Kilpailu: Voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Etusivu
Hyöty
Koeajot
Testit
Uutiset
Klassikot
Superautot
Kilpailut
Tilaa lehti
Tilaa lehti

BMW: Sähköautojen latauspalvelu avautuu Suomessa

Mikäs se siinä? Kia Niro on hieman korkeampi kuin perushenkilöauto, mutta se on matalampi kuin maasturia imitoivat crossoverit. Näky tulee yleistymään teillämme, sillä näitä on myyty Suomeen jo satoja.

Mikäs se siinä? Kia Niro on hieman korkeampi kuin perushenkilöauto, mutta se on matalampi kuin maasturia imitoivat crossoverit. Näky tulee yleistymään teillämme, sillä näitä on myyty Suomeen jo satoja.

Petri Blomqvist

Koeajossa asiallisen erikoinen Kia Niro

Kia Niron hybridimallin sijoittaminen johonkin perinteiseen autoluokkaan tuottaa tuskaa – mutta itse auto ei sitä tuota.

Auto Bild.Koeajot
12.9.2018

Niin pien­tä mark­ki­na­ra­koa ei per­he­au­to­luo­kas­sa ole­kaan, et­tei sin­ne tun­get­tai­si. Kian uu­tuus­mal­li Niro park­kee­raa mer­kin mal­lis­tos­sa Ven­gan, Sou­lin, cee’din, Ca­ren­sin ja Spor­ta­gen vä­liin to­del­la ah­taa­seen ra­koon. ”Ah­ta­mi­nen” joh­tuu sii­tä, et­tä asi­ak­kaat ha­lu­a­vat nyt täl­lai­sia au­to­ja.

Au­tos­sa pi­tää ol­la hi­tu­sen ti­laa ja aa­vis­tuk­sen ta­val­lis­ta kor­ke­am­pi ajo­a­sen­to. Se ei saa näyt­tää mum­mol­ta vaan maas­tu­ri­mai­sen rons­kil­ta – mut­ta se ei saa kui­ten­kaan ol­la lii­an lan­de­pauk­ku. Kor­ke­aa maa­va­raa tai ne­li­ve­toa ei mo­nes­sa päin maa­il­maa tar­vi­ta – ajet­ta­va­na ei ole suo­ma­lai­sia mök­ki­tei­tä. Ma­ta­lam­pi maa­va­ra näyt­tää kau­pun­ki­lai­sem­man si­vis­ty­neel­tä.

Li­säk­si mo­nis­sa ”pii­reis­sä” au­to muut­tuu kun­nol­la ha­lut­ta­vak­si vas­ta sit­ten, kun se on hyb­ri­di. Mi­tä­pä jos toi­si myyn­tiin pel­kän hyb­ri­di­ver­si­on ja ke­räi­li­si kun­nol­la eko­pis­tei­tä sil­lä...

Il­mei­ses­ti näi­den jär­kei­ly­jen poh­jal­ta on suun­ni­tel­tu Niro. Se on pait­si il­mi­sel­vä myyn­ti­me­nes­tys hyb­ri­dius­ko­vai­sis­sa mais­sa, myös hyvä piik­ki To­yo­taa koh­taan. Hyb­ri­dien tun­net­tu esi­tais­te­li­ja on tuo­nut myyn­tiin jo vaik­ka mitä hyb­ri­di­mal­le­ja, mut­ta To­yo­tal­ta on puut­tu­nut täl­lai­nen hit­ti­tuo­te, kuin mitä hyb­ri­dic­ros­so­ver on. To­yo­tal­ta tu­lee kyl­lä pian C-HR myös hyb­ri­di­nä, mut­ta Kia eh­ti en­sin sekä huo­ma­ta mark­ki­na­ra­on et­tä täyt­tää sen.

Paisutettu ja modernisoitu Kia Rio? Niron kokoa on vaikea tulkita, kun se on perusmuodoltaan kuin pikkuauto, mutta joka suuntaan hieman isompana. Ratkaisu on toimiva: sisätilat ovat riittävät.

Paisutettu ja modernisoitu Kia Rio? Niron kokoa on vaikea tulkita, kun se on perusmuodoltaan kuin pikkuauto, mutta joka suuntaan hieman isompana. Ratkaisu on toimiva: sisätilat ovat riittävät.

Petri Blomqvist

Hy­vää hen­keä, pari pik­ku­mii­nus­ta

Elä­väs­sä elä­mäs­sä Kia Niro on oi­kein luon­te­va ja pas­se­li peli. Sii­hen is­tu­taan hel­pos­ti, ja kai­ken­lai­nen ta­va­roi­den ja jäl­ki­kas­vun las­taus on­nis­tuu näp­sä­käs­ti.

Rei­lun 400 lit­ran ko­koi­nen ta­va­ra­ti­la on jos­tain hatch­bac­kin ja far­ma­rin vä­li­maas­tos­ta. Ta­ka­pen­kil­lä taas is­tu­taan mel­kein kuin pik­ku­ti­la-au­tos­sa – yh­del­lä mii­nuk­sel­la: sel­kä­no­ja tun­tuu ole­van yl­lät­tä­vän kal­lel­laan taak­se, ja taak­se si­joi­tet­tu pään­tu­ki vie­lä ko­ros­taa tätä omi­nai­suut­ta. Eh­kä on aja­tel­tu, et­tä ta­ka­penk­ki­läi­set vain nuk­ku­vat tai nuok­ku­vat, sii­hen asen­to jo­ten­kin so­pii.

Kus­kin pai­kal­ta tar­kas­tel­tu­na moni asia on niin kuin au­tois­sa on ny­ky­ään to­tut­tu. Käyn­nis­tys ta­pah­tuu na­pis­ta. Vaih­de­kep­pi on pe­rin­tei­nen au­to­maat­ti­vaih­teis­ton kep­pi. Kes­kel­lä on kos­ke­tus­näyt­tö, mut­ta mo­nia pe­rus­va­lin­to­ja hoi­de­taan kyt­ki­mil­lä, ja ra­tis­sa nap­pe­ja on ai­ka pal­jon­kin.

Pari luuk­ku­a­si­aa ei ole ihan tätä päi­vää. Luk­sus­ver­si­os­sa on pie­ni kat­to­luuk­ku ei­kä ny­ky­ään tyy­pil­lis­tä la­si­kat­toa, joka an­tai­si enem­män li­sä­fii­lis­tä. Ta­ka­luuk­ku taas on vä­lil­lä vai­kea saa­da pau­kau­tet­tua en­siy­rit­tä­mäl­lä kiin­ni as­ti, ei­kä se ei lii­ku säh­köl­lä edes luk­sus­mal­lis­sa.

Li­säk­si au­toa en­sim­mäis­tä ker­taa aja­val­le voi tul­la yl­lä­tyk­se­nä kä­si­jar­ru: se on jal­ka­toi­mi­nen pai­net­ta­va pol­jin jenk­ki­tyy­liin – ja myös To­yo­ta Priuk­sen tyy­liin...Hyb­ri­dien­si­ker­ta­lai­nen voi jou­tua ky­sy­mään, kos­ka au­to on käyn­nis­sä. Tämä pi­tää to­de­ta mit­ta­ris­ton voi­ma­mit­ta­ris­ta: se ei saa ol­la enää koh­das­sa ”Off”. Vaih­de D:lle ja jar­ru ylös – ja au­to läh­tee ää­net­tö­mäs­ti li­pu­maan lii­ken­tee­seen.

Kia Niron reilu 400 litraa tilaa on hyvä peruskontti, ja laajennukset sekä tavaroiden kiinnitykset onnistuvat sopivasti. Huippuversiossakaan ei ole sähkötoimista takaluukkua.

Kia Niron reilu 400 litraa tilaa on hyvä peruskontti, ja laajennukset sekä tavaroiden kiinnitykset onnistuvat sopivasti. Huippuversiossakaan ei ole sähkötoimista takaluukkua.

Petri Blomqvist

Ai­doil­la vaih­teil­la

Aja­mi­ses­sa on hyb­ri­deil­le tyy­pil­li­nen tun­tu, et­tä kaik­ki ei ta­pah­du li­ne­aa­ri­ses­ti. Aluk­si läh­de­tään säh­köl­lä, sit­ten ben­sa­ko­ne ru­pe­aa pö­ri­se­mään. Ben­sa­ko­neen ää­ni ei vai­ku­ta liik­ku­mi­sen tah­tiin ihan suo­raan.

Tun­tu­ma kiih­dy­tyk­siin on sil­ti pe­rin­tei­sem­pi kuin mo­nis­sa CVT-vaih­tei­sis­sa hyb­ri­deis­sä, sil­lä Ki­as­sa on kak­sois­kyt­ki­nau­to­maat­ti. Vaih­teet siis vaih­tu­vat ku­ten au­tois­sa yleen­sä­kin, mikä tuo kiih­dy­tyk­siin tut­tua tun­net­ta ja ää­ni­maa­il­maa.

Voi­ma­lin­ja siis tun­tuu hyb­ri­dik­si hel­pos­ti hy­väk­syt­tä­väl­tä, pait­si jois­sa­kin mä­ki­läh­döis­sä. Vä­lil­lä mä­ki­läh­tö­a­vus­tin on apu­na, mut­ta ai­na jos­tain syys­tä ei. Joi­den­kin mui­den­kin kak­sois­kyt­kin­vaih­teis­to­jen ta­paan Niro saat­taa va­lua jar­run nos­ton jäl­keen pa­ri­kym­men­tä sent­tiä, ja vas­ta sit­ten veto tu­lee pääl­le – täs­sä ta­pauk­ses­sa säh­kö­moot­to­ris­ta.

Muu­ten ajet­ta­vuus on yl­lä­tyk­se­tön­tä. Help­po­na ar­ki­au­to­na Kia Niro pal­ve­lee asi­al­lis­ta kul­ku­pe­liä et­si­vää mut­ta ei sport­tis­ta ajoin­toi­li­jaa. 16-tuu­mai­nen pe­rus­ren­gas­tus var­mas­ti riit­täi­si hy­vin tä­hän au­toon. Ko­ea­jo­au­ton 18-tuu­mai­set toi­mi­vat ai­ka asi­al­li­ses­ti – ren­gas­me­lu kas­voi, mut­ta ei sie­tä­mät­tö­mäs­ti.

Hallintalaitteissa on melko paljon nappeja, mutta on varusteitakin hieno annos. Niro tuntuu tutustumisvaiheen jälkeen oikein helppokäyttöiseltä ja miellyttävältä.

Hallintalaitteissa on melko paljon nappeja, mutta on varusteitakin hieno annos. Niro tuntuu tutustumisvaiheen jälkeen oikein helppokäyttöiseltä ja miellyttävältä.

Petri Blomqvist

Kau­pun­ki­a­jos­sa näp­pä­rä

Kau­pun­ki­a­jos­sa au­ton mit­ta­suh­teet ovat koh­ta­lai­ses­ti hah­mo­tet­ta­vis­sa. Kia Niro ei tun­nu tip­paa­kaan pie­nel­tä, mut­ta ei myös­kään yli­suu­rel­ta. Pe­ruu­tus­ka­me­ra aut­taa py­sä­köi­tä­es­sä.

Kort­te­lei­ta kier­rel­les­sä hyb­ri­di pää­see myös yl­pei­le­mään ku­lu­tuk­sel­laan. Ni­ron ta­pauk­ses­sa il­moi­te­tut lu­ke­mat ovat suun­nil­leen sa­mat kau­pun­gis­sa ja maan­tiel­lä, mut­ta käy­tän­nös­sä kau­pun­ki­kaa­sut­te­lu voi vie­dä hie­man enem­män. Ko­ea­jos­sa oli lä­hin­nä kau­pun­kia ja moot­to­ri­tie­tä, ja kes­ki­ku­lu­tus oli kuu­den lit­ran kiep­peil­lä.

Käy­tän­nös­sä hyb­ri­di ei ku­lu­ta maa­gi­sen vä­hän vaan suun­nil­leen sen, mitä nor­maa­lin ben­sa-au­ton toi­voi­si vie­vän. Hyvä se­kin, sil­lä nor­maa­li ben­sa-au­to vie sii­tä vie­lä lit­ran tai pari enem­män.

Vas­ti­net­ta ra­hal­le ja ove­la ren­gas­vaih­to­eh­to

Kian ny­kyi­sen tyy­lin mu­kai­ses­ti Ni­ron va­rus­te­lu on var­sin kat­ta­va. Jo noin 28 000 eu­ron pe­rus-LX:ssä on kak­si­a­lu­ei­nen au­to­maat­ti-il­mas­toin­ti, kos­ke­tus­näy­töl­lä va­rus­tet­tu blu­e­tooth-ra­dio, va­ki­o­no­peu­den­sää­din, kais­ta­vah­ti, pe­ruu­tus­tut­ka ja läm­mi­tet­tä­vä rat­ti. Toi­sek­si edul­li­sim­mas­sa EX:ssä on jo pik­ku­luk­sus­ta: na­vi­gaat­to­ri, kak­soisk­se­non­va­lot, puo­li­nah­ka­ver­hoi­lu, park­ki­tut­kat edes­sä ja ta­ka­na sekä pe­ruu­tus­ka­me­ra.

Bu­si­ness-mal­leis­sa tu­lee ajoa hel­pot­ta­vat mu­kau­tu­va va­ki­o­no­peu­den­sää­din ja kuol­leen kul­man va­roi­tus sekä pik­ku­y­lel­li­syyk­siä. Lu­xu­ry-mal­lis­sa ek­soot­ti­sin va­rus­te on etu­penk­kien il­mas­toin­ti: tätä ke­sä­hel­teil­lä kä­te­vää nah­ka­penk­ki­hi­koi­lun es­toa on har­vem­min ta­vat­tu al­le 40 000 eu­ron au­tois­sa.

Kai­kil­la va­rus­te­vaih­to­eh­doil­la Kia Ni­ron hin­ta on hy­vin koh­dal­laan, jos ha­lu­aa ni­me­no­maan hyb­ri­di­au­ton. Ta­val­li­siin ben­sa-au­to­maat­tei­hin­kaan näh­den hin­noit­te­lu ei ole pa­has­ti ylä­kan­tis­sa.

Mal­li­vaih­to­eh­dois­sa kiin­nos­ta­vaa on hyb­ri­di­au­tois­sa tär­keä pääs­tö­ar­vo. Se on ki­van kuu­loi­nen 88 gram­maa ki­lo­met­ril­tä – pait­si näyt­tä­vil­lä 18-tuu­mai­sil­la van­teil­la va­rus­te­tuis­sa Bu­si­ness-mal­leis­sa: sil­loin pom­pa­taan ikä­väs­ti yli maa­gi­sen 101 gram­man ra­jan, mikä nos­taa au­to­ve­roa huo­mat­ta­vas­ti.

Bu­si­ness-mal­lit saa noin 700 eu­roa edul­li­sem­min, kun tyy­tyy 16-tuu­mai­siin pyö­riin. Sii­tä kan­nat­tai­si eh­kä mui­den­kin merk­kien ot­taa op­pia iso­van­tei­siin huip­pu­ver­si­oi­hin – nii­tä on yleen­sä kiva kat­sel­la, mut­ta lii­an ma­ta­lien pyö­rien kans­sa ei ole niin mu­ka­va ajaa. 

Kia Niron etuistuimet ovat mukavat ja näkyvyys ulos sopiva. Niroon laskeudutaan, sillä penkit ovat vain muutaman sentin tavallista henkilöautoa korkeammalla. Mutta silti nämäkin sentit tuntuvat hyviltä.

Kia Niron etuistuimet ovat mukavat ja näkyvyys ulos sopiva. Niroon laskeudutaan, sillä penkit ovat vain muutaman sentin tavallista henkilöautoa korkeammalla. Mutta silti nämäkin sentit tuntuvat hyviltä.

Petri Blomqvist

Mikä miel­lyt­tää ja är­syt­tää?

Miel­lyt­tää: Va­rus­te­lu. Va­ki­o­na tu­lee hin­taan näh­den pal­jon hy­vää ja ma­koi­saa.

Är­syt­tää: Ta­ka­pen­kin ta­ka­ke­nous. Muut ny­ky­au­tot ovat opet­ta­neet ryh­dik­kään is­tu­ma-asen­non, täs­sä röh­nö­te­tään van­ho­jen au­to­jen tyy­liin.

Yl­lät­tää: Pe­ru­si­dea. Hyb­ri­dic­ros­so­ver yh­dis­tää sitä, mitä juu­ri nyt ha­lu­taan. Mik­sei sitä kek­sit­ty ai­em­min?

Yh­teen­ve­to: Kia Niro on miel­lyt­tä­vä kul­ku­pe­li hyb­ri­diä ha­mu­a­val­le. Se on enem­män käy­tän­nöl­li­nen kuin eri­koi­nen.

Täh­det: 4

Kia Niro 1.6 GDI  Hyb­rid Bu­si­ness Lu­xu­ry DCT 18”

Moot­to­ri: R4, 1580 cm3, 77 kW (105 hv)/5700 r/min, 147 Nm/4000 r/min

Säh­kö­moot­to­ri: 32 kW/1798–2500 r/min, 170 Nm/0–1798 r/min

Hyb­ri­di­jär­jes­tel­mä: 104 kW (141 hv)/5700 r/min, 265 Nm/1000–2400 r/min

Suo­ri­tus­ky­ky 0–100 km/h: 11,5 s, huip­pu­no­peus 162 km/h

Ku­lu­tus: 4,4 l/100 km, ben­sii­ni 95

CO2-pääs­töt: 101 g/km

Voi­man­siir­to: A6, etu­ve­to

Mi­tat: p. 4355, l. 1805, k. 1545 mm, ak­se­li­vä­li 2700 mm, oma­mas­sa 1512 kg, ta­va­ra­ti­la 427–1425 l, tank­ki 45 l

Hin­ta: 36 390 eu­roa

Rai­mo Teng­vall

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Kaksiovisen Coupén uusi sukupolvi on näyttävämpi, erottuvampi ja urheilullisempi kuin koskaan aiemmin. [BMW / Creative Commons]

Kaksiovisen Coupén uusi sukupolvi on näyttävämpi, erottuvampi ja urheilullisempi kuin koskaan aiemmin. [BMW / Creative Commons]

Fabian Kircbauer

BMW 4-sarjan Coupé: Uudistuu läpikotaisin

Auto Bild.Uutiset
3.6.2020
Kaksiovisen Coupén uusi sukupolvi on näyttävämpi, erottuvampi ja urheilullisempi kuin koskaan aiemmin. [BMW / Creative Commons]

Kaksiovisen Coupén uusi sukupolvi on näyttävämpi, erottuvampi ja urheilullisempi kuin koskaan aiemmin. [BMW / Creative Commons]

Fabian Kircbauer

BMW 4-sarjan Coupé: Uudistuu läpikotaisin

Auto Bild.Uutiset
3.6.2020
Suzuki Swace on itselataava hybridi, jossa 1,8-litraisen bensiinimoottorin ja kahden sähkömoottorin yhteistyö sujuu saumattomasti. Liikkeelle lähdetään äänettömästi sähköllä ja polttomoottori liittyy mukaan vauhdin kasvaessa tai kiihdytettäessä. Ajoakustolla pystyy ajamaan vähän väliä.

Suzuki Swace on itselataava hybridi, jossa 1,8-litraisen bensiinimoottorin ja kahden sähkömoottorin yhteistyö sujuu saumattomasti. Liikkeelle lähdetään äänettömästi sähköllä ja polttomoottori liittyy mukaan vauhdin kasvaessa tai kiihdytettäessä. Ajoakustolla pystyy ajamaan vähän väliä.

Juha Peltonen

Suzuki: Valikoima kasvaa ja koko mallisto siirtyy hybridiaikaan

Auto Bild.Uutiset
24.11.2020
Suzuki Swace on itselataava hybridi, jossa 1,8-litraisen bensiinimoottorin ja kahden sähkömoottorin yhteistyö sujuu saumattomasti. Liikkeelle lähdetään äänettömästi sähköllä ja polttomoottori liittyy mukaan vauhdin kasvaessa tai kiihdytettäessä. Ajoakustolla pystyy ajamaan vähän väliä.

Suzuki Swace on itselataava hybridi, jossa 1,8-litraisen bensiinimoottorin ja kahden sähkömoottorin yhteistyö sujuu saumattomasti. Liikkeelle lähdetään äänettömästi sähköllä ja polttomoottori liittyy mukaan vauhdin kasvaessa tai kiihdytettäessä. Ajoakustolla pystyy ajamaan vähän väliä.

Juha Peltonen

Suzuki: Valikoima kasvaa ja koko mallisto siirtyy hybridiaikaan

Auto Bild.Uutiset
24.11.2020

Nokian Hakkapeliitta 10: Alan moderneinta nastateknologiaa

Auto Bild.Uutiset
29.12.2020

Nokian Hakkapeliitta 10: Alan moderneinta nastateknologiaa

Auto Bild.Uutiset
29.12.2020

VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT

BMW: Sähköautojen latauspalvelu avautuu Suomessa

Pihavaja tarjoaa monipuolista säilytystilaa helposti

Täyssähköinen Volkswagen ID.3 -malliperhe laajenee: Uusia varustelu- ja tehoversioita saapui Suomeen

Voisi olla kova juttu? Käytetty Audi S8 4.2 quattro väijyy eBaylla – alkaen-hinta Saksassa alle 7000 euroa!

Miten olisi Tesla Model S Convertible? Italiassa sellaisia valmistetaan muunnostyönä!

Citroën C4 ja täyssähköinen ë-C4: Uuden sukupolven Hatchbackeja

Etrusco: Uusi matkai­lu­au­to­merkki saapui Suomeen

No nyt alkaa kuulostaa villiltä: Miltä kuulostaisi Corvetten keulalla toteutettu katumaasturi…?

Hyundai Bayon: Ensimmäiset teaser-kuvat julkaistiin

Audin täyssäh­kö­au­to­mal­listo laajenee: Audi Q4 e-tronin ja Audi e-tron GT:n ennakkovaraus alkoi Suomessa

HYÖTYJUTUT

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki

Mielenkiintoinen retroritari

Paaliin vai pajalle?

Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut

Näin kuormaat peräkärryn oikein

Näin sujuu koiran kuljetus autossa - täsmäohjeet

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Ford Focus Active 1.5 EcoBoost 182 hv A: Lisäarvoa perhekäyttöön

Koeajossa Škoda Karoq 2.0 TSI 4x4 Sportline DSG: GT-tason katumaasturi

Koeajossa Nissan Micra IG-T 100 S/S Xtronic N-Connecta A: Persoonallinen lähestymistapa

Koeajossa Hyundai i30 N Fastback Performance Pack: Menovedet silmissä

Koeajossa Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 177 hv 7DCT 4WD N Line: Urheilujuhlan tuntua

Koeajossa Kia Optima Sportswagon PHEV Business Luxury AW A/T: Töpselifarkku

Koeajossa BMW 320d xDrive Sedan Business M Sport: Kärppä iskee

Koeajossa Dacia Duster: Turbokoneen säveliä

Koeajossa Mercedes-Benz A-sarjan Sedan: Virtaviivainen A-sarjalainen

Koeajossa Fiat 500X: Perheautojen väriläiskä

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot

Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!

Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!

Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä

Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?

... Lisää

FOKUS MEDIA

Hifimaailma

Cambridge Audion Melomania-nappikset päivittyvät

Hifimaailma

Kuulokevahvistin putkilla Serbiasta

Hifimaailma

Valmistettu Australiassa ranskalaisella aksentilla 

Hifimaailma

Integroitu levysoitin

Hifimaailma

Hegelin ensimmäinen levysoi­ti­ne­si­vah­vistin

Koti ja keittiö

Koti Espoossa on punainen tupa järven rannalla

Hifimaailma

Iso virtuoosi

Hifimaailma

Aktii­vi­laa­ja­kaista

Hifimaailma

Sujuva toistoa kompaktissa muodossa

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

Älä roiku takapuskurissa!

Heijastimeen sensorit ja ledit: Älyheijastin parantamaan jalankulkijan turvallisuutta

Ajonva­kau­tus­jär­jes­telmä: Löytyy melkein joka toisesta henkilöautosta

1957 Ferrari 335 S Spider Scaglietti: Onko tämä maailman kallein Ferrari?

Myös uusi auto ostetaan entistä useammin verkosta

Kaista-avustimien ja hätäjar­ru­tus­jär­jes­telmien käyttö kasvussa

Classic Motor Show Lahdessa: Suurten merkkien vuosijuhlia

Nainen yritti 1930-mallisella autolla maailman ympäri – ihosyöpä pakotti keskeyttämään

Lexus LC 500: Maailmanensi-ilta Detroitin autonäyttelyssä

Auto haudattiin maan alle piiloon neuvos­to­jou­koilta: Lähti käyntiin lähes 70 vuoden jälkeen!

UUTTA

BMW: Sähköautojen latauspalvelu avautuu Suomessa

Pihavaja tarjoaa monipuolista säilytystilaa helposti

Täyssähköinen Volkswagen ID.3 -malliperhe laajenee: Uusia varustelu- ja tehoversioita saapui Suomeen

Voisi olla kova juttu? Käytetty Audi S8 4.2 quattro väijyy eBaylla – alkaen-hinta Saksassa alle 7000 euroa!

Miten olisi Tesla Model S Convertible? Italiassa sellaisia valmistetaan muunnostyönä!

HYÖTYJUTUT

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Ford Focus Active 1.5 EcoBoost 182 hv A: Lisäarvoa perhekäyttöön

Koeajossa Škoda Karoq 2.0 TSI 4x4 Sportline DSG: GT-tason katumaasturi

Koeajossa Nissan Micra IG-T 100 S/S Xtronic N-Connecta A: Persoonallinen lähestymistapa

Koeajossa Hyundai i30 N Fastback Performance Pack: Menovedet silmissä

Koeajossa Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 177 hv 7DCT 4WD N Line: Urheilujuhlan tuntua

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

... Lisää

5 VUOTTA SITTEN...

Älä roiku takapuskurissa!

Heijastimeen sensorit ja ledit: Älyheijastin parantamaan jalankulkijan turvallisuutta

Ajonva­kau­tus­jär­jes­telmä: Löytyy melkein joka toisesta henkilöautosta

1957 Ferrari 335 S Spider Scaglietti: Onko tämä maailman kallein Ferrari?

Myös uusi auto ostetaan entistä useammin verkosta

FOKUS MEDIA

Hifimaailma

Cambridge Audion Melomania-nappikset päivittyvät

Hifimaailma

Kuulokevahvistin putkilla Serbiasta

Hifimaailma

Valmistettu Australiassa ranskalaisella aksentilla 

Hifimaailma

Integroitu levysoitin

Hifimaailma

Hegelin ensimmäinen levysoi­ti­ne­si­vah­vistin

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

TILAA TÄSTÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

Täysin uuden Nissan Qashqain kuvat julkistetaan helmikuussa. Tässä vielä naamioituna.

Täysin uuden Nissan Qashqain kuvat julkistetaan helmikuussa. Tässä vielä naamioituna.

Nissan UK

Täysin uusi Nissan Qashqai: Tarjoaa sähköistetyt voimalinjat

Kaupallinen yhteistyö

Pihavaja tarjoaa monipuolista säilytystilaa helposti

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

BMW: Sähköautojen latauspalvelu avautuu Suomessa

Täyssähköinen Volkswagen ID.3 -malliperhe laajenee: Uusia varustelu- ja tehoversioita saapui Suomeen

Miten olisi Tesla Model S Convertible? Italiassa sellaisia valmistetaan muunnostyönä!

Citroën C4 ja täyssähköinen ë-C4: Uuden sukupolven Hatchbackeja

Etrusco: Uusi matkai­lu­au­to­merkki saapui Suomeen

No nyt alkaa kuulostaa villiltä: Miltä kuulostaisi Corvetten keulalla toteutettu katumaasturi…?

Hyundai Bayon: Ensimmäiset teaser-kuvat julkaistiin

Audin täyssäh­kö­au­to­mal­listo laajenee: Audi Q4 e-tronin ja Audi e-tron GT:n ennakkovaraus alkoi Suomessa

Groupe Renaultin viisi­vuo­tis­suun­ni­telma: Renaultin uusi aalto

Dacia Bigster Concept: Viisi­vuo­tis­suun­ni­tel­massa Dusteria isompi katumaasturi

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

Täysin uusi Nissan Qashqai: Tarjoaa sähköistetyt voimalinjat

Suomeen on luvattu jopa -30 asteen pakkasia: Tiedätkö, miten suojella autosi akkua?

Stellantis-fuusio: Tiedätkö, mitä se merkitsee konsernin yksittäisille merkeille?

Miltä kuulostaisi leveä korisarja Dacia Dusteriin? Saksassa on ainakin yksi tuning-firma, jolla on asiaan vastaus!

Nokian Hakkapeliitta 10: Alan moderneinta nastateknologiaa

Audin täyssäh­kö­au­to­mal­listo laajenee: Audi Q4 e-tronin ja Audi e-tron GT:n ennakkovaraus alkoi Suomessa

Ford Mustang Mach I: Suomen hinnat julkistettiin ja myynti käynnistyi

Koeajossa Škoda Karoq 2.0 TSI 4x4 Sportline DSG: GT-tason katumaasturi

Volvon jälleen­myy­jä­ver­kosto: Vahvistuu uudella toimijalla

Onko sähköautojen toimintamatkan riittämättömyys tulevaisuudessa vähenevä pelko – vai riippuuko toimintamatka sittenkin Suomessa ihan yksilö­koh­tai­sesta tarpeesta?

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

Välillä on väliä – ja nopeudella. Nyrkkisääntö on, että jarrutusmatka nelinkertaistuu kun nopeus kaksinkertaistuu. Vastaavasti nopeuden alentaminen neljänneksellä lyhentää jarrutusmatkan puoleen.

Välillä on väliä – ja nopeudella. Nyrkkisääntö on, että jarrutusmatka nelinkertaistuu kun nopeus kaksinkertaistuu. Vastaavasti nopeuden alentaminen neljänneksellä lyhentää jarrutusmatkan puoleen.

Älä roiku takapuskurissa!

Auto Bild.Uutiset
28.1.2016
Välillä on väliä – ja nopeudella. Nyrkkisääntö on, että jarrutusmatka nelinkertaistuu kun nopeus kaksinkertaistuu. Vastaavasti nopeuden alentaminen neljänneksellä lyhentää jarrutusmatkan puoleen.

Välillä on väliä – ja nopeudella. Nyrkkisääntö on, että jarrutusmatka nelinkertaistuu kun nopeus kaksinkertaistuu. Vastaavasti nopeuden alentaminen neljänneksellä lyhentää jarrutusmatkan puoleen.

Älä roiku takapuskurissa!

Auto Bild.Uutiset
28.1.2016

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

TILAA TÄSTÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

Täysin uuden Nissan Qashqain kuvat julkistetaan helmikuussa. Tässä vielä naamioituna.

Täysin uuden Nissan Qashqain kuvat julkistetaan helmikuussa. Tässä vielä naamioituna.

Nissan UK

Täysin uusi Nissan Qashqai: Tarjoaa sähköistetyt voimalinjat

Kaupallinen yhteistyö

Pihavaja tarjoaa monipuolista säilytystilaa helposti

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

BMW: Sähköautojen latauspalvelu avautuu Suomessa

Täyssähköinen Volkswagen ID.3 -malliperhe laajenee: Uusia varustelu- ja tehoversioita saapui Suomeen

Miten olisi Tesla Model S Convertible? Italiassa sellaisia valmistetaan muunnostyönä!

Citroën C4 ja täyssähköinen ë-C4: Uuden sukupolven Hatchbackeja

Etrusco: Uusi matkai­lu­au­to­merkki saapui Suomeen

No nyt alkaa kuulostaa villiltä: Miltä kuulostaisi Corvetten keulalla toteutettu katumaasturi…?

Hyundai Bayon: Ensimmäiset teaser-kuvat julkaistiin

Audin täyssäh­kö­au­to­mal­listo laajenee: Audi Q4 e-tronin ja Audi e-tron GT:n ennakkovaraus alkoi Suomessa

Groupe Renaultin viisi­vuo­tis­suun­ni­telma: Renaultin uusi aalto

Dacia Bigster Concept: Viisi­vuo­tis­suun­ni­tel­massa Dusteria isompi katumaasturi

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

Täysin uusi Nissan Qashqai: Tarjoaa sähköistetyt voimalinjat

Suomeen on luvattu jopa -30 asteen pakkasia: Tiedätkö, miten suojella autosi akkua?

Stellantis-fuusio: Tiedätkö, mitä se merkitsee konsernin yksittäisille merkeille?

Miltä kuulostaisi leveä korisarja Dacia Dusteriin? Saksassa on ainakin yksi tuning-firma, jolla on asiaan vastaus!

Nokian Hakkapeliitta 10: Alan moderneinta nastateknologiaa

Audin täyssäh­kö­au­to­mal­listo laajenee: Audi Q4 e-tronin ja Audi e-tron GT:n ennakkovaraus alkoi Suomessa

Ford Mustang Mach I: Suomen hinnat julkistettiin ja myynti käynnistyi

Koeajossa Škoda Karoq 2.0 TSI 4x4 Sportline DSG: GT-tason katumaasturi

Volvon jälleen­myy­jä­ver­kosto: Vahvistuu uudella toimijalla

Onko sähköautojen toimintamatkan riittämättömyys tulevaisuudessa vähenevä pelko – vai riippuuko toimintamatka sittenkin Suomessa ihan yksilö­koh­tai­sesta tarpeesta?

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

Välillä on väliä – ja nopeudella. Nyrkkisääntö on, että jarrutusmatka nelinkertaistuu kun nopeus kaksinkertaistuu. Vastaavasti nopeuden alentaminen neljänneksellä lyhentää jarrutusmatkan puoleen.

Välillä on väliä – ja nopeudella. Nyrkkisääntö on, että jarrutusmatka nelinkertaistuu kun nopeus kaksinkertaistuu. Vastaavasti nopeuden alentaminen neljänneksellä lyhentää jarrutusmatkan puoleen.

Älä roiku takapuskurissa!

Auto Bild.Uutiset
28.1.2016
Välillä on väliä – ja nopeudella. Nyrkkisääntö on, että jarrutusmatka nelinkertaistuu kun nopeus kaksinkertaistuu. Vastaavasti nopeuden alentaminen neljänneksellä lyhentää jarrutusmatkan puoleen.

Välillä on väliä – ja nopeudella. Nyrkkisääntö on, että jarrutusmatka nelinkertaistuu kun nopeus kaksinkertaistuu. Vastaavasti nopeuden alentaminen neljänneksellä lyhentää jarrutusmatkan puoleen.

Älä roiku takapuskurissa!

Auto Bild.Uutiset
28.1.2016
Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2

Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2

Tämä sivusto käyttää evästeitä käytettävyyden parantamiseksi. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt myös evästeiden käyttämisen.