Helmikuun shakedown ja sitä seuraavat virstanpylväät auton suorituskyvyn parantamiseksi ovat olleet ihanteelliset puitteet vapauttaa Maserati Nettuno -moottoriin perustuvan 3,0-litraisen 730 hv (540 kW) tuplaturbo-V6:n täydet voimavarat.
Maserati
Tätä hirviötä et kohtaa kadulla: 730-hevosvoimaista pirulaista valmistetaan ainoastaan 62 kappaletta!
Maserati MCXtremaa, brändin tinkimätöntä 730-hevosvoimaista petoa testataan huhtikuun loppuun asti kilparadalla. Tavoitteena on toimittaa ensimmäiset yksilöt asiakkaille loppukesästä 2024.
Maserati MCXtremaa ei siis ole luokiteltu katukäyttöön, vaan se on puhtaasti kilpa-auto, jota valmistetaan 62 kappaletta.
Maseratin erityisluomus on yksi merkin rohkeimmista autoista. Se on kehitelmä Maserati MC20 -superautosta.
Ratatesteissä Autodromo Varano de' Melegarilla
Helmikuussa sillä suoritettiin ensimmäiset viralliset ratatestit Autodromo Varano de' Melegarin radalla Italian Parmassa, jossa Maserati MCXtremaa ulkoilutti Maseratin päätestikuljettaja Andrea Bertolini, yksi GT-luokan menestyneimmistä kuljettajista. Miehellä on plakkarissa neljä maailmanmestaruutta loistavalla MC12:lla.
Bertolini on työskennellyt MCXtreman kehitystyön parissa dynaamisessa simulaattorissa alkuvaiheista lähtien.
Auton varhaisimmista rakennusvaiheista lähtien Maserati on vienyt jokaisen MCXtrema-asiakkaan henkilökohtaiselle matkalle, jotta asiakas saisi lisätietoa auton luomisesta, ja jotta voitaisiin yhteistoimin tutkia ja huolehtia kaikista viimeisistäkin yksityiskohdista parhaassa, räätälöidyssä kokemuksessa.
Maserati
Helmikuussa Maserati MCXtremalla suoritettiin ensimmäiset viralliset ratatestit Autodromo Varano de' Melegarin radalla Italian Parmassa, jossa Maserati MCXtremaa ulkoilutti Maseratin päätestikuljettaja Andrea Bertolini, yksi GT-luokan menestyneimmistä kuljettajista. Miehellä on plakkarissa neljä maailmanmestaruutta loistavalla MC12:lla.
Helmikuun shakedown ja sitä seuraavat virstanpylväät auton suorituskyvyn parantamiseksi ovat olleet ihanteelliset puitteet vapauttaa Maserati Nettuno -moottoriin perustuvan 3,0-litraisen 730 hv (540 kW) tuplaturbo-V6:n täydet voimavarat.
Maserati MCXtremaa varten tehty virtuaalinen työ – noin 200 tuntia Maseratin dynaamisessa simulaattorissa sekä 1 000 tuntia virtuaalista analyysiä erityyppisiin simulaatioihin, sekä vertailu radalta saatuun palautteeseen yhdistettynä edellisen neljän vuoden MC20:n kehitykseen ja seuraavan moottorin luotettavuustarkastuksiin mahdollistivat automallin luomisen, jossa Maserati Centro Stilen luoma täydellinen muotoilu vastaa tehokkaan aerodynamiikan teknisiä vaatimuksia jokaisessa ratakokoonpanossa.
MCXlusiva-räätälöintiohjelma
Maseratin MCXtrema-asiakkaat valmistautuvat vastaanottamaan jotain ainutlaatuista.
Auton varhaisimmista rakennusvaiheista lähtien Maserati on vienyt jokaisen MCXtrema-asiakkaan henkilökohtaiselle matkalle, jotta asiakas saisi lisätietoa auton luomisesta, ja jotta voitaisiin yhteistoimin tutkia ja huolehtia kaikista viimeisistäkin yksityiskohdista parhaassa, räätälöidyssä kokemuksessa.
MCXlusiva-niminen Maserati-räätälöintiohjelma on varattu alussa mainituille vain 62 asiakkaalle. Sen tarkoituksena on välittää heille ennennäkemätön kokemus.
MCXlusiva-niminen Maserati-räätälöintiohjelma on varattu alussa mainituille vain 62 asiakkaalle. Sen tarkoituksena on välittää heille ennennäkemätön kokemus. Maseratilla halutaan pienimpiä yksityiskohtia myöten varmistaa, että brändin tehokkaimman rata-auton tulevat omistajat voivat tuntea olevansa osa jotain todella eksklusiivista, kaikista näkökulmista. Elegantin Blue Xtrema -korivärin lisäksi (ko. väri luotiin varta vasten tätä mallia varten) MCXlusiva-ohjelma tarjoaa mahdollisuuden räätälöidä auto johonkin kolmesta vaihtoehdosta, joista jokaisella on oma Maserati Centro Stile -suunnittelukeskuksen luoma identiteetti ja kilpailuhenki: vaihtoehtoina ovat Tech Beast, Corse, sekä Speed Beast. Auton räätälöinti jatkuu kahdella vanteiden värivaihtoehdolla, mattamusta Matte Black tai harmaa Grigio Corsa Bright, sekä kolmella istuinversiolla: Blue, Black tai Ice.
Maserati
MCXperience tarjoaa myös Concierge-palvelun, jonka avulla asiakas pääsee nauttimaan ratakokemuksista, sekä MCXtrema-sarjan, joka on suunniteltu kuljettajille yhdessä Maserati Centro Stilen kanssa, jotta asiakkaat tuntevat olonsa todellisiksi kilpailijoiksi MCXtremansa parissa.
Maserati
Maseratilla halutaan pienimpiä yksityiskohtia myöten varmistaa, että brändin tehokkaimman rata-auton tulevat omistajat voivat tuntea olevansa osa jotain todella eksklusiivista, kaikista näkökulmista.
Elegantin Blue Xtrema -korivärin lisäksi (ko. väri luotiin varta vasten tätä mallia varten) MCXlusiva-ohjelma tarjoaa mahdollisuuden räätälöidä auto johonkin kolmesta vaihtoehdosta, joista jokaisella on oma Maserati Centro Stile -suunnittelukeskuksen luoma identiteetti ja kilpailuhenki: vaihtoehtoina ovat Tech Beast, Corse, sekä Speed Beast.
Auton räätälöinti jatkuu kahdella vanteiden värivaihtoehdolla, mattamusta Matte Black tai harmaa Grigio Corsa Bright, sekä kolmella istuinversiolla: Blue, Black tai Ice.
BEASTspoke
Vaihtoehtoisesti BEASTspoke-variaatio on omistettu ”luovemmille” asiakkaille, jotka voivat valita oman numeronsa väritykseen lisättäväksi, sekä valita ohjauspyörän vaihtosiivekkeiden värin.
Eräänä räätälöitynä yksityiskohtana on matkustamon "One of 62" -laatta, johon voidaan kaivertaa esimerkiksi MCXtrema-asiakkaan nimi
Ainutlaatuiset MCXperience-palvelut
Maseratin MCXperience-asiakaskokemus on suunniteltu tarjoamaan palveluja, jotka on varattu juuri tämän mallin asiakkaille: loisteliaan kerhon puitteissa asiakkaat voivat uppoutua Maseratin kilpamaailmaan yhdessä ammattikuljettajien sekä Maserati Corse Services’in teknikkojen kanssa.
MCXperience tarjoaa myös Concierge-palvelun, jonka avulla asiakas pääsee nauttimaan ratakokemuksista, sekä MCXtrema-sarjan, joka on suunniteltu kuljettajille yhdessä Maserati Centro Stilen kanssa, jotta asiakkaat tuntevat olonsa todellisiksi kilpailijoiksi MCXtremansa parissa.
Maserati-lehdistötiedote / Juha Peltonen
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Koeajossa Volkswagen T-Cross R-Line Business 1.5 TSI 150 hv DSG: Perinteet velvoittavat
Uusi sähköautojen maailmanennätys – yhdellä latauksella ajettiin ”Helsingistä Lappiin”
Joka kolmas suomalainen ajaa, vaikka ei olisi ajokunnossa
Porschelta uudet Taycan ja Cayenne Black Edition -mallit
Polestareja rekisteröitiin vuoden toisella neljänneksellä 38 % enemmän kuin vuosi sitten
Uusi Mazda CX-5 Suomeen vuodenvaihteessa
Tutkimus: Täyssähköisen Mercedec-Benz CLA:n hiilijalanjälki 40 prosenttia pienempi kuin edeltävässä mallissa
Veho aloittaa BYD-henkilöautojen myynnin ja huollon Suomessa
Suomen edullisin auto on Euroopan ostetuin
Teiden huonosta kunnosta johtuvat vaaratilanteet kasvussa - samaan aikaan autoilijat säästävät renkaista
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
... Lisää
KOEAJOT
Koeajossa Volkswagen T-Cross R-Line Business 1.5 TSI 150 hv DSG: Perinteet velvoittavat
Koeajossa Mazda 3 2.0 M Hybrid e-Skyactiv X Nagisa MT: Erikoista tekniikkaa
Koeajossa Mercedes-AMG 53 4Matic EQE SUV: Tehot kaakossa
Koeajossa Opel Astra Electric GS 54 kWh 156 A: Ranskalaiset sukujuuret
Koeajossa Peugeot E-308 SW Allure 54 kWh 156 A: Businesshenkinen
Koeajossa Volvo EX30 Twin Motor Performance Ultra: Pieneksi zoomattu
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Hybrid AWD-i GR Sport Premiere Edition: Onnistunut kokonaisuus
Koeajossa Mitsubishi Colt 1.6 HEV Instyle AT: Ajotalous edellä
Koeajossa Mercedes-Benz E-sarja 300 e T A: Moneen lähtöön
Koeajossa Opel Astra Sports Tourer GS 180 PHEV: Vihdoinkin!
... Lisää
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
... Lisää
FOKUS MEDIA
D-luokan tehovahvistimia Luxemburgista
Cambridge Audio Evo 150 uudistuu
Cyruksen kompakti riaa-aste
Uutta Yorkshiresta
Wharfedalen uusi evoluutio
Älykästä ilmanvaihtoa
Elipsonin uudet fasetit
Isot kemut lykkääntyvät
Volumion tarkkuus-dac
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
UUTTA
Koeajossa Volkswagen T-Cross R-Line Business 1.5 TSI 150 hv DSG: Perinteet velvoittavat
Uusi sähköautojen maailmanennätys – yhdellä latauksella ajettiin ”Helsingistä Lappiin”
Joka kolmas suomalainen ajaa, vaikka ei olisi ajokunnossa
Porschelta uudet Taycan ja Cayenne Black Edition -mallit
Polestareja rekisteröitiin vuoden toisella neljänneksellä 38 % enemmän kuin vuosi sitten
KOEAJOT
Koeajossa Volkswagen T-Cross R-Line Business 1.5 TSI 150 hv DSG: Perinteet velvoittavat
Koeajossa Mazda 3 2.0 M Hybrid e-Skyactiv X Nagisa MT: Erikoista tekniikkaa
Koeajossa Mercedes-AMG 53 4Matic EQE SUV: Tehot kaakossa
Koeajossa Opel Astra Electric GS 54 kWh 156 A: Ranskalaiset sukujuuret
Koeajossa Peugeot E-308 SW Allure 54 kWh 156 A: Businesshenkinen
... Lisää
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
LUETUINTA JUURI NYT
Kaupallinen yhteistyö
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Uusi sähköautojen maailmanennätys – yhdellä latauksella ajettiin ”Helsingistä Lappiin”
Joka kolmas suomalainen ajaa, vaikka ei olisi ajokunnossa
Porschelta uudet Taycan ja Cayenne Black Edition -mallit
Polestareja rekisteröitiin vuoden toisella neljänneksellä 38 % enemmän kuin vuosi sitten
Uusi Mazda CX-5 Suomeen vuodenvaihteessa
Tutkimus: Täyssähköisen Mercedec-Benz CLA:n hiilijalanjälki 40 prosenttia pienempi kuin edeltävässä mallissa
Veho aloittaa BYD-henkilöautojen myynnin ja huollon Suomessa
Suomen edullisin auto on Euroopan ostetuin
Teiden huonosta kunnosta johtuvat vaaratilanteet kasvussa - samaan aikaan autoilijat säästävät renkaista
Katso listaus - Top 10 suosituinta työsuhdeautoa Ayvensiltä
... Lisää uutisia
LUETUIMMAT
Polestar 7 tulossa – yhteistyössä Volvon kanssa
Suomen edullisin auto on Euroopan ostetuin
Tutkimus: Täyssähköisen Mercedec-Benz CLA:n hiilijalanjälki 40 prosenttia pienempi kuin edeltävässä mallissa
Mercedes-Benz 450 SEL 6.9 - Oman aikansa ”paras auto” täyttää 50 vuotta
Hyundai lanseeraa oman sähköauton hankintatuen
Uudistunut Toyotan täyssähköinen bZ4X -mallisto laajenee uudella, edullisella malliversiolla
Koeajossa Mercedes-AMG 53 4Matic EQE SUV: Tehot kaakossa
Peugeotin mallisto täydentyy täyssähköisillä 325-hevosvoimaisilla nelivetoversioilla
Uusi 5-paikkainen sähköavolava-auto tulee Suomeen
Porschelta uudet Taycan ja Cayenne Black Edition -mallit
YHTEISTYÖSSÄ
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: YHDISTELYLAINA
Uusi vai käytetty auto? Yhdistelylaina voi ratkaista tilanteen
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: SILTARAHA.FI
Pidä yrityksesi liikkeessä – joustava autorahoitus auttaa
Kilpailuta autolaina – voit löytää sopivan koron lainallesi
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ
Väärät varaosat voivat tulla kalliiksi – miksi sopivuus on tärkeää?
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: CARVERTICAL