Peugeot tuo Suomeen Peugeot E-3008- ja Peugeot E-5008- Long Range -mallit, jotka nostavat mallien yhdistetyt WLTP-toimintamatkat jopa 700 kilometriin.

Peugeot tuo Suomeen Peugeot E-3008- ja Peugeot E-5008- Long Range -mallit, jotka nostavat mallien yhdistetyt WLTP-toimintamatkat jopa 700 kilometriin.

Bassadone

Peugeotin uusi Long Range -mallisto: Peugeot E-3008 Long Range yltää jopa 700 km toimintamatkaan, yhdessä Peugeot E-5008 Long Range -mallin kanssa

Peugeot tuo Suomeen Peugeot E-3008- ja Peugeot E-5008- Long Range -mallit, jotka nostavat mallien yhdistetyt WLTP-toimintamatkat jopa 700 kilometriin.

Auto Bild.Uutiset

Peu­ge­ot E-3008 Long Ran­ge rik­koo säh­kö­au­to­jen pe­rin­tei­sen kaa­van, jos­sa toi­min­ta­mat­ka on suo­ras­sa kor­re­laa­ti­os­sa hin­taan näh­den.

700 km toi­min­ta­mat­kal­la va­rus­tet­tu täys­säh­kö­au­to on pe­rin­tei­ses­ti mak­sa­nut vä­hin­tään 70 000 eu­roa, yleen­sä enem­män.

Isom­mas­sa ja 7-paik­kai­ses­sa Peu­ge­ot E-5008-mal­lis­sa toi­min­ta­mat­kaa on kun­ni­oi­tet­ta­vat 668 km (WLTP).

Mark­ki­noil­la ei ole ai­nut­ta­kaan tois­ta 7-paik­kais­ta au­toa, joka kul­kee lä­hes 670 km yh­del­lä la­tauk­sel­la, WLTP-syk­lin mu­kai­ses­ti.

Enem­män kuin tar­peek­si

Käy­tet­tä­vis­sä ole­vaa ka­pa­si­teet­tia uu­des­sa Long Ran­ge -akus­sa on 96,9 kWh. Peu­ge­ot E-3008 WLTP-toi­min­ta­mat­ka on par­haim­mil­laan 701 km.

Long Ran­ge -mal­leis­sa on myös ai­em­paa te­hok­kaam­pi 230 hv / 170 kW tuot­ta­va säh­kö­moot­to­ri.

Ny­kyi­set Peu­ge­ot E-3008- ja Peu­ge­ot E-5008-mal­lit (73 kWh) jat­ka­vat mal­lis­tos­sa ja tar­jo­a­vat ne­kin täy­sin riit­tä­väs­ti, eli yli 500 km WLTP-toi­min­ta­mat­kaa.

Long Ran­ge -ak­ku la­tau­tuu mak­si­mis­saan 160 kW te­hol­la, ja 20-80 % la­taus on­nis­tuu 27 mi­nuu­tis­sa.

Uu­det Peu­ge­ot 3008- ja Peu­ge­ot 5008 -mal­lit on val­mis­tet­tu Rans­kan Soc­haux’ssa. Täys­säh­kö­mal­lien akut tu­le­vat myös jat­kos­sa Rans­kas­ta, jo­ten Peu­ge­o­tin uu­tuu­det osoit­ta­vat kat­ta­vaa eu­roop­pa­lais­ta osaa­mis­ta.

Mark­ki­noi­den edul­li­sim­mat jät­ti­kan­ta­man SUV:t

Peu­ge­ot E-3008 Long Ran­ge mak­saa Al­lu­re-va­rus­tei­se­na al­ka­en 53 790 eu­roa, ja GT-va­rus­te­ta­sol­la 58 390 eu­roa.

Peugeot E-3008 Long Range rikkoo sähköautojen perinteisen kaavan, jossa toimintamatka on suorassa korrelaatiossa hintaan nähden. 700 km toimintamatkalla varustettu täyssähköauto on perinteisesti maksanut vähintään 70 000 euroa, yleensä enemmän.

Peugeot E-3008 Long Range rikkoo sähköautojen perinteisen kaavan, jossa toimintamatka on suorassa korrelaatiossa hintaan nähden. 700 km toimintamatkalla varustettu täyssähköauto on perinteisesti maksanut vähintään 70 000 euroa, yleensä enemmän.

Bassadone

Tämä te­kee Peu­ge­ot E-3008:sta sel­ke­äs­ti edul­li­sim­man SUV:n Suo­men mark­ki­nas­sa, joka kul­kee 700 km yh­del­lä la­tauk­sel­la WLTP-syk­lin mu­kai­ses­ti.

It­se asi­as­sa mark­ki­noil­la ei ole ai­em­min ol­lut ai­nut­ta­kaan ka­tu­maas­tu­ria, joka ky­ke­nee täl­lai­seen toi­min­ta­mat­kaan.

7-paik­kai­nen Peu­ge­ot E-5008 mak­saa isol­la Long Ran­ge -akul­la al­ka­en 57 150 eu­roa, ja kor­ke­am­mal­la GT-va­rus­te­ta­sol­la 61 550 eu­roa.

Peu­ge­ot 3008 -mal­lis­to start­taa 39 361 eu­ros­ta it­se­la­taa­va­na Hyb­rid-mal­li­na, ja 48 983 eu­ros­ta Plug-In Hyb­rid -la­taus­hyb­ri­di­nä.

Peu­ge­ot 5008:n hin­nat al­ka­vat puo­les­taan 42 398 eu­ros­ta ja 51 998 eu­ros­ta, vas­taa­vin voi­ma­lin­join.

En­sim­mäi­set Long Ran­ge -mal­li­set Peu­ge­ot E-3008:t ja Peu­ge­ot E-5008:t ovat jäl­leen­myy­jil­lä al­ku­vuo­des­ta 2025.

Peu­ge­ot-leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Audi on uudistanut omaa hybriditeknologiaansa

Audi on uudistanut omaa hybriditeknologiaansa

Audi

Audin MHEV Plus -teknologia: uuden sukupolven hybridi

Auto Bild.Uutiset
Audi on uudistanut omaa hybriditeknologiaansa

Audi on uudistanut omaa hybriditeknologiaansa

Audi

Audin MHEV Plus -teknologia: uuden sukupolven hybridi

Auto Bild.Uutiset
Erityisen hienon näköinen khaki-koriväri sekä koriin tyylikkäästi sulautuvat linjat herättävät huomiota urheilullisuudellaan.

Erityisen hienon näköinen khaki-koriväri sekä koriin tyylikkäästi sulautuvat linjat herättävät huomiota urheilullisuudellaan.

Juha Peltonen

Koeajossa Mazda 3 2.0 M Hybrid e-Skyactiv X Nagisa MT: Erikoista tekniikkaa

Auto Bild.Koeajot
Erityisen hienon näköinen khaki-koriväri sekä koriin tyylikkäästi sulautuvat linjat herättävät huomiota urheilullisuudellaan.

Erityisen hienon näköinen khaki-koriväri sekä koriin tyylikkäästi sulautuvat linjat herättävät huomiota urheilullisuudellaan.

Juha Peltonen

Koeajossa Mazda 3 2.0 M Hybrid e-Skyactiv X Nagisa MT: Erikoista tekniikkaa

Auto Bild.Koeajot

Lähes puolet suomalaisista huolissaan kotiseutunsa liikenteestä

Auto Bild.Uutiset

Lähes puolet suomalaisista huolissaan kotiseutunsa liikenteestä

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU