Volkswagen ID.3 GTX Performancen tämän hetken tuotantotilanteen mukainen toimitusaika on noin 3-4 kuukautta. Volkswagen ID.3 GTX Performance -malliversiot saapuvat Suomen Volkswagen-jälleenmyyjille loppuvuodesta 2024, jolloin myös asiakastoimitukset alkavat.
Volkswagen
VW ID.3 GTX Performance: Urheilullisin täyssähköinen Volkswagen tähän mennessä
VW ID.3 GTX Performancessa sovelletaan Volkswagenin suorituskykyisintä sähkömoottoria, jonka teho on 240 kW (326 hv). Sen voimin versio kiihtyy 0-100 km/h 5,7 sekunnissa.
Volkswagen tuo markkinoille uuden, entistä urheilullisemman version VW ID.3 GTX:stä.
VW ID.3 GTX:n (210 kW / 286 hv) lisäksi myyntiin saapui myös uusi VW ID.3 GTX Performance, jonka teho on 240 kW (326 hv). Toisin sanoen, täyssähköinen, kompakti urheiluauto on nyt varustettu Volkswagenin tehokkaimmalla sähkömoottorilla.
Molemmat GTX-versiot muuttavat tehonsa vaivattomasti pidoksi taka-akselilla.
VW ID.3 GTX:ssä on vakiona laaja valikoima huippuluokan kuljettajaa avustavia järjestelmiä.
Volkswagen
VW ID.3 GTX Performance on varustettu hienostuneella mukautuvalla alustansäätöjärjestelmä Sport DCC:llä.
Volkswagen
Korin ja alustan yhteistyö tarjoaa merkittäviä etuja: uuden 79 kWh:n akun (netto) ansiosta, joka sijaitsee lattian alla vaakasuorassa ja ihanteellisesti auton keskellä; tämä muotoilu tarjoaa urheilullisen matalan painopisteen ja ihanteellisen akselipainon jakautumisen ajodynamiikkaan ja auton käsittelyyn – luvassa on hauska ajokokemus.
"Spontaanin ja ylivoimaisen tehonsa ansiosta uusi ID.3 GTX Performance on minulle sähköinen vastine urheilullisen kompaktiautomme ikonille Golf GTI Clubsportille. Tietysti sähkömoottorilla ja turboahdetulla bensiinimoottorilla on kullakin oma ainutlaatuinen luonteensa. Kuitenkin ID.3 GTX Performance ja Golf GTI Clubsport jakavat saman kiehtovan keveyden autoa kiihdytettäessä”, sanoo Volkswagenin tuotekehityksestä vastaava johtaja Kai Grünitz.
Suorituskykyinen moottori, suuri akku ja korkea latauskapasiteetti
VW ID.3 GTX Performance on ensimmäinen malli, jossa on uudistettu versio Volkswagen Performance -voimalinjasta.
Tehoa pystyttiin kasvattamaan 210 kW:sta (ID.3 GTX) 240 kW:iin (ID.3 GTX Performance).
Sähkömoottori tuottaa 545 Nm:n maksimivääntömomentin molemmissa teholuokissa – ylittäen siten tehokkaimpien Volkswagenin turboahdettujen V6-moottoreiden tehon.
Uuden VW ID.3 GTX Performancen mukana tulee uusimman sukupolven ohjelmisto- ja multimediajärjestelmä, jossa on 12,9 tuuman näyttö, parannettu lisätyn todellisuuden tuulilasin heijastusnäyttö, uusittu Wellness-sovellus, sekä Harman Kardonin premium-äänentoistojärjestelmä.
Volkswagen
VW ID.3 GTX Performancen etuistuimet ovat urheilulliset.
Volkswagen
GTX Performance -versiona ID.3 kiihtyy 0-100 km/h vain 5,7 sekunnissa. Huippunopeus on elektronisesti rajoitettu 200 km/h – ensimmäistä kertaa ID.-malliperheessä.
Energia tulee 79 kWh:n litiumioniakusta (netto), joka latautuu jopa 185 kW teholla DC-pikalatausasemilla innovatiivisen latauksen ja lämmönhallinnan ja akun esikäsittelyn ansiosta.
Akku voidaan ladata 10-80 % noin 26 minuutissa.
VW ID.3 GTX Performancen WLTP-toimintamatka voi olla jopa 589 km (Suomi-varustelu).
Mukautuva alustansäätö Sport
VW ID.3 GTX Performance on varustettu hienostuneella mukautuvalla alustansäätöjärjestelmä Sport DCC:llä.
Uudelleen kehitetty Vehicle Dynamics Manager -järjestelmä käyttää aiempaa enemmän anturisignaaleja. Tämän seurauksena järjestelmä pystyy paremmin havaitsemaan pyörien ja korin liikkeen ja ohjaamaan iskunvaimentimia vastaavasti hienostuneiden algoritmien avulla. Tämä takaa tarkan ajettavuuden ja täydellisen ajopidon – eikä vain urheilullisissa ajotilanteissa.
Sporttinen GTX-muotoilu
VW ID.3 GTX ja uusi VW ID.3 GTX Performance eroavat muista tuotesarjan malleista erityisillä muotoiluelementeillä.
GTX-spesifisessä etupuskurissa on uusi itsenäinen musta ilmanottoaukko timanttityylisessä muodossa ja personoitu valokuvio.
Lisävarusteena saa 20-tuumaiset, täysmustat Skagen GTX -vanteet.
Volkswagen
Lisävarusteena ovat saatavilla 20-tuumaiset, täysin mustat Skagen GTX -vanteet. Lukuisat GTX-spesifiset ominaisuudet muokkaavat myös auton sisustaa.
Yksinkertainen ja intuitiivinen käyttöjärjestelmä
Uuden VW ID.3 GTX Performancen mukana tulee uusimman sukupolven ohjelmisto- ja multimediajärjestelmä, jossa on 12,9 tuuman näyttö, parannettu lisätyn todellisuuden tuulilasin heijastusnäyttö, uusittu Wellness-sovellus, sekä Harman Kardonin premium-äänentoistojärjestelmä.
Vakiovarusteet
VW ID.3 GTX:ssä on vakiona laaja valikoima huippuluokan kuljettajaa avustavia järjestelmiä, jotka takaavat mukavuuden ja turvallisuuden.
Näitä ovat mm. mukautuva vakionopeudensäädin ACC, ympäristön valvontajärjestelmä Front Assist hätäjarrutustoiminnolla ja jalankulkijoiden ja pyöräilijöiden valvonnalla, kaistanpitoavustin Lane Assist, auton jarrutus kääntyessä ja dynaaminen liikennemerkkien näyttö, Car2X liikennevaaran varoitustoiminto sekä pysäköintiavustin Park Assist Plus.
Erinomaisen valotehon omaavat IQ.Light-led-matriisiajovalot lisäävät turvallisuutta vaihteleviin ajo-olosuhteisiin.
Uusi VW ID.3 GTX Performance maksaa alkaen 52 370 euroa. Volkswagen ID.3 GTX Performancen tämän hetken tuotantotilanteen mukainen toimitusaika on noin 3-4 kuukautta.
Volkswagen ID.3 GTX Performance -malliversiot saapuvat Suomen Volkswagen-jälleenmyyjille loppuvuodesta 2024, jolloin myös asiakastoimitukset alkavat.
Volkswagen-lehdistötiedote / Juha Peltonen
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Nissan X-Trail N-Trek: Uusi varustetaso on saatavilla e-4ORCE:lla, Nissanin sähköistetyllä nelivetoteknologialla
Hyundai: Esitteli Suomessa uuden Santa Fen - sekä lisäksi facelift-mallistot Tucsonista ja Bayon Crossista
Koeajossa Land Rover Defender 110 P400e 75th Limited Edition: Nykyaikaistettu maastoikoni
VW ID.3 GTX Performance: Urheilullisin täyssähköinen Volkswagen tähän mennessä
Skoda Kodiaq ja Superb saivat uudet mallistot – Octavia koki faceliftin
Polestar 3 ja Polestar 4 esiteltiin Suomessa: Niistä toisessa ei ole takalasia!
Toyota: Suomessa jo 60 vuotta
Koeajossa Mercedes-Benz EQE SUV 500 4Matic: Kompaktimpi vaihtoehto
Kesäautot laitetaan ennen pitkää talviteloille: Katso täältä hyvät vinkit harrasteautosi pitämiseen kunnossa!
Auto Bild 11/2024 on kaupoissa
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
KOEAJOT
Koeajossa Land Rover Defender 110 P400e 75th Limited Edition: Nykyaikaistettu maastoikoni
Koeajossa Mercedes-Benz EQE SUV 500 4Matic: Kompaktimpi vaihtoehto
Koeajossa Lexus RX 450h+ AWD A Executive: Jyhkeä ilmestys
Koeajossa Mitsubishi ASX 1.3 MHEV Intense AT: Salaneuvos
Koeajossa Toyota Corolla Touring Sports 2.0 Hybrid GR Sport: Taloudellista suorituskykyä
Koeajossa Mercedes-Benz A 250 e A AMG Line: Hinnakas kasvojenkohotus
Koeajossa Peugeot 408 GT PureTech 130: Ässäkortti
Koeajossa Toyota Yaris Cross Hybrid 130 Premiere Edition: Runsaampi varustelu ja nyt saatavilla myös 130 hv täyshybridivoimalinja
Koeajossa Škoda Fabia 1.0 TSI 110 Monte Carlo DSG: Merialppien hengessä
Koeajossa Mazda 6 Sport Wagon 2.5 Skyactiv-G 20th Anniversary AT SR: Merkkipaalupaikalla
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
FOKUS MEDIA
Suvekan koti on maalattu ja rapattu savella
Pro-Ject Debut - vielä kerran
JBL:n uusi in-ear-kuuloke
Magnetarilta sacd-soitin
Nakamichin uusi 12 tuumainen subi
Balansoitua läpinäkyvyyttä
EISA AWARDS 2024–2025
PS Audio FR5
Debut Pro balansoituna
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
UUTTA
Nissan X-Trail N-Trek: Uusi varustetaso on saatavilla e-4ORCE:lla, Nissanin sähköistetyllä nelivetoteknologialla
Hyundai: Esitteli Suomessa uuden Santa Fen - sekä lisäksi facelift-mallistot Tucsonista ja Bayon Crossista
Koeajossa Land Rover Defender 110 P400e 75th Limited Edition: Nykyaikaistettu maastoikoni
VW ID.3 GTX Performance: Urheilullisin täyssähköinen Volkswagen tähän mennessä
Skoda Kodiaq ja Superb saivat uudet mallistot – Octavia koki faceliftin
KOEAJOT
Koeajossa Land Rover Defender 110 P400e 75th Limited Edition: Nykyaikaistettu maastoikoni
Koeajossa Mercedes-Benz EQE SUV 500 4Matic: Kompaktimpi vaihtoehto
Koeajossa Lexus RX 450h+ AWD A Executive: Jyhkeä ilmestys
Koeajossa Mitsubishi ASX 1.3 MHEV Intense AT: Salaneuvos
Koeajossa Toyota Corolla Touring Sports 2.0 Hybrid GR Sport: Taloudellista suorituskykyä
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
Kaupallinen yhteistyö
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Nissan X-Trail N-Trek: Uusi varustetaso on saatavilla e-4ORCE:lla, Nissanin sähköistetyllä nelivetoteknologialla
Hyundai: Esitteli Suomessa uuden Santa Fen - sekä lisäksi facelift-mallistot Tucsonista ja Bayon Crossista
VW ID.3 GTX Performance: Urheilullisin täyssähköinen Volkswagen tähän mennessä
Skoda Kodiaq ja Superb saivat uudet mallistot – Octavia koki faceliftin
Polestar 3 ja Polestar 4 esiteltiin Suomessa: Niistä toisessa ei ole takalasia!
Toyota: Suomessa jo 60 vuotta
Nissan Juke: Kaivattu keltainen koriväri suorittaa paluun ohjelmistoon
Volkswagen Transporter T7: Täysin uuden mallin myynti alkaa Suomessa
Polestar ja Zaptec: Tarjoavat korkeatasoisia kotilatausratkaisuja Suomessa
Toyota RAV4: Uusi Anniversary Edition -mallisto lanseerattiin
LUETUIMMAT