Volkswagen ID.3 GTX Performancen tämän hetken tuotantotilanteen mukainen toimitusaika on noin 3-4 kuukautta. Volkswagen ID.3 GTX Performance -malliversiot saapuvat Suomen Volkswagen-jälleenmyyjille loppuvuodesta 2024, jolloin myös asiakastoimitukset alkavat.

Volkswagen ID.3 GTX Performancen tämän hetken tuotantotilanteen mukainen toimitusaika on noin 3-4 kuukautta. Volkswagen ID.3 GTX Performance -malliversiot saapuvat Suomen Volkswagen-jälleenmyyjille loppuvuodesta 2024, jolloin myös asiakastoimitukset alkavat.

Volkswagen

VW ID.3 GTX Performance: Urheilullisin täyssähköinen Volkswagen tähän mennessä

VW ID.3 GTX Performancessa sovelletaan Volkswagenin suori­tus­ky­kyi­sintä sähkömoottoria, jonka teho on 240 kW (326 hv). Sen voimin versio kiihtyy 0-100 km/h 5,7 sekunnissa.

Auto Bild.Uutiset

Volks­wa­gen tuo mark­ki­noil­le uu­den, en­tis­tä ur­hei­lul­li­sem­man ver­si­on VW ID.3 GTX:stä.

VW ID.3 GTX:n (210 kW / 286 hv) li­säk­si myyn­tiin saa­pui myös uu­si VW ID.3 GTX Per­for­man­ce, jon­ka teho on 240 kW (326 hv). Toi­sin sa­no­en, täys­säh­köi­nen, kom­pak­ti ur­hei­lu­au­to on nyt va­rus­tet­tu Volks­wa­ge­nin te­hok­kaim­mal­la säh­kö­moot­to­ril­la.

Mo­lem­mat GTX-ver­si­ot muut­ta­vat te­hon­sa vai­vat­to­mas­ti pi­dok­si taka-ak­se­lil­la.

VW ID.3 GTX:ssä on vakiona laaja valikoima huippuluokan kuljettajaa avustavia järjestelmiä.

VW ID.3 GTX:ssä on vakiona laaja valikoima huippuluokan kuljettajaa avustavia järjestelmiä.

Volkswagen

VW ID.3 GTX Performance on varustettu hienostuneella mukautuvalla alustansäätöjärjestelmä Sport DCC:llä.

VW ID.3 GTX Performance on varustettu hienostuneella mukautuvalla alustansäätöjärjestelmä Sport DCC:llä.

Volkswagen

Ko­rin ja alus­tan yh­teis­työ tar­jo­aa mer­kit­tä­viä etu­ja: uu­den 79 kWh:n akun (net­to) an­si­os­ta, joka si­jait­see lat­ti­an al­la vaa­ka­suo­ras­sa ja ihan­teel­li­ses­ti au­ton kes­kel­lä; tämä muo­toi­lu tar­jo­aa ur­hei­lul­li­sen ma­ta­lan pai­no­pis­teen ja ihan­teel­li­sen ak­se­li­pai­non ja­kau­tu­mi­sen ajo­dy­na­miik­kaan ja au­ton kä­sit­te­lyyn – lu­vas­sa on haus­ka ajo­ko­ke­mus.

"Spon­taa­nin ja yli­voi­mai­sen te­hon­sa an­si­os­ta uu­si ID.3 GTX Per­for­man­ce on mi­nul­le säh­köi­nen vas­ti­ne ur­hei­lul­li­sen kom­pak­ti­au­tom­me iko­nil­le Golf GTI Clubs­por­til­le. Tie­tys­ti säh­kö­moot­to­ril­la ja tur­bo­ah­de­tul­la ben­sii­ni­moot­to­ril­la on kul­la­kin oma ai­nut­laa­tui­nen luon­teen­sa. Kui­ten­kin ID.3 GTX Per­for­man­ce ja Golf GTI Clubs­port ja­ka­vat sa­man kieh­to­van ke­vey­den au­toa kiih­dy­tet­tä­es­sä”, sa­noo Volks­wa­ge­nin tuo­te­ke­hi­tyk­ses­tä vas­taa­va joh­ta­ja Kai Grünitz.

Suo­ri­tus­ky­kyi­nen moot­to­ri, suu­ri ak­ku ja kor­kea la­taus­ka­pa­si­teet­ti

VW ID.3 GTX Per­for­man­ce on en­sim­mäi­nen mal­li, jos­sa on uu­dis­tet­tu ver­sio Volks­wa­gen Per­for­man­ce -voi­ma­lin­jas­ta.

Te­hoa pys­tyt­tiin kas­vat­ta­maan 210 kW:sta (ID.3 GTX) 240 kW:iin (ID.3 GTX Per­for­man­ce).

Säh­kö­moot­to­ri tuot­taa 545 Nm:n mak­si­mi­vään­tö­mo­men­tin mo­lem­mis­sa te­ho­luo­kis­sa – ylit­tä­en si­ten te­hok­kaim­pien Volks­wa­ge­nin tur­bo­ah­det­tu­jen V6-moot­to­rei­den te­hon.

Uuden VW ID.3 GTX Performancen mukana tulee uusimman sukupolven ohjelmisto- ja multimediajärjestelmä, jossa on 12,9 tuuman näyttö, parannettu lisätyn todellisuuden tuulilasin heijastusnäyttö, uusittu Wellness-sovellus, sekä Harman Kardonin premium-äänentoistojärjestelmä.

Uuden VW ID.3 GTX Performancen mukana tulee uusimman sukupolven ohjelmisto- ja multimediajärjestelmä, jossa on 12,9 tuuman näyttö, parannettu lisätyn todellisuuden tuulilasin heijastusnäyttö, uusittu Wellness-sovellus, sekä Harman Kardonin premium-äänentoistojärjestelmä.

Volkswagen

VW ID.3 GTX Performancen etuistuimet ovat urheilulliset.

VW ID.3 GTX Performancen etuistuimet ovat urheilulliset.

Volkswagen

GTX Per­for­man­ce -ver­si­o­na ID.3 kiih­tyy 0-100 km/h vain 5,7 se­kun­nis­sa. Huip­pu­no­peus on elekt­ro­ni­ses­ti ra­joi­tet­tu 200 km/h – en­sim­mäis­tä ker­taa ID.-mal­li­per­hees­sä.

Ener­gia tu­lee 79 kWh:n li­tiu­mi­o­ni­a­kus­ta (net­to), joka la­tau­tuu jopa 185 kW te­hol­la DC-pi­ka­la­tau­sa­se­mil­la in­no­va­tii­vi­sen la­tauk­sen ja läm­mön­hal­lin­nan ja akun esi­kä­sit­te­lyn an­si­os­ta.

Ak­ku voi­daan la­da­ta 10-80 % noin 26 mi­nuu­tis­sa.

VW ID.3 GTX Per­for­man­cen WLTP-toi­min­ta­mat­ka voi ol­la jopa 589 km (Suo­mi-va­rus­te­lu).

Mu­kau­tu­va alus­tan­sää­tö Sport

VW ID.3 GTX Per­for­man­ce on va­rus­tet­tu hie­nos­tu­neel­la mu­kau­tu­val­la alus­tan­sää­tö­jär­jes­tel­mä Sport DCC:llä.

Uu­del­leen ke­hi­tet­ty Ve­hic­le Dy­na­mics Ma­na­ger -jär­jes­tel­mä käyt­tää ai­em­paa enem­män an­tu­ri­sig­naa­le­ja. Tä­män seu­rauk­se­na jär­jes­tel­mä pys­tyy pa­rem­min ha­vait­se­maan pyö­rien ja ko­rin liik­keen ja oh­jaa­maan is­kun­vai­men­ti­mia vas­taa­vas­ti hie­nos­tu­nei­den al­go­rit­mien avul­la. Tämä ta­kaa tar­kan ajet­ta­vuu­den ja täy­del­li­sen ajo­pi­don – ei­kä vain ur­hei­lul­li­sis­sa ajo­ti­lan­teis­sa.

Sport­ti­nen GTX-muo­toi­lu

VW ID.3 GTX ja uu­si VW ID.3 GTX Per­for­man­ce ero­a­vat muis­ta tuo­te­sar­jan mal­leis­ta eri­tyi­sil­lä muo­toi­lu­e­le­men­teil­lä.

GTX-spe­si­fi­ses­sä etu­pus­ku­ris­sa on uu­si it­se­näi­nen mus­ta il­ma­not­to­auk­ko ti­mant­ti­tyy­li­ses­sä muo­dos­sa ja per­so­noi­tu va­lo­ku­vio.

Lisävarusteena saa 20-tuumaiset, täysmustat Skagen GTX -vanteet.

Lisävarusteena saa 20-tuumaiset, täysmustat Skagen GTX -vanteet.

Volkswagen

Li­sä­va­rus­tee­na ovat saa­ta­vil­la 20-tuu­mai­set, täy­sin mus­tat Ska­gen GTX -van­teet. Lu­kui­sat GTX-spe­si­fi­set omi­nai­suu­det muok­kaa­vat myös au­ton si­sus­taa.

Yk­sin­ker­tai­nen ja in­tui­tii­vi­nen käyt­tö­jär­jes­tel­mä

Uu­den VW ID.3 GTX Per­for­man­cen mu­ka­na tu­lee uu­sim­man su­ku­pol­ven oh­jel­mis­to- ja mul­ti­me­di­a­jär­jes­tel­mä, jos­sa on 12,9 tuu­man näyt­tö, pa­ran­net­tu li­sä­tyn to­del­li­suu­den tuu­li­la­sin hei­jas­tus­näyt­tö, uu­sit­tu Wel­l­ness-so­vel­lus, sekä Har­man Kar­do­nin pre­mium-ää­nen­tois­to­jär­jes­tel­mä.

Va­ki­o­va­rus­teet

VW ID.3 GTX:ssä on va­ki­o­na laa­ja va­li­koi­ma huip­pu­luo­kan kul­jet­ta­jaa avus­ta­via jär­jes­tel­miä, jot­ka ta­kaa­vat mu­ka­vuu­den ja tur­val­li­suu­den.

Näi­tä ovat mm. mu­kau­tu­va va­ki­o­no­peu­den­sää­din ACC, ym­pä­ris­tön val­von­ta­jär­jes­tel­mä Front As­sist hä­tä­jar­ru­tus­toi­min­nol­la ja ja­lan­kul­ki­joi­den ja pyö­räi­li­jöi­den val­von­nal­la, kais­tan­pi­to­a­vus­tin Lane As­sist, au­ton jar­ru­tus kään­ty­es­sä ja dy­naa­mi­nen lii­ken­ne­merk­kien näyt­tö, Car2X lii­ken­ne­vaa­ran va­roi­tus­toi­min­to sekä py­sä­köin­ti­a­vus­tin Park As­sist Plus.

Eri­no­mai­sen va­lo­te­hon omaa­vat IQ.Light-led-mat­rii­si­a­jo­va­lot li­sää­vät tur­val­li­suut­ta vaih­te­le­viin ajo-olo­suh­tei­siin.

Uu­si VW ID.3 GTX Per­for­man­ce mak­saa al­ka­en 52 370 eu­roa. Volks­wa­gen ID.3 GTX Per­for­man­cen tä­män het­ken tuo­tan­to­ti­lan­teen mu­kai­nen toi­mi­tu­sai­ka on noin 3-4 kuu­kaut­ta.

Volks­wa­gen ID.3 GTX Per­for­man­ce -mal­li­ver­si­ot saa­pu­vat Suo­men Volks­wa­gen-jäl­leen­myy­jil­le lop­pu­vuo­des­ta 2024, jol­loin myös asi­a­kas­toi­mi­tuk­set al­ka­vat.

Volks­wa­gen-leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

XPENG julkaisi ensimmäiset kuvat seuraavan sukupolven P7-sedanista

Auto Bild.Uutiset

XPENG julkaisi ensimmäiset kuvat seuraavan sukupolven P7-sedanista

Auto Bild.Uutiset

Sähköautoihin vaihteistoja – lisää rangea

Auto Bild.Uutiset

Sähköautoihin vaihteistoja – lisää rangea

Auto Bild.Uutiset

Porsche parantaa digitaalista järjestelmäänsä

Auto Bild.Uutiset

Porsche parantaa digitaalista järjestelmäänsä

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU