Vuoteen 2030 saakka ja sen jälkeen menestyvää SUV-mallia tarjotaan kolmella voimansiirtoversiolla maailmanlaajuisesti.

Vuoteen 2030 saakka ja sen jälkeen menestyvää SUV-mallia tarjotaan kolmella voimansiirtoversiolla maailmanlaajuisesti.

Porsche

Porsche: Suunnittelee kolme voimansiirtoa tulevaisuuden Cayenneen

Täyssähköisen mallin testaus on alkanut, ja polttomoottorien sekä hybridien jatkokehitystä suunnitellaan. Tuotevalikoima tulee olemaan monipuolinen vuoden 2030 jälkeenkin.

Auto Bild.Uutiset

Porsc­he Ca­yen­nen nel­jäs su­ku­pol­vi on täys­säh­köi­nen. En­sim­mäis­ten naa­mi­oi­tu­jen pro­to­tyyp­pien vaa­ti­va tes­ti­oh­jel­ma on jo hy­väs­sä vauh­dis­sa.

Porsc­he ete­nee sa­ma­nai­kai­ses­ti te­hok­kai­den hyb­ri­di- ja polt­to­moot­to­ri­mal­lien­sa ke­hit­tä­mi­ses­sä.

Vuo­teen 2030 saak­ka ja sen jäl­keen me­nes­ty­vää SUV-mal­lia tar­jo­taan kol­mel­la voi­man­siir­to­ver­si­ol­la maa­il­man­laa­jui­ses­ti.

Jo yli 20 vuo­den ajan Ca­yen­nel­le on ol­lut omi­nais­ta kyky tar­jo­ta laa­ja va­li­koi­ma omi­nai­suuk­sia Porsc­hel­le omi­nai­sen suo­ri­tus­ky­vyn, lois­ta­van jo­ka­päi­väi­sen ajon mu­ka­vuu­den ja eri­no­mais­ten maas­to-ajo-omi­nai­suuk­sien vä­lil­lä.

SUV:n tu­le­vat mal­lit jat­ka­vat sau­mat­to­mas­ti tätä me­nes­tys­ta­ri­naa säi­lyt­tä­en kaik­ki au­ton tu­tut omi­nai­suu­det.

”Ca­yen­ne on ai­na mää­ri­tel­lyt ur­hei­lu­au­ton seg­men­tis­sään. Vuo­si­kym­me­nen puo­li­vä­lis­sä nel­jäs su­ku­pol­vi aset­taa stan­dar­dit seg­men­til­le säh­köi­se­nä SUV-mal­li­na”, sa­noo Porsc­he AG:n toi­mi­tus­joh­ta­ja Oli­ver Blume.

Sa­maan ai­kaan asi­ak­kaam­me voi­vat vie­lä seu­raa­val­la vuo­si­kym­me­nel­lä va­li­ta laa­jas­ta va­li­koi­mas­ta suo­ri­tus­ky­kyi­siä ja ta­lou­del­li­sia polt­to­moot­to­ri- ja hyb­ri­di­mal­le­ja.

Porsc­he Ca­yen­nen kol­mat­ta su­ku­pol­vea päi­vi­te­tään edel­leen, ja sitä tar­jo­taan edel­leen nel­jän­nen, täys­säh­köi­sen su­ku­pol­ven rin­nal­la.

Ny­kyis­tä Porsc­he Ca­yen­ne -su­ku­pol­vea, jol­le vii­me vuon­na teh­tiin yk­si Porsc­hen his­to­ri­an laa­jim­mis­ta tuo­te­päi­vi­tyk­sis­tä, ke­hi­te­tään tu­le­vai­suu­des­sa edel­leen isoin tek­no­lo­gi­sin in­ves­toin­nein.

Täyssähköinen luksusmaasturi perustuu 800 voltin arkkitehtuurilla varustetun Premium Platform Electricin (PPE) kattavaan jatkokehitykseen.

Täyssähköinen luksusmaasturi perustuu 800 voltin arkkitehtuurilla varustetun Premium Platform Electricin (PPE) kattavaan jatkokehitykseen.

Porsche

Porsc­hen suun­nit­te­li­jat kes­kit­ty­vät muun mu­as­sa voi­man­siir­toi­hin, eri­tyi­ses­ti Porsc­hen ke­hit­tä­män ja Zuf­fen­hau­se­nin moot­to­ri­teh­taal­la val­mis­te­tun V8:n te­hok­kuu­den pa­ran­ta­mi­seen.

Laa­join tek­ni­sin toi­men­pi­tein var­mis­te­taan, et­tä tup­la­tur­bo­moot­to­ri on val­mis vas­taa­maan tu­le­vien la­kien vaa­ti­muk­siin.

Ke­hi­tys­ta­voit­tee­na uu­sien stan­dar­dien aset­ta­mi­nen SUV-seg­men­til­le

Porsc­he on päät­tä­väi­ses­ti si­tou­tu­nut säh­köi­seen liik­ku­vuu­teen.

”Tuo­test­ra­te­gi­am­me avul­la voim­me toi­mit­taa yli 80 pro­sent­tia uu­sis­ta au­tois­tam­me täys­säh­köi­si­nä vuon­na 2030 – riip­pu­en asi­ak­kai­dem­me ky­syn­näs­tä ja säh­kö­au­to­ke­hi­tyk­ses­tä eri puo­lel­la maa­il­maa”, Blume sa­noo.

Täy­sin uu­del­leen ke­hi­tet­ty­nä ja uu­del­leen suun­ni­tel­tu­na myyn­ti­me­nes­tys­mal­lin Ca­yen­nen nel­jäs su­ku­pol­vi on tar­koi­tet­tu tu­ke­maan mer­kit­tä­väs­ti Porsc­hen säh­kö­au­to­jen myyn­nin li­säys­tä.

Täys­säh­köi­nen luk­sus­maas­tu­ri pe­rus­tuu 800 vol­tin ark­ki­teh­tuu­ril­la va­rus­te­tun Pre­mium Plat­form Elect­ri­cin (PPE) kat­ta­vaan jat­ko­ke­hi­tyk­seen.

"PPE-ark­ki­teh­tuu­rin jous­ta­vuu­den an­si­os­ta voim­me in­teg­roi­da uu­sim­man tek­no­lo­gi­an suur­jän­ni­te­jär­jes­tel­mis­sä, voi­man­siir­ros­sa ja alus­tas­sa. Ai­om­me hyö­dyn­tää säh­köis­tyk­sen po­ten­ti­aa­lia vie­däk­sem­me Ca­yen­nen täy­sin uu­del­le ta­sol­le useil­la ta­voil­la – esi­mer­kik­si suo­ri­tus­ky­vys­sä”, sa­noo Mic­ha­el Stei­ner, Porsc­he AG:n tut­ki­muk­ses­ta- ja ke­hi­tyk­ses­tä vas­taa­va joh­ta­ja.

Ke­hi­tys­koh­tei­ta ovat tut­tu­jen Porsc­hen ajo-omi­nai­suuk­sien li­säk­si va­kaa la­taus ja mak­si­maa­li­nen la­taus­te­ho, kor­kea hyö­ty­suh­de sekä kor­kea mu­ka­vuus ja jo­ka­päi­väi­nen käy­tet­tä­vyys.

Mil­joo­nat tes­ti­ki­lo­met­rit edes­sä

Pit­kän di­gi­taa­li­sen ke­hi­tys- ja tes­taus­vai­heen sekä Weis­sac­hin ke­hi­tys­kes­kuk­sen tes­ti­ra­to­jen en­sim­mäis­ten ko­ea­jo­jen jäl­keen täys­säh­köi­sen Porsc­he Ca­yen­nen en­sim­mäi­set naa­mi­oi­dut pro­to­tyy­pit ovat jo läh­te­neet Porsc­hen teh­taal­ta.

"To­si­maa­il­man tes­taus on al­ka­nut, ja tämä on yk­si ke­hi­tysp­ro­ses­sin tär­keim­mis­tä virs­tan­pyl­väis­tä", sa­noo Mic­ha­el Schätz­le, Ca­yen­nen tuo­te­lin­jan joh­ta­ja.

Esit­te­ly­päi­vään men­nes­sä pro­to­tyy­pit ovat aja­neet usei­ta mil­joo­nia tes­ti­ki­lo­met­re­jä eri puo­lil­la maa­il­maa ää­rim­mäi­sis­sä il­mas­to- ja to­pog­ra­fi­sis­sa olo­suh­teis­sa.

"Täl­lä ta­val­la var­mis­tam­me lait­teis­ton, oh­jel­mis­ton ja kaik­kien au­ton toi­min­to­jen kes­tä­vyy­den ja luo­tet­ta­vuu­den kor­kei­den laa­tu­vaa­ti­mus­tem­me mu­kai­ses­ti", Schätz­le sa­noo.

Porsc­he-leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Dodge Challenger Black Ghost on villeimpien huhujen mukaan tulossa Suomen markkinoille V8-moottorisena, 2026-mallisena rajatun valmistusmäärän suomenkielisenä Musta Aave -erikoispainoksena. (Kuvituskuva, Stellantis)

Dodge Challenger Black Ghost on villeimpien huhujen mukaan tulossa Suomen markkinoille V8-moottorisena, 2026-mallisena rajatun valmistusmäärän suomenkielisenä Musta Aave -erikoispainoksena. (Kuvituskuva, Stellantis)

Stellantis

Tullisodan yllätyskäänne: Hankoon aiotaan rakentaa Chrysler-autotehdas!

Auto Bild.Uutiset
Dodge Challenger Black Ghost on villeimpien huhujen mukaan tulossa Suomen markkinoille V8-moottorisena, 2026-mallisena rajatun valmistusmäärän suomenkielisenä Musta Aave -erikoispainoksena. (Kuvituskuva, Stellantis)

Dodge Challenger Black Ghost on villeimpien huhujen mukaan tulossa Suomen markkinoille V8-moottorisena, 2026-mallisena rajatun valmistusmäärän suomenkielisenä Musta Aave -erikoispainoksena. (Kuvituskuva, Stellantis)

Stellantis

Tullisodan yllätyskäänne: Hankoon aiotaan rakentaa Chrysler-autotehdas!

Auto Bild.Uutiset
Vararengas on nimensä mukaisesti vain vararengas.

Vararengas on nimensä mukaisesti vain vararengas.

Moottori

Testi: Vararenkaalla kannattaa ajaa vain lähimpään rengas­liik­keeseen

Auto Bild.Uutiset
Vararengas on nimensä mukaisesti vain vararengas.

Vararengas on nimensä mukaisesti vain vararengas.

Moottori

Testi: Vararenkaalla kannattaa ajaa vain lähimpään rengas­liik­keeseen

Auto Bild.Uutiset

Polestareja rekisteröitiin vuoden toisella neljänneksellä 38 % enemmän kuin vuosi sitten

Auto Bild.Uutiset

Polestareja rekisteröitiin vuoden toisella neljänneksellä 38 % enemmän kuin vuosi sitten

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU