Porsche Carrera S
K-Auto
Porschen uusi Carrera S rouhii jopa 480 hevosvoimaa
Porsche lisää 911-mallisarjaan uuden Carrera S:n. Sen 353 kW (480 hv) 3.0-litrainen turboahdettu bokserimoottori ja kattavampi vakiovarustelu sijoittavat mallin 911 Carreran ja vielä suorituskykyisemmän 911 Carrera GTS:n väliin.
Parannetun suorituskyvyn ja ajodynamiikan ansiosta se ylittää huomattavasti edeltäjänsä. Selkeä tehonlisäys ja lisävarusteet tarjoavat merkittävää lisäarvoa verrattuna 911 Carreraan.
Carrera S:n voimansiirtoa on uusittu, ja se saavuttaa suorituskykyarvot, jotka oli aiemmin määritetty 911 Carrera GTS:lle. Kattavampi vakiovarustelu ja lisääntyneet räätälöintivaihtoehdot 911 Carreraan verrattuna tekevät siitä houkuttelevan uuden jäsenen Carrera-malliperheeseen. Uusi malli on saatavana Coupé- ja Cabriolet-versioina.
Ikonista 3.0-litraista kaksoisturboahdettua kuusisylinteristä bokserimoottoria on perusteellisesti päivitetty uutta 911 Carrera S:ää varten. Tuloksena on tehonlisäys ja samanaikainen päästöjen vähennys. Sen teho on 353 kW (480 hv) ja vääntömomentti 530 Nm, mikä on 22 kW (30 hv) enemmän kuin edeltäjässä. Tämän suorituskyvyn ja tehokkuuden saavuttamiseksi Porsche asensi mm. uudet turboahtimet ja optimoidun ahtoilman jäähdytyksen. Uusi urheiluauto perustuu edellisen sukupolven 911 Turbo -mallien suunnitteluun. Carrera S Coupé kiihtyy 0–100 km/h 3,3 sekunnissa ja saavuttaa huippunopeuden 308 km/h. Kahdeksanvaihteinen Porsche-kaksoiskytkinvaihteisto (PDK) välittää tehon pyörille.
Kattava vakiovarustelu, eksklusiiviset vaihtoehdot
Porsche on merkittävästi uudistanut Carrera S:n vakiovarustelua, joka sisältää 20/21-tuumaiset Carrera S -vanteet, urheilupakoputkiston hopeanvärisillä pakoputkilla ja Porsche Torque Vectoring Plus (PTV+) -järjestelmän, joka ei ole saatavilla Carrera-malliin. Uusi jarrujärjestelmä tarjoaa merkittävän parannuksen ajodynamiikkaan. Järjestelmä, joka on jo tuttu 911 Carrera GTS:stä ja toimitetaan vakiona punaisilla jarrusatuloilla.
Lisävarusteena on saatavilla suorituskykyä parantavia vaihtoehtoja. Porsche tarjoaa mm. radalla testatun Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB) -järjestelmän ja PASM-urheilualustan, joka sisältää 10 millimetriä matalamman alustan yhdistettynä nelipyöräohjaukseen. Iskunvaimentimien hydrauliikkaa on optimoitu verrattuna edeltäjämalliin, mikä tarjoaa entistä paremman ajettavuuden lisääntyneellä tarkkuudella ja hienostuneella reagointikyvyllä. Ohjaus, yhdessä nelipyöräohjauksen kanssa, on tarkempi ja etuakselin kinematiikkaa on säädetty. Tämä varmistaa entistä ketterämmän ja tarkemman käsittelyn lisäten samalla merkittävästi vakautta suurilla nopeuksilla.
Elegantti sisustus
Carrera S:n korkeat laatu- ja eksklusiivisuusvaatimukset ovat yhtä lailla ilmeisiä auton sisätiloissa. Se toimitetaan vakiona mustalla nahkapaketilla. Istuimet, niskatuet, kojelauta, ovipaneelit ja valinnainen takaistuinjärjestelmä Coupéssa on verhoiltu sileällä nahalla. Kuten muissa Carrera-malleissa, taitettavat takaistuimet ovat saatavilla ilman lisämaksua vaihtoehtona vakiomalliselle kahden istuimen kokoonpanolle. Cabriolet on varustettu automaattisesti takaistuimilla.
Saatavilla on myös vaihtoehto, jossa on vielä laajempi nahkaverhoilu, joka kattaa suuret alueet sisätiloista – mukaan lukien hansikaslokeron kansi, istuiminen sivupaneelit ja selkänojan taustat. Pyynnöstä Porsche lisää kontrastitikkaukset Crayon-värillä.
Carrera S hyötyy myös koko mallisarjan päivitetystä vakiovarustelusta. Tämä sisältää elementtejä, kuten Matrix LED -ajovalot ja langattoman älypuhelimen laturin. Lisävarusteiden vaihtoehtoihin kuuluu etuakselin nostojärjestelmä, innovatiiviset HD-Matrix LED -ajovalot ja Sport Chrono -paketti, joka sisältää ratapäiville ihanteellisen Porsche Track Precision -sovelluksen.
Uusi 911 Carrera S on nyt tilattavissa takavetoisena Coupé- tai Cabriolet-mallina. Porsche 911 Carrera S Coupé-mallin hinta alkaen 253 916,57 euroa sisältäen arvonlisäveron, arvion autoverosta ja maakohtaisen varustelun, kun taas Cabriolet-malli hinta alkaen 280 377,13 euroa.
AutoBild / K-Auto
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Mercedeksen AMG-mallisto täydentyy uutuuksilla - testit käynnissä Lapissa
Porschen uusi Carrera S rouhii jopa 480 hevosvoimaa
Yksityisteiden liikenneturvallisuus herättää kysymyksiä järkyttävän liikenneonnettomuuden jälkeen
Yllättävän moni ajaa talvella vaarallisella autolla
Nämä käytetyt autot kävivät kaupaksi vuonna 2024
K-Auton käytettyjen autojen kauppa kävi viime vuonna
Mercedes-Benz yhä Suomessa saksalaisten premium-merkkien kärki
Volvo tyytyväinen myyntilukuihinsa
Autokaupan vuosi 2024 oli kehno – vuodesta 2025 odotetaan parempaa
Perinteiset huoltoasemat katoavat – pudotusta jopa 45 %
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
KOEAJOT
Koeajossa Renault Clio E-Tech Hybrid 145 techno: Talous edellä
Koeajossa Mazda MX-5 2.0 (184) Skyactiv-G Homura MT: Kirkkain tähti viidestä
Koeajossa Peugeot 508 SW PSE Hybrid4 360 EAT8: Uudella ilmeellä
Koeajossa BYD Tang Black Edition: Tasokasta tilaa
Koeajossa Range Rover Sport P440e Plug-In Hybrid Dynamic HSE: Arvokas tyylitaituri
Koeajossa MG5 LR Luxury: Harvinaisuus
Koeajossa BYD Han: Laadukas tulokas
Koeajossa Toyota Hilux Double Cab 4WD 2.8D GR Sport A: Lähes keräilykappale
Koeajossa Mercedes-AMG SL 43: Päivitetty legenda
Toyota GR Supra 3.0 eFuel: Muunnelma käy synteettisellä bensiinillä – ja on varustettu uskomattoman hienolla 6-portaisella manuaalivaihteistolla!
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
FOKUS MEDIA
Kaiutin Mundorf-päivityksellä
Suomen kaunein koti 2024 -kisan finalisteilla on kakkoskotina viehkeä kaksio Helsingissä
Desibelejä tuplabassosta
Cd-soitin satasella
PMC:ltä uusi Prophecy-kaiutinsarja
Kaapelivalmistajan kaiutin
Järeä päätevahvistin Canorilta
Mäntyharjulla vietetään huvilajoulua Marikin tapaan
Yksi eteen, kahdeksan taakse
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
UUTTA
Mercedeksen AMG-mallisto täydentyy uutuuksilla - testit käynnissä Lapissa
Porschen uusi Carrera S rouhii jopa 480 hevosvoimaa
Yksityisteiden liikenneturvallisuus herättää kysymyksiä järkyttävän liikenneonnettomuuden jälkeen
Yllättävän moni ajaa talvella vaarallisella autolla
Nämä käytetyt autot kävivät kaupaksi vuonna 2024
KOEAJOT
Koeajossa Renault Clio E-Tech Hybrid 145 techno: Talous edellä
Koeajossa Mazda MX-5 2.0 (184) Skyactiv-G Homura MT: Kirkkain tähti viidestä
Koeajossa Peugeot 508 SW PSE Hybrid4 360 EAT8: Uudella ilmeellä
Koeajossa BYD Tang Black Edition: Tasokasta tilaa
Koeajossa Range Rover Sport P440e Plug-In Hybrid Dynamic HSE: Arvokas tyylitaituri
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
LUETUINTA JUURI NYT
Kaupallinen yhteistyö
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Mercedeksen AMG-mallisto täydentyy uutuuksilla - testit käynnissä Lapissa
Porschen uusi Carrera S rouhii jopa 480 hevosvoimaa
Yksityisteiden liikenneturvallisuus herättää kysymyksiä järkyttävän liikenneonnettomuuden jälkeen
Yllättävän moni ajaa talvella vaarallisella autolla
Nämä käytetyt autot kävivät kaupaksi vuonna 2024
K-Auton käytettyjen autojen kauppa kävi viime vuonna
Autokaupan vuosi 2024 oli kehno – vuodesta 2025 odotetaan parempaa
Sähköautojen myynnin oletetaan kääntyvän kovaan kasvuun tänä vuonna
Volkswagen ID.7 GTX rajulla matkalla – miten sähköauto selviää?
Teslan myynti sakkaa Euroopassa
LUETUIMMAT
Teslan myynti sakkaa Euroopassa
Volkswagen ID.7 GTX rajulla matkalla – miten sähköauto selviää?
Renault tuo täyssähköisen tykin tuotantoon - nollasta sataan 3,5 sekunnissa
Tällainen on uusi Toyota Urban Cruiser – Suomeen ensi syksynä
Koeajossa Mazda MX-5 2.0 (184) Skyactiv-G Homura MT: Kirkkain tähti viidestä
Sähköautojen myynti yhä jumissa – Toyota jyrää tilastojen kärjessä
Audi saksalaisten premium-autojen ykkönen Suomessa
Sähköautoihin vaihteistoja – lisää rangea
Idästä tuulee – kaksi uutta halpissähköautoa Suomeen
Koeajossa BYD Tang Black Edition: Tasokasta tilaa
YHTEISTYÖSSÄ
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: PUHELINLIITTYMÄ.COM
Kilpailuta puhelinliittymäsi ja tankkaa auto säästöillä
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: Rengastukkurit.fi
Kevään Tulo – Valmista Autosi Kesäkauteen
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: Nopealaina.fi
Säästä rahaa ja aikaa: Parhaat autolainat 2024 vertailussa
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: Rahalaitos.fi
Rahoitusratkaisuja autounelmien toteuttamiseen
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: AXOLAINA.FI