Helmikuun shakedown ja sitä seuraavat virstanpylväät auton suorituskyvyn parantamiseksi ovat olleet ihanteelliset puitteet vapauttaa Maserati Nettuno -moottoriin perustuvan 3,0-litraisen 730 hv (540 kW) tuplaturbo-V6:n täydet voimavarat.
Maserati
Tätä hirviötä et kohtaa kadulla: 730-hevosvoimaista pirulaista valmistetaan ainoastaan 62 kappaletta!
Maserati MCXtremaa, brändin tinkimätöntä 730-hevosvoimaista petoa testataan huhtikuun loppuun asti kilparadalla. Tavoitteena on toimittaa ensimmäiset yksilöt asiakkaille loppukesästä 2024.
Maserati MCXtremaa ei siis ole luokiteltu katukäyttöön, vaan se on puhtaasti kilpa-auto, jota valmistetaan 62 kappaletta.
Maseratin erityisluomus on yksi merkin rohkeimmista autoista. Se on kehitelmä Maserati MC20 -superautosta.
Ratatesteissä Autodromo Varano de' Melegarilla
Helmikuussa sillä suoritettiin ensimmäiset viralliset ratatestit Autodromo Varano de' Melegarin radalla Italian Parmassa, jossa Maserati MCXtremaa ulkoilutti Maseratin päätestikuljettaja Andrea Bertolini, yksi GT-luokan menestyneimmistä kuljettajista. Miehellä on plakkarissa neljä maailmanmestaruutta loistavalla MC12:lla.
Bertolini on työskennellyt MCXtreman kehitystyön parissa dynaamisessa simulaattorissa alkuvaiheista lähtien.
Auton varhaisimmista rakennusvaiheista lähtien Maserati on vienyt jokaisen MCXtrema-asiakkaan henkilökohtaiselle matkalle, jotta asiakas saisi lisätietoa auton luomisesta, ja jotta voitaisiin yhteistoimin tutkia ja huolehtia kaikista viimeisistäkin yksityiskohdista parhaassa, räätälöidyssä kokemuksessa.
Maserati
Helmikuussa Maserati MCXtremalla suoritettiin ensimmäiset viralliset ratatestit Autodromo Varano de' Melegarin radalla Italian Parmassa, jossa Maserati MCXtremaa ulkoilutti Maseratin päätestikuljettaja Andrea Bertolini, yksi GT-luokan menestyneimmistä kuljettajista. Miehellä on plakkarissa neljä maailmanmestaruutta loistavalla MC12:lla.
Helmikuun shakedown ja sitä seuraavat virstanpylväät auton suorituskyvyn parantamiseksi ovat olleet ihanteelliset puitteet vapauttaa Maserati Nettuno -moottoriin perustuvan 3,0-litraisen 730 hv (540 kW) tuplaturbo-V6:n täydet voimavarat.
Maserati MCXtremaa varten tehty virtuaalinen työ – noin 200 tuntia Maseratin dynaamisessa simulaattorissa sekä 1 000 tuntia virtuaalista analyysiä erityyppisiin simulaatioihin, sekä vertailu radalta saatuun palautteeseen yhdistettynä edellisen neljän vuoden MC20:n kehitykseen ja seuraavan moottorin luotettavuustarkastuksiin mahdollistivat automallin luomisen, jossa Maserati Centro Stilen luoma täydellinen muotoilu vastaa tehokkaan aerodynamiikan teknisiä vaatimuksia jokaisessa ratakokoonpanossa.
MCXlusiva-räätälöintiohjelma
Maseratin MCXtrema-asiakkaat valmistautuvat vastaanottamaan jotain ainutlaatuista.
Auton varhaisimmista rakennusvaiheista lähtien Maserati on vienyt jokaisen MCXtrema-asiakkaan henkilökohtaiselle matkalle, jotta asiakas saisi lisätietoa auton luomisesta, ja jotta voitaisiin yhteistoimin tutkia ja huolehtia kaikista viimeisistäkin yksityiskohdista parhaassa, räätälöidyssä kokemuksessa.
MCXlusiva-niminen Maserati-räätälöintiohjelma on varattu alussa mainituille vain 62 asiakkaalle. Sen tarkoituksena on välittää heille ennennäkemätön kokemus.
MCXlusiva-niminen Maserati-räätälöintiohjelma on varattu alussa mainituille vain 62 asiakkaalle. Sen tarkoituksena on välittää heille ennennäkemätön kokemus. Maseratilla halutaan pienimpiä yksityiskohtia myöten varmistaa, että brändin tehokkaimman rata-auton tulevat omistajat voivat tuntea olevansa osa jotain todella eksklusiivista, kaikista näkökulmista. Elegantin Blue Xtrema -korivärin lisäksi (ko. väri luotiin varta vasten tätä mallia varten) MCXlusiva-ohjelma tarjoaa mahdollisuuden räätälöidä auto johonkin kolmesta vaihtoehdosta, joista jokaisella on oma Maserati Centro Stile -suunnittelukeskuksen luoma identiteetti ja kilpailuhenki: vaihtoehtoina ovat Tech Beast, Corse, sekä Speed Beast. Auton räätälöinti jatkuu kahdella vanteiden värivaihtoehdolla, mattamusta Matte Black tai harmaa Grigio Corsa Bright, sekä kolmella istuinversiolla: Blue, Black tai Ice.
Maserati
MCXperience tarjoaa myös Concierge-palvelun, jonka avulla asiakas pääsee nauttimaan ratakokemuksista, sekä MCXtrema-sarjan, joka on suunniteltu kuljettajille yhdessä Maserati Centro Stilen kanssa, jotta asiakkaat tuntevat olonsa todellisiksi kilpailijoiksi MCXtremansa parissa.
Maserati
Maseratilla halutaan pienimpiä yksityiskohtia myöten varmistaa, että brändin tehokkaimman rata-auton tulevat omistajat voivat tuntea olevansa osa jotain todella eksklusiivista, kaikista näkökulmista.
Elegantin Blue Xtrema -korivärin lisäksi (ko. väri luotiin varta vasten tätä mallia varten) MCXlusiva-ohjelma tarjoaa mahdollisuuden räätälöidä auto johonkin kolmesta vaihtoehdosta, joista jokaisella on oma Maserati Centro Stile -suunnittelukeskuksen luoma identiteetti ja kilpailuhenki: vaihtoehtoina ovat Tech Beast, Corse, sekä Speed Beast.
Auton räätälöinti jatkuu kahdella vanteiden värivaihtoehdolla, mattamusta Matte Black tai harmaa Grigio Corsa Bright, sekä kolmella istuinversiolla: Blue, Black tai Ice.
BEASTspoke
Vaihtoehtoisesti BEASTspoke-variaatio on omistettu ”luovemmille” asiakkaille, jotka voivat valita oman numeronsa väritykseen lisättäväksi, sekä valita ohjauspyörän vaihtosiivekkeiden värin.
Eräänä räätälöitynä yksityiskohtana on matkustamon "One of 62" -laatta, johon voidaan kaivertaa esimerkiksi MCXtrema-asiakkaan nimi
Ainutlaatuiset MCXperience-palvelut
Maseratin MCXperience-asiakaskokemus on suunniteltu tarjoamaan palveluja, jotka on varattu juuri tämän mallin asiakkaille: loisteliaan kerhon puitteissa asiakkaat voivat uppoutua Maseratin kilpamaailmaan yhdessä ammattikuljettajien sekä Maserati Corse Services’in teknikkojen kanssa.
MCXperience tarjoaa myös Concierge-palvelun, jonka avulla asiakas pääsee nauttimaan ratakokemuksista, sekä MCXtrema-sarjan, joka on suunniteltu kuljettajille yhdessä Maserati Centro Stilen kanssa, jotta asiakkaat tuntevat olonsa todellisiksi kilpailijoiksi MCXtremansa parissa.
Maserati-lehdistötiedote / Juha Peltonen
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Koeajossa BYD Han: Laadukas tulokas
KINTO Flex: Joustava tapa ratkaista Toyota-yritysautoilutarpeet
Hyundai: Esittelee täysin uuden Hyundai Ioniq 9 SUV:n lounge-tyylisen sisätilan
Tesla Cybercab: Esillä valikoiduissa Tesla Storeissa
Uusi Opel Grandland: Täyssähköinen lippulaiva kykenee jopa 680 kilometrin toimintamatkaan
Uusi päästötavoite astuu voimaan – Stellantis-merkkien maahantuoja arvioi vaikutukset Suomessa
Koeajossa Toyota Hilux Double Cab 4WD 2.8D GR Sport A: Lähes keräilykappale
Suzuki eVitara: Tällainen on Suzukin ensimmäinen täyssähköauto, joka tulee markkinoille etu- ja nelivetoisena
Alfa Romeo Junior: Tarjolla kuppi-istuimet – ja toimintamatkaa jopa 410 kilometriä
MG Cyberster: Brändin historian tehokkain malli, täyssähköinen Roadster saapui Suomen markkinoille
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
KOEAJOT
Koeajossa BYD Han: Laadukas tulokas
Koeajossa Toyota Hilux Double Cab 4WD 2.8D GR Sport A: Lähes keräilykappale
Koeajossa Mercedes-AMG SL 43: Päivitetty legenda
Toyota GR Supra 3.0 eFuel: Muunnelma käy synteettisellä bensiinillä – ja on varustettu uskomattoman hienolla 6-portaisella manuaalivaihteistolla!
Koeajossa Opel Grandland PHEV GSe 300 AWD A8: Uusi lippulaiva
Koeajossa Land Rover Defender 110 P400e 75th Limited Edition: Nykyaikaistettu maastoikoni
Koeajossa Mercedes-Benz EQE SUV 500 4Matic: Kompaktimpi vaihtoehto
Koeajossa Lexus RX 450h+ AWD A Executive: Jyhkeä ilmestys
Koeajossa Mitsubishi ASX 1.3 MHEV Intense AT: Salaneuvos
Koeajossa Toyota Corolla Touring Sports 2.0 Hybrid GR Sport: Taloudellista suorituskykyä
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
FOKUS MEDIA
Oletko onnistunut selättämään kotisi tavarakaaoksen? Vastaa Koti ja keittiön kyselyyn
Uusi vahvistin Roksanilta
Putkia ja bittejä
Stereo Box E
Muotoilija Eemeli Sahimaa luottaa vanhoihin työkaluihin
Avoin suljettu kuuloke
Arendal 1528-kaiutinsarja
Näin onnistut sohvan valinnassa: 10 vinkkiä
Denon PMA-3000NE
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
UUTTA
Koeajossa BYD Han: Laadukas tulokas
KINTO Flex: Joustava tapa ratkaista Toyota-yritysautoilutarpeet
Hyundai: Esittelee täysin uuden Hyundai Ioniq 9 SUV:n lounge-tyylisen sisätilan
Tesla Cybercab: Esillä valikoiduissa Tesla Storeissa
Uusi Opel Grandland: Täyssähköinen lippulaiva kykenee jopa 680 kilometrin toimintamatkaan
KOEAJOT
Koeajossa BYD Han: Laadukas tulokas
Koeajossa Toyota Hilux Double Cab 4WD 2.8D GR Sport A: Lähes keräilykappale
Koeajossa Mercedes-AMG SL 43: Päivitetty legenda
Toyota GR Supra 3.0 eFuel: Muunnelma käy synteettisellä bensiinillä – ja on varustettu uskomattoman hienolla 6-portaisella manuaalivaihteistolla!
Koeajossa Opel Grandland PHEV GSe 300 AWD A8: Uusi lippulaiva
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
Kaupallinen yhteistyö
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
KINTO Flex: Joustava tapa ratkaista Toyota-yritysautoilutarpeet
Hyundai: Esittelee täysin uuden Hyundai Ioniq 9 SUV:n lounge-tyylisen sisätilan
Tesla Cybercab: Esillä valikoiduissa Tesla Storeissa
Uusi Opel Grandland: Täyssähköinen lippulaiva kykenee jopa 680 kilometrin toimintamatkaan
Uusi päästötavoite astuu voimaan – Stellantis-merkkien maahantuoja arvioi vaikutukset Suomessa
Suzuki eVitara: Tällainen on Suzukin ensimmäinen täyssähköauto, joka tulee markkinoille etu- ja nelivetoisena
Alfa Romeo Junior: Tarjolla kuppi-istuimet – ja toimintamatkaa jopa 410 kilometriä
MG Cyberster: Brändin historian tehokkain malli, täyssähköinen Roadster saapui Suomen markkinoille
Suzuki ja Toyota: Syventävät yhteistyötä sähköistettyjen ajoneuvojen osalta
Kuudes OTA-päivityspaketti: Saatavana nykyisiin Smart-malleihin - 1.5.0-tason OTA-päivitykset tuovat suosikkiasetukset yhden painikkeen taakse
LUETUIMMAT
Hennessey H1000 Escalade-V -katumaasturi: Ahmii superautoja evääksi
Uusi Opel Grandland: Täyssähköinen lippulaiva kykenee jopa 680 kilometrin toimintamatkaan
Ensimmäiset täyssähköiset Ford Caprit: Nyt matkalla ensimmäisille Capri-asiakkaille lähes neljään vuosikymmeneen
Tesla Model Y: Nyt saatavana Suomessa 7-paikkaisena versiona
Uusi ladattava hybridi Audi A3 Sportback TFSI e: Sähköinen toimintamatka yli kaksinkertaistui jopa 143 kilometriin - myynti alkaa Suomessa lokakuussa
Uudet Citroën C4 ja Citroën C4 X: Erityistä mukavuutta
Peugeotin uusi Long Range -mallisto: Peugeot E-3008 Long Range yltää jopa 700 km toimintamatkaan, yhdessä Peugeot E-5008 Long Range -mallin kanssa
Uusi kiinalainen katumaasturi rantautui Suomeen – omaa jopa 100 kilometrin sähköisen toimintamatkan
Uusi Mini Cooper Cabriolet: Varustettu täysautomaattisella katolla
Mitsubishi Outlander -katumaasturi: Täysin uuden mallin Suomen-hinnat julkistetaan vielä syksyn aikana
YHTEISTYÖSSÄ
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: Rengastukkurit.fi
Kevään Tulo – Valmista Autosi Kesäkauteen
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: Nopealaina.fi
Säästä rahaa ja aikaa: Parhaat autolainat 2024 vertailussa
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: Rahalaitos.fi
Rahoitusratkaisuja autounelmien toteuttamiseen
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: AXOLAINA.FI
Rahan säästäminen vertailemalla eri lainavaihtoehtoja
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: RAHALAITOS.FI