Kilpailu: Voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Etusivu
Hyöty
Koeajot
Testit
Uutiset
Klassikot
Superautot
Kilpailut
Tilaa lehti
Tilaa lehti

Auto Bild 10/2022 on kaupoissa

Täysin uusi Toyota Corolla Cross saapuu Eurooppaan ja Suomeen syksyllä 2022.

Täysin uusi Toyota Corolla Cross saapuu Eurooppaan ja Suomeen syksyllä 2022.

Toyota

Täysin uusi Toyota Corolla Cross: Täydentää Corolla-mallistoa

Corolla-malliston käytännöllinen SUV-malli on ensimmäinen, jossa hyödynnetään Toyotan viidennen sukupolven hybri­di­jär­jes­telmää etu- tai nelivetoisena versiona.

Auto Bild.Uutiset
5.12.2021

Täy­sin uu­si To­yo­ta Co­rol­la Cross tuo C-seg­ment­tiin SUV-mal­lien ti­lat, käy­tän­nöl­li­syy­den ja eh­jän voi­mak­kaan ul­ko­muo­don - en­sim­mäis­tä ker­taa maa­il­man myy­dyim­män au­to­mal­lin per­hee­seen.

Uu­tuus te­kee Co­rol­la-mal­lis­ton täy­del­li­sek­si toi­mien luon­tai­se­na jat­kee­na hatch­back-, se­dan- ja Tou­ring Sports -ko­ri­mal­leil­le.

Li­säk­si se täy­den­tää To­yo­tan SUV-mal­lien tar­jon­taa, mis­tä tu­lee­kin laa­jin va­li­koi­ma Eu­roo­pan mark­ki­noil­la (To­yo­ta Ay­go X, To­yo­ta Ya­ris Cross, To­yo­ta C-HR, To­yo­ta Co­rol­la Cross ja To­yo­ta RAV4).

To­yo­ta Co­rol­la Cross hyö­dyn­tää TNGA-alus­ta­ra­ken­ne­ark­ki­teh­tuu­rin GA-C -ko­ko­luo­kan ver­si­o­ta, mikä tuo en­nes­tään tut­tu­ja ja si­ten odo­tet­tu­ja omi­nai­suuk­sia myös uu­tuus­mal­liin.

Näi­tä omi­nai­suuk­sia ovat TNGA:lle omi­nai­seen tyy­liin tyy­li­käs ul­ko- ja si­sä­de­sign, lois­ta­va ti­lan­käyt­tö, uu­sim­mat tek­no­lo­gi­set rat­kai­sut sekä mait­ta­van ajet­ta­vuu­den.

De­sign ja ti­lan­käyt­tö

To­yo­tan uu­den SUV-mal­lin voi­ma­kas ul­ko­nä­kö on eri­tyi­ses­ti eu­roop­pa­lai­seen ma­kuun rää­tä­löi­ty. Uu­tuus­mal­li on 4 460 mm pit­kä, 1 825 mm le­veä, 1620 mm kor­kea ja sen ak­se­li­vä­li on 2 640 mm.

Toyota Corolla Cross hyödyntää TNGA-alustarakennearkkitehtuurin GA-C -kokoluokan versiota, mikä tuo ennestään tuttuja ja siten odotettuja ominaisuuksia myös uutuusmalliin.

Toyota Corolla Cross hyödyntää TNGA-alustarakennearkkitehtuurin GA-C -kokoluokan versiota, mikä tuo ennestään tuttuja ja siten odotettuja ominaisuuksia myös uutuusmalliin.

Toyota

Mit­to­jen­sa­kin puo­les­ta To­yo­ta Co­rol­la Cross si­joit­tuu To­yo­ta C-HR- ja To­yo­ta RAV4 -mal­lien vä­liin suo­raan seg­men­tin sy­dä­meen. Sy­dä­meen, jos­ta kil­pai­lee moni - Eu­roo­pan C-SUV -seg­ment­ti on kai­kis­ta kil­pail­luin.

To­yo­ta Co­rol­la Cross läh­tee val­loi­tus­ret­kel­leen tar­jo­ten mu­ka­vuut­ta, käy­tän­nöl­li­syyt­tä ja muun­nel­ta­vuut­ta, jot­ka ovat täy­del­li­siä omi­nai­suuk­sia per­he­au­toa mie­tit­tä­es­sä. Si­sä­ti­lat tar­jo­a­vat eri­no­mai­sen nä­ky­vyy­den ulos niin kul­jet­ta­jal­le kuin kai­kil­le mat­kus­ta­jil­le, väl­jät is­tuin­ti­lat kai­kil­le sekä suu­ret ovi­au­kot kul­kua hel­pot­ta­maan.

Ta­va­ra­ti­lan las­taus­kyn­nys on ma­ta­la, ja suu­ri las­tau­sau­kon koko hel­pot­taa isom­pien­kin ta­va­roi­den las­taa­mis­ta.

Uu­si, vii­den­nen su­ku­pol­ven hyb­ri­di­jär­jes­tel­mä

To­yo­ta Co­rol­la Cross on en­sim­mäi­nen To­yo­tan mal­li, jos­sa käy­te­tään täy­sin uut­ta, vii­den­nen su­ku­pol­ven hyb­ri­di­jär­jes­tel­mää. Jär­jes­tel­mä ke­hit­tää edel­tä­ji­ään suu­rem­man vään­tö­mo­men­tin, käyt­tää en­tis­tä use­am­min ja te­hok­kaam­min pelk­kää säh­köä liik­ku­mi­seen. Jär­jes­tel­män ener­gi­a­te­hok­kuus ei pal­ve­le ai­no­as­taan ta­lou­del­li­suut­ta vaan myös nau­tin­nol­lis­ta ajo­ko­ke­mus­ta.

Mui­ta muu­tok­sia ovat mm. voi­man­siir­ron voi­te­lu­jär­jes­tel­män muut­ta­mi­nen sekä ra­ken­teel­li­ses­ti et­tä ma­ta­la­vis­ko­si­teet­ti­sen voi­te­lu­öl­jyn käy­tön kaut­ta. Tämä tu­kee ener­gi­a­te­hok­kuut­ta ja vä­hen­tää niin me­kaa­ni­sia kuin säh­köi­siä hä­vi­öi­tä.

Uu­sin li­tiu­mi­o­ni-ak­ku­tek­no­lo­gia mah­dol­lis­taa en­tis­tä te­hok­kaam­man kor­ke­a­jän­ni­te­a­kun, joka on kui­ten­kin sa­mal­la 40 % ai­em­paa ke­vy­em­pi. Sekä polt­to­moot­to­rin et­tä säh­kö­moot­to­rien te­hoa on kas­va­tet­tu 8 %.

2,0-lit­rai­seen polt­to­moot­to­riin pe­rus­tu­van jär­jes­tel­män suu­rin ulos­tu­lo­te­ho on nyt 146 kW / 197 hv. Se sy­sää etu­ve­toi­sen mal­lin pai­kal­taan 100 km/h -no­peu­teen 8,1 se­kun­nis­sa.

Toyota Corolla Crossissa käytetään mm. uusinta Toyotan multimediajärjestelmää, joka rakentuu 10,5-tuumaisen kosketusnäytön ympärille. Mittaristo on ensi kertaa Toyotan Euroopan mallistossa täysin digitaalinen koostuen 12,3-tuumaisesta näytöstä, jonka näyttämää informaatiota voi muokata hyvinkin joustavasti.

Toyota Corolla Crossissa käytetään mm. uusinta Toyotan multimediajärjestelmää, joka rakentuu 10,5-tuumaisen kosketusnäytön ympärille. Mittaristo on ensi kertaa Toyotan Euroopan mallistossa täysin digitaalinen koostuen 12,3-tuumaisesta näytöstä, jonka näyttämää informaatiota voi muokata hyvinkin joustavasti.

Toyota

To­yo­ta Co­rol­la Cross on saa­ta­vil­la myös AWD-i -ne­li­ve­to­jär­jes­tel­mäl­lä. Ne­li­ve­to on to­teu­tet­tu taka-ak­se­lil­la si­jait­se­val­la eril­li­sel­lä 30,6 kW:n te­hoi­sel­la säh­kö­moot­to­ril­la.

Jär­jes­tel­mää on myös hie­no­sää­det­ty ajet­ta­vuu­den osal­ta. Liki nel­jän­nes­vuo­si­sa­dan ko­ke­mus hyb­ri­di­jär­jes­tel­mis­tä on mah­dol­lis­ta­nut jär­jes­tel­män ke­hit­tä­mi­sen si­ten, et­tä kul­jet­ta­ja ko­kee kai­kis­sa ajo­ti­lan­teis­sa erit­täin li­ne­aa­ri­sen, en­nus­tet­ta­van ja oh­jat­ta­vis­sa ole­van tun­teen.

Ke­hit­ty­nyt­tä tek­no­lo­gi­aa

To­yo­ta Co­rol­la Cross on pa­kat­tu täy­teen edis­tyk­sel­lis­tä tek­no­lo­gi­aa. Sii­nä käy­te­tään mm. uu­sin­ta To­yo­tan mul­ti­me­di­a­jär­jes­tel­mää, joka ra­ken­tuu 10,5-tuu­mai­sen kos­ke­tus­näy­tön ym­pä­ril­le.

Mit­ta­ris­to puo­les­taan on en­sim­mäis­tä ker­taa To­yo­tan Eu­roo­pan mal­lis­tos­sa täy­sin di­gi­taa­li­nen koos­tu­en 12,3-tuu­mai­ses­ta näy­tös­tä, jon­ka näyt­tä­mää in­for­maa­ti­o­ta voi muo­ka­ta hy­vin­kin jous­ta­vas­ti.

Mul­ti­me­di­a­jär­jes­tel­män en­tis­tä te­hok­kaam­man suo­ri­tus­ky­vyn an­si­os­ta niin te­rä­vä­piir­to­näy­tön kuin äly­pu­he­lin­ten in­teg­raa­ti­o­mah­dol­li­suuk­sien käyt­tö on su­ju­vaa ja in­tui­tii­vis­ta.

Ap­p­le CarP­lay toi­mii jär­jes­tel­mäs­sä myös lan­gat­to­mas­ti, ja luon­nol­li­ses­ti sekä Ap­p­le CarP­lay et­tä And­roid Au­to USB-joh­don avul­la.

Jär­jes­tel­mä mah­dol­lis­taa älyk­käi­tä pal­ve­lui­ta, ku­ten pil­vi­poh­jai­sen na­vi­goin­nin re­aa­li­ai­kai­sil­la lii­ken­ne­tie­doil­la, pu­he­oh­jauk­sen sekä over-the-air -päi­vi­tyk­set.

Li­säk­si ke­hit­ty­nei­den etä­käyt­tö­pal­ve­lui­den kaut­ta voi­daan esi­mer­kik­si tut­kia ajo­tie­to­ja, au­ton si­jain­tia sekä oh­ja­ta esi­läm­mi­tys­tä tai -vii­len­nys­tä ja kes­kus­lu­ki­tuk­sen toi­min­taa.

Tur­val­li­suus

Täy­sin uu­si To­yo­ta Co­rol­la Cross on va­rus­tet­tu T-Mate -jär­jes­tel­mäl­lä, joka yh­dis­tää uu­sim­man su­ku­pol­ven To­yo­ta Sa­fe­ty Sen­se -tur­va­va­rus­te­lun mui­hin älyk­käi­siin ajo­a­vus­ti­miin. Näin To­yo­ta T-Mate toi­mii ai­na ja kai­kis­sa ti­lan­teis­sa kul­jet­ta­jan part­ne­ri­na teh­den aja­mi­ses­ta hel­pom­paa ja tur­val­li­sem­paa, mut­ta sa­mal­la se suo­je­lee niin au­ton si­säl­lä ole­via ih­mi­siä kuin mui­ta tien­käyt­tä­jiä mitä mo­ni­nai­sim­mis­sa lii­ken­ne­ti­lan­teis­sa.

Pre-Col­li­si­on -jär­jes­tel­mä si­säl­tää mm. kiih­dy­tyk­sen­hal­lin­ta­toi­min­non, mikä pyr­kii es­tä­mään esim. lii­an voi­mak­kaan kiih­dy­tyk­sen ai­heut­ta­mia pe­rää­na­jo­ja.

Li­säk­si PCS-jär­jes­tel­mä si­säl­tää ris­te­ä­vän lii­ken­teen va­roi­tus- ja jar­ru­tus­toi­min­to­ja oh­jaa­van lo­gii­kan ris­tey­sa­jos­sa ja kään­nyt­tä­es­sä.

Mui­ta ak­tii­vi­sia tur­va­va­rus­tei­ta ovat mm. uu­dis­tet­tu EDSS-hä­tä­jar­ru­tus­jär­jes­tel­mä, täy­den no­peu­sa­lu­een uu­dis­tet­tu adap­tii­vi­nen va­ki­o­no­peu­den­sää­din, joka toi­mii yh­teis­työs­sä uu­dis­tet­tu­jen kais­tal­la­pi­to­toi­min­to­jen sekä RSA-lii­ken­ne­merk­kien tun­nis­tuk­sen kans­sa.

Toyota Corolla Crossin digitaalinen mittaristo.

Toyota Corolla Crossin digitaalinen mittaristo.

Toyota

T-Mate tar­jo­aa li­säk­si ke­hit­ty­nei­tä ajo­a­vus­ti­mia, ku­ten kuol­leen kul­man vah­din ove­na­vau­sas­sis­ten­til­la, mikä va­roit­taa ta­kaa tu­le­vas­ta lii­ken­tees­tä ovia avat­ta­es­sa, ke­hit­ty­neen py­sä­köin­ti­a­vus­tin­jär­jes­tel­män sekä pa­no­raa­ma­ka­me­ra­jär­jes­tel­män.

Kai­ken tur­val­li­suu­den poh­ja­na on To­yo­ta Co­rol­la Cross -mal­lin erit­täin jäyk­kä GA-C -alus­ta­ra­ken­ne, joka alus­taa pas­sii­vi­sen tur­val­li­suu­den ak­tii­vi­sen tur­val­li­suu­den pe­rus­tak­si tar­jo­ten mm. etuis­tuin­ten vä­li­sen tur­va­tyy­nyn.

En­sie­sit­te­lys­tään vuo­des­ta 1966 läh­tien To­yo­ta Co­rol­laa on myy­ty maa­il­man­laa­jui­ses­ti yli 50 mil­joo­naa au­toa.

Uu­si Co­rol­la Cross tu­lee vah­vis­ta­maan To­yo­tan ase­maa Eu­roo­pan kil­pail­luim­mas­sa au­to­ka­te­go­ri­as­sa, SUV-mal­leis­sa, ja tu­kee sa­mal­la kun­ni­an­hi­mois­ta 400 000 myy­dyn au­ton ja 9 % mark­ki­na­o­suu­den ta­voit­ta­mis­ta vuon­na 2025.

Ti­la­va SUV tar­jo­aa ke­hit­ty­neel­lä hyb­ri­di­jär­jes­tel­mäl­lään, lii­tet­tä­vyy­del­lään ja tur­val­li­suu­del­laan ison ni­pun vas­tauk­sia nii­hin haas­tei­siin, mitä tä­män päi­vän per­he-elä­män liik­ku­vuus esit­tää sekä ar­ki­sin et­tä juh­la­päi­vi­nä.

Täy­sin uu­si To­yo­ta Co­rol­la Cross saa­puu Eu­roop­paan ja Suo­meen syk­syl­lä 2022.

To­yo­ta-leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Joulukuusi sai elämänsä kyydin!

Joulukuusi sai elämänsä kyydin!

DREW PHILLIPS

Tyrmäävä Hennessey Audi RS 6: Tässä on nykyhetken maailman nopein farmariauto – ja sillä ajettiin joulukuusi katolla!

Auto Bild.Superautot
26.12.2021
Joulukuusi sai elämänsä kyydin!

Joulukuusi sai elämänsä kyydin!

DREW PHILLIPS

Tyrmäävä Hennessey Audi RS 6: Tässä on nykyhetken maailman nopein farmariauto – ja sillä ajettiin joulukuusi katolla!

Auto Bild.Superautot
26.12.2021
Tavoitteena on nostaa Intia Škoda Auton viiden suurimman markkinan joukkoon

Tavoitteena on nostaa Intia Škoda Auton viiden suurimman markkinan joukkoon

Skoda Auto

Škoda Slavia: India 2.0 -malliston uusi Sedan-malli

Auto Bild.Uutiset
1.3.2022
Tavoitteena on nostaa Intia Škoda Auton viiden suurimman markkinan joukkoon

Tavoitteena on nostaa Intia Škoda Auton viiden suurimman markkinan joukkoon

Skoda Auto

Škoda Slavia: India 2.0 -malliston uusi Sedan-malli

Auto Bild.Uutiset
1.3.2022
Squalon voimanlähteenä on täysin uusi 4,0-litrainen neljällä yläpuolisella nokka-akselilla varustettu V12-moottori, joka suunnitellaan, kehitetään sekä valmistetaan talon sisällä, ja jonka paino on kunnianhimoisesti vain alle 165 kg (!!)Squalon voimanlähteenä on täysin uusi 4,0-litrainen neljällä yläpuolisella nokka-akselilla varustettu V12-moottori, joka suunnitellaan, kehitetään sekä valmistetaan talon sisällä, ja jonka paino on kunnianhimoisesti vain alle 165 kg (!!)

Squalon voimanlähteenä on täysin uusi 4,0-litrainen neljällä yläpuolisella nokka-akselilla varustettu V12-moottori, joka suunnitellaan, kehitetään sekä valmistetaan talon sisällä, ja jonka paino on kunnianhimoisesti vain alle 165 kg (!!)Squalon voimanlähteenä on täysin uusi 4,0-litrainen neljällä yläpuolisella nokka-akselilla varustettu V12-moottori, joka suunnitellaan, kehitetään sekä valmistetaan talon sisällä, ja jonka paino on kunnianhimoisesti vain alle 165 kg (!!)

GTO Engineering

GTO Engineering Squalo: Alle 1000-kiloisen GT-auton 4,0-litrainen ja neljällä yläpuolisella nokka-akselilla toteutettu V12 painaa alle 165 kiloa!

Auto Bild.Superautot
27.12.2021
Squalon voimanlähteenä on täysin uusi 4,0-litrainen neljällä yläpuolisella nokka-akselilla varustettu V12-moottori, joka suunnitellaan, kehitetään sekä valmistetaan talon sisällä, ja jonka paino on kunnianhimoisesti vain alle 165 kg (!!)Squalon voimanlähteenä on täysin uusi 4,0-litrainen neljällä yläpuolisella nokka-akselilla varustettu V12-moottori, joka suunnitellaan, kehitetään sekä valmistetaan talon sisällä, ja jonka paino on kunnianhimoisesti vain alle 165 kg (!!)

Squalon voimanlähteenä on täysin uusi 4,0-litrainen neljällä yläpuolisella nokka-akselilla varustettu V12-moottori, joka suunnitellaan, kehitetään sekä valmistetaan talon sisällä, ja jonka paino on kunnianhimoisesti vain alle 165 kg (!!)Squalon voimanlähteenä on täysin uusi 4,0-litrainen neljällä yläpuolisella nokka-akselilla varustettu V12-moottori, joka suunnitellaan, kehitetään sekä valmistetaan talon sisällä, ja jonka paino on kunnianhimoisesti vain alle 165 kg (!!)

GTO Engineering

GTO Engineering Squalo: Alle 1000-kiloisen GT-auton 4,0-litrainen ja neljällä yläpuolisella nokka-akselilla toteutettu V12 painaa alle 165 kiloa!

Auto Bild.Superautot
27.12.2021

VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT

Auto Bild 10/2022 on kaupoissa

Erittäin nopeat Tesla Model S Plaid ja Model X Plaid: Tulossa Suomeen!

Range Rover Sport: Kolmannen sukupolven mallisto on tähän astisista dynaamisesti kykenevin

Kia EV6 GT: Tällainen on tähän astisista tehokkain ja nopein Kia

Alpine A110 E-ternité: Täyssähköinen urheiluauto-prototyyppi

Mini Concept Aceman: Mini-perheen ensimmäinen täyssähköinen crossover – silta Mini Cooperin ja Mini Countrymanin väliin

Valmet Automotive: Sopimukseen Mercedes-AMG GT Coupé -mallin valmistuksesta

Suzuki S-Cross: Automaat­ti­vaih­tei­sissa siirrytään kevythybridistä itselataavaan hybridiin

Uudistunut Kia XCeed: Valikoimaa täydentää uusi GT-Line-varustelu

Ford Mustang Mach-E: Vahvistettu kattopaino nyt jopa 75 kg

HYÖTYJUTUT

Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki

Mielenkiintoinen retroritari

Paaliin vai pajalle?

Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut

Näin kuormaat peräkärryn oikein

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Ford Kuga: Pienellä lisäakulla

Koeajossa Isuzu D-Max: Kahlaajien sukua

Koeajossa Ford Mustang Mach-E: Sähköponi nelistää

Koeajossa Škoda Octavia Combi 1.4 TSI PHEV Style iV DSG: Vuoden Auto Suomessa 2021

Ensikoeajossa Toyota Hilux Double Cab 4WD 2.8D Invincible A: Terästetty metsävelho

Koeajossa Ford Explorer 3.0 V6 Ecoboost 457 hv PHEV AWD ST-Line: Näyttävä mahtijenkki

Koeajossa Mazda MX-30: Niukasti virtaa

Koeajossa Toyota Yaris 1.5 Hybrid Style: Taidolla uudistettu

Koeajossa Mercedes-Benz GLA 200d A Business: Aidon katumaasturin mitoissa

Koeajossa Peugeot 508 GT Hybrid 225 EAT8 PHEV: Lupauksen lunastus?

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot

Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!

Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!

Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä

Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?

... Lisää

FOKUS MEDIA

Koti ja keittiö

Elämää kylpy­lä­kau­pun­gissa: tutustu kesäiseen elämänmenoon Hangossa

Koti ja keittiö

Taiteilijan paratiisi maalla: Kerstin Enbom ei säikähdä rosoja sisustuksessa eikä elämässä

Koti ja keittiö

Viljalla on pikkuruinen kesämökki pääkaupungissa meren rannalla

Koti ja keittiö

Somista sauna lempeästi

Koti ja keittiö

Klassista kylpyläelämää Hangon Bellevuessa

Hifimaailma

Vinyy­li­kon­fe­renssi

Hifimaailma

Musical Fidelityn paras dac

Hifimaailma

Referenssin juhlaa 

Hifimaailma

Soulnote jälleen Euroopassa

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUTTA

Auto Bild 10/2022 on kaupoissa

Erittäin nopeat Tesla Model S Plaid ja Model X Plaid: Tulossa Suomeen!

Range Rover Sport: Kolmannen sukupolven mallisto on tähän astisista dynaamisesti kykenevin

Kia EV6 GT: Tällainen on tähän astisista tehokkain ja nopein Kia

Alpine A110 E-ternité: Täyssähköinen urheiluauto-prototyyppi

HYÖTYJUTUT

Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Ford Kuga: Pienellä lisäakulla

Koeajossa Isuzu D-Max: Kahlaajien sukua

Koeajossa Ford Mustang Mach-E: Sähköponi nelistää

Koeajossa Škoda Octavia Combi 1.4 TSI PHEV Style iV DSG: Vuoden Auto Suomessa 2021

Ensikoeajossa Toyota Hilux Double Cab 4WD 2.8D Invincible A: Terästetty metsävelho

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

... Lisää

5 VUOTTA SITTEN...

FOKUS MEDIA

Koti ja keittiö

Elämää kylpy­lä­kau­pun­gissa: tutustu kesäiseen elämänmenoon Hangossa

Koti ja keittiö

Taiteilijan paratiisi maalla: Kerstin Enbom ei säikähdä rosoja sisustuksessa eikä elämässä

Koti ja keittiö

Viljalla on pikkuruinen kesämökki pääkaupungissa meren rannalla

Koti ja keittiö

Somista sauna lempeästi

Koti ja keittiö

Klassista kylpyläelämää Hangon Bellevuessa

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

Toyota Corolla Cross on ensimmäinen Toyotan malli, jossa käytetään täysin uutta, viidennen sukupolven hybridijärjestelmää. Järjestelmä kehittää edeltäjiään suuremman vääntömomentin, käyttää entistä useammin ja tehokkaammin pelkkää sähköä liikkumiseen.

Toyota Corolla Cross on ensimmäinen Toyotan malli, jossa käytetään täysin uutta, viidennen sukupolven hybridijärjestelmää. Järjestelmä kehittää edeltäjiään suuremman vääntömomentin, käyttää entistä useammin ja tehokkaammin pelkkää sähköä liikkumiseen.

Toyota

Täysin uusi Toyota Corolla Cross: Nyt julkistettiin Suomen-hinnat

Kaupallinen yhteistyö

Laaja valikoima ja parhaat hinnat: miksi etsiä uudet renkaat verkkokaupasta?

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

Range Rover Sport: Kolmannen sukupolven mallisto on tähän astisista dynaamisesti kykenevin

Kia EV6 GT: Tällainen on tähän astisista tehokkain ja nopein Kia

Alpine A110 E-ternité: Täyssähköinen urheiluauto-prototyyppi

Mini Concept Aceman: Mini-perheen ensimmäinen täyssähköinen crossover – silta Mini Cooperin ja Mini Countrymanin väliin

Valmet Automotive: Sopimukseen Mercedes-AMG GT Coupé -mallin valmistuksesta

Suzuki S-Cross: Automaat­ti­vaih­tei­sissa siirrytään kevythybridistä itselataavaan hybridiin

Uudistunut Kia XCeed: Valikoimaa täydentää uusi GT-Line-varustelu

Ford Mustang Mach-E: Vahvistettu kattopaino nyt jopa 75 kg

Ford: Testaa liikun­ta­ra­joit­teisten kuljettajien avuksi suunniteltua robot­ti­la­tau­sa­semaa

Bentley Continental GT S ja GTC S: Tuliterässä S-versiossa on 22-tuumaiset vanteet

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

Täysin uusi Toyota Corolla Cross: Nyt julkistettiin Suomen-hinnat

Hyundai Ioniq 5 kokee faceliftin: WLTP-toimintamatka kaupungissa jopa 710 km

Kia EV6 GT: Tällainen on tähän astisista tehokkain ja nopein Kia

Suzuki S-Cross: Automaat­ti­vaih­tei­sissa siirrytään kevythybridistä itselataavaan hybridiin

Volkswagenin ID.-mallisto: FastLane-malliversioita saatavilla hyvin –täyssäh­kö­au­to­teh­taiden tuotanto rullaa täydellä teholla

Alpine A110 E-ternité: Täyssähköinen urheiluauto-prototyyppi

Range Rover Sport: Kolmannen sukupolven mallisto on tähän astisista dynaamisesti kykenevin

Uusi ohjel­mis­to­päi­vitys Volvoihin – mukana Apple CarPlay -tuki

Uudistunut Kia XCeed: Valikoimaa täydentää uusi GT-Line-varustelu

Valmet Automotive: Sopimukseen Mercedes-AMG GT Coupé -mallin valmistuksesta

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

Toyota Corolla Cross on ensimmäinen Toyotan malli, jossa käytetään täysin uutta, viidennen sukupolven hybridijärjestelmää. Järjestelmä kehittää edeltäjiään suuremman vääntömomentin, käyttää entistä useammin ja tehokkaammin pelkkää sähköä liikkumiseen.

Toyota Corolla Cross on ensimmäinen Toyotan malli, jossa käytetään täysin uutta, viidennen sukupolven hybridijärjestelmää. Järjestelmä kehittää edeltäjiään suuremman vääntömomentin, käyttää entistä useammin ja tehokkaammin pelkkää sähköä liikkumiseen.

Toyota

Täysin uusi Toyota Corolla Cross: Nyt julkistettiin Suomen-hinnat

Kaupallinen yhteistyö

Laaja valikoima ja parhaat hinnat: miksi etsiä uudet renkaat verkkokaupasta?

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

Range Rover Sport: Kolmannen sukupolven mallisto on tähän astisista dynaamisesti kykenevin

Kia EV6 GT: Tällainen on tähän astisista tehokkain ja nopein Kia

Alpine A110 E-ternité: Täyssähköinen urheiluauto-prototyyppi

Mini Concept Aceman: Mini-perheen ensimmäinen täyssähköinen crossover – silta Mini Cooperin ja Mini Countrymanin väliin

Valmet Automotive: Sopimukseen Mercedes-AMG GT Coupé -mallin valmistuksesta

Suzuki S-Cross: Automaat­ti­vaih­tei­sissa siirrytään kevythybridistä itselataavaan hybridiin

Uudistunut Kia XCeed: Valikoimaa täydentää uusi GT-Line-varustelu

Ford Mustang Mach-E: Vahvistettu kattopaino nyt jopa 75 kg

Ford: Testaa liikun­ta­ra­joit­teisten kuljettajien avuksi suunniteltua robot­ti­la­tau­sa­semaa

Bentley Continental GT S ja GTC S: Tuliterässä S-versiossa on 22-tuumaiset vanteet

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

Täysin uusi Toyota Corolla Cross: Nyt julkistettiin Suomen-hinnat

Hyundai Ioniq 5 kokee faceliftin: WLTP-toimintamatka kaupungissa jopa 710 km

Kia EV6 GT: Tällainen on tähän astisista tehokkain ja nopein Kia

Suzuki S-Cross: Automaat­ti­vaih­tei­sissa siirrytään kevythybridistä itselataavaan hybridiin

Volkswagenin ID.-mallisto: FastLane-malliversioita saatavilla hyvin –täyssäh­kö­au­to­teh­taiden tuotanto rullaa täydellä teholla

Alpine A110 E-ternité: Täyssähköinen urheiluauto-prototyyppi

Range Rover Sport: Kolmannen sukupolven mallisto on tähän astisista dynaamisesti kykenevin

Uusi ohjel­mis­to­päi­vitys Volvoihin – mukana Apple CarPlay -tuki

Uudistunut Kia XCeed: Valikoimaa täydentää uusi GT-Line-varustelu

Valmet Automotive: Sopimukseen Mercedes-AMG GT Coupé -mallin valmistuksesta

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2

Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2

Tämä sivusto käyttää evästeitä käytettävyyden parantamiseksi. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt myös evästeiden käyttämisen.