Etkö päässyt paikalle? Klassik­ko­au­to­ta­pah­tu­massa koettiin tyrmääviä yllätyksiä!

Italian Como-järven perinteikkäässä harras­te­au­to­ta­pah­tu­massa nähtiin tänä vuonna jälleen edustava valikoima hienoja yksilöitä. Yllätys­ka­te­gorian Formula 1 -kilpuri Tyrrell P34 lukeutui niihin, joita ei odotettu – mutta joista päästiin nauttimaan!

Auto Bild.Uutiset

Eri­kois­ta oli se­kin, et­tä kaik­kien mu­ka­na ol­lei­den au­to­jen tuli osal­lis­tua aja­mal­la pa­raa­tiin il­man on­gel­mia. Ää­ni­maa­il­man akus­ti­nen ilo­tu­li­tus le­puut­ti siis kor­via kym­pin edes­tä!

Cop­pa d'Oro -pal­kin­to Al­fa Ro­meo 33/2 Stra­da­lel­le

Kil­pu­rin ja ka­tu­au­ton yh­dis­tel­mä, Al­fa Ro­meo Stra­da­le 33/2 (1968) esiin­tyi ka­te­go­ri­as­sa "Uu­si maa­il­ma, uu­sia ide­oi­ta: GT:n ta­ri­na". Ää­rim­mäi­sen ma­ta­la ja il­man komp­ro­mis­se­ja suun­ni­tel­tu ka­tu­lail­li­nen ra­ta­kil­pu­ri on ajet­ta­vuu­del­taan “moot­to­ri­pyö­rä­mäi­sen täs­mäl­li­nen”. Au­ton omis­taa sveit­si­läi­nen ke­räi­li­jä Al­bert Spiess. Stra­da­le va­lit­tiin ylei­sö­ää­nes­tyk­ses­sä yli­voi­mai­sek­si voit­ta­jak­si ja au­tol­le myön­net­tiin ta­voi­tel­tu pal­kin­to Cop­pa d’Oro Vil­la d’Es­te.

Alfa Romeo Stradale 33/2 (1968) valittiin yleisöäänestyksessä ylivoimaiseksi voittajaksi ja autolle myönnettiin tavoiteltu palkinto Coppa d’Oro Villa d’Este.

Alfa Romeo Stradale 33/2 (1968) valittiin yleisöäänestyksessä ylivoimaiseksi voittajaksi ja autolle myönnettiin tavoiteltu palkinto Coppa d’Oro Villa d’Este.

BMW 507 V8 - mutta tunnistatko James Bond -leffasta tutun näyttelijättären, Ursula Andressin?

BMW 507 V8 - mutta tunnistatko James Bond -leffasta tutun näyttelijättären, Ursula Andressin?

...ja tietenkin mukana nähtiin Bondin Kultasormi-leffasta tuttu Aston Martin DB 5. Auto on nykyisin amerikkalaisella keräilijällä, joka lennätti auton tapahtumaan.

...ja tietenkin mukana nähtiin Bondin Kultasormi-leffasta tuttu Aston Martin DB 5. Auto on nykyisin amerikkalaisella keräilijällä, joka lennätti auton tapahtumaan.

Saat täydet pisteet, jos arvaat, mikä auto on kuvassa! Sellainenkin nähtiin Villa d'Estessä... Tämä mainio pikku avoauto oli monien mielenkiinnon kohteena. Kyseessä oli 1958-mallinen Fiat 500 Spiaggia, jolla Fiat-pomo Giovanni Agnelli ajeli Cote d’Azurin rannikolla huvilansa ja huvijahtinsa välisen matkan. Yksilö on entisöimätön.

Saat täydet pisteet, jos arvaat, mikä auto on kuvassa! Sellainenkin nähtiin Villa d'Estessä... Tämä mainio pikku avoauto oli monien mielenkiinnon kohteena. Kyseessä oli 1958-mallinen Fiat 500 Spiaggia, jolla Fiat-pomo Giovanni Agnelli ajeli Cote d’Azurin rannikolla huvilansa ja huvijahtinsa välisen matkan. Yksilö on entisöimätön.

ISO Grifo viihtyisi aika monen V8-harrastajan tallissa. Tekniikkana todennäköisesti Chevroletin 327 cid pikkulohko (tosin siihen aikaan oli tiettävästi myös yksilöitä, joissa oli Fordin 351 Cleveland. Kuvan 1967 ISO Grifo GL 350 huilasi vuoteen 2015 asti kymmeniä vuosia sisilialaisessa autotallissa. Auton ensiomistaja, teollisuusmies, kerrytti matkamittariin reilut 56 000 kilometriä, mukaan lukien sunnuntaiaamuiset ajomatkat paikalliseen leipomoon. Hänen kuoltuaan vuonna 2006 lapsensa ottivat auton päivänvaloon ja pistivät sen myyntiin.

ISO Grifo viihtyisi aika monen V8-harrastajan tallissa. Tekniikkana todennäköisesti Chevroletin 327 cid pikkulohko (tosin siihen aikaan oli tiettävästi myös yksilöitä, joissa oli Fordin 351 Cleveland. Kuvan 1967 ISO Grifo GL 350 huilasi vuoteen 2015 asti kymmeniä vuosia sisilialaisessa autotallissa. Auton ensiomistaja, teollisuusmies, kerrytti matkamittariin reilut 56 000 kilometriä, mukaan lukien sunnuntaiaamuiset ajomatkat paikalliseen leipomoon. Hänen kuoltuaan vuonna 2006 lapsensa ottivat auton päivänvaloon ja pistivät sen myyntiin.

Ihailtavaksi saatiin myös useita todella vanhoja klassikoita, kuten 1913-mallinen SCAT 25/35 HP, joka on ollut toista sataa vuotta samalla suvulla. SCAT osallistui kategoriaan ”80 vuotta automaailman arkeologiaa”. Auto pysytteli ensimmäisen omistajan suvussa peräti 104 vuoden ajan! Vuonna 2017 keräilijä Corrado Lopresto hankki yksilön ja entisöi hyvin kevyesti muutamilta yksityiskohdiltaan.

Ihailtavaksi saatiin myös useita todella vanhoja klassikoita, kuten 1913-mallinen SCAT 25/35 HP, joka on ollut toista sataa vuotta samalla suvulla. SCAT osallistui kategoriaan ”80 vuotta automaailman arkeologiaa”. Auto pysytteli ensimmäisen omistajan suvussa peräti 104 vuoden ajan! Vuonna 2017 keräilijä Corrado Lopresto hankki yksilön ja entisöi hyvin kevyesti muutamilta yksityiskohdiltaan.

Muis­ta upeis­ta klas­si­kois­ta kan­nat­taa mai­ni­ta esi­mer­kik­si Pi­nin­fa­ri­nan vuon­na 1954 ra­ken­ta­ma Ja­gu­ar XK 120 SE, joka ke­rä­si run­saas­ti huo­mi­o­ta en­ti­söi­mät­tö­mien luo­kas­sa.

Lois­ta­via yk­si­löi­tä edus­ti­vat myös ohei­ses­sa ku­bas­sa nä­ky­vä 1967 Iso Grifo GL 350 sekä 1971 Lam­borg­hi­ni Miu­ra P 400 SV, jot­ka ovat kum­pi­kin seis­seet Si­si­li­as­sa vuo­si­kym­me­niä en­ti­söi­mät­tö­mi­nä au­to­tal­lis­sa. Mis­tä­hän sel­lai­sia tal­le­ja löy­täi­si to­sie­lä­mäs­sä - nii­tä kun oi­ke­as­ti on ole­mas­sa!

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Sähköautoihin vaihteistoja – lisää rangea

Auto Bild.Uutiset

Sähköautoihin vaihteistoja – lisää rangea

Auto Bild.Uutiset

XPENG julkaisi ensimmäiset kuvat seuraavan sukupolven P7-sedanista

Auto Bild.Uutiset

XPENG julkaisi ensimmäiset kuvat seuraavan sukupolven P7-sedanista

Auto Bild.Uutiset
Renault Master on uudistunut

Renault Master on uudistunut

Renault

Uusi Renault Master - tarjolla myös sähkö- ja vetyversio

Auto Bild.Uutiset
Renault Master on uudistunut

Renault Master on uudistunut

Renault

Uusi Renault Master - tarjolla myös sähkö- ja vetyversio

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU