Ranskan presidentit ajavat DS:llä

Toisen maailmansodan päättymisen 80. juhlapäivän kunniaksi Ranskan presidentti Emmanuel Macron sai käyttöönsä DS Automobilesin erikois­val­mis­taman DS N°8:n.

Auto Bild.Uutiset

Pre­si­den­til­li­nen DS N°8 on vä­ril­tään Sap­p­hi­re Blue -si­ni­nen. Au­ton Lu­mi­nasc­reen-mas­kiin on tuo­tu si­nis­tä, val­kois­ta ja pu­nais­ta, jot­ka edus­ta­vat Rans­kan li­pun vä­riä. Mui­ta Tri­co­lo­ri-mer­kin­tö­jä löy­tyy myös au­ton etu- ja ta­ka­o­sas­ta. 

Rans­ka­lai­set ver­hoi­lui­hin ja puu­ma­te­ri­aa­lei­hin eri­kois­tu­neet kä­si­työ­pa­jat, ku­ten Li­son de Cau­nes, Métap­ho­res ja Ate­lier Log­non ovat aut­ta­neet luo­maan pre­si­den­tin käyt­töön tar­koi­te­tus­ta DS N°8:sta eri­tyi­sen ai­nut­laa­tui­sen. Li­säk­si rans­ka­lai­nen pans­sa­roin­tei­hin eri­kois­tu­nut Cen­ti­gon on teh­nyt au­tos­ta so­pi­van Rans­kan ta­sa­val­lan pre­si­den­tin käyt­töön. 

DS-mal­leil­la on pit­kä yh­tei­nen his­to­ria Rans­kan pre­si­dent­tien edus­tu­sau­toi­na. Jo vuon­na 1958 Char­les de Gaul­le käyt­ti hie­noa DS 19 -mal­lia.

Ro­bert Chap­ron sai käyt­töön­sä puo­les­taan pi­den­ne­tyn DS 21 -mal­lin (6,53 m) vuon­na 1968 ja Ge­or­ges Pom­pi­dou ajoi niin ikään pi­den­ne­tyl­lä SM:llä (5,6 m) vuo­des­ta 1972.

Vuon­na 2012 Fran­çois Hol­lan­de käyt­ti DS 5 -au­to­aan vir­kaa­nas­tu­jai­sis­saan, ja sii­tä tuli myö­hem­min myös hä­nen vi­ral­li­nen edus­tu­sau­ton­sa. DS 7 Cros­s­back oli käy­tös­sä puo­les­taan Em­ma­nu­el Mac­ro­nin vir­kaa­nas­tu­jai­sis­sa, ja DS 7 ÉLYS­ÉE on ol­lut Rans­kan pre­si­dent­ti­kans­li­an vi­ral­li­nen au­to vuo­des­ta 2021 eteen­päin. Uu­si pre­si­den­til­li­nen DS N°8 on luon­nol­li­nen jat­ku­mo DS Au­to­mo­bi­le­sin ja Rans­kan pre­si­den­tin pit­käl­li­ses­sä yh­teis­työs­sä.

Au­to­Bild / DS Au­to­mo­bi­les

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Hybri­diu­u­ti­sointi ei ole romuttanut mielikuvaa sähköistetyistä ajoneuvoista: “Ajokokemus muuttaa asenteita”

Auto Bild.Uutiset

Hybri­diu­u­ti­sointi ei ole romuttanut mielikuvaa sähköistetyistä ajoneuvoista: “Ajokokemus muuttaa asenteita”

Auto Bild.Uutiset

K-Auto

K-Auto luottaa tulevaisuuteen markkinoiden hankaluuksista huolimatta

Auto Bild.Uutiset

K-Auto

K-Auto luottaa tulevaisuuteen markkinoiden hankaluuksista huolimatta

Auto Bild.Uutiset
Yksi Hennessey Venom F5-M Roadsterin ilmeisimmistä tunnusmerkeistä on valtava, 55-tuumainen (1 400 mm) ”selkäevä”, joka ulottuu kattoon asennetusta scoopista suoraan takaosan reunaan.

Yksi Hennessey Venom F5-M Roadsterin ilmeisimmistä tunnusmerkeistä on valtava, 55-tuumainen (1 400 mm) ”selkäevä”, joka ulottuu kattoon asennetusta scoopista suoraan takaosan reunaan.

Hennessey Performance

Tiesitkö, mikä on tällä hetkellä maailman tehokkain manua­a­li­vaih­teinen superauto? Onko se Koenigsegg CC850? Huippunopeutta yli 480 km/h!

Auto Bild.Superautot
Yksi Hennessey Venom F5-M Roadsterin ilmeisimmistä tunnusmerkeistä on valtava, 55-tuumainen (1 400 mm) ”selkäevä”, joka ulottuu kattoon asennetusta scoopista suoraan takaosan reunaan.

Yksi Hennessey Venom F5-M Roadsterin ilmeisimmistä tunnusmerkeistä on valtava, 55-tuumainen (1 400 mm) ”selkäevä”, joka ulottuu kattoon asennetusta scoopista suoraan takaosan reunaan.

Hennessey Performance

Tiesitkö, mikä on tällä hetkellä maailman tehokkain manua­a­li­vaih­teinen superauto? Onko se Koenigsegg CC850? Huippunopeutta yli 480 km/h!

Auto Bild.Superautot

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN