Ford Mustang GTD:n Performance Pack -varustepaketilla on keskeinen osa tavoitteessa ajaa taianomainen Nürburgring Nordschleife alle seitsemän minuutin kierrosaikaan.
Ford Motor Company
Ford Mustang GTD: Tavoitteena Nürburgringin ratakierros alle 7 minuutissa
Tavoitteena ajaa Nürburgringin ratakierros Ford Mustang GTD:llä alle seitsemässä minuutissa. Pyrkimyksessä auttaa uusi Performance Pack -varustepaketti, joka sisältää muun muassa magnesiumvanteet, aktiivista aerodynamiikkaa ja entistä aerodynaamisemman keulan.
Ford Mustang GTD Carbon esiintyi näyttävästi Euroopan debyytissään niin ulkoisesti kuin sisätiloiltaan. Uusi Performance Pack -varustepaketti parantaa auton reagointia, ja kuljettajakeskeisen ohjaamon hiilikuituelementit kuvastavat auton suorituskykyä.
Ford Mustang GTD:n Performance Pack -varustepaketilla on keskeinen osa tavoitteessa ajaa taianomainen Nürburgring Nordschleife alle seitsemän minuutin kierrosaikaan. 1
Pakettiin sisältyvät etupuskuriin lipat ja halkaisijaltaan suurempi etuspoileri sekä takasiipeen ilmanvastusta pienentävä järjestelmä.
Aktiiviset aerodynaamiset elementit vähentävät ilmanvastusta suoralla ajettaessa tinkimättä kuitenkaan aerodynaamisesta pidosta kaarreajossa.
Performance-paketti sisältyy vakiona Carbon-malliin, mutta on saatavana koko Ford Mustang GTD -mallistoon.
Ford Motor Company
Carbon-mallin hiilikuitukoria korostaakseen konepelti, katto ja takaosa on jätetty maalaamatta. Vanteet (alumiini tai magnesium) on viimeistelty Magnetite-pinnoitteella.
Ford Motor Company
Lisäksi pakettiin kuuluu painoa keventävä Lightweight-paketti, jossa autosta poistetaan hieman ääntä vaimentavaa materiaalia ja 20 tuuman magnesiumvanteet sekä ainutlaatuinen aerodynaamisempi keulan muotoilu.
Performance-paketti sisältyy vakiona Carbon-malliin, mutta on saatavana koko Ford Mustang GTD -mallistoon.
”Monet urheiluautot ovat erinomaisia yhdessä asiassa. Mutta jotta auto voi ajaa nopean kierroksen Nürburgringilla, sen on oltava erinomainen jokaisella osa-alueella. Kaarreajo, pito, jarrutus, kiihdytys – auton täytyy onnistua näissä kaikissa”, sanoo Greg Goodall, Ford Ford Mustang GTD Chief Engineer.
Ford Mustang GTD:ssä on Akrapovic-titaanipakoputkisto.
Ford Motor Company
Vakiovarusteiset Recaro-istuimet toimivat loistavasti yhteen Ford Mustang GTD:n uuden ohjauspyörän kanssa.
Ford Motor Company
”Olemme oppineet moottoriurheilusta, miten Ford Mustang GTD voi loistaa kaikilla osa-alueella. GTD:n kevyt hiilikuitukori ja Performance-paketin aktiivinen aerodynamiikka auttavat pyrkimyksessämme ajaa alle seitsemän minuutin kierros Nürburgringilla.”
Mukavuutta ja varmuutta ajamiseen
Ford Mustang GTD:n ratissa kuljettajan on mahdollista pysyä keskittyneenä jokaisessa kaarteessa ja suorilla osuuksilla.
Vakiovarusteiset Recaro-istuimet toimivat loistavasti yhteen Ford Mustang GTD:n uuden ohjauspyörän kanssa.
Tasapohjainen nahkaverhoiltu ohjauspyörä on paksu ja hyvin pehmustettu, ja siinä on korkealuokkaisia Dinamica- ja hiilikuituyksityiskohtia.
Ainoastaan Ford Mustang GTD -mallissa on ohjauspyörän painikkeet, joilla voi säätää jousituksen jäykkyyttä ja pakoputkiston ohjausventtiileiden tilaa.
Ainoastaan Ford Mustang GTD -mallissa on ohjauspyörän painikkeet, joilla voi säätää jousituksen jäykkyyttä ja pakoputkiston ohjausventtiileiden tilaa. Ohjauspyöräpainikkeiden avulla kuljettaja voi pitää katseensa tiessä sekä säätäessään Ford Mustang GTD:n suorituskykyä kaarteissa että auton ääniä kiihdytettäessä. Lisäksi pyöritettävän vaihteenvalitsimen edessä olevaan paneeliin on lisätty kaksi uutta painiketta, joiden avulla voi avata Track Apps -sivun ja aktivoida etuakselin nostotoiminnon, joka auttaa välttämään esteiden aiheuttamia kolhuja pysäköintialueilla ja ajotiellä.
Ford Motor Company
Ford Mustang GTD.
Ford Motor Company
Uusi Performance-mittaristo on ainutlaatuinen GTD-mallille. Mittariston edessä ja keskellä on vaihteenilmaisin ja kierroslukumittari, ja kaikki tarpeettomat tiedot on piilotettu pois näkyvistä.
Ford Motor Company
Ford Mustang GTD:ssä on 5,2-litrainen mekaanisesti ahdettu V8, josta saadaan tgehoa yli 800 hevosvoimaa. Kaksoiskytkinvaihteisto on 8-nopeuksinen.
Ford Motor Company
Ohjauspyöräpainikkeiden avulla kuljettaja voi pitää katseensa tiessä sekä säätäessään Ford Mustang GTD:n suorituskykyä kaarteissa että auton ääniä kiihdytettäessä.
Lisäksi pyöritettävän vaihteenvalitsimen edessä olevaan paneeliin on lisätty kaksi uutta painiketta, joiden avulla voi avata Track Apps -sivun ja aktivoida etuakselin nostotoiminnon, joka auttaa välttämään esteiden aiheuttamia kolhuja pysäköintialueilla ja ajotiellä.
3D-tulostettujen titaanisten vaihteenvalitsimien avulla kuljettajat voivat myös paremmin ohjata sitä, miten vakiovarusteena oleva kahdeksanvaihteinen kaksoiskytkinvaihteisto hallitsee ahdetun 5,2-litraisen V8-moottorin tavoiteltua yli 800 hevosvoiman tehoa.
Vaihteenvalitsimet ovat normaalia suuremmat ja niissä on kuusikulmainen kuviointi, joten ne ovat kevyet ja tarttuvapintaiset. Tämä on jälleen yksi esimerkki siitä, miten Ford hyödyntää moottoriurheilua ajokokemuksen parantamiseksi.
Titaaninen viimeistely on saatavana myös keskikonsolissa sijaitsevaan pyöritettävään vaihteenvalitsimeen.
GTD:n sisätilat on mahdollista nähdä ensimmäistä kertaa Le Mansissa.
Tinkimätöntä moottoriurheilutyyliä
Le Mansissa oli nähtävissä Ford Mustang GTD:n uusi Chroma Flame ulkoväri, joka on saatavana vain Ford Mustang GTD -malliin. Sen syvän viininpunainen sävy sopii täydellisesti Carbon-mallin verhoiluun.
Ford Mustang GTD -malliin on saatavana lisäksi ulkovärit Polymimetic Grey, Race Red, Shadow Black, Frozen White ja Lightning Blue.
Carbon-mallin hiilikuitukoria korostaakseen konepelti, katto ja takaosa on jätetty maalaamatta. Vanteet (alumiini tai magnesium) on viimeistelty Magnetite-pinnoitteella.
Samaan aikaan Mustang GTD:n Euroopan debyytin kanssa avataan myös hakukausi halukkaille ostajille. Potentiaaliset Mustang GTD-asiakkaat Euroopassa voivat ilmoittaa halukkuutensa uuden Mustang GTD:n ostamiseen TheMustangGTD.com -sivustolla 13. kesäkuuta klo 14.00 alkaen.
Ford Motor Company
Malliin on saatavana korinväriset tai kontrastimaalatut raidat. Samoin jarrusatulat saa maalattuna Grabber Blue, Race Red tai Black -värisiksi.
Mustang GTD:ssä on Mustangin uusimmat ohjelmistot. SYNC 4 -tietoviihdejärjestelmää 2 ohjaavassa Unreal Engine -pelitekniikassa on nyt Mustang GTD:lle räätälöidyt tervetulo- ja jäähyväisgrafiikat 13,2 tuuman kosketusnäytössä ja 12,4 tuuman digitaalisessa mittaristossa.
Jokaisessa kuudessa ajotilassa on näkyvissä Mustang GTD, ja uusi Performance-mittaristo on ainutlaatuinen GTD-mallille. Mittariston edessä ja keskellä on vaihteenilmaisin ja kierroslukumittari, ja kaikki tarpeettomat tiedot on piilotettu pois näkyvistä.
Hakemuskausi nyt auki Euroopassa
Samaan aikaan Mustang GTD:n Euroopan debyytin kanssa avataan myös hakukausi halukkaille ostajille. Potentiaaliset Mustang GTD-asiakkaat Euroopassa voivat ilmoittaa halukkuutensa uuden Mustang GTD:n ostamiseen TheMustangGTD.com -sivustolla 13. kesäkuuta klo 14.00 alkaen.
Ford-lehdistötiedote / Juha Peltonen
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
BBS:n taotut kevytmetallivanteet ovat näyttävät.
Juha Peltonen
BBS:n taotut kevytmetallivanteet ovat näyttävät.
Juha Peltonen
Uusi Kia EV3 on nähtävillä Kian osastolla Katajanokanlaiturilla 4.-7. heinäkuuta. Tapahtuma-alue on avoinna torstaista lauantaihin kello 11-22 ja sunnuntaina kello 11-16.
Kia
Uusi Kia EV3 on nähtävillä Kian osastolla Katajanokanlaiturilla 4.-7. heinäkuuta. Tapahtuma-alue on avoinna torstaista lauantaihin kello 11-22 ja sunnuntaina kello 11-16.
Kia
Alkukesä on ollut Suomessa poikkeuksellisen helteinen ja tukala koirille, jotka ovat alttiita lämpöhalvaukselle jo huomattavasti hellerajan alapuolella. Kesällä koiraa ei tule jättää koskaan yksin autoon, sillä pilvisenäkin päivänä auton sisälämpötila voi nousta sille vaarallisen kuumaksi. Vaikka koiranomistajia muistutetaan aiheesta aina kesän lähestyessä, ovat autoon jätetyt koirat olleet tänäkin vuonna ongelma.
@Marius Nagy 2020
Alkukesä on ollut Suomessa poikkeuksellisen helteinen ja tukala koirille, jotka ovat alttiita lämpöhalvaukselle jo huomattavasti hellerajan alapuolella. Kesällä koiraa ei tule jättää koskaan yksin autoon, sillä pilvisenäkin päivänä auton sisälämpötila voi nousta sille vaarallisen kuumaksi. Vaikka koiranomistajia muistutetaan aiheesta aina kesän lähestyessä, ovat autoon jätetyt koirat olleet tänäkin vuonna ongelma.
@Marius Nagy 2020
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Autoveron tuotto valtiolle laski peräti 22 % - syynä Suomeen rekisteröityjen ajoneuvojen lukumäärän ja päästötason lasku
Uusi suomalainen innovaatio ravistelee vaihtoautojen kauppaa
Tässä ovat Renaultin uuden sukupolven sähköpakettiautot
Ladattavat hybridit eivät ole alttiimpia vikaantumisille kuin muut: “Vain murto-osaan tulee suurempaa teknistä vikaa”
Mercedes-Benz tuo tarjolle SAE-Tason 3 autonomisen ajamisen
Talvilomalle sähköautolla? Viisi vinkkiä riittävään lataukseen ja turvalliseen matkantekoon
Ranskassa on jo 400 000 etanoliautoa – miksi Suomessa ei olla päästy kehitykseen mukaan?
Koeajossa Polestar 2 BST edition 230: Sähköpirulainen
K-Lataus ja yritysautoilujätti Drivalia merkittävään yhteistyöhön
Citroenilta uusi kompakti SUV
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
KOEAJOT
Koeajossa Polestar 2 BST edition 230: Sähköpirulainen
Koeajossa Honda e:NY1 Advance: Periaatteessa loistava
Koeajossa Porsche Cayenne E-Hybrid Coupé: Ajoon hiottu
Koeajossa Renault Clio E-Tech Hybrid 145 techno: Talous edellä
Koeajossa Mazda MX-5 2.0 (184) Skyactiv-G Homura MT: Kirkkain tähti viidestä
Koeajossa Peugeot 508 SW PSE Hybrid4 360 EAT8: Uudella ilmeellä
Koeajossa BYD Tang Black Edition: Tasokasta tilaa
Koeajossa Range Rover Sport P440e Plug-In Hybrid Dynamic HSE: Arvokas tyylitaituri
Koeajossa MG5 LR Luxury: Harvinaisuus
Koeajossa BYD Han: Laadukas tulokas
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
FOKUS MEDIA
Technicsiltä huippu nappikset
NADilta moduuleja ääniasennuksiin
Järeä päätevahvistin Canorilta
Ei ylä- eikä alaripustusta
Uudesti syntynyt
Sielukas kolmio Turun keskustassa: ”Olemme saaneet tästä juuri meidän näköisemme kodin”
Tri-ampattu kolmitie
Tehokas maakaapeli levysoittimille
PS Audion tähtidac
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
UUTTA
Autoveron tuotto valtiolle laski peräti 22 % - syynä Suomeen rekisteröityjen ajoneuvojen lukumäärän ja päästötason lasku
Uusi suomalainen innovaatio ravistelee vaihtoautojen kauppaa
Tässä ovat Renaultin uuden sukupolven sähköpakettiautot
Ladattavat hybridit eivät ole alttiimpia vikaantumisille kuin muut: “Vain murto-osaan tulee suurempaa teknistä vikaa”
Mercedes-Benz tuo tarjolle SAE-Tason 3 autonomisen ajamisen
KOEAJOT
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
Kaupallinen yhteistyö
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Autoveron tuotto valtiolle laski peräti 22 % - syynä Suomeen rekisteröityjen ajoneuvojen lukumäärän ja päästötason lasku
Uusi suomalainen innovaatio ravistelee vaihtoautojen kauppaa
Tässä ovat Renaultin uuden sukupolven sähköpakettiautot
Ladattavat hybridit eivät ole alttiimpia vikaantumisille kuin muut: “Vain murto-osaan tulee suurempaa teknistä vikaa”
Mercedes-Benz tuo tarjolle SAE-Tason 3 autonomisen ajamisen
Talvilomalle sähköautolla? Viisi vinkkiä riittävään lataukseen ja turvalliseen matkantekoon
Ranskassa on jo 400 000 etanoliautoa – miksi Suomessa ei olla päästy kehitykseen mukaan?
K-Lataus ja yritysautoilujätti Drivalia merkittävään yhteistyöhön
Citroenilta uusi kompakti SUV
Volkswagen näytti ensimmäisen vilauksen 20 000 euron hintaisesta täyssähköautosta
LUETUIMMAT
Volkswagen juhlii sähköisellä juhlamallistolla uusin hinnoin
Tässä on naistoimittajien valitsema Vuoden kompakti SUV
Uusi suomalainen innovaatio ravistelee vaihtoautojen kauppaa
Audin MHEV Plus -teknologia: uuden sukupolven hybridi
Olisiko vanhan auton omistajalla sittenkin varaa sähköautoon?
Mercedes-Benz E-sarja loisti Euro NCAP-testissä
Mercedeksen AMG-mallisto täydentyy uutuuksilla - testit käynnissä Lapissa
Porschen uusi Carrera S rouhii jopa 480 hevosvoimaa
Tällainen on palkittu Alpinen uusi täyssähköauto – Pohjoismaihin ensi vuonna
Opelilta mielenkiintoinen päänavaus sähköautoiluun - uusi Frontera maksaa saman verran voimalinjasta riippumatta
YHTEISTYÖSSÄ
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: PUHELINLIITTYMÄ.COM
Kilpailuta puhelinliittymäsi ja tankkaa auto säästöillä
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: Rengastukkurit.fi
Kevään Tulo – Valmista Autosi Kesäkauteen
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: Nopealaina.fi
Säästä rahaa ja aikaa: Parhaat autolainat 2024 vertailussa
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: Rahalaitos.fi
Rahoitusratkaisuja autounelmien toteuttamiseen
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: AXOLAINA.FI