Helmikuun shakedown ja sitä seuraavat virstanpylväät auton suorituskyvyn parantamiseksi ovat olleet ihanteelliset puitteet vapauttaa Maserati Nettuno -moottoriin perustuvan 3,0-litraisen 730 hv (540 kW) tuplaturbo-V6:n täydet voimavarat.
Maserati
Tätä hirviötä et kohtaa kadulla: 730-hevosvoimaista pirulaista valmistetaan ainoastaan 62 kappaletta!
Maserati MCXtremaa, brändin tinkimätöntä 730-hevosvoimaista petoa testataan huhtikuun loppuun asti kilparadalla. Tavoitteena on toimittaa ensimmäiset yksilöt asiakkaille loppukesästä 2024.
Maserati MCXtremaa ei siis ole luokiteltu katukäyttöön, vaan se on puhtaasti kilpa-auto, jota valmistetaan 62 kappaletta.
Maseratin erityisluomus on yksi merkin rohkeimmista autoista. Se on kehitelmä Maserati MC20 -superautosta.
Ratatesteissä Autodromo Varano de' Melegarilla
Helmikuussa sillä suoritettiin ensimmäiset viralliset ratatestit Autodromo Varano de' Melegarin radalla Italian Parmassa, jossa Maserati MCXtremaa ulkoilutti Maseratin päätestikuljettaja Andrea Bertolini, yksi GT-luokan menestyneimmistä kuljettajista. Miehellä on plakkarissa neljä maailmanmestaruutta loistavalla MC12:lla.
Bertolini on työskennellyt MCXtreman kehitystyön parissa dynaamisessa simulaattorissa alkuvaiheista lähtien.
Auton varhaisimmista rakennusvaiheista lähtien Maserati on vienyt jokaisen MCXtrema-asiakkaan henkilökohtaiselle matkalle, jotta asiakas saisi lisätietoa auton luomisesta, ja jotta voitaisiin yhteistoimin tutkia ja huolehtia kaikista viimeisistäkin yksityiskohdista parhaassa, räätälöidyssä kokemuksessa.
Maserati
Helmikuussa Maserati MCXtremalla suoritettiin ensimmäiset viralliset ratatestit Autodromo Varano de' Melegarin radalla Italian Parmassa, jossa Maserati MCXtremaa ulkoilutti Maseratin päätestikuljettaja Andrea Bertolini, yksi GT-luokan menestyneimmistä kuljettajista. Miehellä on plakkarissa neljä maailmanmestaruutta loistavalla MC12:lla.
Helmikuun shakedown ja sitä seuraavat virstanpylväät auton suorituskyvyn parantamiseksi ovat olleet ihanteelliset puitteet vapauttaa Maserati Nettuno -moottoriin perustuvan 3,0-litraisen 730 hv (540 kW) tuplaturbo-V6:n täydet voimavarat.
Maserati MCXtremaa varten tehty virtuaalinen työ – noin 200 tuntia Maseratin dynaamisessa simulaattorissa sekä 1 000 tuntia virtuaalista analyysiä erityyppisiin simulaatioihin, sekä vertailu radalta saatuun palautteeseen yhdistettynä edellisen neljän vuoden MC20:n kehitykseen ja seuraavan moottorin luotettavuustarkastuksiin mahdollistivat automallin luomisen, jossa Maserati Centro Stilen luoma täydellinen muotoilu vastaa tehokkaan aerodynamiikan teknisiä vaatimuksia jokaisessa ratakokoonpanossa.
MCXlusiva-räätälöintiohjelma
Maseratin MCXtrema-asiakkaat valmistautuvat vastaanottamaan jotain ainutlaatuista.
Auton varhaisimmista rakennusvaiheista lähtien Maserati on vienyt jokaisen MCXtrema-asiakkaan henkilökohtaiselle matkalle, jotta asiakas saisi lisätietoa auton luomisesta, ja jotta voitaisiin yhteistoimin tutkia ja huolehtia kaikista viimeisistäkin yksityiskohdista parhaassa, räätälöidyssä kokemuksessa.
MCXlusiva-niminen Maserati-räätälöintiohjelma on varattu alussa mainituille vain 62 asiakkaalle. Sen tarkoituksena on välittää heille ennennäkemätön kokemus.
MCXlusiva-niminen Maserati-räätälöintiohjelma on varattu alussa mainituille vain 62 asiakkaalle. Sen tarkoituksena on välittää heille ennennäkemätön kokemus. Maseratilla halutaan pienimpiä yksityiskohtia myöten varmistaa, että brändin tehokkaimman rata-auton tulevat omistajat voivat tuntea olevansa osa jotain todella eksklusiivista, kaikista näkökulmista. Elegantin Blue Xtrema -korivärin lisäksi (ko. väri luotiin varta vasten tätä mallia varten) MCXlusiva-ohjelma tarjoaa mahdollisuuden räätälöidä auto johonkin kolmesta vaihtoehdosta, joista jokaisella on oma Maserati Centro Stile -suunnittelukeskuksen luoma identiteetti ja kilpailuhenki: vaihtoehtoina ovat Tech Beast, Corse, sekä Speed Beast. Auton räätälöinti jatkuu kahdella vanteiden värivaihtoehdolla, mattamusta Matte Black tai harmaa Grigio Corsa Bright, sekä kolmella istuinversiolla: Blue, Black tai Ice.
Maserati
MCXperience tarjoaa myös Concierge-palvelun, jonka avulla asiakas pääsee nauttimaan ratakokemuksista, sekä MCXtrema-sarjan, joka on suunniteltu kuljettajille yhdessä Maserati Centro Stilen kanssa, jotta asiakkaat tuntevat olonsa todellisiksi kilpailijoiksi MCXtremansa parissa.
Maserati
Maseratilla halutaan pienimpiä yksityiskohtia myöten varmistaa, että brändin tehokkaimman rata-auton tulevat omistajat voivat tuntea olevansa osa jotain todella eksklusiivista, kaikista näkökulmista.
Elegantin Blue Xtrema -korivärin lisäksi (ko. väri luotiin varta vasten tätä mallia varten) MCXlusiva-ohjelma tarjoaa mahdollisuuden räätälöidä auto johonkin kolmesta vaihtoehdosta, joista jokaisella on oma Maserati Centro Stile -suunnittelukeskuksen luoma identiteetti ja kilpailuhenki: vaihtoehtoina ovat Tech Beast, Corse, sekä Speed Beast.
Auton räätälöinti jatkuu kahdella vanteiden värivaihtoehdolla, mattamusta Matte Black tai harmaa Grigio Corsa Bright, sekä kolmella istuinversiolla: Blue, Black tai Ice.
BEASTspoke
Vaihtoehtoisesti BEASTspoke-variaatio on omistettu ”luovemmille” asiakkaille, jotka voivat valita oman numeronsa väritykseen lisättäväksi, sekä valita ohjauspyörän vaihtosiivekkeiden värin.
Eräänä räätälöitynä yksityiskohtana on matkustamon "One of 62" -laatta, johon voidaan kaivertaa esimerkiksi MCXtrema-asiakkaan nimi
Ainutlaatuiset MCXperience-palvelut
Maseratin MCXperience-asiakaskokemus on suunniteltu tarjoamaan palveluja, jotka on varattu juuri tämän mallin asiakkaille: loisteliaan kerhon puitteissa asiakkaat voivat uppoutua Maseratin kilpamaailmaan yhdessä ammattikuljettajien sekä Maserati Corse Services’in teknikkojen kanssa.
MCXperience tarjoaa myös Concierge-palvelun, jonka avulla asiakas pääsee nauttimaan ratakokemuksista, sekä MCXtrema-sarjan, joka on suunniteltu kuljettajille yhdessä Maserati Centro Stilen kanssa, jotta asiakkaat tuntevat olonsa todellisiksi kilpailijoiksi MCXtremansa parissa.
Maserati-lehdistötiedote / Juha Peltonen
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
Audi on uudistanut omaa hybriditeknologiaansa
Audi
Audi on uudistanut omaa hybriditeknologiaansa
Audi
Erityisen hienon näköinen khaki-koriväri sekä koriin tyylikkäästi sulautuvat linjat herättävät huomiota urheilullisuudellaan.
Juha Peltonen
Erityisen hienon näköinen khaki-koriväri sekä koriin tyylikkäästi sulautuvat linjat herättävät huomiota urheilullisuudellaan.
Juha Peltonen
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Auto Bild 12/2025 on kaupoissa
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Moottori testasi: Miten käytetty talvirengas pärjää uutta vastaan?
Renkaiden kuluminen ei katso kalenteria – tarkista, että renkaasi ovat valmiina syksyyn
Volvo Cars käynnistää uuden täyssähköisen Volvo ES90 -mallin tuotannon
Uudet voimalinjat Dacia Dusterille
Uuden GTI-aikakauden alku: Volkswagen esittelee sähköisen ID. Polo GTI:n
Volkswagen esittelee ID. CROSS -konseptiauton, uusi sähköautomalli pienempään kokoluokkaan
Mielenrauhaa autokauppaan – 14 päivän palautusoikeus kaikkiin käytettyjen ajoneuvojen kauppoihin
Hyundai esittelee Concept THREE-sähköautokonseptin IAA Mobility 2025 -messuilla
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
... Lisää
KOEAJOT
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Plug-in Hybrid Premiere Edition: Kiitettävästi sähköllä
Koeajossa Alfa Romeo Stelvio 2.0 Q4 AT8 Tributo Italiano: Italialainen ylistys
Koeajossa BYD Seal Excellence AWD: Urheilullista tyyliä Kiinasta
Koeajossa Mercedes-Benz CLE 300 4Matic A: Aito klassinen coupé
Koeajossa Mazda MX-30 R-EV Edition R: Männät kiertävät, sähkö liikuttaa
Koeajossa Fiat 600e 54 kWh La Prima Edizione: Hintavaa hauskuutta
Koeajossa Volkswagen T-Cross R-Line Business 1.5 TSI 150 hv DSG: Perinteet velvoittavat
Koeajossa Mazda 3 2.0 M Hybrid e-Skyactiv X Nagisa MT: Erikoista tekniikkaa
Koeajossa Mercedes-AMG 53 4Matic EQE SUV: Tehot kaakossa
... Lisää
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
... Lisää
FOKUS MEDIA
Haussa oli "pieni autiotupa", mutta löytyikin yli 400-neliöinen vanha talo
TADilta ensimmäisen integroitu vahvistin
Ripolisubbari laajakaistaelementille
Puuseppä, taiteilija Minja Kolehmainen: ”Olen oppinut nomadielämän aikana elämän merkityksellisyyden ja sen, miten vähällä ihminen oikeasti pärjää”
Kylmän tyylikästä! Alumiini terävöittää sisustuksen
Lockwood Loudspeakers, 95 v.
AVIDin EVO-kaiutinsarja täydentyy
Perlistenin uusi A-sarja
139 desibeliä 20 hertsillä
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
UUTTA
Auto Bild 12/2025 on kaupoissa
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Moottori testasi: Miten käytetty talvirengas pärjää uutta vastaan?
Renkaiden kuluminen ei katso kalenteria – tarkista, että renkaasi ovat valmiina syksyyn
Volvo Cars käynnistää uuden täyssähköisen Volvo ES90 -mallin tuotannon
KOEAJOT
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Plug-in Hybrid Premiere Edition: Kiitettävästi sähköllä
Koeajossa Alfa Romeo Stelvio 2.0 Q4 AT8 Tributo Italiano: Italialainen ylistys
Koeajossa BYD Seal Excellence AWD: Urheilullista tyyliä Kiinasta
Koeajossa Mercedes-Benz CLE 300 4Matic A: Aito klassinen coupé
... Lisää
FOKUS MEDIA
Haussa oli "pieni autiotupa", mutta löytyikin yli 400-neliöinen vanha talo
TADilta ensimmäisen integroitu vahvistin
Ripolisubbari laajakaistaelementille
Puuseppä, taiteilija Minja Kolehmainen: ”Olen oppinut nomadielämän aikana elämän merkityksellisyyden ja sen, miten vähällä ihminen oikeasti pärjää”
Kylmän tyylikästä! Alumiini terävöittää sisustuksen
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
LUETUINTA JUURI NYT
Kaupallinen yhteistyö
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Moottori testasi: Miten käytetty talvirengas pärjää uutta vastaan?
Renkaiden kuluminen ei katso kalenteria – tarkista, että renkaasi ovat valmiina syksyyn
Volvo Cars käynnistää uuden täyssähköisen Volvo ES90 -mallin tuotannon
Uudet voimalinjat Dacia Dusterille
Uuden GTI-aikakauden alku: Volkswagen esittelee sähköisen ID. Polo GTI:n
Volkswagen esittelee ID. CROSS -konseptiauton, uusi sähköautomalli pienempään kokoluokkaan
Mielenrauhaa autokauppaan – 14 päivän palautusoikeus kaikkiin käytettyjen ajoneuvojen kauppoihin
Hyundai esittelee Concept THREE-sähköautokonseptin IAA Mobility 2025 -messuilla
Opel Astra Sports Tourer Hybrid: Energiatehokas bensiiniauto temmeltää dieseleiden kentällä - jopa 1 200 km tankillisella
Tällainen on CUPRA Tindaya -konseptiauto
... Lisää uutisia
LUETUIMMAT
Volkswagen ongelmissa - joukkokanne odottaa?
Näitä autoja nuoret ostavat
Jaguarilta radikaali päätös
Täysin uusi sähköinen GLC ensi-illassa Münchenissa: Uusi aikakausi Mercedes-Benzille
Liikenneympyrässä ei edelleenkään osata ajaa oikein - tässä syy
Uudet voimalinjat Dacia Dusterille
Polestar 3 teki uuden Guinnessin maailmanennätyksen: pisin sähköisen SUV-mallin yhdellä latauksella kulkema matka
Moottorin parivertailussa vanha Toyota Prius ja uusi Toyota Corolla – kuinka paljon hybriditekniikka on kehittynyt?
Koeajossa Mazda MX-30 R-EV Edition R: Männät kiertävät, sähkö liikuttaa
Opel Corsa GSE Vision Gran Turismo – täyssähköinen tehopakkaus
YHTEISTYÖSSÄ
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: YHDISTELYLAINA
Uusi vai käytetty auto? Yhdistelylaina voi ratkaista tilanteen
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: SILTARAHA.FI
Pidä yrityksesi liikkeessä – joustava autorahoitus auttaa
Kilpailuta autolaina – voit löytää sopivan koron lainallesi
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ
Väärät varaosat voivat tulla kalliiksi – miksi sopivuus on tärkeää?
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: CARVERTICAL