Ford Mustang GTD:n Performance Pack -varustepaketilla on keskeinen osa tavoitteessa ajaa taianomainen Nürburgring Nordschleife alle seitsemän minuutin kierrosaikaan.
Ford Motor Company
Ford Mustang GTD: Tavoitteena Nürburgringin ratakierros alle 7 minuutissa
Tavoitteena ajaa Nürburgringin ratakierros Ford Mustang GTD:llä alle seitsemässä minuutissa. Pyrkimyksessä auttaa uusi Performance Pack -varustepaketti, joka sisältää muun muassa magnesiumvanteet, aktiivista aerodynamiikkaa ja entistä aerodynaamisemman keulan.
Ford Mustang GTD Carbon esiintyi näyttävästi Euroopan debyytissään niin ulkoisesti kuin sisätiloiltaan. Uusi Performance Pack -varustepaketti parantaa auton reagointia, ja kuljettajakeskeisen ohjaamon hiilikuituelementit kuvastavat auton suorituskykyä.
Ford Mustang GTD:n Performance Pack -varustepaketilla on keskeinen osa tavoitteessa ajaa taianomainen Nürburgring Nordschleife alle seitsemän minuutin kierrosaikaan. 1
Pakettiin sisältyvät etupuskuriin lipat ja halkaisijaltaan suurempi etuspoileri sekä takasiipeen ilmanvastusta pienentävä järjestelmä.
Aktiiviset aerodynaamiset elementit vähentävät ilmanvastusta suoralla ajettaessa tinkimättä kuitenkaan aerodynaamisesta pidosta kaarreajossa.
Performance-paketti sisältyy vakiona Carbon-malliin, mutta on saatavana koko Ford Mustang GTD -mallistoon.
Ford Motor Company
Carbon-mallin hiilikuitukoria korostaakseen konepelti, katto ja takaosa on jätetty maalaamatta. Vanteet (alumiini tai magnesium) on viimeistelty Magnetite-pinnoitteella.
Ford Motor Company
Lisäksi pakettiin kuuluu painoa keventävä Lightweight-paketti, jossa autosta poistetaan hieman ääntä vaimentavaa materiaalia ja 20 tuuman magnesiumvanteet sekä ainutlaatuinen aerodynaamisempi keulan muotoilu.
Performance-paketti sisältyy vakiona Carbon-malliin, mutta on saatavana koko Ford Mustang GTD -mallistoon.
”Monet urheiluautot ovat erinomaisia yhdessä asiassa. Mutta jotta auto voi ajaa nopean kierroksen Nürburgringilla, sen on oltava erinomainen jokaisella osa-alueella. Kaarreajo, pito, jarrutus, kiihdytys – auton täytyy onnistua näissä kaikissa”, sanoo Greg Goodall, Ford Ford Mustang GTD Chief Engineer.
Ford Mustang GTD:ssä on Akrapovic-titaanipakoputkisto.
Ford Motor Company
Vakiovarusteiset Recaro-istuimet toimivat loistavasti yhteen Ford Mustang GTD:n uuden ohjauspyörän kanssa.
Ford Motor Company
”Olemme oppineet moottoriurheilusta, miten Ford Mustang GTD voi loistaa kaikilla osa-alueella. GTD:n kevyt hiilikuitukori ja Performance-paketin aktiivinen aerodynamiikka auttavat pyrkimyksessämme ajaa alle seitsemän minuutin kierros Nürburgringilla.”
Mukavuutta ja varmuutta ajamiseen
Ford Mustang GTD:n ratissa kuljettajan on mahdollista pysyä keskittyneenä jokaisessa kaarteessa ja suorilla osuuksilla.
Vakiovarusteiset Recaro-istuimet toimivat loistavasti yhteen Ford Mustang GTD:n uuden ohjauspyörän kanssa.
Tasapohjainen nahkaverhoiltu ohjauspyörä on paksu ja hyvin pehmustettu, ja siinä on korkealuokkaisia Dinamica- ja hiilikuituyksityiskohtia.
Ainoastaan Ford Mustang GTD -mallissa on ohjauspyörän painikkeet, joilla voi säätää jousituksen jäykkyyttä ja pakoputkiston ohjausventtiileiden tilaa.
Ainoastaan Ford Mustang GTD -mallissa on ohjauspyörän painikkeet, joilla voi säätää jousituksen jäykkyyttä ja pakoputkiston ohjausventtiileiden tilaa. Ohjauspyöräpainikkeiden avulla kuljettaja voi pitää katseensa tiessä sekä säätäessään Ford Mustang GTD:n suorituskykyä kaarteissa että auton ääniä kiihdytettäessä. Lisäksi pyöritettävän vaihteenvalitsimen edessä olevaan paneeliin on lisätty kaksi uutta painiketta, joiden avulla voi avata Track Apps -sivun ja aktivoida etuakselin nostotoiminnon, joka auttaa välttämään esteiden aiheuttamia kolhuja pysäköintialueilla ja ajotiellä.
Ford Motor Company
Ford Mustang GTD.
Ford Motor Company
Uusi Performance-mittaristo on ainutlaatuinen GTD-mallille. Mittariston edessä ja keskellä on vaihteenilmaisin ja kierroslukumittari, ja kaikki tarpeettomat tiedot on piilotettu pois näkyvistä.
Ford Motor Company
Ford Mustang GTD:ssä on 5,2-litrainen mekaanisesti ahdettu V8, josta saadaan tgehoa yli 800 hevosvoimaa. Kaksoiskytkinvaihteisto on 8-nopeuksinen.
Ford Motor Company
Ohjauspyöräpainikkeiden avulla kuljettaja voi pitää katseensa tiessä sekä säätäessään Ford Mustang GTD:n suorituskykyä kaarteissa että auton ääniä kiihdytettäessä.
Lisäksi pyöritettävän vaihteenvalitsimen edessä olevaan paneeliin on lisätty kaksi uutta painiketta, joiden avulla voi avata Track Apps -sivun ja aktivoida etuakselin nostotoiminnon, joka auttaa välttämään esteiden aiheuttamia kolhuja pysäköintialueilla ja ajotiellä.
3D-tulostettujen titaanisten vaihteenvalitsimien avulla kuljettajat voivat myös paremmin ohjata sitä, miten vakiovarusteena oleva kahdeksanvaihteinen kaksoiskytkinvaihteisto hallitsee ahdetun 5,2-litraisen V8-moottorin tavoiteltua yli 800 hevosvoiman tehoa.
Vaihteenvalitsimet ovat normaalia suuremmat ja niissä on kuusikulmainen kuviointi, joten ne ovat kevyet ja tarttuvapintaiset. Tämä on jälleen yksi esimerkki siitä, miten Ford hyödyntää moottoriurheilua ajokokemuksen parantamiseksi.
Titaaninen viimeistely on saatavana myös keskikonsolissa sijaitsevaan pyöritettävään vaihteenvalitsimeen.
GTD:n sisätilat on mahdollista nähdä ensimmäistä kertaa Le Mansissa.
Tinkimätöntä moottoriurheilutyyliä
Le Mansissa oli nähtävissä Ford Mustang GTD:n uusi Chroma Flame ulkoväri, joka on saatavana vain Ford Mustang GTD -malliin. Sen syvän viininpunainen sävy sopii täydellisesti Carbon-mallin verhoiluun.
Ford Mustang GTD -malliin on saatavana lisäksi ulkovärit Polymimetic Grey, Race Red, Shadow Black, Frozen White ja Lightning Blue.
Carbon-mallin hiilikuitukoria korostaakseen konepelti, katto ja takaosa on jätetty maalaamatta. Vanteet (alumiini tai magnesium) on viimeistelty Magnetite-pinnoitteella.
Samaan aikaan Mustang GTD:n Euroopan debyytin kanssa avataan myös hakukausi halukkaille ostajille. Potentiaaliset Mustang GTD-asiakkaat Euroopassa voivat ilmoittaa halukkuutensa uuden Mustang GTD:n ostamiseen TheMustangGTD.com -sivustolla 13. kesäkuuta klo 14.00 alkaen.
Ford Motor Company
Malliin on saatavana korinväriset tai kontrastimaalatut raidat. Samoin jarrusatulat saa maalattuna Grabber Blue, Race Red tai Black -värisiksi.
Mustang GTD:ssä on Mustangin uusimmat ohjelmistot. SYNC 4 -tietoviihdejärjestelmää 2 ohjaavassa Unreal Engine -pelitekniikassa on nyt Mustang GTD:lle räätälöidyt tervetulo- ja jäähyväisgrafiikat 13,2 tuuman kosketusnäytössä ja 12,4 tuuman digitaalisessa mittaristossa.
Jokaisessa kuudessa ajotilassa on näkyvissä Mustang GTD, ja uusi Performance-mittaristo on ainutlaatuinen GTD-mallille. Mittariston edessä ja keskellä on vaihteenilmaisin ja kierroslukumittari, ja kaikki tarpeettomat tiedot on piilotettu pois näkyvistä.
Hakemuskausi nyt auki Euroopassa
Samaan aikaan Mustang GTD:n Euroopan debyytin kanssa avataan myös hakukausi halukkaille ostajille. Potentiaaliset Mustang GTD-asiakkaat Euroopassa voivat ilmoittaa halukkuutensa uuden Mustang GTD:n ostamiseen TheMustangGTD.com -sivustolla 13. kesäkuuta klo 14.00 alkaen.
Ford-lehdistötiedote / Juha Peltonen
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Nissan X-Trail N-Trek: Uusi varustetaso on saatavilla e-4ORCE:lla, Nissanin sähköistetyllä nelivetoteknologialla
Hyundai: Esitteli Suomessa uuden Santa Fen - sekä lisäksi facelift-mallistot Tucsonista ja Bayon Crossista
Koeajossa Land Rover Defender 110 P400e 75th Limited Edition: Nykyaikaistettu maastoikoni
VW ID.3 GTX Performance: Urheilullisin täyssähköinen Volkswagen tähän mennessä
Skoda Kodiaq ja Superb saivat uudet mallistot – Octavia koki faceliftin
Polestar 3 ja Polestar 4 esiteltiin Suomessa: Niistä toisessa ei ole takalasia!
Toyota: Suomessa jo 60 vuotta
Koeajossa Mercedes-Benz EQE SUV 500 4Matic: Kompaktimpi vaihtoehto
Kesäautot laitetaan ennen pitkää talviteloille: Katso täältä hyvät vinkit harrasteautosi pitämiseen kunnossa!
Auto Bild 11/2024 on kaupoissa
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
KOEAJOT
Koeajossa Land Rover Defender 110 P400e 75th Limited Edition: Nykyaikaistettu maastoikoni
Koeajossa Mercedes-Benz EQE SUV 500 4Matic: Kompaktimpi vaihtoehto
Koeajossa Lexus RX 450h+ AWD A Executive: Jyhkeä ilmestys
Koeajossa Mitsubishi ASX 1.3 MHEV Intense AT: Salaneuvos
Koeajossa Toyota Corolla Touring Sports 2.0 Hybrid GR Sport: Taloudellista suorituskykyä
Koeajossa Mercedes-Benz A 250 e A AMG Line: Hinnakas kasvojenkohotus
Koeajossa Peugeot 408 GT PureTech 130: Ässäkortti
Koeajossa Toyota Yaris Cross Hybrid 130 Premiere Edition: Runsaampi varustelu ja nyt saatavilla myös 130 hv täyshybridivoimalinja
Koeajossa Škoda Fabia 1.0 TSI 110 Monte Carlo DSG: Merialppien hengessä
Koeajossa Mazda 6 Sport Wagon 2.5 Skyactiv-G 20th Anniversary AT SR: Merkkipaalupaikalla
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
FOKUS MEDIA
Suvekan koti on maalattu ja rapattu savella
Pro-Ject Debut - vielä kerran
JBL:n uusi in-ear-kuuloke
Magnetarilta sacd-soitin
Nakamichin uusi 12 tuumainen subi
Balansoitua läpinäkyvyyttä
EISA AWARDS 2024–2025
PS Audio FR5
Debut Pro balansoituna
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
UUTTA
Nissan X-Trail N-Trek: Uusi varustetaso on saatavilla e-4ORCE:lla, Nissanin sähköistetyllä nelivetoteknologialla
Hyundai: Esitteli Suomessa uuden Santa Fen - sekä lisäksi facelift-mallistot Tucsonista ja Bayon Crossista
Koeajossa Land Rover Defender 110 P400e 75th Limited Edition: Nykyaikaistettu maastoikoni
VW ID.3 GTX Performance: Urheilullisin täyssähköinen Volkswagen tähän mennessä
Skoda Kodiaq ja Superb saivat uudet mallistot – Octavia koki faceliftin
KOEAJOT
Koeajossa Land Rover Defender 110 P400e 75th Limited Edition: Nykyaikaistettu maastoikoni
Koeajossa Mercedes-Benz EQE SUV 500 4Matic: Kompaktimpi vaihtoehto
Koeajossa Lexus RX 450h+ AWD A Executive: Jyhkeä ilmestys
Koeajossa Mitsubishi ASX 1.3 MHEV Intense AT: Salaneuvos
Koeajossa Toyota Corolla Touring Sports 2.0 Hybrid GR Sport: Taloudellista suorituskykyä
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
Kaupallinen yhteistyö
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Nissan X-Trail N-Trek: Uusi varustetaso on saatavilla e-4ORCE:lla, Nissanin sähköistetyllä nelivetoteknologialla
Hyundai: Esitteli Suomessa uuden Santa Fen - sekä lisäksi facelift-mallistot Tucsonista ja Bayon Crossista
VW ID.3 GTX Performance: Urheilullisin täyssähköinen Volkswagen tähän mennessä
Skoda Kodiaq ja Superb saivat uudet mallistot – Octavia koki faceliftin
Polestar 3 ja Polestar 4 esiteltiin Suomessa: Niistä toisessa ei ole takalasia!
Toyota: Suomessa jo 60 vuotta
Nissan Juke: Kaivattu keltainen koriväri suorittaa paluun ohjelmistoon
Volkswagen Transporter T7: Täysin uuden mallin myynti alkaa Suomessa
Polestar ja Zaptec: Tarjoavat korkeatasoisia kotilatausratkaisuja Suomessa
Toyota RAV4: Uusi Anniversary Edition -mallisto lanseerattiin
LUETUIMMAT