Porsche Carrera S
K-Auto
Porschen uusi Carrera S rouhii jopa 480 hevosvoimaa
Porsche lisää 911-mallisarjaan uuden Carrera S:n. Sen 353 kW (480 hv) 3.0-litrainen turboahdettu bokserimoottori ja kattavampi vakiovarustelu sijoittavat mallin 911 Carreran ja vielä suorituskykyisemmän 911 Carrera GTS:n väliin.
Parannetun suorituskyvyn ja ajodynamiikan ansiosta se ylittää huomattavasti edeltäjänsä. Selkeä tehonlisäys ja lisävarusteet tarjoavat merkittävää lisäarvoa verrattuna 911 Carreraan.
Carrera S:n voimansiirtoa on uusittu, ja se saavuttaa suorituskykyarvot, jotka oli aiemmin määritetty 911 Carrera GTS:lle. Kattavampi vakiovarustelu ja lisääntyneet räätälöintivaihtoehdot 911 Carreraan verrattuna tekevät siitä houkuttelevan uuden jäsenen Carrera-malliperheeseen. Uusi malli on saatavana Coupé- ja Cabriolet-versioina.
Ikonista 3.0-litraista kaksoisturboahdettua kuusisylinteristä bokserimoottoria on perusteellisesti päivitetty uutta 911 Carrera S:ää varten. Tuloksena on tehonlisäys ja samanaikainen päästöjen vähennys. Sen teho on 353 kW (480 hv) ja vääntömomentti 530 Nm, mikä on 22 kW (30 hv) enemmän kuin edeltäjässä. Tämän suorituskyvyn ja tehokkuuden saavuttamiseksi Porsche asensi mm. uudet turboahtimet ja optimoidun ahtoilman jäähdytyksen. Uusi urheiluauto perustuu edellisen sukupolven 911 Turbo -mallien suunnitteluun. Carrera S Coupé kiihtyy 0–100 km/h 3,3 sekunnissa ja saavuttaa huippunopeuden 308 km/h. Kahdeksanvaihteinen Porsche-kaksoiskytkinvaihteisto (PDK) välittää tehon pyörille.
Kattava vakiovarustelu, eksklusiiviset vaihtoehdot
Porsche on merkittävästi uudistanut Carrera S:n vakiovarustelua, joka sisältää 20/21-tuumaiset Carrera S -vanteet, urheilupakoputkiston hopeanvärisillä pakoputkilla ja Porsche Torque Vectoring Plus (PTV+) -järjestelmän, joka ei ole saatavilla Carrera-malliin. Uusi jarrujärjestelmä tarjoaa merkittävän parannuksen ajodynamiikkaan. Järjestelmä, joka on jo tuttu 911 Carrera GTS:stä ja toimitetaan vakiona punaisilla jarrusatuloilla.
Lisävarusteena on saatavilla suorituskykyä parantavia vaihtoehtoja. Porsche tarjoaa mm. radalla testatun Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB) -järjestelmän ja PASM-urheilualustan, joka sisältää 10 millimetriä matalamman alustan yhdistettynä nelipyöräohjaukseen. Iskunvaimentimien hydrauliikkaa on optimoitu verrattuna edeltäjämalliin, mikä tarjoaa entistä paremman ajettavuuden lisääntyneellä tarkkuudella ja hienostuneella reagointikyvyllä. Ohjaus, yhdessä nelipyöräohjauksen kanssa, on tarkempi ja etuakselin kinematiikkaa on säädetty. Tämä varmistaa entistä ketterämmän ja tarkemman käsittelyn lisäten samalla merkittävästi vakautta suurilla nopeuksilla.
Elegantti sisustus
Carrera S:n korkeat laatu- ja eksklusiivisuusvaatimukset ovat yhtä lailla ilmeisiä auton sisätiloissa. Se toimitetaan vakiona mustalla nahkapaketilla. Istuimet, niskatuet, kojelauta, ovipaneelit ja valinnainen takaistuinjärjestelmä Coupéssa on verhoiltu sileällä nahalla. Kuten muissa Carrera-malleissa, taitettavat takaistuimet ovat saatavilla ilman lisämaksua vaihtoehtona vakiomalliselle kahden istuimen kokoonpanolle. Cabriolet on varustettu automaattisesti takaistuimilla.
Saatavilla on myös vaihtoehto, jossa on vielä laajempi nahkaverhoilu, joka kattaa suuret alueet sisätiloista – mukaan lukien hansikaslokeron kansi, istuiminen sivupaneelit ja selkänojan taustat. Pyynnöstä Porsche lisää kontrastitikkaukset Crayon-värillä.
Carrera S hyötyy myös koko mallisarjan päivitetystä vakiovarustelusta. Tämä sisältää elementtejä, kuten Matrix LED -ajovalot ja langattoman älypuhelimen laturin. Lisävarusteiden vaihtoehtoihin kuuluu etuakselin nostojärjestelmä, innovatiiviset HD-Matrix LED -ajovalot ja Sport Chrono -paketti, joka sisältää ratapäiville ihanteellisen Porsche Track Precision -sovelluksen.
Uusi 911 Carrera S on nyt tilattavissa takavetoisena Coupé- tai Cabriolet-mallina. Porsche 911 Carrera S Coupé-mallin hinta alkaen 253 916,57 euroa sisältäen arvonlisäveron, arvion autoverosta ja maakohtaisen varustelun, kun taas Cabriolet-malli hinta alkaen 280 377,13 euroa.
AutoBild / K-Auto
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Koeajossa Mercedes-Benz E-sarja 300 e T A: Moneen lähtöön
Jopa sata kilometriä eurolla – sähköautolla ajamisen edullisuus yllättää
Porsche parantaa digitaalista järjestelmäänsä
XPENG julkaisi ensimmäiset kuvat seuraavan sukupolven P7-sedanista
Moottori-lehti laski: Kannattaako vanha diesel-Volvo vaihtaa uudempaan – jopa sähköautoon?
Kilpailuta autolaina – voit löytää sopivan koron lainallesi
SEAT juhlii 75 vuoden taivaltaan
Ranskan presidentit ajavat DS:llä
Väärät varaosat voivat tulla kalliiksi – miksi sopivuus on tärkeää?
Kialla vahva myyntivuosi
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
... Lisää
KOEAJOT
Koeajossa Mercedes-Benz E-sarja 300 e T A: Moneen lähtöön
Koeajossa Opel Astra Sports Tourer GS 180 PHEV: Vihdoinkin!
Koeajossa Jeep Wrangler Sahara Power Soft Top 2.0 PHEV AT8: Aito asia
Koeajossa BMW i7 xDrive60: Uuden aallon huipulla
Koeajossa Renault Espace E-Tech full hybrid 200 techno esprit Alpine 4Control: Uuteen kategoriaan
Koeajossa Volkswagen ID.7 Pro Business Max: Tyylikäs sedan
Koeajossa Citroën ë-C4 Full Electric 156 Shine 54 kWh A: Matkamukava
Koeajossa Jeep Avenger Summit 54 kWh 156 hv: Ensimmäinen täyssähköinen Jeep
Koeajossa BMW i5 M60 xDrive Sedan: Edustavaan ajoon
Koeajossa Honda ZR-V Hybrid Advance: Nuorekas täydennys
... Lisää
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
... Lisää
FOKUS MEDIA
Taitelijapariskunnan koti Kööpenhaminassa yhdistää pohjoismaista muotoilua ja japanilaista estetiikkaa
Häiriötöntä verkkoyhteyttä
Ortofon Concorde -sarjalle jatkoa
Puutalokylä Helsingin sydämessä: ”Tämä on vähän tällaista Peppi Pitkätossu -meininkiä”
Valaistunut levysoitin
Rotelin minivahvistin/dac
EgglestonWorks Andra uudistuu
Lääkärin vastaanotto on nykyisin porilaissisustajan kerroksellisesti sisustettu koti
Omintakeinen dac-vahvistin
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
UUTTA
Koeajossa Mercedes-Benz E-sarja 300 e T A: Moneen lähtöön
Jopa sata kilometriä eurolla – sähköautolla ajamisen edullisuus yllättää
Porsche parantaa digitaalista järjestelmäänsä
XPENG julkaisi ensimmäiset kuvat seuraavan sukupolven P7-sedanista
Moottori-lehti laski: Kannattaako vanha diesel-Volvo vaihtaa uudempaan – jopa sähköautoon?
KOEAJOT
Koeajossa Mercedes-Benz E-sarja 300 e T A: Moneen lähtöön
Koeajossa Opel Astra Sports Tourer GS 180 PHEV: Vihdoinkin!
Koeajossa Jeep Wrangler Sahara Power Soft Top 2.0 PHEV AT8: Aito asia
Koeajossa BMW i7 xDrive60: Uuden aallon huipulla
Koeajossa Renault Espace E-Tech full hybrid 200 techno esprit Alpine 4Control: Uuteen kategoriaan
... Lisää
FOKUS MEDIA
Taitelijapariskunnan koti Kööpenhaminassa yhdistää pohjoismaista muotoilua ja japanilaista estetiikkaa
Häiriötöntä verkkoyhteyttä
Ortofon Concorde -sarjalle jatkoa
Puutalokylä Helsingin sydämessä: ”Tämä on vähän tällaista Peppi Pitkätossu -meininkiä”
Valaistunut levysoitin
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
LUETUINTA JUURI NYT
Kaupallinen yhteistyö
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Jopa sata kilometriä eurolla – sähköautolla ajamisen edullisuus yllättää
Porsche parantaa digitaalista järjestelmäänsä
XPENG julkaisi ensimmäiset kuvat seuraavan sukupolven P7-sedanista
Moottori-lehti laski: Kannattaako vanha diesel-Volvo vaihtaa uudempaan – jopa sähköautoon?
SEAT juhlii 75 vuoden taivaltaan
Ranskan presidentit ajavat DS:llä
Kialla vahva myyntivuosi
Harrasteautokausi on käsillä – vanha auto vaatii erityistä huomiota liikenteessä
Huoli rahasta jarruttaa suomalaisia autokaupoilla
Polestarilta akkujen kuntotodistukset käytettyihin malleihin
... Lisää uutisia
LUETUIMMAT
Teslan Cybertruck on ollut täysi katastrofi
Moottori-lehti laski: Kannattaako vanha diesel-Volvo vaihtaa uudempaan – jopa sähköautoon?
Koeajossa Opel Astra Sports Tourer GS 180 PHEV: Vihdoinkin!
Volkswagen sähköautojen markkinajohtaja – ID.4 Suomen suosituin nelivetoinen sähköauto
Volkswagenin ID.4-mallisto laajenee uusilla edullisemmilla Comfort-versioilla
Citroënin sähköautojen hintavallankumous voimistuu – uusi ë-C3 You Limited on Suomen halvin sähköauto
Jopa sata kilometriä eurolla – sähköautolla ajamisen edullisuus yllättää
Koeajossa Renault Espace E-Tech full hybrid 200 techno esprit Alpine 4Control: Uuteen kategoriaan
Koeajossa BMW i7 xDrive60: Uuden aallon huipulla
Koeajossa Volkswagen ID.7 Pro Business Max: Tyylikäs sedan
YHTEISTYÖSSÄ
Kilpailuta autolaina – voit löytää sopivan koron lainallesi
Väärät varaosat voivat tulla kalliiksi – miksi sopivuus on tärkeää?
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: CARVERTICAL
Suurin huijaus autoalalla 2020-luvulla?
Moottoriurheilu digitaalisessa maailmassa: Parhaat autopelit
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: RAHALAITOS.FI