2016 Cadillac Escalade: 2850-kiloinen katumaasturi kiihtyy 0–100 km/h 6,9 sekunnissa!
Vaikka Cadillac Escaladen pitkän version omamassa on 2 850 kiloa, auto kiihtyy nollasta sataan vain 6,9 sekunnissa.
Cadillac Escalade ESV – kahdeksanpaikkainen pitkä versio – kiihtyy 0–100 km/h ainoastaan 0,2 sekuntia hitaammin kuin lyhytkorinen muunnos. Escaladen tekniikkana murisee 6,2-litrainen, Corvettesta tuttu V8, josta otetaan tehoa 426 hevosvoimaa. Tehonkasvua on 17 hevosvoimaa runsaammin kuin edeltäjässä.
Suurinta vääntömomenttia V8 tarjoaa 610 Nm, joten tuntuu suorastaan koomiselta hypätä tällaisen jätti-SUV:n ohjaimiin ja kokea uskomaton suorituskyky. V8-moottori puhuu miellyttävän matalin bassosävyin ja kuusinopeuksinen automaattivaihteisto toimii hienosti, joskin se saisi ehkä vaihtaa vielä hieman nopeammin.
Kulmikaskorisessa neljännen sukupolven Cadillac Escaladessa on LED-ajovalojen ohella tuttuun tapaan LED-takavalot. Uusi malli on kolmanteen sukupolveen nähden selkeästi urheilullisempi. Teknisesti Escalade vastaa Chevrolet Tahoe- sekä GMC Yukon- katumaastureita.
V8:aan liittyvän sylinterien lepuutusjärjestelmän ansiosta pintakaasulla käytössä on vain neljä sylinteriä, joten keskikulutus on saatu tämän kokoiselle autolle erittäin kohtuulliseen 13,1 litraan sadalla.
V8:aan liittyvän sylinterien lepuutusjärjestelmän ansiosta pintakaasulla käytössä on vain neljä sylinteriä, joten keskikulutus on saatu tämän kokoiselle autolle erittäin kohtuulliseen 13,1 litraan sadalla.
Sähköisesti tehostetun ohjauksen keskialue maistuu nyt huomattavasti täsmällisemmältä kuin aiemmin. Kuljettaja voi valita kahdesta ohjausvasteesta joko kevyemmän (Tour) tai urheilullisemman (Sport). Jousitukseen liittyy elektroninen, Cadillac CTS -mallistakin tuttu Magnetic Ride Control -iskunvaimennus.
2016-mallinen Cadillac Escalade rullaa näyttävin 22-tuumaisin kevytmetallivantein. Autoon astumista ja sieltä poistumista helpottavat sähkötoimisesti esiin kääntyvät astinlaudat.
Nahkaverhoilluilla etuistuimilla sekä keskirivin tuoleilla vallitsee ylellinen business-jetin ilmapiiri. Kolmannen rivin lisäistuimet eivät ole yhtä mukavat, mutta sinne mahtuu polvi- ja päätilan puolesta myös aikuisia.
Sisätiloissa nautiskellaan jalopuusta ja nahkaverhoilusta, joten muoviosia on lähes turha hakea. Niitä löytyykin vain harvoista kohdin, takaistuimilla.
Keskirivin matkustajilla on käytössään Platinum Edition -varustelussa näyttöruudut pääntukien takana sekä katosta esiin taittuva isompi litteä näyttö (ESV:ssä niitä on kaksi). Edessä on 12,3-tuumainen kosketusvärinäyttö. Kolmiulotteinen tehdasnavi, neljä USB-porttia ja puheohjaus kuuluvat luonnollisestikin kuvioon.
Vakiovarusteena seuraavat etu- ja takapysäköintitutkat, kaistavahti, automaattiset turvavyönkiristimet, mukautuva vakionopeussäädin ja sähkötoiminen kattoluukku.
Mukana ovat myös esimerkiksi 360 asteen ympäristön näyttävä kamera, HUD-näyttö, järeä Bose-äänentoistojärjestelmä 16 kaiuttimen voimin sekä viilennetyt ja lämmitetyt etuistuimet.
Platinum-version keskikonsolilokerossa on viileälokero, johon mahtuu jopa kuusi puolen litran juomapulloa. Lokeron saa viilennetyksi erikseen painikkeesta.
Vaikka Cadillac Escaladen C- ja D-pylväät ovatkin leveät, näkyvyys kuljettajan paikalta on suurten ikkunapintojen ansiosta eri puolille mainio.
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Koeajossa Mercedes-AMG 53 4Matic EQE SUV: Tehot kaakossa
Kolme tärkeintä syytä huollattaa autosi ilmastointi säännöllisesti
Uusi 5-paikkainen sähköavolava-auto tulee Suomeen
Uudistunut e-POWER-teknologia Nissan Qashqaihin
Hallitukselta esitys romutuspalkkiosta – kaivattu piristys autokaupalle
Kia EV3 valittu Vuoden Autoksi Autotrader Awards 2025 -gaalassa
XC60 on nyt kaikkien aikojen myydyin Volvo
Polestar 4 voitti vuoden 2025 Mille Miglia Green -kilpailun
Auto Bassadone uudisti täysin suositut leasing-tuotteensa
Suomi EU:n kärkitiloilla autoilun sähköistymisessä
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
... Lisää
KOEAJOT
Koeajossa Mercedes-AMG 53 4Matic EQE SUV: Tehot kaakossa
Koeajossa Opel Astra Electric GS 54 kWh 156 A: Ranskalaiset sukujuuret
Koeajossa Peugeot E-308 SW Allure 54 kWh 156 A: Businesshenkinen
Koeajossa Volvo EX30 Twin Motor Performance Ultra: Pieneksi zoomattu
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Hybrid AWD-i GR Sport Premiere Edition: Onnistunut kokonaisuus
Koeajossa Mitsubishi Colt 1.6 HEV Instyle AT: Ajotalous edellä
Koeajossa Mercedes-Benz E-sarja 300 e T A: Moneen lähtöön
Koeajossa Opel Astra Sports Tourer GS 180 PHEV: Vihdoinkin!
Koeajossa Jeep Wrangler Sahara Power Soft Top 2.0 PHEV AT8: Aito asia
Koeajossa BMW i7 xDrive60: Uuden aallon huipulla
... Lisää
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
... Lisää
FOKUS MEDIA
Kesän hurmaavin mökkilehti on ilmestynyt!
Bowers & Wilkins Abbey Roadsilla
Amphionin uusi Argon X -sarja
QUADin uusvanha integroitu vahvistin
Matti Vilhusen eli MattoMatin koti on marokkolaisin maustein väritetty
Cambridge Audio Evo 150 uudistuu
O tempora, o mores
Cyrus Audion uusi 80-sarja
Lisää akryyliä
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
KOEAJOT
Koeajossa Mercedes-AMG 53 4Matic EQE SUV: Tehot kaakossa
Koeajossa Opel Astra Electric GS 54 kWh 156 A: Ranskalaiset sukujuuret
Koeajossa Peugeot E-308 SW Allure 54 kWh 156 A: Businesshenkinen
Koeajossa Volvo EX30 Twin Motor Performance Ultra: Pieneksi zoomattu
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Hybrid AWD-i GR Sport Premiere Edition: Onnistunut kokonaisuus
... Lisää
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
LUETUINTA JUURI NYT
Kaupallinen yhteistyö
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Kolme tärkeintä syytä huollattaa autosi ilmastointi säännöllisesti
Uusi 5-paikkainen sähköavolava-auto tulee Suomeen
Uudistunut e-POWER-teknologia Nissan Qashqaihin
Hallitukselta esitys romutuspalkkiosta – kaivattu piristys autokaupalle
Kia EV3 valittu Vuoden Autoksi Autotrader Awards 2025 -gaalassa
XC60 on nyt kaikkien aikojen myydyin Volvo
Polestar 4 voitti vuoden 2025 Mille Miglia Green -kilpailun
Auto Bassadone uudisti täysin suositut leasing-tuotteensa
Suomi EU:n kärkitiloilla autoilun sähköistymisessä
Volkswagen esittelee historian tehokkaimman sarjatuotanto-GTI:n
... Lisää uutisia
LUETUIMMAT
Mercedes-Benz 450 SEL 6.9 - Oman aikansa ”paras auto” täyttää 50 vuotta
Uudistunut Toyotan täyssähköinen bZ4X -mallisto laajenee uudella, edullisella malliversiolla
Toyota Mirai -polttokennoauton myynti alkaa Suomessa
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Hybrid AWD-i GR Sport Premiere Edition: Onnistunut kokonaisuus
Tällainen on kuudennen sukupolven Toyota RAV4 - Suomeen ensi vuonna
Peugeotin mallisto täydentyy täyssähköisillä 325-hevosvoimaisilla nelivetoversioilla
Uusi 5-paikkainen sähköavolava-auto tulee Suomeen
Kian historian tehokkaimman mallin hinnat ovat nyt julki
Uuden Mercedes-Benz CLA:n toimintamatka liki 800 kilometriä
Uusi DS N°8: Nelivetoista luksusta 690 km toimintamatkalla
YHTEISTYÖSSÄ
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: YHDISTELYLAINA
Uusi vai käytetty auto? Yhdistelylaina voi ratkaista tilanteen
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: SILTARAHA.FI
Pidä yrityksesi liikkeessä – joustava autorahoitus auttaa
Kilpailuta autolaina – voit löytää sopivan koron lainallesi
Väärät varaosat voivat tulla kalliiksi – miksi sopivuus on tärkeää?
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: CARVERTICAL