Munro Mk.1 Pick-Up tuottaa huipputehon 375 hv (280 kW) sekä välittömän 700 Nm vääntömomentin.

Munro Mk.1 Pick-Up tuottaa huipputehon 375 hv (280 kW) sekä välittömän 700 Nm vääntömomentin.

Munro Vehicles

Skotlannin nelivetonyrkki iskee: Munro Mk.1 Pick-Up on kovaa luokkaa

Täyssähköisiä 4x4-autoja valmistava Munro Vehicles (Munro) on Skotlannin ainoa sarjatuotantoa harjoittava automerkki. Yhtiö julkisti vastikään toisen mallinsa, Munro Mk.1 Pick-Upin.

Auto Bild.Uutiset

Huip­pu­te­ho­kas Pick-Up seu­raa Mun­ro Mk.1 Truck -kuor­mu­rin ren­kaan­jäl­jis­sä. Mun­ro Mk.1 Pick-Up on seu­raa­va virs­tan­pyl­väs Mun­ron stra­te­gi­ses­sa teh­tä­väs­sä vas­ta­ta mer­kit­tä­vään maa­il­man­laa­jui­seen ky­syn­tään.

Mun­ro Mk.1 Truc­kin ta­paan Mun­ro Mk.1 Pick-Upin ai­nut­laa­tui­set ky­vyt an­ta­vat asi­ak­kail­le haas­ta­vil­la aloil­la, ku­ten kai­vos­te­ol­li­suu­des­sa, ra­ken­nus- ja kun­nal­lis­te­ol­li­suu­des­sa, maa­ta­lou­des­sa sekä puo­lus­tus­te­ol­li­suu­des­sa, mah­dol­li­suu­den saa­vut­taa vä­lit­tö­mät hii­li­di­ok­si­di­pääs­tö­ta­voit­teet suo­ri­tus­ky­vys­tä tin­ki­mät­tä.

"Mun­ro Mk.1 mak­saa Bri­tan­ni­as­sa al­ka­en 49 995 pun­taa eli noin 57 000 eu­roa (il­man ar­von­li­sä­ve­roa) ja toi­mi­tuk­set al­ka­vat myö­hem­min tänä vuon­na. Olem­me saa­neet Mk.1 Pick-Upil­le jo yli 200 ti­laus­ta, jois­ta kol­me on tul­lut FTSE 100 -yri­tyk­sel­tä ja kym­me­nen FTSE 250 -yri­tyk­sel­tä", vah­vis­ta­vat Mun­ron toi­mi­tus­joh­ta­ja sekä toi­nen yri­tyk­sen pe­rus­ta­jis­ta, Rus­sell Pe­ter­son. FTSE on Lon­toon pörs­sin osa­kein­dek­si.

82,4 kWh:n ajoakuston pikalataaminen 15-80 prosenttiin voidaan suorittaa 100 kW tasavirtalaturilla jopa 36 minuutissa.

82,4 kWh:n ajoakuston pikalataaminen 15-80 prosenttiin voidaan suorittaa 100 kW tasavirtalaturilla jopa 36 minuutissa.

Munro Vehicles

Munro Mk.1 Pick-Upin tilavalle, helposti lastattavalle lavalle mahtuu 1 050 kg:n eurolavakuorma, kun taas Performance-mallissa on 3 500 kg:n maksimi vetokyky, mikä mahdollistaa kuorman vaivattoman kuljetuksen maatilan työvälineistä sekä karjasta rakentamiseen ja katastrofiavussa tarvittaviin varusteisiin.

Munro Mk.1 Pick-Upin tilavalle, helposti lastattavalle lavalle mahtuu 1 050 kg:n eurolavakuorma, kun taas Performance-mallissa on 3 500 kg:n maksimi vetokyky, mikä mahdollistaa kuorman vaivattoman kuljetuksen maatilan työvälineistä sekä karjasta rakentamiseen ja katastrofiavussa tarvittaviin varusteisiin.

Munro Vehicles

Kah­den vuo­den ti­laus­kan­ta

"Sekä Mun­ro Mk.1 Pick-Upil­la et­tä Mk.1 Truc­kil­la on täy­si kah­den vuo­den ti­laus­kan­ta. Mun­ro jou­tuu tä­ten et­si­mään suu­rem­pia toi­mi­ti­lo­ja vas­ta­tak­seen asi­ak­kai­den ky­syn­tään."

Mun­ro Mk.1 Pick-Up lan­see­rat­tiin näyt­tä­väs­sä Per­for­man­ce-kuo­sis­sa, jos­sa au­ton ko­ri­vä­ri on sil­miin­pis­tä­vä Mun­ron-kel­tai­nen.

Ku­ten kai­kis­sa Mun­ro Mk.1 -sar­jan mal­leis­sa ja ver­si­ois­sa, uu­des­sa lava-au­tos­sa yh­dis­ty­vät jat­ku­van ne­li­ve­don me­kaa­ni­sen voi­man­siir­ron kes­tä­vyys sekä help­po kor­jat­ta­vuus. Täy­säh­köi­nen voi­man­siir­to var­mis­taa, et­tei pa­ko­kaa­su­pääs­tö­jä ole.

Mun­ro Mk.1 Pick-Upin ti­la­val­le, hel­pos­ti las­tat­ta­val­le la­val­le mah­tuu 1 050 kg:n eu­ro­la­va­kuor­ma, kun taas Per­for­man­ce-mal­lis­sa on 3 500 kg:n mak­si­mi ve­to­ky­ky, mikä mah­dol­lis­taa kuor­man vai­vat­to­man kul­je­tuk­sen maa­ti­lan työ­vä­li­neis­tä sekä kar­jas­ta ra­ken­ta­mi­seen ja ka­tast­ro­fi­a­vus­sa tar­vit­ta­viin va­rus­tei­siin.

Sekä Munro Mk.1 Pick-Upilla että Mk.1 Truckilla on täysi kahden vuoden tilauskanta. Munro joutuu täten etsimään suurempia toimitiloja vastatakseen asiakkaiden kysyntään

Sekä Munro Mk.1 Pick-Upilla että Mk.1 Truckilla on täysi kahden vuoden tilauskanta. Munro joutuu täten etsimään suurempia toimitiloja vastatakseen asiakkaiden kysyntään

Munro Vehicles

Mun­ro Mk.1 Pick-Up tuot­taa huip­pu­te­hon 375 hv (280 kW) sekä vä­lit­tö­män 700 Nm vään­tö­mo­men­tin.

Tar­jol­la on myös 220 kW säh­kö­moot­to­ri, sekä va­li­koi­ma Uti­li­ty- ja Ran­ge-mal­li­ver­si­oi­ta.

82,4 kWh:n ajo­a­kus­ton pi­ka­la­taa­mi­nen 15-80 pro­sent­tiin voi­daan suo­rit­taa 100 kW ta­sa­vir­ta­la­tu­ril­la jopa 36 mi­nuu­tis­sa.

Kuten kaikissa Munro Mk.1 -sarjan malleissa ja versioissa, uudessa lava-autossa yhdistyvät jatkuvan nelivedon mekaanisen voimansiirron kestävyys sekä helppo korjattavuus. Täyssähköinen voimansiirto varmistaa, ettei pakokaasupäästöjä ole.

Kuten kaikissa Munro Mk.1 -sarjan malleissa ja versioissa, uudessa lava-autossa yhdistyvät jatkuvan nelivedon mekaanisen voimansiirron kestävyys sekä helppo korjattavuus. Täyssähköinen voimansiirto varmistaa, ettei pakokaasupäästöjä ole.

Munro Vehicles

Täy­sin la­da­tul­la akul­la Mun­ro Mk.1:n toi­min­ta­mat­ka on jopa yli 305 km (yli 190 mai­lia), jo­ten au­to voi toi­mia maas­tos­sa jopa 16 tun­tia yh­del­lä akus­ton la­tauk­sel­la.

Bri­tan­ni­as­sa suun­ni­tel­tu ja val­mis­tet­tu Mun­ro on en­sim­mäi­nen ke­vy­ta­jo­neu­vo, joka on otet­tu tuo­tan­toon Skot­lan­nis­sa yli nel­jään vuo­si­kym­me­neen.

”Tämä edus­taa mer­kit­tä­vää maa­il­man­laa­juis­ta mark­ki­na­mah­dol­li­suut­ta, jon­ka olem­me val­mii­ta hyö­dyn­tä­mään ra­hoi­tus­kump­pa­nei­dem­me kans­sa, ot­ta­es­sam­me seu­raa­van stra­te­gi­sen as­ke­leen ja siir­ty­es­säm­me sar­ja­tuo­tan­toa edel­tä­vään pro­to­tyyp­pi­vai­hee­seen."

Mun­ro-leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Audin A5-sarjaan kaksi uutta lataushybridiä

Auto Bild.Uutiset

Audin A5-sarjaan kaksi uutta lataushybridiä

Auto Bild.Uutiset
Keulaa hallitsevat kapeat mutta tehokkaat lediajovalot sekä leveä latausluukku.

Keulaa hallitsevat kapeat mutta tehokkaat lediajovalot sekä leveä latausluukku.

Juha Peltonen

Koeajossa Honda e:NY1 Advance: Periaatteessa loistava

Auto Bild.Koeajot
Keulaa hallitsevat kapeat mutta tehokkaat lediajovalot sekä leveä latausluukku.

Keulaa hallitsevat kapeat mutta tehokkaat lediajovalot sekä leveä latausluukku.

Juha Peltonen

Koeajossa Honda e:NY1 Advance: Periaatteessa loistava

Auto Bild.Koeajot
Tarkempaa tietoa Suzuki eVitaran suorituskyvystä, toimintamatkoista sekä varustetasoista annetaan lähempänä myynnin alkua. Hinnat pyritään vahvistamaan mahdollisimman pian, mikä tarkoittaa tämän hetken tietojen mukaan kevättä 2025.

Tarkempaa tietoa Suzuki eVitaran suorituskyvystä, toimintamatkoista sekä varustetasoista annetaan lähempänä myynnin alkua. Hinnat pyritään vahvistamaan mahdollisimman pian, mikä tarkoittaa tämän hetken tietojen mukaan kevättä 2025.

Suzuki

Suzuki eVitara: Tällainen on Suzukin ensimmäinen täyssähköauto, joka tulee markkinoille etu- ja nelivetoisena

Auto Bild.Uutiset
Tarkempaa tietoa Suzuki eVitaran suorituskyvystä, toimintamatkoista sekä varustetasoista annetaan lähempänä myynnin alkua. Hinnat pyritään vahvistamaan mahdollisimman pian, mikä tarkoittaa tämän hetken tietojen mukaan kevättä 2025.

Tarkempaa tietoa Suzuki eVitaran suorituskyvystä, toimintamatkoista sekä varustetasoista annetaan lähempänä myynnin alkua. Hinnat pyritään vahvistamaan mahdollisimman pian, mikä tarkoittaa tämän hetken tietojen mukaan kevättä 2025.

Suzuki

Suzuki eVitara: Tällainen on Suzukin ensimmäinen täyssähköauto, joka tulee markkinoille etu- ja nelivetoisena

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN