Citroën tuo markkinoille Suomen pienimmän, ketterimmän ja edullisimman täyssäh­kö­pa­ket­ti­auton - Uusi ë-C3 Van on täällä

Citroën tuo Suomen markkinoille täysin uuden ë-C3 Vanin, joka on hinnaltaan Suomen edullisin täyssäh­kö­pa­ket­tiauto.

Auto Bild.Uutiset

Uu­tuus pe­rus­tuu uu­den su­ku­pol­ven ë-C3-hen­ki­lö­au­to­mal­liin ja on suun­ni­tel­tu muun mu­as­sa pie­ny­ri­tys­ten, huol­to­pal­ve­lui­den ja kau­pun­ki­ja­ke­lun tar­pei­siin, mut­ta pal­ve­le­maan kaik­kia, jot­ka hyö­ty­vät kom­pak­tis­ta koos­ta ja riit­tä­väs­tä toi­min­ta­mat­kas­ta.

ë-C3:n ta­voit­tee­na on teh­dä säh­köi­ses­tä hyö­ty­a­jo­neu­vos­ta re­a­lis­ti­nen vaih­to­eh­to mah­dol­li­sim­man mo­nel­le am­mat­ti­lai­sel­le – il­man komp­ro­mis­se­ja ajet­ta­vuu­den, mu­ka­vuu­den tai tek­nii­kan suh­teen – ym­pä­ris­tö ja pääs­tö­ar­vot huo­mi­oi­den.

Uu­den ë-C3 Va­nin voi­ma­lin­jan pe­rus­ta­na on 84 kW (113 hv) tar­jo­a­va 44 kWh LFP-ak­ku, joka mah­dol­lis­taa jopa yli 320 ki­lo­met­rin toi­min­ta­mat­kan (WLTP). Ar­kea hel­pot­taa pi­ka­la­taus (100 kW) jol­la 20–80 % la­taus­ta­so saa­vu­te­taan jopa 26 mi­nuu­tis­sa.

ë-C3 Van on en­sim­mäi­nen Cit­roë­nin pa­ket­ti­au­to, jos­sa on va­ki­o­na Cit­roën Ad­van­ced Com­fort® -jou­si­tus. Kul­jet­ta­jan mu­ka­vuut­ta li­sää­vät oh­jaa­mon miel­lyt­tä­vä akus­tiik­ka, help­po­käyt­töi­nen ja vi­su­aa­li­ses­ti rau­hal­li­nen ko­je­lau­ta sekä Max-ver­si­on Cit­roën Ad­van­ced Com­fort® -is­tui­met ja tal­vi­va­rus­teet, ku­ten ra­tin­läm­mi­tys.

Kau­pun­ki­a­jos­sa ë-C3 Van erot­tuu eri­tyi­ses­ti ket­te­ryy­del­lään ja kom­pak­teil­la mi­toil­laan. Vain 4015 mm pi­tuus ja kor­ke­an is­tu­ma-asen­non tuo­ma eri­no­mai­nen nä­ky­vyys te­ke­vät sii­tä hel­pon kä­si­tel­lä ah­tais­sa­kin pai­kois­sa tai py­sä­köin­ti­hal­leis­sa. Kom­pak­teis­ta ul­ko­mi­tois­ta huo­li­mat­ta se tar­jo­aa lois­ta­van ti­la­te­hok­kuu­den. Ket­te­ryys ja help­po käy­tet­tä­vyys te­kee ë-C3 Va­nis­ta poik­keuk­sel­li­sen hy­vän työ­ka­lun haas­ta­vis­sa ym­pä­ris­tös­sä toi­mi­vil­le kul­jet­ta­jil­le.

Ta­va­ra­ti­la on kool­taan 1 220 lit­raa ja kuor­man­kan­to­ky­ky 419 kg, mikä riit­tää lä­hes kaik­keen ë-C3 Va­nin kul­jet­ta­miin toi­mi­tu­se­riin ja ja­ke­lu­lo­gis­tiik­kaan. Ta­va­ra­ti­lan lat­tia on ta­sai­nen, ja kuor­ma­ti­la on suun­ni­tel­tu mah­dol­li­sim­man help­po­käyt­töi­sek­si myös tois­tu­vas­sa kuor­mauk­ses­sa. Oh­jaa­mo on säi­lyt­tä­nyt ë-C3-hen­ki­lö­au­ton mu­ka­vuu­den ja er­go­no­mi­an, jo­ten pit­ki­ä­kin ajo­päi­viä var­ten olo­suh­teet ovat mer­kit­tä­väs­ti pa­rem­mat kuin mo­nis­sa pe­rin­tei­sis­sä pa­ket­ti­au­tois­sa.

Cit­roën ë-C3 Van jat­kaa mer­kin pe­rin­net­tä tuo­da ar­kie­lä­mään so­pi­via, jär­ke­viä ja edul­li­sia rat­kai­su­ja. Uu­si ë-C3 Van tar­jo­aa­kin Suo­men edul­li­sim­man säh­kö­pa­ket­ti­au­ton, joka on ta­lou­del­li­nen ajaa ja yl­lä­pi­tää sekä help­po­käyt­töi­nen – il­man komp­ro­mis­se­ja mu­ka­vuu­den tai tek­nii­kan suh­teen.

Uu­den Cit­roën ë-C3 Va­nin ar­von­li­sä­ve­rol­li­set ko­ko­nais­hin­nat al­ka­vat 27 790 eu­ros­ta (You-va­rus­te­ver­sio) ja 31 790 eu­ros­ta (Max-ver­sio). Myyn­ti on nyt al­ka­nut ja tuo­te on saa­ta­vil­la kai­kil­la Cit­roën-jäl­leen­myy­jil­lä.

Au­to­bild / Cit­ro­en

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Vesa Kalske ja Tiina Märijärvi

Vesa Kalske ja Tiina Märijärvi

Työsuhdeautot sähköistyvät vauhdilla

Auto Bild.Uutiset
Vesa Kalske ja Tiina Märijärvi

Vesa Kalske ja Tiina Märijärvi

Työsuhdeautot sähköistyvät vauhdilla

Auto Bild.Uutiset

Näitä autoja nuoret ostavat

Auto Bild.Uutiset

Näitä autoja nuoret ostavat

Auto Bild.Uutiset

Liiken­neym­py­rässä ei edelleenkään osata ajaa oikein - tässä syy

Auto Bild.Uutiset

Liiken­neym­py­rässä ei edelleenkään osata ajaa oikein - tässä syy

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN