Korivärin "ruusukulta" ja kaksisävyiset vanteet saa yksinomaan "La Prima" -versioon. © FCA Fiat Chrysler Automobiles

Korivärin "ruusukulta" ja kaksisävyiset vanteet saa yksinomaan "La Prima" -versioon. © FCA Fiat Chrysler Automobiles

Fiat 500e 3+1: Mikä ihme se on?

Se on Fiat 500 -sähköauto, jossa on 3+1 ovea. Lisäovi tuo mukanaan käyttöarvoa, ulkoisen tyylin kärsimättä.

Auto Bild.Uutiset

Vuon­na 2020 lan­see­ra­tus­ta Fiat 500e -säh­kö­au­to­ver­si­os­ta on tu­los­sa hie­man käy­tän­nöl­li­sem­pi. Se­da­nin ja avo­ver­si­on jäl­keen on nyt ole­mas­sa 3+1 -ver­sio, jos­sa on kol­mas ovi (se nel­jäs ”ovi” on siis ta­va­ra­ti­lan kan­si).

Li­sä­o­vi hel­pot­taa pää­syä ta­kais­tui­mel­le ja an­taa pik­ku­au­toon hie­man enem­män hyö­tyä. Si­sar­mal­lien­sa ta­voin myös täs­tä muun­nel­mas­ta on maa­il­mal­la saa­ta­va­na eri­tyi­sen tyy­li­käs ja ylel­li­sen va­rus­tel­tu "La Prima" -ver­sio.

Li­sä­o­vi tuo 30 ki­loa li­sä­pai­noa

BMW i3:n, Mini Club­ma­nin ja Hy­un­dai Ve­los­te­rin tyy­liin Fiat 500e 3+1:n kol­mas ovi on asen­net­tu oi­ke­al­le puo­lel­le, ja ovet avau­tu­vat vas­tak­kai­siin suun­tiin. Tur­val­li­suus­syis­tä li­sä­o­vea voi­daan käyt­tää yk­si­no­maan etu­mat­kus­ta­jan oven ol­les­sa au­ki.

Kos­ka B-pi­la­ri lois­taa pois­sa­o­lol­laan, pää­sy ta­kais­tui­mel­le hel­pot­tuu esi­mer­kik­si las­te­nis­tuin­ten asen­ta­mis­ta var­ten.

Mi­tat säi­ly­vät vas­taa­vi­na kuin por­ras­pe­räi­ses­sä ja avo­ver­si­os­sa; ai­no­as­taan oma­mas­sa kas­vaa 30 ki­loa. Ta­va­ra­ti­lan ti­la­vuus on 180 lit­raa.

Fi­a­til­ta ko­ros­te­taan, et­tä li­sään­ty­nees­tä hyö­dyl­li­syy­des­tä huo­li­mat­ta 500e:n tyy­li ei ole kär­si­nyt. Fiat 500e 3+1 on tar­koi­tet­tu asi­ak­kail­le, jot­ka ha­lu­a­vat enem­män käy­tän­nöl­li­syyt­tä, mut­ta jot­ka ei­vät ha­lua luo­pua suun­nit­te­lun hou­kut­te­le­vuu­des­ta. Vas­taa­vas­ti yli­mää­räis­tä ovea ei käy­tän­nös­sä edes näe, kun ovi on sul­jet­tu.

Jopa 320 ki­lo­met­rin säh­köi­nen toi­min­ta­mat­ka

Fiat 500e:hen saa se­da­ni­na ja avo­au­to­na kak­si va­rus­te­ta­soon liit­ty­vää vaih­to­eh­toa. Sak­sas­sa läh­tö­ta­son Ac­ti­on-ver­si­os­sa säh­kö­moot­to­rin teho on 70 kW (95 hv) ja akun ka­pa­si­teet­ti on 23,7 kWh, mikä an­taa 180 km:n toi­min­ta­mat­kan.

Sen ylä­puo­lel­le aset­tu­vat Sak­sas­sa va­rus­te­ta­sot Pas­si­on ja Icon, jois­sa on kum­mas­sa­kin 87 kW (118 hv) ja 42 kWh ak­ku, sekä 320 ki­lo­met­rin toi­min­ta­mat­ka. Kau­pun­ki­a­jos­sa sen pi­täi­si ol­la jopa yli 400 ki­lo­met­riä.

Lan­see­raus­vai­hees­sa on ole­mas­sa eri­tyi­sen tyy­li­käs La Prima" -ver­sio, joka tar­jo­aa eri­kois­vä­re­jä ja van­tei­ta, kro­mi­ko­ris­tei­ta, LED-ajo­va­lot, Ucon­nect 5 -tie­to­viih­de­jär­jes­tel­män sekä lu­kui­sia avus­tin­jär­jes­tel­miä ai­na ta­son 2 au­to­no­mi­seen aja­mi­seen.

Fiat 500e 3+1 on saa­ta­va­na Sak­sas­sa vain Pas­si­on-, Icon- ja La Prima -ver­si­oi­na.

Au­to Bild Deutsch­land / Juha Pel­to­nen Ku­vat: FCA Fiat Chrys­ler Au­to­mo­bi­les

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Audin A5-sarjaan kaksi uutta lataushybridiä

Auto Bild.Uutiset

Audin A5-sarjaan kaksi uutta lataushybridiä

Auto Bild.Uutiset
Kia EV4 -tiiseri

Kia EV4 -tiiseri

Kia

Kia esittelee uusimmat sähköautot ja tulevaisuuden suunnitelmat

Auto Bild.Uutiset
Kia EV4 -tiiseri

Kia EV4 -tiiseri

Kia

Kia esittelee uusimmat sähköautot ja tulevaisuuden suunnitelmat

Auto Bild.Uutiset

Mitsubishi

Mitsubishi Outlander PHEV esittelyssä ja koeajettavissa AUTO 25 & Mobility -tapahtumassa

Auto Bild.Uutiset

Mitsubishi

Mitsubishi Outlander PHEV esittelyssä ja koeajettavissa AUTO 25 & Mobility -tapahtumassa

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU