Ranskan presidentit ajavat DS:llä

Toisen maailmansodan päättymisen 80. juhlapäivän kunniaksi Ranskan presidentti Emmanuel Macron sai käyttöönsä DS Automobilesin erikois­val­mis­taman DS N°8:n.

Auto Bild.Uutiset

Pre­si­den­til­li­nen DS N°8 on vä­ril­tään Sap­p­hi­re Blue -si­ni­nen. Au­ton Lu­mi­nasc­reen-mas­kiin on tuo­tu si­nis­tä, val­kois­ta ja pu­nais­ta, jot­ka edus­ta­vat Rans­kan li­pun vä­riä. Mui­ta Tri­co­lo­ri-mer­kin­tö­jä löy­tyy myös au­ton etu- ja ta­ka­o­sas­ta. 

Rans­ka­lai­set ver­hoi­lui­hin ja puu­ma­te­ri­aa­lei­hin eri­kois­tu­neet kä­si­työ­pa­jat, ku­ten Li­son de Cau­nes, Métap­ho­res ja Ate­lier Log­non ovat aut­ta­neet luo­maan pre­si­den­tin käyt­töön tar­koi­te­tus­ta DS N°8:sta eri­tyi­sen ai­nut­laa­tui­sen. Li­säk­si rans­ka­lai­nen pans­sa­roin­tei­hin eri­kois­tu­nut Cen­ti­gon on teh­nyt au­tos­ta so­pi­van Rans­kan ta­sa­val­lan pre­si­den­tin käyt­töön. 

DS-mal­leil­la on pit­kä yh­tei­nen his­to­ria Rans­kan pre­si­dent­tien edus­tu­sau­toi­na. Jo vuon­na 1958 Char­les de Gaul­le käyt­ti hie­noa DS 19 -mal­lia.

Ro­bert Chap­ron sai käyt­töön­sä puo­les­taan pi­den­ne­tyn DS 21 -mal­lin (6,53 m) vuon­na 1968 ja Ge­or­ges Pom­pi­dou ajoi niin ikään pi­den­ne­tyl­lä SM:llä (5,6 m) vuo­des­ta 1972.

Vuon­na 2012 Fran­çois Hol­lan­de käyt­ti DS 5 -au­to­aan vir­kaa­nas­tu­jai­sis­saan, ja sii­tä tuli myö­hem­min myös hä­nen vi­ral­li­nen edus­tu­sau­ton­sa. DS 7 Cros­s­back oli käy­tös­sä puo­les­taan Em­ma­nu­el Mac­ro­nin vir­kaa­nas­tu­jai­sis­sa, ja DS 7 ÉLYS­ÉE on ol­lut Rans­kan pre­si­dent­ti­kans­li­an vi­ral­li­nen au­to vuo­des­ta 2021 eteen­päin. Uu­si pre­si­den­til­li­nen DS N°8 on luon­nol­li­nen jat­ku­mo DS Au­to­mo­bi­le­sin ja Rans­kan pre­si­den­tin pit­käl­li­ses­sä yh­teis­työs­sä.

Au­to­Bild / DS Au­to­mo­bi­les

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Keulaa hallitsevat kapeat mutta tehokkaat lediajovalot sekä leveä latausluukku.

Keulaa hallitsevat kapeat mutta tehokkaat lediajovalot sekä leveä latausluukku.

Juha Peltonen

Koeajossa Honda e:NY1 Advance: Periaatteessa loistava

Auto Bild.Koeajot
Keulaa hallitsevat kapeat mutta tehokkaat lediajovalot sekä leveä latausluukku.

Keulaa hallitsevat kapeat mutta tehokkaat lediajovalot sekä leveä latausluukku.

Juha Peltonen

Koeajossa Honda e:NY1 Advance: Periaatteessa loistava

Auto Bild.Koeajot
Tarkempaa tietoa Suzuki eVitaran suorituskyvystä, toimintamatkoista sekä varustetasoista annetaan lähempänä myynnin alkua. Hinnat pyritään vahvistamaan mahdollisimman pian, mikä tarkoittaa tämän hetken tietojen mukaan kevättä 2025.

Tarkempaa tietoa Suzuki eVitaran suorituskyvystä, toimintamatkoista sekä varustetasoista annetaan lähempänä myynnin alkua. Hinnat pyritään vahvistamaan mahdollisimman pian, mikä tarkoittaa tämän hetken tietojen mukaan kevättä 2025.

Suzuki

Suzuki eVitara: Tällainen on Suzukin ensimmäinen täyssähköauto, joka tulee markkinoille etu- ja nelivetoisena

Auto Bild.Uutiset
Tarkempaa tietoa Suzuki eVitaran suorituskyvystä, toimintamatkoista sekä varustetasoista annetaan lähempänä myynnin alkua. Hinnat pyritään vahvistamaan mahdollisimman pian, mikä tarkoittaa tämän hetken tietojen mukaan kevättä 2025.

Tarkempaa tietoa Suzuki eVitaran suorituskyvystä, toimintamatkoista sekä varustetasoista annetaan lähempänä myynnin alkua. Hinnat pyritään vahvistamaan mahdollisimman pian, mikä tarkoittaa tämän hetken tietojen mukaan kevättä 2025.

Suzuki

Suzuki eVitara: Tällainen on Suzukin ensimmäinen täyssähköauto, joka tulee markkinoille etu- ja nelivetoisena

Auto Bild.Uutiset

Suomeenkin tullut uusi kiinalaisbrändi XPENG vannoo tekoälyn nimeen

Auto Bild.Uutiset

Suomeenkin tullut uusi kiinalaisbrändi XPENG vannoo tekoälyn nimeen

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN