Porsche Panamera 4S E-Hybridin tunnistaa 20 tuuman Panamera AeroDesign -vanteistaa, hopeanvärisistä Sport-pakoputkista ja punaisista jarrusatuloista. Jarrusatulat Acid Green ja Black ovat saatavilla lisävarusteena.

Porsche Panamera 4S E-Hybridin tunnistaa 20 tuuman Panamera AeroDesign -vanteistaa, hopeanvärisistä Sport-pakoputkista ja punaisista jarrusatuloista. Jarrusatulat Acid Green ja Black ovat saatavilla lisävarusteena.

Porsche

Porsche: Kaksi uutta ladattavaa hybridiä Panamera-mallistoon

Uudet versiot tarjoavat enemmän tehoa ja lyhyemmän latausajan. Sähköllä voidaan ajaa jopa 96 kilometriä. Lisävarusteena on saatavilla Porsche Active Ride -ilmajousitus.

Auto Bild.Uutiset

Porsc­he laa­jen­taa Pa­na­me­ra-mal­lis­to­aan 4 E-Hyb­rid- ja 4S E-Hyb­rid -ver­si­oil­la.

Uu­det la­dat­ta­vat hyb­ri­dit tar­jo­a­vat vai­kut­ta­vat kiih­ty­vyys­lu­vut ja ajo-omi­nai­suu­det sekä vah­van E-Per­for­man­cen: puh­taas­ti säh­köl­lä ajet­ta­va toi­min­ta­mat­ka on nyt jopa 96 ki­lo­met­riä.

Porsc­he Pa­na­me­ra on nyt saa­ta­va­na la­dat­ta­va­na hyb­ri­di­nä nel­jä­nä eri suo­ri­tus­ky­ky­ver­si­o­na.

Voi­man­siir­to: Op­ti­moi­tu hyb­ri­di-suo­ri­tus­ky­ky

Porsc­he Pa­na­me­ra 4 E-Hyb­rid on eri­tyi­sen suo­ri­tus­ky­kyi­nen ja mo­ni­puo­li­nen.

Te­hok­kaan kiih­ty­vyy­den ai­kaan­saa­mi­sek­si Porsc­he on yh­dis­tä­nyt uu­den e-hyb­ri­di­jär­jes­tel­män mer­kit­tä­väs­ti uu­dis­tet­tuun 2,9-lit­rai­seen V6-tup­la­tur­bo-ben­sii­ni­moot­to­riin (224 kW/304 hv).

Jär­jes­tel­mä­te­ho 346 kW (470 hv) ja 650 Nm:n suu­rin vään­tö­mo­ment­ti mah­dol­lis­ta­vat kiih­ty­vyy­den 0–100 km/h 4,1 se­kun­nis­sa, sekä 280 km/h huip­pu­no­peu­den.

Porsc­he Pa­na­me­ra 4 E-Hyb­ri­din puh­taas­ti säh­köl­lä ajet­ta­va toi­min­ta­mat­ka kas­vaa 96 ki­lo­met­riin (WLTP-syk­li, EA­ER-kau­pun­ki).

Porsc­he Pa­na­me­ra 4S E-Hyb­ri­dis­sä kes­ki­ty­tään enem­män ajo­dy­na­miik­kaan ja voi­man­siir­toon ylä­kier­ro­sa­lu­eel­la.

Sen 2,9-lit­rai­nen 6-sy­lin­te­ri­nen tup­la­tur­bo­moot­to­ri tuot­taa 260 kW (353 hv).

Jär­jes­tel­mä­te­ho on 400 kW (544 hv) ja suu­rin vään­tö­mo­ment­ti on 750 Nm.

Tä­män an­si­os­ta Porsc­he Pa­na­me­ra 4S E-Hyb­rid kiih­tyy 0–100 km/h 3,7 se­kun­nis­sa ja saa­vut­taa 290 km/h huip­pu­no­peu­den.

Edel­li­seen su­ku­pol­veen ver­rat­tu­na kaik­ki Porsc­he Pa­na­me­ra E-Hyb­rid -mal­lit tar­jo­a­vat pi­dem­män puh­taas­ti säh­köl­lä ajet­ta­van toi­min­ta­mat­kan, no­pe­am­man la­taus­no­peu­den, pa­rem­man kaa­su­vas­teen ja pa­rem­mat ajo-omi­nai­suu­det lä­hes kai­kis­sa olo­suh­teis­sa.

Ver­tai­lu­kel­poi­ses­sa ti­las­sa uu­si 25,9 kWh (brut­to) suur­jän­ni­te­ak­ku tar­jo­aa noin 45 pro­sent­tia enem­män ka­pa­si­teet­tia.

Sa­mal­la uu­si 11 kW:n si­säi­nen AC-la­tu­ri ly­hen­tää la­tau­sai­kaa kah­teen tun­tiin ja 39 mi­nuut­tiin.

140 kW:n (190 hv) ja 450 Nm:n vään­tö­mo­men­tin an­si­os­ta täy­sin uu­si säh­kö­moot­to­ri tar­jo­aa huo­mat­ta­vas­ti enem­män te­hoa kuin edel­tä­jän­sä.

Porsche Panamera 4 E-Hybridin vakiovarusteisiin kuuluvat 19 tuuman vanteet, mustat jarrusatulat ja Matrix LED -ajovalot. Innovatiivinen korkearesoluutioinen HD-Matrix LED -ajovalojärjestelmä on saatavana lisävarusteena.

Porsche Panamera 4 E-Hybridin vakiovarusteisiin kuuluvat 19 tuuman vanteet, mustat jarrusatulat ja Matrix LED -ajovalot. Innovatiivinen korkearesoluutioinen HD-Matrix LED -ajovalojärjestelmä on saatavana lisävarusteena.

Porsche

Se on myös in­teg­roi­tu ta­lou­del­li­ses­ti ja pai­no-op­ti­moi­dus­ti ko­te­loon ja PDK-vaih­teis­ton öl­jyn­jääh­dy­tys­kier­toon.

Si­säi­nen root­to­ri­ra­ken­ne (root­to­ri pyö­rii staat­to­rin si­säl­lä) vä­hen­tää mas­san hi­taus­voi­maa 50 pro­sent­tia, mikä pa­ran­taa kaa­su­vas­tet­ta.

Jopa 88 kW:n tal­tee­no­ton an­si­os­ta säh­kö­moot­to­ri li­sää mer­kit­tä­väs­ti Porsc­he Pa­na­me­ra E-Hyb­rid -mal­lien puh­taas­ti säh­köl­lä ajet­ta­vaa toi­min­ta­mat­kaa.

E-Hyb­rid-ajo­ti­lat op­ti­moi­dul­la stra­te­gi­al­la

Nel­jä op­ti­moi­tua E-Hyb­rid-spe­si­fis­tä ajo­ti­laa sekä pa­ran­ne­tut Sport- ja Sport Plus -ajo­ti­lat op­ti­moi­vat E-Hyb­rid-mal­lien ta­lou­del­li­suut­ta en­ti­ses­tään.

Au­tot käyn­nis­ty­vät ai­na puh­taas­ti säh­köi­ses­sä E-Po­wer-ti­las­sa. Kun akun va­raus­ti­la on al­le tie­tyn vä­him­mäi­sar­von, jär­jes­tel­mä siir­tyy au­to­maat­ti­ses­ti Hyb­rid Au­to -ti­laan, joka mu­kaut­taa toi­min­tast­ra­te­gi­an kul­loi­seen­kin ajo­ti­lan­tee­seen.

Li­säk­si Hyb­rid Au­ton ak­tii­vi­sen reit­ti­o­pas­tuk­sen an­si­os­ta toi­min­tast­ra­te­gia op­ti­moi­daan en­ti­ses­tään tie­tä­mäl­lä edes­sä ole­va reit­ti.

Näin voi­daan mak­si­moi­da säh­köl­lä ajet­ta­vien mat­ko­jen osuut­ta kau­pun­ki­lii­ken­tees­sä ja li­sä­tä ta­lou­del­li­suut­ta. Jär­jes­tel­mä käyt­tää tä­hän tar­koi­tuk­seen sekä au­to- et­tä na­vi­goin­ti­tie­to­ja.

E-Hold-ti­las­sa akun ny­kyi­nen la­taus­ti­la säi­lyy. E-Char­ge-ti­las­sa polt­to­moot­to­ri sen si­jaan la­taa akun jopa 80 pro­sent­tiin kau­pun­gin ul­ko­puo­lel­la ja yli 55 km/h no­peuk­sis­sa, kun taas Porsc­he Pa­na­me­ra hyö­dyn­tää hyb­ri­di­käy­tön hyö­ty­suh­det­ta kau­pun­ki­lii­ken­tees­sä.

Sport- ja Sport Plus -ti­lois­sa Porsc­he alen­taa akun ta­voi­te­la­taus­ti­lan 20 ja 30 pro­sent­tiin (ai­em­min 30 ja 80 pro­sent­tiin). Tämä li­sää ta­lou­del­li­suut­ta suo­ri­tus­ky­vys­tä tin­ki­mät­tä.

E-Hyb­ri­dit-mal­lit in­no­va­tii­vi­sel­la ak­tii­vi­sel­la jou­si­tuk­sel­la

Porsc­he va­rus­taa kaik­ki uu­det Pa­na­me­ran ver­si­ot mu­kau­tu­val­la kak­si­kam­mi­oi­sel­la il­ma­jou­si­tuk­sel­la, si­säl­tä­en va­ki­o­na ole­van Porsc­he Ac­ti­ve Sus­pen­si­on Ma­na­ge­ment (PASM) -jär­jes­tel­män kak­si­vent­tii­li­sil­lä vai­men­ti­mil­la.

In­no­va­tii­vi­nen Porsc­he Ac­ti­ve Ride -il­ma­jou­si­tus on saa­ta­vil­la myös E-Hyb­rid-mal­lei­hin. Sii­nä yh­dis­ty­vät kyky tar­jo­ta op­ti­moi­tu pito ja kaar­re­a­jo­suo­ri­tus kor­ke­al­la mu­ka­vuus­ta­sol­la.

Jo­kai­ses­sa yk­sit­täi­ses­sä vai­men­ti­mes­sa – myös kak­si­vent­tii­li­tek­nii­kal­la va­rus­te­tus­sa – on säh­kö­käyt­töi­nen hyd­rau­li­pump­pu, joka saa vir­tan­sa 400 vol­tin jär­jes­tel­mäs­tä ja jota voi­daan käyt­tää ak­tii­vi­ses­ti ko­hot­ta­maan voi­mia pa­luu- ja pu­ris­tus­suun­nas­sa.

Tä­män seu­rauk­se­na jou­si­tus vai­men­taa lä­hes täy­sin tien epä­ta­sai­suuk­sis­ta joh­tu­vat ko­rin liik­keet ja pi­tää au­ton ai­na vaa­ka­suo­ras­sa dy­naa­mis­ten ajo­liik­kei­den ai­ka­na.

Edelliseen sukupolveen verrattuna kaikki Porsche Panamera E-Hybrid -mallit tarjoavat pidemmän puhtaasti sähköllä ajettavan toimintamatkan, nopeamman latausnopeuden, paremman kaasuvasteen ja paremmat ajo-ominaisuudet lähes kaikissa olosuhteissa. Myös takaistuintilat ovat mukavat.

Edelliseen sukupolveen verrattuna kaikki Porsche Panamera E-Hybrid -mallit tarjoavat pidemmän puhtaasti sähköllä ajettavan toimintamatkan, nopeamman latausnopeuden, paremman kaasuvasteen ja paremmat ajo-ominaisuudet lähes kaikissa olosuhteissa. Myös takaistuintilat ovat mukavat.

Porsche

Vai­men­ti­met toi­mi­vat jopa 13 Hz:n taa­juu­del­la, mikä tar­koit­taa, et­tä ne voi­vat sää­tää sää­tö­jä jopa 13 ker­taa se­kun­nis­sa ja re­a­goi­da näin sa­la­man­no­pe­as­ti kul­loi­seen­kin ajo­ti­lan­tee­seen ja tien­pin­taan.

Tek­niik­ka mah­dol­lis­taa myös in­no­va­tii­vi­set toi­min­not, ku­ten kal­lis­tus- ja rul­la­liik­kei­den yli­kom­pen­soin­nin sekä ko­rin nos­ta­mi­sen au­toon nous­tes­sa ja siel­tä pois­tut­ta­es­sa.

Ur­hei­lul­li­set yk­si­tyis­koh­dat ja pa­ran­net­tu va­ki­o­va­rus­te­lu

Kai­kis­sa uu­sis­sa Porsc­he Pa­na­me­ran E-Hyb­rid-ver­si­ois­sa on ur­hei­lul­li­nen, rai­kas muo­toi­lu.

Etuo­san ul­ko­a­sua lei­maa uu­det Mat­rix LED -ajo­va­lot ja yli­mää­räi­nen vaa­ka­suo­ra il­ma­not­to­auk­ko. Ur­hei­lu­se­da­nin ta­ka­na yh­te­näi­nen ta­ka­va­lo ja ke­hyk­se­tön ta­kaik­ku­na erot­ta­vat uu­den Porsc­he Pa­na­me­ran. Ho­pe­an­vä­ri­set si­vuik­ku­noi­den lis­tat ko­ros­ta­vat si­vu­lin­jaa.

Porsc­he Pa­na­me­ra 4 E-Hyb­ri­din va­ki­o­va­rus­tei­siin kuu­lu­vat 19 tuu­man van­teet, mus­tat jar­ru­sa­tu­lat ja Mat­rix LED -ajo­va­lot. In­no­va­tii­vi­nen kor­ke­a­re­so­luu­ti­oi­nen HD-Mat­rix LED -ajo­va­lo­jär­jes­tel­mä on saa­ta­va­na li­sä­va­rus­tee­na.

Porsc­he Pa­na­me­ra 4S E-Hyb­ri­din tun­nis­taa 20 tuu­man Pa­na­me­ra Ae­ro­De­sign -van­teis­taa, ho­pe­an­vä­ri­sis­tä Sport-pa­ko­put­kis­ta ja pu­nai­sis­ta jar­ru­sa­tu­lois­ta. Jar­ru­sa­tu­lat Acid Green ja Black ovat saa­ta­vil­la li­sä­va­rus­tee­na.

Porsc­he Pa­na­me­ra 4S E-Hyb­rid -jar­rut, jois­sa on 10-män­täi­set jar­ru­sa­tu­lat etu­ak­se­lil­la, ovat va­ki­o­va­rus­te.

Vaih­to­eh­toi­ses­ti tä­hän mal­liin on saa­ta­va­na PCCB (Porsc­he Ce­ra­mic Com­po­si­te Brake) yh­des­sä 21 tuu­man van­tei­den kans­sa.

Ke­raa­mi­set kom­po­siit­ti­le­vyt ovat kool­taan 440 mm etu­ak­se­lil­la ja 410 mm taka-ak­se­lil­la.

Mark­ki­noil­le tulo ja hin­nat

Porsc­he Pa­na­me­ra 4 E-Hyb­rid ja Porsc­he Pa­na­me­ra 4S E-Hyb­rid -ur­hei­lu­se­dan ovat nyt ti­lat­ta­vis­sa.

Porsc­he Pa­na­me­ran laa­jen­net­tu va­ki­o­va­rus­te si­säl­tää Par­kAs­sis­tin ja jääh­dy­te­tyn äly­pu­he­li­men alus­tan lan­gat­to­maan la­tauk­seen jopa 15 wa­til­la.

Saa­ta­vil­la on myös li­sä­va­rus­tei­ta, ku­ten ne­li­pyö­rä­oh­jaus, Re­mo­te Par­kAs­sist, Porsc­he In­noD­ri­ve, mu­kaan lu­kien ak­tii­vi­nen kais­tan­pi­to, mat­kus­ta­jan näyt­tö ja il­man­laa­tu­jär­jes­tel­mä.

Saa­ta­vil­le tu­lee myös Exe­cu­ti­ve-ko­ri­mal­li, jos­sa on pi­dem­pi ak­se­li­vä­li, ja sen va­ki­o­va­rus­tei­siin kuu­lu­vat esi­mer­kik­si ne­li­a­lu­ei­nen au­to­maat­ti­nen il­mas­toin­ti ja suu­ri kes­ki­kon­so­li.

Suo­mes­sa Porsc­he Pa­na­me­ra 4 E-Hyb­ri­din hin­nat al­ka­vat 134 808 eu­ros­ta, ja Porsc­he Pa­na­me­ra 4 E-Hyb­rid Exe­cu­ti­ven hin­nat al­ka­vat 146 985 eu­ros­ta, si­säl­tä­en ar­von­li­sä­ve­ron, au­to­ve­ron ja maa­koh­tai­sen va­rus­te­lun.

Porsc­he Pa­na­me­ra 4S E-Hyb­rid on saa­ta­vil­la al­ka­en 151 168 eu­ros­ta.

Toi­mi­tuk­set al­ka­vat vuo­den 2024 toi­sel­la nel­jän­nek­sel­lä.

Ku­lu­tus- ja CO2-pääs­tö­ar­vot on mi­tat­tu la­ki­sää­tei­sil­lä mit­taus­me­ne­tel­mil­lä. Kaik­ki Porsc­hen uu­det au­tot tyyp­pi­hy­väk­sy­tään WLTP-me­ne­tel­män mu­kai­ses­ti.

Porsc­he-leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Ajokortti on monelle iäkkäälle tärkeä – iäkkäät hyödyntävät myös uutta ajoteknologiaa

Auto Bild.Uutiset

Ajokortti on monelle iäkkäälle tärkeä – iäkkäät hyödyntävät myös uutta ajoteknologiaa

Auto Bild.Uutiset

Volvo

Uusi täyssähköinen Volvo ES90 on nyt esitelty

Auto Bild.Uutiset

Volvo

Uusi täyssähköinen Volvo ES90 on nyt esitelty

Auto Bild.Uutiset

Uuden Mercedes-Benz CLA:n toimintamatka liki 800 kilometriä

Auto Bild.Uutiset

Uuden Mercedes-Benz CLA:n toimintamatka liki 800 kilometriä

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU