Kilpailu: Voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Etusivu
Hyöty
Koeajot
Testit
Uutiset
Klassikot
Superautot
Kilpailut
Tilaa lehti
Tilaa lehti

Koeajossa Ford Kuga: Pienellä lisäakulla

Mikäs se siinä? Kia Niro on hieman korkeampi kuin perushenkilöauto, mutta se on matalampi kuin maasturia imitoivat crossoverit. Näky tulee yleistymään teillämme, sillä näitä on myyty Suomeen jo satoja.

Mikäs se siinä? Kia Niro on hieman korkeampi kuin perushenkilöauto, mutta se on matalampi kuin maasturia imitoivat crossoverit. Näky tulee yleistymään teillämme, sillä näitä on myyty Suomeen jo satoja.

Petri Blomqvist

Koeajossa asiallisen erikoinen Kia Niro

Kia Niron hybridimallin sijoittaminen johonkin perinteiseen autoluokkaan tuottaa tuskaa – mutta itse auto ei sitä tuota.

Auto Bild.Koeajot
12.9.2018

Niin pien­tä mark­ki­na­ra­koa ei per­he­au­to­luo­kas­sa ole­kaan, et­tei sin­ne tun­get­tai­si. Kian uu­tuus­mal­li Niro park­kee­raa mer­kin mal­lis­tos­sa Ven­gan, Sou­lin, cee’din, Ca­ren­sin ja Spor­ta­gen vä­liin to­del­la ah­taa­seen ra­koon. ”Ah­ta­mi­nen” joh­tuu sii­tä, et­tä asi­ak­kaat ha­lu­a­vat nyt täl­lai­sia au­to­ja.

Au­tos­sa pi­tää ol­la hi­tu­sen ti­laa ja aa­vis­tuk­sen ta­val­lis­ta kor­ke­am­pi ajo­a­sen­to. Se ei saa näyt­tää mum­mol­ta vaan maas­tu­ri­mai­sen rons­kil­ta – mut­ta se ei saa kui­ten­kaan ol­la lii­an lan­de­pauk­ku. Kor­ke­aa maa­va­raa tai ne­li­ve­toa ei mo­nes­sa päin maa­il­maa tar­vi­ta – ajet­ta­va­na ei ole suo­ma­lai­sia mök­ki­tei­tä. Ma­ta­lam­pi maa­va­ra näyt­tää kau­pun­ki­lai­sem­man si­vis­ty­neel­tä.

Li­säk­si mo­nis­sa ”pii­reis­sä” au­to muut­tuu kun­nol­la ha­lut­ta­vak­si vas­ta sit­ten, kun se on hyb­ri­di. Mi­tä­pä jos toi­si myyn­tiin pel­kän hyb­ri­di­ver­si­on ja ke­räi­li­si kun­nol­la eko­pis­tei­tä sil­lä...

Il­mei­ses­ti näi­den jär­kei­ly­jen poh­jal­ta on suun­ni­tel­tu Niro. Se on pait­si il­mi­sel­vä myyn­ti­me­nes­tys hyb­ri­dius­ko­vai­sis­sa mais­sa, myös hyvä piik­ki To­yo­taa koh­taan. Hyb­ri­dien tun­net­tu esi­tais­te­li­ja on tuo­nut myyn­tiin jo vaik­ka mitä hyb­ri­di­mal­le­ja, mut­ta To­yo­tal­ta on puut­tu­nut täl­lai­nen hit­ti­tuo­te, kuin mitä hyb­ri­dic­ros­so­ver on. To­yo­tal­ta tu­lee kyl­lä pian C-HR myös hyb­ri­di­nä, mut­ta Kia eh­ti en­sin sekä huo­ma­ta mark­ki­na­ra­on et­tä täyt­tää sen.

Paisutettu ja modernisoitu Kia Rio? Niron kokoa on vaikea tulkita, kun se on perusmuodoltaan kuin pikkuauto, mutta joka suuntaan hieman isompana. Ratkaisu on toimiva: sisätilat ovat riittävät.

Paisutettu ja modernisoitu Kia Rio? Niron kokoa on vaikea tulkita, kun se on perusmuodoltaan kuin pikkuauto, mutta joka suuntaan hieman isompana. Ratkaisu on toimiva: sisätilat ovat riittävät.

Petri Blomqvist

Hy­vää hen­keä, pari pik­ku­mii­nus­ta

Elä­väs­sä elä­mäs­sä Kia Niro on oi­kein luon­te­va ja pas­se­li peli. Sii­hen is­tu­taan hel­pos­ti, ja kai­ken­lai­nen ta­va­roi­den ja jäl­ki­kas­vun las­taus on­nis­tuu näp­sä­käs­ti.

Rei­lun 400 lit­ran ko­koi­nen ta­va­ra­ti­la on jos­tain hatch­bac­kin ja far­ma­rin vä­li­maas­tos­ta. Ta­ka­pen­kil­lä taas is­tu­taan mel­kein kuin pik­ku­ti­la-au­tos­sa – yh­del­lä mii­nuk­sel­la: sel­kä­no­ja tun­tuu ole­van yl­lät­tä­vän kal­lel­laan taak­se, ja taak­se si­joi­tet­tu pään­tu­ki vie­lä ko­ros­taa tätä omi­nai­suut­ta. Eh­kä on aja­tel­tu, et­tä ta­ka­penk­ki­läi­set vain nuk­ku­vat tai nuok­ku­vat, sii­hen asen­to jo­ten­kin so­pii.

Kus­kin pai­kal­ta tar­kas­tel­tu­na moni asia on niin kuin au­tois­sa on ny­ky­ään to­tut­tu. Käyn­nis­tys ta­pah­tuu na­pis­ta. Vaih­de­kep­pi on pe­rin­tei­nen au­to­maat­ti­vaih­teis­ton kep­pi. Kes­kel­lä on kos­ke­tus­näyt­tö, mut­ta mo­nia pe­rus­va­lin­to­ja hoi­de­taan kyt­ki­mil­lä, ja ra­tis­sa nap­pe­ja on ai­ka pal­jon­kin.

Pari luuk­ku­a­si­aa ei ole ihan tätä päi­vää. Luk­sus­ver­si­os­sa on pie­ni kat­to­luuk­ku ei­kä ny­ky­ään tyy­pil­lis­tä la­si­kat­toa, joka an­tai­si enem­män li­sä­fii­lis­tä. Ta­ka­luuk­ku taas on vä­lil­lä vai­kea saa­da pau­kau­tet­tua en­siy­rit­tä­mäl­lä kiin­ni as­ti, ei­kä se ei lii­ku säh­köl­lä edes luk­sus­mal­lis­sa.

Li­säk­si au­toa en­sim­mäis­tä ker­taa aja­val­le voi tul­la yl­lä­tyk­se­nä kä­si­jar­ru: se on jal­ka­toi­mi­nen pai­net­ta­va pol­jin jenk­ki­tyy­liin – ja myös To­yo­ta Priuk­sen tyy­liin...Hyb­ri­dien­si­ker­ta­lai­nen voi jou­tua ky­sy­mään, kos­ka au­to on käyn­nis­sä. Tämä pi­tää to­de­ta mit­ta­ris­ton voi­ma­mit­ta­ris­ta: se ei saa ol­la enää koh­das­sa ”Off”. Vaih­de D:lle ja jar­ru ylös – ja au­to läh­tee ää­net­tö­mäs­ti li­pu­maan lii­ken­tee­seen.

Kia Niron reilu 400 litraa tilaa on hyvä peruskontti, ja laajennukset sekä tavaroiden kiinnitykset onnistuvat sopivasti. Huippuversiossakaan ei ole sähkötoimista takaluukkua.

Kia Niron reilu 400 litraa tilaa on hyvä peruskontti, ja laajennukset sekä tavaroiden kiinnitykset onnistuvat sopivasti. Huippuversiossakaan ei ole sähkötoimista takaluukkua.

Petri Blomqvist

Ai­doil­la vaih­teil­la

Aja­mi­ses­sa on hyb­ri­deil­le tyy­pil­li­nen tun­tu, et­tä kaik­ki ei ta­pah­du li­ne­aa­ri­ses­ti. Aluk­si läh­de­tään säh­köl­lä, sit­ten ben­sa­ko­ne ru­pe­aa pö­ri­se­mään. Ben­sa­ko­neen ää­ni ei vai­ku­ta liik­ku­mi­sen tah­tiin ihan suo­raan.

Tun­tu­ma kiih­dy­tyk­siin on sil­ti pe­rin­tei­sem­pi kuin mo­nis­sa CVT-vaih­tei­sis­sa hyb­ri­deis­sä, sil­lä Ki­as­sa on kak­sois­kyt­ki­nau­to­maat­ti. Vaih­teet siis vaih­tu­vat ku­ten au­tois­sa yleen­sä­kin, mikä tuo kiih­dy­tyk­siin tut­tua tun­net­ta ja ää­ni­maa­il­maa.

Voi­ma­lin­ja siis tun­tuu hyb­ri­dik­si hel­pos­ti hy­väk­syt­tä­väl­tä, pait­si jois­sa­kin mä­ki­läh­döis­sä. Vä­lil­lä mä­ki­läh­tö­a­vus­tin on apu­na, mut­ta ai­na jos­tain syys­tä ei. Joi­den­kin mui­den­kin kak­sois­kyt­kin­vaih­teis­to­jen ta­paan Niro saat­taa va­lua jar­run nos­ton jäl­keen pa­ri­kym­men­tä sent­tiä, ja vas­ta sit­ten veto tu­lee pääl­le – täs­sä ta­pauk­ses­sa säh­kö­moot­to­ris­ta.

Muu­ten ajet­ta­vuus on yl­lä­tyk­se­tön­tä. Help­po­na ar­ki­au­to­na Kia Niro pal­ve­lee asi­al­lis­ta kul­ku­pe­liä et­si­vää mut­ta ei sport­tis­ta ajoin­toi­li­jaa. 16-tuu­mai­nen pe­rus­ren­gas­tus var­mas­ti riit­täi­si hy­vin tä­hän au­toon. Ko­ea­jo­au­ton 18-tuu­mai­set toi­mi­vat ai­ka asi­al­li­ses­ti – ren­gas­me­lu kas­voi, mut­ta ei sie­tä­mät­tö­mäs­ti.

Hallintalaitteissa on melko paljon nappeja, mutta on varusteitakin hieno annos. Niro tuntuu tutustumisvaiheen jälkeen oikein helppokäyttöiseltä ja miellyttävältä.

Hallintalaitteissa on melko paljon nappeja, mutta on varusteitakin hieno annos. Niro tuntuu tutustumisvaiheen jälkeen oikein helppokäyttöiseltä ja miellyttävältä.

Petri Blomqvist

Kau­pun­ki­a­jos­sa näp­pä­rä

Kau­pun­ki­a­jos­sa au­ton mit­ta­suh­teet ovat koh­ta­lai­ses­ti hah­mo­tet­ta­vis­sa. Kia Niro ei tun­nu tip­paa­kaan pie­nel­tä, mut­ta ei myös­kään yli­suu­rel­ta. Pe­ruu­tus­ka­me­ra aut­taa py­sä­köi­tä­es­sä.

Kort­te­lei­ta kier­rel­les­sä hyb­ri­di pää­see myös yl­pei­le­mään ku­lu­tuk­sel­laan. Ni­ron ta­pauk­ses­sa il­moi­te­tut lu­ke­mat ovat suun­nil­leen sa­mat kau­pun­gis­sa ja maan­tiel­lä, mut­ta käy­tän­nös­sä kau­pun­ki­kaa­sut­te­lu voi vie­dä hie­man enem­män. Ko­ea­jos­sa oli lä­hin­nä kau­pun­kia ja moot­to­ri­tie­tä, ja kes­ki­ku­lu­tus oli kuu­den lit­ran kiep­peil­lä.

Käy­tän­nös­sä hyb­ri­di ei ku­lu­ta maa­gi­sen vä­hän vaan suun­nil­leen sen, mitä nor­maa­lin ben­sa-au­ton toi­voi­si vie­vän. Hyvä se­kin, sil­lä nor­maa­li ben­sa-au­to vie sii­tä vie­lä lit­ran tai pari enem­män.

Vas­ti­net­ta ra­hal­le ja ove­la ren­gas­vaih­to­eh­to

Kian ny­kyi­sen tyy­lin mu­kai­ses­ti Ni­ron va­rus­te­lu on var­sin kat­ta­va. Jo noin 28 000 eu­ron pe­rus-LX:ssä on kak­si­a­lu­ei­nen au­to­maat­ti-il­mas­toin­ti, kos­ke­tus­näy­töl­lä va­rus­tet­tu blu­e­tooth-ra­dio, va­ki­o­no­peu­den­sää­din, kais­ta­vah­ti, pe­ruu­tus­tut­ka ja läm­mi­tet­tä­vä rat­ti. Toi­sek­si edul­li­sim­mas­sa EX:ssä on jo pik­ku­luk­sus­ta: na­vi­gaat­to­ri, kak­soisk­se­non­va­lot, puo­li­nah­ka­ver­hoi­lu, park­ki­tut­kat edes­sä ja ta­ka­na sekä pe­ruu­tus­ka­me­ra.

Bu­si­ness-mal­leis­sa tu­lee ajoa hel­pot­ta­vat mu­kau­tu­va va­ki­o­no­peu­den­sää­din ja kuol­leen kul­man va­roi­tus sekä pik­ku­y­lel­li­syyk­siä. Lu­xu­ry-mal­lis­sa ek­soot­ti­sin va­rus­te on etu­penk­kien il­mas­toin­ti: tätä ke­sä­hel­teil­lä kä­te­vää nah­ka­penk­ki­hi­koi­lun es­toa on har­vem­min ta­vat­tu al­le 40 000 eu­ron au­tois­sa.

Kai­kil­la va­rus­te­vaih­to­eh­doil­la Kia Ni­ron hin­ta on hy­vin koh­dal­laan, jos ha­lu­aa ni­me­no­maan hyb­ri­di­au­ton. Ta­val­li­siin ben­sa-au­to­maat­tei­hin­kaan näh­den hin­noit­te­lu ei ole pa­has­ti ylä­kan­tis­sa.

Mal­li­vaih­to­eh­dois­sa kiin­nos­ta­vaa on hyb­ri­di­au­tois­sa tär­keä pääs­tö­ar­vo. Se on ki­van kuu­loi­nen 88 gram­maa ki­lo­met­ril­tä – pait­si näyt­tä­vil­lä 18-tuu­mai­sil­la van­teil­la va­rus­te­tuis­sa Bu­si­ness-mal­leis­sa: sil­loin pom­pa­taan ikä­väs­ti yli maa­gi­sen 101 gram­man ra­jan, mikä nos­taa au­to­ve­roa huo­mat­ta­vas­ti.

Bu­si­ness-mal­lit saa noin 700 eu­roa edul­li­sem­min, kun tyy­tyy 16-tuu­mai­siin pyö­riin. Sii­tä kan­nat­tai­si eh­kä mui­den­kin merk­kien ot­taa op­pia iso­van­tei­siin huip­pu­ver­si­oi­hin – nii­tä on yleen­sä kiva kat­sel­la, mut­ta lii­an ma­ta­lien pyö­rien kans­sa ei ole niin mu­ka­va ajaa. 

Kia Niron etuistuimet ovat mukavat ja näkyvyys ulos sopiva. Niroon laskeudutaan, sillä penkit ovat vain muutaman sentin tavallista henkilöautoa korkeammalla. Mutta silti nämäkin sentit tuntuvat hyviltä.

Kia Niron etuistuimet ovat mukavat ja näkyvyys ulos sopiva. Niroon laskeudutaan, sillä penkit ovat vain muutaman sentin tavallista henkilöautoa korkeammalla. Mutta silti nämäkin sentit tuntuvat hyviltä.

Petri Blomqvist

Mikä miel­lyt­tää ja är­syt­tää?

Miel­lyt­tää: Va­rus­te­lu. Va­ki­o­na tu­lee hin­taan näh­den pal­jon hy­vää ja ma­koi­saa.

Är­syt­tää: Ta­ka­pen­kin ta­ka­ke­nous. Muut ny­ky­au­tot ovat opet­ta­neet ryh­dik­kään is­tu­ma-asen­non, täs­sä röh­nö­te­tään van­ho­jen au­to­jen tyy­liin.

Yl­lät­tää: Pe­ru­si­dea. Hyb­ri­dic­ros­so­ver yh­dis­tää sitä, mitä juu­ri nyt ha­lu­taan. Mik­sei sitä kek­sit­ty ai­em­min?

Yh­teen­ve­to: Kia Niro on miel­lyt­tä­vä kul­ku­pe­li hyb­ri­diä ha­mu­a­val­le. Se on enem­män käy­tän­nöl­li­nen kuin eri­koi­nen.

Täh­det: 4

Kia Niro 1.6 GDI  Hyb­rid Bu­si­ness Lu­xu­ry DCT 18”

Moot­to­ri: R4, 1580 cm3, 77 kW (105 hv)/5700 r/min, 147 Nm/4000 r/min

Säh­kö­moot­to­ri: 32 kW/1798–2500 r/min, 170 Nm/0–1798 r/min

Hyb­ri­di­jär­jes­tel­mä: 104 kW (141 hv)/5700 r/min, 265 Nm/1000–2400 r/min

Suo­ri­tus­ky­ky 0–100 km/h: 11,5 s, huip­pu­no­peus 162 km/h

Ku­lu­tus: 4,4 l/100 km, ben­sii­ni 95

CO2-pääs­töt: 101 g/km

Voi­man­siir­to: A6, etu­ve­to

Mi­tat: p. 4355, l. 1805, k. 1545 mm, ak­se­li­vä­li 2700 mm, oma­mas­sa 1512 kg, ta­va­ra­ti­la 427–1425 l, tank­ki 45 l

Hin­ta: 36 390 eu­roa

Rai­mo Teng­vall

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Audi

Audi: Manua­a­li­vaih­teiset autot jäävät historiaan Suomen Audin maahan­tuon­ti­oh­jel­massa

Auto Bild.Uutiset
13.1.2022

Audi

Audi: Manua­a­li­vaih­teiset autot jäävät historiaan Suomen Audin maahan­tuon­ti­oh­jel­massa

Auto Bild.Uutiset
13.1.2022
Lahden Classic Motorshow tarjoaa jälleen yli 400 ajoneuvon kirjon!

Lahden Classic Motorshow tarjoaa jälleen yli 400 ajoneuvon kirjon!

Classic Motorshow

Classic Motorshow, Lahti 30.4.–1.5. 2022: Yli 400 ajoneuvoa!

Auto Bild.Klassikot
28.4.2022
Lahden Classic Motorshow tarjoaa jälleen yli 400 ajoneuvon kirjon!

Lahden Classic Motorshow tarjoaa jälleen yli 400 ajoneuvon kirjon!

Classic Motorshow

Classic Motorshow, Lahti 30.4.–1.5. 2022: Yli 400 ajoneuvoa!

Auto Bild.Klassikot
28.4.2022
Jeep Wrangler 4xe.

Jeep Wrangler 4xe.

Astara

Alfa Romeo Tonale: Aloittaa Astaran Suomessa edustamien Stellantis-brändien uutuusvuoden

Auto Bild.Uutiset
9.2.2022
Jeep Wrangler 4xe.

Jeep Wrangler 4xe.

Astara

Alfa Romeo Tonale: Aloittaa Astaran Suomessa edustamien Stellantis-brändien uutuusvuoden

Auto Bild.Uutiset
9.2.2022

VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT

Koeajossa Ford Kuga: Pienellä lisäakulla

Ensimmäistä kertaa BMW M3 Touring: urheilullinen ohjaamo ja arkeen mukautuva tavaratila

Fiat 500 -mallille Italiaan oma kahvila: Legendaariselle Lingotton testiradalle Torinossa

Hyundai Ioniq 6 -täyssähköauto: Luonnoskuvat julkistettiin

Autolaina kannattaa kilpailuttaa

Volkswagen Golf R 20 Years: Kaikkien aikojen ruudikkain Golf-versio kehittää 333 hevosvoimaa

Autoverkkokauppa.fi kehittää toimintojaan kiihtyvällä tahdilla; Laajentaa Hämeenlinnaan ja ryhtyy liisaamaan vaihtoautoja

Auto Bild 8/2022 kaupoissa

Goodyear: Suunnitteli mullistavan ilmattoman renkaan

Uuden sukupolven Mitsubishi ASX: Myyntiin viidellä eri voimalinjalla

HYÖTYJUTUT

Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki

Mielenkiintoinen retroritari

Paaliin vai pajalle?

Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut

Näin kuormaat peräkärryn oikein

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Ford Kuga: Pienellä lisäakulla

Koeajossa Isuzu D-Max: Kahlaajien sukua

Koeajossa Ford Mustang Mach-E: Sähköponi nelistää

Koeajossa Škoda Octavia Combi 1.4 TSI PHEV Style iV DSG: Vuoden Auto Suomessa 2021

Ensikoeajossa Toyota Hilux Double Cab 4WD 2.8D Invincible A: Terästetty metsävelho

Koeajossa Ford Explorer 3.0 V6 Ecoboost 457 hv PHEV AWD ST-Line: Näyttävä mahtijenkki

Koeajossa Mazda MX-30: Niukasti virtaa

Koeajossa Toyota Yaris 1.5 Hybrid Style: Taidolla uudistettu

Koeajossa Mercedes-Benz GLA 200d A Business: Aidon katumaasturin mitoissa

Koeajossa Peugeot 508 GT Hybrid 225 EAT8 PHEV: Lupauksen lunastus?

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot

Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!

Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!

Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä

Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?

... Lisää

FOKUS MEDIA

Koti ja keittiö

Pappilan suojissa on sisus­tus­suun­nit­te­lijan hurmaava koti

Koti ja keittiö

Mökkiläisen fiksummat kalusteet ja varusteet

Koti ja keittiö

Monitasoinen vintagekoti 1950-luvun rivarissa

Koti ja keittiö

Sisusta olohuone ulos!

Koti ja keittiö

Entinen leipomo on nyt ihastuttava koti maaseudun rauhassa

Koti ja keittiö

Kesä on yhtä juhlaa! Inspiroidu kattauksista

Koti ja keittiö

Salaatti on parasta kesäruokaa: Näillä välineillä salaatin teko käy kuin itsestään

Koti ja keittiö

Keramiik­ka­tai­teilija Laura Itkosen lempiesineet ovat lapsuudenkodista perittyjä

Koti ja keittiö

Kesän klassisin kuosi on reipas raita

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUTTA

Koeajossa Ford Kuga: Pienellä lisäakulla

Ensimmäistä kertaa BMW M3 Touring: urheilullinen ohjaamo ja arkeen mukautuva tavaratila

Fiat 500 -mallille Italiaan oma kahvila: Legendaariselle Lingotton testiradalle Torinossa

Hyundai Ioniq 6 -täyssähköauto: Luonnoskuvat julkistettiin

Autolaina kannattaa kilpailuttaa

HYÖTYJUTUT

Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Ford Kuga: Pienellä lisäakulla

Koeajossa Isuzu D-Max: Kahlaajien sukua

Koeajossa Ford Mustang Mach-E: Sähköponi nelistää

Koeajossa Škoda Octavia Combi 1.4 TSI PHEV Style iV DSG: Vuoden Auto Suomessa 2021

Ensikoeajossa Toyota Hilux Double Cab 4WD 2.8D Invincible A: Terästetty metsävelho

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

... Lisää

5 VUOTTA SITTEN...

FOKUS MEDIA

Koti ja keittiö

Pappilan suojissa on sisus­tus­suun­nit­te­lijan hurmaava koti

Koti ja keittiö

Mökkiläisen fiksummat kalusteet ja varusteet

Koti ja keittiö

Monitasoinen vintagekoti 1950-luvun rivarissa

Koti ja keittiö

Sisusta olohuone ulos!

Koti ja keittiö

Entinen leipomo on nyt ihastuttava koti maaseudun rauhassa

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

Suomessa ensimmäiset sarjatuotetut autot ovat jo matkalla Pohjoismaihin ja saapunevat perille elokuun aikana.

Suomessa ensimmäiset sarjatuotetut autot ovat jo matkalla Pohjoismaihin ja saapunevat perille elokuun aikana.

Subaru / Creative Commons

Täyssähköinen Subaru Solterra: Suomeen elokuussa

Kaupallinen yhteistyö

Autolaina kannattaa kilpailuttaa

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

Ensimmäistä kertaa BMW M3 Touring: urheilullinen ohjaamo ja arkeen mukautuva tavaratila

Fiat 500 -mallille Italiaan oma kahvila: Legendaariselle Lingotton testiradalle Torinossa

Hyundai Ioniq 6 -täyssähköauto: Luonnoskuvat julkistettiin

Volkswagen Golf R 20 Years: Kaikkien aikojen ruudikkain Golf-versio kehittää 333 hevosvoimaa

Autoverkkokauppa.fi kehittää toimintojaan kiihtyvällä tahdilla; Laajentaa Hämeenlinnaan ja ryhtyy liisaamaan vaihtoautoja

Goodyear: Suunnitteli mullistavan ilmattoman renkaan

Uuden sukupolven Mitsubishi ASX: Myyntiin viidellä eri voimalinjalla

Polestar: Aloittaa 65 000 sähköauton toimitukset Hertzille

Subaru Outback: Turvallisin auto myös Japanissa

Lexus RX: Kolme sähköistä voimalinjaa

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

Täyssähköinen Subaru Solterra: Suomeen elokuussa

Volkswagen ID.5: Lanseeraus Suomessa kesäkuussa – mukana nopeammin saatava FastLane-mallisto

Uudistuva Toyota Corolla: Viidennen sukupolven hybri­di­tek­no­logiaa – Suomeen alkuvuodesta 2023

Goodyear: Suunnitteli mullistavan ilmattoman renkaan

Premium-SUV Alfa Romeo Tonale: Jo yli 4000 ennakkovarausta ja 1000 tilausta Euroopassa

Lexus UX: Uudistuneet autot Suomessa lokakuussa

SsangYong Torres: Tulevan katumaasturin ensimmäiset teaser-kuvat julkistettiin

Subaru Outback: Turvallisin auto myös Japanissa

Uuden sukupolven Mitsubishi ASX: Myyntiin viidellä eri voimalinjalla

Abarth 695 Tributo 131 Rally: Kunniapainos

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

Suomessa ensimmäiset sarjatuotetut autot ovat jo matkalla Pohjoismaihin ja saapunevat perille elokuun aikana.

Suomessa ensimmäiset sarjatuotetut autot ovat jo matkalla Pohjoismaihin ja saapunevat perille elokuun aikana.

Subaru / Creative Commons

Täyssähköinen Subaru Solterra: Suomeen elokuussa

Kaupallinen yhteistyö

Autolaina kannattaa kilpailuttaa

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

Ensimmäistä kertaa BMW M3 Touring: urheilullinen ohjaamo ja arkeen mukautuva tavaratila

Fiat 500 -mallille Italiaan oma kahvila: Legendaariselle Lingotton testiradalle Torinossa

Hyundai Ioniq 6 -täyssähköauto: Luonnoskuvat julkistettiin

Volkswagen Golf R 20 Years: Kaikkien aikojen ruudikkain Golf-versio kehittää 333 hevosvoimaa

Autoverkkokauppa.fi kehittää toimintojaan kiihtyvällä tahdilla; Laajentaa Hämeenlinnaan ja ryhtyy liisaamaan vaihtoautoja

Goodyear: Suunnitteli mullistavan ilmattoman renkaan

Uuden sukupolven Mitsubishi ASX: Myyntiin viidellä eri voimalinjalla

Polestar: Aloittaa 65 000 sähköauton toimitukset Hertzille

Subaru Outback: Turvallisin auto myös Japanissa

Lexus RX: Kolme sähköistä voimalinjaa

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

Täyssähköinen Subaru Solterra: Suomeen elokuussa

Volkswagen ID.5: Lanseeraus Suomessa kesäkuussa – mukana nopeammin saatava FastLane-mallisto

Uudistuva Toyota Corolla: Viidennen sukupolven hybri­di­tek­no­logiaa – Suomeen alkuvuodesta 2023

Goodyear: Suunnitteli mullistavan ilmattoman renkaan

Premium-SUV Alfa Romeo Tonale: Jo yli 4000 ennakkovarausta ja 1000 tilausta Euroopassa

Lexus UX: Uudistuneet autot Suomessa lokakuussa

SsangYong Torres: Tulevan katumaasturin ensimmäiset teaser-kuvat julkistettiin

Subaru Outback: Turvallisin auto myös Japanissa

Uuden sukupolven Mitsubishi ASX: Myyntiin viidellä eri voimalinjalla

Abarth 695 Tributo 131 Rally: Kunniapainos

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2

Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2

Tämä sivusto käyttää evästeitä käytettävyyden parantamiseksi. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt myös evästeiden käyttämisen.