Volkswagen Transporter T7:n myynti starttaa umpipakettimallein.
Volkswageb
Volkswagen Transporter T7: Täysin uuden mallin myynti alkaa Suomessa
Upouuden seitsemännen sukupolven Volkswagen Transporterin myynti alkoi Suomessa keskiviikkona 21. elokuuta. VW Transporter T7:n varustelu on parantunut, minkä ohella mitat, kantavuudet ja vetomassat ovat kasvaneet. Volkswagen Transporter T7:n myötä Transporter-mallisarja tulee ensimmäistä kertaa olemaan tarjolla kaikilla eri voimalinjavaihtoehdoilla: polttomoottori, ladattava hybridi ja täyssähkö. VW Transporter T7:n tuotanto ja myynti alkaa polttomoottorilla varustetuin umpipakettiautomallein.
Volkswagen Transporter on vuoden 2012 jälkeen ollut 11 kertaa vuoden ostetuin pakettiautomalli Suomessa. Nyt Volkswagen Hyötyautot tuo markkinoille täysin uuden, seitsemännen sukupolven Volkswagen Transporterin, jonka kaikkia teknisiä yksityiskohtia ja toimintoja on parannettu edeltävään mallisukupolveen verrattuna.
VW Transporter T7:n myynti Suomessa alkoi keskiviikkona 21. elokuuta.
Volkswagen Transporter T7:n maailmanensi-iltaa juhlitaan puolestaan 15.9.2024 Hannoverin IAA-näyttelyn yhteydessä järjestettävässä tapahtumassa.
Aluksi umpipakettiautot, sitten henkilöversiot
Volkswagen Hyötyautot on uudistanut Volkswagen Transporter T7:n muotoilun pitkän historian omaavan automallisarjan perinteitä ja Volkswagenin sukunäköä kunnioittaen.
Volkswagen Transporter -mallisarjan seitsemäs sukupolvi lanseerataan edeltäjiensä tavoin useampana eri malliversiona. Niistä ensimmäisenä myyntiin tulee tavarankuljetukseen tarkoitettu Transporter-umpipakettiauto.
Myöhemmin mallisto täydentyy henkilökuljetukseen tarkoitetuilla Kombi- ja Caravelle-malleilla.
Lisäksi mallistoon tulevat jatko-ohjaamolla varustetut alustamallit. Kaikkien eri malliversioiden voimalinjat ovat samat.
Volkswagen Transporter T7.
Volkswagen
Volkswagen Transporter T7 ohjaamo. Auto käynnistyy virta-avaimen sijasta käynnistyspainikkeella, ja siinä on vakiona 12 tuuman digitaalinen mittaristo ja 13 tuuman multimedianäyttö, sekä monitoimiohjauspyörä selkeästi järjestetyin painikkein. Käsijarruvipu on korvattu kojelaudan keskellä sijaitsevalla seisontajarrun kytkimellä ja automaattivaihteistoa ohjataan tilaa säästävällä ohjauspylväässä olevalla valintavivulla.
Volkswagen
Volkswagen Hyötyautot laajentaa seitsemännessä sukupolvessa merkittävästi Transporter-mallisarjan moottorivalikoimaa.
Uusimpia huipputeknisiä turbodieselmoottoreita (TDI) tulee olemaan saatavilla kolmessa eri teholuokassa: 81 kW (110 hv), 110 kW (150 hv) ja 125 kW (170 hv). Lisäksi saataville tulee ladattava hybridi eHybrid 171 kW (232 hv) sekä kolme täyssähkövaihtoehtoa, joiden tehot ovat 100 kW (136 hv), 160 kW (218 hv) ja 210 kW (286 hv).
Uuden Volkswagen Transporter T7:n TDI- ja eHybrid-mallit ovat etuvetoisia. TDI-dieselmoottorilla varustetut mallit ovat teholuokasta 110 kW alkaen saatavissa myös Suomessa perinteisesti erittäin suosittuina 4MOTION-nelivetoina.
Täyssähkömallit ovat takavetoisia, mutta myös 4MOTION-nelivetoversio on suunnitteilla.
Tehokkaimman 125 kW-moottorin ja 4MOTION-nelivedon yhteydessä on aina automaattivaihteisto, samoin kuin ladattavissa hybridi- ja täyssähkömalleissa.
Lisäksi automaattivaihteisto on saatavissa 110 kW-mallien yhteydessä.
Kaksi akseliväliä, kaksi koripituutta
Totuttuun tapaan Volkswagen Transporterista on tarjolla kaksi eri akseliväliä ja kaksi eri koripituutta, jotka ovat molemmat kasvaneet noin 15 cm.
Uuden normaaliakselivälisen Volkswagen Transporter T7:n pituus on 5 050 mm (+146 mm vs. Transporter T6.1) ja akseliväli 3 100 mm (+97 mm). Pitkäakselivälisessä autossa akseliväli on 400 mm pidempi ja auton kokonaispituus on 5 450 mm.
Volkswagen Transporter T7:n ulkoleveys ilman peilejä on 2 032 mm (+128 mm). Suurin leveys pyöräkoteloiden välillä on 1 392 mm (+148 mm), mikä helpottaa eurolavan lastaamista ja kuljettamista.
Tavaratilan sisäpituus on normaaliakselivälisessä Volkswagen Transporter T7:ssa 2 602 mm (+61 mm).
VW Transporter T7 Caravelle: henkilöversiot seuraavat pakettiversioiden jälkeen.
Volkswagen
Pitkäakselivälisessä mallissa tavaratilan pituus on yli kolme metriä (3 002 mm).
Suuremman pituuden, leveyden ja akselivälin myötä myös Volkswagen Transporter T7:n kantavuus ja tilavuus ovat kasvaneet merkittävästi.
Normaaliakselivälisen auton tavaratilan tilavuus on 5,8 kuutiometriä ja pitkäakselivälisen korkealla katolla varustetun auton suurin tilavuus on peräti 9,0 kuutiometriä.
Volkswagen Transporter T7:n suurin kantavuus on jopa 1,3 tonnia ja suurin vetomassa peräti 2,8 tonnia.
Kuljetuskapasiteetistaan huolimatta uuden Volkswagen Transporter T7:n normaali korkeus on alle 2,0 metriä, minkä ansiosta se mahtuu hyvin tavallisiin autohalleihin. Lisäksi auto on ketterä käsiteltävä ahtaammissakin tiloissa, sillä normaaliakselivälisen auton kääntöympyrä on vain 11,8 metriä.
Täysin uusi Volkswagen Transporter T7 tarjoaa täydellisen työpaikan kuljettajalle, jonka istuimessa on vakiona säädöt kuuteen suuntaan, kyynärtuet, ristiseläntuen säätö ja neljään suuntaan säädettävä niskatuki.
Auto käynnistyy virta-avaimen sijasta käynnistyspainikkeella, ja siinä on vakiona 12 tuuman digitaalinen mittaristo ja 13 tuuman multimedianäyttö, sekä monitoimiohjauspyörä selkeästi järjestetyin painikkein.
Käsijarruvipu on korvattu kojelaudan keskellä sijaitsevalla seisontajarrun kytkimellä ja automaattivaihteistoa ohjataan tilaa säästävällä ohjauspylväässä olevalla valintavivulla.
Suuret mukitelineet keskikonsolissa sekä runsaat pientavaroiden säilytystilat viimeistelevät tyylikkään ja myös ergonomisesti ensiluokkaisen ohjaamokokonaisuuden.
Uuden Volkswagen Transporter T7:n vakiovarustelua on parannettu ja se on erittäin kattava.
Vakiovarusteluun sisältyvät mm. led-ajovalot, led-takavaloryhmät, lämmitettävä tuulilasi, polttoainekäyttöinen lisälämmitin ajastinkellolla ja kaukosäätimellä, pysäköintitutkat edessä ja takana sekä peruutuskamera, sähköinen seisontajarru Auto Hold -toiminnolla, 12 tuuman digitaalinen mittaristo, infotainment-järjestelmä (mukaan lukien DAB+, Apple CarPlay, Android Auto, verkkopalvelut ja 13 tuuman kosketusnäyttö), monitoimiohjauspyörä, avaimeton käynnistysjärjestelmä, sadetunnistin, Lane Assist, automaattinen hätäjarrutus ja dynaaminen liikennemerkkien tunnistus.
Volkswagen Transporter T7:n ohjaamossa on sähkölaitteita varten runsaasti erilaisia liitäntöjä mukaan lukien USB-A, USB-C ja 12 V liitännät. Lisävarusteena on saatavissa myös 230 V pistoke.
Myöhemmin lanseerattavaan täyssähköiseen Transporter T7:n tulee saataville 230 V pistoke, jonka kokonaisteho on jopa 2 300 wattia. Suuren tehonsa ansiosta tarjolla on tällöin sopiva virtalähde kaikille sähkölaitteille kannettavista tietokoneista pyörösahoihin.
Myynti starttaa pitkäakselivälisellä automaatilla
Suomessa täysin uuden Volkswagen Transporter T7:n myynti alkaa pitkäakselivälisillä automaattivaihteisilla malleilla, joita ovat 110 kW etuvetoautomaatti ja 110 kW nelivetoautomaatti sekä 125 kW etuvetoautomaatti ja 125 kW nelivetoautomaatti.
Autot ovat etenkin niiden kattavaan varusteluun ja peräti 5 vuoden / 200 000 kilometrin takuuseen nähden hinnoiteltu erittäin kilpailukykyisesti.
Nyt myyntiin tulevien autojen osalta malliston autoverollinen alkaen hinta on 51 248 euroa (alv 24%).
Autoja voi tilata heti ja niiden asiakastoimitukset alkavat kevään 2025 aikana.
VW-lehdistötiedoteb/ Juha Peltonen
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
Audi RS on yhä sporttisempi
Audi RS on yhä sporttisempi
Uusi Kona Electric
Hyundai
Uusi Kona Electric
Hyundai
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Teslan Cybertruck on ollut täysi katastrofi
Hyundai Inster on vuoden 2025 maailman paras sähköautouutuus
Kia EV3 on voittanut Vuoden Auto Maailmassa 2025 -palkinnon
Audi laajentaa A6-mallisarjaansa sedanilla
Renault Scenic E-Tech electric sai uusia toimintoja
Autojätin johtajalta painava puheenvuoro: “Koko autoteollisuus on vaarassa ja sähköistyminen hidastuu”
Polestar kutistanut hiilijalanjälkeään merkittävästi
Täysin uuden Lexus ES:n maailmanensi-ilta lähenee - tässä tiiserikuva
Toyota julkisti täyssähköisen Urban Cruiserin hinnat
Suurin huijaus autoalalla 2020-luvulla?
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
KOEAJOT
Koeajossa Volkswagen ID.7 Pro Business Max: Tyylikäs sedan
Koeajossa Citroën ë-C4 Full Electric 156 Shine 54 kWh A: Matkamukava
Koeajossa Jeep Avenger Summit 54 kWh 156 hv: Ensimmäinen täyssähköinen Jeep
Koeajossa BMW i5 M60 xDrive Sedan: Edustavaan ajoon
Koeajossa Honda ZR-V Hybrid Advance: Nuorekas täydennys
Koeajossa BMW iX1 xDrive30 Charged Plus: Pettämättömällä tyylillä
Koeajossa Polestar 2 BST edition 230: Sähköpirulainen
Koeajossa Honda e:NY1 Advance: Periaatteessa loistava
Koeajossa Porsche Cayenne E-Hybrid Coupé: Ajoon hiottu
Koeajossa Renault Clio E-Tech Hybrid 145 techno: Talous edellä
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
FOKUS MEDIA
Pihla-Marian perheen unelmakoti Sveitsissä pellavatehtaan kyljessä
Striimeri kämmenelle
Serblin & Sonin vahvistimet
Stratton Acoustics laajentaa Element-sarjaansa
Mestariteos
SEASin lelu
Kultaa, platinaa, ruteniumia
Orangelta edullinen vastamelukuuloke
69-neliöinen hirsitalo on kodikas tilaihme
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
KOEAJOT
Koeajossa Volkswagen ID.7 Pro Business Max: Tyylikäs sedan
Koeajossa Citroën ë-C4 Full Electric 156 Shine 54 kWh A: Matkamukava
Koeajossa Jeep Avenger Summit 54 kWh 156 hv: Ensimmäinen täyssähköinen Jeep
Koeajossa BMW i5 M60 xDrive Sedan: Edustavaan ajoon
Koeajossa Honda ZR-V Hybrid Advance: Nuorekas täydennys
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
Kaupallinen yhteistyö
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Teslan Cybertruck on ollut täysi katastrofi
Hyundai Inster on vuoden 2025 maailman paras sähköautouutuus
Kia EV3 on voittanut Vuoden Auto Maailmassa 2025 -palkinnon
Audi laajentaa A6-mallisarjaansa sedanilla
Renault Scenic E-Tech electric sai uusia toimintoja
Autojätin johtajalta painava puheenvuoro: “Koko autoteollisuus on vaarassa ja sähköistyminen hidastuu”
Polestar kutistanut hiilijalanjälkeään merkittävästi
Täysin uuden Lexus ES:n maailmanensi-ilta lähenee - tässä tiiserikuva
Toyota julkisti täyssähköisen Urban Cruiserin hinnat
Maksaisitko yli 1000 euroa taksimatkasta?
LUETUIMMAT
Tullisodan yllätyskäänne: Hankoon aiotaan rakentaa Chrysler-autotehdas!
Hyundai IONIQ 5 uudistuu ‒ myös hinnaltaan
Volkswagen testasi – sähköautolla peräkärryn kanssa Lappiin kovassa pakkaskelissä
Teslan Cybertruck on ollut täysi katastrofi
Volkswagen alkuvuoden Suomen suosituin sähköautomerkki – 25 000 euron ID.2 tulossa
Koeajossa BMW i5 M60 xDrive Sedan: Edustavaan ajoon
Audi A6 Avant uudistuu
Citroënin sähköautojen hintavallankumous voimistuu – uusi ë-C3 You Limited on Suomen halvin sähköauto
Uusi täyssähköinen Volvo ES90 on nyt esitelty
Koeajossa Jeep Avenger Summit 54 kWh 156 hv: Ensimmäinen täyssähköinen Jeep
YHTEISTYÖSSÄ
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: CARVERTICAL
Suurin huijaus autoalalla 2020-luvulla?
Moottoriurheilu digitaalisessa maailmassa: Parhaat autopelit
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: RAHALAITOS.FI
Autolainan merkitys taloudellisessa päätöksenteossa
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: PUHELINLIITTYMÄ.COM
Kilpailuta puhelinliittymäsi ja tankkaa auto säästöillä
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: Rengastukkurit.fi