to­muus­ti­lan­tees­sa en­tis­tä te­hok­kaam­min.

Uu­dis­tet­tu jou­si­tus ja oh­jaus

Uu­si Qash­qai tar­jo­aa edel­leen tu­tun pal­kit­se­van ajo­ko­ke­muk­sen. Mat­kus­ta­mo on hie­nos­tu­nut ja ti­la­va, mut­ta aja­mi­nen on miel­lyt­tä­vää mut­kai­sil­la­kin teil­lä. Uu­si alus­ta tar­jo­aa ylem­mis­tä au­to­seg­men­teis­tä tu­tun jäyk­kyy­den, ja pa­ran­taa oh­jauk­sen herk­kyyt­tä ja jä­mäk­kyyt­tä.

Au­tos­sa on McPher­son-jous­tin­tu­et edes­sä ja ne­li­ve­to­mal­leis­sa sekä 20-tuu­mai­sin van­tein va­rus­tet­tu­jen mal­lien yh­tey­des­sä ta­ka­na mo­ni­var­si­tu­en­ta.

Richard Parsons

Muis­sa mal­leis­sa on ta­ka­na yh­dys­tu­ki­ak­se­li, joka suo­dat­taa is­ku­ja ja vä­hen­tää ren­gas­me­lua, jot­ta aja­mi­nen oli­si miel­lyt­tä­vää ja hil­jais­ta kai­kil­la tien­pin­noil­la.

Ren­gas­me­lun vai­men­nuk­ses­sa on on­nis­tut­tu lois­ta­vas­ti, mu­ka­vuu­den ja dy­naa­mi­sen ajo­tun­tu­man yh­dis­tä­mi­nen on luok­kan­sa pa­ras­ta ja kal­lis­tuk­sen va­kau­tus eri­no­mai­nen.

Te­hok­kuut­ta in­no­vaa­ti­oi­den avul­la

Uu­si Qash­qai on osa Nis­sa­nin laa­jem­paa pyr­ki­mys­tä säh­köi­sen voi­ma­lin­jo­jen käy­tön li­sää­mi­seen.

Asi­ak­kail­le on tar­jol­la kak­si mah­dol­lis­ta voi­man­siir­to­rat­kai­sua: jous­ta­va ja te­ho­kas 1,3-lit­rai­sen ben­sii­ni­moot­to­ri ja ke­vyt­hyb­ri­di­tek­no­lo­gia sekä Nis­sa­nin in­no­va­tii­vi­nen e-PO­WER-säh­kö­moot­to­ril­la toi­mi­va jär­jes­tel­mä, joka tar­jo­aa Qash­qai-mal­liin vä­lit­tö­män ja li­ne­aa­ri­sen säh­kö­au­tois­ta tu­tun kiih­ty­vyy­den il­man huol­ta toi­min­ta­mat­kas­ta.

1,3-lit­rai­nen ben­sii­ni­moot­to­ri on saa­ta­vil­la kah­te­na ver­si­o­na. [Huom: Tä­män voi­man­siir­ron täy­del­li­set tek­ni­set tie­dot jul­kis­te­taan lä­hem­pä­nä lan­see­raus­päi­vää.]

1,3-lit­rai­nen ben­sii­ni­moot­to­ri on päi­vi­tet­ty ke­vyt­hyb­ri­di­jär­jes­tel­mäl­lä. 12 vol­tin jär­jes­tel­mään kuu­luu eril­li­nen li­tiu­mak­ku, joka on asen­net­tu lat­ti­an al­le, sekä hih­na­ve­toi­nen ge­ne­raat­to­ri jar­ru­tu­se­ner­gi­an tal­tee­not­toa var­ten.

Näin moot­to­ri­jär­jes­tel­mät voi­vat toi­mia tal­teen ote­tul­la ener­gi­al­la, jol­loin Stop/Start-toi­min­non kes­toa voi­daan pi­den­tää. Tämä alen­taa moot­to­rin CO2-pääs­tö­jä. Li­säk­si se mah­dol­lis­taa va­paal­la rul­laa­mi­sen sekä vään­nön tu­ke­mi­sen kiih­dy­tyk­sis­sä.

e-PO­WER-jär­jes­tel­mä

Uu­si Qash­qai edus­taa Nis­sa­nin in­no­va­tii­vis­ta vi­si­o­ta par­haim­mil­laan. Kut­sum­me sitä ni­mel­lä ”Nis­san In­tel­li­gent Mo­bi­li­ty”. Sen myö­tä Nis­sa­nin in­no­va­tii­vi­nen e PO­WER-jär­jes­tel­mä tuo­daan en­si ker­taa Eu­roop­paan. e-PO­WER-jär­jes­tel­mä on Nis­sa­nin uniik­ki in­no­vaa­tio.

Se tar­jo­aa täy­sin säh­kö­moot­to­ril­la toi­mi­van voi­ma­lin­jan. e-PO­WER-jär­jes­tel­mään kuu­luu te­ho­kas ak­ku ja voi­man­siir­to, joka on in­teg­roi­tu ben­sii­ni­moot­to­rin, vir­ta­ge­ne­raat­to­rin, vaih­to­suun­taa­jan, akun ja säh­kö­moot­to­rin kans­sa.

Ta­val­li­sis­sa hyb­ri­di­jär­jes­tel­mis­sä pyö­riä pyö­ri­te­tään säh­kö­moot­to­ril­la ja ben­sii­ni­moot­to­ril­la. e-PO­WER-jär­jes­tel­mäs­sä ben­sii­ni­moot­to­ria ei ole kyt­ket­ty pyö­riin. Se ai­no­as­taan la­taa ak­kua.

Li­säk­si moot­to­ri toi­mii au­ton te­hon­läh­tee­nä pel­kän akun si­jaan, toi­sin kuin täy­sin säh­köi­ses­ti toi­mi­vis­sa au­tois­sa. [e-PO­WER-jär­jes­tel­män täy­del­li­set tek­ni­set tie­dot jul­kis­te­taan lä­hem­pä­nä lan­see­raus­päi­vää.]

Tär­kein ero ta­val­li­siin hyb­ri­di­mal­lei­hin ver­rat­tu­na on se, et­tä säh­kö­moot­to­ri on sa­man­ko­koi­nen kuin täys­säh­kö­au­tois­sa. Tä­män an­si­os­ta kiih­ty­vyys on vä­li­tön ja herk­kä, mis­tä säh­kö­au­to­jen käyt­tä­jät ko­vas­ti pi­tä­vät.

Polt­to­moot­to­ri­käyt­töi­nen ge­ne­raat­to­ri yl­lä­pi­tää ak­ku­la­taus­ta, mut­ta se voi vä­lit­tää säh­köä myös suo­raan moot­to­ril­le te­hon li­sää­mi­sek­si. Moot­to­ri toi­mii op­ti­maa­li­sel­la kier­ros­lu­ku­a­lu­eel­la, mikä mah­dol­lis­taa eri­no­mai­sen polt­to­ai­ne­ta­lou­del­li­suu­den.

Li­säk­si se on sää­det­ty mah­dol­li­sim­man hil­jai­sek­si ja tuot­ta­maan luon­nol­li­sen ja hy­vän tun­tu­man kiih­dy­tet­tä­es­sä.

Päi­vi­tet­ty kul­jet­ta­jaa avus­ta­va Pro­PI­LOT-jär­jes­tel­mä

Uu­des­sa Qash­qais­sa tu­lee ole­maan seu­raa­van su­ku­pol­ven Pro­PI­LOT-jär­jes­tel­mä, joka avus­taa kul­jet­ta­jaa en­tis­tä­kin mo­ni­puo­li­sem­min eri­lai­sis­sa ti­lan­teis­sa.

Jär­jes­tel­mää kut­su­taan ni­mel­lä ”Pro­PI­LOT with Navi-link” (Navi-lin­kil­lä va­rus­tet­tu Pro­PI­LOT) ja se on suun­ni­tel­tu vä­hen­tä­mään kul­jet­ta­jan vä­sy­mys­tä ja stres­siä. Sen käyt­tö on erit­täin in­tui­tii­vis­ta.

Täy­sin uu­den Nis­san Qash­qain päi­vi­tet­ty jär­jes­tel­mä osaa nyt so­peut­taa ajo­no­peu­den ul­kois­ten olo­suh­tei­den mu­kaan: kun au­to siir­tyy maan­tiel­lä alem­man no­peus­ra­joi­tuk­sen alu­eel­le, jär­jes­tel­mä osaa lu­kea lii­ken­ne­merk­ke­jä ja huo­mi­oi­da na­vi­goin­ti­jär­jes­tel­män no­peus­ra­joi­tus­tie­to­ja hi­das­taak­seen Qash­qain ajo­no­peu­den so­pi­vak­si, jol­loin kul­jet­ta­jan ei tar­vit­se sää­tää va­ki­o­no­peus­sää­ti­men no­peut­ta ma­nu­aa­li­ses­ti.

Li­säk­si Navi-lin­kil­lä va­rus­tet­tu Pro­PI­LOT voi nyt ol­la tie­don­siir­to­yh­tey­des­sä Qash­qain kuol­leen kul­man tut­ka-an­tu­rei­den kans­sa ja aut­taa oh­jaus­liik­kei­den kor­jaa­mi­ses­sa, mi­kä­li kais­taa ol­laan vaih­ta­mas­sa toi­sen ajo­neu­von ol­les­sa kuol­lees­sa kul­mas­sa.

Älyk­käät LED-ajo­va­lot

Nis­sa­nin in­si­nöö­rit ovat suun­ni­tel­leet uut­ta Qash­qai-mal­lia var­ten ke­hit­ty­neen ajo­va­lo­jär­jes­tel­män, joka so­peut­taa va­lo­kei­lan muo­don tie­o­lo­suh­tei­den ja mui­den tiel­lä­liik­ku­jien mu­kaan.

Va­lo­kei­la on ja­et­tu 12 eril­li­seen osaan, jot­ka pois­tu­vat va­li­koi­dus­ti käy­tös­tä, kun ha­vai­taan vas­taan tu­le­va au­to. Tä­män in­no­vaa­ti­on an­si­os­ta voi­daan käyt­tää kirk­kaam­paa, pi­dem­mäl­le ulot­tu­vaa ja le­ve­äm­pää va­lo­kei­laa, mut­ta sen muo­toa voi­daan muut­taa te­hok­kaas­ti, jot­ta vas­taan tu­le­vat tiel­lä­liik­ku­jat ei­vät häi­käis­ty.

Qash­qai: cros­so­ver-mal­lien edel­lä­kä­vi­jä

Kun Qash­qai jul­kis­tet­tiin vuon­na 2007, ei mi­tään vas­taa­vaa ol­tu en­nen näh­ty.

Is­tui­met oli­vat hie­man ta­val­lis­ta kor­ke­am­mal­la, jol­loin nä­ky­vyys pa­ra­ni, mut­ta au­ton hii­li­ja­lan­jäl­ki oli kui­ten­kin sama kuin C-seg­men­tin hatch­back-mal­leis­sa.

Mal­lin ben­sii­ni- ja die­sel­moot­to­ri­vaih­to­eh­dot oli­vat ta­lou­del­li­sia ja te­hok­kai­ta, mut­ta saa­ta­vil­la oli myös ne­li­ve­toi­nen ver­sio niil­le, jot­ka tar­vit­si­vat pa­rem­paa pi­toa vaa­ti­vis­sa olo­suh­teis­sa.

Mal­lis­sa yh­dis­tyi­vät lois­ta­vas­ti hatch­back-mal­lin kom­pak­tius sekä pe­rin­tei­sis­tä ne­li­ve­to­mal­leis­ta tut­tu jy­ke­vyys ja kor­ke­am­mal­la ole­vien is­tuin­ten tar­jo­a­ma pa­rem­pi nä­ky­vyys il­man ne­li­ve­to­au­to­jen hait­to­ja: suur­ta ko­koa, pai­noa tai ku­lu­tus­ta. Näin se tar­jo­si mo­lem­pien au­to­luok­kien par­haat puo­let ja ma­dal­si kyn­nys­tä ka­tu­maas­tu­rin hank­ki­mi­seen.

Tä­hän men­nes­sä Qash­qai-au­to­ja on myy­ty Eu­roo­pas­sa yli kol­me mil­joo­naa ja maa­il­man­laa­jui­ses­ti yli vii­si mil­joo­naa kap­pa­let­ta.

Ny­kyi­sel­lä Qash­qai-mal­lil­la on täl­lä het­kel­lä 26 suo­raa kil­pai­li­jaa. Qash­qai oli tä­män au­to­tyy­pin edel­lä­kä­vi­jä. Ny­kyi­sin ky­sees­sä on oma seg­ment­tin­sä, joka kas­vaa vuo­sit­tain.

Tul­les­saan mark­ki­noil­le vuon­na 2021 täy­sin uu­si Qash­qai tu­lee jäl­leen nos­ta­maan ri­maa ja aset­ta­maan seg­men­til­le uu­det stan­dar­dit sä­väyt­tä­väl­lä muo­toi­lul­laan, mu­ka­vuu­del­laan, hie­nos­tu­nei­suu­del­laan, te­hok­kuu­del­laan ja käy­tän­nöl­li­sel­lä tek­nii­kal­laan.

(Huom: Li­sä­tie­to­ja uu­des­ta Qash­qais­ta jul­kais­taan lä­hi­viik­koi­na. Jot­kut täs­sä ku­va­tut tek­ni­set omi­nai­suu­det ei­vät vält­tä­mät­tä ole saa­ta­vil­la kaik­kien mai­den kai­kis­sa mal­leis­sa tai va­rus­te­ta­sois­sa).

Nis­san-leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen Ku­vat: Ric­hard Par­sons

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Tucson etenee normaalisti etuvedolla, mutta tilanteen niin vaatiessa takapyörille suunnataan vedosta enintään 50 prosenttia. Tasauspyörästön lukitus toimii alle 40 km/h:n nopeuksilla.

Tucson etenee normaalisti etuvedolla, mutta tilanteen niin vaatiessa takapyörille suunnataan vedosta enintään 50 prosenttia. Tasauspyörästön lukitus toimii alle 40 km/h:n nopeuksilla.

Koeajossa Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 177 hv 7DCT 4WD N Line: Urheilujuhlan tuntua

Auto Bild.Koeajot
17.7.2020
Tucson etenee normaalisti etuvedolla, mutta tilanteen niin vaatiessa takapyörille suunnataan vedosta enintään 50 prosenttia. Tasauspyörästön lukitus toimii alle 40 km/h:n nopeuksilla.

Tucson etenee normaalisti etuvedolla, mutta tilanteen niin vaatiessa takapyörille suunnataan vedosta enintään 50 prosenttia. Tasauspyörästön lukitus toimii alle 40 km/h:n nopeuksilla.

Koeajossa Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 177 hv 7DCT 4WD N Line: Urheilujuhlan tuntua

Auto Bild.Koeajot
17.7.2020
Ford Mustang Mach I saapuu Suomeen keväällä 2021.

Ford Mustang Mach I saapuu Suomeen keväällä 2021.

Ford

Ford Mustang Mach I: Suomeen keväällä!

Auto Bild.Superautot
28.11.2020
Ford Mustang Mach I saapuu Suomeen keväällä 2021.

Ford Mustang Mach I saapuu Suomeen keväällä 2021.

Ford

Ford Mustang Mach I: Suomeen keväällä!

Auto Bild.Superautot
28.11.2020

Senio­ri­kul­jettaja! Tässä 6 kultaista autoiluun liittyvää ohjetta – nämä kannattaa muistaa myös Suomessa!

Auto Bild.Uutiset
10.10.2020

Senio­ri­kul­jettaja! Tässä 6 kultaista autoiluun liittyvää ohjetta – nämä kannattaa muistaa myös Suomessa!

Auto Bild.Uutiset
10.10.2020

VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT

Mercedes-AMG GT 73 e: Markkinoille näillä näkymin vielä tänä vuonna!

Porsche Taycan Cross Turismo: Sähköisten urheiluautojen moniottelija

Bentley Bacalar: Ensimmäinen W12-moottori valmistui testipenkistä

Hyundai Bayon: Crossover saapuu Suomeen näillä näkymin alkukesästä 2021

Volvo Cars: Täysin sähköiseksi vuoteen 2030 mennessä

Toyota Yaris: Vuoden Auto 2021

Wankel-moottorinen Mazda RX-3: Täyttää 50 vuotta!

Koeajossa Kia e-Soul: Sähköistä ajoa

Škoda Enyaq Sportline iV: Urheilullinen täyssähköinen SUV

Koeajossa Renault Clio TCe 100 Intens: Ajettavasti tilava

HYÖTYJUTUT

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki

Mielenkiintoinen retroritari

Paaliin vai pajalle?

Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut

Näin kuormaat peräkärryn oikein

Näin sujuu koiran kuljetus autossa - täsmäohjeet

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Kia e-Soul: Sähköistä ajoa

Koeajossa Renault Clio TCe 100 Intens: Ajettavasti tilava

Koeajossa SsangYong Korando D1.6 4WD 6AT Quartz: Särmikkään mukava

Koeajossa BMW 118i Business M Sport: Isoihin päin

Koeajossa Ford Ranger Double Cab 2.0 TDCi 213 hv A10 4x4 Wildtrak: Hyvin vääntää!

Koeajossa Škoda Scala 1.0 TSI Style DSG: Litrainen täydennys

Koeajossa Ford Focus Active 1.5 EcoBoost 182 hv A: Lisäarvoa perhekäyttöön

Koeajossa Škoda Karoq 2.0 TSI 4x4 Sportline DSG: GT-tason katumaasturi

Koeajossa Nissan Micra IG-T 100 S/S Xtronic N-Connecta A: Persoonallinen lähestymistapa

Koeajossa Hyundai i30 N Fastback Performance Pack: Menovedet silmissä

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot

Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!

Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!

Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä

Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?

... Lisää

FOKUS MEDIA

Koti ja keittiö

Omassa makuuhuoneessa kuin hotellissa

Koti ja keittiö

Ilo ja hyöty irti pakkaspäivistä

Hifimaailma

Hifiä stuodi­oam­mat­ti­lai­sille

Hifimaailma

Supravoxilta ensimmäinen vahvistin  

Koti ja keittiö

10 valintaa tyylitietoisille kissoille ja koirille

Hifimaailma

Piegan uusi lähtötason kaiutin

Hifimaailma

BØRRESENin Z-sarjan huippukaiutin markkinoille

Hifimaailma

Focalilta uusi ylelli­syys­kuuloke

Hifimaailma

Burson Audio Funkilla tuulella 

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

Maksimivääntö 1600 Nm: Tiesitkö, että Kroatiassakin valmistetaan superautoja!

DDR:n valvottu liikenne sai tuomariston innostumaan

Maailmanluokan arktinen älyliikenteen ekosysteemi Tunturi-Lappiin

Mitsubishi esittelee uudistuneen ASX-mallin Geneven autonäyttelyssä

Autoharrastajien verkkosivusto overdrive.fi uudistui!

Koituvatko poikkeukselliset sääolot auton kuolemaksi?

Sveitsissä nähdään VW up! -facelift sekä BUDD-e -konseptiauto

Nopean italialaismerkin odotettu katumaasturi lanseerataan Genèvessä

Volvo lanseeraa auton jossa ei ole avainta

Pilkington upottaa näytön suoraan ajoneuvon lasiin – taustalla suomalainen kehitystyö

UUTTA

Mercedes-AMG GT 73 e: Markkinoille näillä näkymin vielä tänä vuonna!

Porsche Taycan Cross Turismo: Sähköisten urheiluautojen moniottelija

Bentley Bacalar: Ensimmäinen W12-moottori valmistui testipenkistä

Hyundai Bayon: Crossover saapuu Suomeen näillä näkymin alkukesästä 2021

Volvo Cars: Täysin sähköiseksi vuoteen 2030 mennessä

HYÖTYJUTUT

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Kia e-Soul: Sähköistä ajoa

Koeajossa Renault Clio TCe 100 Intens: Ajettavasti tilava

Koeajossa SsangYong Korando D1.6 4WD 6AT Quartz: Särmikkään mukava

Koeajossa BMW 118i Business M Sport: Isoihin päin

Koeajossa Ford Ranger Double Cab 2.0 TDCi 213 hv A10 4x4 Wildtrak: Hyvin vääntää!

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

... Lisää

5 VUOTTA SITTEN...

Maksimivääntö 1600 Nm: Tiesitkö, että Kroatiassakin valmistetaan superautoja!

DDR:n valvottu liikenne sai tuomariston innostumaan

Maailmanluokan arktinen älyliikenteen ekosysteemi Tunturi-Lappiin

Mitsubishi esittelee uudistuneen ASX-mallin Geneven autonäyttelyssä

Autoharrastajien verkkosivusto overdrive.fi uudistui!

FOKUS MEDIA

Koti ja keittiö

Omassa makuuhuoneessa kuin hotellissa

Koti ja keittiö

Ilo ja hyöty irti pakkaspäivistä

Hifimaailma

Hifiä stuodi­oam­mat­ti­lai­sille

Hifimaailma

Supravoxilta ensimmäinen vahvistin  

Koti ja keittiö

10 valintaa tyylitietoisille kissoille ja koirille

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

TILAA TÄSTÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

Enyaq Sportline iV -malliin on tarjolla kolme erilaista voimalinjaa.

Enyaq Sportline iV -malliin on tarjolla kolme erilaista voimalinjaa.

Skoda

Škoda Enyaq Sportline iV: Urheilullinen täyssähköinen SUV

Kaupallinen yhteistyö

Pihavaja tarjoaa monipuolista säilytystilaa helposti

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

Bentley Bacalar: Ensimmäinen W12-moottori valmistui testipenkistä

Hyundai Bayon: Crossover saapuu Suomeen näillä näkymin alkukesästä 2021

Volvo Cars: Täysin sähköiseksi vuoteen 2030 mennessä

Toyota Yaris: Vuoden Auto 2021

Škoda Enyaq Sportline iV: Urheilullinen täyssähköinen SUV

Sähköautot osana energiamurrosta: Audi tutkii kaksisuuntaista lataus­tek­no­logiaa

Peugeot: 210-vuotias brändi julkisti uuden logon

Suzuki Vitara – aina hybridi ja aiempaa edullisempi

Mercedes-Benzin C-sarja: Uudistuu S-sarjan esimerkin mukaisesti

Toyota Mirai: Milloin niitä saadaan Suomeen? Auto Bild ensikoeajoi jo!

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

Škoda Enyaq Sportline iV: Urheilullinen täyssähköinen SUV

Jimny? Niva? Vai G-sarjan Mercedes-Benz? Mikä tämä oikein on? Ja hinta uutena naurettavat 11 000 euroa!

Dacia Sandero ja Sandero Stepway: Suomen edullisin automalli mukana

Etrusco: Uusi matkai­lu­au­to­merkki saapui Suomeen

Suzuki Vitara – aina hybridi ja aiempaa edullisempi

Uusi Nissan Qashqai julkistettiin: Tulossa e-Power -järjestelmä

Hyundai Bayon: Crossover saapuu Suomeen näillä näkymin alkukesästä 2021

Koeajossa SsangYong Korando D1.6 4WD 6AT Quartz: Särmikkään mukava

Koeajossa Škoda Scala 1.0 TSI Style DSG: Litrainen täydennys

Volkswagen ID.4: 52 kW akkuversioiden myynti alkoi

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

Kroatialainen autosuunnittelija Mate Rimac kehitti sähkökäyttöisen Concept One -superauton, joka ulkomuodoltaan on kuin toiselta planeeltalta.

Kroatialainen autosuunnittelija Mate Rimac kehitti sähkökäyttöisen Concept One -superauton, joka ulkomuodoltaan on kuin toiselta planeeltalta.

Maksimivääntö 1600 Nm: Tiesitkö, että Kroatiassakin valmistetaan superautoja!

Auto Bild.Uutiset
4.3.2016
Kroatialainen autosuunnittelija Mate Rimac kehitti sähkökäyttöisen Concept One -superauton, joka ulkomuodoltaan on kuin toiselta planeeltalta.

Kroatialainen autosuunnittelija Mate Rimac kehitti sähkökäyttöisen Concept One -superauton, joka ulkomuodoltaan on kuin toiselta planeeltalta.

Maksimivääntö 1600 Nm: Tiesitkö, että Kroatiassakin valmistetaan superautoja!

Auto Bild.Uutiset
4.3.2016

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

TILAA TÄSTÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

Enyaq Sportline iV -malliin on tarjolla kolme erilaista voimalinjaa.

Enyaq Sportline iV -malliin on tarjolla kolme erilaista voimalinjaa.

Skoda

Škoda Enyaq Sportline iV: Urheilullinen täyssähköinen SUV

Kaupallinen yhteistyö

Pihavaja tarjoaa monipuolista säilytystilaa helposti

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

Bentley Bacalar: Ensimmäinen W12-moottori valmistui testipenkistä

Hyundai Bayon: Crossover saapuu Suomeen näillä näkymin alkukesästä 2021

Volvo Cars: Täysin sähköiseksi vuoteen 2030 mennessä

Toyota Yaris: Vuoden Auto 2021

Škoda Enyaq Sportline iV: Urheilullinen täyssähköinen SUV

Sähköautot osana energiamurrosta: Audi tutkii kaksisuuntaista lataus­tek­no­logiaa

Peugeot: 210-vuotias brändi julkisti uuden logon

Suzuki Vitara – aina hybridi ja aiempaa edullisempi

Mercedes-Benzin C-sarja: Uudistuu S-sarjan esimerkin mukaisesti

Toyota Mirai: Milloin niitä saadaan Suomeen? Auto Bild ensikoeajoi jo!

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

Škoda Enyaq Sportline iV: Urheilullinen täyssähköinen SUV

Jimny? Niva? Vai G-sarjan Mercedes-Benz? Mikä tämä oikein on? Ja hinta uutena naurettavat 11 000 euroa!

Dacia Sandero ja Sandero Stepway: Suomen edullisin automalli mukana

Etrusco: Uusi matkai­lu­au­to­merkki saapui Suomeen

Suzuki Vitara – aina hybridi ja aiempaa edullisempi

Uusi Nissan Qashqai julkistettiin: Tulossa e-Power -järjestelmä

Hyundai Bayon: Crossover saapuu Suomeen näillä näkymin alkukesästä 2021

Koeajossa SsangYong Korando D1.6 4WD 6AT Quartz: Särmikkään mukava

Koeajossa Škoda Scala 1.0 TSI Style DSG: Litrainen täydennys

Volkswagen ID.4: 52 kW akkuversioiden myynti alkoi

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

Kroatialainen autosuunnittelija Mate Rimac kehitti sähkökäyttöisen Concept One -superauton, joka ulkomuodoltaan on kuin toiselta planeeltalta.

Kroatialainen autosuunnittelija Mate Rimac kehitti sähkökäyttöisen Concept One -superauton, joka ulkomuodoltaan on kuin toiselta planeeltalta.

Maksimivääntö 1600 Nm: Tiesitkö, että Kroatiassakin valmistetaan superautoja!

Auto Bild.Uutiset
4.3.2016
Kroatialainen autosuunnittelija Mate Rimac kehitti sähkökäyttöisen Concept One -superauton, joka ulkomuodoltaan on kuin toiselta planeeltalta.

Kroatialainen autosuunnittelija Mate Rimac kehitti sähkökäyttöisen Concept One -superauton, joka ulkomuodoltaan on kuin toiselta planeeltalta.

Maksimivääntö 1600 Nm: Tiesitkö, että Kroatiassakin valmistetaan superautoja!

Auto Bild.Uutiset
4.3.2016
Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2

Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2

Tämä sivusto käyttää evästeitä käytettävyyden parantamiseksi. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt myös evästeiden käyttämisen.