Vuoteen 2030 saakka ja sen jälkeen menestyvää SUV-mallia tarjotaan kolmella voimansiirtoversiolla maailmanlaajuisesti.
Porsche
Porsche: Suunnittelee kolme voimansiirtoa tulevaisuuden Cayenneen
Täyssähköisen mallin testaus on alkanut, ja polttomoottorien sekä hybridien jatkokehitystä suunnitellaan. Tuotevalikoima tulee olemaan monipuolinen vuoden 2030 jälkeenkin.
Porsche Cayennen neljäs sukupolvi on täyssähköinen. Ensimmäisten naamioitujen prototyyppien vaativa testiohjelma on jo hyvässä vauhdissa.
Porsche etenee samanaikaisesti tehokkaiden hybridi- ja polttomoottorimalliensa kehittämisessä.
Vuoteen 2030 saakka ja sen jälkeen menestyvää SUV-mallia tarjotaan kolmella voimansiirtoversiolla maailmanlaajuisesti.
Jo yli 20 vuoden ajan Cayennelle on ollut ominaista kyky tarjota laaja valikoima ominaisuuksia Porschelle ominaisen suorituskyvyn, loistavan jokapäiväisen ajon mukavuuden ja erinomaisten maasto-ajo-ominaisuuksien välillä.
SUV:n tulevat mallit jatkavat saumattomasti tätä menestystarinaa säilyttäen kaikki auton tutut ominaisuudet.
”Cayenne on aina määritellyt urheiluauton segmentissään. Vuosikymmenen puolivälissä neljäs sukupolvi asettaa standardit segmentille sähköisenä SUV-mallina”, sanoo Porsche AG:n toimitusjohtaja Oliver Blume.
Samaan aikaan asiakkaamme voivat vielä seuraavalla vuosikymmenellä valita laajasta valikoimasta suorituskykyisiä ja taloudellisia polttomoottori- ja hybridimalleja.
Porsche Cayennen kolmatta sukupolvea päivitetään edelleen, ja sitä tarjotaan edelleen neljännen, täyssähköisen sukupolven rinnalla.
Nykyistä Porsche Cayenne -sukupolvea, jolle viime vuonna tehtiin yksi Porschen historian laajimmista tuotepäivityksistä, kehitetään tulevaisuudessa edelleen isoin teknologisin investoinnein.
Täyssähköinen luksusmaasturi perustuu 800 voltin arkkitehtuurilla varustetun Premium Platform Electricin (PPE) kattavaan jatkokehitykseen.
Porsche
Porschen suunnittelijat keskittyvät muun muassa voimansiirtoihin, erityisesti Porschen kehittämän ja Zuffenhausenin moottoritehtaalla valmistetun V8:n tehokkuuden parantamiseen.
Laajoin teknisin toimenpitein varmistetaan, että tuplaturbomoottori on valmis vastaamaan tulevien lakien vaatimuksiin.
Kehitystavoitteena uusien standardien asettaminen SUV-segmentille
Porsche on päättäväisesti sitoutunut sähköiseen liikkuvuuteen.
”Tuotestrategiamme avulla voimme toimittaa yli 80 prosenttia uusista autoistamme täyssähköisinä vuonna 2030 – riippuen asiakkaidemme kysynnästä ja sähköautokehityksestä eri puolella maailmaa”, Blume sanoo.
Täysin uudelleen kehitettynä ja uudelleen suunniteltuna myyntimenestysmallin Cayennen neljäs sukupolvi on tarkoitettu tukemaan merkittävästi Porschen sähköautojen myynnin lisäystä.
Täyssähköinen luksusmaasturi perustuu 800 voltin arkkitehtuurilla varustetun Premium Platform Electricin (PPE) kattavaan jatkokehitykseen.
"PPE-arkkitehtuurin joustavuuden ansiosta voimme integroida uusimman teknologian suurjännitejärjestelmissä, voimansiirrossa ja alustassa. Aiomme hyödyntää sähköistyksen potentiaalia viedäksemme Cayennen täysin uudelle tasolle useilla tavoilla – esimerkiksi suorituskyvyssä”, sanoo Michael Steiner, Porsche AG:n tutkimuksesta- ja kehityksestä vastaava johtaja.
Kehityskohteita ovat tuttujen Porschen ajo-ominaisuuksien lisäksi vakaa lataus ja maksimaalinen latausteho, korkea hyötysuhde sekä korkea mukavuus ja jokapäiväinen käytettävyys.
Miljoonat testikilometrit edessä
Pitkän digitaalisen kehitys- ja testausvaiheen sekä Weissachin kehityskeskuksen testiratojen ensimmäisten koeajojen jälkeen täyssähköisen Porsche Cayennen ensimmäiset naamioidut prototyypit ovat jo lähteneet Porschen tehtaalta.
"Tosimaailman testaus on alkanut, ja tämä on yksi kehitysprosessin tärkeimmistä virstanpylväistä", sanoo Michael Schätzle, Cayennen tuotelinjan johtaja.
Esittelypäivään mennessä prototyypit ovat ajaneet useita miljoonia testikilometrejä eri puolilla maailmaa äärimmäisissä ilmasto- ja topografisissa olosuhteissa.
"Tällä tavalla varmistamme laitteiston, ohjelmiston ja kaikkien auton toimintojen kestävyyden ja luotettavuuden korkeiden laatuvaatimustemme mukaisesti", Schätzle sanoo.
Porsche-lehdistötiedote / Juha Peltonen
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Vaihtoautokauppojen valikoimissa on isot erot
Suomen vanhin autolehti, Moottori, viettää 100-vuotisjuhliaan
Opel palauttaa dieselvoimalinjan Zafira-mallistoon
Täysin uusi Nissan LEAF jopa 622 km toimintamatkalla ja huipputeknologioilla
Kahden testin huippumenestyjä: Continentalin kitkarenkaat vakuuttavat jälleen
Polestarin rekisteröinnit kasvoivat tammi-syyskuussa globaalisti 36% ja Suomessa 132%
Hyundai IONIQ 9:n myynti alkaa
Saako auton pysäköidä tien varteen, jos se on poistettu liikennekäytöstä?
Maailmalla ja Suomessa suosituin auton väri on harmaa
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
... Lisää
KOEAJOT
Koeajossa Volkswagen Passat Variant Elegance Business 1.5 eTSI 110 kW (150 hv) DSG: Vain farkkuna
Koeajossa BMW iX2 xDrive30: Kokoisekseen taloudellinen
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Plug-in Hybrid Premiere Edition: Kiitettävästi sähköllä
Koeajossa Alfa Romeo Stelvio 2.0 Q4 AT8 Tributo Italiano: Italialainen ylistys
Koeajossa BYD Seal Excellence AWD: Urheilullista tyyliä Kiinasta
Koeajossa Mercedes-Benz CLE 300 4Matic A: Aito klassinen coupé
Koeajossa Mazda MX-30 R-EV Edition R: Männät kiertävät, sähkö liikuttaa
Koeajossa Fiat 600e 54 kWh La Prima Edizione: Hintavaa hauskuutta
Koeajossa Volkswagen T-Cross R-Line Business 1.5 TSI 150 hv DSG: Perinteet velvoittavat
... Lisää
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
... Lisää
FOKUS MEDIA
Järkkymätön perusta
Technicsiltä lähtötason levysoitin
70-luvun mökistä freesattiin lomaunelma
Cabassen kotiteatterihelmet
AVIDin uusi Celsus
QUADille platinaa
Trianglen uusi ulkokaiutin
Fezz Audion uusi putkikuulokevahvistin
Analogisesti soiva huonekalu
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
UUTTA
Vaihtoautokauppojen valikoimissa on isot erot
Suomen vanhin autolehti, Moottori, viettää 100-vuotisjuhliaan
Opel palauttaa dieselvoimalinjan Zafira-mallistoon
Täysin uusi Nissan LEAF jopa 622 km toimintamatkalla ja huipputeknologioilla
Kahden testin huippumenestyjä: Continentalin kitkarenkaat vakuuttavat jälleen
KOEAJOT
Koeajossa Volkswagen Passat Variant Elegance Business 1.5 eTSI 110 kW (150 hv) DSG: Vain farkkuna
Koeajossa BMW iX2 xDrive30: Kokoisekseen taloudellinen
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Plug-in Hybrid Premiere Edition: Kiitettävästi sähköllä
Koeajossa Alfa Romeo Stelvio 2.0 Q4 AT8 Tributo Italiano: Italialainen ylistys
... Lisää
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
LUETUINTA JUURI NYT
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Vaihtoautokauppojen valikoimissa on isot erot
Suomen vanhin autolehti, Moottori, viettää 100-vuotisjuhliaan
Opel palauttaa dieselvoimalinjan Zafira-mallistoon
Täysin uusi Nissan LEAF jopa 622 km toimintamatkalla ja huipputeknologioilla
Kahden testin huippumenestyjä: Continentalin kitkarenkaat vakuuttavat jälleen
Polestarin rekisteröinnit kasvoivat tammi-syyskuussa globaalisti 36% ja Suomessa 132%
Hyundai IONIQ 9:n myynti alkaa
Saako auton pysäköidä tien varteen, jos se on poistettu liikennekäytöstä?
Maailmalla ja Suomessa suosituin auton väri on harmaa
... Lisää uutisia
LUETUIMMAT
Uudet voimalinjat Dacia Dusterille
Mazda lanseeraa uuden sähkömaasturinsa, ensi vuonna Eurooppaan – ”Unelma-auto”
Täysin uusi sähköinen GLC ensi-illassa Münchenissa: Uusi aikakausi Mercedes-Benzille
Kahden testin huippumenestyjä: Continentalin kitkarenkaat vakuuttavat jälleen
Mercedes-Benz tekee pikalatauksista entistä nopeampia: 600 kW:n latausteho saatavana jo ensi vuonna
Tällainen on uusi Kia Stonic
Mazda julkaisi täysin uuden CX-5:n hinnat
Norjassa hurja sähköautojen myyntiennätys
Volkswagen esittelee ID. CROSS -konseptiauton, uusi sähköautomalli pienempään kokoluokkaan
Hyundai IONIQ 9:n myynti alkaa
YHTEISTYÖSSÄ
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: LAKI LEHTONEN
Yrittääkö auton myyjä vetäytyä vastuusta? Tunne käytetyn auton takuun ja virhevastuun erot
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: YHDISTELYLAINA
Uusi vai käytetty auto? Yhdistelylaina voi ratkaista tilanteen
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: SILTARAHA.FI
Pidä yrityksesi liikkeessä – joustava autorahoitus auttaa
Kilpailuta autolaina – voit löytää sopivan koron lainallesi
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ