Citroën tuo markkinoille Suomen pienimmän, ketterimmän ja edullisimman täyssäh­kö­pa­ket­ti­auton - Uusi ë-C3 Van on täällä

Citroën tuo Suomen markkinoille täysin uuden ë-C3 Vanin, joka on hinnaltaan Suomen edullisin täyssäh­kö­pa­ket­tiauto.

Auto Bild.Uutiset

Uu­tuus pe­rus­tuu uu­den su­ku­pol­ven ë-C3-hen­ki­lö­au­to­mal­liin ja on suun­ni­tel­tu muun mu­as­sa pie­ny­ri­tys­ten, huol­to­pal­ve­lui­den ja kau­pun­ki­ja­ke­lun tar­pei­siin, mut­ta pal­ve­le­maan kaik­kia, jot­ka hyö­ty­vät kom­pak­tis­ta koos­ta ja riit­tä­väs­tä toi­min­ta­mat­kas­ta.

ë-C3:n ta­voit­tee­na on teh­dä säh­köi­ses­tä hyö­ty­a­jo­neu­vos­ta re­a­lis­ti­nen vaih­to­eh­to mah­dol­li­sim­man mo­nel­le am­mat­ti­lai­sel­le – il­man komp­ro­mis­se­ja ajet­ta­vuu­den, mu­ka­vuu­den tai tek­nii­kan suh­teen – ym­pä­ris­tö ja pääs­tö­ar­vot huo­mi­oi­den.

Uu­den ë-C3 Va­nin voi­ma­lin­jan pe­rus­ta­na on 84 kW (113 hv) tar­jo­a­va 44 kWh LFP-ak­ku, joka mah­dol­lis­taa jopa yli 320 ki­lo­met­rin toi­min­ta­mat­kan (WLTP). Ar­kea hel­pot­taa pi­ka­la­taus (100 kW) jol­la 20–80 % la­taus­ta­so saa­vu­te­taan jopa 26 mi­nuu­tis­sa.

ë-C3 Van on en­sim­mäi­nen Cit­roë­nin pa­ket­ti­au­to, jos­sa on va­ki­o­na Cit­roën Ad­van­ced Com­fort® -jou­si­tus. Kul­jet­ta­jan mu­ka­vuut­ta li­sää­vät oh­jaa­mon miel­lyt­tä­vä akus­tiik­ka, help­po­käyt­töi­nen ja vi­su­aa­li­ses­ti rau­hal­li­nen ko­je­lau­ta sekä Max-ver­si­on Cit­roën Ad­van­ced Com­fort® -is­tui­met ja tal­vi­va­rus­teet, ku­ten ra­tin­läm­mi­tys.

Kau­pun­ki­a­jos­sa ë-C3 Van erot­tuu eri­tyi­ses­ti ket­te­ryy­del­lään ja kom­pak­teil­la mi­toil­laan. Vain 4015 mm pi­tuus ja kor­ke­an is­tu­ma-asen­non tuo­ma eri­no­mai­nen nä­ky­vyys te­ke­vät sii­tä hel­pon kä­si­tel­lä ah­tais­sa­kin pai­kois­sa tai py­sä­köin­ti­hal­leis­sa. Kom­pak­teis­ta ul­ko­mi­tois­ta huo­li­mat­ta se tar­jo­aa lois­ta­van ti­la­te­hok­kuu­den. Ket­te­ryys ja help­po käy­tet­tä­vyys te­kee ë-C3 Va­nis­ta poik­keuk­sel­li­sen hy­vän työ­ka­lun haas­ta­vis­sa ym­pä­ris­tös­sä toi­mi­vil­le kul­jet­ta­jil­le.

Ta­va­ra­ti­la on kool­taan 1 220 lit­raa ja kuor­man­kan­to­ky­ky 419 kg, mikä riit­tää lä­hes kaik­keen ë-C3 Va­nin kul­jet­ta­miin toi­mi­tu­se­riin ja ja­ke­lu­lo­gis­tiik­kaan. Ta­va­ra­ti­lan lat­tia on ta­sai­nen, ja kuor­ma­ti­la on suun­ni­tel­tu mah­dol­li­sim­man help­po­käyt­töi­sek­si myös tois­tu­vas­sa kuor­mauk­ses­sa. Oh­jaa­mo on säi­lyt­tä­nyt ë-C3-hen­ki­lö­au­ton mu­ka­vuu­den ja er­go­no­mi­an, jo­ten pit­ki­ä­kin ajo­päi­viä var­ten olo­suh­teet ovat mer­kit­tä­väs­ti pa­rem­mat kuin mo­nis­sa pe­rin­tei­sis­sä pa­ket­ti­au­tois­sa.

Cit­roën ë-C3 Van jat­kaa mer­kin pe­rin­net­tä tuo­da ar­kie­lä­mään so­pi­via, jär­ke­viä ja edul­li­sia rat­kai­su­ja. Uu­si ë-C3 Van tar­jo­aa­kin Suo­men edul­li­sim­man säh­kö­pa­ket­ti­au­ton, joka on ta­lou­del­li­nen ajaa ja yl­lä­pi­tää sekä help­po­käyt­töi­nen – il­man komp­ro­mis­se­ja mu­ka­vuu­den tai tek­nii­kan suh­teen.

Uu­den Cit­roën ë-C3 Va­nin ar­von­li­sä­ve­rol­li­set ko­ko­nais­hin­nat al­ka­vat 27 790 eu­ros­ta (You-va­rus­te­ver­sio) ja 31 790 eu­ros­ta (Max-ver­sio). Myyn­ti on nyt al­ka­nut ja tuo­te on saa­ta­vil­la kai­kil­la Cit­roën-jäl­leen­myy­jil­lä.

Au­to­bild / Cit­ro­en

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Millainen autonostaja olet? Tutkimuksessa paljastui neljä eri tyyppiä

Auto Bild.Uutiset

Millainen autonostaja olet? Tutkimuksessa paljastui neljä eri tyyppiä

Auto Bild.Uutiset

Virheellinen käsitys väistä­mis­sään­nöistä lisää kolareiden riskiä

Auto Bild.Uutiset

Virheellinen käsitys väistä­mis­sään­nöistä lisää kolareiden riskiä

Auto Bild.Uutiset

Opel sai tunnustuksen yli 20 vuotta kestäneestä panostuksesta istui­ner­go­no­miaan

Auto Bild.Uutiset

Opel sai tunnustuksen yli 20 vuotta kestäneestä panostuksesta istui­ner­go­no­miaan

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN