Neljä pakoputkea asemoituvat nyt diffuusorilevyn keskelle ja ne on sijoitettu vinosti toistensa päälle, kuten urheilullisissa Lexus-malleissa.

Neljä pakoputkea asemoituvat nyt diffuusorilevyn keskelle ja ne on sijoitettu vinosti toistensa päälle, kuten urheilullisissa Lexus-malleissa.

Uudet BMW M3/M4: Saksassa saatavilla monia hiilikuituosia – sekä pakoputkiston läppä­vent­tii­li­jär­jes­telmä

Upouuteen BMW M3/M4 -mallistoon on Saksassa saatavilla titaanista valmistettu pakoputkisto sekä suuri määrä hiilikuituosia.

Auto Bild.Uutiset

Uu­det BMW M3 ja M4 ke­hit­tä­vät kum­pi­kin 510 he­vos­voi­maa ja nii­hin on hii­li­kui­tu­kom­po­nent­tien ohel­la saa­ta­vil­la huo­mat­ta­va va­li­koi­ma M Per­for­man­ce -alus­ta-, jar­ru- sekä pa­ko­put­kis­to-osia.

Hii­li­kui­tuo­sien lu­et­te­lo on mel­kein­pä ”lo­pu­ton”. Keu­lan il­ma­not­to­auk­koi­hin ja jääh­dy­tin­sä­leik­köön liit­ty­vien osien li­säk­si etu­pyö­rä­ko­te­loi­den ta­kai­set ”M-ki­duk­set” ja si­vu­hel­mat voi­daan myös ti­la­ta hii­li­kui­tui­si­na.

Kullanväriset kevytmetallivanteet saa myös 20/21-tuumaisina.

Kullanväriset kevytmetallivanteet saa myös 20/21-tuumaisina.

Pa­ko­put­ket vi­nos­ti pääl­lek­käin

Kook­kaan ta­kas­poi­le­rin ja dif­fuu­so­ri­le­vyn saa vain vi­ri­tys­pa­ko­put­kis­ton yh­tey­des­sä, ja put­kis­to muo­dos­taa to­del­li­sen yl­lä­tyk­sen: vaa­ka­suo­ran ase­moin­nin si­jaan nel­jä pa­ko­put­kea ase­moi­tu­vat nyt dif­fuu­so­ri­le­vyn kes­kel­le ja ne on si­joi­tet­tu vi­nos­ti tois­ten­sa pääl­le, ku­ten ur­hei­lul­li­sis­sa Le­xus-mal­leis­sa.

Pa­ko­put­kis­ton läp­pä­vent­tii­li­jär­jes­tel­mä on val­mis­tet­tu ti­taa­nis­ta ja se sääs­tää vii­si ki­loa ta­va­no­mai­seen jär­jes­tel­mään ver­rat­tu­na. Ja tie­ten­kin se te­rä­vöit­tää käyn­ti­ää­niä. Pa­ko­put­kis­toon saa myös hii­li­kui­tua.

Por­taat­to­mas­ti sää­det­tä­vä alus­ta

Myös M3/M4:n oh­jaa­mo voi­daan päi­vit­tää: esi­mer­kik­si ovien kyn­nys­lis­tat, suu­ren­ne­tut au­to­maat­ti­vaih­teis­ton vaih­to­sii­vek­keet ja ko­ris­te­lis­tat voi­daan ti­la­ta hii­li­kui­tui­si­na.

Ur­hei­lul­li­ses­sa oh­jaus­pyö­räs­sä on al­can­ta­ra­ver­hoil­tu kehä, pol­vi­suo­jat ja M-lo­gol­la va­rus­te­tut lat­ti­a­ma­tot.

Ko­ris­te-ele­ment­tien li­säk­si on myös osia, jot­ka edis­tä­vät ko­vaa suo­ri­tus­ky­kyä. Alus­ta­sar­ja, jos­sa on jat­ku­vas­ti sää­det­tä­vä ma­dal­lus alu­eel­la 5-20 mm, ma­dal­taa pai­no­pis­tet­tä ja vä­hen­tää kal­lis­te­lua mut­kis­sa.

Ohjauspyörässä on osittainen alcantara-kehä. Tavanomaista kookkaammat automaattivaihteiston vaihtosiivekkeet saa hiilikuituisina.

Ohjauspyörässä on osittainen alcantara-kehä. Tavanomaista kookkaammat automaattivaihteiston vaihtosiivekkeet saa hiilikuituisina.

BMW:llä on saa­ta­va­na eri­lai­sia no­pe­an ajon jar­ru­pa­lo­ja. Van­ne­ko­ko on 19 ja 20 tuu­maa tai 20 ja 21 tuu­maa. Yk­sit­täis­ten osien hin­to­ja ei tois­tai­sek­si tie­de­tä.

Lue li­sää uu­des­ta BMW M3/M4-mal­lis­tos­ta seu­raa­vak­si il­mes­ty­väs­sä Au­to Bild Suo­men nu­me­ros­sa 13/2020, joka il­mes­tyy 15. lo­ka­kuu­ta

Au­to Bild Mo­ritz Doka / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Ensipuraisu uudesta Audi Q3:sta

Auto Bild.Uutiset

Ensipuraisu uudesta Audi Q3:sta

Auto Bild.Uutiset

Millainen autonostaja olet? Tutkimuksessa paljastui neljä eri tyyppiä

Auto Bild.Uutiset

Millainen autonostaja olet? Tutkimuksessa paljastui neljä eri tyyppiä

Auto Bild.Uutiset
BYD Sealin keula on muotoiltu ärhäkän teräväksi.

BYD Sealin keula on muotoiltu ärhäkän teräväksi.

Toni Lindström

Koeajossa BYD Seal Excellence AWD: Urheilullista tyyliä Kiinasta

Auto Bild.Koeajot
BYD Sealin keula on muotoiltu ärhäkän teräväksi.

BYD Sealin keula on muotoiltu ärhäkän teräväksi.

Toni Lindström

Koeajossa BYD Seal Excellence AWD: Urheilullista tyyliä Kiinasta

Auto Bild.Koeajot

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN