Inkas käyttää laseissa suojaustasoa BR7, joka pysäyttää 7,62 mm kaliberin luodit.

Inkas käyttää laseissa suojaustasoa BR7, joka pysäyttää 7,62 mm kaliberin luodit.

Panssaroitu Mercedes-Benzin G-sarjalainen: Ikkunat kestävät 7,62 mm luodit

Kanadalaisen Inkas-yhtiön rakentama pidennetty Mercedes-Benz G 63 AMG on 585-hevosvoimainen, ja sen varustukseen sisältyy esimerkiksi 4K Ultra-HD -televisio.

Auto Bild.Uutiset

Jos lom­pak­ko on kun­nos­sa, voi luo­da kat­seen­sa tä­hän ka­na­da­lai­syh­tiä In­ka­sin ra­ken­ta­maan pi­den­net­tyyn Mer­ce­des-Benz G 63 AMG:hen.

Mal­li on li­säk­si pans­sa­roi­tu ja sen ver­ran run­sau­den­sar­vi­ses­ti va­rus­tel­tu, et­tä se so­pii jopa vaa­ti­val­le mo­ni­mil­jo­nää­ril­le.

In­kas Mer­ce­des-Benz G 63 AMG on 31 sent­tiä pi­tem­pi kuin Mer­ce­des-Benz G 63 AMG 6x6, ja sil­lä on ul­ko­mit­taa 6,19 met­riä (sen ak­se­li­vä­lik­si il­moi­te­taan 4,37 met­riä).

Tämä au­to on siis pi­tem­pi kuin moni asun­to­au­to.

Luo­din­kes­tä­vät la­sit

Mikä pa­ras­ta, sen ik­ku­nat ovat pans­sa­ri­la­sia – In­kas käyt­tää la­seis­sa suo­jaus­ta­soa BR7, joka py­säyt­tää 7,62 mm ka­li­be­rin luo­dit (suo­jaus­ta­sot VR1-VR14 kos­ke­vat mui­ta pans­sa­roi­tu­ja ajo­neu­vo­ja). Ovis­sa on vah­vis­te­tut sa­ra­nat ja ak­ku sekä elekt­ro­ni­set hal­lin­ta­lait­teet on li­sä­suo­jat­tu.

”Tu­hou­tu­ma­ton” In­kas Mer­ce­des-Benz G 63 AMG ky­ke­nee skan­naa­maan ym­pä­ris­tön­sä inf­ra­pu­na- ja läm­pö­ka­me­roi­den avul­la.

Jokainen, joka joutuu Inkas Mercedes-Benz G 63 AMG:n takaosaan, siirtyy ikään kuin eri maailmaan, sillä siellä odottavat kaksi tilavaa, erillistä nk. kapteenin istuinta. Ne ovat täysin taitettavat ja ne on varustettu hierontatoiminnolla.

Jokainen, joka joutuu Inkas Mercedes-Benz G 63 AMG:n takaosaan, siirtyy ikään kuin eri maailmaan, sillä siellä odottavat kaksi tilavaa, erillistä nk. kapteenin istuinta. Ne ovat täysin taitettavat ja ne on varustettu hierontatoiminnolla.

4,0-lit­rai­sen tup­la­tur­bo-V8:n 585 hv teho vä­li­te­tään 7-no­peuk­si­sen au­to­maat­ti­vaih­teis­ton avul­la. Jat­ku­val­la ne­li­ve­dol­la va­rus­te­tus­sa G-sar­ja­lai­ses­sa on runf­lat-ren­kaat.

Täy­del­li­set tur­val­li­suut­ta ha­ke­vat fa­naa­ti­kot voi­vat myös va­ra­ta mo­ni­puo­li­sen hä­tä­va­lais­tus­pa­ke­tin, jo­hon si­säl­ty­vät muun mu­as­sa si­ree­ni, sam­mu­tus­jär­jes­tel­mä sekä eri­tyi­sen te­hok­kaat jar­rut. Kos­ka kaik­ki tur­va­o­mi­nai­suu­det li­sää­vät pai­noa, VIP-ta­son maas­tu­rin alus­ta on jou­dut­tu vah­vis­ta­maan asi­an­mu­kai­ses­ti.

Is­tui­mis­sa on sel­kä­hie­ron­ta­toi­min­to

Jo­kai­nen, joka jou­tuu In­kas Mer­ce­des-Benz G 63 AMG:n ta­ka­o­saan, siir­tyy ikään kuin eri maa­il­maan, sil­lä siel­lä odot­ta­vat kak­si ti­la­vaa, eril­lis­tä nk. kap­tee­nin is­tuin­ta. Ne ovat täy­sin tai­tet­ta­vat ja ne on va­rus­tet­tu hie­ron­ta­toi­min­nol­la.

4,0-litraisen tuplaturbo-V8:n 585 hv teho välitetään 7-nopeuksisen automaattivaihteiston avulla. Jatkuvalla nelivedolla varustetussa G-sarjalaisessa on runflat-renkaat.

4,0-litraisen tuplaturbo-V8:n 585 hv teho välitetään 7-nopeuksisen automaattivaihteiston avulla. Jatkuvalla nelivedolla varustetussa G-sarjalaisessa on runflat-renkaat.

Jo­kai­sel­la is­tu­ma­pai­kal­la voi­daan kat­soa 4K Ult­ra HD -ruu­tua va­rus­tet­tu­na Ap­p­le TV -lii­tän­näl­lä. Ruu­dut on kyt­ket­ty muo­kat­ta­vis­sa ole­vaan pre­mium-ää­nen­tois­to­jär­jes­tel­mään.

Kaik­kia toi­min­to­ja oh­ja­taan pu­he­ää­nel­lä Si­rin vä­li­tyk­sel­lä tai kes­kel­lä ole­van oh­jaus­mo­ni­to­rin kaut­ta, joka vas­taa kai­kis­ta me­dia-, valo-, mu­ka­vuus- ja tur­va­o­mi­nai­suuk­sis­ta.

Jokaisella istumapaikalla voidaan katsoa 4K Ultra HD -ruutua varustettuna Apple TV -liitännällä. Ruudut on kytketty muokattavissa olevaan premium-äänentoistojärjestelmään.

Jokaisella istumapaikalla voidaan katsoa 4K Ultra HD -ruutua varustettuna Apple TV -liitännällä. Ruudut on kytketty muokattavissa olevaan premium-äänentoistojärjestelmään.

El­lei ha­lua elo­ku­va­te­at­te­ri­mais­ta il­ma­pii­riä, si­mu­loi­tu päi­vän­va­lo es­tää kul­jet­ta­jan une­li­ai­suut­ta. Toki au­tos­sa ovat myös baa­ri ja vii­le­ä­kaap­pi.

Al­ka­en-hin­ta Ka­na­das­sa mil­joo­na pai­kal­lis­ta dol­la­ria

Pans­sa­roi­tu­jen au­to­jen hin­nat voi­vat ko­ho­ta ai­na vaik­ka mi­ten kor­keik­si, ja In­ka­sin G-sar­ja­lai­nen mak­saa siis al­ka­en noin mil­joo­na Ka­na­dan dol­la­ria.

Ky­sees­sä ei kui­ten­kaan ole To­ron­tos­sa toi­mi­van In­kas-yh­ti­ön en­sim­mäi­nen G 63 AMG -ra­ken­nusp­ro­jek­ti...

Au­to Bild Chris­ti­an Jess / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Viisi vinkkiä, joiden avulla renkaiden ostaminen verkosta on helppoa

Auto Bild.Uutiset

Viisi vinkkiä, joiden avulla renkaiden ostaminen verkosta on helppoa

Auto Bild.Uutiset

Autoala uskoo kasvuun – toimia tarvitaan Suomessa ja EU:ssa

Auto Bild.Uutiset

Autoala uskoo kasvuun – toimia tarvitaan Suomessa ja EU:ssa

Auto Bild.Uutiset
Summit-varustelussa on lediajovalot projektiotekniikalla ja kääntymisvaloin toteutetut ledisumuvalot.

Summit-varustelussa on lediajovalot projektiotekniikalla ja kääntymisvaloin toteutetut ledisumuvalot.

Juha Peltonen

Koeajossa Jeep Avenger Summit 54 kWh 156 hv: Ensimmäinen täyssähköinen Jeep

Auto Bild.Koeajot
Summit-varustelussa on lediajovalot projektiotekniikalla ja kääntymisvaloin toteutetut ledisumuvalot.

Summit-varustelussa on lediajovalot projektiotekniikalla ja kääntymisvaloin toteutetut ledisumuvalot.

Juha Peltonen

Koeajossa Jeep Avenger Summit 54 kWh 156 hv: Ensimmäinen täyssähköinen Jeep

Auto Bild.Koeajot

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN