Erittäin harvinainen Sagitta-prototyyppi.

Erittäin harvinainen Sagitta-prototyyppi.

PETR HOMOLKA

Nyt kummastuttaa: Oletko koskaan kuullut tällaisesta Škoda-mallista?

Škodan suosituin automalli ensimmäisen ja toisen maailmansodan välillä oli sattuvasti nimeltään Popular.

Auto Bild.Klassikot

Vuon­na 1934 esi­tel­lyn suo­sik­ki­mal­lin moot­to­rin is­ku­ti­la­vuus ja teho kas­voi­vat tuo­tan­to­vuo­sien mit­taan.

Myös au­ton koko suu­re­ni ja hin­ta­kin nou­si.

Tämä kes­ki­ko­ko­luo­kan au­to­mal­li jät­ti mal­lis­tos­sa ala­puo­lel­leen ti­laa edul­li­sem­mal­le vaih­to­eh­dol­le: Li­duš­ka-lem­pi­ni­mel­lä tun­ne­tul­le 995 Po­pu­lar -mal­lil­le, jon­ka moot­to­ri oli ne­li­sy­lin­te­ri­nen ja ve­si­jääh­dyt­tei­nen.

Unii­kit pro­to­tyy­pit

Mal­lin vuon­na 1936 aloi­te­tun ke­hi­tys­työn tu­lok­se­na syn­tyi­vät ai­nut­laa­tui­set pro­to­tyy­pit, jois­sa Škoda ko­kei­li epä­ta­val­li­sia moot­to­rei­ta.

PETR HOMOLKA

Näis­tä Škoda Sa­git­ta -ni­mel­lä kul­ke­neis­ta pro­to­tyy­peis­tä kak­si on säi­ly­nyt tä­hän päi­vään.

Ne ovat to­del­li­sia har­vi­nai­suuk­sia yk­sis­tään sik­si, et­tä ne sel­viy­tyi­vät maa­il­man­so­dan myl­ler­ryk­sis­tä.

Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Autoalan tavoitteet hallituksen puoliväliriiheen

Auto Bild.Uutiset

Autoalan tavoitteet hallituksen puoliväliriiheen

Auto Bild.Uutiset
Keulan munuaiset kertovat kaikille, että kyseessä on BMW:n katumaasturi.

Keulan munuaiset kertovat kaikille, että kyseessä on BMW:n katumaasturi.

Toni Lindström

Koeajossa BMW iX1 xDrive30 Charged Plus: Pettämättömällä tyylillä

Auto Bild.Koeajot
Keulan munuaiset kertovat kaikille, että kyseessä on BMW:n katumaasturi.

Keulan munuaiset kertovat kaikille, että kyseessä on BMW:n katumaasturi.

Toni Lindström

Koeajossa BMW iX1 xDrive30 Charged Plus: Pettämättömällä tyylillä

Auto Bild.Koeajot
Ledivalojen teho on hyvä. Koeajoautossa oli lisävarusteena koko pinta-alaltaan lämmitettävä tuulilasi.

Ledivalojen teho on hyvä. Koeajoautossa oli lisävarusteena koko pinta-alaltaan lämmitettävä tuulilasi.

Juha Peltonen

Koeajossa Citroën ë-C4 Full Electric 156 Shine 54 kWh A: Matkamukava

Auto Bild.Koeajot
Ledivalojen teho on hyvä. Koeajoautossa oli lisävarusteena koko pinta-alaltaan lämmitettävä tuulilasi.

Ledivalojen teho on hyvä. Koeajoautossa oli lisävarusteena koko pinta-alaltaan lämmitettävä tuulilasi.

Juha Peltonen

Koeajossa Citroën ë-C4 Full Electric 156 Shine 54 kWh A: Matkamukava

Auto Bild.Koeajot

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU