Helmikuun shakedown ja sitä seuraavat virstanpylväät auton suorituskyvyn parantamiseksi ovat olleet ihanteelliset puitteet vapauttaa Maserati Nettuno -moottoriin perustuvan 3,0-litraisen 730 hv (540 kW) tuplaturbo-V6:n täydet voimavarat.

Helmikuun shakedown ja sitä seuraavat virstanpylväät auton suorituskyvyn parantamiseksi ovat olleet ihanteelliset puitteet vapauttaa Maserati Nettuno -moottoriin perustuvan 3,0-litraisen 730 hv (540 kW) tuplaturbo-V6:n täydet voimavarat.

Maserati

Tätä hirviötä et kohtaa kadulla: 730-hevosvoimaista pirulaista valmistetaan ainoastaan 62 kappaletta!

Maserati MCXtremaa, brändin tinkimätöntä 730-hevosvoimaista petoa testataan huhtikuun loppuun asti kilparadalla. Tavoitteena on toimittaa ensimmäiset yksilöt asiakkaille loppukesästä 2024.

Auto Bild.Uutiset

Ma­se­ra­ti MCXtre­maa ei siis ole luo­ki­tel­tu ka­tu­käyt­töön, vaan se on puh­taas­ti kil­pa-au­to, jota val­mis­te­taan 62 kap­pa­let­ta.

Ma­se­ra­tin eri­tyis­luo­mus on yk­si mer­kin roh­keim­mis­ta au­tois­ta. Se on ke­hi­tel­mä Ma­se­ra­ti MC20 -su­pe­rau­tos­ta.

Ra­ta­tes­teis­sä Au­tod­ro­mo Va­ra­no de' Me­le­ga­ril­la

Hel­mi­kuus­sa sil­lä suo­ri­tet­tiin en­sim­mäi­set vi­ral­li­set ra­ta­tes­tit Au­tod­ro­mo Va­ra­no de' Me­le­ga­rin ra­dal­la Ita­li­an Par­mas­sa, jos­sa Ma­se­ra­ti MCXtre­maa ul­koi­lut­ti Ma­se­ra­tin pää­tes­ti­kul­jet­ta­ja And­rea Ber­to­li­ni, yk­si GT-luo­kan me­nes­ty­neim­mis­tä kul­jet­ta­jis­ta. Mie­hel­lä on plak­ka­ris­sa nel­jä maa­il­man­mes­ta­ruut­ta lois­ta­val­la MC12:lla.

Ber­to­li­ni on työs­ken­nel­lyt MCXtre­man ke­hi­tys­työn pa­ris­sa dy­naa­mi­ses­sa si­mu­laat­to­ris­sa al­ku­vai­heis­ta läh­tien.

Auton varhaisimmista rakennusvaiheista lähtien Maserati on vienyt jokaisen MCXtrema-asiakkaan henkilökohtaiselle matkalle, jotta asiakas saisi lisätietoa auton luomisesta, ja jotta voitaisiin yhteistoimin tutkia ja huolehtia kaikista viimeisistäkin yksityiskohdista parhaassa, räätälöidyssä kokemuksessa.

Auton varhaisimmista rakennusvaiheista lähtien Maserati on vienyt jokaisen MCXtrema-asiakkaan henkilökohtaiselle matkalle, jotta asiakas saisi lisätietoa auton luomisesta, ja jotta voitaisiin yhteistoimin tutkia ja huolehtia kaikista viimeisistäkin yksityiskohdista parhaassa, räätälöidyssä kokemuksessa.

Maserati

Helmikuussa Maserati MCXtremalla suoritettiin ensimmäiset viralliset ratatestit Autodromo Varano de' Melegarin radalla Italian Parmassa, jossa Maserati MCXtremaa ulkoilutti Maseratin päätestikuljettaja Andrea Bertolini, yksi GT-luokan menestyneimmistä kuljettajista. Miehellä on plakkarissa neljä maailmanmestaruutta loistavalla MC12:lla.

Helmikuussa Maserati MCXtremalla suoritettiin ensimmäiset viralliset ratatestit Autodromo Varano de' Melegarin radalla Italian Parmassa, jossa Maserati MCXtremaa ulkoilutti Maseratin päätestikuljettaja Andrea Bertolini, yksi GT-luokan menestyneimmistä kuljettajista. Miehellä on plakkarissa neljä maailmanmestaruutta loistavalla MC12:lla.

Hel­mi­kuun sha­ke­down ja sitä seu­raa­vat virs­tan­pyl­väät au­ton suo­ri­tus­ky­vyn pa­ran­ta­mi­sek­si ovat ol­leet ihan­teel­li­set puit­teet va­paut­taa Ma­se­ra­ti Net­tu­no -moot­to­riin pe­rus­tu­van 3,0-lit­rai­sen 730 hv (540 kW) tup­la­tur­bo-V6:n täy­det voi­ma­va­rat.

Ma­se­ra­ti MCXtre­maa var­ten teh­ty vir­tu­aa­li­nen työ – noin 200 tun­tia Ma­se­ra­tin dy­naa­mi­ses­sa si­mu­laat­to­ris­sa sekä 1 000 tun­tia vir­tu­aa­lis­ta ana­lyy­siä eri­tyyp­pi­siin si­mu­laa­ti­oi­hin, sekä ver­tai­lu ra­dal­ta saa­tuun pa­laut­tee­seen yh­dis­tet­ty­nä edel­li­sen nel­jän vuo­den MC20:n ke­hi­tyk­seen ja seu­raa­van moot­to­rin luo­tet­ta­vuus­tar­kas­tuk­siin mah­dol­lis­ti­vat au­to­mal­lin luo­mi­sen, jos­sa Ma­se­ra­ti Cent­ro Sti­len luo­ma täy­del­li­nen muo­toi­lu vas­taa te­hok­kaan ae­ro­dy­na­mii­kan tek­ni­siä vaa­ti­muk­sia jo­kai­ses­sa ra­ta­ko­koon­pa­nos­sa.

MCXlu­si­va-rää­tä­löin­ti­oh­jel­ma

Ma­se­ra­tin MCXtrema-asi­ak­kaat val­mis­tau­tu­vat vas­taa­not­ta­maan jo­tain ai­nut­laa­tuis­ta.

Au­ton var­hai­sim­mis­ta ra­ken­nus­vai­heis­ta läh­tien Ma­se­ra­ti on vie­nyt jo­kai­sen MCXtrema-asi­ak­kaan hen­ki­lö­koh­tai­sel­le mat­kal­le, jot­ta asi­a­kas sai­si li­sä­tie­toa au­ton luo­mi­ses­ta, ja jot­ta voi­tai­siin yh­teis­toi­min tut­kia ja huo­leh­tia kai­kis­ta vii­mei­sis­tä­kin yk­si­tyis­koh­dis­ta par­haas­sa, rää­tä­löi­dys­sä ko­ke­muk­ses­sa.

MCXlu­si­va-ni­mi­nen Ma­se­ra­ti-rää­tä­löin­ti­oh­jel­ma on va­rat­tu alus­sa mai­ni­tuil­le vain 62 asi­ak­kaal­le. Sen tar­koi­tuk­se­na on vä­lit­tää heil­le en­nen­nä­ke­mä­tön ko­ke­mus.

MCXlusiva-niminen Maserati-räätälöintiohjelma on varattu alussa mainituille vain 62 asiakkaalle. Sen tarkoituksena on välittää heille ennennäkemätön kokemus. Maseratilla halutaan pienimpiä yksityiskohtia myöten varmistaa, että brändin tehokkaimman rata-auton tulevat omistajat voivat tuntea olevansa osa jotain todella eksklusiivista, kaikista näkökulmista. Elegantin Blue Xtrema -korivärin lisäksi (ko. väri luotiin varta vasten tätä mallia varten) MCXlusiva-ohjelma tarjoaa mahdollisuuden räätälöidä auto johonkin kolmesta vaihtoehdosta, joista jokaisella on oma Maserati Centro Stile -suunnittelukeskuksen luoma identiteetti ja kilpailuhenki: vaihtoehtoina ovat Tech Beast, Corse, sekä Speed Beast. Auton räätälöinti jatkuu kahdella vanteiden värivaihtoehdolla, mattamusta Matte Black tai harmaa Grigio Corsa Bright, sekä kolmella istuinversiolla: Blue, Black tai Ice.

MCXlusiva-niminen Maserati-räätälöintiohjelma on varattu alussa mainituille vain 62 asiakkaalle. Sen tarkoituksena on välittää heille ennennäkemätön kokemus. Maseratilla halutaan pienimpiä yksityiskohtia myöten varmistaa, että brändin tehokkaimman rata-auton tulevat omistajat voivat tuntea olevansa osa jotain todella eksklusiivista, kaikista näkökulmista. Elegantin Blue Xtrema -korivärin lisäksi (ko. väri luotiin varta vasten tätä mallia varten) MCXlusiva-ohjelma tarjoaa mahdollisuuden räätälöidä auto johonkin kolmesta vaihtoehdosta, joista jokaisella on oma Maserati Centro Stile -suunnittelukeskuksen luoma identiteetti ja kilpailuhenki: vaihtoehtoina ovat Tech Beast, Corse, sekä Speed Beast. Auton räätälöinti jatkuu kahdella vanteiden värivaihtoehdolla, mattamusta Matte Black tai harmaa Grigio Corsa Bright, sekä kolmella istuinversiolla: Blue, Black tai Ice.

Maserati

MCXperience tarjoaa myös Concierge-palvelun, jonka avulla asiakas pääsee nauttimaan ratakokemuksista, sekä MCXtrema-sarjan, joka on suunniteltu kuljettajille yhdessä Maserati Centro Stilen kanssa, jotta asiakkaat tuntevat olonsa todellisiksi kilpailijoiksi MCXtremansa parissa.

MCXperience tarjoaa myös Concierge-palvelun, jonka avulla asiakas pääsee nauttimaan ratakokemuksista, sekä MCXtrema-sarjan, joka on suunniteltu kuljettajille yhdessä Maserati Centro Stilen kanssa, jotta asiakkaat tuntevat olonsa todellisiksi kilpailijoiksi MCXtremansa parissa.

Maserati

Ma­se­ra­til­la ha­lu­taan pie­nim­piä yk­si­tyis­koh­tia myö­ten var­mis­taa, et­tä brän­din te­hok­kaim­man rata-au­ton tu­le­vat omis­ta­jat voi­vat tun­tea ole­van­sa osa jo­tain to­del­la eksk­lu­sii­vis­ta, kai­kis­ta nä­kö­kul­mis­ta.

Ele­gan­tin Blue Xtrema -ko­ri­vä­rin li­säk­si (ko. väri luo­tiin var­ta vas­ten tätä mal­lia var­ten) MCXlu­si­va-oh­jel­ma tar­jo­aa mah­dol­li­suu­den rää­tä­löi­dä au­to jo­hon­kin kol­mes­ta vaih­to­eh­dos­ta, jois­ta jo­kai­sel­la on oma Ma­se­ra­ti Cent­ro Stile -suun­nit­te­lu­kes­kuk­sen luo­ma iden­ti­teet­ti ja kil­pai­lu­hen­ki: vaih­to­eh­toi­na ovat Tech Be­ast, Cor­se, sekä Speed Be­ast.

Au­ton rää­tä­löin­ti jat­kuu kah­del­la van­tei­den vä­ri­vaih­to­eh­dol­la, mat­ta­mus­ta Mat­te Black tai har­maa Gri­gio Cor­sa Bright, sekä kol­mel­la is­tuin­ver­si­ol­la: Blue, Black tai Ice.

BE­ASTs­po­ke

Vaih­to­eh­toi­ses­ti BE­ASTs­po­ke-va­ri­aa­tio on omis­tet­tu ”luo­vem­mil­le” asi­ak­kail­le, jot­ka voi­vat va­li­ta oman nu­me­ron­sa vä­ri­tyk­seen li­sät­tä­väk­si, sekä va­li­ta oh­jaus­pyö­rän vaih­to­sii­vek­kei­den vä­rin.

Erää­nä rää­tä­löi­ty­nä yk­si­tyis­koh­ta­na on mat­kus­ta­mon "One of 62" -laat­ta, jo­hon voi­daan kai­ver­taa esi­mer­kik­si MCXtrema-asi­ak­kaan nimi

Ai­nut­laa­tui­set MCXpe­rien­ce-pal­ve­lut

Ma­se­ra­tin MCXpe­rien­ce-asi­a­kas­ko­ke­mus on suun­ni­tel­tu tar­jo­a­maan pal­ve­lu­ja, jot­ka on va­rat­tu juu­ri tä­män mal­lin asi­ak­kail­le: lois­te­li­aan ker­hon puit­teis­sa asi­ak­kaat voi­vat up­pou­tua Ma­se­ra­tin kil­pa­maa­il­maan yh­des­sä am­mat­ti­kul­jet­ta­jien sekä Ma­se­ra­ti Cor­se Ser­vi­ces’in tek­nik­ko­jen kans­sa.

MCXpe­rien­ce tar­jo­aa myös Con­cier­ge-pal­ve­lun, jon­ka avul­la asi­a­kas pää­see naut­ti­maan ra­ta­ko­ke­muk­sis­ta, sekä MCXtrema-sar­jan, joka on suun­ni­tel­tu kul­jet­ta­jil­le yh­des­sä Ma­se­ra­ti Cent­ro Sti­len kans­sa, jot­ta asi­ak­kaat tun­te­vat olon­sa to­del­li­sik­si kil­pai­li­joik­si MCXtre­man­sa pa­ris­sa.

Ma­se­ra­ti-leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

K-Lataus laajenee vauhdilla.

K-Lataus laajenee vauhdilla.

K-Auto

K-Lataus ja yrity­sau­toi­lu­jätti Drivalia merkittävään yhteistyöhön

Auto Bild.Uutiset
K-Lataus laajenee vauhdilla.

K-Lataus laajenee vauhdilla.

K-Auto

K-Lataus ja yrity­sau­toi­lu­jätti Drivalia merkittävään yhteistyöhön

Auto Bild.Uutiset

Väärät varaosat voivat tulla kalliiksi – miksi sopivuus on tärkeää?

Auto Bild.Kaupallinen yhteistyö

Väärät varaosat voivat tulla kalliiksi – miksi sopivuus on tärkeää?

Auto Bild.Kaupallinen yhteistyö

Smart #5: Merkin ensimmäisen suuri SUV-malli Euroopan markkinoille

Auto Bild.Uutiset

Smart #5: Merkin ensimmäisen suuri SUV-malli Euroopan markkinoille

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN