Kilpailu: Voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Etusivu
Hyöty
Koeajot
Testit
Uutiset
Klassikot
Superautot
Kilpailut
Tilaa lehti
Tilaa lehti

Koeajossa Ford Kuga: Pienellä lisäakulla

Molempien Toyotien ajotuntuma on melko samanlainen.

Molempien Toyotien ajotuntuma on melko samanlainen.

Oskari Pentti

Kumpi Toyota voittaa? Vertailussa C-HR AWD ja C-HR Hybrid

Kumpi on pätevämpi, hybridi vai nelivetoinen bensaturbo? Oikeastaan nelivetoisuuden puolesta puhuu vain kaksi asiaa.

Auto Bild.Koeajot
12.9.2018

C-HR on pir­te­äs­ti eri­lai­sen nä­köi­nen To­yo­ta, mut­ta sitä ei ole kui­ten­kaan muo­toil­tu yli­am­pu­vas­ti.

Eri­lai­ses­ta tek­nii­kas­ta huo­li­mat­ta ver­tail­ta­vat mal­lit ei­vät eroa toi­sis­taan ko­rin muo­toi­lun osal­ta, jo­ten nii­den ti­lois­sa­kaan ei ole ero­ja.

To­yo­tan cros­so­ver-kon­sep­ti on var­sin sa­man­lai­nen kuin mo­nel­la muul­la­kin mer­kil­lä, mut­ta on sii­nä myös ero­ja. C-HR on kor­ke­am­pi kuin ta­val­li­set hen­ki­lö­au­tot, mut­ta ko­rin muo­toi­lu on on­nis­tu­nut hy­vin, ja To­yo­ta-uu­tuus näyt­tää var­sin ma­ta­lal­ta.

Coupé­mai­nen kori

Suu­rem­pi kor­keus hel­pot­taa kul­jet­ta­jan pai­kal­le pää­se­mis­tä, ja tyy­li­käs kori kät­kee si­sään­sä kel­vol­li­set ti­lat. Etuis­tui­men sää­tö­va­rois­sa on riit­tä­väs­ti re­ser­viä, vaik­ka joku saat­taa kai­va­ta oh­jaus­pyö­rän pit­kit­täis­sää­töön li­sää lii­ke­va­raa, et­tä ra­tin sai­si lä­hem­mäs kul­jet­ta­jaa.

Ta­kais­tui­mel­le me­ne­mi­nen on niin ikään var­sin vai­va­ton­ta. Ta­ka­o­ven ul­ko­kah­va saat­taa ha­e­tut­taa it­se­ään, sil­lä se on si­joi­tet­tu oven ylä­nurk­kaan. Paik­ka on ai­kui­sel­le käyt­tä­jäl­le var­sin luon­te­va, mut­ta kun lap­set avai­le­vat ta­ka­o­via, is­kee pie­ni pel­ko kah­van kes­tä­vyy­des­tä, sil­lä ku­rot­te­le­mal­la kah­vaa ve­tä­vä pie­no­kai­nen näyt­tää roik­ku­van kah­vas­sa. Ulos­päin ve­det­tä­vä kah­va on kui­ten­kin var­sin tu­ke­van oloi­nen ja tyy­li­käs.

Ta­ka­o­ven avaa­mi­sen yh­tey­des­sä tu­lee tun­ne, et­tä pään­ti­laa on vä­hän. Ovi­au­kon muo­toi­lu on omi­aan li­sää­mään tätä tun­net­ta, sil­lä au­kon ta­ka­lai­ta kaar­tuu var­sin voi­mak­kaas­ti alas­päin. Is­tui­mel­la on kui­ten­kin täy­si­kas­vui­sel­le ai­kui­sel­le­kin var­sin hy­vin ti­laa. Ti­lan­tun­tu on eh­kä hie­man ah­dis­ta­va, sil­lä voi­mak­kaas­ti kaar­tu­va kat­to­lin­ja ra­jaa si­vuik­ku­noi­den ko­koa var­sin pal­jon, jo­ten pit­kä mat­kus­ta­ja jou­tuu hie­man kurk­ki­maan näh­däk­seen si­vul­le. C-HR:n var­sin coupé­mai­nen muo­toi­lu on tyy­li­käs, jo­ten ta­kais­tui­mel­la syn­ty­vä pie­ni klaust­ro­fo­bi­nen tun­ne on help­po an­taa an­teek­si.

Hybriditekniikalla varustetun coupémaisen crossoverin polttoainetalous on hyvä.

Hybriditekniikalla varustetun coupémaisen crossoverin polttoainetalous on hyvä.

Oskari Pentti

Nelivetoisuus takaa linjakkaalle C-HR:lle paremman etenemiskyvyn.

Nelivetoisuus takaa linjakkaalle C-HR:lle paremman etenemiskyvyn.

Oskari Pentti

Myös ko­je­lau­dan muo­toi­lu on pir­te­än eri­lai­nen. Al­kuun saat­taa näyt­tää sil­tä, et­tä kes­ki­näyt­tö peit­tää nä­ky­miä lii­ken­tee­seen, mut­ta suu­res­ta koos­ta huo­li­mat­ta se jää riit­tä­vän alas. Muo­toi­lun jäl­keen huo­mio kiin­nit­tyy oh­jaa­mon ma­te­ri­aa­lei­hin: ne näyt­tä­vät tyy­lik­käil­tä ja tun­tu­vat laa­duk­kail­ta sekä ko­je­lau­das­sa et­tä muu­al­la.

Ver­tail­ta­vis­sa on sa­man­lai­set ma­te­ri­aa­lit, mut­ta nii­den vä­ri­tyk­ses­sä on eroa. Si­ni­nen on To­yo­tal­la ylei­ses­ti hyb­ri­din ”tun­nus­vä­ri”, jo­ten myös hyb­ri­di-C-HR:ssä ko­je­lau­taa ja ovia kier­tä­vä ko­ris­te­lis­ta sekä käyn­nis­tys­nap­pi ovat si­ni­set. Ben­sa­tur­bos­sa sa­mai­nen lis­ta ja käyn­nis­tys­pai­ni­ke ovat ”vaa­ti­mat­to­mam­man” nä­köi­set.

CVT-vaih­teis­ton erot

Ajo­tun­tu­ma on pe­ri­aat­tees­sa mel­ko sa­man­lai­nen. Jou­si­tus on var­sin jä­mäk­kä, jo­ten kori ei kal­lis­te­le lii­ko­ja. Jou­si­tus ei kui­ten­kaan ole epä­mu­ka­van kova vaan toi­mii ko­ko­nai­suu­des­sa mai­ni­os­ti. C-HR on nuo­rek­kaan oloi­nen – mut­ta ei kui­ten­kaan niin pal­joa, et­tä van­hem­pi ku­lut­ta­ja­kun­ta vie­rok­sui­si sitä. Ko­ko­nai­suus on käy­tön kan­nal­ta help­po ja vai­va­ton.

Mo­lem­mis­sa ver­tail­ta­vis­sa oli voi­ma­pa­ke­tin jat­kee­na CVT-vaih­teis­to, joka ta­kaa aja­mi­sen help­pou­den. Por­taa­ton CVT-vaih­teis­to vaih­te­lee vä­li­tyk­siä oh­jai­nyk­si­kön käs­ky­jen mu­kaan, jo­ten moot­to­rin kier­rok­set vaih­te­le­vat var­sin eri­tah­ti­ses­ti ajo­no­peu­teen ver­rat­tu­na.

Voi­mak­kais­sa kiih­dy­tyk­sis­sä moot­to­rin käyn­ti­no­peus siis ki­pu­aa liki ra­joit­ti­men tun­tu­maan kiih­dy­tyk­sen aluk­si ja py­syt­te­lee kor­ke­a­na koko kiih­dy­tyk­sen ajan. Vaik­ka au­to­maa­tit muut­ta­vat vä­li­tyk­si­ään sa­maan tyy­liin, ovat vaih­teis­tot tyys­tin eri­lai­set.

Ohjaamon materiaalit näyttävät ja tuntuvat laadukkailta. Tästä kulmasta katsottuna iso keskinäyttö näyttää haittaavan näkyvyyttä, mutta todellisuudessa niin ei tapahdu.

Ohjaamon materiaalit näyttävät ja tuntuvat laadukkailta. Tästä kulmasta katsottuna iso keskinäyttö näyttää haittaavan näkyvyyttä, mutta todellisuudessa niin ei tapahdu.

Oskari Pentti

Ben­sa­tur­bos­sa on pe­rin­tei­nen me­tal­li­hih­nal­la voi­man vä­lit­tä­vä ”va­ri­aat­to­ri­tyyp­pi­nen” au­to­maat­ti, jos­sa vä­li­tys muut­tuu hih­nan liik­ku­es­sa kah­den lau­tas­pyö­rä­pa­rin vä­lis­sä. Hyb­ri­din e-CVT koos­tuu kah­des­ta säh­kö­moot­to­ris­ta ja pla­neet­ta­pyö­räs­tös­tä. Pie­nem­pi säh­kö­moot­to­ri on yh­tey­des­sä polt­to­moot­to­rin kam­pi­ak­se­liin, ja se myös käyn­nis­tää polt­to­moot­to­rin ja toi­mii la­tu­ri­na polt­to­moot­to­rin käy­des­sä.

Suu­rem­pi säh­kö­moot­to­ri on yh­tey­des­sä ve­to­ak­se­liin ja pyö­rii sen kans­sa sa­maa no­peut­ta – suu­rem­paa säh­kö­moot­to­ria käy­te­tään siis voi­man vä­lit­tä­mi­seen. Ra­ken­nee­rois­ta huo­li­mat­ta tun­tu­ma on mo­lem­mis­sa sa­man­lai­nen, ei­kä kum­mal­la­kaan tun­nu kiih­dy­tyk­sis­sä vä­li­tyk­sen vaih­tu­es­sa pie­nin­tä­kään ny­ki­mis­tä.

Eri­lai­set ve­to­ta­vat

Hyb­ri­din yh­teen­las­ket­tu jär­jes­tel­mä­te­ho on 122 he­vos­voi­maa. Ben­sa­tur­bo an­taa enim­mil­lään 116 he­vos­voi­maa, jo­ten ver­tail­ta­vien olet­tai­si liik­ku­van ku­ta­kuin­kin sa­maan tah­tiin. Voi­man­läh­tei­den omi­nai­suuk­sis­ta joh­tu­en kiih­dy­tyk­set tun­tu­vat kui­ten­kin eri­lai­sil­ta.

Hyb­ri­di tar­jo­aa jo kiih­dy­tyk­sen al­ku­vai­hees­sa säh­kö­moot­to­rin muh­ke­an vään­nön, jo­ten se läh­tee kiih­dy­tyk­sen aluk­si liik­keel­le tun­tu­vas­ti te­rä­väm­min kuin ben­sa­tur­bo.

Ne­li­ve­toa ha­lu­a­van on va­lit­ta­va ben­sa­tur­bo, sil­lä hyb­ri­diä ei saa ne­li­ve­toi­se­na. Ne­li­ve­toi­nen C-HR on var­sin etu­ve­to­pai­not­tei­sen tun­tui­nen, mut­ta tar­vit­ta­es­sa apuun tu­le­va ta­ka­ve­to ta­kaa huo­mat­ta­vas­ti pa­rem­man ete­ne­mis­ky­vyn ja liik­keel­le­läh­dön pak­sum­mas­sa han­ges­sa ja liuk­kais­sa olo­suh­teis­sa. Voi­mak­kaas­ti kiih­dy­tet­tä­es­sä voi­maa tuu­pa­taan ai­na myös hie­man ta­ka­pyö­ril­le, mut­ta etu­pyö­rät ve­tä­vät kui­ten­kin tun­tu­vas­ti enem­män kuin ta­ka­pyö­rät. Tämä pi­tää ne­li­ve­don ajo­käy­tök­sen kai­kis­sa ti­lan­teis­sa etu­ve­to­mai­se­na eli hi­ve­nen ali­oh­jaa­va­na.

Toyotan etuistuimille pääsee helposti, ja istuimien antama tuki on hyvä mutta ei liioiteltu. Joku voi kaivata ohjauspyörän pituussäätöön lisää liikevaraa kohti kuljettajaa.

Toyotan etuistuimille pääsee helposti, ja istuimien antama tuki on hyvä mutta ei liioiteltu. Joku voi kaivata ohjauspyörän pituussäätöön lisää liikevaraa kohti kuljettajaa.

Oskari Pentti

Pa­rem­pi pito on toi­nen ne­li­ve­to­ben­sa­tur­bon vah­vuuk­sis­ta kak­si­ve­toi­seen hyb­ri­diin ver­rat­tu­na. Pal­jon au­raa­mat­to­mia mök­ki­tei­tä aje­le­val­le ne­lik­ko on pa­rem­pi vaih­to­eh­to, vaik­ka sii­nä ei ole hyb­ri­diin ver­rat­tu­na kuin rei­lu sen­tin enem­män maa­va­raa. Toi­nen mer­kit­tä­vä ero ne­li­kon eduk­si on ve­to­mas­sois­sa. Hyb­ri­din sal­lit­tu ve­to­mas­sa on 725 kg, on pe­rä­vau­nus­sa jar­rut tai ei. Ne­li­ve­toi­sel­la C-HR:llä saa ve­tää 720 kg pai­na­vaa jar­ru­ton­ta ja 1 100 kg pai­na­vaa jar­rul­lis­ta kär­ryä.

Ku­lu­tu­se­rot

Jos ne­li­ve­toi­suu­del­le ei ole tar­vet­ta ja kak­si­ve­toi­suus riit­tää, niin voi­man­läh­tei­den omi­nai­suuk­sis­ta joh­tu­en hyb­ri­di on miel­lyt­tä­väm­män tun­tui­nen. Tämä kos­kee siis myös kak­si­pyö­rä­ve­tois­ta 1,2-lit­rais­ta tur­bo­ver­si­o­ta.

Vaik­ka C-HR kul­kee al­hai­sem­mil­la no­peuk­sil­la pel­käl­lä säh­köl­lä, To­yo­tan hyb­ri­di­jär­jes­tel­mäl­lä ei ta­voi­tel­la mak­si­maa­lis­ta ajo­mat­kaa pel­kän säh­kö­moot­to­rin voi­min. Säh­kö­a­pu­ri toi­mii useim­mi­ten ke­ven­tä­mäs­sä polt­to­moot­to­rin työ­taak­kaa sil­loin, kun se on ras­kaim­mil­laan – siis kiih­dy­tet­tä­es­sä. Tämä hel­po­tus ta­kaa sen, et­tä hyb­ri­din 1,8-lit­rai­nen moot­to­ri ku­lut­taa vä­hem­män polt­to­ai­net­ta kuin kuu­si de­si­lit­raa pie­nem­pi ben­sa­tur­bo.

To­yo­tan hyb­ri­di­jär­jes­tel­mä leik­kaa suu­ret ku­lu­tus­pii­kit pois eri­to­ten ajo-olo­suh­teis­sa, jois­sa ku­lu­tus li­sään­tyy pe­rin­tei­ses­ti polt­to­moot­to­ril­la eni­ten. Nor­mi­te­tuis­sa ku­lu­tus­lu­ke­mis­sa on 54 pro­sen­tin etu hyb­ri­din eduk­si, vaik­ka maan­tie­syk­lil­lä se ku­lut­taa­kin ”vain” 28 pro­sent­tia vä­hem­män polt­to­ai­net­ta kuin ben­sa­tur­bo.

Säh­kö­a­pu­rin toi­min­ta oli help­po huo­ma­ta jo au­ton omal­la ku­lu­tus­mit­ta­ril­la. Ly­hy­tai­kai­sen ku­lu­tuk­sen lu­ke­mat oli­vat hyb­ri­dil­lä var­sin sa­man­suu­rui­sia, aje­li­pa sil­lä sit­ten pal­jon kiih­dy­tyk­siä si­säl­tä­vää taa­ja­ma-ajoa tai ta­sai­sem­mal­la no­peu­del­la maan­tiel­lä. Ben­sa­tur­bon ku­lu­tus­lu­ke­mat ovat ihan hy­väk­syt­tä­vät mat­ka-ajos­sa, mut­ta tiu­haan lii­ken­ne­va­lois­ta kiih­dy­tel­tä­es­sä polt­to­ai­neen­ku­lu­tus li­sään­tyy huo­mat­ta­vas­ti enem­män kuin hyb­ri­dil­lä.

C-HR:n nelivetomalli on melko etuvetopainotteinen. Akseleiden välistä voimanjakoa voi seurata monitoiminäytöltä.

C-HR:n nelivetomalli on melko etuvetopainotteinen. Akseleiden välistä voimanjakoa voi seurata monitoiminäytöltä.

Oskari Pentti

Toyotan hybridimallissa kookkaalta keskinäytöltä voi seurata, miten energia kulkee voimanlähteiden ja akuston välillä.

Toyotan hybridimallissa kookkaalta keskinäytöltä voi seurata, miten energia kulkee voimanlähteiden ja akuston välillä.

Oskari Pentti

Sääs­tö kii­ka­ris­sa

Hyb­ri­diin ver­rat­tu­na ne­li­ve­to­mal­li on sa­moil­la va­rus­teil­la lä­hes 4 500 eu­roa kal­liim­pi, jo­ten vain ku­lu­ja mie­tit­tä­es­sä hyb­ri­di on ai­na pa­rem­pi vaih­to­eh­to. Ne­li­ve­toi­suu­den pe­rus­teet tu­le­vat siis veto- ja ete­ne­mis­ky­vys­tä, ei­vät eko­lo­gi­suu­des­ta.

Jos ver­tai­luun ve­de­tään mu­kaan kak­si­ve­toi­nen 1,2-lit­rai­nen tur­bo, jää hyb­ri­di ho­pe­al­le vain kol­mes­sa asi­as­sa. Myös kak­si­ve­toi­sel­la 1,2-lit­rai­sel­la ben­sa­tur­bol­la jar­rul­li­sen kär­ryn suu­rin sal­lit­tu ve­to­mas­sa on 1 100 kg, se on sa­moil­la va­rus­teil­la va­jaat 900 eu­roa hyb­ri­diä edul­li­sem­pi, ja sen maa­va­ra on sii­nä rei­lun sen­tin suu­rem­pi kuin hyb­ri­dis­sä. Hin­ta­e­ro to­sin kuo­leen­tuu var­sin no­pe­as­ti polt­to­ai­ne­ku­luis­sa, jo­ten oi­ke­as­taan vain suu­rem­paa ve­to­mas­saa kai­paa­van kan­nat­taa va­li­ta 1,2-lit­rai­nen ben­sa­tur­bo.

Nor­min­mu­kai­set ku­lu­tuk­set ei­vät täs­mää mil­lään au­tol­la to­del­li­siin ku­lu­tus­lu­ke­miin – ajo­ta­pa ja ajo-olo­suh­teet vai­kut­ta­vat suu­res­ti ku­lu­tuk­seen – mut­ta ne ker­to­vat ku­lu­jen suun­nan. To­yo­tan net­ti­si­vus­tol­la on hyb­ri­di­las­ku­ri, jol­la voi ver­ra­ta vuo­tui­sia ku­lu­ja ny­kyi­seen au­toon. Myös sen avul­la hyb­ri­di ve­tää ver­tail­ta­vis­ta pi­dem­män kor­ren. Polt­to­ai­ne­ku­lu­tuk­ses­sa, ja sitä kaut­ta myös CO2-pääs­töis­sä, hyb­ri­di on 40 pro­sent­tia edul­li­sem­pi. Val­ti­o­val­lan lan­get­ta­mis­sa au­toi­lun vuo­tui­sis­sa mak­suis­sa sääs­töä tu­lee vuo­des­sa 30 pro­sent­tia hyb­ri­din eduk­si.

Tä­män kak­si­kon vä­lil­lä on var­sin help­po teh­dä va­lin­ta, jos pe­rä­vau­nun veto tai au­raa­mat­to­mat si­vu­tiet ei­vät ole jo­ka­päi­väis­tä kau­raa. Myös it­se­ään sen pa­rem­min ”vih­re­äk­si” tun­te­val­le hyb­ri­di on voi­ma­läh­teen omi­nai­suuk­sien ja ku­lu­tuk­sen­kin osal­ta osu­vam­pi va­lin­ta kuin pie­nem­pi ben­sa­tur­bo.

Yh­teen­ve­to

Hyb­ri­di on pa­rem­pi va­lin­ta lä­hes kai­kil­la mit­ta­puil­la mi­tat­tu­na. C-HR ei kul­je pel­käl­lä säh­köl­lä ko­vin pit­kiä mat­ko­ja, mut­ta ei sitä ole sii­hen suun­ni­tel­tu­kaan. Hyb­ri­di­jär­jes­tel­män fi­lo­so­fia on ke­ven­tää polt­to­moot­to­rin kuor­maa ja alen­taa sitä kaut­ta ku­lu­tus­ta.

1,2-lit­rai­sen ben­sa­tur­bon etu­na on huo­mat­ta­vas­ti suu­rem­pi jar­rul­li­sen pe­rä­vau­nun sal­lit­tu ve­to­mas­sa hyb­ri­diin ver­rat­tu­na, on au­to kak­si- tai ne­li­ve­toi­nen. Ko­ea­jet­tu ne­li­ve­to­ver­sio tar­joi­lee var­sin etu­ve­to­pai­not­tei­se­na­kin tun­tu­vas­ti kak­si­ve­tois­ta pa­rem­man ete­ne­mis­ky­vyn.

TEK­NI­SET TIE­DOT: 1.2 TUR­BO

Moot­to­ri: R4, tur­bo

Is­ku­ti­la­vuus: 1197 cm3

Teho kw (hv)/r/min: 85 (116)/5600

Säh­kö­moot­to­rin teho: -

Jär­jes­tel­mä­te­ho: -

Vään­tö­mo­ment­ti Nm/r/min: 185/1500−4000

Kiih­ty­vyys 0−100 km/h: 11,4 s

Huip­pu­no­peus: 180 km/h

EU-ku­lu­tus*: 7,6/5,7/6,3 l

CO2-pääs­töt: 144 g/km

Tank­ki: 50 l

Vaih­teis­to: CVT-au­to­maat­ti

Ve­to­ta­pa: ne­li­ve­to

Oma­mas­sa: 1510 kg

Kan­ta­vuus: 410 kg

Ve­to­mas­sa (jar­ruil­la/jar­ruit­ta): 1100/720 kg

Maa­va­ra: 160 mm

Ta­va­ra­ti­la: 370 l

Pi­tuus/le­veys/kor­keus: 4360/1795/1565 mm

TEK­NI­SET TIE­DOT: 1.8 HYB­RID

Moot­to­ri: R4

Is­ku­ti­la­vuus: 1798 cm3

Teho kw (hv)/r/min: 90 (122)/ei il­moi­tet­tu

Säh­kö­moot­to­rin teho: 53 kW(72 hv)

Jär­jes­tel­mä­te­ho: 90 kW (122 hv)

Vään­tö­mo­ment­ti Nm/r/min: 142/3600, säh­köm. 163

Kiih­ty­vyys 0−100 km/h: 11,0 s

Huip­pu­no­peus: 170 km/h

EU-ku­lu­tus*: 3,5/4,1/3,9 l

CO2-pääs­töt: 87 g/km

Tank­ki: 43 l

Vaih­teis­to: e-CVT-au­to­maat­ti

Ve­to­ta­pa: etu­ve­to

Oma­mas­sa: 1460 kg

Kan­ta­vuus: 460 kg

Ve­to­mas­sa (jar­ruil­la/jar­ruit­ta): 725/725 kg

Maa­va­ra: 148 mm

Ta­va­ra­ti­la: 370 l

Pi­tuus/le­veys/kor­keus: 4360/1795/1555 mm

 Os­ka­ri Pent­ti

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Audi

Audi: Manua­a­li­vaih­teiset autot jäävät historiaan Suomen Audin maahan­tuon­ti­oh­jel­massa

Auto Bild.Uutiset
13.1.2022

Audi

Audi: Manua­a­li­vaih­teiset autot jäävät historiaan Suomen Audin maahan­tuon­ti­oh­jel­massa

Auto Bild.Uutiset
13.1.2022
Lahden Classic Motorshow tarjoaa jälleen yli 400 ajoneuvon kirjon!

Lahden Classic Motorshow tarjoaa jälleen yli 400 ajoneuvon kirjon!

Classic Motorshow

Classic Motorshow, Lahti 30.4.–1.5. 2022: Yli 400 ajoneuvoa!

Auto Bild.Klassikot
28.4.2022
Lahden Classic Motorshow tarjoaa jälleen yli 400 ajoneuvon kirjon!

Lahden Classic Motorshow tarjoaa jälleen yli 400 ajoneuvon kirjon!

Classic Motorshow

Classic Motorshow, Lahti 30.4.–1.5. 2022: Yli 400 ajoneuvoa!

Auto Bild.Klassikot
28.4.2022
Jeep Wrangler 4xe.

Jeep Wrangler 4xe.

Astara

Alfa Romeo Tonale: Aloittaa Astaran Suomessa edustamien Stellantis-brändien uutuusvuoden

Auto Bild.Uutiset
9.2.2022
Jeep Wrangler 4xe.

Jeep Wrangler 4xe.

Astara

Alfa Romeo Tonale: Aloittaa Astaran Suomessa edustamien Stellantis-brändien uutuusvuoden

Auto Bild.Uutiset
9.2.2022

VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT

Koeajossa Ford Kuga: Pienellä lisäakulla

Ensimmäistä kertaa BMW M3 Touring: urheilullinen ohjaamo ja arkeen mukautuva tavaratila

Fiat 500 -mallille Italiaan oma kahvila: Legendaariselle Lingotton testiradalle Torinossa

Hyundai Ioniq 6 -täyssähköauto: Luonnoskuvat julkistettiin

Autolaina kannattaa kilpailuttaa

Volkswagen Golf R 20 Years: Kaikkien aikojen ruudikkain Golf-versio kehittää 333 hevosvoimaa

Autoverkkokauppa.fi kehittää toimintojaan kiihtyvällä tahdilla; Laajentaa Hämeenlinnaan ja ryhtyy liisaamaan vaihtoautoja

Auto Bild 8/2022 kaupoissa

Goodyear: Suunnitteli mullistavan ilmattoman renkaan

Uuden sukupolven Mitsubishi ASX: Myyntiin viidellä eri voimalinjalla

HYÖTYJUTUT

Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki

Mielenkiintoinen retroritari

Paaliin vai pajalle?

Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut

Näin kuormaat peräkärryn oikein

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Ford Kuga: Pienellä lisäakulla

Koeajossa Isuzu D-Max: Kahlaajien sukua

Koeajossa Ford Mustang Mach-E: Sähköponi nelistää

Koeajossa Škoda Octavia Combi 1.4 TSI PHEV Style iV DSG: Vuoden Auto Suomessa 2021

Ensikoeajossa Toyota Hilux Double Cab 4WD 2.8D Invincible A: Terästetty metsävelho

Koeajossa Ford Explorer 3.0 V6 Ecoboost 457 hv PHEV AWD ST-Line: Näyttävä mahtijenkki

Koeajossa Mazda MX-30: Niukasti virtaa

Koeajossa Toyota Yaris 1.5 Hybrid Style: Taidolla uudistettu

Koeajossa Mercedes-Benz GLA 200d A Business: Aidon katumaasturin mitoissa

Koeajossa Peugeot 508 GT Hybrid 225 EAT8 PHEV: Lupauksen lunastus?

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot

Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!

Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!

Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä

Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?

... Lisää

FOKUS MEDIA

Koti ja keittiö

Kesä on yhtä juhlaa! Inspiroidu kattauksista

Koti ja keittiö

Kesäkoti kukkii: Ihastu ihanaan pikku­kuk­ka­kuosiin!

Koti ja keittiö

Vaativaan makuun: Rinnetontille nousi arkkitehdin suunnittelema ekotalo

Koti ja keittiö

Mökkiläisen fiksummat kalusteet ja varusteet

Koti ja keittiö

Pappilan suojissa on sisus­tus­suun­nit­te­lijan hurmaava koti

Koti ja keittiö

Keramiik­ka­tai­teilija Laura Itkosen lempiesineet ovat lapsuudenkodista perittyjä

Koti ja keittiö

Kesän klassisin kuosi on reipas raita

Hifimaailma

Dirac Live -sertifioitu kaiutin  

Hifimaailma

Hegelin uusi esi- & pääte­vah­vis­tin­kombo 

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUTTA

Koeajossa Ford Kuga: Pienellä lisäakulla

Ensimmäistä kertaa BMW M3 Touring: urheilullinen ohjaamo ja arkeen mukautuva tavaratila

Fiat 500 -mallille Italiaan oma kahvila: Legendaariselle Lingotton testiradalle Torinossa

Hyundai Ioniq 6 -täyssähköauto: Luonnoskuvat julkistettiin

Autolaina kannattaa kilpailuttaa

HYÖTYJUTUT

Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Ford Kuga: Pienellä lisäakulla

Koeajossa Isuzu D-Max: Kahlaajien sukua

Koeajossa Ford Mustang Mach-E: Sähköponi nelistää

Koeajossa Škoda Octavia Combi 1.4 TSI PHEV Style iV DSG: Vuoden Auto Suomessa 2021

Ensikoeajossa Toyota Hilux Double Cab 4WD 2.8D Invincible A: Terästetty metsävelho

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

... Lisää

5 VUOTTA SITTEN...

FOKUS MEDIA

Koti ja keittiö

Kesä on yhtä juhlaa! Inspiroidu kattauksista

Koti ja keittiö

Kesäkoti kukkii: Ihastu ihanaan pikku­kuk­ka­kuosiin!

Koti ja keittiö

Vaativaan makuun: Rinnetontille nousi arkkitehdin suunnittelema ekotalo

Koti ja keittiö

Mökkiläisen fiksummat kalusteet ja varusteet

Koti ja keittiö

Pappilan suojissa on sisus­tus­suun­nit­te­lijan hurmaava koti

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

Suomessa ensimmäiset sarjatuotetut autot ovat jo matkalla Pohjoismaihin ja saapunevat perille elokuun aikana.

Suomessa ensimmäiset sarjatuotetut autot ovat jo matkalla Pohjoismaihin ja saapunevat perille elokuun aikana.

Subaru / Creative Commons

Täyssähköinen Subaru Solterra: Suomeen elokuussa

Kaupallinen yhteistyö

Autolaina kannattaa kilpailuttaa

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

Ensimmäistä kertaa BMW M3 Touring: urheilullinen ohjaamo ja arkeen mukautuva tavaratila

Fiat 500 -mallille Italiaan oma kahvila: Legendaariselle Lingotton testiradalle Torinossa

Hyundai Ioniq 6 -täyssähköauto: Luonnoskuvat julkistettiin

Volkswagen Golf R 20 Years: Kaikkien aikojen ruudikkain Golf-versio kehittää 333 hevosvoimaa

Autoverkkokauppa.fi kehittää toimintojaan kiihtyvällä tahdilla; Laajentaa Hämeenlinnaan ja ryhtyy liisaamaan vaihtoautoja

Goodyear: Suunnitteli mullistavan ilmattoman renkaan

Uuden sukupolven Mitsubishi ASX: Myyntiin viidellä eri voimalinjalla

Polestar: Aloittaa 65 000 sähköauton toimitukset Hertzille

Subaru Outback: Turvallisin auto myös Japanissa

Lexus RX: Kolme sähköistä voimalinjaa

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

Täyssähköinen Subaru Solterra: Suomeen elokuussa

Volkswagen ID.5: Lanseeraus Suomessa kesäkuussa – mukana nopeammin saatava FastLane-mallisto

Uudistuva Toyota Corolla: Viidennen sukupolven hybri­di­tek­no­logiaa – Suomeen alkuvuodesta 2023

Goodyear: Suunnitteli mullistavan ilmattoman renkaan

Premium-SUV Alfa Romeo Tonale: Jo yli 4000 ennakkovarausta ja 1000 tilausta Euroopassa

Lexus UX: Uudistuneet autot Suomessa lokakuussa

SsangYong Torres: Tulevan katumaasturin ensimmäiset teaser-kuvat julkistettiin

Subaru Outback: Turvallisin auto myös Japanissa

Uuden sukupolven Mitsubishi ASX: Myyntiin viidellä eri voimalinjalla

Abarth 695 Tributo 131 Rally: Kunniapainos

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

Suomessa ensimmäiset sarjatuotetut autot ovat jo matkalla Pohjoismaihin ja saapunevat perille elokuun aikana.

Suomessa ensimmäiset sarjatuotetut autot ovat jo matkalla Pohjoismaihin ja saapunevat perille elokuun aikana.

Subaru / Creative Commons

Täyssähköinen Subaru Solterra: Suomeen elokuussa

Kaupallinen yhteistyö

Autolaina kannattaa kilpailuttaa

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

Ensimmäistä kertaa BMW M3 Touring: urheilullinen ohjaamo ja arkeen mukautuva tavaratila

Fiat 500 -mallille Italiaan oma kahvila: Legendaariselle Lingotton testiradalle Torinossa

Hyundai Ioniq 6 -täyssähköauto: Luonnoskuvat julkistettiin

Volkswagen Golf R 20 Years: Kaikkien aikojen ruudikkain Golf-versio kehittää 333 hevosvoimaa

Autoverkkokauppa.fi kehittää toimintojaan kiihtyvällä tahdilla; Laajentaa Hämeenlinnaan ja ryhtyy liisaamaan vaihtoautoja

Goodyear: Suunnitteli mullistavan ilmattoman renkaan

Uuden sukupolven Mitsubishi ASX: Myyntiin viidellä eri voimalinjalla

Polestar: Aloittaa 65 000 sähköauton toimitukset Hertzille

Subaru Outback: Turvallisin auto myös Japanissa

Lexus RX: Kolme sähköistä voimalinjaa

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

Täyssähköinen Subaru Solterra: Suomeen elokuussa

Volkswagen ID.5: Lanseeraus Suomessa kesäkuussa – mukana nopeammin saatava FastLane-mallisto

Uudistuva Toyota Corolla: Viidennen sukupolven hybri­di­tek­no­logiaa – Suomeen alkuvuodesta 2023

Goodyear: Suunnitteli mullistavan ilmattoman renkaan

Premium-SUV Alfa Romeo Tonale: Jo yli 4000 ennakkovarausta ja 1000 tilausta Euroopassa

Lexus UX: Uudistuneet autot Suomessa lokakuussa

SsangYong Torres: Tulevan katumaasturin ensimmäiset teaser-kuvat julkistettiin

Subaru Outback: Turvallisin auto myös Japanissa

Uuden sukupolven Mitsubishi ASX: Myyntiin viidellä eri voimalinjalla

Abarth 695 Tributo 131 Rally: Kunniapainos

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2

Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2

Tämä sivusto käyttää evästeitä käytettävyyden parantamiseksi. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt myös evästeiden käyttämisen.