Inkas käyttää laseissa suojaustasoa BR7, joka pysäyttää 7,62 mm kaliberin luodit.

Inkas käyttää laseissa suojaustasoa BR7, joka pysäyttää 7,62 mm kaliberin luodit.

Panssaroitu Mercedes-Benzin G-sarjalainen: Ikkunat kestävät 7,62 mm luodit

Kanadalaisen Inkas-yhtiön rakentama pidennetty Mercedes-Benz G 63 AMG on 585-hevosvoimainen, ja sen varustukseen sisältyy esimerkiksi 4K Ultra-HD -televisio.

Auto Bild.Uutiset

Jos lom­pak­ko on kun­nos­sa, voi luo­da kat­seen­sa tä­hän ka­na­da­lai­syh­tiä In­ka­sin ra­ken­ta­maan pi­den­net­tyyn Mer­ce­des-Benz G 63 AMG:hen.

Mal­li on li­säk­si pans­sa­roi­tu ja sen ver­ran run­sau­den­sar­vi­ses­ti va­rus­tel­tu, et­tä se so­pii jopa vaa­ti­val­le mo­ni­mil­jo­nää­ril­le.

In­kas Mer­ce­des-Benz G 63 AMG on 31 sent­tiä pi­tem­pi kuin Mer­ce­des-Benz G 63 AMG 6x6, ja sil­lä on ul­ko­mit­taa 6,19 met­riä (sen ak­se­li­vä­lik­si il­moi­te­taan 4,37 met­riä).

Tämä au­to on siis pi­tem­pi kuin moni asun­to­au­to.

Luo­din­kes­tä­vät la­sit

Mikä pa­ras­ta, sen ik­ku­nat ovat pans­sa­ri­la­sia – In­kas käyt­tää la­seis­sa suo­jaus­ta­soa BR7, joka py­säyt­tää 7,62 mm ka­li­be­rin luo­dit (suo­jaus­ta­sot VR1-VR14 kos­ke­vat mui­ta pans­sa­roi­tu­ja ajo­neu­vo­ja). Ovis­sa on vah­vis­te­tut sa­ra­nat ja ak­ku sekä elekt­ro­ni­set hal­lin­ta­lait­teet on li­sä­suo­jat­tu.

”Tu­hou­tu­ma­ton” In­kas Mer­ce­des-Benz G 63 AMG ky­ke­nee skan­naa­maan ym­pä­ris­tön­sä inf­ra­pu­na- ja läm­pö­ka­me­roi­den avul­la.

Jokainen, joka joutuu Inkas Mercedes-Benz G 63 AMG:n takaosaan, siirtyy ikään kuin eri maailmaan, sillä siellä odottavat kaksi tilavaa, erillistä nk. kapteenin istuinta. Ne ovat täysin taitettavat ja ne on varustettu hierontatoiminnolla.

Jokainen, joka joutuu Inkas Mercedes-Benz G 63 AMG:n takaosaan, siirtyy ikään kuin eri maailmaan, sillä siellä odottavat kaksi tilavaa, erillistä nk. kapteenin istuinta. Ne ovat täysin taitettavat ja ne on varustettu hierontatoiminnolla.

4,0-lit­rai­sen tup­la­tur­bo-V8:n 585 hv teho vä­li­te­tään 7-no­peuk­si­sen au­to­maat­ti­vaih­teis­ton avul­la. Jat­ku­val­la ne­li­ve­dol­la va­rus­te­tus­sa G-sar­ja­lai­ses­sa on runf­lat-ren­kaat.

Täy­del­li­set tur­val­li­suut­ta ha­ke­vat fa­naa­ti­kot voi­vat myös va­ra­ta mo­ni­puo­li­sen hä­tä­va­lais­tus­pa­ke­tin, jo­hon si­säl­ty­vät muun mu­as­sa si­ree­ni, sam­mu­tus­jär­jes­tel­mä sekä eri­tyi­sen te­hok­kaat jar­rut. Kos­ka kaik­ki tur­va­o­mi­nai­suu­det li­sää­vät pai­noa, VIP-ta­son maas­tu­rin alus­ta on jou­dut­tu vah­vis­ta­maan asi­an­mu­kai­ses­ti.

Is­tui­mis­sa on sel­kä­hie­ron­ta­toi­min­to

Jo­kai­nen, joka jou­tuu In­kas Mer­ce­des-Benz G 63 AMG:n ta­ka­o­saan, siir­tyy ikään kuin eri maa­il­maan, sil­lä siel­lä odot­ta­vat kak­si ti­la­vaa, eril­lis­tä nk. kap­tee­nin is­tuin­ta. Ne ovat täy­sin tai­tet­ta­vat ja ne on va­rus­tet­tu hie­ron­ta­toi­min­nol­la.

4,0-litraisen tuplaturbo-V8:n 585 hv teho välitetään 7-nopeuksisen automaattivaihteiston avulla. Jatkuvalla nelivedolla varustetussa G-sarjalaisessa on runflat-renkaat.

4,0-litraisen tuplaturbo-V8:n 585 hv teho välitetään 7-nopeuksisen automaattivaihteiston avulla. Jatkuvalla nelivedolla varustetussa G-sarjalaisessa on runflat-renkaat.

Jo­kai­sel­la is­tu­ma­pai­kal­la voi­daan kat­soa 4K Ult­ra HD -ruu­tua va­rus­tet­tu­na Ap­p­le TV -lii­tän­näl­lä. Ruu­dut on kyt­ket­ty muo­kat­ta­vis­sa ole­vaan pre­mium-ää­nen­tois­to­jär­jes­tel­mään.

Kaik­kia toi­min­to­ja oh­ja­taan pu­he­ää­nel­lä Si­rin vä­li­tyk­sel­lä tai kes­kel­lä ole­van oh­jaus­mo­ni­to­rin kaut­ta, joka vas­taa kai­kis­ta me­dia-, valo-, mu­ka­vuus- ja tur­va­o­mi­nai­suuk­sis­ta.

Jokaisella istumapaikalla voidaan katsoa 4K Ultra HD -ruutua varustettuna Apple TV -liitännällä. Ruudut on kytketty muokattavissa olevaan premium-äänentoistojärjestelmään.

Jokaisella istumapaikalla voidaan katsoa 4K Ultra HD -ruutua varustettuna Apple TV -liitännällä. Ruudut on kytketty muokattavissa olevaan premium-äänentoistojärjestelmään.

El­lei ha­lua elo­ku­va­te­at­te­ri­mais­ta il­ma­pii­riä, si­mu­loi­tu päi­vän­va­lo es­tää kul­jet­ta­jan une­li­ai­suut­ta. Toki au­tos­sa ovat myös baa­ri ja vii­le­ä­kaap­pi.

Al­ka­en-hin­ta Ka­na­das­sa mil­joo­na pai­kal­lis­ta dol­la­ria

Pans­sa­roi­tu­jen au­to­jen hin­nat voi­vat ko­ho­ta ai­na vaik­ka mi­ten kor­keik­si, ja In­ka­sin G-sar­ja­lai­nen mak­saa siis al­ka­en noin mil­joo­na Ka­na­dan dol­la­ria.

Ky­sees­sä ei kui­ten­kaan ole To­ron­tos­sa toi­mi­van In­kas-yh­ti­ön en­sim­mäi­nen G 63 AMG -ra­ken­nusp­ro­jek­ti...

Au­to Bild Chris­ti­an Jess / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Sähköautoihin vaihteistoja – lisää rangea

Auto Bild.Uutiset

Sähköautoihin vaihteistoja – lisää rangea

Auto Bild.Uutiset

XPENG julkaisi ensimmäiset kuvat seuraavan sukupolven P7-sedanista

Auto Bild.Uutiset

XPENG julkaisi ensimmäiset kuvat seuraavan sukupolven P7-sedanista

Auto Bild.Uutiset
Renault Master on uudistunut

Renault Master on uudistunut

Renault

Uusi Renault Master - tarjolla myös sähkö- ja vetyversio

Auto Bild.Uutiset
Renault Master on uudistunut

Renault Master on uudistunut

Renault

Uusi Renault Master - tarjolla myös sähkö- ja vetyversio

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU