GR-yksityiskohdat auton ulkoasussa ja sisätiloissa erottavat sen ulkoisesti muista Hilux-malliversioista, mutta merkittävimmät erot löytyvät auton kuoren alta.

GR-yksityiskohdat auton ulkoasussa ja sisätiloissa erottavat sen ulkoisesti muista Hilux-malliversioista, mutta merkittävimmät erot löytyvät auton kuoren alta.

Toyota

Toyota Hilux GR Sport: Rallihenkinen erikoisversio

Uusi GR Sport -varustetaso asettuu Hilux-malliston huipulle. Voimakas 2,8-litrainen moottori tuottaa 204 hevosvoiman tehon ja 500 Nm väännön.

Auto Bild.Uutiset

Da­kar Ral­ly on yk­si maa­il­man vaa­ti­vim­mis­ta au­tour­hei­lu­kil­pai­luis­ta. Poik­keuk­sel­li­sen maas­ton ja us­ko­mat­to­man vauh­din vuok­si Da­ka­rin voit­to vaa­tii pal­jon muu­ta­kin kuin vain no­peut­ta: myös kes­tä­vyys, laa­tu ja luo­tet­ta­vuus ovat olen­nai­sia.

To­yo­ta Hi­lux on to­dis­ta­nut le­gen­daa­ri­sen mai­neen­sa Da­ka­ris­sa, vii­mek­si vuo­si sit­ten. Da­ka­rin me­nes­tyk­sen in­noit­ta­ma­na To­yo­ta on esit­te­lyt uu­den GR Sport -va­rus­te­ta­son Hi­lux-mal­lis­ton hui­pul­le.

To­yo­ta Hi­lux GR Sport tar­jo­aa sa­maa le­gen­daa­ris­ta ete­ne­mis­ky­kyä kuin muut­kin Hi­lu­xin mal­li­ver­si­ot. GR-yk­si­tyis­koh­dat au­ton ul­ko­a­sus­sa ja si­sä­ti­lois­sa erot­ta­vat sen ul­koi­ses­ti muis­ta Hi­lux-mal­li­ver­si­ois­ta, mut­ta mer­kit­tä­vim­mät erot löy­ty­vät au­ton kuo­ren al­ta.

Uudelleen säädetty jousitus tuo lisää tarkkuutta ohjaukseen, parantaa auton suuntavakautta ja hallinnan tunnetta sekä tuo entistä enemmän mukavuutta tien päälle.

Uudelleen säädetty jousitus tuo lisää tarkkuutta ohjaukseen, parantaa auton suuntavakautta ja hallinnan tunnetta sekä tuo entistä enemmän mukavuutta tien päälle.

Toyota

Eri­tyi­ses­ti GR Sport -va­rus­te­ta­soa var­ten sää­det­ty jou­si­tus ta­kaa eri­no­mai­sen kä­si­tel­tä­vyy­den ja tuo ai­em­paa­kin enem­män mu­ka­vuut­ta maan­tie­a­joon. Li­säk­si säh­köi­nen ta­ka­ta­saus­pyö­räs­tön luis­ton­ra­joi­tin on va­ki­o­na.

“To­yo­ta Hi­lu­xil­la on le­gen­daa­ri­nen mai­ne, se tun­ne­taan erit­täin lu­ja­na ja luo­tet­ta­va­na au­to­na. Hi­lux to­del­la­kin on mai­neen­sa ve­roi­nen, pu­hu­taan sit­ten kil­pa-au­tois­ta tai tuo­tan­to­mal­leis­ta. Da­ka­rin vaa­ti­vil­ta tai­pa­leil­ta in­noi­tuk­sen­sa saa­nut Hi­lux GR Sport vie ajo­ko­ke­muk­sen uu­del­le ta­sol­le niin tiel­lä kuin maas­to­a­jos­sa­kin. Se il­men­tää mai­ni­os­ti kil­pa-au­to­jem­me hen­keä tuo­den ri­pauk­sen Da­ka­ria jo­ka­päi­väi­seen ajoon”, to­te­aa kol­min­ker­tai­nen Da­kar Ral­lyn voit­ta­ja Nas­ser Al-At­tiy­ah.

Uu­del­leen sää­det­ty jou­si­tus

Eri­tyi­ses­ti GR Sport -va­rus­te­ta­sol­le uu­del­leen sää­de­tyn jou­si­tuk­sen kes­kei­siä ele­ment­te­jä ovat uu­det is­kun­vai­men­ti­met ja uu­det kier­re­jou­set edes­sä. Is­kun­vai­men­ti­mien isom­pi män­tä ja öl­jy­ti­la­vuus tar­jo­a­vat pa­rem­man vas­teen ja suu­rem­man läm­mön­siir­to­ky­vyn.

Musta teema, jolle punaisiksi maalatut etukierrejouset ja iskunvaimentimet luovat visuaalisesti kiinnostavan kontrastin, jatkuu 17-tuumaisissa kevytmetallivanteissa, peilinkuorissa, astinlaudoissa, lokasuojissa ja takaluukun kahvassa.

Musta teema, jolle punaisiksi maalatut etukierrejouset ja iskunvaimentimet luovat visuaalisesti kiinnostavan kontrastin, jatkuu 17-tuumaisissa kevytmetallivanteissa, peilinkuorissa, astinlaudoissa, lokasuojissa ja takaluukun kahvassa.

Toyota

Sa­mal­la vai­men­ti­mien öl­jyn suo­ri­tus­ky­ky säi­lyy pa­rem­pa­na myös erit­täin haas­ta­vis­sa olo­suh­teis­sa ajet­ta­es­sa. Etu­jou­si­tus on ai­em­paa jäy­kem­pi. Sekä etu­kier­re­jou­set et­tä is­kun­vai­men­ti­met on maa­lat­tu pu­nai­sik­si ko­ros­ta­maan GR Sport -mal­lin ur­hei­lul­lis­ta luon­net­ta.

Uu­del­leen sää­det­ty jou­si­tus tuo li­sää tark­kuut­ta oh­jauk­seen, pa­ran­taa au­ton suun­ta­va­kaut­ta ja hal­lin­nan tun­net­ta sekä tuo en­tis­tä enem­män mu­ka­vuut­ta tien pääl­le.

500 Nm vään­töä

To­yo­ta Hi­lux GR Sport -mal­lin voi­man­läh­tee­nä toi­mii jo ai­em­min esi­tel­ty 2,8-lit­rai­nen die­sel­moot­to­ri, joka tuot­taa 204 he­vos­voi­man te­hon ja 500 Nm vään­nön.

Sisätiloissa huomio kiinnittyy uusiin, urheilullisiin etuistuimiin. Mustat nahkaistuimet on viimeistelty punaisella perforoinnilla ja koristetikkauksella.

Sisätiloissa huomio kiinnittyy uusiin, urheilullisiin etuistuimiin. Mustat nahkaistuimet on viimeistelty punaisella perforoinnilla ja koristetikkauksella.

Toyota

Moot­to­rin ka­ve­ri­na toi­mii kuu­si­vaih­tei­nen au­to­maat­ti­vaih­teis­to. Tu­han­nen ki­lon kan­ta­vuus ja 3,5 ton­nin ve­to­mas­sa jar­rul­li­sel­le pe­rä­vau­nul­le vii­meis­te­le­vät lu­jan ja luo­tet­ta­van au­ton suo­ri­tus­ky­vyn.

GR Sport -hen­ki­nen ul­ko­a­su

Yk­si­tyis­koh­dat uu­den To­yo­ta Hi­lux GR Spor­tin ul­ko­a­sus­sa ja si­sä­ti­lois­sa al­le­vii­vaa­vat au­ton ur­hei­lul­lis­ta luon­net­ta.

Au­ton etuo­sas­sa kat­se kiin­nit­tyy näyt­tä­vään mus­taan etu­sä­leik­köön, jon­ka kes­ki­öön si­joi­tet­tu TO­YO­TA-teks­ti muis­tut­taa sa­mal­la mal­lin pit­käs­tä his­to­ri­as­ta. Näyt­tä­vät su­mu­va­lot vii­meis­te­le­vät au­ton voi­mak­kaan etuil­meen.

Mus­ta tee­ma, jol­le pu­nai­sik­si maa­la­tut etu­kier­re­jou­set ja is­kun­vai­men­ti­met luo­vat vi­su­aa­li­ses­ti kiin­nos­ta­van kont­ras­tin, jat­kuu 17-tuu­mai­sis­sa ke­vyt­me­tal­li­van­teis­sa, pei­lin­kuo­ris­sa, as­tin­lau­dois­sa, lo­ka­suo­jis­sa ja ta­ka­luu­kun kah­vas­sa.

GR-merkinnät istuimissa, matoissa, käynnistyspainikkeessa ja auton infonäytössä sekä hiilikuituhenkinen koristelu, kojelaudan punainen koristeosa ja sininen ovivalaistus viimeistelevät sisätilojen tunnelman.

GR-merkinnät istuimissa, matoissa, käynnistyspainikkeessa ja auton infonäytössä sekä hiilikuituhenkinen koristelu, kojelaudan punainen koristeosa ja sininen ovivalaistus viimeistelevät sisätilojen tunnelman.

Toyota

Ko­rin GR Sport -mer­kin­nät vii­meis­te­le­vät au­ton ul­ko­a­sun.

Si­sä­ti­lois­sa huo­mio kiin­nit­tyy uu­siin, ur­hei­lul­li­siin etuis­tui­miin. Mus­tat nah­kais­tui­met on vii­meis­tel­ty pu­nai­sel­la per­fo­roin­nil­la ja ko­ris­te­tik­kauk­sel­la.

Ha­lu­tes­saan kul­jet­ta­ja voi vaih­taa vaih­tei­ta ma­nu­aa­li­ses­ti oh­jaus­pyö­rään si­joi­te­tut­tu­jen oh­jai­mien avul­la, alu­mii­nis­ten pol­ki­mien tuo­des­sa li­sää ur­hei­lul­lis­ta tun­nel­maa.

GR-mer­kin­nät is­tui­mis­sa, ma­tois­sa, käyn­nis­tys­pai­nik­kees­sa ja au­ton in­fo­näy­tös­sä sekä hii­li­kui­tu­hen­ki­nen ko­ris­te­lu, ko­je­lau­dan pu­nai­nen ko­ris­te­o­sa ja si­ni­nen ovi­va­lais­tus vii­meis­te­le­vät si­sä­ti­lo­jen tun­nel­man.

Toyota

Kat­ta­vaan va­ki­o­va­rus­te­luun si­säl­tyy mm. LED-ajo­va­lot, kak­si­a­lu­ei­nen au­to­maat­ti-il­mas­toin­ti, ala­mä­ki­a­vus­tin ja säh­köi­nen ta­ka­ta­saus­pyö­räs­tön luis­ton­ra­joi­tin.

Doub­le Cab -ko­ri­mal­li­se­na saa­ta­va Hi­lux GR Spor­tin en­nak­ko­myyn­ti käyn­nis­tyy ke­vääl­lä 2022, ja en­sim­mäi­set au­tot saa­pu­vat Suo­meen ke­säl­lä.

To­yo­ta-leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Kuplavolkkari 75 vuoden takaa

Kuplavolkkari 75 vuoden takaa

K-Auto

K-Auto tuo uutuuksia ja klassikoita AUTO 25 & Mobility -tapahtumaan – paikalla ennen­nä­ke­mät­tömiä uutuusmalleja ja myös yksi Suomen ensimmäisistä Kuplista!

Auto Bild.Uutiset
Kuplavolkkari 75 vuoden takaa

Kuplavolkkari 75 vuoden takaa

K-Auto

K-Auto tuo uutuuksia ja klassikoita AUTO 25 & Mobility -tapahtumaan – paikalla ennen­nä­ke­mät­tömiä uutuusmalleja ja myös yksi Suomen ensimmäisistä Kuplista!

Auto Bild.Uutiset

Tällainen on kuudennen sukupolven Toyota RAV4 - Suomeen ensi vuonna

Auto Bild.Uutiset

Tällainen on kuudennen sukupolven Toyota RAV4 - Suomeen ensi vuonna

Auto Bild.Uutiset
K-Lataus laajenee vauhdilla.

K-Lataus laajenee vauhdilla.

K-Auto

K-Lataus ja yrity­sau­toi­lu­jätti Drivalia merkittävään yhteistyöhön

Auto Bild.Uutiset
K-Lataus laajenee vauhdilla.

K-Lataus laajenee vauhdilla.

K-Auto

K-Lataus ja yrity­sau­toi­lu­jätti Drivalia merkittävään yhteistyöhön

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU